-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۲, چهارشنبه

Latest News from Emrooz for 11/22/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حجم قاچاق کالا به کشور نگران‌کننده است، گفت: به‌طور حتم مردم عادی و مرزنشینان توانایی قاچاق ۱۹‌میلیارد دلار کالا به کشور را ندارند و این نشان‌دهنده اهمال و ضعف دستگاه‌های متولی است.

به گزارش خانه ملت، مصطفی مطورزاده در تشریح گزارش تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تنها نهادی است که وظیفه اصلی آن مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا در کشور است.

وی افزود: حجم ورود کالای قاچاق به کشور بر اساس آمار ارایه شده بیش از هر موضوعی اهمال و کم‌کاری نهادهای متولی مبارزه با قاچاق کالا در کشور را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نزدیک به یک سوم واردات رسمی کالا به کشور قاچاق می‌شود، گفت: ۱۹میلیارد دلار ارزش کالاهای قاچاق شده به کشور آماری نگران‌کننده است که بنیان‌های اقتصادی کشور را همچون موریانه خورده و نابود می‌کند.


 


کلمه:رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جزییات اختلاس ۸۰۰ میلیون تومانی در شورای اصناف کشور گفت: این موضوع در محکمه قضایی در حال بررسی است.

به گزارش مهر، حسن رادمرد گفت: اختلاس ۸۰۰ میلیون تومانی صورت گرفته در شورای اصناف، بر اثر برداشت غیرقانونی از سوی یکی از کارکنان مالی این شورا رخ داده که از همان ابتدا نیز تیم حسابرسی به شورای اصناف اعزام شد.

رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این موضوع کاملا تحت کنترل است و با اماکن نیروی انتظامی، پرونده تشکیل داده‌ایم که هم‌اکنون در محکمه قضایی در حال بررسی است.


 


خبرگزاری فارس: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری تابستان امسال 2.5 درصد کمتر از تابستان سال گذشته است که اگر هر یک درصد جمعیت بیکار حدود 250 هزار نفر باشدمعادل 625 هزار نفر شغل ایجاد شده است.

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا» در خصوص جدیدترین آمار ارائه شده اشتغال توسط مراکز استانی گفت: آمار جدیدی تدوین نشده و در صورتی که این آمار وجود داشته باشد ضرورتی به بیان آن نیست.
وی ادامه داد: مرکز آمار هر سه ماه یکبار نرخ بیکاری یا اشتغال کشور را اعلام می‌کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که مرکز آمار، نرخ اشتغال اعلام نمی‌کند، تصریح کرد: بالاخره از مقایسه بین اشتغال و بیکاری می‌توان کسب اطلاع کرد.
شیخ‌الاسلامی تاکید کرد: نرخ بیکاری تابستان سال گذشته 13.6 و تابستان امسال 11.1 درصد است و به معنای کاهش 2.5 درصدی نرخ بیکاری است و نشان می‌دهد هر یک درصد جمعیت بیکار حدود 250 هزار نفر است و 2.5 درصد معادل 625 هزار نفر است.
وی ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد در 625 هزار نفر افزون بر ورودی بازار کار اشتغال ایجاد شده است و در این فاصله بین یک تا یک میلیون و 200 هزار نفر وارد بازار کار شدند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به اینکه آمارهای ورودی بازار کار بر اساس چه مبنایی عنوان می‌کنید، گفت: این آمارها تقریبی است وآمارهای مختلفی وجود دارد و حتی ورودی بازار کار را تا 1.5 میلیون نفر عنوان می‌کنند.
شیخ‌الاسلامی افزود: در صورتی 625 هزار نفر را با 1.2 میلیون نفر جمع کنیم یک میلیون و 850 هزار نفر می‌شود که این میزان شغل از تابستان سال گذشته تا تابستان امسال ایجاد شده است.
به گفته وی نرخ بیکاری تابستان سال جاری باید توسط مرکز آمار ارائه شود تا وضعیت اشتغال مشخص شود واین وزارتخانه در تولید آمار دستی ندارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه تصریح کرد: در مورد آمارهای ارائه شده از اشتغال قضاوت‌های دیگری می‌شود و علاقه‌ای به ذکر این آمار نداریم.
وی در پاسخ به این سوال که وزارت تعاون، کار و رفاه طبق مصوبه هیئت وزیران متعهد به ایجاد بیش از 200 هزار شغل در سال جاری است، تصریح کرد: آماری در این خصوص ندارم و این موضوع در دستور کار است و از دیگر دستگاه‌ها اگر جلوتر نباشیم عقب‌تر نیز نیستیم.


 


فارس:معاون اطلاعات و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی در صحن مجلس گفت: آمریکایی‌ها آنچه از حمله به ایران می‌گفتند و از تجاوز به ایران مطرح می‌کردند، همه به پوچ رفت و هیچ کاری نتوانستند به پیش ببرند، تفکر تجاوز زمین به زمین به ایران در ذهن فرماندهان و سردمداران آمریکایی نیست و این واقعیتی است که با روحیه بسیجی شکل گرفته است.

‌وی تأکید کرد: سرنوشت جنگ در زمین مشخص می‌شود و زمین ایران متعلق به ملت ما است و خودشان می‌دانند که عملیات روانی مطرح می‌کنند و حتی جرأت انجام مأموریت هوایی را ندارند.

‌سرلشکر باقری ادامه داد: تفکر بسیجی این توانایی را به ملت ایران داده که اگر مستکبرین دست از پا خطا کنند، پاسخ کوبنده و پشیمان کننده‌ای خواهند گرفت و آینده تاریخ را هر‌چه زودتر خواهند باخت.

معاون اطلاعات و عملیات ستادکل نیروهای مسلح همچنین تصریح کرد: تاریخ ملت ما نشان می‌دهد که نه اقدام به تجاوز و نه اندیشه تجاوز در ذهن ما نبوده و ما در پاسخ قاطع به تهدیدات تردید نداریم اما رهبر انقلاب اخیرا فرمودند که در مقابل تهدید، تهدید می‌کنیم و این به معنای تجدید‌نظر در استراتژی دفاعی ملت ایران است و اگر تهدیدات متجاوزان علیه ایران ادامه یابد و هر روز سناریوی جدیدی برای تخطئه حرکت ملت ایران داشته باشند و ایران هراسی را پیش ببرند، در مشی ملت ایران تجدید‌نظر صورت می‌گیرد.

سردار سرلشکر باقری در خاتمه از فرصتی که مجلس برای گرامیداشت هفته بسیج اختصاص یافت تشکر و ابراز امیدواری کرد که روحیه بسیجی در کشور بیشتر از گذشته ایجاد شود.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته