-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۴, چهارشنبه

Latest News from 30Mail for 05/25/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

مدیر ورزشگاه آزادی تهران:
1390/3/3

مدیر ورزشگاه آزادی تهران گفت براي شركت مردم در مراسم تشييع پيكر مرحوم ناصر حجازي همه چیز آماده است و زنان هم برای ورود به این مراسم محدودیتی نخواهند داشت.

به گزارس ايسنا، اردشير درويشي، مدیر ورزشگاه آزادی تهران با اشاره به اینکه متولي برگزاري مراسم تشييع جنازه ناصر حجازي باشگاه استقلال است گفت «مردم براي شركت در مراسم تشييع پيكر مرحوم ناصر حجازي مي‌توانند از ورودي‌هاي پاركينگ‌هاي غربي يك تا پنج استفاده كنند و زنان هم برای ورود به این مراسم محدودیتی نخواهند داشت.»

وی با بیان اینکه باشگاه استقلال در این مراسم از همگان پذیرایی خواهد کرد گفت که «همه‌ی بوفه‌هاي مجموعه آزادي نیز براي پذيرايي رايگان از مردم آماده هستند.»

مسئول ورزشگاه آزادی در ادامه تشریح جزییات این مراسم افزوده است: «آمبولانس حامل پيكر مرحوم ناصر حجازي از درب غربي وارد استاديوم مي‌شود، پيكر مرحوم حجازی نیز از تونل ورزشكاران وارد زمین آزادی شود؛ مردم هم بر روي سكوها خواهند بود و پيشكسوتان و مسئولان نيز مي‌توانند پيكر مرحوم حجازي را همراهي كنند.»

همچنین در همین راستا، سرهنگ رسول پرستاري سركلانتر غرب پليس راهنمايي و رانندگي تهران هم گفته است «تيم‌هاي پليس براي اجراي تمهيدات ترافيكي از ساعت 7 صبح فردا در محدوده ورزشگاه آزادي مستقر خواهند شد.»

وي با بيان اينكه روز چهارشنبه هيچ‌گونه محدوديت ترافيكي در اين رابطه وجود نخواهد داشت افزوده است: «ماموران پليس راهنمايي و رانندگي در محدوده بيمارستان، استاديوم و بهشت‌زهرا تا پايان مراسم حضور خواهند داشت.»

مدیر ورزشگاه آزادی برای پایان مراسم هم گفته است که پس از خواندن نماز میت بر مرحوم حجازي در زمین چمن ورزشگاه آزادی، پيكر این اسطوره ورزشی به بهشت زهرا انتقال داده خواهد شد.

سیدحسن خمینی که از آخرین عیادت كنندگان حجازی قبل از به كما رفتن وی بوده است؛ روز گذشته پس از ابراز همدردی با خانواده حجازی گفته است که نماز میت را بر پیکر آقای حجازی اقامه خواهد کرد.

ناصر حجازی، دروازه‌بان اسطوره‌ای فوتبال ایران، روز دوشنبه در سن ۶۲ سالگی و در بیمارستان کسری تهران درگذشت و مراسم تشییع وی، روز چهارشنبه، 9 صبح از ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

پیشینه:

سید حسن خمینی بر پیكر حجازی نماز می‌خواند
دعوت شورای هماهنگی راه سبز امید از مردم برای شرکت در مراسم یادبود ناصر حجازی


 
 

1390/3/3

نمایندگان مجلس می‌گویند نسبت به احتمال حادثه در پالایشگاه آبادان هشدار داده و خواستار عدم افتتاح زودهنگام این پالایشگاه شده بودند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اعلام این که «پالایشگاه با شرایطی راه اندازی شد که پیش بینی می‌شد با خطراتی همراه باشد» گفته: «پیش از این به مسئولان پالایشگاه متذکر شده بودند که در صورتی که با شرایط موجود پالایشگاه راه اندازی شود احتمال خطر وجود دارد.»

حمید رضا کاتوزیان در حاشیه جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در جمع خبرنگاران اعلام کرده: «این انفجار خرابکاری نبوده و صرفا به دلیل عدم آمادگی پالایشگاه برای افتتاح بوده است.

براساس گفته‌های سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نیز کارشناسان و نمایندگان می‌دانستند که افتتاح زودهنگام این پالایشگاه عواقب ناخوشایندی به همراه خواهد داشت و هشدار آن هم به دولت داده شده بود.

عماد حسینی تاکید کرده رئیس کمیسیون انرژی و دیگر اعضای این کمیسیون نسبت به عدم افتتاح رسمی این پروژه ملی هشدار داده بودند اما دولت به دلایلی نامعلوم افتتاح زودهنگام پالایشگاه آبادان را در برنامه قرارداد.

به گفته حسینی خیلی از تست‌های مهم برروی تجهیزات این طرح توسعه صورت نگرفته تا هرچه زودتر این پالایشگاه وارد مدارشود.

وی افزود: «همه ما می‌دانیم که به افزایش تولید بنزین نیاز داریم اما این دلیل این اقدام عجولانه دولت نیست. همین امر امروز باعث حادثه‌ای شد که بهره‌برداری از این پروژه ملی را با تاخیر چندماهه مواجه خواهد کرد.»

آن گونه که خبرآنلاین نوشته رئیس پالایشگاه آبادان امروز به دلیل مخالفت با این افتتاح در مراسم شرکت نکرده و احمدی‌نژاد نیز پس از انفجار تنها چند دقیقه‌ای از وقت خود را صرف بازدید از محل حادثه کرده و سپس از پالایشگاه خارج شده است.

منبع: خبرآنلاین و مهر


 
 

1390/3/3

آمریکا هفت شرکت خارجی و از جمله یک شرکت کشتیرانی اسرائیلی و شرکت دولتی نفت ونزوئلا را در چارچوب تلاش‌های خود برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران تحریم کرد.

جیمز استایبرگ، معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه با اعلام این خبر گفت: «هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا تصمیم گرفته است، هفت شرکت خارجی را در چارچوب قانون تحریم‌های ایران مصوب ۱۹۹۶ تحریم کند.»

در میان این شرکت‌ها از جمله نام شرکت اسرائیلی گروه برادران آفر به چشم می‌خورد که یکی از بزرگترین شرکت‌های کشتیرانی خصوصی در جهان به شمار می‌آید.

تحریم یک شرکت اسرائیلی از سوی آمریکا به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حالی است، که مقام‌های ایرانی موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند و منکر  داشتن هر گونه‌ رابطه‌ تجاری با این کشور هستند.

شرکت دولتی نفت ونزوئلا نیز یکی دیگر از هفت شرکت خارجی است که توسط وزارت امور خارجه آمریکا تحریم شده است.

همچنین یک شرکت نفتکش اماراتی، یک شرکت کشتیرانی مشترک ایرانی و اماراتی، یک شرکت نفتکش سنگاپوری و نیز یک شرکت کشتیرانی مستقر در موناکو از دیگر شرکت‌های تحریم‌ شده از سوی آمریکا هستند.

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/3/3

اتحادیه اروپا، نام افراد و حدود ۱۰۰ نهاد جدیدی را که روز گذشته به دلیل ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران مشمول تحریم شدند، اعلام کرد.

شرکتهای صدرا و گروه صنعتی ندا، نهادهای وابسته به سپاه پاسداران مانند بنیاد تعاون، بانک مهر و بانک انصار و موسسه‌های مالی و کشتیرانی، از جمله نهادهایی هستند که در فهرست جدید تحریم‌شدگان قرار گرفته‌اند.

بنا به تصمیم اتحادیه اروپا، محمد احمدیان، ناصر رستخواه، بهزاد سلطانی و مسعود اخوان فرد چهار معاون رئیس سازمان انرژی اتمی هستند که مشمول تحریم‌هایی از قبیل ممنوعیت سفر به کشورهای اروپایی و مسدود کردن دارایی‌هاشان شده‌اند.

همچنین نام محمد حسین داجمر، مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی در فهرست جدید اتحادیه اروپا گنجانده شده است.

چندین شرکت حمل و نقل وابسته به کشتیرانی ایران نیز از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند.

وزرای خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، روز دوشنبه دوم خرداد این تحریم‌ها را علیه ایران تصویب کردند. ماه گذشته میلادی نیز، اتحادیه اروپا ۳۲ مقام ایرانی را به دلیل نقض حقوق بشر تحریم کرد.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز سه شنبه در یک نشست خبری، تصمیم اخیر اتحادیه اروپا را «غیرمنطقی» خواندو گفت که تصمیم برای اعمال تحریم‌های جدید و در عین حال آغاز دور تازه مذاکره با ایران با یکدیگر تناقض دارد.

منبع: بی‌بی‌سی


 
 

بیانیه جمعی از زنان اصلاح طلب:
1390/3/3

جمعی از زنان اصلاح طلب در بیانیه ای خواستار آزادی زنان زندانی به ویژه فاطمه کروبی و زهرا رهنورد شدند.

در این بیانیه آمده است: «مادرانی صلح طلب و دخترانی سبزاندیش در چنبرۀ سخت اقتدارگرایی و خشونت طلبی اسیر شده اند. کودکان آنان، اشک چشمانشان خشک نمی شود و مادران و همسران و خواهران، روزها و شب های انتظار را به سختی سپری می کنند.»

این بیانیه می‌افزاید: «زندان زنان در نظام اسلامی ما نه تنها کرامت انسان، بلکه حرمت زن مسلمان را مورد هجوم قرار داده و ناله ها و فریادهای بسیاری همچنان به آسمان است.»

امضا کنندگان این بیانیه در پایان از مسئولان خواسته اند که به مناسبت ولادت دختر پیامبر اسلام، و به عنوان «عیدی و هدیۀ روز زن به جامعۀ اسلامی و شهروندان ایرانی» همۀ زندانیان سیاسی را آزاد کنند.

منبع: جرس


 
 

1390/3/3

شورای هماهنگی راه سبز امید با انتشار اطلاعیه ای از مردم خواست که در مراسم یادبود ناصر حجازی شرکت کنند.

ناصر حجازی، دروازه‌بان اسطوره‌ای فوتبال ایران پس از مدت‌ها تحمل رنج بیماری سرطان ریه صبح روز گذشته در سن ۶۲ سالگی درگذشت.

در بیانیه شورای هماهنگی راه سبز امید آمده است: قهرمانان ملی و مردمی بخشی از هویت هر ملتی را تشکیل می دهند و بزرگداشت آنها وظیفه ای همگانی است.

این بیانیه می‌افزاید: «شورای هماهنگی راه سبز امید درگذشت قهرمان ملی و مردمی ناصر حجازی را به مردم ایران، جامعه ورزشی و بویژه خانواده و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می کند و از مردم شریف ایران دعوت می نماید با شرکت در آیین های بزرگداشت این عزیز، مراتب قدردانی ملت از قهرمانان خود را ابراز دارند.»

ناصر حجازی متولد ۲۳ آذر ۱۳۲۸ در شهر تهران و دروازه‌بان اول تیم ملی فوتبال ایران در دهه ۵۰ بود. وی دو عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، یک عنوان قهرمانی در بازی‌های آسیایی و شرکت در المپیک و جام جهانی فوتبال را در کارنامه خود دارد.

فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال در انتخاب برترین‌های قرن بیستم، ناصر حجازی را دومین دروازه‌بان بر‌تر قاره آسیا و چهل و یکمین دروازه‌بان شایسته جهان معرفی کرده است.

منبع: جرس

پیشینه
ناصر حجازی دروازه‌بان اسطوره‌ای ایران درگذشت

 


 
 

1390/3/3

جمعی از کارخانه‌داران مهم کشور در نامه ای به احمدی‌نژاد از بلاتکلیفی پرداخت یارانه تولید به واحدهای صنعتی انتقاد کرده و هشدار داده‌اند که این روند کارخانه ها را تعطیل می کند.

در این نامه آمده است که کارخانه‌ها از ابتدای سال تاکنون چندین میلیارد تومان هزینه برق و گاز داده‌اند ولی هیچ‌گونه یارانه‌ای بابت آن دریافت نشده است.

در همین حال رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی با بیان این که درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی در سال۹۰ تنها کفاف پرداخت یارانه نقدی به مردم را می‌دهد، پرداخت سهم بخش تولید از این درآمدها را دور از دسترس دانست.

غلامرضا مصباحی مقدم، درآمدهای ناشی از اجرای قانون هدفمندی در سال ۹۰ را تنها برای پرداخت نقدی یارانه‌ها کافی خواند و گفت: با توجه به قیمت حامل‌های انرژی که منبع اصلی درآمد دولت از اجرای قانون هدفمندی هستند، به نظر می‌رسد تنها مبلغ مورد نیاز برای پرداخت یارانه نقدی به مردم فراهم می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که پرداخت نشدن سهم صنعت و کشاورزی به تولید کشور لطمه می‌زند، تأکید کرد: این اتفاق نقض هدف قانون‌گذار از تدوین قانون هدفمندی یارانه‌ها است؛ زیرا یکی از مهمترین اهداف اجرای این قانون کمک به تولید و صنعت در کشور بود.

مصباحی‌مقدم همچنین افزود: اگر دولت بخواهد یارانه‌های بخش تولید و عوارض شهرداری‌ها را برای حمل و نقل شهری پرداخت کند؛ باید قیمت حامل‌های انرژی را حتی شده در ماه های پایانی سال افزایش دهد تا درآمد لازم برای پرداخت این یارانه را کسب کند.

وی با بیان این که دولت در پی اجرای برنامه‌هایی برای کسب درآمد بیشتر از محل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌هاست، اظهار کرد: اصلاح قیمت گاز که برای تابستان صورت گرفته است را می‌توان یکی از اقدام‌های دولت برای کسب درآمد بیشتراز اجرای قانون هدفمندی در نظر گرفت.

در بودجه امسال ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شده است؛ بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها و با اصلاحی که برای اجرای این قانون در بودجه ۹۰ صورت گرفت، دولت باید ۸۰ درصد از درآمدهای ناشی از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را برای پرداخت نقدی و ۲۰ درصد باقیمانده را نیز برای حمایت از تولید در اختیار بخش صنعت و کشاورزی قرار دهد.

منبع: عصر ایران و کلمه


 
 

معاون وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد:
1390/3/3

علیرضا مصداقی‌نیا، معاون وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد: «هر ساله ۶۰ هزار ایرانی به دلیل مصرف دخانیات جان خود را از دست می‌دهند.»

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای مصداقی‌نیا با اشاره به اینکه از هر دو نفر سیگاری یک نفر پس از ۲۰ سال می‌میرد، گقته که بیش از ۱۲ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴ ساله ایران سیگاری هستند.

این مقام مسئول هزینه مصرف سالیانه سیگار را در ایران ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده است.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی بیش از ۹۰ درصد از مردم جهان همچنان در معرض دود سیگاری‌ها هستند.

بنابر اعلام این سازمان سالانه ششصد هزار نفر در جهان در اثر ابتلا به بیماری‌هایی می‌میرند که ناشی از استنشاق دود سیگار دیگران بوده است.

گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی حاکی از آن است که ایران یکی از کشورهای مورد علاقه شرکت‌های دخانیات خارجی است.

منبع: خبرگزاری مهر


 
 

1390/3/3

مارک کِرک، سناتور جمهوریخواه آمریکا، روز دوشنبه در سخنانی در اجلاس آیپک (لابی حامی اسرائیل در واشینگتن) اعلام کرد عده‌ای از سناتورهای آمریکایی طرحی را برای اعمال فشارهای تازه بر سیستم بانکی، صنایع نفتی و نظامی ایران تهیه کرده‌اند.

این طرح در صورت تصویب، تحریم‌ها را به وابستگان اعضای سپاه، اشخاص و شرکت‌هایی که وسایل سرکوب مردم را در اختیار حکومت ایران قرار می‌دهند، گسترش می‌دهد.

سناتورهای آمریکایی که این طرح را آماده کرده‌اند خواستار تحریم فروشندگان گاز اشک‌آور، صادر‌کنندگان ماشین‌های آب‌پاش و سلاح‌هایی نظیر هفت تیر و تفنگ به ایران شده‌اند.

در صورت تصویب این طرح، که لایحه تقویت تحریم‌ها علیه ایران، سوریه و کره شمالی نام دارد، فشار‌ها بر شرکت‌هایی که با بخش‌ انرژی ایران همکاری می‌کنند، افزایش می‌یابد.

شرکت‌هایی هم که به ایران، کره شمالی و سوریه تجهیزات و فن‌آوری نظامی بفروشند دارایی‌هایشان مسدود خواهد شد.

ایالات متحده روز گذشته نیز از تصویب گسترش تحریم‌های اتحادیه اروپا به بیش از ۱۰۰ شرکت دیگر ایرانی استقبال کرد.

منبع: خبرگزاری فرانسه و رادیو فردا


 
 

جدید‌ترین تغییرات در بازار مسکن تهران
1390/3/3

با وجود برقراری «آرامش» در قیمت مسکن، یک آپارتمان در جنوبی‌ترین منطقه تهران و با امکانات کم، دست‌کم متری ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

خبرگزاری مهر در گزارشی درباره «جدید‌ترین تغییرات در بازار مسکن تهران» نوشته که برای خرید یک خانه ۴۰ متری در جنوبی‌ترین نقطه تهران باید حدود ۲۸ میلیون تومان هزینه کرد.

بر اساس این گزارش، اگر شرایط آپارتمان و محله‌ کمی بهتر باشد، قیمت‌ها حتی به متری یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هم می‌رسد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد یک آپارتمان نوساز در محله نازی‌آباد با قیمت هر مترمربع یک میلیون و ۹۰۰ هزار تا دو میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خبرگزاری مهر همچنین قیمت آپارتمان نوساز در محدوده ولنجک (شمال تهران) را از متری سه میلیون تومان تا هفت میلیون تومان اعلام کرده و نوشته در محدوده زعفرانیه هم هر متر مربع آپارتمان، سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون تومان به فروش می‌‌رسد.

فعالان بازار مسکن می‌گویند قیمت آپارتمان‌های نوساز در تهران همچنان هم برای مردم بسیار گران است و اغلب ساکنان تهران به خصوص جوان‌تر‌ها نمی‌توانند خانه‌ای مناسب در این شهر داشته باشند.

منبع: مهر


 
 

کاظم جلالی٬ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:
1390/3/3

کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی طرح تحریم و تعقیب ۲۶ مقام آمریکایی در جلسه‌ امروز (سه‌شنبه) این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایسنا٬ آقای جلالی گفته که این طرح بدنبال توقیف اموال و دارایی‌ها و محاکمه‌ ۲۶ مقام آمریکایی در محاکم ایرانی است.

این نماینده مجلس افزوده که جمهوری اسلامی برخی مقام‌های آمریکایی که در نقض حقوق بشر دست داشته‌اند را شناسایی کرده و «مستندات قوی و محکمی از جنایات آن‌ها جمع‌آوری» کرده است.

خبرگزاری مهر نیز از ویلیام راجرز فرمانده ناو وینسنت، جفری هاربسون فرمانده کنونی زندان گوانتانامو و پل برمر فرماندار نظامی آمریکا در عراق در سال ۲۰۰۳ به عنوان سه مقام آمریکایی نام برده که نام آن‌ها در این طرح تحریمی دیده می‌شود.

این خبرگزاری همچنین نوشته که ریچارد پرل از مقام‌های نظامی آمریکا و ژنرال تامی فرانکس فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق٬ جزو ۲۶ مقامی هستند که کمیسیون امنیت ملی مجلس طرح تعقیب و تحریم آن‌ها را در جلسه عصر امروز خود بررسی خواهد کرد.

این طرح در شرایطی در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار گرفته که اخیرا آمریکا و اتحادیه اروپا تعدادی از مقام‌های جمهوری اسلامی را به خاطر دست داشتن در نقض گسترده حقوق بشر در ایران تحریم کرده‌اند.

منبع: ایسنا و مهر


 
 

دقایقی پس از افتتاح واحد بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان توسط احمدی‌نژاد
1390/3/3

دقایقی پس از افتتاح رسمی واحد بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان توسط محمود احمدی‌نژاد، انفجار در فاز سوم این پالایشگاه دست‌کم  چهار کشته و ۲۰ زخمی برجا گذاشت.

خبرگزاری فارس اعلام کرده که «اشکال فنی» عامل این انفجار بوده٬ اما سایت تابناک نوشته که «هنوز در مورد چگونگی بروز این مسئله چیزی مشخص نیست و تحقیقات برای علت‌یابی آن آغاز شده است.»

این خبرگزاری همچنین اعلام کرده که این انفجار هیچ وقفه‌ای در برنامه‌های رئیس دولت دهم ایجاد نکرده است.

خبرگزاری مهر هم گزارش کرده که بر اثر این انفجار مراسم افتتاحیه ناتمام مانده است. این خبرگزاری تعداد کشته‌ها را چهار نفر و تعداد‌ زخمی ها را ۲۰ تن اعلام کرده است.

روزانـه ۱۰ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه آبادان تولید می‌شود که با راه‌اندازی کـامل واحـد بنزین‌سازی این پالایشگاه این میزان به ۱۶ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

پالایشگاه آبادان با پالایش روزانه ۴۱۵ هزار بشکه نفت خام و تولید بیش از ۲۵ درصد سوخت مورد نیاز کشور، مقام نخست را در تولید فرآورده‌های نفتی ایران دارد.

منبع: عصر ایران٬ تابناک و فارس


 
 

1390/3/3

ایالات متحده از گسترش تحریم‌های اتحادیه اروپا به بیش از ۱۰۰ شرکت دیگر ایرانی که روز دوشنبه به تصویب رسید استقبال کرد.

افزودن ۱۰۰ شرکت دیگر ایرانی از جمله بانک تجاری ایران-اروپا، به فهرست سیاه شرکت‌های تحریم شده توسط اتحادیه اروپا، روز دوشنبه در بروکسل به تأیید ۲۷ وزیر خارجه کشورهای عضو این اتحادیه رسید.

کاخ سفید در بیانیه خود ضمن استقبال از این تصمیم اظهار داشت «تا زمانی که ایران از انجام تعهدات بین‌المللی خود سر باز می‌زند، واکنش جامعه بین‌الملل همانا ادامه فشار برای مسئولیت‌پذیر کردن ایران خواهد بود، فشار از طریق اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، و مقابله شدید با فعالیت‌های ایران در زمینه اشاعه سلاح هسته‌ای.»

این بیانیه می‌افزاید: «ایالات متحده هم‌چنان به حل و فصل صلح‌آمیز نگرانی‌های بین‌المللی در پیوند با برنامه هسته‌ای ایران تعهد کامل دارد.»

در همین حال، وزارت امور خارجه بریتانیا نیز با صدور یک بیانیه مطبوعاتی در این خصوص گفت: «بریتانیا نقشی اساسی در افزوده شدن بیش از صد شرکت جدید به فهرست تحریم‌های اروپایی داشته‌است و دلیل آن، سرپیچی ایران از توجه به نگرانی‌های جامعه بین‌المللی است.»

این بیانیه می‌افزاید: «نهادها و افراد تحریم شده شامل چند بانک، چند شخص، شرکت‌های کشتیرانی و مهندسی و سازمان‌هایی می‌شود که که در مالکیت یا کنترل سپاه پاسداران قرار دارند. اقدام امروز، به جلوگیری از دست‌یابی ایران به مواد و اعتبارات مورد نیاز برای فعالیت‌های غیرقانونی‌اش کمک خواهد کرد.»

بیانیه وزارت خارجه بریتانیا می‌افزاید: «ایران نسبت به مصمم بودن ما شکی نداشته‌باشد: سرکوب خشونت‌بار مردم خود، پشتیبانی از سرکوب در سوریه و کمک به گروه‌های نظامی در سراسر منطقه، باعث شده تا خواست ما برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای افزایش یابد.»

منبع: رادیو فردا


پیشینه:
اتحادیه اروپا ۱۰۰ شرکت ایرانی را تحریم کرد


 
 

1390/3/3

ابوالحسن نوری، امام جمعه سابق خرمشهر در سخنانی درباره شهرهای آبادان و خرمشهر گفته است: در تاریخ ۲۰۰ ساله اخیر و سابقه تاریخی معاصر خرمشهر این شهر مرزی چندین بار مورد حمله قرار گرفته است، پس باید وسایل زندگی و حداقل راحتی مردم در منطقه فراهم شود، نه این که مردم از اولیه های زندگی محروم باشند.

وی در گفتگو با جهان نیوز خطاب به محمود احمدی‌نژاد افزوده است: باید بفهمید همه قضیه آبرسانی به خرمشهر و آبادان که به شما گفتند دروغ بود، دروغ! عیب است برای رئیس جمهوری که این همه به او دروغ بگویند و متوجه نشود.

آقای نوری با حمله شدید به استاندار خوزستان افزود: با این وضعیتی که استانداری و پیمانکارانش برای مردم به وجود آورده اند دیگر کسی رغبت به آمدن به خرمشهر را نمی کند.

امام جمعه سابق خرمشهر برای بار دوم دراین گفت و گو خطاب به رئیس دولت دهم گفت: این خوش باوری ها را کنار بگذارید. این همه مرم دارند از اوضاع بد و استاندار و پیمانکارانش می نالند، به فکر مردم باشید.

ابوالحسن نوری با اشاره به مدیران پروازی منطقه آزاد اروند نیز گفت: گروه هایی هستند که به عنوان مدیران پروازی، با دریافت حقوق های میلیونی که نصف روز هم کار نمی کنند، در منطقه حضور دارند.

سخنان جدید ابوالحسن نوری در حالی بیان میشود که طی روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته و در آستانه سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر، در برخی از مناطق شهر بیش از ۱۲ ساعت آب در اوج گرمای منطقه قطع بوده است.

ادعاهای آبرسانی به خرمشهر و آبادان در حالی بیان می شود که مردم همچنان آب شرب مورد نیاز خود را می خرند و فروش دستگاه های تصفیه آب همچمنان بازار پر رونقی دارد و این موضوع در حالی روی می دهد که رئیس دولت در سال های اخیر برای پروژه آبرسانی طرح غدیر بر موج تبلیغات گسترده سوار بوده و مدعی حل مشکل آب شرب مردم در خرمشهر و آبادان بوده است.

منبع: جهان نیوز
 


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته