-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۲۸, شنبه

Latest News from 30Mail for 11/19/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/8/27

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرزی اتمی، روز جمعه با انتشار قطعنامه‌ای، «نگرانی عمیق و فزاینده» خود را از «موضوعات حل‌نشده» فعالیت هسته‌ای ایران ابراز کرد.

این قطعنامه، که مورد حمایت ۳۲کشور از ۳۵کشور عضو این شورا قرار گرفته است البته موضوع فعالیت هسته‌ای ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع نداده است.

در رای‌گیری این قطعنامه، کشورهای کوبا و اکوادور با تصویب آن مخالفت کردند و اندونزی نیز به قطعنامه رای ممتنع داد.

در قطعنامه منتشر شده تصریح شده است که «برای ایران و آژانس ضروری است که گفت‌وگوی خود را شدت بخشند.»

در این قطعنامه همچنین از ایران درخواست شده است تا بدون درنگ به قطعنامه‌های شورای امنیت عمل کند و هیئتی بلندپایه از آزانس انرزی اتمی را بپذیرد و به سئوال‌های آن‌ها پاسخگو باشد.

شورای امنیت تاکنون چندین بار با صدور قطعنامه و اعمال تحریم‌های بین‌المللی از ایران خواسته است که غنی‌سازی اورانیوم و فعالیت‌های مرتبط با ان را متوقف کند اما ایران از پذیرش این درخواست‌ها سرباز زده است.

قطعنامه شورای حکام تنها یک‌هفته پس از گزارش تازه مدیرکل آژانس درباره فعالیت هسته‌ای ایران منتشر شده است که در آن به وجود نشانه‌هایی از تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی اشاره شده بود.

در قطعنامه صادرشده از همچنین مدیرکل آژانس نیز خواسته شده است که شش ماه دیگر گزارشی را درباره اجرای این قطعنامه از سوی ایران به شورای حکام آژانس ارائه کند.

پس از صدور این قطعنامه، علی‌اکبر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس انرزی اتمی، در کنفرانسی مطبوعاتی، قطعنامه صادرشده را «مایوس‌کننده» خواند.

آقای سلطانیه افزود که ایران پیش از انتشار گزارش دبیرکل آژانس، به او پیشنهاد کرده بود که در راس هیئتی بلندپایه به ایران سفر کند اما آقای آمانو پس از مشورت با مقام‌های آمریکایی این پیشنهاد را رد کرد.

منابع: رادیو فردا و بی‌بی‌سی

مرتبط:

ایران: قطعنامه چهارم شورای امنیت اعتبار ندارد

عبادی: سازمان ملل ایران را وادار به اجرای قطعنامه‌ها کند
 


 
 

1390/8/27

دولت سوئیس روز جمعه اعلام کرد که نام ۱۱۶ شخصیت حقیقی و حقوقی دیگر از جمله علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران، را به لیست سیاه تحریم خود افزوده است.

به گزارش رادیو فردا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، در میان این ۱۱۶ فرد حقیقیو حقوقی، ۱۱۱ شرکت و پنج مقام سازمان انرزی اتمی جمهوری اسلامی به چشم می‌خورد.

قرارگرفتن نام آقای صالحی در این لیست نیز به دلیل ریاست وی بر سازمان انرژی اتمی ایران در سالهای گذشته بوده است.

به این ترتیب و بر اساس این گزارش، از این پس آقای صالحی اجازه سفر به کشور سوئیس را نخواهد داشت.

تحریم‌های تازه دولت سوئیس تنها یک هفته پس از انتشار گزارش سازمان انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی صورت گرفته است که از تلاش ایران برای دستیبابی به سلاح اتمی حکایت داشت.

با احتساب تحریم این ۱۱۶ شخصیت حقیقی و حقوقی، تعداد شخصیت‌های تحریم‌شده توسط دولت سوئیس اکنون به ۲۵۰ شخصیت حقیق و حقوقی رسیده است. 

منبع: رادیو فردا

مرتبط:

«توافق اروپا و آمریکا بر سر تحریم‌های جدید علیه ایران»

درخواست چهار سناتور از کلینتون برای تحریم احمدی‌نژاد


 
 

نماینده ایران خطاب به دبیرکل آژانس انرژی اتمی:
1390/8/27

نماینده جمهوری اسلامی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه با ارسال نامه‌ای به مدیرکل این سازمان از انتشار «اسامی دانشمندان و متخصصان ایرانی» در گزارش او انتقاد کرد.

علی‌اکبر سلطانیه، در این نامه نوشته است: «آژانس با انتشار اسامی دانشمندان و متخصصان ایرانی، آنان را در معرض ترور گروه‌های تروریستی و نیز سرویس‌های جاسوسی رژیم اسرائیل و آمریکا قرار داده است.»

به گفته آقای سلطانیه، انتشار اسامی این افراد از «مجرای آژانس» همچنین سبب قرارگرفتن این افراد در «فهرست غیرقانونی تحریم اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل» شده است.

نماینده ایران در این نامه به موضوع ترور «دانشمندان و متخصصان هسته‌ای ایران» توسط سرویس‌های امنیتی خارجی طی دو سال گذشته نیز اشاره کرده و از آن به عنوان "پدیده‌ای زشت و جدید" یاد کرده است.

آقای سلطانیه فیلم ضبط‌شده از اعترافات تروریست‌های دستگیرشده را دلیل درستی حرف‌هایش دانسته است.

اشاره آقای سلطانیه در موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای به کشته‌شدن مسعود علیمحمدی و مجید شهریاری، دو استاد فیزیک دانشکاه، و نیز سوءقصد نسبت به فریدون عباسی، یک فیزیکدان دیگر، باز می‌گردد که ایران مدعی دخالت سرویس‌های امنیتی خارجی در طراحی و اجرای این ترورهاست.

آقای سلطانیه در نامه‌ امروزش به مدیرکل آژانس همچنین به انتشار ضمیمه غیرمعمول آژانس اشاره کرده و گفته است که انتشار این ضمیمه با مخالفت بیش از ۱۰۰کشور مواجه شده بود اما «با بی‌اعتنایی به اکثریت کشور‌ها» توسط مدیرکل آژانس منتشر شد.

نماینده ایران تصریح کرده است که مدیرکل آژانس «مسئول هرگونه تهدید امنیتی علیه جان مردم کشور من و خانواده‌هایشان و نیز اقدامات خرابکارانه علیه مکان‌های اشاره شده در گزارش است.»

آقای سلطانیه همچنین افزود که «این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم که اقدامات قانونی شایسته و به جا در این خصوص انجام گیرد.»

پس از انتشار گزارش مدیرکل آژانس درباره فعالیت هسته‌ای ایران و وجود نشانه‌هایی از تلاش این کشور برای دستیابی به بمب اتمی، بحث بر سر فعالیت هسته‌ای ایران بالاگرفته است.

ایران پس از انتشار این گزارش نیز فعالیت هسته‌ای خود را صلح‌آمیز می‌داند اما کشورهای غربی خواستار فشار بیشتر بر ایران برای جلوگیری از دستیابی این کشور به بمب اتمی شده‌اند. 

منبع: بی‌بی‌سی

مرتبط:

آیا «موساد» دانشمندان هسته‌ای ایران را هدف قرار داده است؟‬

علیمحمدی با انرژی اتمی کار نمی کرد

 


 
 

1390/8/27

در ادامه ماجرای «بزرگ‌ترین اختلاس تاریخ» ایران، یک نماینده اصول‌گرای مجلس روز پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای با تاکید بر این که ده نماینده مجلس فعلی ایران در اختلاس سه هزار میلیارد تومانی دست داشته‌اند از قوه قضاییه خواست نام آنها را منتشر کند تا دیگر نمایندگان در معرض اتهام نباشند.

محمود احمدی بیغش، از فرماندهان سپاه پاسداران و نماینده اصول‌گرای مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری آریا در ایران گفت که جای «هیچ شک و شبهه‌ای» در دست داشتن «برخی از نمایندگان» در اختلاس بزرگ نیست.

او همچنین با حمله به علاء‌الدین بروجردی، دیگر نماینده مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، آقای بروجردی را به دروغ گویی متهم کرده و گفته است که اگر او جزء متهمان اختلاس نبود، نیازی به تکذیب کردن نداشت.

آقای احمدی بیغش با تاکید بر این که غلامحسین محسنی اژه‌ای، مسئول تحقیق در این پرونده، صحت دست داشتن نمایندگان در اختلاس را تایید کرده گفت: «درخواست ما از دستگاه قضایی این است که نام این ده نماینده را ذکر کنند، چون در حال حاضر ۲۹۰ نماینده در معرض اتهام قرار دارند.»

پیشتر در ۱۷ آبان‌ماه آقای اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، که مسئولیت رسیدگی به پرونده اختلاس بزرگ را نیز بر عهده گرفته اعلام کرده بود که «برخی از نمایندگان مجلس» در ارتباط با این پرونده احضار شده و سپس با قرار آزاد شده‌اند.

محمود احمدی بیغش که عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز هست در مصاحبه خود گفته است که «اگر زودتر نام این ده نماینده منتشر شود، بقیه نمایندگان از این اتهام مبرا می‌شوند».

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/8/27

احمد مسجدجامعی، عضو کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، می‌گوید برخلاف آمارهای اعلام‌شده، بیکاری در ایران روز به روز بیشتر می‌شود و جامعه این موضوع را احساس می‌کند.

آقای مسجدجامعی، که با خبرگزاری ایلنا درباره نبود آمار و اطلاعات دقیق در مورد آسیب‌های اجتماعی گفت‌وگو می‌کرد، افزود مشکلی که ما در این زمینه داریم «این است که فکر می‌کنیم اگر اطلاعات و آمار‌ در اختیار مردم قرار بگیرد موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود در صورتی که موضوع کاملا برعکس است.»

به گفته آقای مسجدجامعی، پوشاندن آمار و اطلاعات دقیق در زمینه آسیب‌های اجتماعی به ضرر فضای اجتماعی و در‌ ‌‌نهایت به ضرر مردم خواهد بود.

آقای مسجدجامعی در این گفت‌و‌گو تصریح کرد که حتی او به عنوان فردی که در زمینه آسیب‌های اجتماعی در شورای شهر فعالیت می‌کند نیز به این آمار‌ها دسترسی ندارد.

مقامات مسئول ایران، آمار بیکاری در این کشور را با استفاده از تعاریفی خاص، حدود ۱۰درصد عنوان می‌کنند اما منتقدان، این آمار را واقعی نمی‌دانند.

در تعریف صورت‌گرفته از سوی دولت ایران، شاغل به فردی گفته می‌شود که روزی یک‌ساعت در هفته کار کند. بر اساس این تعریف، دانش‌آموزان، دانشجویان، سربازان و حتی زنان خانه‌دار نیز جزو افراد شاغل محسوب می‌شوند.

برخلاف آمار ارائه شده از سوی دولت ایران، پیشترعبدالرضا ترابی، یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نرخ واقعی بیکاری در ایران را حدود ۳۰ درصد اعلام کرده بود.

منبع: ایلنا 

مرتبط:

یک مقام کارفرمایی: نرخ بیکاری بیش از 25 درصد است

دبیر کل فراکسیون خط امام مجلس: نرخ بیکاری دائما در حال افزایش است

مهر: نرخ بیکاری در ۲۶ استان کشور افزایش یافته است

 


 
 

1390/8/27

با گذشت نزدیک به چهار ماه از روشن‌نشدن ابعاد ماجرای درگذشت مشکوک فاطمه باقری‌نژادیان‌فرد، دختر نماینده اصلاح‌طلب دوره‌های سوم و ششم مجلس ایران، این نماینده اصلاح‌طلب در نامه‌ای خطاب به مراجع تقلید، از آن‌ها درخواست کمک کرد.

آقای محمدباقر باقری‌نژادیان‌فرد در این نامه نوشته است: «آنگونه که شایسته جایگاه رفیع و مسئولانه مراجع شیعه که پناهگاه تاریخی مظلومان در برابر ستمگران بوده و هستند؛ به دادخواهی خانواده‌های مظلوم قربانیانی از این دست، همّت گمارید، تا فردای قیامت که نزدیک است نزد الله جل جلاله و انبیا و اولیای بزرگ، بیش از بیش رو سفید باشید.»

به گفته این نماینده اصلاح‌طلب پیشین مجلس، پزشکی قانونی کهریزک در گزارش‌ کالبد شکافی، علت مرگ دختر او را مشخص نکرده است.

در این نامه همچنین آمده است که فاطمه باقری‌نژادیان‌فرد، ۲۸‌ساله، در بعد از ظهر روز ششم مردادماه سال جاری برای هواخوری از خانه‌شان در کازرون خارج شد اما جنازه‌اش پس از ۲۴ ساعت در نزدیکی شهر ری کشف شد.

آقای باقری‌نژادیان‌فرد در این نامه از «فاصله ده‌ها کیلومتری بین منزل و محل کشف جنازه» به عنوان «بزرگ‌ترین ابهام پرونده» یاد کرده است.

پیش‌تر برخی از رسانه‌های نزدیک به جنبش سبز، دلیل مرگ دختر این نماینده اصلاح‌طلب پیشین مجلس ایران را "خوراندن قرص برنج پس از ضرب و شتم او" عنوان کرده بودند.

آقای باقری‌نژادیان‌فرد همچنین در این نامه با برشمردن سوابق خود در جریان انقلاب ایران، تصریح کرده است که تنها گناه او «وفاداری به امام و خطّ امام» و حمایت از «مواضع و شخصیّت انقلابی و خطّ امامی بزرگوارانی چون میرحسین موسوی، کروبی، خاتمی، محتشمی و سید حسن خمینی» بوده است.

در پایان این نامه، آقای باقری‌نژادیان‌فرد با یاداوری آموزه‌های دینی به مراجع تقلید یادآور شده است که «قطعاً مسؤلیت مراجع بزرگ شیعه در برابر جنایات فجیع این چنینی از باب امر به معروف و نهی از منکر بسیار سنگین است.» 

منبع: جرس


 
 

1390/8/27

مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم ایران می‌گوید که ۷۵درصد از ۸۰هزار دانشجوی ایرانی دانشگاه‌های خارج از ایران، در مقطع کارشاسی تحصیل می‌کنند.

حسن مسلمی نائینی، که در سومین همایش «هم‌اندیشی موسسات اعزام دانشجو به خارج» سخنرانی می‌کرد، ادامه داد «با توجه به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ هزار صندلی خالی در کشور وجود دارد، باید بررسی شود که چرا دانشجویان برای مقطع کار‌شناسی به خارج از کشور می‌روند.»

پیشتر آقای نائینی درباره افزایش تعداد دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های خارج از ایران گفته بود: «به نظر می‌رسد مردم دارند فرزندانشان را خارج می‌کنند.»

به گفته آقای مسلمی نائینی، دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های خارج از ایران بیشتر در رشته‌هایی چون کامپیو‌تر، فن‌آوری اطلاعات، معماری، حسابداری و حقوق تحصیل می‌کنند.

آقای مسلمی نائینی دلیل تحصیل دانشجویان ایرانی در این رشته‌ها در خارج از ایران را «کمبود» یا «ظرفیت کم» این رشته‌ها در داخل ایران توصیف کرده است. 

منبع: ایسنا

مرتبط:

معاون وزیر علوم: اعزام دانشجو به چين، روسيه و ونزوئلا افزایش می‌یابد

بیشترین مهاجرت نخبگان علوم انسانی به آمریکاست

 


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته