-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۵, پنجشنبه

Best of Balatarin for 05/26/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




در خبرها و شنيد‌ه‌ها آماده بود که گروه احمدی‌نژاد تهديد کرده‌ است که اگر نزديکان احمدی‌نژاد و بخصوص مشايی دستگير شود، گروه او اقدام به انتشار پشت پرده تقلب انتخابات سال ۸۸ خواهد کرد -- تقلب و کودتايی که با فرماندهی و مجری‌گری مستقيم علی و مجتبی خامنه‌ای و همدستان سابقش در دولت نهم طراحی و اجرا شد. اکنون اما، قبل از آنکه گروه احمدی‌نژاد بتواند تهديدش را عملی کند تيم مقابل، اقدام به رو کردن کارت‌ها خود کرده و خبر از پرداخت ۸۰ هزار تومان به ۹ ميليون نفر (يعنی ۷۲۰ ميليارد تومان) در آستانه انتخابات سال ۸۸ با نام پرداخت سود سهام عدالت می‌دهد و اين درحالی است که دريافت کنندگان سود حتی برای خريد سهام نيز پولی پرداخت نکرده بودند. به گزارش خبر‌آنلاين اين خبر مبنای تقاضای تحقيق و تفحص از پرداخت سود سهام عدالت در صحن علنی مجلس شده است که مورد تصويب نيز قرار گرفته است. بر اساس اين گزارش، نمايندگان درخواست‌کننده برای اجرای اين تحقيق و تفحص عنوان می‌کنند که در پرداخت سود سهام عدالت در آستانه انتخابات رياست‌جمهوی تخلف شده و در شرايطی که اصلا پيشنهادی مطرح نبوده است علی اکبر اوليا به عنوان يکی از پيشنهاد کنندگان درخواست اين تحقيق و تفحص گفت: در بررسی‌هايی که صورت گرفته متوجه شده‌ايم که در آستانه انتخابات رياست‌جمهوری در دو سال گذشته بدون اين که اصلا سودی وجود داشته باشد دولت به پرداخت مبلغ ۸۰ هزار تومان به ۹ ميليون نفر اقدام کرده است. وی در دفاع از درخواست اجرای اين تحقيق گفت: بر اساس قانون پرداخت سهام عدالت، قرار بوده است که در زمان واگذاری به دولت اجازه داده شود که ۴۰ درصد از ارزش برخی سهام دولتی را واگذار کند و در اين واگذاری برای دو دهک پايين ۵۰ درصد تخفيف را لحاظ کند و در مورد ۴ دهک بعدی در پرداخت ۴۰ درصد از ارزش سهام تقسيط صورت بگيرد.
با ۲۲۹ امتیاز و ۹۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


این است نتیجه ی پشت کردن به رای ملت و دست بوسی از دیکتاتور با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، شاهد افزایش سخنرانی و میتینگ های سیاسی افراد و جریانات مختلف سیاسی در کشور می باشیم. بنابر اخبار رسیده به پایگاه 598، جلسه سخنرانی محسن رضایی(دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام) شب گذشته در مسجد امام صادق(ع) مشهد برگزار گردید. لازم به ذکر است که به دلیل عدم استقبال مردم مشهد از این سخنرانی محسن رضایی 15 دقیقه بیشتر به ایراد سخنرانی نپرداختند.
با ۲۲۳ امتیاز و ۴۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


حضور مهندس صفایی فراهانی چهره مردمی و فعال سیاسی و نماینده مجلس ششم که در جریان حوادث پس از انتخابات به جهت حمایت از مهندس موسوی و شیخ مهدی کروبی بارها بازداشت و به شش سال حبس نیز محکوم شده است، سبب شد تا جمعیت حاضر در مراسم در بین شعارهای تسلیت خود به خانواده حجازی شعارهایی همچون "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" و "اسطوره مردمی صفایی، حجازی" سَر دهند ناصر حجازي2 تحول سبز: مراسم تشییع پیکر اسطوره فوتبال ایران ناصر حجازی صبح امروز در حالی در ورزشگاه آزادی آغاز شد که خیل عظیمی از مردم در ورزشگاه حاضر شده و در کنار خانواده حجازی و چهره های شناخته شده عرصه ورزش ایران به عزاداری پرداختند. به گزارش تحول سبز، حضور مهندس محسن صفایی فراهانی ریئس پیشین و موفق فدراسیون فوتبال در این مراسم با حاشیه های خاصی همراه شد. حضور مهندس صفایی فراهانی چهره مردمی و فعال سیاسی و نماینده مجلس ششم که در جریان حوادث پس از انتخابات به جهت حمایت از مهندس موسوی و شیخ مهدی کروبی بارها بازداشت و به شش سال حبس نیز محکوم شده است، سبب شد تا جمعیت حاضر در مراسم در بین شعارهای تسلیت خود به خانواده حجازی شعارهایی همچون "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" و "اسطوره مردمی صفایی، حجازی" سَر دهند. به گزارش منابع خبری موثق حاضرین در ورزشگاه برای لحظاتی نیز شعار یا"حسین میر حسین" نیز از سوی حاضرین در ورزشگاه سَر داده شده است. گفتنی ست، طبق برنامه از پیش اعلام شده پس از برگزاری این مراسم نمادین پیکر ناصر حجازی برای دفن به بهشت زهرای تهران منتقل شده است.
با ۱۹۸ امتیاز و ۲۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ناصر حجازی فریاد مردم در تشییع جنازه اسطوره: نیروی اتظامی خجالت خجالت"
با ۱۹۱ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مراسم در استاديوم آزادی بوده
با ۱۷۶ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مردمی که برای تشییع پیکر مرحوم ناصر حجازی به ورزشگاه آزادی آمده اند به تشویق عادل فردوسی پور پرداختند. به گزارش خبرنگار مهر از ورزشگاه آزادی، بیش از 12 هزار نفر تاکنون در ورزشگاه آزادی تهران حضور پیدا کرده اند و به سوگواری برای ناصر حجازی پرداخته اند. تشییع کنندگان از عادل فردوسی پور به خاطر حمایتی که در برنامه دوشنبه شبش از ناصر حجازی داشت تشکر کردند و به تشویق او پرداختند. با ورود آتیلا حجازی به ورزشگاه او به سمت حاضرین رفت و مورد تشویق آنها قرار گرفت. علاقمندان به حجازی با تشویق های خود به آتیلا تسلیت گفتند. پیکر مرحوم ناصر حجازی نیز روی دست تشییع کنندگان در ورزشگاه آزادی حمل می شود و فضای حزن و اندوه فضای ورزشگاه را فرا گرفته است.
با ۱۷۲ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


مراسم تشييع جنازه مرحوم ناصر حجازي دقايقي پيش در ورزشگاه آزادي آغاز شد. علي دايي كه در ورزشگاه حضور دارد به سمت آتيلا حجازي رفت و او را در آغوش گرفت و دقايقي گريه كرد. دايي سپس به سمت پيكر حجازي رفت و بر تابوت وي بوسه زد. به گزارش خبرگزاري فارس، فتح الله زاده در جلوي درب غربي ورزشگاه ايستاده بود و به ميهمانان تسليت و خوشامد مي‌گفت. * پيشكسوتان استقلال، پرسپوليس و تيم ملي هر يك با اتوبوس جداگانه‌اي به ورزشگاه آزادي آمدند اما به علت ازدحام پشت درب غربي اين ورزشگاه نتوانستند به موقع خود را براي تشييع پيكر ناصر حجازي به ورزشگاه برسانند.
با ۱۵۷ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


جنبش سبز همچنان می خروشد/ مبارک بن علی نوبت سید علی..یا حسین میر حسین...حجازی با غیرت حرف تو حرف ملت...
با ۱۴۷ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


اولین فیلم از مراسم وداع با اسطوره، ناصر حجازی
با ۱۲۹ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


پيكر ناصر حجازي وارد مجموعه ورزشي آزادي شد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عكاسان و فيلمبرداران حاضر در مجموعه ورزشگاه آزادي از تابوت ناصر حجازي كه پرچم ايران روي آن كشيده است، عكس و فيلم تهيه مي‌كنند. قرار است تا لحظاتي ديگر پيكر ناصر حجازي به دست تعدادي از ارتشيان آخرين دور خود را در ورزشگاه آزادي بزند.
با ۱۲۷ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


روحت شاد ناصر خان، زنده باد مردم
با ۱۲۶ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


فریاد های یا حسین میرحسین و سرود یار دبستانی/ حجازی با غیرت زدی تو حرف ملت / ویدئو کامل شعارها
با ۱۲۴ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


یا حسین میر حسین... مبارک بن علی‌ نوبت سید علی‌.... حجازی باغیرت حرف تو حرف ملت.....
با ۱۱۹ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


به گزارش خبرگزاري فارس، بازيكنان استقلال از جمله وحيد طالب لو و مهدي امير‌آبادي به شدت گريه مي كنند. كادرفني استقلال نيز در حال تشييع پيكر حجازي هستند. يورگن گده كه اين همه محبوبيت را تا به حال نديده بود با تعجب اين مراسم را دنبال مي كرد. * علي دايي،‌ كريم باقري، بهرام افشارزاده، مهدي رحمتي، نامجو مطلق، حميد رمضاني، مراغه چيان، كربكندي، محمد نوازي، فرامرز ظلي، همايون بهزادي، جلالي، طالبي، عبدالرحمن شاه حسيني، كنگاني، حسن روشن، علي اميري، محمد نبي، منصور پورحيدري از جمله افراد حاضر در ورزشگاه هستند. * يكي از فواره هايي كه چمن را آب مي دهد خراب شده بود و همين موضوع باعث خيس شدن مردم شد. * شعار "خداحافظ ناصر خان حجازي " و " حجازي بلند شو، ايراني بي قراره " سر داده مي شود. * حدود 15 هزار نفر در ورزشگاه آزادي حضور دارند و سينه زني مي كنند. * شعار "حجازي كاپلو " از زبان مردم نمي افتد. * همسر ناصر حجازي قبل از شروع مراسم به طور ناخودآگاه روي نيمكت مربيگري نشست و هواداران در همين زمان شعار "حاجي يادت باشه، آتيلا بايد باشه " را سر دادند. * عكس هاي ناصر حجازي همچنان بين مردم پخش مي شود. غلامحسين مظلومي نيز كه در بين جمعيت حضور دارد با گريه در حال تشييع پيكر حجازي است.
با ۱۰۷ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


شعار مبارک بن علی‌ نوبت سید علی‌ - خاکسپاری ناصر حجازی - بهشت زهرا.۴ خرداد ۱۳۹۰
با ۱۰۶ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


استادیو آزادی
با ۱۰۶ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


در حالی که قرار بود طبق برنامه اعلام شده مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی ساعت ۸:۳۰ صبح در ورزشگاه آزادی برگزار شود، نزدیک به سه هزار نفر از دوست‌داران وی در بخش‌های مختلف ورزش‌گاه حاضر شدند. علاقه‌مندان ناصر حجازی که از ساعت ۷ صبح پشت درب ورودی به ورزش‌گاه ۱۰۰ هزار نفری بودند ساعت ۷:۴۰ اجازه ورود به ورزش‌گاه را پیدا کردند. تعداد زیادی از آن‌ها با در دست داشتن پلاکارد‌ها و پوستر‌های ناصر حجازی یاد وی را گرامی داشتند. مهم‌تر از تمامی این‌ها شعارهای پرشور ملت معترض در مراسم وداع با اسطوره و قهرمان ملی بود، اوکه می‌گفت اگر به دردهای ملت نگاهی نکنم و حرفی نزنم بی‌غیرتم، شعارهای مردم عبارت است از‌: اسطوره مردمی، حجازی زندانی سیاسی، آزاد باید گردد یا حسین میرحسین هم‌چنین در گزارش‌ها آمده است که مردم سرود «یاردبستانی» می‌خوانند…
با ۱۰۰ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


پيكر مرحوم ناصر حجازي با گروه سرود ارتش و چشمان اشكبار مردم وارد زمين فوتبال ورزشگاه يكصد هزار نفري ورزشگاه آزادي شد...
با ۹۹ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


لعنت بر ضرغامي، لعنت بر اين رژيم فاشيستي اسلامي، وسط حساس ترين بازي يک هشتم نهايي آسيا فوتبال رو قطع کردن...نواي گوش خراش "اذان" بخش ميکنن تا شايد اين ملت دين زده رو وادار کنن برن دو رکعت نماز بخونن..بعدش رفتم زدم شبکه جام جم …ميبينم بازي رو داره ميده ولي گزارشگر اصفهان به خاطر اذان توي تهران ! سکوت کرده بازي رو گزارش نميکنه! ..حالا نميدونم بخندم يا گريه کنم…بعدش اذان تموش شده حالا يوسفي تو شبکه 3 شروع میکنه به ریاکاری.. که آره منم رفته بودم تو حس اذان ملکوتی ..بازي در شرايطي که 5 دقيقه اش رو نشد ببينم ادامه پیدا میکنه ..يهو مي بينم گزارشگر روي آنتن به دروغ ميگه : شما که نبوديد هيچ اتفاقي توي بازي نيوفتاد..در صورتي که تو همون 5 دقيقه که از شبکه جام جم ديدم يک موقعيت براي ذوب آهن و یک موقعیت انصر ايجاد شد. حالا اين همه دروغ و ريا و فريب براي بخش 5 دقيقه اذان وسط فوتبال…تــــــُف !
با ۹۷ امتیاز و ۴۴ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


خاک بر سر حکومتی که تمام مقامات پیشینش جریان فتنه اند و تمام مقامات اکنونش جریان انحرافی.
با ۸۸ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


با توجه به حساسیت روزهای پیش رو و جلوگیری از انحصار تبادل اطلاعات در بالاترین و بهره گیری از نظر بازدیدکنندگان غیر عضو در بالاترین می توان حداقل امکان رای مثبت و یا منفی بازدیدکنندگان را به نظرات داده شده در پایین هر لینک ایجاد نمود. یادداوری این نکته خالی از لطف نیست که به صورت حدودی فقط 5 درصد تعداد افراد بازدید کننده سایت از اعضای بالاترین می باشند (در زمان های مختلف متفاوت است) و طبیعی است که باید برای افراد بازدید کننده غیر عضو هم این حداقل تاثیر و ارائه نظر را قائل شد. در پایان مطلب کاربران غیر عضو بالاترین می توانند نظرات خود را در باره این پیشنهاد قرار دهند. (این نظرات را در بالاترین منعکس خواهم کرد)
با ۸۸ امتیاز و ۶۹ نظر فرستاده شده در بخش دانش و فناوری
نظرات

 


بیایید ناصر حجازی را هرگز فراموش نکنیم... مهم این است که نام و یاد او در ذهن‌ها دفن نشود... نام پهلوان و پهلوان‌ها باید زنده بماند... امروز روز خاکسپاری یک اسطوره است... کسی که همیشه به یاد مردم کشورش بود و آن‌ها را هرگز فراموش نکرد و از یاد نبرد... امروز تن حجازی به زیر خاک می‌رود، اما یاد و نامش در قلب‌های ما زنده باقی خواهد ماند... حجازی و حجازی‌ها را نباید در ذهن خود به خاک بسپاریم... چطور ممکن است کسی را که تا آخرین لحظات زندگیش به یاد مردم بود و مرتب این موضوع را بر زبان می‌آورد، بعد از چند روز به فراموشی بسپاریم؟... آیا این اوج ناسپاسی نیست؟... یاد و نام این بزرگ مرد ورزش و اخلاق ایران گرامی باد.
با ۸۷ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


تقاضای تحقیق و تفحص از پرداخت سود سهام عدالت در صحن علنی مجلس تصویب شد. یکی از موارد مورد تحقیق پرداخت ۸۰ هزار تومان به ۹ میلیون نفر پیش از انتخابات سال ۸۸ است. به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان درخواست کننده برای اجرای این تحقیق و تفحص٬ عنوان می‌کنند که در پرداخت سود سهام عدالت در آستانه انتخابات ریاست جمهوی سال ۱۳۸۸ تخلف صورت گرفته است. علی اکبر اولیا یکی از نمایندگان مجلس گفته که «در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بدون اینکه اصلا سودی وجود داشته باشد دولت ۸۰ هزار تومان به ۹ میلیون نفر پرداختی داشته است.»
با ۸۷ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


نمایندگان مجلس ایران خواستار تحقیق و تفحص در مورد اتهام 'توزیع غیر قانونی پول در میان ۹ میلیون نفر از شهروندان توسط دولت محمود احمدی نژاد' در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شدند. مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز ۴ خرداد (۲۵ مه) مجلس، با ۱۷۶ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و ۷ رای ممتنع، به طرحی رای دادند که موضوع آن، تحقیق و تفحص در مورد نحوه "واگذاری و پرداخت سود سهام عدالت" در خرداد ماه ۱۳۸۸ است. به گفته محمد مهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه، تصمیم امروز نمایندگان مجلس، بر مبنای گزارش این کمیسیون درباره عملکرد دولت در واگذاری سهام عدالت پیش از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بوده که در آن زمان "به دلیل حساسیت‌های به وجود آمده ارائه نشد و امروز پس از دو سال، نوبت به ارائه این گزارش رسیده است". در اظهار نظری دیگر، علی اکبر اولیا، عضو کمیسیون عمران مجلس، نمایندگان را در "برخورد با تخلفات دولت از قانون" مصمم توصیف کرد و گفت: "اتفاقات ماه‌های اخیر، اصولگرایان و مجلس را متوجه تخلفات اطرافیان دولت کرده و زمینه را برای بررسی و برخورد با چنین تخلفاتی فراهم نموده است." آقای اولیا توضیح بیشتری در مورد "اتفاقات ماه های اخیر" نداده، اما سخنان او در شرایطی عنوان می شود که آقای احمدی نژاد از اواخر فروردین ماه به علت مقاومت در برابر دستور آیت الله خامنه ای در مورد ابقای حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات، مورد انتقاد شدید محافظه کاران قرار گرفته است.
با ۸۴ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


نه غزه نه لبنان . . . دوست داریم ناصر خان ای ایران . . . حجازی مردمی همینه همینه . . . فدراسیون فوتبال خجالت خجالت . .
با ۸۰ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


حکم متهمين پرونده حمله به کوی دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۸ اعلام شد. بر اساس اين حکم، دانشجويان درگير در اين پرونده به بيش از ده سال حبس محکوم شدند. اين درحالی است که تا کنون هيچ گزارشی از محکوميت عاملان اصلی اين پرونده منتشر نشده است. به گزارش منابع دانشجويی، نزديک به چهل دانشجوی دانشگاه تهران به احکام حبس تعزيری، تعليقی و همچنين جريمه نقدی محکوم شدند. دادستان کل کشور هم در ارديبهشت ماه سال جاری از صدور احکام جزايی برای ۴۰ نفر در رسيدگی به اين پرونده خبر داده بود. بعضی از دانشجويان محکوم شده، پيشتر هم بازداشت يا به حبس يا ممنوعيت از تحصيل محکوم شده بودند. محمد صادقی، فعال دانشجويی و عضو شورای مرکزی ادوار تحکيم وحدت در گفت و گو با راديو فردا می گويد: «اين نخستين بار نيست که به کوی دانشگاه تهران حمله می شود و چنين حکم هايی برای دانشجويان صادر می شود.» او در ادامه می افزايد: «متاسفانه بعضی از دانشجويان دانشگاه تهران و ساکنين کوی دانشگاه که خود مورد ظلم واقع شده بودند، توسط محاکم قضايی به حبس محکوم شدند و تمام وعده هايی که در اين زمينه داده شده بود، رنگ واقعيت به خود نگرفت. محمد صادقی همچنين می گويد دانشجويان انتظار اين برخورد را داشتند و می افزايد: «اگر در يک دادگاه عادلانه با کسانی که ظلم کردند و به محيط درس و تحصيل دانشجويان حمله کردند، برخورد می شد که ما ديگر مشکلی نداشتيم و جنبش دانشجويی در تمام اين سال ها اين گونه با ظلم و استبداد و بی عدالتی و روند بی قانونی کشور مبارزه نمی کرد.» پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸، نيروهای لباس شخصی و نيروی انتظامی به همراه يگان ويژه سپاه پاسداران در شامگاه ۲۴ خرداد به کوی دانشگاه تهران حمله کردند. بر اساس قانون، ورود نيروهای نظامی و انتظامی به کوی دانشگاه تهران، تنها با درخواست رييس دانشگاه تهران ممکن است. فرهاد رهبر، رييس دانشگاه تهران پس از اين حادثه گفت در اين باره درخواستی نکرده است.
با ۷۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران می‌گويد در دو ماه و نيم گذشته، ۷۰ نفر در زندان وکيل‌آباد مشهد اعدام شده‌اند. بنا به اين گزارش اين اعدام‌‌ها در نيمه دوم اسفند ۱۳۸۹ و فروردين و ارديبهشت ۱۳۹۰ و به‌طور «پنهانی و دسته‌جمعی» انجام شده است. اتهام اعدام‌شدگان «خريد و فروش مواد مخدر» بوده است. از شهريور ۱۳۸۹ تاکنون بارها خبر اعدام‌های گسترده و پنهانی در زندان وکيل‌آباد مشهد منتشر شده است اما مقامات قوه قضائيه ايران هنوز در اين باره سخنی نگفته‌اند. کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران افزوده «اين اعدام‌های گروهی بدون ابلاغ تأييديه حکم دادگاه تجديد نظر از سوی ديوان عالی کشور به وکلا و متهمان، اجرا شده است.» اين نهاد حقوق بشری گفته با اجرای اعدام به دليل طبيعت غيرقابل بازگشت بودن آن، مخالف است و معتقد است که اعدام‌های صورت گرفته‌ای که توسط مقامات رسمی اعلام نمی‌شود، در ساير زندان‌های کشور «جريان دارد.» افزايش بی‌سابقه‌ موج اعدام‌ها در ايران در سال ۱۳۸۹ واکنش‌های بين‌المللی را نيز به دنبال داشته است.
با ۷۶ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


پرداخت سهام عدالت به ۹ میلیون نفر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بعد از آنکه اعلام شد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي قرار است گزارش كميسيون برنامه و بودجه در مورد تقاضاي تحقيق و تفحص از واگذاري و پرداخت سود سهام عدالت را در صحن علني مجلس بررسي کنند، امروز چهارشنبه چهارم خرداد ماه، نمایندگان مجلس تقاضای تحقیق و تفحص از واگذاری و پرداخت سود سهام عدالت را با ۱٧۶ رای موافق، ۱٩ رای مخالف، ٧ رای ممتنع از مجموع ٢٣۰ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند. به گزارش مهر، در جلسه مذکور، محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه تقاضای تحقیق و تفحص در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسیده است، خواستار تصویب این تقاضا در صحن علنی مجلس شد. وی گفت: مبنای قانونی واگذاری هام عدالت به شش دهک خانوارهای جامعه احکام مندرج در فصل ششم قانون اصلاح موادی از قانون برنامه پنجم توسعه و اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است.
با ۷۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


با آنکه مقامات قضایی ایران در خصوص انجام اعدام زندانیان مرتبط با جرائم موادمخدری در زندان وکیل آباد مشهد همچنان سکوت کرده واز اعلام وقوع و تعداد چنین اعدام هایی سرباز می زنند، منابع موثق به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفتند که طی نیمه دوم اسفند ۸۹ و فروردین و اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ نزدیک به ۷۰ تن در این زندان اعدام شده اند. این اعدام ها به صورت هفتگی و به صورت دسته جمعی صورت گرفته است. علیرغم محدودیت های اطلاع رسانی از داخل زندان و منابع دیگر امکان تعیین دقیق تعداد زندانیان اعدام شده را دشوار می نماید منابع یاد شده تعداد ۷۰ زندانی را مورد تایید قرار داده اند. به گفته منابع یاد شده اعدام های گسترده یاد شده به صورت دسته جمعی و پنهانی در زندان وکیل آباد مشهد صورت گرفته است. آخرین نوبت از اعدام های یاد شده در دو ماه گذشته مربوط می شود به تاریخ دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه که طی آن ۱۰ زندانی اعدام شده اند. اعدام های صورت گرفته در رابطه با مجرمانی بوده که در ابطه با حمل، نگهداری و خرید و فروش مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند. این اعدام ها نیز بدون اطلاع و حضور خانواده و وکلا محکومان به اعدام و حتی بدون اطلاع قبلی خود اعدام شدگان اجرا شده است. منابع موثق یاد شده به کمپین گفتند که اعدام های گروهی یاد شده بدون ابلاغ تاییدیه حکم دادگاه تجدید نظر از سوی دیوان عالی کشور به وکلا ومتهمان اجرا شده است. به این ترتیب دادستان مشهد به تنهایی به اجرای احکام اعدام در این زندان مبادرت می کند. آخرین نوبت اعدام هایی که پیش از این کمپین از اجرای آنها در زندان وکیل آباد مشهد مطلع شده بود، اعدام ۱۰ زندانی در تاریخ یازدهم اسفند ماه ۱۳۸۹ میباشد. (لینک به خبر)‏ سکوت مقامات قضایی ایران در حالی در خصوص اعدام های مخفیانه زندان وکیل آباد ادامه دارد که دبیرکل سازمان ملل در گزارش ماه مارس خود نوشت که در دیدارکارمندان کمیسیاری عالی حقوق بشر سازمان ملل با همتایان ایران آنها وقوع ۶۰ اعدام در این زندان را مورد تایید قرار داده اند. این درحالی است که همین مقامات تا کنون در مورد اعدام های صورت گرفته در این زندان آماری ارائه نکرده اند. کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران بارها از مقامات ایرانی خواسته است که نسبت به اعدام های صورت گرفته در زندان های مختلف کشورشفاف و پاسخگو عمل کند. این نگرانی وجود دارد که مقامات قضایی ایران برای خالی کردن زندان ها از صدها نفری که طی سالهای گذشته احکام اعدام دریافت کرده اند به اجرای گسترده احکام اعدام اقدام می کند. این درحالی است که روندرسیدگی به اتهامات و مراحل قانونی و قضایی که منجر به اخذ حکم اعدام توسط متهمان می شود در بسیاری از موارد با مشکلات حقوقی بسیاری مواجه است. ایران از نظر تعداد اجرای حکم اعدام در جهان بعد از کشور چین مقام دوم را دارد ولی با در نظر گرفتن جمعیت دو کشور سرانه اعدام در کشور از چین هم پیشی می گیرد. اعدام های دسته جمعی در راهروی منتهی به سالن ملاقات های زندان وکیل آباد مشهد اجرا میشود. محکومان به اعدام پس از جمع شدن از بند های مختلف، اغلب برای غسل پیش از اعدام و نوشتن وصیت نامه به سوئیت های بند ۶.۱ منتقل و از آنجا به راهرو اعدام منتقل میشوند. بیشترین تعداد زندانیان محکوم به اعدام در سالن های ۱۰۱ ، ۱۰۲ ، ۱۰۳ ، ۱۰۴ و ۱۰۵ بند ۵ زندان وکیل آباد مشهد نگهداری میشوند. در برگه پزشکی قانونی مشهد علت مرگ اعدام شده ها " قتل قانونی" ذکر میشود. یکی از کارمندان دولتی که در جریان این اعدام ها حضور داشته است ، به کمپین گفته است: « برای تسریع در روند اداری، برگه وفات زندانی هایی که در زندان وکیل آباد اعدام میشوند ، ساعاتی قبل از اجرای حکم و در حالی که هنوز زندانی زنده است صادر میگردد." صدور برگه وفات برای فردی که هنوز زنده است امری خلاف قانون است. خصوصا اینکه طبق قوانین فقهی و قانونی ایران در صورتی که یک فرد پس از مدتی زنده از چوبه دار پایین آورده شود ، کسی حق تعرض به وی را ندارد. علی رغم انتشار اخبار اعدام های گسترده ، پنهانی و دسته جمعی در زندان وکیل آباد مشهد و اعتراض های جهانی نسبت به این اعدام ها ، تا کنون مقامات دولتی و قضایی ایران در این باره سکوت کرده اند. به جز منابع کمپین که از داخل نهادهای قضایی، دولتی و زندان وکیل آباد مشهد (زندان مرکزی مشهد) از این اعدام ها خبر میدهند تا کنون شاهدان بسیاری در رابطه با این اعدام ها سخن گفته اند. احمد قابل ، پژوهشگر دینی و از شاگردان آیة الله منتظری در دو دوره مختلف که در زندان وکیل آباد زندانی بوده است از وجود اعدام های گسترده و اعلام نشده در این زندان خبر داده است. آقای قابل در گفتگو با کمپین از اعدام ۵۰ زندانی متهم به جرایم مربوط به مواد مخدر در چند نوبت در دروه اول نگهداری اش در زندان وکیل آباد در بازه اسفند ماه سال هشتاد و هشت تا اردیبهشت سال هشتاد و نه خبر داده بود . همچنین این پژوهشگر دینی در نوبت دوم زندانی بودنش در وکیل آباد در پاییز سال هشتاد ونه نیز از ادامه اعدام های دسته جمعی و پنهانی در این زندان خبر داده است. این پژوهشگر دینی در گفتگو با رسانه ها از اعدام قریب ۶۰ زندانی دیگر در چند نوبت در پاییز سال هشتاد و نه خبر داده است. هاشم خواستار دیگر زندانی عقیدتی در زندان وکیل آباد مشهد نیز در نامه ای به رئیس قوه قضائیه از وجود اعدام های گسترده ، اعلام نشده و پنهانی در این زندان گفته است. آقای خواستار به عنوان نمونه به اعدام ۶۳ نفر تنها در یک روز در تاریخ نوزده مرداد سال هشتاد و نه اشاره کرده است. برادرزاده یکی از اعدام شده ها در تاریخ بیست و هفت مرداد ماه سال هشتاد و نه در گفتگو با کمپین از اعدام دسته جمعی ۶۷ زندانی تنها در یک روزخبر داده است. وی مدعی شده بود که روند دادرسی پرونده عمویش عادلانه نبوده است و ۳۰۰ گرم مواد مخدری که عموی وی به خاطر آن اعدام شده بود ، متعلق به یکی از دوستان فرد اعدام شده بوده است و نه خود وی.‏ برخی زندانیان مربوط به جرایم مواد مخدری گفته اند که از حق دادرسی عادلانه محروم بوده اند و در بسیاری از موارد احکام اعدام توسط قضات دادگاه انقلاب مشهد بدون مستندات کافی و تنها مبتنی بر اقرارهای اخذ شده از متهم تحت فشار و شکنجه، صادر شده است.‏ کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران به صورت کلی مخالف با اجرای اعدام به دلیل طبیعت غیرقابل بازگشت بودن آن است و معتقد است که اعدام های صورت گرفته ای که توسط مقامات رسمی اعلام نمی شود در سایر زندان های کشور نیز جریان دارد و از مقامات ایرانی بار دیگر می خواهد نسبت به اجرای احکام یاد شده پاسخگو وشفاف باشد.
با ۶۵ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


حکم متهمین پرونده حمله به کوی دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۸ اعلام شد. بر اساس این حکم، دانشجویان درگیر در این پرونده به بیش از ده سال حبس محکوم شدند. این درحالی است که تا کنون هیچ گزارشی از محکومیت عاملان اصلی این پرونده منتشر نشده است. به گزارش منابع دانشجویی، نزدیک به چهل دانشجوی دانشگاه تهران به احکام حبس تعزیری، تعلیقی و همچنین جریمه نقدی محکوم شدند. دادستان کل کشور هم در اردیبهشت ماه سال جاری از صدور احکام جزایی برای ۴۰ نفر در رسیدگی به این پرونده خبر داده بود. بعضی از دانشجویان محکوم شده، پیشتر هم بازداشت یا به حبس یا ممنوعیت از تحصیل محکوم شده بودند. محمد صادقی، فعال دانشجویی و عضو شورای مرکزی ادوار تحکیم وحدت در گفت و گو با رادیو فردا می گوید: «این نخستین بار نیست که به کوی دانشگاه تهران حمله می شود و چنین حکم هایی برای دانشجویان صادر می شود.» او در ادامه می افزاید: «متاسفانه بعضی از دانشجویان دانشگاه تهران و ساکنین کوی دانشگاه که خود مورد ظلم واقع شده بودند، توسط محاکم قضایی به حبس محکوم شدند و تمام وعده هایی که در این زمینه داده شده بود، رنگ واقعیت به خود نگرفت. محمد صادقی همچنین می گوید دانشجویان انتظار این برخورد را داشتند و می افزاید: «اگر در یک دادگاه عادلانه با کسانی که ظلم کردند و به محیط درس و تحصیل دانشجویان حمله کردند، برخورد می شد که ما دیگر مشکلی نداشتیم و جنبش دانشجویی در تمام این سال ها این گونه با ظلم و استبداد و بی عدالتی و روند بی قانونی کشور مبارزه نمی کرد.» پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، نیروهای لباس شخصی و نیروی انتظامی به همراه یگان ویژه سپاه پاسداران در شامگاه ۲۴ خرداد به کوی دانشگاه تهران حمله کردند. بر اساس قانون، ورود نیروهای نظامی و انتظامی به کوی دانشگاه تهران، تنها با درخواست رییس دانشگاه تهران ممکن است. فرهاد رهبر، رییس دانشگاه تهران پس از این حادثه گفت در این باره درخواستی نکرده است. در فیلمی که از حمله به کوی دانشگاه تهران منتشر شد، مهاجمان می گویند که «عزیزالله رجب زاده»، رییس پلیس وقت تهران، دستور این حمله را داده است. دفتر تحکیم وحدت از کشته شدن ۵ نفر در این حمله خبر داد. مقام های جمهوری اسلامی اما با تکذیب این خبر گفتند که تنها ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر در این حادثه زخمی شدند. آمار دقیق دستگیر شده ها هیچگاه رسما اعلام نشد. رهبر جمهوری اسلامی روز ۳۱ مرداد سال ۸۸ در دیدار با جمعی از دانشجویان گفته بود که روند رسیدگی به این پرونده به کندی صورت گرفته ولی قطعا عاملان حادثه معرفی خواهند شد. آیت الله علی خامنه ای همچنین گفت: «تخلفات یا حتی جنایاتی در خلال این حوادث از سوی نیروهای ناشناس انجام گرفته. این را به طور قاطع بدانید با آنها برخورد خواهد شد. در کوی دانشگاه قطعا تخلفات بزرگی انجام گرفته، کارهای بدی انجام گرفته. ما گفتیم پرونده ویژه ای برای این کار تهیه شود و به طور دقیق دنبال بگردند و مجرمان را پیدا کردند و زمانی که پیدا کردند، به وابستگی های سازمانی آنها هم نگاه نکنند.» با این حال تاکنون هیچ گزارشی از محکومیت عاملان اصلی این پرونده منتشر نشده و دانشجویان که به عنوان شاکیان اصلی این پرونده مطرح بودند، محکوم شده اند. محمد صادقی، عضو شورای مرکزی ادوار تحکیم وحدت درباره علت چنین برخوردهایی می گوید: «دلیل آن به هر حال جز منحرف کردن افکار عمومی یا کنترل اوضاعی که به سبب اعتراضات دانشجویی در خصوص فجایعی که رخ داده بود، نمی تواند باشد.» آقای صادقی در ادامه می گوید: «چون مسببان این حادثه نیروهای منتصب به حاکمیت و برخی نیروهای وابسته به نهادهای نظامی هستند، ما تا امروز شاهد برگزاری دادگاه یا انتشار اسامی این متهمینی که هر بار نمایندگان مجلس یا نهادهای قضایی می گویند به پرونده آنها رسیدگی می شود، نبودیم. دادگاهی برای بررسی و مشخص کردن عمق فجایعی که صورت گرفته، تشکیل نشده است.» محمد صادقی همچنین به فشارها علیه دانشجویان اشاره می کند و می گوید: «تا این زمان یادم نمی آید از نهادهای نظامی یا لباس شخصی یا کسانی که این فجایع را به رسانه ها معرفی شوند اما هربار تعدادی از دانشجویان که نگاه منتقدانه دارند بدون اینکه خشونتی اعمال کرده باشند و صرفا اعتراض کرده اند، بازداشت و محاکمه می شوند و اسامی آنها منتشر می شود، از آنها اعتراف گرفته می شود، از تحصیل محروم می شوند و با احکام سنگین انضباطی روبه رو می شوند.» اتحادیه اروپا در فروردین ماه سال جاری اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده کنونی نیروی انتظامی را مسئول وقایع کوی دانشگاه در سال ۱۳۸۸ معرفی کرد و به همین اتهام او را در فهرست تحریم های خود قرار داد. غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور هم در اردیبهشت ماه درباره تاخیر در پیگیری این پرونده گفته بود که برخی از افراد مربوط به این پرونده سر و صورت خود را پوشانده بودند و شناسایی این افراد، رسیدگی به پرونده را قدری به تاخیر انداخت.
با ۶۱ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به unsubscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته