-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۳, سه‌شنبه

Posts from Khodnevis for 05/03/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



جن در هیات دولت
 


وقتی امیری‌فر با مجتبی مشکل دارد و مشایی به دیدار مولانا عبد‌الحمید می‌رود

سومین بازداشت طی هفته‌های اخیر

حجت‌الاسلام عباس امیری‌فر سومین فرد نزدیک به احمدی‌نژاد و تیم وی نیز بازداشت شد. خبری که شاید برای بسیاری باور کردنی نبود. پیش از او عباس غفاری که برخی به‌تازگی او را پدر معنوی محمود احمدی‌نژاد  خوانده‌اند و علیرضا سیچانی کارگردان مستند «ظهور بسیار نزدیک است» بازداشت شده بودند، اما بازداشت امیری‌فر به سبب مسوولیت وی در دولت و ارتباط شناخته شده اش با احمدی‌نژاد احتمالا برای بسیاری غیر عادی به نظر می‌رسید.

امیری‌فر از نزدیک ترین افراد به رئیس دولت و رئیس دفتر جنجالی وی، اسفندیار رحیم مشایی است

 

آزادی به قید وثیقه

در حالیکه خبر بازداشت عباس امیری فر امام جماعت نهاد ریاست جمهوری تا امروز صبح از سوی هیچکدام از منابع رسانه رسمی تایید نشده بود عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در گفتگو با ایسنا خبر بازداشت وی به به اتهام دست داشتن در تهیه و توزیع مستند «ظهور بسیار نزدیک است» تایید کرد، اما ساعتی بعد «فارس» از آزادی او به قید وثیقه خبر داد.

 

دادستان تهران: تکذیب می‌کنم

درست ساعتی پس از انتشار خبر آزادی امیری فر از سوی «فارس»، محمود جعفری دولت آبادی دادستان تهران، ضمن تکذیب آزادی وی با تودیع وثیقه اعلام کرد: «تحقیقات در این مورد ادامه دارد».

 

امیری‌فر: منصور ارضی و حدادیان توسط مجتبی خامنه‌ای علیه دولت تحریک می‌شوند

به گفته خبرنگار یکی از سایت‌های اصول‌گرا، جمعه شب در جلسه‌ای در «منزل نارمک» که با شرکت تعدادی از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس از جمله اسماعیل کوثری، فاطمه آلیا و حمید رسایی برگزار شده امیری‌فر، مجتبی خامنه‌ای را فردی زیاده خواه و غیر منطقی توصیف کرده که خوی استبدادی دارد. وی خطاب به فاطمه عالیا یکی از شرکت کنندگان در جلسه مذکور گنده‌گویی‌های «ارضی» و «حدادیان» را محصول تحریکات فرزند رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرده است.

ظاهرا دیدار دیگری در منزل رئیس دولت با این جمع روز شنبه نیز صورت گرفته است که مرتضی آقا تهرانی، روح الله حسینیان، محمد کرمی راد و موسوی مبارکه هم در آن حضور داشته‌اند.

عباس امیری‌فر دبیركل جامعه وعاظ ولایی، دبیر كمیسیون فرهنگی دولت و امامت جماعت مسجد سلمان نهاد ریاست جمهوری از نزدیک‌ترین افراد به احمدی‌نژاد و مشایی ست.

حجت الاسلام امیری‌فر که پیش از این دبیر اجرایی جامعه وعاظ تهران بوده است  پس از اختلاف با جعفر شجونی دبیر کل این تشکل از سوی محافظه کاران منتقد دولت بارها متهم به انشعاب از  «جامعه وعاظ» و تشکیل «جامعه وعاظ ولایی» با حمایت مالی اسفندیار رحیم مشایی شده است.

این اقدام وی با واکنش‌های تندی از سوی جامعه روحانیت مبارز از جمله مهدی کنی و جعفر شجونی مواجه شد . جعفر شجونی دبیرکل جامعه وعاظ علیه وی شکایتی تنظیم و به دادگاه تحویل داده است.

پیش از این نیز کارگردان «مستند ظهور نزدیک است» توسط مقام‌های امنیتی بازداشت شده بود.

 

دیدار محرمانه رحیم مشایی با مولوی عبدالحمید

به گزارش «زاهدان نیوز» اسفندیار رحیم مشایی در حاشیه سفر خود به استان سیستان و بلوچستان دیداری خصوصی با «مولوی عبدالحمید» در هتل استقلال زاهدان ترتیب داده است.

زاهدان نیوز نوشته است: «گر چه  از جزئیات این دیدار خبری در دست نیست اما با نگاهی به مواضع دو طرف این ملاقات، یعنی تلاش بی وقفه مشایی برای فاصله گرفتن از یاران اصولگرای خود و نزدیکی به عناصر فرصت طلب و از طرفی آغوش باز مولوی برای حمایت از مهره‌های مسأله دار نظام مثل موسوی و کروبی، تا حدودی فلسفه این دیدار قابل درک است. بنابراین باید منتظر بود و نتایج این ملاقات را در روزهای آتی و بالاخص ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی مشاهده کرد.»

 

 


 


پاسخ احمد رافت به علی جباری: «تعهد به قانون هرگز معضل نیست»

اقای علی جباری! من برخلاف شما قانونمندی را نه تنها معضل نمی‌دانم  بلکه عدم التزام به قانون را معضل بزرگی می‌دانم. معضل آنچنان بزرگی که اگر حل نشود می‌تواند به‌طور جدی هرگونه آرزوی زندگی در جامعه ای دمکراتیک را برای ما تبدیل به کابوسی وحشتناک کند. من هیج نظری در رابطه با کتاب هوشنگ اسدی ندارم چون کتاب را نخوانده‌ام و اگر هم بخوانم احتمالا به‌دلیل عدم آشنائی با وقایع آن سال‌ها در ایران (چون در خارج زندگی می‌کردم) نخواهم توانست نظر بدهم. آنچه برای من مهم است قبول قانونمندی بعنوان اصل است. تا زمانی که ما مرز بین انتقاد و «شایعه‌پراکنی» را مشخص نکنیم، تا زمانی‌که ما هر فردی را تا اثبات خطاهایی که به او نسبت داده شده توسط دادگاهی صالح بی‌گناه ندانیم، و تا زمانی‌که ما بدون ارائه مدارک و شواهد افراد را متهم کنیم، به حکومت قانون دست نخواهیم یافت و پا به روند دمکراسی نخواهیم گذاشت.  برای من حکومت، سیستم، نظام و اوپوزیسیونی که التزام به قانون و منشور حقوق بشر نداشته باشد، چه اسلامی و چه لائیک، چه ملی و چه وابسته، چه چپ و چه راست هیچگونه ارزشی ندارد و من در جبهه مخالف آن خواهم ماند. 

و اما در مورد سوالات شما: اگر آقای ایکس اختلاس کرده باشد و مدارک آن موجود نباشد و اگر پسرش رشوه گرفته باشد و شاهدی نباشد، نباید در مورد آن نوشت و  به این اتهامات رسمیت داد. در جوامع قانونمند نویسنده محاکمه خواهد شد، به زندان خواهد رفت و محکوم به پرداخت جریمه نقدی خواهد شد و نه آقای ایکس و پسرش. در مورد آقای ایکس شما خبرنگاران خارجی مدرک یافتند و انتشار دادند، و یکی از این خبرنگاران بهای بالائی هم  پرداخت کرد و ترور شد. روزی دادستانی ایتالیائی (پیر لوئیجی وینیا) که عمری را صرف تحقیق در مورد (استفانو دله کیایه)  یک متهم به تروریسم کرده بود و بالاخره توانست او را در کشوری در آمریکای لاتین بیابد، حکم دستگیری صادر کند و او را به ایتالیا بازگرداند گفت با وجود اینکه هیچ شکی در دست داشتن این تروریست در قتل ده‌ها نفر ندارم، اگر مرا قاضی آن دادگاه بکنند حکم تبرئه صادر خواهم کرد، چون شواهد و مدارک کافی موجود نیستند. آقای جباری من هوادار این سیستم هستم و این چنین عمل‌کردی را برای کشورم می‌خواهم.

شما از کسانیکه هوشنگ اسدی را متهم می‌کنند نمی‌خواهید شاهد و مدرک رو کنند ولی چند خط پائین‌تر از هوشنگ اسدی می‌خواهید مدارکی دال بر بی‌گناهی خود و  در رد اتهامات  آقای ایرج مصداقی رو کند. در سیستم های ملتزم به قانون متهم کننده باید مدارک برای اثبات اتهامات خود رو کند و نه متهم برای اثبات بیگناهی‌اش. سیستمی که شما می‌خواهید به ما بقبولانید سال‌های نوری از سیستم‌های قضائی قانونمند رایج در کشورهای دمکراتیک فاصله دارد.  

 


آقای اسدی بگذارند در جعبه «پاندورا» باز شود



آقای رأفت عزیز،

تردیدی ندارم که جنابعالی با طرح دو پیشنهادتان- که در عین حال مخرج مشترک واحدی دارند - در جستجوی یافتن راهی‌  «متمدنانه» برای حل و فصل داستان ادعا‌های های آقای مصداقی بر علیه آقای اسدی هستید.

این همّت و احساس مسولیت شما به نوبه  خود قابل ستایش است.

اما دوست من!  بنظر شما آیا این داستان «مدرک آوردن»  یا بهتر بگویم درخواست «مدرک رو کردن» واقعا تبدیل به یک «معضل» عجیبی‌ برای ما ایرانیان نشده است.

اجازه بدهید مطلب را کمی‌ باز کنم:

به عنوان مثال گفته می‌شود آقای «ایکس» فلان مقدار پول اختلاس کرده و یا یکی‌ از  فرزندانشان «آقا مهدی!» فلان مبلغ کمیسیون گرفته و یا سؤ استفاده مالی‌ از مقام و موقعیتش کرده است.

آیا شما این اتهامات را - حداقل در اصول می‌پذیرید - و اگر می‌پذیرید چرا؟ شکی ندارم که اگر برای اثبات این داستان مدرک بخواهید- که حق هر عقل موجهی است - مسلما این نخواهد بود که از مدعی بخواهید یک کپی از صورت وضعیت حساب‌های بانکی‌  «آف شور» آقای مهدی «ایکس» را ( اگر برابر اصل هم شده باشد چه بهتر!) نشانتان بدهد.

می‌دانید که نه آنها آنقدر [نادان] هستند که چنین اسنادی را به جای بگذارند و نه سیستم‌های مالی‌ اجازه دسترسی‌ غیر به این اسناد و مدارک را می‌دهند. در نتیجه ادعای شما می‌شود بدون مدرک و دلیل.....با این همه شما حاضرید به جان فرزندانتان هم که شده سوگند بخورید که برای شما از روز هم روشن‌تر است که آقایان «ایکس» دزد بیت المال هستند. حال  این تناقض را چگونه حل می‌کنید؟

آقای رافت

شما بهتر از من می‌دانید که در بسیاری از موارد اثبات «امر واقع»  به مقارنه روشن می‌شود نه به معاینه. به زبان دیگر با تعقیب  ۱- علائم، ۲- روند،  و۳- الگو می‌توان تا حدود بسیار زیادی به نتیجه نزدیک شد. همان کاری که پزشکان قبل از اختراع «ام آر آی» و یا «کت اسکن» می‌کردند.

از سوی دیگر آقای مصداقی در ادعانامه  خود که تاریخش به بیش از ۵ سال قبل برمی‌گردد نه تنها علائم را بخوبی نشان داده‌اند و نیز روند و الگو را  هم به تصویر کشیده‌اند بلکه به کرات به نقل از اظهارات خود آقای اسدی منقول در کتاب‌شان  «نامه‌هایی‌ به شکنجه گرم» تاا آنجایی که می‌توانسته‌اند علائم بالینی بیماری را مشخصا پیش روی همگان گشوده‌اند و حتی در یک گام پیشتر داوطلبانه موارد تناقض آشکار در گفته‌ها و مدعیات آقای اسدی را یک به یک برجسته کرده‌اند.

تاسف آور اینجاست که آقای اسدی در تنها به اصطلاح «جوابیه»ی که مرقوم فرموده‌اند «گاندی وار» فقط به موعظه - که حتی معلوم نیست خودشان چقدر به آن اعتقاد دارند - پرداخته‌اند  و دریغ از کوششی ولو اندک برای ارائه یک - حتی یک-  مدارک در رد ادعاها  و استدلالات  آقای مصداقی بکار برده باشند.

آقای رأفت،

اگر عقل سلیم را بی‌ ملاحظه مصلحت به معاینه و مداقه دعوت کنیم، در دو طرف داستانی‌ که پیش رو داریم، مدعی چند سالی‌ است که بار‌ها با ارائه انبوهی از علائم، قرأئن و نیز با مقایسه میان  آنچه خود با گوشت، پوست و استخوانش لمس کرده  و حقایق تاریخی‌  غیر قابل انکار و مدیات آقای اسدی مندرج در کتاب ایشان بر این باور است که آقای هوشنگ اسدی نه تنها در بسیاری موارد مبالغه می‌کند بلکه[احتمالا] آگاهانه نیز ( تقریبا در تمامی موارد) واقعیت را نمی‌گوید.

از سوی دیگر مدعی علیه در تنها فرصتی که به اصطلاح به پاسخگویی پرداخته است  «مادر ترزا» وار نصیحت می‌کند، انذار می‌دهد و دست آخر مظلوم نمایی می‌کند (ایشان در به اصطلاح جوابیه خود به  به تصریح به  امکان حذف فیزیکی خود اشاره می‌کنند!).

آقای رأفت.

عقل سلیم و بیش از ربع قرن تحصیل و تجربه در تجزیه و تحلیل داده‌ها به من نوعی می‌گوید:

۱- آقا اسدی با روی آوردن به روش  پاسخ گویی بشدت رقیق شده خود «زمان» می‌خرند تا مبادا در آستانهٔ برگزاری  زمان مراسم رسمی دریافت جائزه «حقوق بشر»  اتفاق ناگوار روی دهد که اعطا کنندگان جائزه را احتمالا پشیمان کند.

۲- [به‌نظر می‌رسد] آقای اسدی به شدت  «واقیعتی را پنهان می‌کند» و این واقعیت «جاری است» نه متعلق به گذشته. و از این رو حاضرند بسیار بدتر از این اتهامات را به جان بخرند اما «دم» بر نیاورند مبادا که در جعبهٔ «پاندورا» باز شود.

حال حضرتعالی هر آنچه مایلید بفرمایید اما باور کنید:

 خورشید را به گًل نتوان اندود.

این نوشتار کوتاه به بهانه جوابیه - و در حقیقت تنها جوابیه - آقای هوشنگ اسدی به «دادنامه» نسبتا مفصل آقای ایرج مصداقی تهیه شده. اما آقای احمد رافت را - که در ذیل کامنتی - کوشیده‌اند به نوی ادعا نامه آقای مصداقی را از «اعتبار» بیندازند مخاطب قرار داده است.

روشن است که با هیچ یک از این بزرگوران بحث «شخصی‌» در میان نیست. اما مناسب دیدم که با باز شکافی نکته‌ی که آقای رأفت در نظر کوتاه خود بدان اشاره کرده‌اند - و بگمان نویسنده شایسته طرح در سپهر عمومی‌ است- به یکی‌ از بزرگترین معضلاتی که جامعه ایرانی‌ سالهاست با آن روبرو است بپردازم: مدرک بیاور و الا فلا...!

ماورای شکی‌ منطقی‌ یا تردیدهای احتیاط آمیز!؟

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

خودنویس در قبال این مطلب ومطالب مشابه هیچ موضعی ندارد و از برقراری گفتگویی منطقی میان گروه‌های مختلف استقبال می‌کند.


 


بن لادن رفت به جهنم
 


میرحسین «نه یک دولت رمالی و کف‌بینی»

 

 

در طی و پس از ماجرای مصلحی، اصولگرایان و محافظه‌کاران در چند نوبت در مورد جریانات خرافی در دولت اظهارنظر کردند. شاخص‌ترین نمونه‌ها عبارتند از:

 

حدادعادل: رمال و غیبگو مشکل نظام را حل نمی کند [پارلمان نیوز]

 

مصباح‌یزدی: دين را بايد از قرآن و معصومين آموخت؛ نه از مرتاض و جن‌گير  [۱]

 

حسین فدائی: جریان انحرافی اجنه را تسخیر کرده است  [۲] 

 

مرتضی نبوی: تلاش داریم احمدی‌نژاد را از جنیان کافر جدا کنیم  [۳]

 

سایت «دیگربان» [۴] از قول سایت «یکشنبه» نقل کرد که شخصی به نام «عباس غفاری» توسط سپاه دستگیر شده است. این خبر بعداً توسط «آینده‌نیوز» تائید می‌شود [۵] و همچنین اشاره می‌کند که «یکی از مقامات پیگیری و درخواستهای مكرر و كم سابقه ای برای آزاد كردن وی داشته». در «یکشنبه»، که از حامیان دولت است، به طور تلویحی تصدیق می‌شود که دولت در موارد خاصی از توانائی‌های ماورائی نامبرده برای حل مشکلات استفاده کرده است. «آینده‌نیوز» هم به توانائی‌های متافیزیکی نامبرده اشاره می‌کند.

 

در یکی از برنامه‌های تبلیغات انتخاباتی میرحسین گفت: «... دولت بعدی، دولت عقلانیت، دولت استفاده از کارشناسان، دولت استفاده از نهادهائی خواهد بود که این ملت با پایمردی خودشان آنها را پایه‌گذاری کردند. نه این که یک دولت رمالی و کف‌بینی باشد» [۶].

 

رهبر در نمازجمعه ۲۹ خرداد ۸۸ گفت: «... یک طرف به رئیس جمهور قانونی کشور، صریحترین و خجالت آورترین اهانتها و تهمتها را بیان می‌کرد و با پخش کارنامه های جعلی برای دولت، رئیس جمهور متکی به آرای مردم را دروغگو، خرافاتی و رمال می نامید» [۷]. ظاهرا گناه میرحسین و کروبی این است که دو سال زودتر هشدار دادند.

 

در همین نمازجمعه رهبر «نزدیکتر» را به کاربرد، که امروز مانند اره در یک جائی از ایشان است.     

 

ارجاعات:

 

[۱]  http://www.bibaknews.com/fa/pages/?cid=17476

 

[۲]  http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9002090456

 

[۳]  http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9002116250

 

[۴]   http://digarban.com/node/979

 

[۵] http://ayandenews.com/news/27324

 

[۶] این تکه در کلیپ زیبای «سراومد زمستون» آمده. لینک در یوتیوب.

 

[۷]    http://www.leader.ir/langs/fa/?p=contentShow&id=5613


 


بازداشت امیری‌فر به دلیل مشارکت در فیلم به سوی ظهور

به گزارش ایسنا عباس جعفري دولت‌آبادي اعلام کرد متهم «ع.الف» (که همان عباس امیری فر روحانی نزدیک به دولت و از خویشاوندان مشائی است) به اتهام همكاري با سازندگان اين لوح فشرده دستگير و بازداشت شد. این اظهارات در حالی انجام شد که صبح امروز خبرگذاری فارس از آزادی امیری‌فر خبر داده بود


وي خبر برخي سايت‌هامبني بر آزادي نامبرده با توديع وثيقه را رد كرد و اظهاركرد: «تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.»


دادستان تهران همچنين اضافه كرد: «ساير عوامل تهيه اين لوح فشرده شناسايي و تحت تعقيب قضايي قرار گرفته‌اند.» جعفري دولت‌آبادي هشدار داد كه تكثير اين لوح فشرده جرم است و با خاطيان برخورد قانوني خواهد شد. 


برخی خبرها حاکی از انتقال امیری‌فر به دادگاه ویژه روحانیت می‌باشد که منابع رسمی هنوز در این زمینه موضع‌گیری نکرده‌اند


جعفري دولت‌آبادي، اول ارديبهشت ماه جاري نيز در گفت‌وگو با رسانه‌ها از دستگيري يكي از عوامل تهيه اين لوح فشرده خبر داده بود. برخی معتقدند این شخص همان عباس غفاری معروف به جن‌گیر احمدی‌نژاد می‌باشد.


 


بازداشت اشکان ذهابیان، عضو شورای عمومی دفتر تحکیم

این فعال دانشجویی صبح امروز توسط ماموران اداره اطلاعات استان مازندران دستگیر و به زندان اداره اطلاعات ساری منتقل شد.


ماموران امنیتی استان مازندران در چندین نوبت به خانه پدری این فعال دانشجوئی مراجعه کرده و کلیه وسایل و لوازم شخصی از جمله دست نوشته ها، سی دی ها، کتاب ها و کیس کامپیوتر وی را ضبط کردند.


در روزهای اخیر هنگامی که ماموران امنیتی ساعت ۱۰ شب به منزل پدری این فعال محروم از تحصیل مراجعه کزدند، مادر اشکان ذهابیان در اثرفشارهای ناشی از این تهدیدها به بیمارستان منتقل شد.


در همین حال ماموران اداره اطلاعات در هنگام مراجعه به منزل اشکان ذهابیان چند ساعتی در خانه، پدر و مادر وی را بازداشت نمودند و گفتند تا فرزندتان نیاید این خانه را ترک نخواهند کرد و خاطرنشان کردند در صورت عدم مراجعه این فعال دانشجویی، آنها حکم تیر فرزندشان را دارند. مامورین اداره اجرای احکام شهرستان بابل جهت کارشناسی منزل پدری اشکان ذهابیان، به خانه وی مراجعه کردند و گفتند که در اسرع وقت منزل پدری وی را به مزایده خواهند گذاشت.


اشکان ذهابیان فعال دانشجوئی شمال کشور وعضو دفتر تحکیم وحدت در تجمع دانشجویان دانشگاه مازندران در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ۲۶ خرداد ۸۸ توسط نیروهای انصار بابلسر مورد ضرب و شتم قرار گرفت و با دخالت مامورین اداره اطلاعات استان مازندران دستگیر و به زندان اداره اطلاعات شهید کچوئی ساری منتقل شد. وی به مدت یک ماه در سلول انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری و زندان متی کلای بابل بازداشت بود.


این فعال دانشجوئی محروم از حق تحصیل در تاریخ ۱۱ آبان ۸۸ برای بار دوم به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به واسطه تشکیل اتحادیه انجمن های اسلامی شمال کشور دستگیر و روانه زندان شد و پس از چندی با قرار وثیقه۳۰ میلیون تومانی آزاد شد.


این عضو سابق شورای مرکزی فراکسیون مدرن انجمن های اسلامی دانشگاه های فردوسی و علوم پزشکی مشهد پیش از این به دلیل فعالیت های سیاسی از دانشگاه فردوسی مشهد اخراج شده بود. همچنین وی توسط دادگاه انقلاب شهرستان بابل به صورت غیابی به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.


 


دستگیری نزدیکان مرتبط با «اجنه»!

 اما صبح امروز سایت‌های نزدیک به دولت اعتراضاتی را نسبت به بازداشت شخصی به نام عباس غفاری درج کردند که گویا منتور و مغز متفکر تیم احمدی‌نژاد و رسایی بوده است سایت دیگربان در گزارش خود می‌نویسد: «هویت مرموزترین چهره پشت پرده دولت محمود احمدی‌نژاد که گفته می‌شود رئیس دولت دهم و اسفندیار رحیم‌مشایی را «مسخ» خود کرده است٬ فاش شد.»


سایت نوپای یکشنبه که از سوی حامیان دولت اداره می‌شود روز یکشنبه (۱۱ اردیبهشت) هویت این فرد را عباس غفاری یکی از دوستداران احمدی‌نژاد معرفی کرده است. از عباس غفاری، عقاید، گذشته و اقداماتش هیچ اطلاعاتی موجود نیست٬ اما این سایت نوشته مطالبی که حامیان علی خامنه‌ای در روز‌های اخیر درباره وی مطرح کرده‌اند «شایعه‌» است.


محمدتقی مصباح یزدی، غلامعلی حداد عادل، حسین فدایی و مرتضی نبوی چهار حامی خامنه‌ای هستند که به طور مستقیم و غیرمستقیم اعلام کرده‌اند تیم احمدی‌نژاد «اجنه» را تسخیر و از «توانایی بالای» آنها برای تحقق اهداف خود سود می‌برد.


سایت «یکشنبه» نیز با تائید تلویحی این گفته‌ها نوشته که ارتباط با «اجنه» از سوی اطرافیان احمدی‌نژاد مربوط به «چند مورد خاص» بوده است.


این سایت بدون اشاره به این موارد، از قوه قضائیه خواسته است با کسانی که به عباس غفاری و تیم احمدی‌نژاد اتهام می‌زنند برخورد کند.


سایت «یکشنبه» به نقل از یک مقام نزدیک به احمدی‌نژاد از مقام‌های قوه قضائیه سئوالاتی درباره غفاری پرسیده و از آنها خواسته که در این مورد روشنگری کنند.


این فرد از مقام‌های قضایی پرسیده که درباره گزارش‌ها مبنی بر بازداشت عباس غفاری٬ علت بازداشت وی٬ نهاد دستگیر کننده و مرگ بازجوی این فرد توضیحاتی ارائه دهند.


وی در ادامه این پرسش را مطرح کرده که علت سکته و مرگ بازجوی آقای غفاری چه بوده است و با نزدیکان وی چه برخوردی شده و «آیا استفاده از چنین روش‌هایی برای اداره امور کشوری، شرعی است؟»


این فرد نزدیک به احمدی‌نژاد همچنین پرسش‌های دیگری درباره صحت برخی اتهام‌ها علیه عباس غفاری،٬ نحوه ارتباط وی با برخی افراد و کیفیت این رابطه مطرح کرده و خواستار پاسخگویی مقام‌های قضایی شده است.


پرسش‌های این فرد پیرامون عباس غفاری در شرایطی مطرح می‌شود که براساس برخی گزارش‌ها یکی از دلایل قهر ۱۰ روزه احمدی‌نژاد٬ بازداشت این فرد از سوی سپاه پاسداران بوده است.


گفته می‌شود ماموران سپاه این فرد را پس از بازداشت مورد بازجویی قرار داده و اتهام وی را همکاری با موساد اعلام کرده‌اند که این اتهام با خشم احمدی‌نژاد مواجه شده است.


اطلاعات دیگری از این فرد در دسترس نیست. اما گفته می‌شود که عباس غفاری طراح ایده «هاله نور» مدعی ارتباط مستقیم با امام دوازدهم شیعیان و رابط امام زمان با احمدی‌نژاد و رحیم‌مشایی بوده است.


محمود احمدی‌نژاد روز گذشته پس از ۱۰ روز غیبت به نهاد ریاست جمهوی بازگشت و گفت که مسائل چند روز اخیر را بازگو نخواهد کرد و در دل خود نگه خواهد داشت.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته