-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۴, چهارشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 05/25/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



ندای سبز آزادی: آمریکا هفت شرکت خارجی و از جمله یک شرکت کشتیرانی اسرائیلی و شرکت دولتی نفت ونزوئلا را در چارچوب تلاش‌های خود برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جیمز استاینبرگ، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه اعلام کرد، این کشور تصمیم گرفته است، هفت شرکت خارجی دیگر را در چارچوب تلاش‌های تازه خود برای مهار  برنامه هسته‌ای ایران تحریم کند.

وی در این باره به خبرنگاران گفته است: «من آمده‌ام بگویم که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا تصمیم گرفته است، هفت شرکت خارجی را در چارچوب قانون تحریم‌های ایران مصوب ۱۹۹۶ تحریم کند.»

در میان این شرکت‌ها از جمله نام شرکت اسرائیلی گروه برادران آفر به چشم می‌خورد که یکی از بزرگترین شرکت‌های کشتیرانی خصوصی در جهان به شمار می‌آید.

تحریم یک شرکت اسرائیلی از سوی آمریکا به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حالی است، که مقام‌های ایرانی موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند و منکر  داشتن هر گونه‌ رابطه‌ تجاری با این کشور هستند.

از سوی دیگر اسرائیل نیز برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدی برای امنیت خود می‌داند و بارها خواستار تشدید تلاش‌های بین‌المللی به منظور بازداشتن جمهوری اسلامی از دستیابی به فن‌آوری لازم برای ساخت جنگ‌افزارهای هسته‌ای شده است.

شرکت دولتی نفت ونزوئلا نیز یکی دیگر از هفت شرکت خارجی است که توسط وزارت امور خارجه آمریکا تحریم شده است.

همچنین یک شرکت نفتکش اماراتی، یک شرکت کشتیرانی مشترک ایرانی و اماراتی، یک شرکت نفتکش سنگاپوری و نیز یک شرکت کشتیرانی مستقر در موناکو از دیگر شرکت‌های تحریم‌ شده از سوی آمریکا هستند.

جیمز استاینبرگ، درباره تحریم‌های تازه آمریکا علیه این هفت شرکت گفته است: «اقدام امروز در ادامه تلاش‌های پیشین به منظور واداشتن ایران به عمل به تعهدات بین‌المللی خود صورت گرفته است.»

ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای غربی ایران را به تلاش برای ساخت جنگ‌افزارهای هسته‌ای متهم می‌کنند و تحریم‌هایی نیز علیه آن وضع کرده‌اند.

در همین چارچوب کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز چند روز پیش ۱۰۰ شرکت دیگر ایرانی را نیز در لیست سیاه تحریم‌های خود قرار داده بود که این اقدام با استقبال آمریکا روبرو شده بود.

تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران علاوه بر تحریم‌هایی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران وضع کرده است.

شورای امنیت تاکنون چهار قطعنامه تحریمی علیه ایران تصویب کرده و از این کشور خواسته است، فعالیت‌های حساس هسته‌ای خود را که قابلیت کاربرد در ساخت جنگ‌افزارهای هسته‌ای را دارد، متوقف سازد.

ایران با نادیده گرفتن این درخواست‌ها به توسعه برنامه هسته‌ای خود پرداخته است.

منبع: رادیو فردا


 


ندای سبز آزادی: در حالیکه شب گذشته برنامه نود به بزرگداشت ناصر حجازی دروازه بان پرسابقه تیم ملی کشورمان که روز گذشته دار فانی را وداع گفت اختصاص داشت، سایت رجا نیوز برنامه نود را به خاطر این موضوع مورد انتقاد شدید قرار داد.

به گزارش کلمه این سایت در بخشی از گزارش خود  نوشت: سوال این است که مگر چند درصد مردم ایران این مقوله را مهمترین مساله شب میلاد خود تلقی می کنند و چرا باید تنها یک شب از سال که مخصوص قدردانی از مادران و گرامیداشت مقام پر ارج مادر است برای عموم مردم ایران به چنین وضعیت اسفناکی تبدیل شود».

ماه گذشته نیز رجا نیوز بعد از سخنان ناصر حجازی که از وضعیت معیشتی مردم گلایه کرده بود با انتشار گزارشی تهمت ها و ناسزا های فراوانی را نثار وی کرده بود.

ناصر حجازی در آخرین روزهای فروردین گفته بود: «به من می‌گویند عصبانی نشوم، مگر بی‌غیرتم وقتی درد و مشکلات مردم را به چشم می‌بینم، با بی‌تفاوتی از کنار آن بگذرم. آمده‌اند و یارانه‌ها را قالب کرده‌اند. زندگی مردم بهتر نشده که بدتر هم شده است. خدمت به مردم یعنی فراهم کردن رفاه و آسایش آنها، اما متاسفانه شاهد نداری و سختی زندگی مردم هستیم. دولت می‌گوید ۴۰ هزار تومان در ماه به مردم کمک می‌کنیم، مگر مردم گدا هستند؟»

رجا نیوز بعد از این سخنان در گزارشی تند به وی هشدار داده بود که پای خود را از گلیمش دراز تر نکند.

لازم به ذکر است در حالی انتقاد رجا نیوز نسبت به برنامه شب گذشته نود منتشر شد که بیش از ۴ میلیون نفر به یاد او عدد ۱ را در قالب پیامک برای برنامه نود فرستادند.


 


ندای سبز آزادی - یک نماینده مجلس که فعلن نخواسته نامش فاش شود به خبرنگاران پارلمانی گفته است که مقصر اصلی حادثه امروز پالایشگاه آبادان محمود احمدی نژاد است و مسئولیت خون کشته شدگان و مجروحین امروز در حادثه آبادان کسی جز رئیس دولت نیست.

به گزارش ندای سبز آزادی، این نماینده که عضو کمیته ویژه مجلس برای رسیدگی به حادثه امروز پالایشگاه آبادان است گفته، حادثه امروز در حالی رخ داده است که پیش از سفر احمدی نژاد کارشناسان به وی هشدار جدی داده بودند که افتتاح خط جدید تولید بنزین ممکن است موجب بروز حادثه گردد، اما اصرار احمدی نژاد برای افتتاح سبب شد تا بی گناهانی در آبادان در آتش بسوزند و رئیس دولت مسئول مستقیم این اتفاق هست.
حمید رضا کاتوزیان رئیس کمیسیون انرژی مجلس، به خبرنگاران گفته که "کارشناسان قبلا در باره پالایشگاه آبادان هشدار داده بودند و این اتفاق خرابکاری نبوده است."
به گفته  کاتوزیان، "مشکل پالایشگاه آبادان فنی بوده و کارشناسان هشدار داده بودند که پالایشگاه آبادان آمادگی افتتاح ندارد."
در حادثه امروز پالایشگاه آبادان دست کم چهار نفر کشته و 24 نفر زخمی شدند.


 


ندای سبز آزادی: عباس عبدی تحلیلگر سیاسی در گفتگویی نظرات خود پیرامون صحبت های سید محمد خاتمی و انتقادات پیرامون آن را بیان کرده است.

متن کامل این گفتگو که در وبسایت شخصی عباس عبدی (آینده) منتشر شده است به شرح ذیل است:

اظهارات چند روز پيش آقاي خاتمي درباره گذشت و ناديده گرفتن طرفين سياسي در ايران واكنش‌هاي موافق و مخالف فراواني را برانگيخت، ارزيابي شما از اين واكنش‌ها چيست؟
هرچند همه واكنش‌ها را نخوانده‌ام ولي آنچه را كه ديده‌ام مي‌توانم در چند دسته قرار دهم. يك گروه كساني هستند كه با راهبرد اصلاح‌طلبانه مخالف هستند و به طور مشخص طرفدار شيوه‌هاي خشونت‌ورزي و براندازانه هستند و در ادبيات خود نيز بر آتش خشم و نفرت مي‌دمند و به طور اصولي با اظهاراتي مشابه جملات آقاي خاتمي مخالف هستند. اين دسته از مخالفت‌ها به جای طرح و استناد به راهبرد براندازی، خود را در پوشش ادبيات احساسي و شعاري عرضه مي‌كنند. مثل اينك جواب خون‌هاي ريخته شده را كه بايد بدهد؟ ولي واقعيت اين است كه اين افراد نگران خون‌هاي ريخته شده و ناديده گرفتن حق آنان نيستند، بلكه به كشته شدن 40 يا 50 نفر راضي نيستند، و مي‌خواهند ارقام دو رقمي كشته‌ها چهار رقمي شود تا پروژه عراق و ليبي را در ايران پياده كنند. طبيعي است كه آنان راه ديگري براي سياست گزيده‌اند و حتي بيش از آنكه با حكومت مخالف باشند، اصلاح‌طلبي و مخالفت با خشونت را دشمن اصلي خود مي‌دانند. با اين گروه نمي‌توان بحثي كرد، يا حداقل در موضوع حاضر نمي‌توان وارد گفتگو شد.
گروه ديگري كه به شدت با اين اظهارات مخالف است، قطب مقابل گروه اول است كه در ساختار رسمي فعاليت مي‌كنند (به مواضع كيهان درباره اظهارات خاتمي مراجعه كنيد). اين گروه نيز شديدترين حملات را به خط‌مشي اصلاح‌طلبي وارد مي‌كنند. من در سال 1377 يا 1378 در نشريه راه‌نو يادداشتي تحليلي درباره اينكه چه گروه‌هايي و چرا خواهان دو قطبي شدن سياست هستند نوشتم و فكر مي‌كنم كه دو گروه فوق در حال حاضر بهترين دوران دو دهه اخير خود را مي‌گذرانند و نمي‌خواهند كه اين موقعيت را از دست بدهند، هر يك از دو گروه فوق تصور مي‌كنند كه مزاحم اصلي آنان فعالاني هستند كه خواهان اصلاحات هستند و اگر اين مزاحمان از ميان برداشته شوند، مي‌توانند كار طرف دیگر را يكسره و مخالفان خود را نابود كنند، به همين دليل هم هر دو گروه در ضديت و دشمني با اصلاح‌طلبان اتفاق نظر دارند و آن را اولويت سياسي خود مي‌دانند.
بجز دو گروه فوق دو گروه ديگر هم هستند كه خود را متعهد به خط‌مشي اصلاح‌طلبي و پرهيز از خشونت مي‌دانند، و دو موضع متفاوت درباره نظرات اعلام شده آقای خاتمی دارند، يك دسته ديدگاه خاتمي را حتي در درون خط‌مشي اصلاح‌طلبانه ناكارآمد مي‌دانند، و دسته ديگر به طور طبيعي موافق آن هستند. به نظر من گفتگوي اصلي را بايد با كساني انجام داد كه از موضع اصلاح‌طلبي با اين نظرات موافق نيستند هرچند تاكنون نكات پراكنده‌اي از اين منظر ديده‌ام، ولي گمان مي‌كنم كه اينگونه از منتقدين بهتر است كه يك مقاله روشن و مستدل در نقد اين ديدگاه بنويسند تا امكان گفتگو و نقد فراهم شود.
نظر خود شما درباره اين اظهارات چيست آيا نقدي به آن داريد؟
من پس از اتفاقات 22 خرداد تاكنون بويژه در 6 ماه اول پس از اين اتفاقات چندين بار نقد خودم را نسبت به اين جريان ابراز داشته‌ام و گمان مي‌كنم كه بيانيه 17 مهندس موسوي به نحوي بود كه مي‌توانست رافع اين انتقادات باشد، هرچند به دلايل ديگري آن مسير ادامه نيافت. با اين نگاه، به طور طبيعي موافق اظهارات آقاي خاتمي هستم و آن را براي جنبش سياسي ايران مفيد مي‌دانم. چرا؟ به گمان من در كنش سياسي بايد از چند مغالطه پرهيز كرد. اولين مغالطه اين است كه اثبات حق بودن يك طرف و باطل بودن طرف ديگر، لزوماً موجب حقانيت راه و روش سیاسی جريان حق نمي‌شود. براي فهم نكته با استفاده از تمثيل توضيح مي‌دهم. فرض كنيم كه شما از كسي پولي را طلب داريد و او نيز با علم به بدهكاري خود نمي‌خواهد اين بدهي را بپردازد. در اينجا در حق بودن شما و باطل بودن او شكي نيست. ولي اين واقعیت، مجوزي براي انجام هر كاري عليه فرد بدهكار نمي‌شود. هر اقدامي عليه وي بايد دو ويژگي داشته باشد، اول اينكه به لحاظ اخلاقي و قانوني موجه باشد. دوم اينكه به لحاظ عملي كارآمد و به صرفه باشد ضمن آنكه اين اقدام زمينه‌ساز بروز مشكلات بزرگتر نشود. اين به شرطي است كه مرجع معتبر و قابل قبولي حق يا باطل بودن دو طرف را تعيين كرده باشد يا حداقل از سوي هر دو طرف حقانیت موضوع روشن باشد، در حالي كه اگر قضيه تا اين حد روشن و مورد اتفاق نباشد، موضوع به كلي فرق خواهد كرد.
مغالطه دوم نيز درباره هدف سياست است. برخي‌ها فكر مي‌كنند هدف مبارزه سياسي اجراي عدالت است. در حالي كه اين برداشت درست نيست. هدف از مبارزه سياسي كاهش آلام و درد و رنج و افزايش خشنودي و رضايت براي حداكثر جامعه است. اجرای عدالت وظيفه دادگاه‌هاست، اما سازش و صلح مقدم بر دادگاه است، و سياست در مقام سازش و صلح است. جنگ جهاني دوم محصول قرارداد خاتمه جنگ اول بود كه طرف پيروز و از موضع عادلانه بر طرف شكست خورده اعمال نمود. اتفاقي كه در پايان جنگ دوم از آن پرهيز شد، در حالي كه مسئوليت آلمان در شروع جنگ دوم بسيار بيشتر از اين مسئوليت در آغاز كردن جنگ اول بود. مقايسه وضعيت امروز آفريقاي جنوبي و زيمبابوه نيز گواه روشني بر اولويت صلح و سازش بر انتقام (بخوانيد عدالت) است.
البته پس از استقرار هر نظم سياسي مورد قبول همگان، اجراي عدالت از طريق قانون و دادگاه مستقل، اولويت اول نظم سياسي خواهد بود، اما اين مفهوم از عدالت با آنچه كه از عدالت پيش از استقرار هر نظم سياسي گفته مي‌شود به كلي متفاوت است.
بنابراين نگاه من به اظهارات آقاي خاتمي كاملاً مثبت است زیرا آن را مبرا از این دو مغالطه می‌دانم، تنها ايرادي كه به آن مي‌توان گرفت، زمينه‌اي است كه اين اظهارات بايد با ارجاع به آن زمينه فهم و درك شود. در واقع شنونده با ارجاع اين اظهارات به عملكرد گذشته آقاي خاتمي آن را تحليل و درك مي‌كند و از اين حيث دچار ترس و ابهام مي‌شود و اين واقعيتي است كه اگر مثلاً آقاي مهندس موسوي اين اظهارات را مي‌كرد چنين ترسي را برنمي‌انگيخت، همچنان كه بيانيه شماره 17 نيز كمابيش واجد همين مضامين بود. بنابر این آقای خاتمی باید اقداماتی را برای بازسازی اعتباری که نیازمند قابل پذیرش کردن این اظهارات است انجام دهد.
آيا شما فكر مي‌كنيد كه آقايان موسوي و كروبي با اين نگاه آقاي خاتمي موافق‌اند؟
برداشت كلي من از آنچه كه تاكنون آقايان گفته‌اند، اين است كه مخالفتي با اين اظهارات نخواهند داشت، سهل است كه از آن استقبال هم مي‌كنند، ولي اين فقط برداشت بنده از موضع آنان است، و اميدوارم كه شرايطي پيش آيد كه خودشان در اين زمينه اظهارنظر كنند.
فكر مي‌كنيد كه حكومت تا چه حد پاسخ مثبت به اين پيام خواهد داد؟
برخي‌ها فكر مي‌كنند كه بيان و يا درستي اين اظهارات مشروط به گرفتن پاسخ مثبت از جانب حكومت است، در حالي كه لزوما چنين نيست. حكومت مي‌تواند مخالفت كند، همچنان كه جناح تندروي آن چنين كرده است. جناح حاكم يكدست نيست كه پاسخ يكدستي داشته باشد، ضمن اينكه اين موضع به تنهايي براي رسيدن به هدف كفايت نمي‌كند، مسأله اصلي قدرت است، به نظر من بسط اين موضع و التزام همه به آن، موجب تقويت منتقدين و شكاف درون گروه مقابل مي‌شود و اين يعني حركت به سوي موازنه قوا. رسيدن به موازنه قوا براي اهداف اصلاح‌طلبانه امكان‌پذير است، ولي براي اهداف ديگر در شرايط فعلي نه ممكن است و نه مفيد، و در صورت تحقق با حمايت خارجي جز خسارت براي كشور نتيجه ديگري دربر ندارد.
تفاوت نگاه فعالان سياسي در داخل و خارج از كشور نسبت به اين موضع آقاي خاتمي را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
واقعيت اين است كه نيروهاي داخل كشور به دلايل متعدد و در حال حاضر فرصت و امكان بيان عمومي نظرات خود را ندارند، و اين نظرات بيشتر به صورت شفاهي و حضوري بيان مي‌شود و از آنجا كه اين نظرات به بحث و گفتگوي علني و عمومي گذاشته نمي‌شود، در سطح جامعه بازخورد كلي ندارد، با اين حال و با توجه به مجموعه گفتگوهايي كه من با تعداد زيادي از فعالان سياسي دارم، معتقدم كه غالب آنان با اين نظر و نگاه موافق هستند، و در حدي كه برايشان ممكن باشد، اين نظر را هم بيان مي‌كنند براي نمونه مي‌توانيد به يادداشت آقاي علوي‌تبار در روزنامه روزگار (پنج‌شنبه 29/2/1390) رجوع كنيد.
ولي كساني كه در خارج از كشور هستند را مي‌توان در چند گروه قرار داد. عده‌اي كه اظهار نظر تحليلي (و نه سياسي) مي‌كنند، كه مطالعه تحليل‌هاي آنان بسيار مفيد است و هر دو گروه موافق و مخالف در ميان آنان وجود دارد. ولي گروه ديگري هستند كه از موضع سياسي (به عنوان يك كنشگر) اظهارنظر مي‌كنند و از موضع يك كنشگر امر و نهي مي‌كنند. بخشي از آنان به گونه‌اي اظهارنظر مي‌كندن كه اگر در داخل كشور هم باشند، كمابيش همين مواضع را مي‌گيرند و حضور در خارج كشور موجب كنار گودنشيني آنان نمي‌شود. در ميان اين گروه هم هر دو موضع مخالف و موافق ديده مي‌شود، هرچند موافقان بيشتر هستند و برخي‌ها هم سعي مي‌كنند كه با توجه به فضاي تند خارج از كشور با احتياط سخن بگويند (مثل آقاي بهنود) و بسياري هم از ترس آماج اتهام واقع شدن، اين احتياط را به حدي مي‌رسانند كه آشكارا سكوت مي‌كنند و به حمايت از طريق مراودات و گفتگوهاي شخصي بسنده مي‌كنند. گروه ديگر كه فقط برحسب فضاي خارج سخن مي‌گويند، صداي بلندي دارند، هرچند اهميت چنداني ندارند، و كنشگر سياسي به اين مفهوم در خارج از كشور فاقد ارزش استراتژيك است.

منبع: وبسایت نویسنده (آینده)


 


ندای سبز آزادی: مهندس عزت الله سحابی، رییس شورای فعالان ملی مذهبی از اوایل اردیبهشت ماه در بیمارستان بستری شده است.او دیرپایی بود که از بیماری کمبود هموگلوبین و پلاکت در خون رنج می برد تا اینکه به دلیل شکستگی پا از ناحیه لگن خاصره تحت جراحی قرار گرفت و پس از آن دچار خونریزی مغزی شد. او در یازدهم اردیبهشت مورد عمل جراحی از این ناحیه قرار گرفت و از این زمان تاکنون در ای سی یو بیمارستان پارسیان به سر می برد. دخترش هاله سحابی که در حوادث پس از انتخابات بازداشت شده بود، هم اکنون در مرخصی از زندان به سر می برد و بر بالین پدر به امید هوشیاریش شب و روز می گذراند.

جرس با حامد سحابی، پسر بزرگمرد سیاست ایران درباره آخرین وضعیت عزت الله سحابی صحبت کرده، که در پی می خوانید:

لطفا در مورد آخرین اطلاعاتی که در مورد وضعیت جسمی پدرتان دارید، توضیح دهید.

تغییر عمده ای در وضعیت ایشان حاصل نشده است. هنوز هوشیاری که انتظار می رفته بدست نیامده است.

یعنی حالشان کماکان مثل گذشته است؟

نه مانند گذشته نیست. با توجه به سن شان و اینکه ماندن در ای سی یو عوارض دارد، در وضعیت ایشان تغییری ایجاد نشده و حتی بیماری های جانبی هم ایجاد شده است و به نظر می رسد که وضعیت ایشان بدتر هم شده .

حرفهای شما بدین معنی است که حال اقای مهندس روز به روز رو به وخامت است؟

از نظر پزشکان برای این این سن و سال این عوارض طبیعی است. این عوارض خطرناک نیستند.

عوارضی که می گویید چیست؟

به هر حال ایشان علاوه بر بیماری های گذشته دچار زخم بستر و عفونت هم شده اند که هم اکنون با تجویز دارویی امیدواریم بر طرف شود.

ببخشید صریح می گویم برخی از شایعات حاکی از این است که دکترها از پدرتان قطع امید کرده اند و گفته اند که تنها چهل و هشت ساعت دیگر زنده می مانند؟ چقدر این بحث جدی است؟

نه مسلم بدانید که کذب محض است. ممکن است که مرگ برای او هر موقعی اتفاق بیفتد زودتر یا دیرتر… ممکن است که در همین وضعیت چندین سال بمانند . این یک احتمال است و هیچ نظر قطعی در عالم احتمالات نمی توان داد. به هر حال احتمال اینکه خوب شوند یا فوت کنند ، هست.

فکر می کنید چرا یک بار خبر فوت را سایت های خبری می زنند یک بار دیگر خبر ضرب الاعجل تعیین کردن برای مرگ را شایعه می کنند؟

ممکن است یک کلاغ چهل کلاغ باشد…ممکن است هم شیطنتی در کار باشد.

گفته بودید که هاله به مرخصی آمده، وضعیت روحی او چطور است؟

هاله روحیه اش خوب است و همواره در کنار بستر پدر است.

اگر نکته ای باقی مانده بفرمایید.

دعا برای شفای بیماران یادتان نرود.


 


ندای سبز آزادی: شورای هماهنگی راه سبز امید به مناسبت درگذشت ناصر حجازی پیام تسلیتی صادر کرد. 

به گزارش کلمه  متن پیام به شرح زیر است:

انا لله و اناالیه راجعون

قهرمانان ملی و مردمی بخشی از هویت هر ملتی را تشکیل مید هند و بزرگداشت انها وظیفه ای همگانی است.

شورای هماهنگی راه سبز امید در گذشت قهرمان ملی و مردمی ناصر حجازی را به مردم ایران، جامعه ورزشی و بویژه خانواده و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می کند و از مردم شریف ایران دعوت می نماید با شرکت در آیین های بزرگداشت این عزیز، مراتب قدرانی ملت از قهرمانان خود را ابراز دارند.

۳ خرداد ۱۳۹۰


 


ندای سبز آزادی: در شرایطی که نمایندگان مجلس بالاخص اعضای کمیسیون انرژی مجلس از احتمال حادثه در پالایشگاه آبادان هشدار داده بودند و خواستار عدم افتتاح زودهنگام این پالایشگاه شده بودند اما این پالایشگاه امروز با بی اعتنایی به نظر بهارستانی ها و توسط احمدی نژاد افتتاح شد که نتیجه این افتتاح غیرکارشناسانه انفجار و ازدست دادن یکی از کارکنان و مصدومیت۲۹ تن از کارکنان صنعت نفت شد.

عماد حسینی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره بر اینکه رئیس کمیسیون انرژی مجلس و دیگر اعضای این کمیسیون نسبت به عدم افتتاح رسمی این پروژه ملی هشدار داده بودند اما دولت به دلایلی نامعلوم افتتاح زودهنگام پالایشگاه آبادان را در برنامه قرارداد تاکید کرد: همین امر امروز باعث حادثه ای شد که بهره برداری از این پروژه ملی را با تاخیر چندماهه مواجه خواهد کرد.

این در حالی است که شنیده ها حاکی از آن است که امروز به دلیل مخالفت با این افتتاح رئیس پالایشگاه آبادان در این مراسم شرکت نکرده است.

در عین حال بر اساس اظهارات سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین، تا کنون قصد دولت از این افتتاح زودهنگام که پیش از این نسبت به آن هشدار داده شده بود مشخص نیست و همین امر باعث شده در حال حاضر بهارستانی ها به شدت نگران توسعه این اقدامات عجولانه دولت شود.به گفته حسینی خیلی از تست های مهم برروی تجهیزات این طرح توسعه صورت نگرفته تا هرچه زودتر این پالایشگاه وارد مدارشود.وی در پاسخ به این سوال خبرآنلاین که آیا افتتاح زودهنگام این پالایشگاه به دلیل کمبود بنزین بوده است، متذکرشد:بالاخره همه ما می دانیم که به افزایش تولید بنزین نیاز داریم اما این دلیل این اقدام عجولانه دولت نیست هر چند که مقصود دولتمردان برای این اقدام عجولانه هنوز برای ما هم روشن نیست.

براساس اظهارات سید عماد حسینی،پیش از این کارشناسان و بهارستانی ها می دانستند که افتتاح زودهنگام این پالایشگاه عواقب ناخوشایندی به همراه خواهد داشت و هشدار آن به دولت داده شده بود.

این در حالی است که گفته می شود پس از مهار آتش سوزی در نهایت احمدی نژاد چند دقیقه ای از وقت خود را صرف بازدید از محل حادثه دیه کرده است و سپس از این پالایشگاه خارج شده است.

در حال حاضر براساس گفته های عبدالرضا مهربان مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان ،این پالایشگاه با کاهش ظرفیت ۴۰۰ هزار بشکه ای مواجه شده که تلاش می شود تا چند روز آینده این میزان کاهش جبران شود.


 


ندای سبز آزادی: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به سالروز آزادی خرمشهر گفت: هدف از آزادی خرمشهر و تقدیم بیش از ۵۰ هزار شهید برای آزادی آن، عدم توجه به بازسازی و رفع محرومیت‌ها و مشکلات آن نبود.

علیرضا دهقانی گفت: مقارن شدن تولد حضرت فاطمه(س) و سالروز آزا سازی خرمشهر را به تمام ملت ایران و خانواده‌های معظم شهدا تبریک می‌گویم.

نماینده ایذه و باغملک افزود: آزاد سازی خرمشهر، نقطه عطفی در تاریخ معاصر کشور بود و همانطور که امام خمینی(ره) بیان کرد، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با اشاره به شهید شدن بیش از ۵۰ هزار نفر از بهترین فرزندان کشور برای آزاد سازی خرمشهر، گفت: ملت ایران برای آزاد سازی خرمشهر زحمات زیادی کشید و عادلانه نیست که این شهر و تمامی شهرهای این استان هنوز ویرانی‌های جنگ را در معرض نمایش بگذارند.

دهقانی با تاسف‌بار خواندن وضعیت شهرهای خوزستان و به ویژه خرمشهر،گفت: هشت سال جنگ تحمیلی و بمباران هر روزه شهرهای خوزستان به طور طبیعی این استان را از مسیر رشد و توسعه دور نگه داشت و ویرانی‌های پس از جنگ نیز مزید علت شد.

وی تاکید کرد: بنابراین وضعیت شهرهای استان خوزستان بسیار نامساعد بوده و این شهرها نسبت به شهرهای دیگر دراستان‌های دیگر بسیار وضع بدی داشته و مردم این استان از مسئولان درخواست اقدامات جدی و اساسی در این زمینه دارند.

دهقانی با بیان این که بسیاری از شهرهای خوزستان هنوز از آسفالت مناسبی برخوردار نیستند، گفت: متاسفانه شهرهای خوزستان و به ویژه خرمشهر در زمینه مسائل پیش پا افتاده مشکلات و معظلات بسیاری داشته که این نیاز به توجه اساسی به این استان را از طرف مسئولان طلب می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت نامساعد آب آشامیدنی در خرمشهر، خاطرنشان کرد: شایسته نیست که استان خوزستان به عنوان تنها استان کشور که بزرگترین و پرآب‌ترین رودهای ایران را در خود جای داده، مردمان آن از نعمت آب آشامیدنی محروم باشند.

وی با بیان این که متاسفانه به دلیل اعمال سیاست‌های غلط کشاورزی این منطقه با مشکلات جدی روبرو شده است، تصریح کرد: سیاست‌های غلط مسئولان موجب شده که منابع آب این استان به استان‌های دیگر رفته و کشاورزان خوزستانی از این نعمت خدادادی محروم باشند.

نماینده مردم ایذه خاطرنشان کرد: اگر منابع آبی استان در اختیار کشاورزان این استان قرار گیرد شاهد رونق کشاورزی و رونق اقتصادی در این استان هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر چه در سی سال گذشته اقدامات خوبی در رابطه با مشکلات استان خوزستان انجام شده، ولی فعالیت‌های انجام شده بسیار ناچیز بوده و مردم این استان از مسئولان انتظار بسیار بیشتری دارند.


 


 


 


ندای سبز آزادی: «تماشا» رسانه نزدیک به مشایی به نقل از امیر آقایی بازیگر سینما و تئا‌تر نوشت وی به علت انصراف از بازی در فیلم «پایان‌نامه» ۱۷۰ میلیون تومان جریمه شده است.

امیر آقایی به خبرنگار این روزنامه گفته که تمایل ندارد درباره علت انصراف خود از بازی در این فیلم و فیلم‌های سیاسی صحبت کند، چراکه به خاطر این انصراف ۱۷۰ میلیون تومان جریمه شده است.

این بازیگر همچنین گفته که «آقایان سیمرغ را از گلوی من بیرون کشیدند و دیگر ترجیح می‌دهم درباره این موضوع و حواشی آن هیچ حرفی نزنم.»

فیلم سیاسی و با جهت گیری خاص «پایان‌نامه» ساخته حامد کلاهداری و به تهیه‌کنندگی روح‌الله شمقدری قرار است به زودی در سینما‌ها به نمایش گذاشته شود.

حامد کلاهداری روز دوشنبه (دوم خرداد) در جلسه نقد و بررسی این فیلم در دانشگاه اصفهان نیز گفته است: «امیر آقایی از بازی در این کنار رفت و هم کنار گذاشته شد. چون ما بر سر فیلمنامه با هم اختلاف داشتیم.»

امیر آقایی و لیلا اوتادی دو بازیگری هستند که از بازی در این فیلم انصراف دادند.

«پایان‌نامه» در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر که در بهمن ۱۳۸۹ در تهران برگزار شد، به عنوان «بد‌ترین فیلم سال» انتخاب شد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته