-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۷, دوشنبه

Latest News from 30Mail for 11/28/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/9/6

وزارت خارجه بریتانیا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که این کشور «واکنشی قاطعانه» به اخراج سفیر خود از تهران نشان خواهد داد.

این اطلاعیه، امروز و بدون درنگ پس از تصویب طرح کاهش روابط تهران و لندن در مجلس ایران منتشر شده است.

در این اطلاعیه با اظهار «تاسف» از اقدام ایران برای کاهش روابط دیپلماتیک، آمده است: «این اقدام غیرموجه به رژیم ایران جهت مقابله با انزوای فزاینده‌اش یا پاسخگویی به نگرانی‌های بین‌المللی و وضعیت حقوق بشر کمکی نخواهد کرد».

در ادامه این اطلاعیه آمده است که «اگر حکومت ایران در راستای عملی کردن چنین تصمیمی حرکت کند ما پس از رایزنی با شرکای بین المللی خود واکنش قاطعانه‌ای به این حرکت نشان خواهیم داد».

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، یک سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا چند روز پیش به این شبکه تلویزیونی گفته بود که «ما معتقدیم که حفظ تماس مستقیم دو کشور در سطح بالا، به ویژه در زمان‌های حساسی مثل حالا ضروری است «. اما ظاهراً دیدگاه مجلس و دیگر محافل حکومتی ایران در جهت کاهش روابط با لندن به نشانه تنبیه بریتانیا بخاطر همراهی با تحریم‌هاست.

در جریان بررسی دوفوریت طرح یادشده، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس، این اقدام را واکنشی به تحریم بانک مرکزی ایران توسط دولت بریتانیا دانسته بود.

نمایندگان مجلس چهار روز پیش، دو فوریت طرح کاهش روابط با بریتانیا را با ۱۶۲ رای موافق در مقابل ۵ رای مخالف به تصویب رسانده بودند.

از روی کارآمدن حکومت جمهوری اسلامی در ایران تا اکنون، روابط میان ایران و بریتانیا تنش‌های زیادی داشته است و در این مدت دست‌کم سه بار، بریتانیا کادر دیپلماتیک خود رادر سال‌های ۱۳۶۶، ۱۳۶۷ و ۱۳۷۱ از ایران فراخوانده است.

ایران و بریتانیا از سال ۱۳۷۸ و دو سال پس از روی کارآمدن دولت سیدمحمد خاتمی، سطح روابط خود را از کاردار به سفیر ارتقا داده بودند. 

منابع: بی‌بی‌سی و رادیو فردا


 
 

1390/9/6

زنی که قصد داشته با "اسلحه غیرمجاز" سوار هواپیمایی در مشهد شود، دستگیر شد.

محمود ذوقی، دادستان مشهد با تایید این خبر در عین حال  اخبار مربوط به هواپیماربایی در فرودگاه این شهر را تکذیب کرد.

طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر هواپیما ربایی در فرودگاه مشهد منتشر شده بود که اکنون دادستان مشهد این خبرها را نادرست دانسته است.

دادستان مشهد در توضیح ماجرای دستگیری این زن گفته است: "چند روز قبل در ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه مشهد، خانمی به جرم همراه داشتن اسلحه غیرمجاز بازداشت شده است".

آقای ذوقی در ادامه افزوده است: "این فرد قصد ورود به هواپیما را داشت که قبل از ورود به هواپیما توسط عوامل حفاظتی و امنیتی دستگیر شد و نتوانست وارد هواپیما شود".

وی بدون توضیح درباره جزییات بیشتر این حادثه یادآور شد: در حال حاضر پرونده‌ای برای این خانم در دادسرای عمومی مشهد مفتوح است و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

منبع: تابناک و بی بی سی


 
 

1390/9/6

محمد جواد فاضل لنکرانی، از روحانیون محافظه کار مقیم قم و فرزند مرحوم آیت الله محمد فاضل لنکرانی با انتشار پیامی خطاب به مردم جمهوری آذربایجان، از قتل رافق تقی نویسنده آذربایجانی حمایت کرد.

در این پیام آمده است: دشمنان اسلام بدانند که مسلمانان آزاده و جوانان غیرتمند اجازه نخواهند داد توطئه‌های شوم استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل در اهانت به مقدسات اسلام عملی گردد و عناصر خودباخته و دین‌فروش را به سزای اعمال ننگین خواهند رساند.

آقای فاضل لنکرانی با "ملحد" و "مرتد" توصیف کردن نویسنده مقتول، خاطره پدر خود آیت الله محمد فاضل لنکرانی را، که فتوای "مهدورالدم" بودن این نویسنده را صادر کرده بود، گرامی داشت.

آیت الله فاضل لنکرانی، از مراجع تقلید شیعه که در خرداد ۱۳۸۶ درگذشت، در آذر ماه ۱۳۸۵ با صدور فتوایی رافق تقی را به خاطر انتشار مطالب "توهین آمیز" مستحق مرگ دانسته بود.

آقای تقی هشت روز پیش در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان هدف ضربات چاقوی افراد ناشناس قرار گرفت و چهار روز بعد، در بیمارستان درگذشت.

منبع: بی بی سی و خبرآنلاین
 


 
 

1390/9/6

آمنه بهرامی با تاکید بر اینکه در مورد دریافت دیه برای چشمان نابینای خود "فریب" خورده، گفت که "تا آخرین لحظه" از پی گیری حقوق خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

خانم بهرامی، دختری که حدود هفت سال پیش با اسیدپاشی خواستگارش بینایی‌ خود را از دست داده، می‌گوید ندانسته رضایت‌نامه‌ای را امضا کرده که به موجب آن، برای همیشه از گرفتن دیه دو چشم خود محروم شده است.

هفته گذشته در آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده، قاضی نورالله عزیزمحمدی به دلیل وجود این رضایت‌نامه، جرم را فقط از جنبه عمومی بررسی و صرفا حکم حبس و تبعید برای مجرم را صادر کرد و هیچ ‌نظری درباره میزان دیه اعلام نکرد.

خانم بهرامی در مصاحبه با روزنامه جام جم اظهار داشت مطابق صحبت‌هایی که پیشتر با فریدون امیرآبادی رئیس دادسرای امور اجرایی تهران داشته، قرار بوده که بعد از منتفی شدن قصاص، دیه دو چشم به او تعلق بگیرد، اما آقای امرآبادی بعدا حرف خود را عوض کرده است.

مجید موحدی، در سال ۱۳۸۳ پس از آنکه آمنه بهرامی به درخواستش برای ازدواج پاسخ رد داد، با اسید به او حمله کرد و به حکم دادگاه به قصاص از ناحیه دو چشم محکوم شد.

منبع: بی‌بی‌سی

پیشینه
آمنه بهرامی از حق دریافت دیه محروم شد

 


 
 

1390/9/6

شب گذشته، در ساعاتی که محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی بار دیگر مدعی شد "طرح هدفمندی یارانه‌ها، فقیری در کشور نمی‌گذارد" یک زن و مرد کارتن‌خواب در شعله‌های آتش سوختند.

حسن خاکپور، مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اعلام این خبر گفت که شب گذشته آتش‌سوزی یک چادر در میدان شهدا به آتش‌نشانی گزارش شد.

وی ادامه داد: «در حالی که صدای انفجار از درون این چادر طعمه حریق شده به گوش می‌رسید، آتش‌نشانان آتش را مهار کردند و پس از آن جنازه یک زن و یک مرد کارتن‌خواب درون چادر سوخته شده کشف شد.»

به گفته آقای خاکپور «علت آتش‌سوزی طبق بررسی‌های اولیه سرایت آتش از وسیله گرم‌کننده این افراد به چادر بوده و صدای انفجارها نیز ناشی از آتش‌گرفتن اسپری گاز فندک بوده است، زیرا این دو کارتن‌خواب ضایعات و آشغال‌ها را در این چادر جمع‌آوری می‌کردند.»

منبع: جرس

 

 


 
 

رای کمیته انظباطی برای دو بازیکن پرسپولیس
1390/9/6

رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره دو بازیکن پرسپولیس صادر شد و براساس آن، دو بازیکن پرسپولیس مجموعاً ۳۰ ماه از حضور در اماکن ورزشی محروم شدند.

بر اساس این رای محمد نصرتی به ۱۰ ماه محرومیت و ۳۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد. در رای صادر آمده ۱۰ ماه محرومیت او، شامل چهار ماه برای «ارتکاب عمل زننده» و ۶ ماه برای «جریحه‌دار نمودن اخلاق عمومی» می‌شود.

شیث رضایی، دیگر بازیکن «خاطی» پرسپولیس نیز به ۲۰ ماه محرومیت و ۳۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد. ۲۰ ماه محرومیت او شاملِ چهار ماه برای «ارتکاب عمل زننده» و ۱۶ ماه برای «جریحه‌دار نمودن اخلاق عمومی» است.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال همچنین باشگاه پرسپولیس را به دلیل مسامحه مسئولان باشگاه فرهنگی که منجر به بروز «‌رفتارها و اعمال مغایر شان این دو متخلف» شد، ۲۰ میلیون تومان جریمه کرد.

در جریان بازی بین دو تیم پرسپولیس تهران و داماش گیلان که در هشت آبان ماه برگزار، و به پیروزی ۳ بر ۲ تیم تهرانی و صعودش به رده هفتم لیگ بر‌تر منجر شد، محمد نصرتی و شیث رضایی در جریان شادی برای دو گل پرسپولیس، باسن یکدیگر را لمس کردند.

این رفتار، واکنش سریع رسانه‌ها و مقامات ورزشی ایران را در پی داشت و از آن با عنوان «رفتار ناشایست و غیر اخلاقی» نام بردند.

شادی پس از گل نامتعارف این دو بازیکن فوتبال، پیامدهای قضایی هم داشت و یک هفته پس از آن، دادستان رشت به اتهام «ارتکاب اعمال خلاف عفت عمومی و جریحه‌دارکردن افکار عمومی» علیه آنان اعلام جرم کرد.

محمد نصرتی و شیث رضایی حرکات خود را «غیر عمدی» اعلام کرده بودند.

با وجود اعلام رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، مشخص نیست که آیا پرونده این دو بازیکن در محاکم قضایی پیگیری می‌شود یا نه.

منبع: خبرآنلاین و مردمک


 
 

1390/9/6

مجلس شورای اسلامی  روز يکشنبه با تصويب کليات طرح دو فوريتی کاهش رابطه با بريتانيا از دولت محمود احمدی نژاد خواست تا ظرف دو هفته روابط سياسی تهران- لندن را به سطح کاردار کاهش دهد. در صورت اجرای اين طرح، سفير بريتانيا از ايران اخراج خواهد شد.

مجلس ايران کليات اين طرح را با ۱۷۹ رای موافق، چهار رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماينده حاضر به تصويب رساند. دو فوريت اين طرح روز چهارشنبه هفته گذشته با ۱۶۹ رای موافق به تصويب رسيده بود.

بر اساس اين طرح، «وزارت امور خارجه موظف است در چارچوب حفظ منافع ملی و دفاع از حقوق ملت بزرگ ايران ظرف دو هفته، روابط سياسی را با دولت انگليس به سطح کاردار تنزل دهد و روابط اقتصادی و بازرگانی را نيز به حداقل ممکن برساند.»

نمايندگان مجلس که از تحريم های اخير بريتانيا عليه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران خشمگين هستند، در طرح خود خواستار اخراج سفير بريتانيا در ايران شده اند.

علاء الدين بروجردی، رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ايران، روز يکشنبه گفته است: «مردم و مسئولان نمی توانند اقدام های انگليس را تحمل کنند، از اين روز بر اساس طرح دو فوريت کاهش روابط با اين کشور، ظرف دو هفته روابط به کاردار تنزل پيدا می کند.»

بر اساس طرح ياد شده، وزارت امور خارجه ايران موظف شده است تا در مورد ساير کشورهايی که به گفته نمايندگان مجلس ايران، «رفتار مشابه انگليس» دارند، گزارشی جهت اخذ تصميم مناسب به مجلس ارائه کند.

نمايندگان مجلس شورای اسلامی در طرح خود تصريح کرده اند که «در صورت تغيير سياست های خصمانه کشور مزبور، وزارت امور خارجه می تواند سطح روابط را ارتقا دهد.»

وزارت امور خارجه بريتانيا چهارشنبه گذشته گفته بود که اگر نمايندگان مجلس ايران رای به کاهش مناسبات با بريتانيا و اخراج سفير انگليس بدهند اين امر «مايه تاسف» خواهد بود.

منبع: ایسنا و رادیو فردا

 


 
 

1390/9/6

افشین اسانلو، فعال کارگری که یک سال است در زندان اوین به سر می‌برد، به دلیل اثرات ناشی از ضربه‌های متعدد کابل برای عمل جراحی شنبه، پنجم آذر ماه به بیمارستان مسیح‌نژاد منتقل شد.

به گزارش وب‌سایت کلمه، متعلق به مخالفان دولت ایران، ضربه‌های متعدد کابل بر بدن این زندانی سیاسی، باعث پارگی درکف پایش شده و عمل جراحی قرار است بر غده‌ای که در کتف‌اش ایجاد شده، صورت گیرد.

افشین اسانلو، آذر سال گذشته در پایانه اتوبوس‌رانی جنوب تهران بازداشت و به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام توسط قاضی صلواتی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این گزارش، او چهار ماه دربند ٢٠٩ زندان اوین و یک ماه در بازداشتگاه اطلاعات کرج تحت فشارهای روجی و جسمی قرار داشته است.

همچنین مسئولان زندان اوین، پیش‌تر با وجود گذشت ۹ ماه از بازداشت آقای اسانلو، با مرخصی او مخالفت کرده بودند.

افشین اسانلو، برادر منصور اسانلو، فعال سر‌شناس کارگری و رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد ایران است که خرداد امسال پس از چهار سال حبس، از زندان به طور مشروط آزاد شد.

منبع: کلمه و مردمک


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته