-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۲۷, جمعه

Latest News from Iran Green Voice for 11/18/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



نایب رییس فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر در ایران می گوید: « جمهوری اسلامی از شرایط بد جسمانی زندانیان سیاسی و عقیدتی برای فشار بیشتر و وادار کردن آنها به اعتراف ساختگی یا طرح اتهام های تازه و افزایش حکم زندان آنها استفاده می کند. »

عبدالکریم لاهیجی،که ریاست "جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران " را بر عهده دارد همچنین می گوید: « ماده (2)22 اصول استاندارد حداقل برای رفتار با زندانیان که در تاریخ 13 مه 1977 در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل تصویب شد مقرر می دارد که زندانیان بیمار نیازمند به درمان تخصصی باید به موسسه های تخصصی یا بیمارستان های غیرنظامی منتقل شوند. با وجود این، حکومت جمهوری اسلامی پیوسته از رعایت حق زندانیان عقیدتی به دسترسی به درمان مناسب و منظم پزشکی سر باز زده است. این رفتار در تناسب با انکار تمام حقوق دیگر زندانیان سیاسی و انجام انواع شکنجه، مجازات های غیرانسانی و بدرفتارهایی دیگر علیه آنهاست. »

زندانیان عقیدتی زیر بعضی از زندانیانی هستند که در حال حاضر به شدت به درمان نیاز دارند، اما حکومت آنها را از حق درمان پزشکی در بیرون از زندان محروم کرده است.

حسین رونقی ملکی

در بیانیه این فدراسیون آمده است:  حسین رونقی ملکی یک وبلاگ نگار و کارشناس کامپیوتر است. او که گویا چند روز پیش دچار خونریزی کلیه شده بود، در تاریخ 25 آبان 1390 برای معاینه به بیمارستان منتقل شد ولی او را پس از چند ساعت به زندان اوین بازگرداندند. او از اردیبهشت 1390 تاکنون چهار بار تحت عمل کلیه قرار گرفته است. مقامات حکومتی بدون این که اجازه دهند او از زمان سه ماهه لازم برای معالجه بهره مند شود، هر بار او را بلافاصله به زندان بازگردانده اند. آخرین عمل جراحی بر روی او در اوایل آبان انجام شد، ولی او در روز 9 آبان به زندان بازگشت. برخلاف نظریه پزشکان متخصص که معت قدند او باید تحت درمان مناسب قرار بگیرد، مقامات حکومتی گویا شرط این کار را اعتراف ساختگی به جرم در برابر دوربین تلویزیون قرار داده اند. رونقی ملکی در 22 آذر 1388 دستگیر شد، تحت شکنجه های مختلف جسمانی و روانی قرار گرفت و 13 ماه در بازداشتگاه سپاه پاسداران در بازداشت انفرادی ماند. در نتیجه، هر دو کلیه او عفونی شد و یکی از کلیه ها 80% و کلیه دیگر 20% آسیب دید. او بعدا به اتهام عضویت در گروه اینترنتی ایران پروکسی، تبلیغ علیه نظام، توهین به مقام رهبری و رییس جمهور به 15 سال زندان محکوم شد.

 

ابوالفضل قدیانی

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی، که اخیرا تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت، در زندان اوین در شرایط بدی به سر می برد و در خطر سکته قلبی است. او حکم یک سال زندان خود را می گذراند و باید در اوایل آذر 1390 آزاد شود، اما مقامات حکومتی اتهام های تازه ای را به او تفهیم کرده اند که می تواند به حکم زندان دیگری منجر شود.

معصوم فردیس

معصوم فردیس، فعال سیاسی، دچار آسیب نخاعی و نیازمند عمل جراحی است. بنا به گزارش ها او که در زندان اوین به سر می برد قادر به راه رفتن نیست. آقای فردیس به 6 سال زندان محکوم شده و گرچه دادگاه تجدید نظر حکم او را نقض کرده، هنوز در زندان مانده است.

 

مهدی محمودیان

مهدی محمودیان، روزنامه نگار، در اوایل آبان ماه اجازه عمل جراحی بر روی ریه هایش را یافت. ریه های او که پس از بازداشت در اثر شکنجه آسیب دیده اند به علت 7 ماه تاخیر مقامات حکومتی در صدور اجازه درمان بخشی از کارکرد خود را از دست داده اند. آقای محمودیان افشاگر فجایع بازداشتگاه کهریزک بود که چند تن از معترضان در تابستان 1388در آنجا درگذشتند. او در 25 شهریور 1388 بازداشت و به 5 سال زندان محکوم شد و در زندان دورافتاده رجایی شهر به سر می برد. او در اردیبهشت 1390 نامه ای سرگشاده به مقام رهبری نوشت که در آن رواج تجاوز و مواد مخدر را در میان زندانیان عادی و استفاده گسترده شکنجه و رفتار غیرانسانی علیه زندانیان سیاسی را افشا کرد و به مدت 10 روز به سلول انفرادی افتاد.

محمد صدیق کبودوند

محمد صدیق کبودوند در آذر 1387 دچار سکته قلبی و در اردیبهشت 1387 و تیر و آبان 1389 سه بار دچار حمله مغزی شد. او از ناراحتی های مربوط به پروستات و کلیه و نیز سرگیجه و بیهوشی نیز در رنج بوده است. در خرداد 1390، یک پزشک مستقل توصیه کرد که او تحت عمل جراحی پروستات و قلب قرار بگیرد. مقامات حکومتی او را از امکان درمان پزشکی مناسب محروم کرده اند. آقای کبودوند از 10 تیر 1386 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل سازمان حقوق بشر کردستان حکم 5/10 سال زندان خود را می گذراند. او روزنامه نگار و موسس و رییس سازمان حقوق بشر کردستان و گیرنده جایزه هلمن ـ همتِ دیده بان حقوق بشر در سال 2009 است.

 

عیسی سحرخیز

عیسی سحرخیز، روزنامه نگار، در تاریخ 16 تیر 1388 بازداشت شد و به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام حکم سه سال زندان خود را در زندان دورافتاده رجایی شهر می گذراند. دنده های او در زمان دستگیری شکست. در اواخر آبان 1389، پس از خونریزی داخلی، یک تیم پزشکی از بیرون زندان در بهداری زندان او را مورد عمل جراحی قرار داد.

کیوان صمیمی بهبهانی

کیوان صمیمی بهبهانی، روزنامه نگار باسابقه و مدافع حقوق بشر که در 23 خرداد 1388 بازداشت شد دچار بیماری خطرناک کبدی است. او به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی برای اختلال در امنیت ملی، شرکت در تظاهرات و صدور اعلامیه در نفی سلامت انتخابات حکم شش سال زندان خود را در در زندان دورافتاده رجایی شهر می گذراند و به مدت 15 سال از فعالیت حرفه ای محروم شده است.

 

آیت الله بروجردی

آیت الله محمد حسین کاظمینی بروجردی، رهبر مذهبی که معتقد به جدایی دین از سیاست است، از مرداد 1386 حکم 11 سال زندان خود را می گذراند و گویا دچار بیماری پارکینسون، دیابت، فشار خون بالا و مشکلات قلبی و کلیه و کاهش بینایی یکی از چشمان خود است.

دیگران

بعضی از زندانیان دیگر که بنا به گزارش های قبلی نیاز به درمان پزشکی مناسب دارند از این جمله هستند:
  سعید متین پور، فعال فرهنگی آذری ایرانی و روزنامه نگار؛ 8 سال از سال 1386 حکم 8 سال زندان را می گذراند و از دی 1389 دچار عفونت ریه است.
  زهرا جباری، معترض خیابانی، از آذر 1388 حکم 4 سال زندان را می گذراند و دچار بیماری رماتیسم قلبی است.
  احمد زیدآبادی، روزنامه نگار، از خرداد 1388 حکم 6 سال زندان را می گذراند و دچار کاهش شدید وزن به دلایل ناروشن است.
  حشمت الله طبرزدی، فعال سیاسی، از آذر 1388 حکم 8 سال زندان را می گذراند و دچار مشکلات قلبی و فشار خون بالا است.
  مجید دری، فعال دانشجویی، از تیر 1388 حکم 6 سال زندان در تبعید را در زندان بهبهان در جنوب کشور می گذراند و دچار میگرن است و چند بار در اثر آن بیهوش شده است.
  کورش کوهکن، فعال سیاسی، از دی 1388 حکم 5/3 سال زندان را می گذراند. او به علت پارگی مینسک زانو که در دوره بازجویی ایجاد شده بود تحت عمل جراحی قرار گرفته است اما محل جراحی بعدا عفونی شده و خطر قطع پا او را تهدید می کند.
  عبدالله مومنی، فعال سیاسی، از خرداد 1388 حکم 4 سال و 11 ماه زندان را می گذراند و دچار مشکلات کلیوی و بیماری پوستی است.

در چند سال گذشته، حداقل 19 زندانی عقیدتی در شرایط مشکوک جان خود را در زندان و از جمله در بهداری زندان یا به خاطر تاخیر در انتقال به بیمارستان در بیرون از زندان از دست داده اند. بعضی از این عده از این جمله هستند: اکبر محمدی (1385)، ولی الله فیض مهدوی (1385)، امیر حسین حشمت ساران (1388)، امیدرضا میرصیافی (1388) و هدی صابر (1390). 


 


باتور شاه محمد اف تبعه کشور ترکمنستان که هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوين است توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام جاسوسی برای روسيه به ۲۰ سال حبس محکوم گرديده است.

بر اساس خبرهای رسيده به کلمه، حکم شاه محمد اف عينا در دادگاه تجديد نظر تاييد شده و وی در حال گذراندن دوران محکوميت خود است. با اين وجود سفارت ترکمنستان و وزارت خارجه اين کشور هيچ تلاشی برای آزادی اين شهروند ترکمن نکرده اند.

باتور در ۱۸ تير ۸۸ بازداشت شد و پس از ۵۰ روز انفرادی و ۴ ماه حضور در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات به بند ۳۵۰ منتقل شد. در تمام اين مدت امکان تماس و ديدار با خانواده خود را نداشته است.

شاه محمداف که مبتلا به بيماری کليوی است نياز به رسيدگی خارج از زندان در بيمارستان دارد.

بر اساس اين گزارش، جاری محمد مرادف ديگر شهروند ترکمنستان که دانشجوی علوم سياسی دانشگاه تهران است به ۲۱ سال حبس محکوم شده است و با توجه به اين که خانواده وی در ايران نيستند برای تامين برخی از هزينه های جاری زندان خود کارهای شخصی برخی ديگر از زندانيان را انجام ميدهد.


 


عفو بين الملل از مجمع عمومی سازمان ملل خواسته است به وضعيت حقوق بشر در ايران و دو کشور ديگر رسيدگی کند و يک مقام ايرانی موضعگيری نهادهای بين المللی در مورد وضعيت حقوق بشر در اين کشور را مورد انتقاد قرار داده است.

به گزارش تارنمای " گویانیوز " عفو بين الملل، از سازمان های بين المللی مدافع حقوق بشر، با انتشار يک بيانيه همگانی، از کميته سوم مجمع عمومی سازمان ملل خواسته است تا موضوع نقض حقوق بشر در سه کشور جمهوری اسلامی ايران، جمهوری دموکراتيک خلق کره (کره شمالی) و ميانمار (برمه) را پيگيری و با هر تلاشی به منظور خارج کردن اين موارد از دستور کار کميته مخالفت کند.

کميته امور اجتماعی، بشردوستانه و فرهنگی مجمع عمومی سازمان ملل، موسوم به کميته سوم، يکی از شش کميته مجمع برای رسيدگی به موضوعات خاص است و مسايلی مانند حمايت و پيشبرد حقوق اجتماعی و مقابله با تبعيض و نقض حقوق بشر در نقاط مختلف جهان در حوزه فعاليت آن قرار دارد.

در دوره قبلی مجمع عمومی سازمان ملل، حدود شصت موضوع در دستور کار اين کميته قرار داشت که نيمی از آنها به مباحث عمومی مربوط به حقوق بشر مربوط می شد اما وضعيت حقوق در ايران، کره شمالی و برمه به عنوان موارد مرتبط به کشورهای خاص هم مورد بررسی قرار گرفت.

انتظار می رود در دوره کنونی فعاليت اين کميته نيز، تعداد مشابهی موضوعات عمومی و همچنين مسايل مربوط به وضعيت حقوق بشر در اين سه کشور مورد مذاکره و بررسی قرار گيرد.

عفو بين الملل در بيانيه خود در مورد رسيدگی به وضعيت حقوق بشر در ايران، کره شمالی و برمه، از اعضای کميته سوم خواسته است تا "وضعيت اين کشورها را براساس اهميت محتوايی آنها مورد رسيدگی قرار دهد و با هر تلاشی به منظور محروم کردن مجمع عمومی از نقش کليدی اين نهاد بين المللی در محکوميت موارد نقض حقوق بشر مخالفت ورزند."

در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران، عفو بين المل گفته است که پيش نويس قطعنامه ارائه شده به کميته سوم شامل گزارشی راجع به شمار چشمگير موارد نقض حقوق بشر و افزايشی قابل توجه در اجرای احکام اعدام است بی آنکه تمهيدات پيش بينی شده در قوانين بين المللی در اين زمينه رعايت شده باشد.

به گفته عفو بين الملل، پيش نويس قطعنامه مربوط به نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ايران در حالی در کميته سوم مطرح می شود که اخيرا مقامات اين کشور به بررسی لوايح و طرح هايی پرداخته اند که شهروندان را بيش از پيش از حقوق اساسی آنان محروم می کند.

در اين بيانيه آمده است که حکومت ايران به بازداشت، حبس و اجرای احکام شلاق عليه حقوقدانان، مدافعان حقوق بشر و حقوق زنان، دانشجويان، روزنامه نگاران، وبلاگ نويسان، فعالان سياسی، اقليت های مذهبی و قومی، اعضای اتحاديه های کارگری و دست اندرکاران صنعت فيلم سازی ادامه می دهد صرفا به اين اتهام که اين افراد می خواهند از حقوق اوليه خود به شکلی مسالمت آميز برخوردار شوند.

عفو بين الملل به اعضای کميته سوم يادآور شده است که از سال ۲۰۰۵ تا کنون، "هيچيک از مکانيزم های حقوق بشر سازمان ملل" اجازه دسترسی به ايران را نيافته است در حاليکه مقامات جمهوری اسلامی اظهار می دارند که دعوت اين کشور از کارشناسان بين المللی حقوق بشر به قوت خود باقی است.

 


 


جمهوری خواهان در مجلس سنای آمریکا تلاش جدیدی را برای تحریم بانک مرکزی ایران با هدف تشدید فشار بر برنامه اتمی این کشور آغاز کرده اند.

به گزارش تارنمای بخش فارسی بی بی سی، مارک کرک، سناتور جمهوری خواه طرحی را به مجلس سنا تقدیم کرده است که به رئیس جمهوری ایالات متحده اختیار می دهد موسسه های مالی خارجی را که با بانک مرکزی ایران ارتباط مالی و تجاری دارند، تحریم و دارایی های آنها را در آمریکا مسدود کند.

این طرح در حالی به مجلس سنا تقدیم می شود که گزارش هفته پیش آژانس بین المللی انرژی اتمی نگرانی هایی را درباره برنامه هسته ای ایران مطرح کرده بود.

به گفته میچ مک کانل، رهبر اقلیت جمهوری خواه مجلس سنا، تحریم بانک مرکزی ایران از معدود تدابیر باقی مانده است که می توان پیش از تحریم کامل بنادر و فرودگاه های این کشور و دخالت نظامی علیه آن به کار گرفت.

بر اساس این طرح، یک مهلت شش ماهه برای مبادلات نفتی در نظر گرفته خواهد شد تا اعمال این تحریم بر بازار انرژی و تامین نیازهای متحدان آمریکا شوک وارد نکند.

این طرح همچنین شامل مبادلات مالی مربوط به واردات مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی نمی شود.

سناتور کرک هنگام تقدیم این طرح به سنا گفت: "بدون اقدام سریع و فوری، جمهوری اسلامی ایران در آینده به توانایی هسته ای نظامی دست پیدا خواهد کرد ... باید همین حالا اقدام کنیم یا این که با عواقب ایران هسته ای مواجه شویم."

طرح سناتور کرک به عنوان یک متمم به طرح بودجه دفاع ملی آمریکا در سال ۲۰۱۲ افزوده خواهد شد.

کامبیز فتاحی، خبرنگار بی بی سی فارسی در واشنگتن می گوید جمهوری خواهان مجلس سنا سعی دارند با افزودن طرح تحریم بانک مرکزی ایران به عنوان یکی از متمم های بودجه دفاعی آمریکا، به این کار سرعت ببخشند.

به گفته او مطرح شدن طرح تحریم بانک مرکزی ایران در کمیته های روابط خارجی و بانکی سنا که به وسیله دموکرات ها کنترل می شود، می تواند تصویب آن را طولانی و دشوار کند.

تحلیلگران می گویند این طرح از بخت بالایی برای تصویب در کنگره برخوردار است زیرا ۹۲ سناتور پیش تر با امضای یک نامه از پیشنهاد تحریم بانک مرکزی ایران استقبال کرده بودند.

طرح مشابهی به تازگی در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.


 


پنتاگون، وزارت دفاع ایالات متحده می گوید هدف از خرید بمبهای سنگر شکن ارتش این کشور حمله به ایران یا هیچ کشور دیگری نیست.

این در حالی است که سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، گفته که از این بمب‌ها برای هدف گرفتن سلاح‌های کشتار جمعی  دشمن که زیر زمین مخفی شده‌اند، می توان استفاده کرد.

جان کربی در پاسخ به این پرسش که آیا جمهوری اسلامی باید این تجهیزات تازه را به مثابه زنگ خطر تلقی کند، گفت که این بمب‌ها فقط برای بالابردن توان نظامی آمریکاست و  مربوط به کشور خاصی نیست.

درباره بمب های سنگر شکن، تارنمای رادیو فردا اما نوشته، نیروی هوایی آمریکا اولین سری از بمب‌های سنگرشکن ۱۵ تنی محصول شرکت «بوئینگ» را دریافت کرده است که قادرند به تاسیسات و ساختارهای زیرزمینی نفوذ کرده و آنها را تخریب کنند.

به نوشته این تارنما، بمب‌های مذکور برای حمل توسط بمب‌افکن‌های مدل ب ۲ طراحی و ساخته شده‌اند. سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در بیانیه کوتاهی اعلام کرد که این نیرو بمب‌های سنگرشکن جدید را از ماه سپتامبر دریافت کرده است.

نیروی هوایی آمریکا در سال ۲۰۰۹ اعلام کرده بود که شرکت «بوئینگ» ۱۶ عدد از این بمب‌ها را به زودی خواهد ساخت. سخنگوی نیروی هوایی در بیانیه تازه خود در مورد تعداد بمب‌هایی که این نیرو دریافت کرده است اطلاعاتی نداد. شرکت «بوئینگ» در ماه اوت امسال یک قرارداد ۳۲ میلیون دلاری با نیروی هوایی آمریکا امضا کرده است که شامل هشت مورد از این بمب‌های جدید است.

فرماندهان نیروی هوایی آمریکا در ماه سپتامبر اعلام کرده بودند که روند انطباق این تسلیحات جدید با بمب‌افکن‌های ب ۲ را تکمیل کرده و به این ترتیب توانایی تهاجمی و تخریبی این بمب‌افکن‌ها در حمله به تاسیسات زیرزمینی به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

این بمب‌های ۱۵ تنی نیرومند‌ترین سلاح‌های نفوذکننده متعارف ارتش آمریکا هستند. وزن و قدرت انفجاری آن شش برابر بمب‌های دو هزار و ۵۰۰ کیلویی است که تاکنون نیروی هوایی آمریکا برای حمله و تخریب تاسیسات زیرزمینی هسته‌ای، شیمیایی یا میکروبی از آنها استفاده می‌کرده است.

بمب‌افکن‌های ب ۲ به شکلی طراحی و ساخته شده‌اند که توسط رادارهای معمولی قابل ردیابی و تشخیص نیستند. این تنها مدل از هواپیماهای نظامی آمریکاست که می‌تواند از دیوار دفاع ضدهوایی که حدس زده می‌شود در کره شمالی و ایران وجود دارند به راحتی عبور کند. در عین حال تنها بمب‌افکنی است که می‌تواند بمب سنگرشکن جدید را حمل کند.


 


محمد باقر باقری نژادیان فرد، نماینده اصلاح طلب مردم کازرون در مجالس سوم و ششم که دخترش چندی پیش به قتل رسید در نامه ای به مراجع تقلید تظلم خواهی کرده است.

پیش از این ندای سبز آزادی اقدام به انتشار اسناد و مدارکی کرد که نشان می داد علت مرگ فاطمه باقریان نژاد، قتل بر اثر مسمومیت ناشی از « خوراندن قرص برنج » به وی بوده است.

این اسناد همچنین نشان می داد که وی پیش از قتل مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. با این حال پس از گذشت بیش از چهل روز از زمان قتل دختر این نماینده پیشین مجلس، خانواده وی هیچ پاسخی از مراجع و مقامات قضایی و نیروی انتظامی درباره عاملین این جنایت، دریافت نکرده اند.

جنازه خانم فاطمه باقری‌نژادیان‌فرد، بنا به شواهد موجود، در هشتمین روز مردادماه سال جاری، یک روز پس از تشییع جنازه عزت الله سحابی، در اطراف شهر ری پیدا شد.

شواهد موجود نشان می دهد که خانم باقری نژادیان قصد شرکت در مراسم تشییع  دبیر کل ائتلاف نیروهای ملی مذهبی را داشته که در بین راه توسط افرادی که هنوز هویت آنان مشخص نیست ربوده شده است.
محمدباقر باقری‌نژادیان‌فرد در هنگام انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ از هواداران میرحسین موسوی بود و در تجمعات پس از انتخابات برای اعتراض به تقلبات گسترده رخ داده در اعلام نتایج حضور داشت.

این نماینده اصلاح طلب مجالس سوم و ششم همان زمان به یک تارنمای محلی در شهرستان کازرون گفته بود که دخترش ساعت هفت صبح روز پنج‌شنبه ششم مرداد ۱۳۹۰ به قصد «هواخوری» از منزل خارج شده و پس از ۲۴ ساعت که خانواده ی وی در جستجوی دختر ۲۸ ساله خود بودند، جسد او حدود ساعت هفت صبح جمعه هفتم مرداد در کوه‌های اطراف شهر ری پیدا شده است.
این فعال سیاسی اما با نگارش نامه ای به مراجع تقلید از آنان تظلم خواهی کرده است.

به گزارش ندای سبز آزادی متن این نامه بدین شرح است:

 

احتراماً بمنظور تظلّم خواهی از شما مرجع بزرگوار دینی و اجتماعی، به اختصارشرح جنایت هولناکی که در اواخر ماه مبارک شعبان رخ داده است، به محضرتان میرسانم. تا آنگونه که شایسته جایگاه رفیع و مسئولانه مراجع شیعه که پناهگاه تاریخی مظلومان در برابر ستمگران بوده و هستند؛ به دادخواهی خانواده های مظلوم قربانیانی از این دست ،همّت گمارید، تا فردای قیامت که نزدیک است نزد الله جل جلاله و انبیا و اولیای بزرگ، بیش از بیش رو سفید باشید.
در تاریخ ۶/۵/۹۰ ساعت ۷ بعدازظهر دختر ۲۸ ساله ام ، دانشجوی دانشگاه علم و صنعت، از منزل واقع در خیابان دولت خارج شده و کمتر از ۲۴ ساعت بعد جنازه اش در حوالی  کوههای بی بی شهربانوی شهرری که روی تخته سنگی رها شده بود،توسط کلانتری آن  محل کشف و به خانواده اطّلاع داده شد. بزرگترین ابهام پرونده ؛ فاصله دهها کیلومتری بین منزل و محل کشف جنازه ایشان است. براساس گزارش پزشکی قانونی کهریزک علّت مرگ مشخّص نشده است.

ضروری است چند نکته در این راستا رابه محضربزرگوارتان ارایه نمایم:
۱ - فاطمه دختری مؤمن،پاک، دایم الذکر و کم حرف بود. معمولاً براساس ضرورت و یا برای پیاده روی از خانه  بیرون می رفت و بعد از یکی دو ساعت باز می گشت. قبل از روز حادثه نیز مدّت ها بود که از منزل بیرون نرفته بود.
۲ - فاطمه مظلومه از طرف مادر از سادات موسوی، از نسل الگوی دو عالم و پیرو حضرت صدّیقه طاهره (س) بود.
او ماه شعبان به دنیا آمده و۲۸ سال بعد در همان ماه مبارک به خدا پیوست و روز اوّل ماه مبارک رمضان به خاک سپرده شد.
۳ - فاطمه نام مادرم بود که چهل سال پیش قربانی نظام ستمشاهی شده بود و آن را بر روی دخترم نهادم و از خدا طلب خیر کثیر نمودم؛ بود.
۴ – پدر فاطمه ،اینجانب، در دوران دانشجویی و در دفاع از نهضت امام در اسفند سال ۵۰ گرفتار دژخیمان ساواک می شود. در دادگاه اوّل به ۶ ماه زندان و در تجدیدنظر به علّت پایداری بر مواضعش به سه سال زندان ظالمانه محکوم می شود. پس از آن در شهریور سال ۵۱ مادر و دو برادرش در زمان بازگشت از ملاقات وی در پشت میله های زندان قصر در یک حادثه رانندگی در نزدیک کازرون زنده زنده سوختند وبه شهادت رسیدند؛ ولی رژیم شاه سعی می کرد آن را عادی جلوه دهد. بعد از سپری کردن سه سال زندان و تحمّل شکنجه های جسمی و روحی ، در سال ۵۳ آزاد و بلافاصله مخفیانه و علنی در راه سرنگونی نظام ستمشاهی تا پیروزی انقلاب در سنگرهای متفاوت از جمله در مسئولیت خطیر معلّمی مبارزه را ادامه داد.همزمان با شهادت سید مصطفی خمینی در مدارس کازرون به معرّفی امام و ماهیّت رژیم می پردازد و جوانان را آگاه می سازد که منجر به اعلام حکومت نظامی در کازرون و تبعید وی به شهرهای دیگر می شود.
۵ – بعد از انقلاب جهت پیشبرد اهداف و تحکیم پایه های انقلاب اسلامی حول محورهای مکتب،مردم،وطن و نظام همه توان و تلاش و تجربه خویش را به کار می گیرد، ودر نهادهای آموزش و پرورش، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و شورایعالی کار و در جبهه ها و پشت جبهه ها به وظایف الهی – انسانی خود در خدمت به مردم در جهت رضای خدا مثنی و فرادی قیام مستمر می نماید.
۶ – اینجانب و دخترم مسلمان به دنیا آمده و مسلمان زندگی کرده ایم. آیا اینچنین از ناموس مسلمان حمایت می کنند؟ در صورتیکه حضرت امیر المؤمنین (ع) بیرون آوردن خلخال از پای یک زن غیر مسلمان را تحمّل نمی فرمودند.
۷ - حافظ و مسؤول امنیّت شهروندان کیست؟
اینجانب انقلابی بوده و هستم و تنها گناه من وفاداری به امام و خطّ امام بوده و بر همین مبنا حامی مواضع و شخصیّت انقلابی و خطّ امامی بزرگوارانی چون میرحسین موسوی، کروبی، خاتمی،محتشمی و سید حسن خمینی که یاران و همفکران امام خمینی بوده و اکنون نیز هستند، بوده ام.
  استدعای ما از شما مرجع بزرگوار که همیشه مأمن و ملجأ مردم بوده اید این است ، هر طور مصلحت میدانید برای دفاع از حق دینی انسانی شهروندی از حاکمیّت بصورت کلّی و بویژه دستگاه اطّلاعاتی سؤال فرمایید حفاظت از امنیّت ، ناموس و جان  مردم در جمهوری اسلامی باید اینگونه باشد؟ 
چنانکه مستحضرید از آموزه قرآن کریم است که اگرخون انسان مظلومی ریخته شود مثل این است که خون همه انسانها ریخته شده و از آنجا که خدای واحد قهّار پشتیبان خون مظلوم است ، قطعاً مسؤولیت مراجع بزرگ  شیعه در برابر جنایات فجیع این چنینی از باب امر به معروف و نهی از منکر بسیار سنگین است.
امید است با اجرای هر چه بیشتر عدالت زمینه ظهور منتقم بزرگ  مظلومان هموارتر گردد.
ان شاء الله تعالی

وسیعلم الذین ظلموا ایّ منقلب ینقلبون.
ولی دم فاطمه مظلومه
محمد باقر باقری نژادیان فرد

mqtwl._khs.jpg


 


با شروع داد و ستدهای امروز بازار آزاد ارز، نرخ دلار بار ديگر روند صعودی به خود گرفت و با ۲ تومان افزايش در مقايسه با قيمت پايانی ديروز، به ۱۳۴۰ تومان رسيد.

نرخ رسمی دلار هم که از سوی بانک مرکزی اعلام ميشود، در آستانه ۱۰۹۰ تومان قرار دارد. امروز هر يورو نيز ۱۸۳۷ تومان و هر پوند انگليس ۲۱۶۵ تومان فروخته شد. بدين ترتيب هر يورو ۳ تومان و هر پوند ۵ تومان در مقايسه با روز گذشته شاهد کاهش قيمت بودند.

بهای هر اونس طلا نيز در لحظه مخابره اين خبر در بازارهای جهانی حدود ۱۷۶۵ دلار بود که در مقايسه با بهای پايانی معاملات ديروز حدود ۱۰ دلار کاهش نشان داد. با اين وجود، بهای هر قطعه تمام سکه بهارآزادی بدون تغيير نسبت به ديروز ۶۱۶ هزاتومان در بازار آزاد معامله شد. نرخ بانکی اين نوع سکه نيز ۶۰۹ هزار و ۴۴۰ تومان بود


 


رئیس مجلس شورای اسلامی می گوید اتحادیه عرب در قبال سوریه مواضعی مطابق میل ایالات متحده اتخاذ می کند.

علی لاريجانی عصر پنج‌شنبه در مراسم شهدای آزادسازی سوسنگرد با تاکيد بر اين که برخی حکام منطقه نيز بايد مراقب باشند در اين دام آمريکا نيافتند، گفته است: متاسفانه امروز اتحاديه عرب به جای ايجاد اتحاد در بين عرب‌ها و در منطقه به دنبال برخی مسائل ديگر است و عملا در چارچوب اهداف آمريکا حرکت می‌کند اگر اينان حقيقتا دلسوز ملت سوريه هستند، چرا برای ملت بحرين دلسوزی نکردند؟ آن زمان که تانک‌ها به سوی بحرين در حرکت بود، چرا سکوت کردند؟

اعضای اتحادیه عرب باتعیین یک ضرب الاجل سه روزه از دولت بشار اسد خواستند سرکوب معترضان را متوقف کند و به ناظران اتحادیه عرب که برای حمایت از غیرنظامیان به این کشورفرستاده می شوند اجازه ورود بدهد.

به گزارش العربیه پس از پایان نشست جلسه اتحادیه عرب در رباط پایتخت مراکش شیخ حمد بن جاسم نخست وزیر قطر در یک کنفرانس خبری
اعلام کرد وزرای خارجه کشورهای عربی نبيل العربی دبير کل اتحاديه عرب را برای امضا و تحویل پروتکل به دولت سوریه تعیین کردند .

دبیر کل اتحادیه عرب که پس از نشست وزرای امور خارجه در کنفرانس خبری مشترک با حمد بن جاسم آل ثانی وزير امور خارجه قطر سخن می گفت، افزود هيئت اوليه ناظران از سی تا پنجاه نفر تشکيل خواهد شد و به مرور گروه های ديگری فرستاده خواهند شد.


 


حنا صادقی
روی سطل زباله یکی از خیابانهای اصلی شهر خم شده و زباله ها را به هوای پیدا کردن ته مانده غذا هم می زند، ساندویچ نیم خورده ای  را بیرون می آورد و بی توجه به اطراف می بلعد. دست های زمختش را به صورت سیاه و ریشهای بلندش می کشد و راه می افتد. از تلو تلوهای گه گاه مرد می شود فهمید حال طبیعی ندارد. خودش را به یک کوچه فرعی می رساند،  مقصدش همانجاست؛ روی دریچه تهویه هوای یک ساختمان، که باد گرم از آن بیرون می زند. گونی ای که در جیب بزرگ کت ژنده اش جای داده بیرون می کشد و روی دریچه می اندازد، روی گونی تقریبا از حال می رود. ساعت حدود ۱۰ شب است، خیابان های  مرکز شهر رو به خاموشی و خلوتی می رود. عابران از کنار او می گذرند تا خود را به جای امن و گرمی برسانند، جایی به نام خانه ...

تراژدی کارتن خواب‌ها
برای پیدا کردنشان جستجوی زیادی لازم نیست. خیابان های جنوب شهر پر از بی خانمان‌هایی است که کل زندگیشان را در کیسه ای زهوار در رفته، این سو و آن سو می برند. دیوارها و فرش خانه‌شان مقوایی است، اندازه اش هم تا حدیست که به زحمت می توانند خود را در آن جای دهند. اسمشان هم بنا بر جای خوابشان "کارتن خواب" شده است. یک جامعه شناس در این خصوص به ندای سبز آزادی می گوید: "کارتن خواب های ایران اکثرا از معتادان یا کودکان فراری و خیابانی و همینطور مهاجرین و کارگران فصلی هستند که مجبور می شوند شب را بدون سرپناه بگذرانند. بر اساس آمار رسمی  بیش  ۱۲ میلیون نفر در کشور زیر خط فقر مطلق قرار دارند و این به معنای آن است که این افراد فاقد توانایی ایجاد یک سرپناه برای خود هستند. ما حداقل چهار میلیون معتاد در جامعه داریم که هر کدام در مراحلی از اعتیاد هستند و تعدادی از انها هم از خانواده طرد شده اند و به خیابانها پناه آورده اند." به گفته او" کارتن خواب‌ها جرمی مرتکب نمی شوند. طبق قانون دولت وظیفه دارد این افراد را تحت پوشش خود قرار دهد"
در این میان اگرچه حضور کارتن خواب‌های مرد برای شبهای تهران عادی شده، اما آمار زنان این طیف هم نگران کننده است. بر اساس آماری که اواخر سال گذشته اعلام شد: زنان کارتن خواب ۲ درصد از کل افراد کارتن خواب را تشکیل می‌دهند و متوسط سنی آن‌ها ۲۵ تا ۴۵ سال است.

کارتن خواب‌ها چه وقت دیده شدند؟
یکی از روزهای آذر۸۲، که بیش از ۴۰ کارتون خواب از سرما و یخبندان شب را به صبح نرساندند و جنازه هایشان روی دست شهر ماند، کارتون خوابی و زندگی خیابانی به یکی از مهمترین معضلات حوزه شهری تبدل شده است. این مرگ ها بازتاب گسترده ای در رسانه ها پیدا کرد. چنانچه شهرداری و شورای شهر تهران در جلسه‌ای اضطراری با نیروی انتظامی و بهزیستی وارد همکاری شدند. کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر در پی گردآوری اطلاعات مربوط به کارتن خواب های تهران از نیروی انتظامی درخواست کمک کرد و طی آن عملیات ویژه یی در تهران طراحی شد تا نسبت به شناسایی و جمع آوری متکدیان خیابان خواب اقدام شود.  در پی اخبار مخابره شده طی دو سال شورای شهر تهران ساختمان چند طبقه یی از شهرداری مطالبه کرد تا تجربه جدیدی در تهران عرضه شود  و  نام آن را «گرم خانه» بگذارند.

گرمخانه کجاست؟
بنا به تعریف مرکز خدمات اجتماعی و رفاهی شهرداری "گرمخانه"به مراکزی گفته می شود که امکان اقامت کوتاه مدت شبانه افراد بی خانمان را برای مدتی معین فراهم کند. طبق قوانین این مراکز، به افراد درمانده، معلولین جسمی، بیماران روانی سرگردان، افراد مجهول‌الهویه و سالمندان اجازه ورود و استفاده از امکانات می دهد. خدمات قابل ارائه درگرمخانه ها هم استحمام، تغذیه، اسکان شبانه ،امور فرهنگی ومذهبی و ... است. در حالی که مسئولان از ظرفین دوهزار نفری این مراکز سخن می گویند،  آمارهای غیر رسمی از دو برابر بودن تعداد کارتن خواب ها –دست کم در تهران- خبر می دهند.
سال گذشته رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی از مرگ دو هزار و ۶۳۳ تن بر اثر سوء مصرف موادمخدر در چند ماه اول  همان سال خبر داد که تعداد زیادی از آنها در گوشه خیابان جان داده بودند.
وی با اشاره به مرگ ناشی از سرمازدگی در فصول سرد سال، گفته بود: "هر ساله در فصل پایانی سال، کارتن خواب‌ها و بی‌خانمان‌هایی که در معرض سرمای شدید قرار می‌گیرند، دچار سرمازدگی و در برخی موارد با مرگ مواجه می‌شوند که نظایر آن در سالهای گذشته به سازمان پزشکی قانونی ارجاع شده است."

مگر ما هم آدمیم؟
علی، کنار جدول نشسته و ساق پایش را می خاراند؛ گاهی هم دستش ثابت می شود، انگار چرت می زند: "امسال گرمخانه راهم ندادند، گفتند تا کارت ملی نداشته باشی خبری نیست، انگار ترسیدند طلاهایشان را بدزدیم! دستی به موهای کثیف و شلخته اش می کشد: "زندگی ندارم آبجی، اصلا مگر ما آدمیم که کارت ملی هم داشته باشیم؟"
گزارش گرفتن از گرمخانه مجوز می‌خواهد و انواع و اقاسم نامه‌نگاری اما چند قدم آن طرف تر یکی از ساکنان گرمخانه را پیدا می‌کنم که می‌گوید: "شب‌ها آنجا غذا می دهند  صبح هم نان و پنیر و چای، ولی راس ساعت ۶ می گویند هری. حمامش هم سرد سرد است اگر از کارتن خوابی نمیری، از آب سرد انجا ذات الریه می کنی،  لحاف هایشان هم بوی سگ مرده می دهد." از او می پرسم چه شد که به خیابان آمدی؟ خمیازه ای کوتاه می کشد: "من سالهاست است که مواد می زنم، تا وقتی مادرم زنده بود با او زندگی می کردم، وقتی به رحمت خدا رفت آبجی ها و برادارها ریختند و خانه را فروختند، البته از حق نگذریم سهم من را هم دادند، ولی اصلا نمی دانم کجا خرج شد (می خندد) بعد از آن هم هیچ کدام راهم ندادند من ماندم و این شهر درندشت. بارها به سرم زده بیشتر مواد بزنم و خودم را راحت کنم، این ته مانده اعتقادم نمی گذارد." بساط هروئین را بی هیچ واهمه ای از جیبش بیرون می آورد رگش را که آماده تزریق می کند؛ ترجیح می دهم این صحنه را نبینم. با قدمهای تند از او دور می شوم، از آن فاصله سایه‌ای را می بینم که روی زمین خم می شود.

karton_khab2.jpg


 


 

اعضای اتحادیه عرب باتعیین یک ضرب الاجل سه روزه از دولت بشار اسد خواستند سرکوب معترضان را متوقف کند و به ناظران اتحادیه عرب که برای حمایت از غیرنظامیان به این کشورفرستاده می شوند اجازه ورود بدهد.

به گزارش العربیه پس از پایان نشست جلسه اتحادیه عرب در رباط پایتخت مراکش شیخ حمد بن جاسم نخست وزیر قطر در یک کنفرانس خبری
اعلام کرد وزرای خارجه کشورهای عربی نبيل العربی دبير کل اتحاديه عرب را برای امضا و تحویل پروتکل به دولت سوریه تعیین کردند .

دبیر کل اتحادیه عرب که پس از نشست وزرای امور خارجه در کنفرانس خبری مشترک با حمد بن جاسم آل ثانی وزير امور خارجه قطر سخن می گفت، افزودهيات اوليه ناظران از 30 تا 50 نفر تشکيل خواهد شد و به مرور گروه های ديگری فرستاده خواهند شد.

نبیل العربی تاکید کرد که دولت سوریه موظف است امنیت ناظران را تامین کند.

قرار است 16 سازمان حقوق بشر در نظارت شرکت کنند و ناظران اتحادیه عرب در 16 منطقه بحرانی که مخالفان آنها را مشخص کرده حضوریابند تا گزارش های خود را مستقیم به اتحادیه عرب ارسال کنند.

همچنین مقرر گردید که اتحاديه عرب برای بررسی اوضاع از نزدیک سازمانهای حقوقی را به همراه کمیته ای از مخالفان به دیگر مناطق سوریه ارسال کند.

دولت سوریه فقط سه روز مهلت دارد تا این طرح را به صورت قانونی وعملی به اجرا در آورد.

وزرای خارجه همچنین به سوریه هشدار دادند در صورت عدم امضای طرح پیشنهادی اتحادیه عرب با مجازات تحریم اقتصادی روبرو خواهد شد.

شیخ حمد بن جاسم در پاسخ به پرسش خبرنگاران که اگر دولت سوریه به طرح اتحادیه عرب پاسخ ندهد شما چه اقدامی را علیه سوریه در نظر دارید گفت " اگر سوریه در این زمینه همکاری نکند با تحریم های شدیدی روبرو خواهد شد.

در اين کنفرانس خبری از وزير امور خارجه قطر پرسيده شد که آيا پيشنهاد نشست رباط آخرين گام برای پايان ديپلماتيک بحران سوريه است؟ او در پاسخ گفت: نمی خواهم بگويم آخرين گام برای اين که نمی خواهم سخنان همچون هشدار به نظر آيد.

اما معتقدم ما به آخر راه در اين روش رسيدم و اميداريم که برادارنمان در سوريه با ما همکاری کنند.

وزیر خارجه قطر در پایان با ابراز تآسف از افزایش تعداد کشته شدگان طی سه روز گذشته گفت" از خداوند آرزو می کنیم که برادران سوری به ما کمک کنند تا به این تراژدی تلخ کشتار پایان دهیم".

از سوی دیگر روز چهارشنبه پس از حمله گروهی از هواداران بشار اسد به سفارتخانه های مراکش و امارات متحده عربی، مراکش سفیرش را از سوریه فراخواند.

برای انزوای بیشتر حکومت سوریه فرانسه نیز اعلام کرد که سفیر خود را از این کشور فراخوانده است.

آلن ژوپه وزیر خارجه فرانسه که در پارلمان این کشورسخنرانی می کرد گفت: خشونت های رژیم سوریه علیه معترضان باعث شد من دفاتر کنسولی و همچنین موسسه های فرهنگی را ببندم و سفیرمان را به فرانسه فرابخوانم.

سازمان های حقوق بشر و مخالفان سوری می گویند از زمان آغاز اعتراضات مردم سوریه به حکومت بشار اسد از ماه مارس گذشته، تاکنون دست کم 4000 نفر کشته شده‌اند.

مقامات رژیم اسد همواره شبه نظامیان مسلح و تندرو های اسلامگرا را عامل خشونت های اخیر در این کشور معرفی کرده اند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته