-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۵, پنجشنبه

Latest News from Kaleme for 05/26/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در اعتراض به آمارهای غلط ارائه شده از سوی دولت و محمود احمدی نژاد پیرامون اشتغال و بیکاری، با بیان اینکه در استان بوشهر فقط ٩۵هزار نفر در پارس جنوبی مشغول به کار بودند، اما در حال حاضر تنها زیر هشت هزار نفر مشغول به کار هستند”، گفت: آقایان چطور می گویند که بیکاری کم شده است. باید از احمدی نژاد بپرسیم این آمار غلط را از کجا می آورد؟”

به گزارش خبرآنلاین، سید محمدمهدی پورفاطمی، در تذکری شفاهی از نمایندگان خواست تا تحقیق و تفحصی از آمار ارائه شده دولت در موضوع بیکاری را آغاز کنند.

پورفاطمی، در این تذکر با بیان این که آمار اشتغال واقعی نیست، گفت: از مسئولان می خواهیم از این دروغ ها کمتر بگویند.

این نماینده مجلس با بیان این که در استان بوشهر ٩۵هزار نفر در پارس جنوبی مشغول به کار بودند اما در حال حاضر تنها زیر هشت هزار نفر مشغول به کار هستند، گفت: آقایان چطور می گویند که بیکاری کم شده است.

وی افزود: آمار اشتغال دولت غیر واقعی است و باید از آقای احمدی نژاد بپرسیم این آمار غلط را از کجا می آورد؟

وی با بیان این که در شهرش جوان های فوق لیسانس دنبال شغل نگهبانی هستند، افزود: از نمایندگان می خواهم تحقیق و تفحص کنید که آمار بیکاری را از کجا اورده اند و سخنانشان در مورد اشتغال غیر واقعی هست و استدعا داریم مسئله بیکاری را رفع کنند.

نماینده تنگستان تصریح کرد: از زمانی که کالای همراه ملوان در بوشهر تعطیل شده، ۳۸۰ هزار نفر در بوشهر بیکار شدند و با این وجود رئیس جمهور می گوید بنا دارد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کنند.

همزمان شکور اکبرنژاد، نماینده تبریز و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز، در تذکری شفاهی از بیکاری و رکود بازار به عنوان درد مشترک تمام شهرهای کشور یاد کرد و از هر سه قوه خواست برای این مشکل فکری کنند.

به گفته وی جوان ها در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند و مدارک عالی علمی را به‌دست می‌آورند حتی به کاری پایین‌تر از شأن خود راضی هستند اما همین کارها نیز برای آنان وجود ندارد.

این نماینده خطاب به مسئولان دولتی گفت: تا کی باید فقط نظاره‌گر باشیم؟!

اکبر نژاد در مورد اجرای ضعیف هدفمندی یارانه‌ها هم هشدار داد و افزود: با توجه به اخراج بسیاری از کارگران و تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها این فرصت را برای مردم تبدیل به یک تهدید شده است.

وی با بیان اینکه بانک‌های تهران امکان پرداخت تسهیلات بیشتری به مراکز تولیدی دارند، گفت: بسیاری از قطعه‌سازان مجبورند برای خرید فولاد مورد نیاز خود به تهران بیایند.

این اظهارات درحالیست که مرکز آمار ایران، وزارت کار و همچنین مراجع دولتی ذیربط، با قلب واقعیت و ارائه آمار غیرواقعی، مانع انتشار و شفافیتِ وضعیت بیکاری و اشتغال در کشور شده اند.

چندین مرکز غیر دولتی، از جمله مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت و همچنین چندین تن از نمایندگان سرشناس مجلس شورای اسلامی، آمار واقعی بیکاری در کشور را بالغ بر سی درصد اعلام کرده اند.


 


در حالیکه خبرگزاری ها بعد از انفجار و آتش سوزی مرگبار در پالایشگاه آبادان، از هشدارهای مکرر نمایندگان مجلس پیرامون “عدم آمادگی فاز جدید آن پالایشگاه برای افتتاح” و همچنین “عدم حضور ریاست آن مرکز هنگام حضور رئیس دولت و انفجار فوق الذکر” خبر داده بودند، با گذشت یک روز، شرکت نفت ایران در اطلاعیه ای جدید، “آماده نبودن این پروژه” و “عدم حضور رئیس پالایشگاه آبادان در مراسم” را کاملا تکذیب کرد.

روز سه شنبه سوم خرداد ماه، در پی انفجار و آتش سوزی مرگبار در پالایشگاه آبادان، نمایندگان مجلس خاطرنشان کردند نسبت به عدم افتتاح زودهنگام این بخش از پالایشگاه هشدار داده بودند، اما دولت این افتتاح را در برنامه سفر محمود احمدی نژاد قرارداده بود و سخنگوی کمیسیون انرژی نیز تاکید کرد با وجود تمام این هشدارها، هنوز قصد دولت از این افتتاح زودهنگام مشخص نیست.

همان زمان رسانه های خبری گزارش داده اند که انفجار در حالی صورت گرفت که رئیس پالایشگاه آبادان به دلیل مخالفت با این افتتاح در مراسم حضور رئیس دولت شرکت نکرده بود.

همه اش را تکذیب می کنیم

در همین زمینه و با گذشت بیش از سی ساعت، شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی طی بیانیه ای هشدار گونه که در پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت منتشر شد، ادعا کرد “در حادثه آتش سوزی پالایشگاه آبادان فقط یک نفر از همکاران عزیز این شرکت جان شریف خود را از دست داده است که باعث تاسف و تأثر عموم همکاران شد، اما اعلام اخبار کذب درباره تعداد بیشتری از جان باختگان حادثه، به هیچ وجه صحت ندارد…”

در ادامه بیانیه وزارت نفت با تکذیب عدم حضور عبدالله مهربان، رئیس پالایشگاه نفت آبادان در مراسم افتتاح که پیش از این بعضی از منابع خبری اعلام کرده بودند، آمده است:”برخی بی انصافی ها که آماده نبودن پالایشگاه آبادان جهت بهره‌برداری از مرحله نخست فاز سوم را علت حادثه بیان می‌کند، در واقع تمامی تلاش های خدمتگزاران مردم در صنعت نفت را زیر سوال می‌برد.”

همچنین ضمن هشدار به رسانه ها آمده است “براساس وظیفه خود اقدام نمایید تا راه هرگونه سوء استفاده و سیاه نمایی از چنین حوادثی برای بیگانگان و دشمنان مسدود شود و افکار عمومی نیز به تشویش نیفتد.”

فرهنگ عذرخواهی در بین مسئولان باید رشد یابد

همزمان با ادعای دولتی ها پیرامون کذب بودن تمامی اخبار دیروز رسانه ها و اظهارات نمایندگان مجلس، خبرگزاری مهر، به نقل از عبدالله کعبی، نماینده آبادان و نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس، از دو بار تلاش قبلی برای افتتاح زودهنگام این طرح در تاریخ های ۲۲ بهمن و ۱۲ فروردین سال گذشته و امسال خبر داد و نوشت “حادثه ای که در آن تبعات جانی رخ داده است را نمی توان جزئی و طبیعی قلمداد کرد؛ فرهنگ عذرخواهی در بین مسئولان ایرانی باید رشد یابد.”

سخنان کعبی اشاره ای است به سخنان رئیس پالایشگاه آبادان و استاندار خوزستان که بروز این آتش سوزی را امری جزئی و طبیعی قلمداد کرده بودند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس همچنین خواهان استعفای مقصرین و مسببین این حادثه شد و گفت: “بهتر است مسئولین به جای تعیین ضرب الاجل زمانی برای افتتاح مجدد، این طرح را اصولی بازسازی کنند تا چنین واقعه ای مجددا تکرار نشود.”

روز گذشته و ساعاتی پس از اعلام انفجار در پالایشگاه آبادان، خبرگزاری های ایرانی گزارش دادند که مدیرعامل پخش و پالایش وزارت نفت از بازسازی این طرح در پانزده روز آینده خبر داده است.

علی موسوی، دیگر نماینده آبادان نیز با اشاره به اینکه کارشناسان، آتش سوزی پالایشگاه آبادان را پیش بینی کرده بودند، گفت: “دو هفته قبل به هنگام تست اولیه، آتش سوزی رخ داده بود و کارشناسان اعتقاد داشتند در مراسم افتتاحیه این اتفاق تکرار خواهد شد.”

این نماینده مجلس در ادامه به عدم توجه مدیر عامل شرکت ملی پخش و پالایش وزارت نفت به اصرارها مبنی بر تاخیر در افتتاح این طرح اشاره کرد.

تذکر جدی به رئیس دولت

در همین زمینه هفت نماینده مجلس شورای اسلامی، به محمود احمدی نژاد در ارتباط با انفجار پالایشگاه آبادان تذکر کتبی دادند.

به گزارش خبرآنلاین، این هفت نماینده (دهدشتی، سید شریف حسینی، مطورزاده، کاتوزیان، محجوب، قاضی‌پور، سودانی نمایندگان آبادان، اهواز، خرمشهر، تهران، ارومیه و اهواز)، در تذکری کتبی از رئیس دولت خواستند که علت حادثه منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از کارگران پالایشگاه آبادان در روز گذشته را مشخص کند.

همچنین نادر قاضی پور، نماینده مجلس در تذکری آئین نامه ای خواهان شناسایی و مجازات عاملان اصلی این حادثه شد.

این نماینده مجلس گفت که فراکسیون کارگری مجلس این مسئله را پی گیری خواهد کرد زیرا که خون این کارگران برای ما عزیز است.

پس از تذکر آئین نامه ای قاضی پور، علی لاریجانی به کمیسیون انرژی مجلس ماموریت داد تا این حادثه را پی گیری کند.

او قطعا مقصر است

گفتنی است سایت رجانیوز نیز، امروز چهارشنبه اعلام کرد “برنامه افتتاح فاز سوم واحد بنزین پالایشگاه نفت آبادان که در آخرین تست نهایی خود در پایان هفته گذشته نیز ناقص بودن آن برای مدیران نفتی محرز شده بود به واسطه خودنمایی افراد، با کشاندن رئیس جمهوری به پای این پروژه نیمه کاره به آتش سوزی منجر شد.”

سایت الف، متعلق به احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس و از منتقدان سیاست های محمود احمدی نژاد با اشاره به نوشته سایت رجا نیوز نوشت:”عدم اشراف رئیس جمهور بر مسائل و تعاملات داخلی وزارت نفت و همچنین عملکرد برخی مدیران سودجو، عاملی است که نمی توان نقش آن را در بروز این پدیده نادیده گرفت.”

این سایت در ادامه نوشته تحلیلی خود آورده است:”این مدیران برای ارتقا شغلی خود پا بر انسانیت و شرافت نهادند. مرگ و مجروح شدن چند کارگر هزینه رقابت سیاه و تملقی نهادی شده در دولت است. در این حادثه تلخ حتما رئیس جمهور مقصر است و عذرخواهی کمترین مطالبه جامعه است.”


 


در پی در گذشت ناصر حجازی سید محمد خاتمی با ارسال پیامی در گذشت وی را به بازماندگان و جامعه ورزش ایران تسلیت گفته و با خانواده ایشان ابراز همدردی نمودند.

متن این پیام که در وبسایت رسمی ایشان منتشر شده به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

قهرمان بلند آوازه ایران عزیز که شرافت و آزادگی و والا منشی را نیز دروازه بانی امین و توانا بود ، به دیدار معشوق و معبود شتافت .

جناب آقای "ناصر حجازی" نامی ماندگار ، نه تنها در عرصه ورزش ایران ، که ساحت جوانمردی و انسایت نیز هست و یاد او همواره زنده خواهد ماند .

من این مصیبت خسارت بار را به خاندان محترم و شریف حجازی و همه بستگان داغدار و نیز اصحاب ورزش و دوستداران پاکی و نیکی و فضیلت تسلیت عرض می کنم . و از خداوند منان می خواهم که روان بلند او را مشمول رحمت ویژه خود فرماید .

یادش گرامی باد .

سید محمد خاتمی

۳ خرداد ۱۳۹۰


 


فرزند مهدی کروبی، یکی از رهبران جنبش سبز که بیش از ۱۰۰ روز است که در حبس خانگی به سر می برد درباره ی وضعیت پدرش و همچنین شایعات اخیر گفته که ایشان همچنان در حبس به دور از حقوق اولیه شان می باشند.

به گزارش سایت شخصی مهدی کروبی، این عضو خانواده کروبی تصریح کرد: « در ارتباط با خبر کذب خروج آقای کروبی از زندان خانگی و بدنبال تماس های مکرر بسیاری از دوستان و علاقمندان، به اطلاع همه عزیزان می رساند که ایشان کما فی السابق در حبس و زندان خانگی هستند و تا این لحظه که صد روز از آغاز این حبس خانگی می گذرد، و آقای کروبی تاکنون یک بار هم از منزل خارج نشده اند و در این مدت اجازه استفاده از تلفن در جهت تماس با فرزندان، عروس ها و نوه هایشان را حتی برای یکبار را نیز نیافته اند.»

فزرند مهدی کروبی در پایان افزود: «البته امیدواریم حاکمیت به این روش غیر قانونی خود هر چه زودتر پایان بخشد.»

لازم به توضیح است طی روزهای اخیر به دنبال شایعه پراکنی رسانه های معلوم الحال، این شائبه در اذهان بوجود آمده بود که آقای کروبی از حبس خانگی خارج شده است.


 


طراح: دوست سبز


 


عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت گفت: انتقاد به دولت احمدی‌نژاد به معنای فراموش کردن عملکرد سیاه خاتمی و دوم‌خردادی‌ها نیست.

حجت‌الاسلام شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به عملکرد دولت اصلاحات و خاتمی اظهارداشت: در حالیکه مردم هنوز منتظر محاکمه موسوی،کروبی و خاتمی هستند، رأفت اسلامی مسئولان نظام، موجب شده است که به جای رسیدگی به خیانت‌ها و حمایت‌های خاتمی از فتنه‌گران، امروز با پرویی حرف‌های منافقانه بزند.

وی خطاب به خاتمی گفت: ملت هوشیار و با بصیرت ایران هرگز منتظر دوم‌خردادی‌ها نیستند که آقای خاتمی هرروز اظهار نظرکند؛ چرا که جریان دوم خرداد از نظر ملت ایران یک جریان مرده است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت با تاکید بر اینکه خاتمی را خائن می‌دانم گفت: حاضر هستم با خاتمی مناظره کنم و خیانت‌های او را اثبات کنم.

به گزارش کلمه ، شجونی در آذر ۱۳۸۸ در اظهاراتی اعلام کرده بود :دیگر صحبت انتخابات نیست و مساله چیزی دیگری است به همین دلیل سفارش می‌کنم بسیجی‌ها ،‌سپاهی‌ها، روحانیت و مردم کوچه و بازار با چنگ و دندان ولایت فقیه و رهبری مقام معظم رهبری نگه ‌دارند و به دشمنان جنایتکار این انقلاب می‌گویم اگر آقا لب تر کند خرخره این آقایان را می جویم.

دبیر کل جامعه وعاظ تهران در ادامه گفت و گوی خود با خبرگزاری سپاه (فارس)با برشمردن برخی از عملکردهای اصلاح‌طلبان از جمله تخریب ارزش‌های اسلامی و دینی، تلاش در جهت سکولاریزه کردن جامعه اسلامی، تخریب جایگاه ولایت فقیه، تحصن غیرقانونی در مجلس ششم، حمله به مرجعیت و… تاکید کرد: دولت خاتمی توسط حزب منحله مشارکت و سازمان منحله مجاهدین کارهای شیطانی را دنبال می‌کردند.

حجت‌الاسلام شجونی یادآور شد: انقلاب اسلامی در مسیر خود در دوره سازندگی نیز ضربات زیادی را متحمل شد و در آن دوره حزب کارگزاران کارهایی کرد که در دوره دوم خرداد لیبرال‌ها وارد عرصه کشور شدند.

وی ادامه داد: امروز اگرچه ما نقدهایی نسبت به دولت احمدی‌نژاد داریم، اما این موجب نمی‌شود خیانت‌ها و عملکردهای سیاه دوم خردادی‌ها را فراموش کنیم، بنابراین مواضع ما نسبت به آنها عوض نخواهد شد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت افزود: خاتمی و هاشمی به هیچ وجه نمی‌توانند از عملکرد و مواضع گذشته خود دفاع کنند و امروز که برخی حرف‌ها و نقد از دولت احمدی‌نژاد مطرح است از آن سواستفاده کرده و مدعی شوند.


 


نوه رهبر کبیر انقلاب اسلامی با بیان اینکه مشکلات روز مره نباید ما را از شناساندن آرمانهای امام دور کند، آرمان های امام را آرمان های جذاب و تحول برانگیز دانست که اگر درست ترویج شود اندیشه ای ماندگار خواهد بود .

به گزارش خبرنگار ستاد خبری مراسم بزرگداشت حضرت امام، حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی در مراسم افتتاح نمایشگاه فرهنگی هنری «در آستانه آفتاب» و رو نمایی از ماکت حسینیه جماران در مرکز همایش های برج میلاد تهران، با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاهایی در شناساندن آرمانهای امام تاثیر گذار است، گفت: نفع برگزاری چنین نمایشگاهایی نشان دهنده عمق توجه ما به آرمانهای امام است و هر قدر این امکانات زیاد شود برای دوست داران امام و خصوصا موسسه تنظیم و نشر آثار امام این دلگرمی را خواهد داشت که بتوانیم هر چه بهتر از این امکانات برای ترویج اندیشه های امام استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امام کار خود را انجام داده اند و در تمام طول حیات خود به تعالی هدف والای خود مشغول بودند، خاطر نشان کرد: ترویج آرمانهای امام فایده ای برای شخص امام ندارد ولی بیش از هر چیز ما به عنوان علاقمندان راه امام به برگزاری چنین نمایشگاهایی احتیاج داریم .

سید علی خمینی گفت: امام با عظمت وارد ایران شد، با عظمت زندگی کرد‌ و با عظمت از دنیا رفت.

وی در همین زمینه خاطر نشان کرد: یک عمر زندگی با عظمت پاداشی بود که امام در طول زندگی خود با درست زندگی کردن به آن دست یافت.

نوه رهبر کبیر انقلاب با تاکید مجدد بر اینکه ما بیش از هرچیز به عنوان مبلغان اندیشه امام به این نمایشگاه های احتیاج داریم، اظهار داشت: ما باید هر روز از خود بپرسیم که برای تبیین آرمان های امام چه کرده ایم؟ اگر آرمانهای امام به درستی ترویج و تبلیغ شود، خواهیم دید که این آرمانها تا چه میزان پویا جذاب و تاثیر گذار است .

وی با هشدار به اینکه مشکلات عدیده روزمره، ما را نباید از آرمانهای امام دور کند، گفت: به دنبال این آرمانها رفتند وظیفه ای است که بر عهده دوست داران امام است. باید هر روز از خود بپرسیم که آیا توانسته ایم راه امام که همان راه امام اسلام ناب محمدی است به درستی تبلیغ کنیم.

سید علی خمینی با تاکید بر اینکه علاقمندان به امام باید آرمانهای امام را به درستی ترویج کنند،گفت: تمام هدف این گونه نمایشگاه ها این است که آرمان های امام به درستی منتقل شود، آرمانهای که به حق می تواند جذاب و تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: امام در زمانی که بیرق مبارزه را برافراشتند دارای اندیشه جذاب بودند و به همین دلیل در ایران طرفداران بسیاری پیدا کردند و احساسات قاطبه ملت را برانگیختند.

وی با تاکید بر اینکه آرمانهای امام که همان آزادی خواهی و اسلام خواهی است، طرفداران زیادی دارد، با اشاره به برگزاری نمایشگاه در آستان افتاب، اظهار داشت: باید از چنین امکاناتی به درستی استفاده شود زیرا کار فرهنگی برای امام باید کاری عاشقانه و کارشناسانه باشد و این وظیفه ای است که بر عهده متولیان امر قرار دارد .

نوه رهبر کبیر انقلاب با تاکید بر اینکه مشکلات نباید ما را از آرمانهای انقلاب دور کند، گفت: باید از امکانات موجود برای تبیین اندیشه و راه امام به درستی استفاده کنیم.

گفتنی است، در این مراسم سخنگوی شهرداری تهران و برخی از اعضای شورای شهر حضور داشتند.

در نمایشگاه فرهنگی هنری «در آستانه افتاب» آثاری از نقاشی های هنرمندان با مضمون امام خمینی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.


 


شاید اگر مرگ هم‌وطنانمان ۷-۸ سال قبل رخ می‌داد شوکه می‌شدیم، موج خبری به راه می‌افتاد، افکار عمومی حسساسیت فوق‌العاده از خود نشان می‌دادند، یا دست‌کم رسانه ـ قاعدتا ـ ملی واکنشی در حد اعلام خبر از خود نشان می‌داد.

به حساب بی‌اهمیتی نباید گذاشت، واقعا در این سال‌ها مردم آنقدر رخدادهای مشابه دیدند که دیگر انفجار پالایشگاه در روز افتتاح آن بدست دکتر احمدی‌نژاد ایشان را شوکه نمی‌کند.

این همه رسانه‌ها به دولت کمک کردند تا در خصوص دستاورد‌های دولت در خصوص تولید بنزین علی رغم تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان، به مردم معرفی شود، اما با این رخداد واقعا رسانه‌ها دیگر چه می‌توانند بگویند؟

چندین نفر از کارگران زحمت کش در آتش سوختند. در آتش افتتاحی که در مورد تبعات سوء آن هشدار داده شده بود. حال حتی وزیر نفتی هم نیست که انگشت اتهام به سوی او نشانه گرفته شود، احمدی‌نژاد نیز پس از انفجار با اعتماد بنفس از افشای قریب‌الوقوع توطئه‌ها سخن می‌گوید، حال اینکه وعده‌های قبلی افشاگری، پس از ۶ سال هنوز محقق نشده است.

آزادراهی که قربانی می‌گرفت

به گزارش  فردا این اولین بار نیست که افتتاح‌های شتاب‌زده چنین رسوایی به بار می‌آورد. پیش از انتخابات سال ۸۸، آزادراه تهران-پردیس یک روز پس از افتتاح به‌دلیل نداشتن علائم راهنمایی و عدم ایمنی بسته شد. منتقدان دولت افتتاح ناتمام این پروژه را با هدف بهره‌برداری انتخاباتی دانستند. جالب آنکه این آزادراه به صورت یک‌طرفه‌(!) افتتاح شده بود و هنوز هم داخل دو تونل اصلی و طویل ان چراغ روشن نیست، چندین حادثه دل‌خراش رانندگی که در آنجان هم وطنانمان گرفته شد حاصل آن افتتاح بود، طوری که در آستانه انتخابات، پلیس راهور ناگزیر از مسدود کردن آزادراه مزبور شد.

در آن آزادراه دانشجویان دانشگاه آزاد واحد رودهن تحصیل می‌کردند و چندین بار آگهی ترحیم جوانان دانشجو روی برد دانشگاه رفت.

راه‌آهن‌هایی که راه نیافتاده تعطیل شدند

پروژه احداث راه‌آهن بین شیراز و اصفهان که در دولت خاتمی به تصویب رسیده ‌بود، براساس برنامه زمان‌بندی قرار بود در سال ۸۹ به اتمام برسد. با این حال محمود احمدی‌نژاد این طرح را در روزهای تبلیغات انتخابات افتتاح کرد ولی به دلیل عجله‌ای که در احداث این خط آهن شده‌بود، ریل‌ها بعد از حرکت اولین قطار کج شدند و این مسیر ۳ روز پس از افتتاح به ناچار تعطیل شد.

همچنین قرار بود در روز ۱۸ خرداد، احمدی‌نژاد برای افتتاح راه‌آهن ۵۴۶ کیلومتری کرمان-زاهدان به زاهدان سفر کند. با وجود اصرار دولت به افتتاح این راه‌آهن، به دلیل نیمه‌کاره بودن این خط، قطار آزمایشی در منطقه شورگرد دچار مشکل شد و باعث شد افتتاح این راه‌آهن به تأخیر بیفتد.

تعطیلی افتتاحیه ۴ هزار میلیاردی

همین چند وقت قبل هم خبر تعطیلی کارخانه‌ای که با تبلیغات زیاد افتتاح شده بود منتشر شد. کارخانه معظمی که قرار بود به گفته دکتر احمدی‌نژاد در کنار دیگر واحدهای تولید در نهضت صنایع پایین دستی پتروشیمی، بیکاری را ریشه‌کن کند، خود به علت کمبود خوراک تعطیل شد تا فعالیتش از زمان افتتاح حتی به سه ماه هم نرسد.

محمود احمدی‌نژاد در حالی واحد پلی اتیلن سبک شرکت پتروشیمی امیرکبیر را در پنج‌شنبه ۲۸ بهمن ماه ۸۹ افتتاح کرد که از آغاز نهضت ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی برای ریشه‌کنی بیکاری در کشور سخن گفت و افتتاح و راه‌اندازی این واحد را با وجود کارشکنی و سنگ‌اندازی مخالفان پیشرفت ملت ایران و با تکیه بر دستان توانمند متخصصان داخلی اعلام کرده بود. اما فعالیت‌های این واحد که در حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریال برای افتتاح و راه‌اندازی‌اش هزینه شده بود در کمتر از سه ماه فعالیت، به خاطر کمبود خوراک تعطیل و متوقف شد.


 


علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش تخصصی تاریخ مجلس که عصر روز چهارشنبه در تالار مشروطه برگزار شد طی سخنانی با اشاره به رویکرد حکومت پهلوی به جایگاه مجلس اظهار داشت: دراین دوران تلاش می‌شد تمرکز قدرت در قوه مجریه باشد و مجلس بی‌خاصیت شود.

وی گفت: در دوره پهلوی با تئوری آرامش و امنیت قصد داشتند مجلس فرمایشی شود و اختیاری نداشته باشد.

لاریجانی ادامه داد: اشتباه استراتژیک مصدق انحلال مجلس بود که با این اقدام وی زمینه برای کودتا فراهم شد و در آن زمان هم مجددا بحث آبادانی کشور و تمرکز قدرت در قوه مجریه یک اصل شد و به همین دلیل قوه مقننه حاشیه‌نشین شد.

رئیس مجلس تصریح کرد: اگر در عصر مشروطه و فضای پس از سال ۱۳۲۰، چارچوب قانون در فراهم کردن بستر آزادی رعایت می‌شد و حالت گسستگی در مطبوعات و احزاب نداشتیم بستر احساس نیاز به امنیت و آرامش هم بوجود نمی‌آمد.

وی در ادامه تاکید کرد: هر کشوری که در این زمینه‌ها اشتباه کند دچار انقلاب یا کودتا می‌شود و اگر کشورهای منطقه مجالس قوی داشتند با این انقلابات و اعتراضات مواجه نمی‌شدند. همچنین اگر چارچوب‌های قانونی در زمینه افکار عمومی رعایت می‌شد هیچ‌گاه بستر ورود دیکتاتوری فراهم نمی‌شد.

لاریجانی گفت: وقتی قوه مجریه می‌گوید باید برای آبادانی کشور قدرت را در دست گیرم چارچوب قانونی آن توسط مجلس باید حفظ شود تا گرفتار دیکتاتوری به مانند رضاخان و پهلوی نشویم که هر دو به بهانه آبادانی کشور مجلس را بی‌خاصیت کردند.

وی ادامه داد: در زمان مصدق و پهلوی شاهد بودیم که می‌خواستند قوانینی در مجلس تصویب شود و گاهی یک روزه قوانین مهم را به تصویب می‌رساندند.

لاریجانه ادامه داد: اینکه قوه مجریه بگوید نیاز دارم قوه مقننه در دستم باشد افتخار نیست و در واقع زمینه خطرناک دیکتاتوری است درحالی که اگر قوه مجریه توسط قوه مقننه کنترل شد این افتخار است چرا که زمینه دیکتاتوری همیشه وجود دارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه در عصر مصدق این فکر اشتباه به لحاظ استراتژیک وجود داشت که مجلس مزاحم است، گفت: مهم این است که بپذیریم در حرکت به سمت آزادی نیازمند عمل به قانون هستیم. اتفاقا آنها که قدرتمندتر هستند بیشتر نیازمند قانون هستند.

وی تاکید کرد: کسی نمی‌تواند بگوید اگر می‌خواهم کشور را آباد کنم بدون قانون این کار را می‌توانم انجام دهم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به دوران بنی‌صدر و روش وی در اداره کشور اشاره کرد و گفت: بنا نیست مجلس در دست رئیس‌جمهور باشد که بگوید مجلس در دست من باشد و مشکل اصلی بنی‌صدر همین موضوع بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنبه دیگر خطای فاحش بنی‌صدر گفت: نخست‌وزیر مخلوع یا با قوه قضائیه یا مقننه درگیر بود و همیشه در اداره کشور سوء‌تفاهم داشت. تصور می‌کرد چون می‌خواهد کشور را آباد کند اختیار دیگر قوا باید در دست او باشد.

لاریجانی یادآور شد: گاهی در تاریخ ایران حوادثی می‌بینیم که با تحلیل آنها می‌توان مسیر آینده را شکل داد و امروز نیازمند بازتعریف مجدد در این امور هستیم.

نماینده قم در مجلس ادامه داد: کار برای ایران و ملت ایران یک افتخار است اما کار کردنی که در چارچوب قانون باشد در غیر این صورت همان می‌شود که در تاریخ تکرار شده است.

رئیس مجلس خاط نشان کرد: برای کسانی که می‌خواهند عدالت را رعایت کنند عمل به قانون یک ضرورت است.

وی گفت: عدالت بدون قانون را نمی‌‌توانیم بفهمیم و اگر کسی می‌خواهد برای ایران تلاش کند، کشور را آباد کند و عدالت را محقق کند باید چارچوب قانون را رعایت کند.

رئیس مجلس در این نشست تخصصی از ۳ کتاب تازه منتشر شده به نام‌های اسناد بانوان دوران مشروطیت، فصلنامه اسناد بهارستان و مجلس، دیروز، امروز رونمایی کرد.


 


رئیس کمیسیون انرژی از عملکرد شرکت سایپا برای تشویق مردم جهت خرید خودروی قسطی و پرداخت اقساط آن از طریق یارانه ها انتقاد کرد و از لاریجانی خواست تا با این موضوع برخورد شود.

حمیدرضا کاتوزیان در صحن علنی مجلس بر اساس بند ۱۲ اصل ۳ قانون اساسی اخطار داد و گفت: موضوع هدفمندی یارانه ها صرف نظر از این که در افت و خیر افتاد و مرتبا دچار انحراف شد، به طور کلی مکانیزم جبرانی برای طبقات محروم بوده است اما امروز می بینیم مطبوعات تیتر زدند خودرو توسط خودروسازها و دریافت اقسط توسط پول یارانه ها، آن هم خودرویی که نمی توانند پول بنزینش را بدهند.

وی افزود: برخی شرکت‌های خودروسازی از جمله سایپا مردم را تشویق به خرید خودرو و پرداخت اقساط آن از طریق یارانه‌های نقدی می‌کنند که این خلاف هدف قانونگذار از قانون هدفمندی یارانه‌ها است و این جای سوال دارد، زیرا مردمی که پول برق و گازشان را نمی‌توانند تامین کنند، چرا باید تشویق به خرید خودرو و صرف یارانه نقدی آنها در این مسیر کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس این کار را تشبیه به تلاش برای نگهداشتن کله قندی به صورت وارونه کرد و هشداد داد: روش اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تا امروز اشتباه بوده اما چنین رویکردی در تشویق مردم به هزینه یارانه‌های نقدی غلط اندر غلط است.


 



 


خبرگزاری ها از “دفن حجازی در غیاب خانواده ” خبر دادند.

به  گزارش انتخاب، در حالی که هنوز خانواده حجازی به بهشت زهرا نرسیده بودند، پیکر او دفن شد.

ترافیک شدیدی که در مسیر بهشت زهرا وجود داشت باعث شد خانواده حجازی و طرفداران او دیر به بهشت زهرا برسند و پیکر اسطوره که زودتر به بهشت زهرا برده شده بود در غیاب خانواده و طرفداران او دفن شد.

در همین حال خبر نوشت: در این میان محسن صفایی فراهانی در میان جمعیت پرشمار مردمی که از ساعت ۷ صبح به ورزشگاه آزادی آمده بودند تا در مراسم تشییع پیکر اسطوره فوتبال ایران شرکت کنند، بی‌خبر به روی سکوها رفت و در مراسم وداع با حجازی شرکت داشت. او در مسیر برگشت بود که با بسیاری از خبرنگاران و مردم روبرو شد و خیلی بی‌صدا به سمت پارکینگ شماره ۴ آزادی رفت تا ورزشگاه را ترک کند. او در کنار مصطفی هاشمی‌طبا، ابراهیم آشتیانی و حسین فرزامی دقایقی در میان مردم ماند و ورزشگاه را ترک کرد.

گلایه ی فرزند حجازی از صداوسیما

آتیلا حجازی امروز گفت: من از تمام مردم که در مراسم پدرم شرکت کردند، تشکر می کنم. واقعا سنگ تمام گذاشتند و گله دارم از صدا و سیما که در طول این چند روز، یک بار در برنامه های تلویزیونی اعلام نکردند که مراسم پدرم چه زمانی برگزار می شود. اگر زمان مراسم امروز اعلام می شد، جمعیت بیشتری به ورزشگاه آزادی می آمد و مراسم با شکوه بیشتری برگزار می شد.

وی خطاب به رییس سازمان صداوسیما گفته است: آقای ضرغامی! پدرم مرد! آیا پس از مرگ، هنوز هم او ممنوع التصویر است؟

گفتنی است، مرحوم ناصر حجازی بعد از انتقاداتی که به عملکرد دولت و وضعیت فعلی داشت، ممنوع التصویر شده بود!

بی‌نظمی محض در بهشت زهرا

سایت گل نیز نوشت: پس از پایان یافتن مراسم وداع و آخرین دور افتخار عقاب آسیا در ورزشگاه آزادی، پیکر بی‌جان مرحوم ناصر حجازی برای تدفین به بهشت زهرا منتقل شد.

در حالی که جاده منتهی به بهشت زهرا به شدت شلوغ بود و افراد شرکت کننده در این مراسم با پشت سرگذاشتن ترافیکی طولانی به بهشت زهرا رسیدند، مراسم تدفین با بی‌نظمی تمام برگزار شد.

حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در بهشت زهرا حاضر بودند و با حضور عادل فردوسی‌پور در مراسم تدفین، جو مراسم تا حدودی متشنج شد. نیروی انتظامی برای آرام کردن جو وارد عمل شد و ماموران نیروی انتظامی با باتوم با تعدادی از حاضران برخورد کردند.

همین موضوع سبب شد تا عادل فردوسی پور صحنه را ترک کند و ترجیح داد برای آرام‌تر شدن اوضاع از مراسم دور شود.

حاضران شعارهای مختلفی از جمله حجازی مردمی را سر دادند. مراسم با بی‌نظمی تمام و در حالی که در خور و شایسته یک اسطوره ملی نیست، برگزار شد.

مرتضی فنونی‌زاده، منصور پورحیدری، همایون بهزادی، حمید جاسمیان و فرهاد کاظمی از جمله حاضران در مراسم تشییع پیکر حجازی بودند. تیم‌های ملی نوجوانان و امید هم در مراسم ورزشگاه آزادی حاضر بودند و شنیده می‌شود که امیر قلعه‌نویی صبح زود برای دقایقی در مراسم ورزشگاه آزادی حاضر شده و بعد ورزشگاه را ترک کرد.

سهراب بختیاری‌زاده، فرزاد حسنی، نیمانکیسا، داوود فنایی و فرشاد پیوس هم از جمله افرادی بودند که در مراسم ورزشگاه آزادی حاضر شده بودند.

ویدیو های  زیر برخی شعار های مشایعت کنندگان را  نشان می دهد.

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید.


 


حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی وجه ممیزه حضرت امام‌(ره) با سایر فقها و علما را نقطه‌ی توکل و باورمندی ایشان به خداوند سبحان عنوان کرد و گفت: یکی از مراتب عرفا ثقه است. ثقه به معنی اعتماد به خداوند است. یعنی انسان در تمام فراز و فرودها به خدا اعتماد داشته باشد و به او توکل کند.

به گزارش ایسنا فرزند یادگار امام(ره) که در دیدار اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی در حرم مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی سخن می‌گفت، اظهار کرد: دوره‌ی حضرت امام (ره) دوره‌ای برای تحقق وعده‌ی الهی بود. کسی فکر نمی‌کرد که در آن فضای دیکتاتوری و اختناق آلوده و وابسته این انقلاب پیروز شود و حضرت امام‌(ره) رهبری جامعه را بر عهده بگیرند.

فرزند یادگار امام‌(ره) ادامه داد: امام بزرگوار ما از مظاهر دریافت لطف خدا و تحقق وعده‌ی الهی است. لذا تکریم و بزرگداشت امام‌(ره) بزرگداشت یک شخص نیست، بلکه بزرگداشت یکی از جلوه‌های خدا و بازگو کردن یکی از وعده‌های تحقق یافته‌ی خداوند است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: نقطه‌ی آغاز بدبختی انسان از زمانی است که تنها خود را ببیند و احساس کند که «من» تاثیرگذار است. این در حالی است که اگر انسان به جایی برسد که بفهمد «من» تاثیری در این عالم ندارد و همه چیز در اختیار خداست، نتیجه‌اش صبر بر تمام آزار و اذیت‌ها خواهد بود.

سید حسن خمینی ادامه داد: امام بزرگوار ما هم توانست این توکل به خدا را نشان دهد. همان‌طور که می‌بینیم در سخنان ایشان هیچ واژه‌ای به اندازه‌ی خدا و لطف خدا وجود ندارد. ایشان همواره تذکر می‌داد که مراقب باشیم، غرور بر ما فائق نشود. حتی در فتح خرمشهر هم ایشان به کسانی که در اوج شادی و غرور از این فتح بزرگ بودند، تلنگر زدند که خرمشهر را خدا آزاد کرد. این به این معناست که اگر خداوند نمی‌خواست حتی جایی که ۱۰ برابر نیرو وجود داشت، ممکن بود این فتح اتفاق نیفتد. هم‌چنان که مواردی در جنگ بود که به دلیل غرور افراد، فتحی حاصل نمی‌شد.

فرزند یادگار امام‌(ره) اضافه کرد: امام‌(ره) از متحجرین و متقدسین آسیب زیادی دید، فرزند رشید و بالغ ایشان را از او گرفتند و به نجف تبعیدش کردند، اما امام‌(ره) همواره منتظر تحقق وعده‌ی خدا بود که نهایتا محقق شد.

سید حسن خمینی در پایان برای برگزار کنندگان مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) آرزوی موفقیت کرد و هم‌چنین ابراز امیدواری کرد که این مراسم همان‌طور که شأن امام‌(ره) است و خداوند از ما طلب می‌کند برگزار شود.


 


کلمه: کمپین نامه نویسی به میرحسین موسوی و زهرا رهنورد که در فراخوانی از مردم دعوت کرده بود برای رهبران جنبش اعتراضی نامه بنویسند، نامه های برگزیده را که به آدرس این کمپین ارسال می شود در وب سایت این کمپین منتشر می کند.

در بخشی از فراخوان این کمپین آمده است :همین حالا قلم و کاغذ بردارید و برای رهبران جنبش اعتراضی خود نامه بنویسید، آن را در پاکت قرار دهید و روی آن آدرس خانه موسوی را بنویسید : تهران-خیایان پاستور، کوچه اختر، پلاک ۲۶، برسد به دست موسوی و رهنورد.
ما با تعداد زیاد نامه هایمان که از هر گوشه به این آدرس ارسال خواهیم کرد،ادارات پست ایران را در قبضه پیام های آزادی خواهی مان در خواهیم آورد و پیام روشنی به حکومت خواهیم داد:رهبران ما را آزاد کنید.

متن یکی از نامه هایی که به تازگی در این وب سایت منتشر شده، به این شرح است:

همیشه خدایی هست که پشت و پناه تو باشد

سلام میر حسین

امیدوارم حالت خوب باشد

تو رهبر و امام من نیستی ، من از بت سازی خسته ام . از اشتباهات پدر و مادرم خسته ام ، پس تو را همین میر حسین خالی صدا می کنم . امیدوارم ناراحت نشوی

میر حسین ، آنقدر بغض در گلویم برای گفتن دارم که کارم با یکی دو نامه راه نمی افتد . آنقدر برایت حرف دارم که نمی دانم کدام را بگویم . از طرفی می ترسم نامه ام حوصله ات را سر ببرد . می ترسم میان نامه های زیبایی که به دستت می رسد نامه من هیچ باشد . اما از تو خواهش می کنم ، در لا به لای تمام نامه هایی که احتمالا به دستت می رسد . نامه مرا هم بخوانی.

من امیرم ، یک جوان بیست و یک ساله ، من فقط در مورد دوران جنگ و نخست وزیری تو ، از پدرم ؛ و مادرم که بیشتر انقلابیست ، شنیده ام و گهگداری به کتاب های فیلتر شده و سانسور شده مراجعه کرده ام و خوانده ام .

مسلما دوره نخست وزیری شما خالی از اشتباه نبوده ، هر کسی اشتباه می کند . اما نگه داشتن ایران در آن وضعیت بحرانی کار سختی بوده که شما به کمک امام و مردم و لطف الهی ، از پس آن بر آمدید ، پس این قابل تحسین است آقای موسوی. من در انتخابات هشتاد و هشت ، به شما رای دادم ، اگر میلیون ها بار دیگر هم کاندیدا شوید و آرمان هایتان تغییر نکرده باشد ، باز هم به شما رای خواهم داد . من نه پای رای خودم ، بلکه پای آزادی بیان و حق های ضایع شدن مردم ، تا جایی که بتوانم ایستاده ام ، اما رئیس جمهور من ، قبول کن که حد و اندازه های من کمتر از گذشتن از خانواده و جان فشانی است ، پس مرا ببخش .

نمی خواهم نامه ام طولانی شود ، گرچه دردِ دل زیاد دارم . دوست دارم برایت از سیزده آبان بگویم ، از عاشورای هشتاد و نه . از حسرت شرکت در تشیع جنازه پدر گرامیتان تا حسرت شرکت در بیست و پنج بهمن . چون در ایران نیستم . حتی برای پست کردن این نامه به یکی از دوستانم متوسل شدم . چون چاره ای نداشتم . چون من حتی لیاقت ندارم برای حق مبارزه کنم میر حسین عزیزم ، من لیاقت ندارم ، چون من هم یک جوان گناه کارم ، گاهی شرم می کنم بگویم من طرفدار میر حسینم . از آزادگی تو و همپایانت ، شرمنده می شوم ، از گرسنگی مردم شرمنده می شوم ، از کسانی که در زندان به سر می برند ، شرمنده می شوم ، از دخترانی که هیچ آینده روشنی در این کشور ندارند شرم می کنم. آقای موسوی من از چهره خسته و دردناک مردم شرم می کنم ، من از شرمندگی یک پدر برای بر نیامدن از پس هزینه های خانواده اش شرم می کنم .

از جوانانی که نمی دانند و ندانسته هموطنان خود را کتک می زنند و به آنها توهین می کنند شرم می کنم . آری از آنانی که یک روز با من در یک صف نماز می خواندند و به پاکی اعتقادات و روح آنان ایمان دارم شرم می کنم . آنها گرفتار احساسات و شیطان شده اند . همیشه هرچه یک نفر خوب و بزرگ باشد ، اشتباهاتش به مراتب بزرگتر است . از آنها شرم می کنم ، چون بیست سال است ، که اجازه نداده اند فکر کنند ، اجازه نداده اند خودشان تصمیم بگیرند . چون برای همه چیزشان فیلتر فکری قرار داده اند .

ای کاش روزهایی که در هیات ها برای امام حسین سینه می زدیم را به یاد بیاورند ، ای کاش یادشان بیاید یک روز در همان بسیج مسجد که حالا در آن ، بی مهری به هموطن پخش می شود ، روزگاری در تلاش برای گسترش آزادی بیان بودیم ، گسترش فرهنگ و مهر ورزی . ایکاش چشمانشان را باز کنند ، گرسنگان و بی پناهان را ببینند . ایکاش یک بار هم که شده دست از علی علی گفتن بر دارند و به جای این گفتن ها به روش و منش آن امام بزرگوار باز گردند و این بار عمل کنند ، ای کاش صدای ما را هم بشنوند و منطقی تصمیم بگیرند ، ایکاش آن زبان نا فهم آتشبار را زمین بگذارند و فکر کنند ، ایکاش راه گمشده خود را پیدا کنند.

میرحسین، صحبتم طولانی و فرصتم کم است ، می خواهم نامه را تمام کنم . اگرچه ما کوتاهی می کنیم و دیگران از کوتاهی ما به نفع خودشان و به ضرر انسانیت و حق مردم استفاده می کنند ، اما بدان همیشه سهراب هایی هستند که جان خود را فدا کنند . همیشه خدایی هست که پشت و پناه تو باشد ، پشت پناه آزادی و انسانیت . پس به من و امثال منی که درگیر زندگی روز مره خود شده اند و یادشان رفته هدف آفرینش والاتر از این زندگی روزمره است تکیه نکن ، ما را ببخش و این را بدان ، گل بر گلوله پیروز است . بدان اگر خونی به نا حق ریخته شد جوابش را می گیرد.

میر حسین مرا هم دعا کن که تو دعایت مستجاب است . ما هم تو را دعا می کنیم ، من از این بیشتر بلد نیستم ، از خدا درخواست کن دعاهای ما مستجاب گردد.

به امید سر بلندی ایران و شادی تو و همسرت

کوچکترین طرفدارت، امیر

بیست و هشتم اردیبهشت ماه نود

اختصاصی کمپین نامه نویسی به موسوی و رهنورد


 


مجید تمجیدی، ۳۷ ساله، یکی از فعالان کارگری کشور است که به ۱۸ ماه حبس قطعی محکوم شده و هم اکنون به همراه یکصد و هفتاد نفر از زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ اوین نگه داری می شود.

براساس خبرهای رسیده به کلمه، یکی از اتهامات تمجیدی اجتماع و تبانی بر ضد امنیت ملی عنوان شده که وی هر بار این اتهام را رد و تاکید کرده است که فقط برای تحقق خواسته های صنفی کاگران فعالیت می کرده است.

تمجیدی از بسیاری از حقوی زندانیان عادی نیز محروم است و اعتراض های خانواده وی در این زمینه به نتیجه ای نرسیده است.


 


فریدون صیدی راد و محسن قلعی، دو نفر از حامیان جنبش سبز در اراک همچنان در بند ۳۵۰ زندان اوین بلاتکلیف هستند و بدون هیچ حکم قانونی در حبس به سر می برند.

براساس خبرهای رسیده به کلمه، این دو زندانی سیاسی با وجود اینکه در بند عمومی نگه داری می شود و دوره تحقیقات از آنها به پایان رسیده، اما همچنان برخی روزها برای بازجویی از این بندعمومی به بند دو الف سپاه منتقل می شوند و مورد بازجویی های دوباره و تکراری قرار می گیرند.

فریدون صیدی راد، یکی از بازداشت شدگان تجمع دهم اسفند در تهران که در حمایت از رهبران جنبش سبز، برگزار شده بود ، است .وی از اعضای ستاد مهدی کروبی در اراک بود.

محسن قلعی خبرنگار سیاسی هفته نامه عطر یاس نیز در چهاردهم اردیبهشت ماه امسال و بعد از مراجعه حضوری به دادسرای اوین بازداشت شد. ماموران امنیتی برای انتقال قلعی به تهران، به دفتر این هفته نامه در اراک یورش بردند و بدون هرگونه مجوزی، آن محل را تفتیش کردند.


 



 


ترور ناموفق آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، واقعه ای  است که در شب ۴ خرداد ۱۳۵۸و تنها ۲۲ روز بعد از ترور و شهادت شهید مطهری رخ داد.

وقتی منافقان، دکتر مطهری را شهید کردند، امام (ره) گفتند که برای آقای هاشمی محافظ بگذارند؛ البته وقتی آقای هاشمی به خانه می‌آمد، محافظان را مرخص می‌کرد و آنها می‌رفتند.

۴ خرداد ۱۳۵۸ که جمعه شب بود، دو نفر به درب خانه هاشمی مراجعه کرده و اعلام می کنند حامل پیام مهمی از سوی ناطق نوری برای وی هستند که تنها محافظ موجود به آنهااجازه ورود می‌دهد.

واقعه این ترور از زبان بسیاری از افراد خانواده هاشمی نقل شده است که سخنان  خانم مرعشی، همسر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان شاهد عینی این حادثه موثق تر است.

وی در تشریح این واقعه می گوید: «آن زمان خانه ما خیلی جمع و جور بود. رفتم چادر نمازم را بردارم و نماز بخوانم. از مقابل اتاق که رد شدم، دیدم انگار دو سه نفر دارند کشتی می‌گیرند! تعجب کردم چون آقای هاشمی داخل آن اتاق بودند. در را باز کردم دیدم که ایشان با یک نفر گلاویز شده‌اند. پاسدار ما نیز در حیاط کنار حوض بود. غروب بود و هوا تاریک شده بود. پاسدار از پشت شیشه می‌بیند که آقای هاشمی با یک نفر دیگر گلاویز شده‌اند. من در را که باز کردم و این صحنه را دیدم، رفتم داخل. آن مرد چند بار به صورت آقای هاشمی زده بود و صورت او سیاه شده بود. بعد نفر دوم منافقین با اسلحه وارد اتاق شد. اول فکر کردم که یکی از پاسدارها برای کمک آمده. اما دیدم نه، این آدم غریبه است. پریدم جلو. آقای هاشمی را پرت کردم روی زمین. یادم آمد که منافقین به سر آقای مطهری شلیک کرده بودند. خودم را انداختم روی آقای هاشمی و دست‌هایم را دور سر او گرفتم. این پدرسوخته نیز هیچ ابا نکرد. دستش را زیر دست من آورد و دو تا تیر پشت سر هم خالی کرد. یک تیر هم زد به دیوار اتاق و از در رفت. احتمال داد که آقای هاشمی کشته شده است. او که رفت، من بلند شدم. دیدم خون از شکم آقای هاشمی بیرون زده. چادری را که برای نماز برداشته بودم، دور بدن آقای هاشمی بستم.»

اکبر هاشمی رفسنجانی در ساعت ۲۰:۴۵ به بیمارستان شهدا منتقل شد. او از ناحیه شکم قسمت بالا و راست مورد اصابت قرار گرفته بود، جراحی تا آخر شب طول کشید، تیر به کبد ایشان خورده و پرده دیافراگم نیز پاره شده بود.

در بخش دیگری از خاطرات مرعشی در خصوص ارادت مردم به هاشمی در سال ۵۸ آمده است: «دکترها می‌گفتند که آقای هاشمی خون احتیاج دارد. باید به او خون بدهید. وقتی من رفتم خون بدهم، دیدم صف طولانی تشکیل شده و مردم آمده بودند خون بدهند. من وقتی مردم را دیدم، گریه‌ام گرفت که چقدر این مردم وفادار هستند.»

هاشمی رفسنجانی ۱۵ روز بعد از بیمارستان مرخص شد؛ این ترور توسط گروه فرقان صورت گرفت و بعدها تروریست‌های فرقان دستگیر شدند.


 


مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور با اشاره به تجمع اعتراض‌آمیز مرغداران در وزارت بازرگانی گفت: هم اکنون نمایندگان واحدها مشغول صحبت با یکی از مدیران وزارت بازرگانی هستند.

حسین مقدم‌نیا با بیان اینکه مرغداران در اعتراض به قیمت پایین مرغ زنده به وزارت بازرگانی آمده‌اند، گفت: هم اکنون چندین نماینده از سوی مرغداران مشغول صحبت با یکی از مدیران وزارت بازرگانی در محل این وزارتخانه هستند.

وی افزود: البته معاون وزیر بازرگانی در این جلسه حضور ندارد و مرغداران معترض مشغول صحبت با یکی از مدیران کل این وزارتخانه هستند تا بتوانند از کاهش بیشتر قیمت مرغ جلوگیری کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تصریح کرد: مرغداران به قیمت پایین مرغ معترض هستند و معتقدند که مرغداران از این قیمت متضرر می‌شوند.

هم اکنون مرغ زنده با قیمت ۲۱۰۰ تومان به فروش می‌رسد که با توجه به افزایش قیمت نهاده های تولید، این رقم برای مرغداران صرفه اقتصادی ندارد.


 


دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال پس از برگزاری مراسم تشییع پیکرش در ورزشگاه آزادی و آخرین حضورش درون چارچوب فلزی دروازه، پیش از ظهر امروز در میان حزن و اندوه بیش از ۱۵ هزار تشییع کننده در قطعه نام آوران به خاک سپرده شد.

به گزارش مهر، پیکر مرحوم ناصر حجازی صبح امروز چهارشنبه ابتدا به ورزشگاه آزادی تهران منتقل شد و در شرایطی که بیش از ۱۵ هزار نفر برای حضور در این مراسم حضور داشتند، آخرین دور افتخار را در ورزشگاه زد و روی دوش یاران و دوستدارانش درون دروازه قرار گرفت و برای آخرین بار ورزشگاه آزادی را ترک کرد.

پیش از ظهر امروز پیکر ناصر حجازی به قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) رسید و در حالی که بازهم ازدحام جمعیت میزان محبوبیت این اسطوره فوتبال ایران را نشان می داد، پیکرش در قطعه نام آوران ردیف ۵۸ ، شماره ۱۲ به خاک سپرده شد تا مرد دوست داشتنی فوتبال ایران در سرای ابدی آرام بگیرد.

مراسم خاکسپاری ناصر حجازی در شرایطی برگزار شد که ازدحام جمعیت کار را برای تدفین بسیار سخت و مشکل کرده بود و ماموران پرتعداد نیروی انتظامی هم با وجود تلاش بسیاری که انجام دادند نتوانستند نظم را بر این مراسم حاکم کنند.

با وجود کشیدن حصار کنار قبر مرحوم ناصر حجازی برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و انجام صحیح مراسم تدفین، هجوم جمعیت باعث فرو ریخت حصارها شد و خانواده مرحوم حجازی مجبور شدند به سرعت این مراسم را برگزار کنند.

مرحوم ناصر حجازی روز ۲۸ آذر ۱۳۲۸ دیده به جهان گشود و پس از سپری کردن دوران ورزشی درخشان روز ۲ خرداد ۱۳۹۰ پس از نزدیک به دو سال تحمل بیماری سرطان ریه دیده از جهان فرو بست. روحش شاد و یادش گرامی باد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به kaleme-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به kaleme@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته