-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۱, سه‌شنبه

متن پیاده شده روز شنبه 28 ابان 90

 

سلام،
 شنبه 28 آبان 90، 19 نوامبر 2011 میلادی

امروز در مورد 11 موضوع صحبت می کنیم.

 

آقای اسماعیل کوثری، سردار سپاه که نماینده ی مجلس هم هست اعلام کرد که انفجار در ملارد کرج به دلیل آزمایش ناموفق یک موشک اتفاق افتاده است. پاره ای از منابع غربی اعلام کردند که ورود ویروس هایی داخل کامپیوترهای موشک ها عامل انفجار بوده است. به هر حال سیستم های الکترونیک ایران تبدیل به آزمایشگاهی شده اند که جنگ سایبری و انواع ویروس ها در آنجا آزمایش می شود! آقای نقدی هم گفته اند که این انفجار کار خارجی ها نبوده چرا که اگر می خواستند این کار را کنند روز بعد که شخصیت های مهم تری قرار بود آنجا باشند انفجار رخ می داد. احتمالا مراد آقای نقدی، آقای خامنه ای است که قرار بوده روز دوم آنجا برود.

سیصد نفر از کارگران قراردادی در پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی در نامه ای به آقای علی لاریجانی نسبت به وضعیت امنیت شغلی و معیشتشان اعتراض کرده و خواهان رسیدگی مجلس شدند.

 

کارخانه ی شیمیایی املش که روزگاری 600 کارگر داشت به تدریج مجبور شد از تعداد کارگرانش بکاهد و در اسفند سال گذشته که 200 کارگر داشت متوقف شد و تا حال هم وضعیت این کارگران بلاتکلیف باقی مانده است.


پنجشنبه شب، 15 نفر از شرکت کنندگان در سالگرد سید خلیل عالی نژاد، از بزرگان آیین یاری، از اهل حق کرمانشاه، در صحنه بازداشت شدند و این دومین سالی است که اجازه ی برگزاری چنین مراسمی داده نمی شود. برخورد با دگراندیشان کماکان ادامه دارد و اهل حق کرمانشاه هم به خیل کسانی که حکومت به آنها حمله می کند پیوسته اند.

 

آقای محمد تقی کروبی، پسر آقای مهدی کروبی، اعلام کرد که هیچگونه حکم قانونی برای آقای کروبی صادر نشده و در واقع حرف آقای جواد لاریجانی مبنی بر اینکه برای آقایان موسوی و کروبی حکم قانونی صادر شده را نقض کرده است. آقای لاریجانی از اینرو این ادعا را مطرح می کند که برابر اصطلاح حقوقی سازمان ملل آقایان موسوی و کربی مفقودالاثر محسوب می شوند و این مسیری است که می تواند به شورای امنیت سازمان ملل هم برسد.

 

قطعنامه ای که عربستان به شورای امنیت سازمان ملل داده بود با 106 رای موافق و تنها 9 رای مخالف تصویب شد و 40 کشوری که در رای گیری شرکت نکردند به تصویب رسید. جالب است که هیچ کدام از کشورهای اسلامی همچون سوریه، سودان و لبنان حاضر نشدند به قطعنامه ای عربستان رای مخالف بدهند. در میان کشورهای مخالف هم کشورهایی همچون کره شمالی، کوبا و ونزوئلا قرار دارند. در این قطعنامه  از ایران خواسته شده است که نسبت به قراردادهای خود مبنی بر حفظ امنیت دیپلمات ها پایبند باشد و کسانی که در این طرح ترور دست داشته اند را تسلیم دادگاه کند و نکته ی مهم همکاری کشورها برای ایجاد مانع در برابر منابع مالی شبکه های ترور است که می تواند در قدم های بعد به محدود کردن درآمد نفت ایران منجر شود.

 

پارلمان اروپا قطعنامه ای را تصویب کرد که به موجب آن شرکت های اروپایی از فروش فن آوری های کنترل کننده و محدود سازنده ی مردم به ایران منع می شوند. از جمله ی این شرکت ها، شرکت بریتانیایی کرییتویتی سافت ویر، در این قطعنامه ی پارلمان اروپا آمده است. شرکتی که پیشتر مطرح شده بود فن آوری هایی برای شناسایی و یافتن محل اشخاص به ایران فروخته است.

 

دولت سوئیس 116 نفر از مقامات ایرانی را مشمول تحریم جدید خود کرده است به اضافه ی 111 شخصیت حقوقی و شرکت های مختلف و چند نفر از مقامات سازمان انرژی هسته ای ایران و حتی نام آقای اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ی ایران هم دیده می شود و به این ترتیب اموال این شخصیت های حقیقی و حقوقی در بانک های سوئیس مسدود و امکان مسافرت به این کشور را نخواهند داشت.

 

روز گذشته مصوبه ای در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای تصویب شد که به موجب آن ابراز نگرانی شده از توسعه ی برنامه ی هسته ای ایران اما روز قبل از آن در تنظیم این مصوبه با اعمال فشار چین و روسیه باعث شد که این مصوبه زمانبندیی برای همکاری ایران نداشته باشند و این موضوع هم در آن قید نشود که در صورت عدم همکاری ایران این مصوبه به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده شود.


آقای لئون پانتا و ایهود باراک وزرای دفاع آمریکا و اسرائیل در ملاقاتی که در کانادا داشتند در خصوص حمله به ایران صحبت کردند. پانتا تاکید کرده است که هرنوع حمله به ایران در حال حاضر به اقتصاد جهانی ضربه خواهد زد و از این کار باید جلوگیری شود. اما از سوی دیگر به دنبال پیشنهاد مصوبه ای که آقای مارک کرک، سناتور جمهوریخواه آمریکا در سنا کرده، سه تن از نمایندگان آمریکا نامه ای به آقای اوباما نوشته و از وی خواستار شدند که هر چه زودتر مشخص کند آیا بانک مرکزی ایران با سپاه و برنامه ی هسته ای ایران مرتبط است یا خیر و اگر پاسخ مثبت است مشمول تحریم قرار بگیرد.

 

آقای جنتی مطرح کرد که سپاه و بسیج باید جلوی جریان انحرافی را بگیرند چرا که این جریان نقشه دارد که در انتخابات کرسی های مجلس را به دست بگیرد. جالب است که آقای جنتی که در راس دستگاهی است که نظارت بر انتخابات را در دست دارد پیشاپیش از بسیج و سپاه می خواهد که اسلحه به دست گرفته و مقابل یک جریان خاص بیاستد تا آن جریان نتواند در انتخابات شرکت کند یا پیروز شود. آقای الم الهدی، امام جمعه ی مشهد، هم اعلام کرد در مجلس آتی نباید کارشناسان اقتصادی وارد مجلس شوند بلکه مجلس آینده باید مجلس سینه چاکان ولایت باشد. آقای صدیقی امام جمعه ی دیگر تهران هم گفت که همه ی مقامات از رئیس جمهور تا پایین باید ولایت پذیر باشند. ایشان در ادامه این فرمایش گوهربار گفته اند که مراجع تقلید هم باید ولایت پذیر باشند یعنی امثال آیت الله موسوی اردبیلی، صانعی و سیستانی باید تابع آقای خامنه ای باشند!

 

اخوان المسلمین سوریه اعلام کرده است که ارتش ترکیه باید جلوی ارتش سوریه در کشتار مردم را بگیرد و خواستار دخالت ترک ها شده است. دولت سوریه اعلام کرده است که طرح اتحادیه عرب برای اعزام 500 ناظر برای نظارت بر اجرای خواستهای این اتحادیه در سوریه را پذیرفته است. اپوزیسیون سوریه اما می گوید که دولت اسد با این کار دوباره می خواهد زمان را تلف کند تا بلکه از مسئله ی اخراجش از اتحادیه عرب جلوگیری کند.


حزب لیگ ملی برای دموکراسی به رهبری خانم آنگ سان سوچی در برمه اعلام کرده است که در انتخابات میاندوره ای که در پیش است شرکت خواهد کرد. به نظر می رسد نظامیان برمه در حال عقب نشینی هستند و مشابه مورد آرژانتین با به روی کار آمدن یک رئیس جمهوری غیرنظامی، نظامیان به عقب می روند و می بینیم که درقانون انتخابات تغییراتی ایجاد کرده و به سندیکاها آزادی عمل بیشتری داده اند و حرکت خانم سوچی و حزب او بعد از سال ها مبارزه به نظر می رسد که به مرحله ی جدیدی وارد می شود.


اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی

 

 

 

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته