-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۸, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 11/29/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/9/7

خبرگزاری‌های ایران روز دو شنبه از وقوع یک انفجار در شهر اصفهان خبر دادند که با تایید یا تکذیب برخی از مسئولان شهری اصفهان همراه بود.

خبرگزاری فارس روز دوشنبه گزارش داد که انفجاری حدود ساعت ۱۴ به وقت محلی، در اصفهان روی داده است و صدای انفجار به اندازه‌ای مهیب بود که «از خیابان بزرگمهر تا دروازه شیراز به گوش رسیده است.»

بر اساس این گزارش، محمدمهدی اسماعیلی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان وجود صدا انفجار را تایید کرد اما در مورد دلایل آن گفت که «اطلاع دقیقی در دست نیست و پیگیر موضوع هستیم.»

به گزارش این خبرگزاری سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران استانداری نیز وقوع این صدا را تایید کردند.

با این‌ حال این خبرگزاری دقایقی پس از انتشار گزارش، آنرا از روی خروجی‌اش برداشت.

ساعتی پس از انتشار این خبر، آقای اسماعیلی مصاحبه با خبرگزاری فارس را تکذیب کرد و گفت که انتشار این خبر از قول او «کذب» است.

مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی اصفهان نیز در مصاحبه‌ای با ایرنا، وقوع انفجار در این شهر را تکذیب کرد. و گفت: «گزارشی مبنی بر صدای انفجار درسطح شهر به این سازمان ارائه نشده است و انتشار این خبر تکذیب می‌شود.»

این و تایید و تکذیب‌ها در حالی صورت گرفت که غلامرضا انصاری، رییس کل دادگستری استان اصفهان به خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران، گفت که «حوالی بعد از ظهر صدایی شبیه انفجار شنیده شد اما گزارشی در مورد منشاء آن و حوادث احتمالی در این زمینه از سوی عوامل امنیتی و انتظامی دریافت نکردیم.»

به گفته رییس کل دادگستری استان اصفهان، «اگر حادثه قابل توجهی رخ داده بود قطعا اطلاعات اولیه ارائه می‌شد و می‌بایستی برای شرکت در جلسه شورای تامین استان پیرامون وقوع این حادثه دعوت می‌شدیم؛ در حالیکه چنین اتفاقی نیفتاد و گزارش خاصی در این زمینه دریافت نشد.» 

منبع: رادیو فردا و ایسنا


 
 

1390/9/7

خبرگزاری مهر به نقل از یک مقام وزارت خارجه ایران گزارش داد که سفر وزیر خارجه ایران به هلند به دلیل عدم صدور مجوز هوایی از سوی مجارستان لغو شده است.

بر اساس این گزارش، این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت: «در حالیکه مجوز عبور هواپیمای وزیر امور خارجه کشورمان از فضای کشورهای مختلف اروپایی گرفته شده بود، دولت مجارستان با طرح برخی مسائل فنی از صدور مجوز عبور هواپیما از فضای این کشور خودداری کرد.»

علی‌اکبر صالحی قرار بود روز یکشنبه برای سخنرانی در شانزدهمین اجلاس سالانه سازمان منع گسترش سلاحهای شیمایی به لاهه هلند برود.

این مقام وزارت خارجه ایران افزود که این وزارتخانه از سفیر مجارستان در تهران بابت اتفاق رخ‌داده توضیح خواسته است.

منبع: مهر

مرتبط:

وزیر خارجه ایران نیز در "لیست سیاه" دولت سوئیس قرار گرفت

اولین سفر خارجی وزیر خارجه جدید ایران لغو شد

منوچهر متکی در مراسم تودیع خود شرکت نکرد
 


 
 

1390/9/7

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح کاهش رابطه با انگلیس در این شورا خبر داد.

این طرح روز گذشته در مجلس با با 179 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع  به تصویب رسید.

بر اساس این طرح مجلس شورای اسلامی از دولت محمود احمدی نژاد خواست تا ظرف دو هفته روابط سياسی تهران- لندن را به سطح کاردار کاهش دهد. در صورت اجرای اين طرح، سفير بريتانيا از ايران اخراج خواهد شد.

طبق اعلام عباسعلی کدخدایی، اعضای شورای نگهبان پس از بحث و بررسی این طرح، به اتفاق آراء، آن را تأیید کرده اند.

روز گذشته نیز وزارت خارجه بریتانیا در واکنش به این طرح با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این کشور «واکنشی قاطعانه» به اخراج سفیر خود از تهران نشان خواهد داد.

منبع: مهر

پیشینه
سفير بريتانيا در ايران در آستانه «اخراج» قرار گرفت
واکنش «قاطعانه» بریتانیا به اقدام ایران در کاهش روابط میان دو کشور

 


 
 

1390/9/7

سفیر ایران در لبنان، از حزب الله لبنان، حماس، جهاد اسلامی فلسطین و سایر تشکل‌های لبنانی و فلسطینی خواسته است که همه قوای خود را برای کمک به حفظ حکومت بشار اسد «بسیج» کنند. 

غضنفر رکن آبادی در دیدار با مقامات این گروه‌های لبنانی و فلسطینی در بیروت، از آنان خواسته به طور عملی، کلامی و تبلیغی در کنار نظام سوریه بایستند.

وی با گفتن اینکه «در شرایط حساس کنونی هوشیاری امت اسلامی در مقابل توطئه‌های غرب در کشورهای عربی و اسلامی ضروری است»، افزوده: «تحولات سوریه هم اینک از اهمیت والایی برای دشمن برخوردار است و باید همه توان خط مقاومت برای کمک به ملت و رهبری سوریه بسیج شود.» 

رکن آبادی تاکید کرده است: «وظیفه همه ماست که با گفتار و قلم و اقدامات صحیح خود توطئه‌های دشمن علیه ملت و دولت سوریه را خنثی کنیم.»

«جمعی از اعضا و فرماندهی حزب الله، حماس، جهاد اسلامی فلسطین، جبهه خلق برای آزادی فلسطین، فرماندهی کل جبهه خلقی فلسطین، شاخه لبنانی جنبش فلسطینی فتح، اعضا و فرماندهان جنبش شیعه امل لبنان، جنبش ناصری دموکراتیک» از جمله چهره‌های لبنانی و فلسطینی بودند که در دیدار بیروت با سفیر ایران در لبنان شرکت داشتند.

رکن آبادی روز شنبه در دیدار جداگانه با وئام وهاب، دبیرکل حزب «توحید عربی» لبنان، نیز گفته است: «سوریه بازوی اصلی مقاومت در منطقه است و یقیناً تلاش‌های دشمنان برای تضعیف محور مقاومت شکست خواهد خورد.»

ایران ادعاهای مربوط به اعزام نیروی کمکی سپاه پاسداران به سوریه را برای کمک به سرکوب خیزش‌های مردمی سوریه رد کرده است.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته خبر داد، ایران، کشوری که خود نفت خیز است، هشتاد هزار بشکه نفت خام از سوریه خریداری کرده است تا به صنعت راکد مانده نفت سوریه کمک کند.

معترضین سوری بار‌ها پرچم‌ها و نمادهای حزب الله و حماس را در کنار پرچم جمهوری اسلامی به آتش کشیده‌اند و شعار «لا حزب الله و لا ایران» یکی از رایج‌ترین شعارهای معترضین در سوریه بوده است. 

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/9/7

غلامحسین محسنی اژه ای، مسئول رسیدگی به پرونده اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی، از بازداشت ۲۷ نفر دیگر در ارتباط با این پرونده خبر داده است.

آقای اژه ای یکشنبه شب در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون ایران همچنین از صدور قرار مجرمیت برای ۵۰ نفر در این ارتباط سخن گفت.

او گفته است که این اقدامات حاصل حسابرسی از ۴۰ شرکت وابسته به اختلاس گران است.

دادستان کل و سخنگوی قوه قضاییه ایران یکشنبه شب گفت: "ظرف ماه گذشته حسابرسی این شرکت ها انجام شده و بدهی ها، فعالیت ها و تخلفاتشان به صورت کامل نمایان شده است، به طوری که در این رابطه از ۱۲۶ نفر به عنوان مطلع و متهم تحقیق به عمل آمد که ۲۰ نفر آنان مطلع و ۱۰۶ نفر به عنوان متهم بودند که از این تعداد هم اکنون ۲۷ نفر در بازداشت به سر می برند."

او گفت که امیرمنصور آریا متهم اصلی پرونده که هم اکنون تحت بازداشت است "برخلاف قانون، بخشی از اموالی را که باید به نام شرکت می شد به نام خود زده بود و بخشی از وجوه تجاری به حساب خود واریز نموده بود."

آقای اژه ای گفت که هرچند اموال شرکتی و شخصی متهم اصلی شناسایی شده اما "متاسفانه برخی از اموالی که این فرد و شرکت مورد نظرش در برخی از کشورهای اروپایی و شرقی داشته اند هنوز در دسترس نیست و ما پیشرفت قابل ملاحظه ای را در این بخش نداشته ایم."

دادستان کل ایران در مصاحبه یکشنبه شب با شبکه دوم سیما گفت: "این گروه در طول سال های بعد از ۱۳۸۰ توانسته حدود ۴ هزار میلیارد تومان ثروت به دست آورد که بیشتر آن از سال ۸۵ به بعد و بعد از تشکیل شرکت امیرامنصور آریا بوده است."

آقای اژه ای گفت بیشتر ثروت گروه آریا تسهیلاتی بوده که از بانک ها گرفته اند.

او گفت: "برای برخی پروژه های این گروه طبق اسناد و مدارکی که سازمان های دولتی ارائه کردند حدود ۱۷۰۰ هکتار زمین تصویب شده که به این شرکت داده شود ولی این موضوع به این معنا نیست که سند مالکیت هم خورده باشد."

اما او افزود که "بخش زیادی از این زمین ها اجاره ای بوده، بخشی تصویب شده اما داده نشده، بخش دیگری مشروط به اجرای پروژه بوده و برای بخشی هم سند صادر شده است."

اژه‌ای درباره بازداشت «مسئولان رده بالا» نیز نکاتی گفت که می‌توانید از اینجا بخوانید.

منبع: بی‌بی‌سی


 
 

مادر مهدی محمودیان:
1390/9/7

فاطمه الوندی، مادر مهدی محمودیان، زندانی سیاسی نسبت به وضعیت سلامتی زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر هشدار داده است.

خانم الوندی در گفتگو با جرس گفته است که ماموران امنیتی در زندان ردیابهایی برای شنود قرار داده‌اند که دکترها گفته‌اند این ردیاب‌ها سرطان‌زاست. به گفته وی زندانیان این بند بطور مرتب یا سرگیجه دارند یا دل درد و دل پیچه.

او افزوده است: تا آنجایی هم که من خبر دارم از بچه ها تست سرطان گرفته اند. مثلا آقای صمیمی را برای آزمایش آورده اند و مشکوک به سرطان کبد است. بارها تقاضا دادیم که ترابخدا این دستگاهها را بردارید برای سلامتی بچه ها "خطرناک" است. اما متاسفانه گوش نمی کنند و توجهی نمی کنند.

به گفته خانم الوندی خود دکترهای پزشک قانونی هم می گویند این دستگاهها همه سرطان زا است: «حالا شکنجه های جسمی که به آنها داده اند و می دهند هیچ، این دستگاهها هم سلامتی اشان را به خطر می اندازد و بیمارشان کرده است.»

مادر مهدی محمودیان در پایان با ابراز خوشنودی از روحیه زندانیان تاکید کرده: «تنها چیزی که ما را شاد می کند روحیه "عالی" مهدی است و زمانیکه ما ابراز نگرانی و ناراحتی می کردیم او به ما دلداری می داد که نگران نباشید خدا پشتیبان ماست و همانطور که تا الان ما را تنها نگذاشته تا آخر هم ما را یاری می کند.»

منبع: جرس

 


 
 

سخنگوی قوه قضائیه:
1390/9/7

دادستان کل ایران و ناظر ویژه پرونده رسیدگی به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بار دیگر اعمال فشار مقامات در مسیر رسیدگی به این پرونده را تایید کرده و در عین حال چنین فشارهایی را طبیعی خوانده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در یک گفت‌وگوی زنده که شام‌گاه یک‌شنبه ۶ آذر از تلویزیون دولتی ایران پخش شد تایید کرد که مقام‌های رده‌بالای ایران در رسیدگی به این پرونده تخلف کلان «سنگ‌اندازی» می‌کنند و به دستگاه قضائی فشار می‌آورد.

آقای اژه‌ای گفت: هدف آنان عملیات روانی با هدف پاک‌کردن صورت مسئله بوده است.

سخنگوی قوه قضائیه پیش‌بینی کرد که در روزهای آینده و در جریان رسیدگی به پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، فشارهای مقامات بر قوه قضائیه سنگین‌تر شود.

به گفته غلامحسنین محسنی اژه‌ای، «این فشار‌ها زمانی سنگین می‌شود که اتهامات به سمت صاحبان قدرت برگردد و زمانی که نتایج تحقیقات به سمت عناصر قدرت برگشت، فشار‌ها سهمگین شد».

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که از میان احضارشدگان و متهمان کسی از مقامات رده‌‌بالای ایران نیز حضور داشته، گفت: ‌پرونده‌ها هنوز بسته نشده‌اند و ‌در عرف بین‌المللی رده عالی مملکتی تعاریف گوناگونی دارد.

به این ترتیب آقای اژه‌ای پاسخ صریحی درباره حضور مقامات رده‌بالای ایران در میان متهمان پرونده نداد.

منبع: مردمک
 


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته