-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۶, یکشنبه

Latest News from 30Mail for 11/27/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

شورای هماهنگی راه سبز امید به مناسبت روز دانشجو:
1390/9/5

شورای هماهنگی راه سبز امید در بیانیه‌ای به مناسبت روز دانشجو، ضمن گرامیداشت این روز اعلام کرد: «از جنبش دانشجویی انتظار می رود به جای تسلیم شدن در برابر شرایطی که ناخواسته گرفتار آن شده، با تحلیل دقیق وضعیت جامعه ایران و تدبیر برای رهایی از تبعات تحمیلی آن، راه امید بگشاید.»

در این بیانیه که امروز منتشر شده، آمده است: «اگر شرایط امنیتی و خفقان آور کنونی مانع فعالیت آزادانه ی تشکل های دانشجویی است، به جای پناه بردن به بی تفاوتی در قبال آنچه بر سر ملت می آید، می توان جمع های کوچک دارای هدف و مسئولیت پدید آورد.»

بر اساس این بیانیه «اگر جو پلیسی حاکم بر دانشگاه ها امکان برگزاری جلسات گفت و گو یا تجمعات اعتراضی باقی نگذاشته، می توان راه های جایگزین برای تبادل آراء یا ابراز نارضایتی دسته جمعی یافت.»

شورای هماهنگی راه سبز امید در ادامه می‌افزاید: «آگاهی، مسئولیت می آورد که یکی از اشکال آن، مسئولیت در قبال جامعه است. و دانشجویان طی دهه ها حضور مؤثر در عرصه های اجتماعی، نشان داده اند که از زیر بار این مسئولیت شانه خالی نکرده اند.»

این شورا همچنین از همه ی دانشجویان خواست در بزرگداشت شانزده آذر و یاد و خاطره ی تمامی دانشجویان آزادی خواه و دموکراسی طلب، با بهره گیری از ابتکارات همیشه تازه ی خود، به هر نحو ممکن تلاش کنند.

منبع: کلمه


 
 

1390/9/5

منابع خبری در ایران از افزایش نرخ دلار در بازار آزاد تا ۱۳۸۰ تومان خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نرخ دلار در بازار آزاد به صورت ساعتی افزایش پیدا می‌کند و در حال حاضر فعالان بازار ارز از خرید و فروش ارز خودداری می‌کنند.

در حال حاضر، دلار در ایران به سه نرخ آزاد، مسافرتی و رسمی عرضه می‌شود که نرخ رسمی دلار در ایران حدود ۱۳۹۰ تومان و نرخ مسافرتی آن حدود ۱۲۱۰ تومان است.

بانک مرکزی ایران پیش‌تر تلاش کرده بود که نرخ دلار در ایران را تک نرخی کند که در این امر موفق نبود.

برخی از کار‌شناسان، افزایش قیمت دلار در ایران را نشانه شکست اقدامات دولت برای کنترل بازار ارز دانسته‌اند. 

منابع: فارس و مهر

مرتبط:

دلار از ۱۳۰۰ تومان هم گران‌تر شد


 
 

1390/9/5

جبهه مشارکت، در سیزدهمین سالگرد تاسیس این تشکل اصلاح‌طلب طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اقتدارگرایان حاکم از جریان فکری این جبهه که در اعماق جامعه ریشه دوانده، سخت در هراس هستند.

در این بیانیه که جمعه، چهارم آذر در پایگاه‌اطلاع‌رسانی نوروز منتشر شده، آمده است که هر چند این جبهه به طور «غیرقانونی» منحل، دفتر آن پلمب، چهره‌های شاخص آن زندانی و فعالیت‌هایشان ممنوع اعلام شده اما پایگاهی به گستردگی ایران دارد.

بر اساس این بیانیه، جبهه مشارکت در آذر سال ۷۷ و از زمانی که ۱۱۰ نفر از فعالان سیاسی در بیانیه‌ای از آغاز به کار یک حزب در عرصه سیاسی ایران خبر دادند، در حال فعالیت است.

در این بیانیه آمده است که اکنون پس از سیزده سال، ده‌ها نفر از بنیانگذاران و اعضای آن زندانی هستند، «امنیت فعالیت‌های سیاسی خدشه‌دار شده و هزینه‌های سنگینی، مترتب برانجام کار سیاسی شده است».

جبهه مشارکت معتقد است که با شرایط سیاسی امروز ایران، این تشکل اصلاح‌طلب نشان داده است که حزبی «دولت‌ساخته» نیست و در سخت‌ترین شرایط نیز به فعالیت‌های خود ادامه داده است.

برخورد حذفی و در‌‌نهایت انحلال این جبهه همچنین نشان‌دهنده این است که جبهه مشارکت حزبی برخاسته از درون جامعه مدنی و با پشتوانه قوی اجتماعی است.

به گفته جبهه مشارکت، اقتدارگرایان حاکم در ایران، از رقابت فکری و سیاسی با این حزب درمانده‌اند و «به داغ و درفش برای از میدان به در کردن آن‌ها از صحنه سیاسی» ایران، متوسل شده‌اند.

جبهه مشارکت یکی از دو حزب اصلاح‌طلب است که با حکم رسمی دادگاه پس از انتخابات مناقشه‌برانگیز ریاست‌جمهوری سال گذشته و بنا بر اعلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور منحل شد.

منبع: مردمک و نوروز


 
 

1390/9/5

شهردار تهران گفته به بانک‌ها دستور داده شده که با مترو همکاری نکنند. 

محمد باقر قالیباف روز شنبه درمراسم بهره برداری از۴۲ دستگاه واگن جدید مترو ابراز اطمینان کرده است که بانک‌ها «موضوع خدمت به مردم» را سیاسی نکنند.

وی با اعلام این وعده که تا پایان سال، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین دیگر به خطوط اتوبوس شهری اضافه می‌شود، گفته: «زمانی دولت برای ورود اتوبوس‌های جدید کمک‌هایی می‌کرد که الحمد الله طی دو سال گذشته در این بخش نیز کمک خاصی صورت نگرفته است و ما باید هم اتوبوس‌های جدید را بخریم و هم مشکلات اداری آن را پشت سر بگذاریم.»

مناقشه‌ها درباره متروی تهران از اوایل امسال و از زمانی که دولت از پرداخت بودجۀ تخصیصی برای متروی تهران خودداری کرد آغاز شد.

محمود احمدی‌نژاد علی رغم مصوبه مجلس درمورد اختصاص دو میلیارد دلار بودجه مترو به دولت، آن را «غیر قانونی» اعلام کرد و گفت که دولت این مصوبه را اجرا نخواهد کرد.

این موضع احمدی‌نژاد با واکنش بسیاری از نمایندگان مجلس مواجه شد به طوری که چندی پس از آن مجلس قانونی را به دولت ابلاغ کرد که بر اساس آن دولت موظف شد مطالبات متروی تهران را از حساب ذخیره ارزی پرداخت کند.

اما پس از ابلاغ این قانون نیز این مطالبات پرداخت نشد و کشمکش بین مترو و دولت بالا گرفت. 

منبع: مهر

پیشینه:

اگر دولت سهم خود را ندهد، مردم باید هزینه یارانه مترو را پرداخت کنند

از ملت ایران می‌خواهیم بعد از نمازهایشان دعا کنند دولت پول مترو را بدهد

محسن هاشمی از مدیریت مترو تهران استعفا کرد


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته