-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۵, شنبه

Latest News from 30Mail for 11/26/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/9/4

فرمانده نیروی انتظامی ایران می‌گوید گروه‌های موسیقی و مستندسازان تنها با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد ایران می‌توانند با شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی رسمی و غیرفارسی‌زبان همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم البته همکاری با شبکه‌های فارسی‌زبان را «اساساً ممنوع» اعلام کرد و گفت شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان، «عمدتاً از منابع مالی سرویس‌های اطلاعاتی دشمن تغذیه می‌شوند» و «با اهداف خاص و برای ایجاد تغییرات فرهنگی، اثرگذاری سیاسی و گا‌ها به عنوان اتاق فرمان اغتشاشات در داخل استفاده می‌شوند.»

به گفته آقای احمدی‌مقدم، با افرادی که با شبکه‌های فارسی‌زبان همکاری می‌کنند، «برخورد» می‌شود.

پیش از این، آقای احمدی مقدم از برخورد با شرکت‌هایی که از طریق برنامه‌های ماهواره‌ای اقدام به تبلیغ کالا‌هایشان می‌کنند نیز خبر داده بود.

استفاده از دستگاه‌های دریافت امواج ماهواره در ایران جرم محسوب می‌شود و پلیس ایران همواره با اجرای طرح‌های کوتاه مدت، نسبت به جمع‌آوری این دستگاه‌ها اقدام می‌کند. 

منبع: ایسنا

مرتبط:

احمدی‌مقدم: نصب علنی آنتن ماهواره، دهن‌کجی به قانون است

فرمانده نیروی انتظامی قم: خودتان تجهیزات ماهواره‌ای را به کلانتری‌ها تحویل دهید

ماموران قلابی به بهانه جمع‌آوری ماهواره وارد خانه‌ای شدند و از آن سرقت کردند


 
 

1390/9/4

همسر عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت سیدمحمد خاتمی، می‌گوید که زندانی‌کردن معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری، فایده‌ای برای حکومت نداشته و سبب تغییر مواضع معترضان نیز نشده است.

خانم رمضان‌زاده، که با وبسایت کلمه گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: «به اعتقاد ما آنهایی که مواضع باطلی دارند باید متنبه بشوند تا از مواضعشان برگردند. ما هیچ فرقی نکردیم.»

خانم رمضان‌زاده همچنین درباره امضای همسرش در پای برخی نامه‌ها و بیانیه‌ها گفت: «هر نامه‌ای که منتشر می‌شود و امضای زندانیان را در خود دارد به سراغشان می‌روند و مورد بازخواست قرار می‌دهند که چرا امضا کردید.»

به گفته خانم رمضان‌زاده، در بیانیه اخیر ۳۶ زندانی سیاسی که امضای آقای رمضان‌زاده را نیز در خودش داشت، از او به خاطر این امضا بازجویی شده است.

خانم رمضان‌زاده به نقل از همسرش و آقای نبوی، همبند آقای رمضان‌زاده، افزود که این‌ دو زندانی سیاسی در جواب بازجویی گفتند که «ما تا در زندان هستیم وضع به همین منوال خواهد بود و چاره کار شما این است که زندانیان سیاسی را آزاد کنید. ما وقتی بیرون باشیم مسئولیت کارمان را خودمان می‌پذیریم اما الان هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم. نه می‌توانیم تایید کنیم و نه تکذیب.»

در بیانیه‌ای که نزدیک به ۲۰ روز قبل از سوی ۳۶ زندانی سیاسی منتشر شد، آمده بود مجلس ایران، مجلسی «فرمایشی» و شبیه مجلس دوران حسنی مبارک در مصر است.

خانم رمضان‌زاده همچنین در این گفت‌وگو تصریح کرد که برای بازشدن فضای سیاسی ایران، باید درخواست‌های سیدممد خاتمی اجرا شده و زندانیان سیاسی آزاد گردند.

آقای رمضان‌زاده، عضو ارشد حزب مشارکت، پس از انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست‌جمهوری ایران بازداشت و به سبب اتهام‌هایی چون «اقدام علیه امنیت ملی کشور، تبلیغ علیه نظام و نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده»، به شش سال حبس تعزیری محکوم شد

منبع: کلمه

مرتبط:

رمضان‌زاده مصاحبه نکرد و ۲۵ بهمن را محکوم نکرد و به اوین بازگشت

بازگشت چهار تن از شاکیان سردار مشفق به زندان اوین


 
 

1390/9/4

همسر حسن فتحی، روزنامه‌نگاری که در پی مصاحبه با تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی بازداشت شد، می‌گوید که هنوز اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت همسرش ندارد.

همسر آقای فتحی، در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی فارسی، گفت که آقای فتحی، که برادر دو شهید نیز هست، هنوز وکیلی ندارد و هیچ مرجع قضایی هم به خانواده او اطلاع نداده است که او در کجا نگهداری می‌شود.

به گفته خانم فتحی، هنوز مادر ۸۰ ساله آقای فتحی از بازداشت او خبر ندارد.

حسن فتحی، روزنامه‌نگار ایرانی روز ۲۲ آبان و پس از مصاحبه با تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی درباره انفجار صورت‌گرفته در یک پادگان سپاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

خانم فتحی همچنین تصریح کرده است که ماموران امنیتی پیش‌تر چندبار از آقای فتحی خواسته بودند که با رسانه‌ها مصاحبه نکند که آقای فتحی این درخواست را نپذیرفته بود.

به گفته خانم فتحی، همسر او آخرین بار برای هفته‌نامه گزارش کار می‌کرد که غلامحسین محسنی اژه‌ای شخصآ به مسئولان این هفته‌نامه گفته بود در صورت ادامه همکاری با آقای فتحی، نشریه را تعطیل خواهند کرد.

آقای فتحی اکنون توسط مقامات ایرانی به "همکاری با بی‌بی‌سی فارسی" و «تشویش اذهان عمومی» متهم شده اما بی‌بی‌سی اتهام همکاری آقای فتحی با این شبکه را رد کرده و گفته است که با آقای فتحی به عنوان تحلیلگر مستقل مصاحبه کرده است. 

منبع: بی‌بی‌سی


 
 

1390/9/4

رئیس دیوان محاسبات کشور بار دیگر تاکید کرد که هیچ نهادی در ایران از درآمد کل کشور باخبر نیست.

عبدالرضا رحمانی فضلی، که روز پنج‌شنبه در مراسم اختتامیه سومین مجمع سالیانه مدیران دیوان محاسبات ایران با خبرگزاری مهر گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد که «وقتی درآمد‌ها را نمی‌دانیم مجموع هزینه‌ها را هم نمی‌دانیم اما اگر در دیوان بتوانیم این سیاست را عملیاتی کنیم که مجموعه درآمد‌ها در یکجا متمرکز شود به هدف می‌رسیم.»

پیش از این و نزدیک به یک‌سال پیش نیز آقای رحمانی فضلی از مشخص‌نبودن میزان درآمدهای کل ایران سخن گفته و از «بی‌انضباطی مالی» به عنوان معضل ساختاری اقتصاد ایران یاد کرده کرده بود.

آقای رحمانی فضلی در مصاحبه دیروزش نیز به این موضوع اشاره کرد و گفت: «ما در این زمینه اشکال ساختاری نهادینه شده و فرهنگی داریم. از زمان مشروطیت در قوانین مختلف و با مدیریت‌ها و نظارت‌ها خواسته‌اند انضباط مالی را از بین ببرند و ما هنوز نتوانسته‌ایم در این حوزه به نقطه مطلوب برسیم.»

رئیس دیوان محاسبات همچنین درباره تخلفات قانونی در ایران تصریح کرد که «طی سالیان دراز از جمع تخلفات کاسته نشده است و این در حالی است که هر قانونی که اجرا نمی‌شود، بخشی از توسعه ملی ما راکد می‌ماند.»

دیوان محاسبات کشور اواخر سال ۱۳۸۷ نیز در انتقاد از عملکرد دولت احمدی‌نژاد، میزان تخلفات این نهاد اجرایی در قانون بودجه سال ۱۳۸۵ را حدود دو هزار مورد اعلام کرده و گفته بود که بیش از یک میلیارد دلار از درآمدهاى نفتى به حساب خزانه واریز نشده است. 

منابع: مهر و رادیو فردا

مرتبط:

دیوان محاسبات: بیشترین تخلفات بودجه‌ای در حوزه نفت و بانکها بوده است

رییس دیوان محاسبات کشور: دولت احمدی نژاد تخلفات زیادی داشته است

رییس دیوان محاسبات کشور: برخی مدیران حتی با الفبای کار اداری آشنایی ندارند


 
 

1390/9/4

یک عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع ایران می‌گوید آتش‌سوزی‌های سال گذشته در جنگل‌های زاگرس، ۳۵هزار هکتار از جنگل‌های این منطقه را از بین برده است.

محمد درویش، که با خبرگزاری مهر گفت‌وگو می‌کرد، این مساحت را هفت برابر مساحتی سوخته شده نرمال سالانه دانست.

آقای درویش در حالی از میانگین نرمال سوختن سالانه ۵هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس صحبت می‌کند که بر اساس گزارش دبیرخانه پروژه حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی، طی ۳۲سال، در بازه زمانی ۱۹۷۵ تا ۲۰۰۷، تنها ۸۶هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس تخریب شده بود و مساحت جنگل‌های سوخته شده در سال گذشته بیش از یک سوم مساحت جنگل‌هایی ست که طی بازه زمانی یاد شده در این منطقه ازبین رفته‌ است.

آقای درویش همچنین تصریح کرد با توجه به آمار بیش از هزار بار آتش‌سوزی طی سال گذشته در جنگل‌های زاگرس، به طور تقریبی این جنگل‌ها در هر روز سال گذشته شاهد سه بار آتش سوزی بوده‌اند.

به گفته این فعال محیط زیست، در حال حاضر ۳۰درصد زیستگاه‌های زاگرس نیز در معرض خشک‌شدن قرار دارند.

آقای درویش همچنین به عدم تعادل دام و مرتع در جنگلهای زاگرسی اشاره کرد و گفت که «حضور دام سبب شده که سنجاب‌ها از جنگل‌ها کوچ کنند و این در حالیست که سنجاب‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل زادآوری طبیعی زاگرس هستند.»

آقای درویش در پایان صحبتهایش خواستار ایجاد «یک یگان هوایی مختص اطفاء حریق» در سازمان جنگل‌ها و مراتع ایران و نیز سازمان حفاظت محیط زیست شد.

این عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع در ضرورت ایجاد یگان هوایی یادشده گفت: «کار‌شناسان هر درخت بلوط ۵۰ ساله را تا ۲۰۰ هزار دلار ارزش‌گذاری کرده‌اند که اگر تعداد اصله‌های درخت بلوطی که در استان لرستان وجود دارد سه میلیون اصله باشد و ارزش این درختان را با ارزش چند بالگرد ... مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که چه سرمایه‌ای را به حاطر دلایلی مانند کمبود اعتبار و یا عدم داشتن اولویت از دست می‌دهیم.» 

منبع: مهر

مرتبط:

پایان آتش‌سوزی در پلدختر؛ مهار آتش با «دبه و بطری آب‌معدنی»

به آتش کشیدن جنگل‌های زاگرس برای زنده‌گیری و قاچاق سنجاب‌ها
 


 
 

1390/9/4

عضو هیئت مدیره کانون شاعران و مداحان قم می‌گوید مداحان قم با همکاری جامعه المصطفی، مدرک تحصیلی لیسانس در زمینه مداحی می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس حیدرزاده، که روز پنج‌شنبه در چهارمین گردهمایی کنگره شعر عاشورایی شرکت کرده بود، افزود اگر سواد مداح و شاعر پایین باشد «تحقق اهداف و رسالت‌ها» امکان پذیر نیست، «بنابراین آموزش و ارتقای سطح علمی این عزیزان در اولویت است.»

آقای حیدرزاده البته به طول دوره لیسنانس مداحی جامعه المصطفی اشاره‌ای نکرد.

"جامعه المصطفی العالمیه" که بر اساس گفته‌های آقای حیدرزاده قرار است به مداحان قمی، مدرک لیسانس بدهد، نهادی آموزشی و پژوهشی‌ست که در زمینه علوم اسلامی و انسانی فعالیت می‌کند و متقاضیانی غیر ایرانی در آن به تحصیل می‌پردازند.

آقای حیدرزاده همچنین از اعطای وام به شاعران و مداحان قمی خبر داد و گفت که با همکاری صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی قرار است روزانه به ۱۰ مداح و شاعر وام پرداخت شود.

به گفته آقای حیدرزاده، سال گذشته تنها ۱۰۰ نفر از شاعران و مداحان این استان وام دریافت کرده بودند. 

منبع: مهر

مرتبط:

استاندار قم: پژوهشکده مداحی راه‌اندازی شود

امام جمعه شهرستان شمیرانات: دروغگویان متوهم و مداحان نادان، دو آفت خانمان‌سوز جامعه‌ ما هستند

ضرغامی: در آزمون بصیرت فتنه، هنرمندان رد شدند، مداحان قبول!
 


 
 

1390/9/4

علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس ایران، می‌گوید که به کار بردن «خشونت» در هنگام دستگیری آقای جوانفکر و «البته توقیف روزنامه اعتماد به صرف مصاحبه با آقای جوانفکر»، «کار درستی» نبوده است.

آقای مطهری که با خبرگزاری تابناک، خبرگزاری نزدیک به محسن رضایی، مصاحبه می‌کرد، ادامه داد: «اگر توقیف روزنامه اعتماد، دلیل دیگری داشته، پس چرا پیش از این کاری نشده است؟ و در این صورت، باز هم چرا صبر نکردند تا هیأت نظارت بر مطبوعات این کار را انجام دهد؟ چرا دادستانی عجله می‌کند؟ چرا می‌گویند مسأله امنیتی بوده و ورود کرده‌اند؟»

روزنامه اعتماد کمتر از یک هفته پیش به دلیل انتشار مصاحبه با آقای جوانفکر، مشاور محمود احمدی‌نژاد و مدیرعامل ایرنا، توسط دادستانی و به صورت تلفنی توقیف شد.

در آن مصاحبه، که به گفته آقای جوانفکر، «رک‌ترین» مصاحبه‌اش را در چند سال گذشته بوده، او به شدت به برخی از مخالفان محمود احمدی‌نژاد از جمله غلامحسین محسنی اژه‌ای، منوچهر متکی و برخی از اصولگرایان حمله کرده و پرسش‌هایی را نیز از دستگیری نزدیکان محمود احمدی‌نژاد و اتهامات مالی زده شده به آن‌ها مطرح کرده بود.

آقای مطهری در مصاحبه خود با سایت تابناک افزود که بالاخره آقای جوانفکر هم نظریاتی دارد که «ایشان هم باید آزاد باشد که حرف خود را بزند.»

به گفته آقای مطهری، آقای جوانفکر در این مصاحبه «سوالاتی را مطرح کرده و چه اشکالی دارد که قوه قضائیه به این سوالات پاسخ دهد.»
آقای مطهری همچنین تصریح کرد که «آقای جوانفکر و همکاران وی اگر زمانی که با معترضان انتخابات با خشونت برخورد می‌شد، اعتراض می‌کردند، این بلا به سرشان نمی‌آمد.»

تن‌ها یک روز پس از تعطیلی روزنامه اعتماد، رای دادگاه «ویژه‌نامه خاتون»، ویژه‌نامه روزنامه ایران درباره حجاب، نیز صادر شد که در آن آقای جوانفکر به یکسال حبس و سه سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی محروم شد.

تن‌ها یک روز پس از صدور رای دادگاه و در حالی که آقای جوانفکر، ۱۵ روز برای اعتراض به این رای فرصت داشت، نیروهای دادستانی برای بازداشت او به دفتر روزنامه ایران یورش آوردند که این مسئله به ایجاد تشنج در دفتر این روزنامه انجامید

آقای جوانفکر اکنون به دلیل عارضع قلبی در بیمارستان بستری‌ست.

منبع: تابناک


 
 

1390/9/4

تیم ملی ایران روز جمعه در پنجمین دیدارش در جام‌جهانی والیبال، تیم آرزانتین را هم مغلوب کرد تا همچنان به خلق شگفتی در این مسابقات ادامه دهد.

در این دیدار نفس‌گیر، تیم ایران همانند دو دیدار پیشین‌اش برابر صربستان و لهستان، با نتیجه سه بر دو بر حریفش غلبه کرد و تعداد پیروزی‌های پیاپی‌اش برابر قدرت‌های والیبال جهان را به عدد سه رساند.

در این دیدار، حمزه زرینی از ایران به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

این پیروزی، چهارمین پیروزی تیم ایران در پنج دیدار این تیم در این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

ایران پیش از این بر تیم‌های ژاپن، صربستان و لهستان غلبه کرده و در دیدار برابر کوبا شکست خورده بود.

دیدار بعدی ایران در این رقابت‌ها، روز یکشنبه و برابر آمریکا خواهد بود.

رقابت‌های جام‌جهانی والیبال با شرکت ۱۲ تیم و به صورت لیگ در ژاپن برگزار می‌شود و سه تیم نخست این رقابت‌ها، سهمیه حضور در المپیک را کسب خواهند کرد. 

منبع: ایسنا

مرتبط:

تیم ملی والیبال ایران، قهرمان اروپا را هم شکست داد

نخستین قهرمانی مردان والیبالیست ایران در آسیا
 


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته