-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۱۳, جمعه

Latest News from 30Mail for 11/04/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/8/12

شماری از سينماگران جهان که از آنها برای شرکت در جشنواره سينما حقيقت در ايران دعوت شده بود ضمن عدم پذیرش این دعوت از ديگر سينماگران هم خواستند در اعتراض به بازداشت سينماگران و مستندسازان در ايران و همچنين ارعاب و آزار و ايجاد محدوديت برای فيلمسازان ايرانی در این جشنواره شرکت نکنند.

وب‌سايت جشنواره فيلم آمستردام در بيانيه‌ای اعلام کرد: «امروز اعلام شد جشنواره سينما حقيقت قرار است از هفتم تا ۱۲ نوامبر، ۱۶ تا ۱۹ آبان، در ايران برگزار شود، آن هم در حالی که مجتبی ميرطهماسب، کتايون شهابی و مهران زينت‌بخش هنوز در زندان و تحت فشار هستند که به اعترافاتی دروغين رضايت دهند. حکم ناعادلانه جعفر پناهی و محمد رسول‌اف نیز به تازگی تاييد شده است.»

جشنواره فيلم آمستردام افزود: «ما فکر می‌کنيم شرکت در چنين جشنواره‌ای به نوعی حمايت از دولت جمهوری اسلامی ايران است و در نتيجه با هرگونه شرکت در اين جشنواره مخالف هستيم. حاکميت ايران نبايد از چنين فرصت‌هايی برای معرفی نادرست خود بهره‌مند شود.»

این بیانیه با درخواست از مدعوین برای تحریم جشنواره تأکید کرده است که «برگزارکنندگان اين جشنواره، عوامل همان دولتی هستند که در آزار و دستگيری و اذيت فيلمسازان دست دارند».

۱۴۲ فيلمساز و مستندساز ايرانی نیز جشنواره سينما حقيقت را بايکوت کرده و از شرکت در آن خودداری کرده‌اند.

مدير روابط عمومی جشنواره سينما حقيقت روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد از مايکل مور، مستندساز آمريکايی، هم برای شرکت در این جشنواره دعوت شده، ولی وی «نه جواب رد و نه جواب مثبت» به آنها داده است.

جشنواره فيلم سينما حقيقت هنوز به خودداری شماری از سينماگران ايرانی و خارجی از حضور در اين جشنواره واکنشی نشان نداده است.

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/8/12

در حالی که آمریکا می‌گوید در مواجهه با تمایلات اتمی جمهوری اسلامی به دنبال راه حل دیپلماتیک است، یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که اکثریت مردم اسرائیل خواهان حمله تل‌آویو به تأسیسات هسته‌ای ایران هستند.

نتایج این نظرسنجی که در روزنامه «هاآرتص» اسرائیل منتشر شده نشان می‌دهد که «۴۱ درصد» شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی خواهان حمله نظامی کشورشان به ساز و کار هسته‌ای ایران هستند؛ به عبارتی از هر ۱۰ اسرائیلی چهار نفر در اسرائیل خواهان حمله به ایران هستند.

بر اساس این نظرسنجی که با حضور «۴۹۵ نفر» در یک موسسه تخصصی نظرسنجی صورت گرفته، در عین حال «۳۹ درصد» شرکت‌کنندگان مخالف حمله به ایران هستند و «۲۰ درصد» مابقی نیز نظری در این مورد نداده‌اند.

نتایج این نظرسنجی در حالی نشانگر تمایل اکثریت ۴۱ درصدی به حمله به ایران است که از دیگر سو گزارش‌ها از اسرائیل حاکی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در تلاش برای جلب نظر موافق اعضای کابینه خود در خصوص حمله به ایران است.

در واکنش به بالا گرفتن احتمال حمله نظامی اسرائيل به ایران که با آزمایش یک موشک بالستیک از سوی اسرائیل در روز چهارشنبه همراه بود، جمهوری اسلامی نیز گفته است که هر حمله نظامی اسرائیل را پاسخ خواهد داد.

غرب و اسرائیل معتقدند فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارای بعد نظامی است و تل آویو این تحرکات ایران را تهدیدی برای تمامیت ارضی خود می‌داند.

در مقابل ایران همواره هر گونه تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای را رد کرده است.

منبع: رادیو فردا


 
 

ابراهیم یزدی در دادگاه:
1390/8/12

دادگاه دکتر ابراهیم یزدی، دبیر کل نهضت آزادی ایران روز چهارشنبه، ۱۱ آبان‌ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران بطور غير علنی برگزار شد.

آقای یزدی در جریان قرائت دفاعیه خود با رد اتهامات وارده و همچنین رد صلاحیت دادگاه تاکید کرد «مرتکبین ظلم در هر نظامی براندازان خاموش و نرم آن نظام هستند.»

ابراهیم یزدی در دفاعیه خود تاکید کرده «با توجه به مراتب بالا رسیدگی به اتهامات وارده را در صلاحیت دادگاه انقلاب نمی دانم و بر اساس ماده 197 قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب، سکوت اختیار نموده و از هر گونه سخنی و دفاعی خودداری می نماید. وکلای اینجانب نیز ماذون به دفاع نیستند.»

او می‌افزاید: «از آن جائیکه نه مراتب شرعی و نه تصریحات قانونی در این دادگاه رعایت نشده است لذا هر تصمیم و نظری هم که اعلام و صادر شود فاقد وجاهت قانونی است.»

ابراهیم یزدی، دبیر کل "نهضت آزادی ایران" و وزیر خارجه دولت موقت، در جریان حوادث بعد از انتخابات بارها مورد بازداشت قرار گرفت، که در آخرین مورد آن، وی اوایل مهر ماه ۱۳۸۹ همراه با گروهی دیگر از اعضای این تشکل قدیمی ملی- مذهبی دستگیر و در ۲۹ اسفند همان سال به طور موقت و تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شد .

به قرار مسموع، دو کيفر خواست برعليه این فعال ملی- مذهبی با اتهامات " اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور" و "فعالیت تبلیغی علیه نظام" و "عضویت و مشارکت در اداره نهضت آزادی" وارد شده بود، که دکتر يزدی بهمراه وکلای خود دکتر دادخواه و مشکانی در دادگاه حضور بهم رساند و به دفاع از خود پرداخت.

منبع: جرس

 


 
 

1390/8/12

همزمان با آزمایش موشکی در اسرائیل و همین‌طور گزارش‌ها درباره آمادگی بریتانیا برای حمایت از آمریکا در حمله به ایران، سخنگوی کاخ سفید بر استفاده از دیپلماسی برای «مهار برنامه اتمی ایران» تاکید کرده است.

به گفته جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، تحریم های اعمال شده علیه ایران، این کشور را منزوی تر کرده است و ایالات متحده بر دیپلماسی در برابر جمهوری اسلامی تمرکز کرده است.

آقای کارنی که چهارشنبه صحبت می کرد، از اظهار نظر درباره گزارش های منتشر شده مبنی بر اقدام نظامی احتمالی اسرائیل علیه ایران خودداری کرد.

او گفت نمی تواند به این گونه "گمانه زنی ها" و "شایعات" پاسخ دهد.

روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشته است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و ایهود باراک، وزیر دفاع این کشور در حال تلاش برای متقاعدکردن همه اعضای کابینه برای حمله یک‌جانبه به تاسیسات اتمی ایران هستند.

همزمان روزنامه بریتانیایی گاردین هم در گزارشی از برنامه‌ریزی بریتانیا برای همراهی با آمریکا در حمله احتمالی به تاسیسات اتمی ایران خبر داده است.

همچنین اسرائیل دو روز پس از آن‌که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر آن نسبت به «تهدید مستقیم و سنگین» برنامه‌های هسته‌ای ایران هشدار داده بود، یک موشک دوربرد را آزمایش کرده است. این موشک قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است.

منبع: بی‌بی‌سی و مردمک

پیشینه
گاردین: ارتش بریتانیا خود را برای حمله احتمالی به ایران آماده می‌کند
آزمايش موشکی اسرائيل همزمان با بالا گرفتن بحث حمله به ايران


 
 

1390/8/12

روزنامه گاردین به نقل از منابع خود گزارش داده است که ارتش بریتانیا خود را برای حمله به ایران آماده می‌کند.

این روزنامه می‌نویسد وزارت دفاع بریتانیا، معتقد است ایالات متحده ممکن است  تصمیم بگیرد که طرح‌های حمله موشکی به برخی از تاسیسات مهم ایران را به جلو بیندازد.

به نوشته گاردین، مقام‌های بریتانیایی می‌گویند، اگر واشینگتن به دنبال اجرای این طرح‌ها باشد، به رغم تردید‌های عمیق در دولت ائتلافی، خواستار کمک این کشور خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید، با پیش‌بینی چنین حمله‌ای به ایران، طراحان نظامی بریتانیا، ‌هم‌اکنون در حال بررسی این هستند که  چه مکانی بهترین جا برای استقرار  زیردریایی‌ها و ناوگان سلطنتی بریتانیا است؛  کشتی‌ها و زیردریایی‌هایی که به نوشته گاردین مجهز به موشک‌های کروز تام‌هاوک هستند تا درگیر یک جنگ احتمالی دریایی و هوایی با ایران شوند.

به گزارش گاردین، مقام‌های بریتانیایی معتقدند که آمریکا از لندن اجازه خواهد خواست که از  پایگاه دیه‌گو گارسیا واقع در اقیانوس هند برای حمله به ایران استفاده کند؛ جزیره‌ای که پیش از این هم آمریکایی‌ها از آن برای انجام عملیات در خاورمیانه استفاده کرده بودند.

این روزنامه می‌نویسد که با شماری از مقام‌های دولتی و  وزارت دفاع بریتانیا در هفته‌های اخیر گفت‌وگو داشته است و آنها گفته‌اند پس از انقلاب لیبی، ایران، بار دیگر در کانون نگرانی‌های دیپلماتیک قرار گرفته است.

به نوشته گاردین، مقام‌های بریتانیایی با این حال تاکید کرده‌اند که باراک اوباما هیچ تمایلی به یک ریسک نظامی تازه  پیش از انتخابات نوامبر سال آینده ندارد.

 گاردین می‌افزاید به این روزنامه گفته شده که گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، می‌تواند مسیر رویدادها را دگرگون سازد.

یک منبع خبری دیگر به گاردین گفته است که تاکنون هیچ  تغییری در اراده آمریکا برای توسل به نیروی نظامی مشاهده نشده اما این امر می‌تواند تغییر کند. وی افزود بهار آینده می‌تواند برهه سرنوشت‌سازی در این مورد باشد؛ گاردین می‌افزاید که هم‌اکنون وزارت دفاع بریتانیا تیم ویژه‌ای برای بررسی گزینه‌های نظامی علیه ایران دارد.

گاردین می‌افزاید طبق اطلاعاتی که به دست آورده، طراحان نظامی، بیش از هر چیز به حمله هوایی با  پشتیبانی ناوگان دریایی می‌اندیشند؛ حمله‌ای که در آن موشک‌هایی مانند تام‌هاوک (با برد ۱۲۸۷ کیلومتر) ، به کار گرفته می‌شود؛ در این حمله  احتمالی نیروی زمینی جایی ندارد اما «شمار اندکی از نیروهای ویژه» ممکن است برای عملیات زمینی در نظر گرفته شوند.

برپایه این گزارش،  نیروی هوایی بریتانیا می‌تواند در این حمله احتمالی در سوخت‌رسانی هوایی و  پروازهای شناسایی نیز به آمریکا کمک کند؛ مقام‌های بریتانیایی به این روزنامه گفته‌اند گرچه آمریکا خود می‌تواند از عهده  حمله به ایران برآید اما ترجیح می‌دهد که تقاضای مشارکت کند.

منبع: رادیو فردا

مرتبط:
آزمايش موشکی اسرائيل همزمان با بالا گرفتن بحث حمله به ايران


 
 

1390/8/12

در حالی که بحث بر سر احتمال حمله نظامی به تاسيسات هسته ای ايران در اسرائيل بالا گرفته است، ارتش اين کشور روز چهارشنبه یک موشک بالستیک را آزمایش کرد که قادر است کلاهک هسته ای حمل کرده و  ايران را هدف قرار دهد.

وزارت دفاع اسرائيل در بيانيه ای اعلام کرد که اين کشور «سيستم پرتاب موشکی را در پايگاه پالماخين» آزمايش کرده است. بر اساس اين بيانيه، «آزمايش اين سيستم مدتها پيش برنامه ريزی شده بود و مطابق برنامه انجام شد.»

به گزارش شاهدان عينی که اين آزمايش موشکی را در مرکز اسرائيل ديده و پيش از اعلام رسمی وزارت دفاع اين کشور درباره آن با رسانه های محلی گفت و گو کرده بودند، موشک پرتاب شده از دورترين نقطه نيز قابل مشاهده بود.

بحث حمله به ايران بار ديگر از روز جمعه و به دنبال انتشار گزارشی در روزنامه اسرائيلی «يديعوت آخرونوت» در محافل اسرائيلی بالا گرفته است.

اين روزنامه در گزارش اصلی خود با عنوان «فشار اتمی» نوشته بود که نتانياهو و اهود باراک، وزير دفاع اسرائيل، عزم خود را برای ضربه نظامی به ايران جزم کرده اند و بر ديگر مقامات اسرائيل برای همراهی با خود فشار می آورند.

روزنامه هاآرتص نيز در شماره روز چهارشنبه خود گزارش داده که نتانياهو در حال رايزنی با اعضای کابينه خود برای جلب موافقت آنها به منظور حمله به ايران به رغم پيچيدگی چنين عملياتی و احتمال مقابله شديد ايران با آن است.

برخی از تحليلگران ابراز عقيده کرده اند که انتشار اين اخبار برای اعمال فشار بر جامعه جهانی به منظور تشديد تحريم ها بر ضد جمهوری اسلامی ايران است.

منبع:‌ رادیو فردا

 


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته