-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۹, دوشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 05/30/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



ندای سبز آزادی: در پی تداوم اعتصاب غذا از سوی برخی از زندانیان رجایی شهر رسول بداغی یکی از اعتصاب کنندگان به سلول انفرادی منتقل شده است.

به گزارش تحول سبز، رسول بداغی، عضو هیات مدیره‌ی کانون صنفی معلمان ایران که به ۶ سال زندان و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شده است و در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان رجایی شهر می باشد، در پی اعتصاب غذای خود از سوی مسئولین زندان به سلول انفرادی منتقل شده است.

گفتنی ست، جمعی از زندانیان سیاسی به نام های آقایان منصور اسانلو، رسول بداقی، عیسی سحر خیز، حشمت طبرزدی، مهدی محمودیان، کیوان صمیمی، رضا رفیعی، جعفر اقدمی، علی عجمی، مجید توکلی، بهروز جاوید تهرانی، رضا شریفی بوکانی و خالد حردانی از روز یکشنبه اول خرداد، در اعتراض به وضعیت نامناسب زندان ها و بد رفتاری ماموران زندان، اعتصاب خود را تا رسیدن به اهداف خود آغاز کرده اند.

این زندانیان تصریح کرده بودند “در صورتی که حاکمیت حاضر نشوند دست از خودکامگی برداشته و تمامی مفاد حق قانونی ملت را بر مبنای اعلامیه جهانی حقوق بشر اجرا کند این حرکت اعتراضی از روز یک شنبه اول خرداد ماه به صورت اعتصاب غذای نامحدود تا رسیدن به خواسته‌هایمان ادامه خواهیم داد.”


 


ندای سبز آزادی: شورای هماهنگی راه سبز امید، با صدور بیانیه ای به مناسبت فرا رسیدن خرداد ماه، خرداد را ماه سرنوشت ساز ایرانیان خواند.

به گزارش ندای سبز آزادی، شورای هماهنگی راه سبز امید در ایتدای بیانیه خود می آورد «خرداد ماه سرنوشت‌ساز ايران و ايرانيان بار ديگر از راه رسیده و موجي از اميد را با خود برای همه جويندگان حق و آزادي به ارمغان ‌آورده است.»

شورای هماهنگی راه سبز امید، ۲۵ خرداد را اوج شکوفایی مدنیت و عقلانیت در ایرانیان دانسته و می نویسد «۲۵خرداد  اوج شكوفايي مدنيت و عقلانيت در ايرانيان بود كه اين بار عليه دروغ و فساد و تحجر و فريب به ميدان آمدند و صحنه‌هایي آفريدند كه در تاريخ انقلاب اسلامي بي‌سابقه بود و سرمشقي شد براي همه جنبشهاي دموكراسی‌خواه منطقه»

در گوشه دیگری از این بیانیه شورای هماهنگی راه سبز امید به جنبش سبز اشاره کرده است «اينك جنبش سبز نه يك حركت برآمده‌ از انتخابات به سرقت رفته ملت، بلكه يك خيزش بزرگ به سوي آرمانهاي والائي است كه يك قرن ملت ما براي آن مبارزه كرده. اينك جنبش نه یک حرکت سیاسی صرف، بلکه متن زندگی مردم ما را تشکیل داده و با زندگی روزمره ایرانیان عجین شده است. جنبش سبز يعنی دروغ ممنوع، جنبش سبز يعني ما همه با هم هستیم، جنبش سبز يعنی خردورزی و عقلانيت، جنبش سبز يعني مبارزه با تحجر و رمّالي و جن‌گيري، جنبش سبز يعني دفاع از حق ديگران، يعني حاكميت قانون، يعني برابری همه در برابر قانون، يعنی قانون فراتر از همه و در يك كلمه، جنبش سبز يعنی زندگی، يعنی دوست داشتن ايران و ايرانی و يعنی اميد به روزهای روشن آينده.»

شورای هماهنگی راه سبز امید با اشاره به اینکه امروز هر شهروند یک رهبر است، در بیانیه خود آورده است «جنبش سبز وظيفه خود مي‌داند در اولين گام تمام همت خود را مصروف آزادی همه زندانيان سياسي و بخصوص رفع حصر ظالمانه رهبران جنبش سبز كند و در اين راه به حمايت قاطبه ملت ايران مستظهر است و اميد آن دارد كه مردم و بخصوص جوانان عزيز، با حمايت از برنامه‌هاي اعلام شده پویایی و نشاط جنبش سبز را به نمايش بگذارند و ثابت كنند كه حتي در غياب رهبران جنبش سبز، اين حركت بي‌ هيچ وقفه‌اي مسير خود را ادامه خواهد داد. اگر روزی هر شهروند يك ستاد و روزی ديگر هر شهروند يك رسانه بوده، امروز روزی است كه بگوئيم هر شهروند يك رهبر است. ما در انتظار روزهاي بهتر هستيم.»

شورای هماهنگی راه سبز امید در انتهای بیانیه خود از برگزاری برنامه های بزرگداشت روزهای سبز 88 در روزهای آینده خبر داده است و در این مورد نوشته است «جنبش سبز اما، راه امید دوباره ای گشوده است و با صبر و استقامت یکایک شهروندان آگاه و مصمم، که در استقامت ستودنی رهبران در بند آن تبلور یافته، با گام هایی استوار پیش خواهد رفت و با استعانت از الطاف بیکران الهی، نخواهد گذاشت که ایران ویران شود. طی روزهای آینده، برنامه های بزرگداشت روزهای سبز سال 88 را به اطلاع شما غیورزنان و غیورمردان این مرز و بوم خواهیم رساند.»

متن کامل این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار ندای سبز آزادی قرار گرفته است، به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملئکه ان لا تخافوا و لاتحزنوا و ابشروا بالجنه التی کنتم توعدون

خرداد ماه سرنوشت‌ساز ايران و ايرانيان بار ديگر از راه رسیده و موجي از اميد را با خود برای همه جويندگان حق و آزادي به ارمغان ‌آورده است.

پانزدهم خرداد كه سرآغاز شكل‌گيري جنبش آزاديخواهي مسلمانان ايراني در برابر يكي از خشن‌ترين ديكتاتوريهاي قرن بيستم بود که سرانجام به بار مي‌نشست و سلطان مغرور و مستبد را كه به هيچ نداي اصلاح‌طلبی گوش فرا نداد به سرنوشت دردناكي دچار کرد.

سوم خرداد نيز در امتداد انقلاب اسلامي، عبرت‌آموز يكي ديگر از ديكتاتوري‌هاي قرن شد و صدام حسين را كه گمان مي‌برد بي هيچ زحمتي خاك ایران را اشغال و مردم كم‌سلاح اما با ايمان ايران را به تسليم وا می دارد، به سرنوشتی بدتر از شاه دچار کرد.

دوم خرداد، طليعه اصلاح در انقلابي بود كه به قيمت جان هزاران انسان توانسته بود بر استبداد داخلي و سلطه‌طلبي خارجي پيروز شود اما اينك خود در مسيري انحرافي به تدريج از آرمانهای اصيل انقلاب كه مبتنی بر اسلام رحماني، اخلاق محمدی، آزادي و مردم‌سالاري بود فاصله مي‌گرفت.

 

و سرانجام 25 خرداد كه اوج شكوفايي مدنيت و عقلانيت در ايرانيان بود كه اين بار عليه دروغ و فساد و تحجر و فريب به ميدان آمدند و صحنه‌هایي آفريدند كه در تاريخ انقلاب اسلامي بي‌سابقه بود و سرمشقي شد براي همه جنبشهاي دموكراسی‌خواه منطقه.

آری خرداد، ماه سرنوشت‌ساز ايرانيان است و اينك ما با جنبش سبز متولد خرداد روبرو هستيم كه در جان و دل ايرانيان خانه كرده است و سبب شده تا هر آنكس كه خود را ايراني مي‌داند و در سر‌ سوداي آباداني ميهن و در دل عشق به وطن دارد، در دل اين جنبش همگاني جايگاهي براي خود بيابد تا عليرغم همة تفاوت ديدگاهها و سليقه‌ها، خود را در كنار همه هموطنان خود و نه در برابر آنها بيابد و حتي به آنها كه در حق او و شهروندان ديگر ظلم روا داشته‌اند نه به ديدة انتقام و كينه، بلكه از روي دلسوزي و اصلاح بنگرد.

اينك جنبش سبز نه يك حركت برآمده‌ از انتخابات به سرقت رفته ملت، بلكه يك خيزش بزرگ به سوي آرمانهاي والائي است كه يك قرن ملت ما براي آن مبارزه كرده. اينك جنبش نه یک حرکت سیاسی صرف، بلکه متن زندگی مردم ما را تشکیل داده و با زندگی روزمره ایرانیان عجین شده است. جنبش سبز يعنی دروغ ممنوع، جنبش سبز يعني ما همه با هم هستیم، جنبش سبز يعنی خردورزی و عقلانيت، جنبش سبز يعني مبارزه با تحجر و رمّالي و جن‌گيري، جنبش سبز يعني دفاع از حق ديگران، يعني حاكميت قانون، يعني برابری همه در برابر قانون، يعنی قانون فراتر از همه و در يك كلمه، جنبش سبز يعنی زندگی، يعنی دوست داشتن ايران و ايرانی و يعنی اميد به روزهای روشن آينده.

بسيار جاي تأسف دارد كه عده‌ای كه گويا قدرت چشم آنها را بسته، توان ديدن اينهمه زيبائي و نورانيت را ندارند و به جای قدردانی از چنين ملتی،  فرزندان ملت را در خيابانها سركوب مي‌كند و بسياري از فرهيختگان را به جرم انديشيدن و تفكر و به گناه گفتن و نوشتن به زندان می ‌اندازد و جمع كثيری از دانشمندان و انديشمندان را به جرم مطيع نبودن از دانشگاه‌ها و مراكز علمي اخراج می‌كند و در كنار اين‌ها، ميلياردها دلار سرمايه ملي را به فنا مي‌دهد و در برابر هيچ‌كس پاسخگو نيستند.

نتيجه چنين رفتاری جز ورشكستگی اقتصادی، جز انزوای جهانی، جز رسوخ فساد در بالاترين لايه‌هاي حكومت و سرانجام جز فروپاشی ارکان قدرت ملی، چه خواهد بود؟

جنبش سبز از اين آينده هولناك نگران است و مايل است تا به هر نحو ممكن حاكميت را متوجه عواقب خطرناك تداوم چنين شيوه‌های كشورداری كند و در اين راه همه ابزارها و  راه های قانونی و مسالمت‌آميز  را تجربه خواهد كرد.

اگر جنبش سبز از حضور مردم در راهپيمائي‌ها حمايت می‌كند به خاطر آن است كه قانون چنين حقی را برای شهروندان به رسميت شناخته است و در عين حال از همی راههای گفتگو و تعامل با همه افراد حتي درون حاكميت بر مبنای حقوق اساسی و آزادی های قانونی و شهروندی استقبال مي‌كند.

جنبش سبز خواهان آن است كه همه كساني كه مسئوليت دارند، بسته به ميزان قدرتی كه قانون در اختيار آنها گذاشته، به همه مراجع پيش‌بينی شده در قانون، و مهمتر از آن به افكار عمومی، پاسخگو باشند.

جنبش سبز هيچكس را فراتر از قانون نمي‌داند و بر اين اعتقاد است كه بايد باب انتقاد از همه مسئولان باز باشد.

جنبش سبز حاكميت نظاميان و نيروهاي امنيتی و بسته شدن فضای پرنشاط سياسي، تعطيلی نهادهای مدني و رسانه‌های مستقل و حاكم شدن فضاي پليسی را در مغايرت كامل با آرمانهای انقلاب مي‌داند و وظيفه خود مي‌داند به هر نحو ممكن با آگاهي‌بخشي، مردم را به نفي اين روندهاي ديكتاتوری دعوت كند.

جنبش سبز اداره كشور به دست انسانهاي ناآگاه و غيرمتخصص را كه تنها هنر آنها بله قربان‌گويي واطاعت محض و تملق است خيانت به آرمانهای انقلاب مي‌داند و وظيفه خود می‌داند تا همه صاحب‌نظران را به نقد چنين حاكميتي فراخواند.

جنبش سبز تشنج‌آفرينی در سطح بين‌المللي را كه منجر به انزوای  بی سابقه ايران شده و از اين راه ملت ايران را متحمل هزينه‌هاي بسيار سنگين كرده است برخلاف منافع ملی مي‌داند و از همه امكانات خود براي توقف اين سياستهای خانمان‌سوز و ايران بر بادده استفاده خواهد كرد و از همه ملتها و دولتهای جهان درخواست مي‌كند كه بهای ناداني و ناتوانی بخشي از حاكميت ايران را به هزينه تمام ملت ايران تبديل نكنند و بيش از اين ملت ما را به رنج و گرفتاري مقيد نكنند.

جنبش سبز ضمن حمايت از همه ملتهای منطقه كه براي آزادی و دموكراسی قيام كرده‌اند بخصوص از مردم ليبي، سوريه، بحرين و يمن كه اين روزها در زير فشار طاقت‌فرسای ديكتاتوری حاكم بر اين كشور، شرايط بسيار سختي را تجربه مي‌كنند، برخورد دو گانه حاکمیت اقتدارگرا را با جنبش های منطقه و سکوت تأیید آمیز در قبال سرکوب ملت آگاه سوریه را مایه ننگ انقلاب و نظام و کشور می داند.

برنامه هميشگي جنبش سبز تلاش برای نيل به دموكراسی و عدالت و پيشرفت در كنار حاكميت اخلاق و معنويت است و مي‌داند كه پيمودن اين راه سخت نيازمند همت والا و تلاش خستگي‌ناپذير و صدالبته، پرداختن هزينه‌هائی چه بسا سنگين است. هزينه‌هائی كه بخشي از آن را فرزندان غيور اين مرزوبوم كه در زندانها به‌سر مي‌برند پرداخته‌اند و در رأس همه بايد از دو يار هميشگي ملت، رهبران سرافراز جنبش سبز، جناب مهندس موسوی و جناب حجت‌الاسلام والمسلمين كروبی ياد كرد كه اينك در حبس خانگی غيرقانونی، از بديهی‌ترين حقوق خود محروم هستند.

جنبش سبز وظيفه خود مي‌داند در اولين گام تمام همت خود را مصروف آزادی همه زندانيان سياسي و بخصوص رفع حصر ظالمانه رهبران جنبش سبز كند و در اين راه به حمايت قاطبه ملت ايران مستظهر است و اميد آن دارد كه مردم و بخصوص جوانان عزيز، با حمايت از برنامه‌هاي اعلام شده پویایی و نشاط جنبش سبز را به نمايش بگذارند و ثابت كنند كه حتي در غياب رهبران جنبش سبز، اين حركت بي‌ هيچ وقفه‌اي مسير خود را ادامه خواهد داد. اگر روزی هر شهروند يك ستاد و روزی ديگر هر شهروند يك رسانه بوده، امروز روزی است كه بگوئيم هر شهروند يك رهبر است. ما در انتظار روزهاي بهتر هستيم.

اما خرداد در خود خاطره‌اي تلخ نيز دارد.

چهاردهم خرداد رحلت معمار بزرگ انقلاب اسلامي است كه با رفتن خود علاوه بر آن‌كه ميليونها انسان را داغدار كرد، موجب تأسف عميق كساني شد كه انتظار داشتند پس از فراغت از بحرانهای جنگ و ناآرامی های انقلاب و خلاصی از موج توطئه‌های داخلي و خارجي، افقهاي جديدی از مردمسالاري را در جمهوري اسلامی بگشاید و آنچه را كه در طول حیات پربار خود بروز داده بود بتواند برای هميشه باب تحجر و استبداد را درون جمهوری اسلامي ببندد و آنچنان كه خود وعده کرده بود، همه را به قانون بازگرداند.

اما دريغا كه تقدير الهي چنين نبود و اين آرزو بر دلها ماند كه به صورت واقعي و بازگشت‌ناپذير، آزادی، ديانت، عدالت و پيشرفت را در كنار هم تجربه كنند هر چند  نسلي كه در انقلاب پرورده شدند مصمم بوده و هستند كه نگذارند اين راه روشن و پاك به بن‌بست كشيده شود.

جنبش سبز اما، راه امید دوباره ای گشوده است و با صبر و استقامت یکایک شهروندان آگاه و مصمم، که در استقامت ستودنی رهبران در بند آن تبلور یافته، با گام هایی استوار پیش خواهد رفت و با استعانت از الطاف بیکران الهی، نخواهد گذاشت که ایران ویران شود. طی روزهای آینده، برنامه های بزرگداشت روزهای سبز سال 88 را به اطلاع شما غیورزنان و غیورمردان این مرز و بوم خواهیم رساند. 


 


ندای سبز آزادی: رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس با اشاره به انتخابات مجلس نهم از آنها خواست که به صاحبان ثروت و قدرت نزدیک نشوند.

به گزارش مردمک، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران در این دیدار که امروز، یکشنبه، هشتم خرداد‌ماه انجام شد، همچنین گفت که «اگر کسی به‌خاطر تامین نمایندگی در مجلس بعدی، به صاحبان ثروت و قدرت نزدیک شود، خدا از این کار بسیار زشت نمی‌گذرد و انتقام الهی، حتما بر سرنوشت او اثر خواهد گذاشت، ضمن این‌که این گونه کارها بر جامعه هم اثر منفی می‌گذارد».

همچنین در شرایطی که بسیاری از منتقدان محمود احمدی‌نژاد، دولت او را به دخالت در انتخابات متهم می‌کنند، رهبر جمهوری اسلامی گفت که «هیچ‌کس نباید به هیچ نحوی در انتخابات دخالت کند».

در هفته‌های گذشته، شماری از اصولگرایان منتقد دولت، اسفندیار رحیم مشایی و برخی نزدیکان محمود احمدی‌نژاد را متهم کرده‌اند که می‌خواهد با استفاده از امکانات دولتی در انتخابات مجلس نهم که در اسفندماه امسال برگزار می‌شود، پیروز شود و زمینه ریاست‌جمهوری اسفندیار رحیم‌مشایی را در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری فراهم کند.

پیش از این اعتراض مخالفان دولت به دستکاری و تقلب در انتخابات سال ۱۳۸۸ به شدت سرکوب شد. آیت‌الله خامنه‌ای در مورد قبلی از نتیجه انتخابات حمایت کرد و با وجود کشته شدن بسیاری از معترضان حاضر نشد از موضع خود صرف نظر کند.

امروز، داوود احمدی‌نژاد، برادر رئیس‌جمهوری ایران گفت که «گروه انحرافی» با سازماندهی تمام گروه‌های سياسی از جمله گروه‌های مخالف نظام همچون نهضت آزادی، منافقان و كومله قصد پيروزی در انتخابات آتی مجلس را دارد.

«جریان انحرافی» اصطلاحی است که توسط هواداران رهبر جمهوری اسلامی به ویژه به اسفندیار رحیم مشایی نسبت داده می‌شود.

همچنین روز گذشته محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران گفت که «جریان انحرافی» برای دستیابی به اهداف خود و اثرگذاری در انتخابات آینده، از طریق پول و رانت به‌دنبال یارگیری است.

پیش از این، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان نیز در خطبه‌های نماز جمعه ۲۳ اردیبهشت در تهران گفته بود که گروه‌های «انحرافی» برای انتخابات نهمین دوره مجلس در حال گرفتن و توزیع پول هستند و روزی می‌رسد که «نظام و مردم به حساب آن‌ها می‌رسند».

این مقام‌ها در شرایطی از دخالت احتمالی دولت در انتخابات ابراز نگرانی می‌کنند که مخالفان دولت، سپاه پاسداران را به دخالت و «تقلب» در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ متهم کرده‌اند.

با این حال، آیت‌الله خامنه‌ای امروز گفت که «با وجود همه بداخلاقی‌ها و ادعاها، انتخابات در دوره‌های مختلف خوب، روشن و شفاف برگزار شده و هیچکس نتوانسته ادعایی را بر خلاف این واقعیت ثابت کنید.»

آقای خامنه‌ای در شرایطی از سالم بودن انتخابات گذشته سخن می‌گوید که هفته گذشته، نمایندگان مجلس ایران طرحی را برای تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در توزیع غیرقانونی سود سهام عدالت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۸۸ به تصویب رسانده‌اند.

«دولت بدون بهانه‌گیری به قانون عمل کند»

آیت‌الله خامنه‌‌ای در این دیدار که به‌مناسبت سالروز افتتاح اولین دوره مجلس در نظام جمهوری اسلامی برگزار شد، قانون را «فصل‌الخطاب» بین قوای مققنه و مجریه دانست و خطاب به نمایندگان مجلس توصیه کرد: می‌توان با حفظ استقلال کامل مجلس، به گرایش‌ها و روش‌های دولت توجه و به گونه‌ای قانون‌گذاری کرد که اجرای قانون برای دولت آسان و تسهیل شود.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین به دولت توصیه کرد که «هنگامی که قانون به تصویب رسید، باید با همه توان و بدون بهانه‌گیری، عمل کند» و با حمایت ضمنی از دولت گفت: شاکله قوه مجریه خوب و مطلوب است و دولت مشغول کار و تلاش است و مجلس و دولت باید به یکدیگر کمک کنند.

این سخنان رهبر ایران در شرایطی مطرح می‌شود که اختلاف میان دولت و مجلس بر سر اجرای قوانین ازجمله اخیرا بر سر ادغام چند وزاتخانه بالا گرفته است.

در یک ماه گذشته نمایندگان مجلس ایران بارها به دولت هشدار داده‌اند که عملکردش در ادغام وزارتخانه‌ها غیرقانونی است، اما آقای احمدی‌نژاد بی‌توجه به این تذکرات به رفتار خود ادامه داده است.

اما پیشنیه اختلاف بین دولت و مجلس بر سر اجرای قوانین به گذشته‌های دور و آغاز به کار دولت دهم و حتا اواخر کار دولت نهم برمی‌گردد.

«فتنه مرتکب گناه غیرقابل اغماض شده است»

رهبر جمهوری اسلامی همچنین به حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دوسال گذشته اشاره کرد و گفت: گناه بزرگ و غیرقابل اغماض فتنه‌گران این است که شبهه و خدشه ذهنی خود را به چالشی در مقابل نظام تبدیل کردند و به نظام و کشور ضربه زدند.

در دو سال گذشته از اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۸۸، مقام‌های جمهوری اسلامی این اعتراض‌ها را «فتنه» می‌خوانند و از عبارت «سران فتنه» در اشاره به چهره‌های سیاسی حامی اعتراض‌ها استفاده می‌کنند.

بسیاری از مخالفان دولت طی دو سال گذشته بازداشت و روانه زندان شده‌اند. چهره‌های سرشناس اعتراض‌ها، زهرا رهنورد، میرحسین موسوی، مهدی و فاطمه کروبی نیز در حصر خانگی به سر می‌برند.


 


ندای سبز آزادی: اولين دادگاه رسيدگي به پرونده ابطال پروانه ي وكالت نسرين ستوده صبح امروز با حضور نسرين ستوده در كانون وكلاي دادگستري برگزار شد. نتيجه نهايي به دادگاه تجديد نظر و زمان ديگري موكول شد.

به گزارش مدرسه فمنیستی، صبح امروز هشتم خرداد ماه، نسرين ستوده با دستبند و همراهي دو سرباز و يك زن پليس از زندان اوين به كانون وكلا آمد تا در دادگاه رسيدگي به ابطال پروانه ي وكالتش شركت كند.

در اين دادگاه كه در يكي از اتاق هاي كانون وكلا برگزار شد ؛ خانم كيهاني عضو هيات رييسه كانون و چند تن از وكلا به عنوان قاضي به بررسي پرونده ابطال و يا عدم ابطال پروانه وكالت نسرين ستوده پرداختند و تصميم به  برگزاري دادگاه تجديد نظر و در زماني ديگر گرفته شد.

نسرين ستوده  از شهريور  سال گذشته در زندان اوين دربند و به يازده سال زندان محكوم شده است . چندي پيش مراجع قضايي خواستار تعليق پروانه وكالت اين وكيل شدند اما كانون مدافعان با وارد شدن به اين حوزه مسئوليت رسيدگي به اين پرونده را برعهده گرفته است .

به گفته وكلاي حاضر در پشت  درهاي بسته ي دادگاه ، اين عمل كانون وكلاي دادگستري به منزله ي دفاع از حقوق صنفي وكلاست و اميدوارند كانون وكلا در اين زمان حساس تاريخي تصميمي مبني بر دفاع از حقوق صنفي وكلا بگيرد.
هر چند اين وكيل هم در دادگاه  و هم در نامه اي كه به همسرش نوشته ؛تاكيد كرده  چه بي پروانه و چه با پروانه وكالت به  احكام صادر شده ي موكلانش معترض است:" تا زماني كه اين احكام غير عادلانه به حيات خود ادامه مي‌دهد و تا زماني كه دادگاه انقلاب به صدور احكام اعجاب انگيز خويش ادامه مي‌دهد. من بي‌پروانه‌ي وكالت يا با پروانه، به اين احكام معترضم.اعتراض به احكام ناعادلانه نياز به پروانه‌ي وكالت ندارد. به آنها بگو پروانه‌ام را از من بگيريد، عدالت را نه؟"

او در اين دادگاه با چهره اي خندان و با اعتماد به نفس بالا حضور يافت كه قوت قلب حاضران و فعالان حقوق زناني شد كه براي ديدن نسرين ستوده به كانون وكلاي دادگستري آمده بودند.

247505_10150195184710975_127996950974_7115100_3628568_n.jpg

254065_10150195184985975_127996950974_7115101_7391969_n.jpg

255555_10150195185560975_127996950974_7115103_4885581_n.jpg

251485_10150195185205975_127996950974_7115102_5055265_n.jpg

252135_10150195184130975_127996950974_7115098_3011418_n.jpg


 


ندای سبز آزادی: نسرین ستوده امروز با توجه به درخواست مراجع قضایی مبنی بر تعلیق پروانه وکالت اش، از زندان اوین به محل دادگاه انتظامی کانون وکلا اعزام شد  اما بنا به گزارش های رسیده به سایت مدرسه فمینیستی، امروز دادگاه وی تجدید و به وقت دیگری موکول شد. نسرین ستوده در آستانه برگزاری این دادگاه دل نوشته ای برای همسر خود ، رضا خندان به نگارش درآورده است که در زیر متن کامل آن را می خوانید:

رضای عزیزم !

می‌گویند زندان است و دلتنگی‌هایش، می‌خواهم برایت بگویم زندان است و غافلگیری‌هایش. نمی‌توانی تصور کنی نسل جدید چه فضای جدیدی را در زندان ایجاد کرده است؟ همان فضای غافلگیر کننده‌ای که در بیرون است، در رگ‌های زندان جریان دارد و این، حیات جدیدی را به جامعه و زندان می‌بخشد! این زندگی گاه شاد است و سرحال، گاه آرام و سر به زیر گاه نظاره‌گر و تحلیل‌گر، اما در همه حال متحمل و اهل مدارا، و تحمل همان است که آنها را به هدف می‌رساند. زیرا تو خودت بهتر می‌دانی که آنچه می‌تواند سنگ را شکاف دهد و سختی‌ها را از جلوی راه بردارد انعطاف و تحمل آب است.

عزیزم !

هرکس در زندان به آزادی‌اش فکر می‌کند. من هم آزادی‌ام برایم مهم است. اما مهم‌تر از آن عدالتی است که نادیده گرفته می‌شود. معلوم است که رویایم مثل هر زندانی یک مسافرت رفتن با خانواده است یا قدم زدن آزادانه در زیر باران بهاری، نگاهی به درخت کوچه یا با بچه‌ها یک عصر را در پارک گذراندن. راستی یادت هست چگونه وقتی عصرها به خانه می‌آمدی هر سه با شادمانی به استقبالت می‌آمدیم؟ ما خانواده خوشبختی بودیم ولی برخلاف تهدید بازجویم که در اولین جلسه‌ی بازجویی گفت تو و شوهرت را از حیّز انتفاع ساقط می‌کنم، هنوز هم خوشبختیم، زیرا نمی‌دانم چرا آقای بازجو نمی‌دانست خوشبختی در دل آدمی وجود دارد. همه‌ی اینها را دوست دارم. معلوم است که همه‌ی اینها برایم مهم است. اما مهم‌تر از آن صدها سال حبسی است که برای موکلانم و دیگر آزادیخواهان به جرم ناکرده صادر شده است تعدادی از آنها و فقط بعضی از آنها موکلم بوده‌اند و چه پروانه‌ی وکالت داشته باشم یا نداشته باشم به احکام ناعادلانه‌ی آنها معترضم.

می‌خواهند دادگاهی برپا کنند تا پروانه‌ی وکالتم را ابطال کنند. البته پروانه‌ی وکالتی دارم که سعی کرده بودم ضمیمه‌ی شرافتم باشد. اگر روزی پروانه‌ی وکالت را حکومتی از من بگیرد، شرافتم را که با هیچ حکمی نمی‌تواند بگیرد. همان مرا بس.

تا زمانی که این احکام غیر عادلانه به حیات خود ادامه می‌دهد و تا زمانی که دادگاه انقلاب به صدور احکام اعجاب انگیز خویش ادامه می‌دهد، عزیزم، من بی‌پروانه‌ی وکالت یا با پروانه، به این احکام معترضم.اعتراض به احکام ناعادلانه نیاز به پروانه‌ی وکالت ندارد. به آنها بگو پروانه‌ام را از من بگیرید، عدالت را نه؟

اوین

بند زنان زندانی سیاسی

خرداد۹۰


 


ندای سبز آزادی: حسین زمان که مدتهاست نتوانسته علی رغم تلاشی که داشته آلبومی را در بازار موسیقی ایران عرضه کند، گفت:به دلیل اینکه شرایط کاری برای من در داخل بسیار دشوار است و امکان برگزاری کنسرت ندارم و کارهایم نیز ممنوع الپخش است بنابراین برای اینکه بتوانم صدایم را به گوش مخاطبینم برسانم راهی ندارم جز اینکه کارهای جدیدم را در خارج از ایران و یا از طریق اینترنت منتشر کنم ندارم.

به گزارش کلمه، حسین زمان در گفت و گو با سایت موسیقی ما درباره شرایط فعالیت هایش گفت و گویی انجام داد که بخشی از آن در صفحه فیس بوک این خواننده  تکذیب و تصحیح شده است.

زمان گفته است تنها قصد دارد یکی از کارهای آلبوم جدیدش را به صورت ویدئو کلیپ در اختیار رسانه های خارج از ایران بگذارد تا به گوش مردم برسد .

وی هیچ حرفی از واگذاری کارهایش به تلویزیون ها و یا شرکت های خارجی برای انتشار نزده است و گفت: آلبوم من هیچ تهیه کننده خارجی ندارد و کارها را خودم تهیه میکنم .

وی ادامه داد: وقتی عملا اجازه برگزاری کنسرت به من نمی‌دهند، وقتی نمی‌توانم آلبوم منتشر کنم، وقتی همه حق و حقوق من از من گرفته می‌شود، چه جای کار باقی می‌ماند؟

زمان در پاسخ اینکه چنین کاری ممکن است فرآیند خطرناکی را منجر شود و دامن وی را بگیرد گفت: من که نمی‌توانم متوقف شوم. نه می‌توانم متوقف شوم و نه می‌توانم آن جور که آن‌ها می‌خواهند برایشان کار بسازم و بخوانم. این کار را انجام می‌دهم و اگر خطری تهدیدم کند، جورش را خودم می‌پردازم.

وی با اشاره به فضای آلبوم جدید خود که مجوز انتشار در ایران را نمی‌گیرد گفت: بیشتر قطعات این آلبوم مضامینی سیاسی-اجتماعی دارند . به گفته این خواننده و آهنگساز، این آلبوم «حبس» نام دارد و فعلا قصد ندارد نامی از آهنگسازان، ترانه سرایان و تنظیم کنندگان آن ببرد.

وی ادامه داد: این آلبوم طبق روال همیشگی دارای ۸ قطعه است. با یکی از شرکت‌های تهیه کننده نیز درباره انتشار آن وارد بحث و مذاکره شده‌ایم اما هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم. بنا به دلایلی از گفتن نام این شرکت معذورم.

از این خواننده تاکنون آلبوم‌های قصه نگفته، شب دلتنگی، قصه شب، قرار عاشقی، مشق عشق و شاپرک را شنیده‌ایم.


 


ندای سبز آزادی: نیروهای امنیتی مصر از بازداشت یکی از کارکنان دفتر نمایندگی دیپلماتیک ایران در قاهره به اتهام «رد و بدل کردن اطلاعات» خبر دادند.

رادیو فردا به نقل از خبرگزاری رویترز روز یکشنبه خبر داد که نیروهای امنیتی مصر تأیید کرده‌اند که این «دیپلمات ایرانی» در روزهای اخیر به اتهام «رد و بدل کردن اطلاعات» بازداشت شده‌است اما در مورد هویت این فرد و منصب دیپلماتیک او جزئیاتی ارائه نکردند.

شبکه تلویزیونی «العربیه» نیز بامداد یکشنبه خبر داد که سازمان امنیت مصر یک «دیپلمات ایرانی» به نام «قاسم حسینی» را در قاهره دستگیر کرده‌اند که اتهام او «جاسوسی» است.

به گفته این شبکه، منابع دولتی در مصر اعلام کرده‌اند که فرد متهم، در مورد مصر و برخی کشورهای خلیج فارس اطلاعات جمع‌آوری می‌کرد و هم‌اینک بازداشت شده و برای تحقیق در اختیار سازمان امنیت مصر قرار گرفته‌است.

روزنامه دولتی الاهرام، چاپ مصر، نیز روز یکشنبه نوشت که یک «دیپلمات ایرانی» به نام «سید قاسم حسینی» که در مورد مصر و برخی کشورهای خلیج فارس «اطلاعات سیاسی، اقتصادی و نظامی جمع‌آوری می‌کرده» به تازگی دستگیر شده‌است.

یک مقام امنیتی مصر که نخواسته نامش فاش شود، روز یکشنبه به خبرگزاری رویترز گفت که «قاسم حسینی» که هم‌اینک در بازداشت سازمان اطلاعات مصر به‌سر می‌برد هم‌چنین کوشش کرده تا «مأمورانی را برای انجام مأموریت‌هایی در کشورهای عرب خلیج فارس» استخدام کند.

مناسبات ایران و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، اخیراً با چالش‌هایی روبه‌رو شده و به تازگی در پی اعلام کشف یک شبکه جاسوسی برای سپاه پاسداران در کویت و محکومیت چند تن در این ارتباط، کویت و جمهوری اسلامی دیپلمات‌های یکدیگر را در اقدامی متقابل اخراج کرده‌اند.

بازداشت «قاسم حسینی» با اتهامات یاد شده در حالی صورت می‌گیرد که ایران و مصر پس از تحولات اخیر مصر و سقوط حسنی مبارک به بهبود روابط میان دو کشور می‌اندیشند.

چهارشنبه گذشته علی‌اکبر صالحی و نبیل العربی، وزیران خارجه جمهوری اسلامی و مصر در حاشیه نشست غیر متعهدها در جزیره بالی اندونزی دیدار کردند و نبیل العربی پیش از این اعلام کرده‌بود که وی تصمیم دارد در دیدار با همتای ایرانی خود «در مورد نحوه گشودن فصل جدیدی از روابط میان قاهره و تهران مذاکره کند.»

ایران و مصر که از بیش از ۳۰ سال پیش قطع رابطه کرده‌اند، هم اینک در پایتخت‌های دو کشور دفتر حافظ منافع دارند.


 


حجت‌الاسلام علی یونسی در گفت‌وگو با ستاد خبری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی با اشاره به تاکید حضرت امام به وحدت میان نیروهای انقلاب گفت: امام(ره) وحدت را به عنوان یک استراتژی انتخاب کرده بودند.زیرا بعضی‌ها ممکن است تا روزی که وحدت به نفع‌شان است، بگویند وحدت؛ ولی اگر به نفع‌شان نباشد در پی آن نباشند. ولی امام حقیقتاً راه نجات اسلام را وحدت در مقابل دشمن می‌دانستند و همه‌ی فرق و گروه‌های اسلامی را دعوت به وحدت می‌کردند.

وی با ذکر مثالی در این خصوص گفت: امام‌َ در دفاع از مردم فلسطین بدون توجه به شیعه یا سنی بودن، آن‌ها را موظف به دفاع می‌دانستند و دنیای اسلام را سوار بر یک کشتی قلمداد می کردند .

وزیر اسبق اطلاعات تاکید کرد: امام (س) وحدت را یک استراتژی مادام‌العمر برای رسیدن ملت‌ها به رشد و تعالی و تنها راه پیروزی بر دشمنان می دانستند. امام حتی معتقد بود، اگر دشمنی هم نباشد برای زندگی و صلح هم نیاز به وحدت داریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی افراد این اتهام را به امام می‌زنند که برای پیروزی انقلاب از همه‌ی گروه‌ها استفاده کردند، خاطرنشان کرد: تمام کسانی که از ماشین انقلاب پیاده شدند، خودشان پیاده شدند و کسی آن‌ها را پیاده نکرد امام آخرین نفری بود که از آن‌ها می‌بُرید، حتی نسبت به منافقین که از امام درخواست ملاقات کردند، امام گفتند “شما اسلحه را به زمین بگذارید من به دیدار شما می‌آیم”.

یونسی با بیان اینکه امام (س) نسبت به همه رئوف و مهربان بودند و حتی مخالفین و منتقدین خودشان را هم دوست داشتند و نمی‌گذاشت که نسبت به آن‌ها جفا شود به ذکر خاطره‌ای در این باره پرداخت و گفت : از آقای رحمانی شنیدم که روزی یک گز بسیار خوبی از اصفهان برای امام آوردند که امام وقتی دید این گز بسیار خوب است گفت که این را برای آقای داریوش فروهر بفرستید. احمدآقا اول تعجب کردند و خواستند که امام را منصرف کنند ولی امام فرمود ایشان آدم بسیار خوبی است و حتماً سلام مرا برسانید و این گز را به او بدهید و ما بردیم و آقای فروهر گفتند امام حقیقتاً امام است.


 


ندای سبز آزادی: آیت الله العظمی بیات زنجانی به سوالات جمعی از مومنین در تاریخ ۸ خرداد درباره وضعیت خاص برخی از زندانیان سیاسی در داخل زندان ها و اقدام تعدادی از آنان به اعتصاب غذا پاسخ داد.

به گزارش سایت آیت الله بیات زنجانی ، این مرجع تقلید ابتدا به پاسخ نامه تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی در تاریخ ۱۴ مرداد و همچنین دیدار با خانواده های زندانیان سیاسی در ۲۴ آذر ۸۹ اشاره کرد که در آن نظر فقهی خود را پیرامون وضعیت این عزیزان اعلام کرده بود اما مجددا به این سوال پاسخ داد.

این مرجع بزرگوار تاکید کرده است ندای تظلم خواهی عزیزان اعتصاب غذا کننده، به گوش همگان رسیده است و هدف آنان را همگان شنیده و دانسته اند؛ در عین حال تکلیف آنان شکستن این اعتصاب است.

متن این پاسخ به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و تحیت؛ ندای تظلم خواهی عزیزان اعتصاب غذا کننده، به گوش همگان رسیده است و هدف آنان را همگان شنیده و دانسته اند؛ در عین حال تکلیف آنان شکستن این اعتصاب است چراکه ادامه این راه، ضررهای قابل توجه روحی و جسمی را برای آنان و نیز خانواده های مظلوم شان و به تبع آنان برای جامعه، در پی خواهد داشت.

والسلام علیکم رحمة الله و برکاته

اسدالله بیات زنجانی

قم المقدسة


 


ندای سبز آزادی: استوار ناجا که قبلا از اتهام آمریت در قتل عمد تبرئه شده بود، بعد از نقض حکم تبرئه در دیوان عالی کشور، در جلسه محاکمه مجدد به حبس ابد محکوم شد.

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، عصر ‌۲۵ بهمن سال ۸۶ مأموران مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران بز‌رگ از طریق تماس مسئولان یکی از بیمارستان‌های شرق تهران از وقوع مرگ یک مرد جوان با خبر شدند.

مأموران با حضور در محل بیمارستان دریافتند یک جوان ۲۸ ساله بر اثر اصابت گلوله به شدت مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.

بررسی‌ها نشان داد برخی از شهروندانی که شاهد صحنه تیر خوردن این جوان بوده‌اند، دیده‌اند ۲ سرنشین یک ماشین گشت کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس به سمت خودروی پرایدی که این جوان، راننده آن بوده تیراندازی کرده و باعث زخمی شدن سرنشین و به قتل رسیدن این جوان شده‌اند.

بررسی از کلانتری نشان داد، ۲ مأمور کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس زمانی که قصد تحویل سلاح خود را داشته‌اند چندین فشنگ کم داشته‌اند که این موضوع از دید مسئول اسلحه خانه این کلانتری پنهان نمانده است.

این افراد بازداشت شدند و در بازجویی به ارتکاب شلیک به سمت خودروی پراید اعتراف کرده و مدعی شدند در حین عبور از خیابانی در حوالی تهرانپارس خارج از حوزه استحفاظی کلانتری خود به این خودرو و سرنشین آن مشکوک شده‌اند و او را تعقیب کرده‌اند تا نهایتاً زمانی که خودرو در ترافیک گرفتار شده است به سمت آن شلیک کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به این اعتراف مشخص شد این ۲ مرد جوان که یکی از آنها سرباز وظیفه و دیگری درجه دار بوده است متهمان اصلی پرونده مرگ این جوان ۲۸ ساله هستند.

جلسه رسیدگی به اتهام این افراد در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری و در تاریخ ۴ خرداد سال گذشته آغاز شد و متهمان به دفاع از خود پرداختند که در نهایت قاضی نورالله عزیزمحمدی،‌ رئیس شعبه ۷۱ دادگاه کیفری‌ بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، حکم متهمان را اعلام کرد.

طبق این رأی،‌ جواد (متهم ردیف اول) به خاطر قتل عمد به قصاص و به علت تخریب عمدی خودروی مقتول به ۲ سال حبس محکوم شد.حسین، متهم ردیف دوم نیز، از اتهام آمریت در قتل عمد تبرئه و به دلیل تخریب عمدی خودروی مقتول،‌ به ۳ سال حبس محکوم شد.

پرونده برای رسیدگی و اعلام نظر به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد که قضات دیوان عالی کشور بعد از بررسی پرونده و مشورت حکم صادره را نقض کرده و دستور رسیدگی در شعبه هم عرض را دادند.

پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد که جلسه محاکمه شنبه گذشته و به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد.

بعد از بیان دفاعیات متهمان، قضات دادگاه وارد شور شدند و حکم خود درباره متهمان را اینگونه صادر کردند: جواد، متهم ردیف اول به خاطر قتل عمد و تخریب خودروی مقتول به قصاص و ۲ سال حبس و همچنین حسین، متهم ردیف دوم، به اتهام آمریت در قتل عمد به حبس ابد و مشارکت در تخریب خودروی مقتول به ۲ سال حبس محکوم شد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته