-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۳, سه‌شنبه

Latest New from Green Correspondents for 05/03/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

همچنين مجلس ختم شادروان پورزند نيز روز پنجشنبه ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲.۵ در مسجد نور، ميدان فاطمی، برگزار خواهد شد.
خبرنگاران سبز/جامعه:
پيکر شادروان سيامک پورزند روزنامه نگاری که روز جمعه ۹ ارديبهشت ماه برای هميشه از اين دنيا پر کشيد، تحويل بستگان وی گرديده و مراسم تشييع و خاکسپاری وی در فردا سه‌شنبه از ساعت ۱۱ صبح آغاز می‌گردد.

 لذا جمعی از حاميان شادروان پورزند در شبکه های اجتماعی از عموم مردم و دوستداران اين استاد فرهيخته برای حضور در مراسم خاکسپاری فردا در ساعت ۱۱ صبح دعوت کرده اند تا با حضور در مقابل درب غسال‌خانه بهشت زهرا از يک عمر تلاش استاد پورزند در عرصه رسانه‌های جمعی بويژه مطبوعات قدردانی شود.

همچنين مجلس ختم  شادروان پورزند نيز روز پنجشنبه ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲.۵ در مسجد نور، ميدان فاطمی، برگزار خواهد شد.
 

 
 

سليمی‌نمين بايد روز نوزدهم ماه جاری برای ادای پاره‌ای از توضيحات در دادسرا حضور يابد.
خبرنگاران سبز/جامعه:
جَدل و جِدال در بين اصولگرايان که اکنون هيچ يک آن يکی را به عنوان جناح اصولگرا قبول ندارد همچنان ادامه دارد। هر دو صاحب قدرت، يکی تريبون دارد، ديگری منبر . فرقی ندارد چرا که هدف هر دو يکی است . اتهام زنی و محکوم کردن يکديگر. روزی حاميان رهبری که مبلغ اسلام نوین هستند، تيم احمدی نژاد را لجن مال می کند و روز ديگر توپ به زمين ياران مشايی و احمدی نژاد می افتد تا حريف را خاک کنند .

پس از اينکه تيم مشايی از منصور ارضی و سعيد حداديان به دادگاه شکايت کرد، اقتدارگرايان نيز با دستگيری علی يعقوبی مشاور معنوی تيم احمدی نژاد و عباس اميری فرد قدرت خود را به تيم مشايی ديکته کردند که اين دو بازداشت نيز از طرف تيم احمدی نژاد بی جواب نمانده است . طبق اخبار رسانه های اقتدارگرايان، معاونت حقوقی احمدی نژاد،در پی مصاحبه عباس سليمی نمين با عنوان «نگذاريم تملق‌گويان احمدی‌نژاد را از ما بگيرند»، به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحيه ۲۸ کارکنان دولت احضار شده است.

سليمی‌نمين بايد روز نوزدهم ماه جاری برای ادای پاره‌ای از توضيحات در دادسرا حضور يابد.

سليمی‌نمين در مصاحبه‌ای با مروری بر نقش تملق‌گويی در انحراف برخی دولت‌ها تأکيد کرده بود: نبايد بگذاريم اطرافيان رئيس جمهور با تملق‌گويی احمدی‌نژاد را از ما بگيرند.

 
 

علی يعقوبی کسی است که شایع است، مشائی و تيم احمدی نژاد از وی خط می گيرند. از او به عنوان پدر معنوی تيم احمدی نژاد نام برده می شود. او به راحتی بسیاری از ارکان نظام جمهوری اسلامی را علنا زیر سوال برده، ولی تاکنون دستگاه‌های امنیتی هیچ برخوردی با وی نداشته‌اند.
خبرنگاران سبز/جامعه:

علی يعقوبی کسی است که شایع است، مشائی و تيم احمدی نژاد از وی خط می گيرند. به گزارش نهصت سبز آزادی عليرغم اينکه شخص مشايی ارتباط با اين فرد را رد کرده است و ادعا نموده که چنين فردی را نمی شناسد. اما همچنان از اين فرد به عنوان پدر معنوی تيم احمدی نژاد نام برده می شود و بسياری بر اين باورند که خط دهی انديشه های مهدويت و موضوع ظهور و آخرالزمان که از سوی اين تيم به کرّات مطرح شده است از سوی اين فرد به اين جريان تزريق می شود.

اما علی يعقوبی کيست ؟ وی متولد ۱۳۴۴ در تهران و فرزند زين العابدين يعقوبی است که در سال ۶۱ توسط سازمان مجاهدين خلق ترور شده است. گفته می‌شود پدر وی از اعضاء انجمن حجتيه بوده است. او شوهر خواهر رامين مهمان پرست است. وی پس از اخذ ديپلم در رشته پزشکی دانشگاه شهيد بهشتی مشغول به تحصيل شده، بعد از مدتی تحصيل را رها کرده و به دنبال علوم غريبه رفته است.
 از آنجايی که تصوير خوبی از جامعه روحانيت نداشته، خود شخصا به مطالعه در علوم دينی روی آورد. او در پاسخ به منتقدانش که می گويند از کجا سواد دينی را آموخته است می گويد :« مباحث من از معلمی گمنام است که نام و نشان او گم است. بعضی سوال می‌کنند معلم شما کيست؟ در جواب عرض می‌کنم معلم من کسی است که اين مطالب را مطرح می‌کند چه کسی می‌تواند اين مطالب را مطرح کند؟ شايد کسی بگويد يک آدم معمولی. می‌گويم باشد شما اينطور فکرکن. شايد کسی بگويد يک عالم. می‌گويم شما هم اين طور فکر کن. شخص را با صفت بشناسيد نه با اسم. اسم گذرا است و موقت است سيمای انسان در عوالم ثابت است ، معلم بنده مدتی است که شهيد شده است و از غير او هم مطلب نمی‌گيرم ،معلم بنده ۱۴۰۰ سال است که شهيد شده است» يعقوبی از هيچگونه سواد حوزوی برخوردار نیست. با این حال از اوايل سال ۸۰ ابتدا با برگزاری جلسات سخنرانی برای دانشجويان، بسيجيان، و هيئت های عزاداری ، کم کم افرادی را به دور خود جمع کرده و به طرح مباحثی همچون توحيد، ولايت و عوامل غيبت پرداخته است.
وی بعدها جلسات خود را به صورت سخنرانی هفتگی ادامه داده وافرادی از قشر جوان، نهادها و ارگانهای مختلف در اين جلسات شرکت می‌کنند. يعقوبی نفوذ بسيار بالايی در ميان هيئت های عزاداری و برخی بسيجيان و حزب اللهی ها داشته و برخی از طرفداران وی بر اين باورند که وی دارای انرژی های خاصی است که می تواند با آن کارهای عجيبی انجام دهد و در برخی جمله های وی در سخنرانی هايش که در ادامه نوشتار به آن اشاره می شود خودش اين موضوع را علناً مطرح ميکند و مخالفانش که بيشتر می توان در طيف روحانی يافت به اين موضوع اشاره کرده اند که يعقوبی با اجنه ارتباط دارد و آنها را به تسخيير خود در آورده است.
سخنرانی های يعقوبی در راستای نظريه های «آخر الزمانی» و را هکارهای «فراهم آوردن شرايط ظهور» است . يعقوبی بارها روحانيت را به مناظره فراخوانده و در سخنرانی های متعدد گفته است : « من مسائلی را مطرح می کنم که در تاريخ هزار و چهارصد ساله اسلام گفته نشده و کسانی که مدعی اسلام شناسی هستند نيزاز آوردن مثل آن و يا تکميل آن عاجز هستند» ،« اگر صد عالم، صد شبانه‌روز زحمت بکشند و بخواهند درباره حنيفيت سخن بگويند به اندازه‌ای که وی فی البداهه در اين باره حرف دارد مطلب نخواهند داشت» وی می گويد : «وقتی به آقايان می‌گوييم شما اسلام شناس نيستيد می‌گويند: نه هستيم. هستيد؟ جداً می‌گويند؟ باشد خداوند اوج اسلام را دين مرضی مطرح می‌کند، يکی از آقايان قم بيايد و دين مرضی را توضيح دهد، هر چقدر هم مهلت بخواهد دارد.»
اما آنچه بيشتر از همه خشم روحانيت را برانگيخته است و موجب شده است که بگويند انديشه های اسلام منهای روحانيت مشايی متاثر از گفته های اين فرد می باشد به اين دليل است که يعقوبی بارها در سخنرانی های خود با صراحت گفته است :« پايه (محور) کار ما استنادات قرآنی و حديث نيست پايه (محور) کار ما ديده‌ها و يافته‌ها هست. اين روش که عرض کردم خدمت شما طبق راهنمايی قرآن دنبال کرديم. قرآن دعوت به اين روش می‌کند. معارف اين نيست که بنشينم يک آيه قرآن را بخوانيم در موردش بحث کنيم ببينيم چه می‌فهميم بهره‌ای که از اين طريق انسان می‌برد بسيار اندک است بايد طبق آدرسهای قرآن، انسان حرکت کند و برود در صحنه، عملاً ببيند که در جای جای عالم چه چيزی قرار داده شده است.»
اگر چه علی يعقوبی بارها در سخنرانی خود اظهار داشته است که از سوی سيد علی خامنه ای تائيديه دارد و منتقدانش اين را رد کرده اند اما هيچگاه اين موضوع از سوی دفتر رهبر جمهوری اسلامی ايران تکذيب نشده است.
پایگاه مهدوی سیصد و سیزده مرد گزارش داده که  يکی ديگر از خصوصيات علی يعقوبی حمله به مجلس خبرگان است وی بر اين باور است که ولی جامعه اسلامی بايد از سوی امام زمان تعيين شود و اعضای مجلس خبرگان به دليل اينکه معنای ولايت فقيه را فهميده‌اند حق خود می‌دانند که در تعيين رهبری دخالت کنند. از همين رو با بی شرمی تمام ، احکام اين مجلس را با مصوبات سقيفه بنی ساعده برابر می‌داند:« مجلس خبرگان در نظام عالم حکم سقيفه بنی ساعده را دارد.... قيمت مجلس خبرگان قيمت سقيفه بنی ساعده است و افراد مجلس خبرگان در نظام عالم قيمت افراد سقيفه بنی ساعده را پيدا می‌کنند …مجلس خبرگان مقوله‌ای است بسيار منفی، بسيار زشت بسيار جهنمی.»
اگر چه برخی از مخالفان بانفوذ وی، علی یعقوبی را چهره پشت مستند «ظهور نزدیک است» می‌دانند ولی هنوز هيچ کدام از دستگاه های امنيتی توان برخورد جدی با اين فرد را نداشته اند. با توجه به اينکه بسياری انديشه های اين فرد را انحرافی خوانده و خواستار برخورد با وی شده اند و بارها وی در سخنرانی هايش اساس برخی تشکيلات جمهوری اسلامی از جمله مجلس خبرگان را به شدت نفی نموده است و آنان را به مناظره فراخوانده اما تا به حال هيچگونه برخورد جدی از سوی دستگاه های امنيتی با وی نشده است، اگر چه برخی عنوان کرده اند که وی به مشهد تبعيد شده است اما چگونه است اگر انديشه های اين فرد انحرافيست وی را به جای تبعيد به يک روستا يا شهر دور افتاده به شهری مذهبی مانند مشهد تبعيد کرده اند؟ دستگاه های امنيتی از چه چيز در هراسند ؟


 
 

عدم معرفی و سهل انگاری برای انتخاب وزير راه و ترابری در صورتی توسط دولت کودتايی انجام می شود که با توجه به بالا بودن تلفات جاده ای و آسمان هوايی کشور، توجه بيشتری را از جانب دولت و مجلس طلب می کند.
خبرنگاران سبز/جامعه:
بيش از سه ماه از استعفای وزير راه و ترابری دولت دهم می گذرد؛ وزيری که به گفته رئيس دولت، استاد وی در دوران دانشگاه بوده است. وزيری که چنان جان مردم ايران برايش بی ‌ارزش بود که گفته بود: «تلفات سقوط هواپيما در ايران کم است.» و يا بعد از هر سانحه هواپيمايی که به کشته شدن تعداد بيشمای از هوطنانمان ختم می‌شد می‌گفت: «هنوز هم آمار سوانح هوايی ايران نسبت به متوسط حوادث هوايی جهان پايين است.»

حميد بهبهانی که حتی حاضر نشده بود برای دفاع از عملکرد ضعيف خود در دوران تصدی وزارت راه در جلسه استيضاح خود در مجلس شورای اسلامی نيز حاضر شود، در حالی رای عدم اعتماد از مجلس دريافت کرد که با ۱۴۷ رای موافق و ۷۸ رای مخالف از وزارت راه و ترابری بر کنار شد و عنوان پنجمين وزيرعزل شده توسط مجلس را به خود اختصاص داد. هر چند رئيس دولت در دهن کجی ديگری به مجلسيان درست بعد از چند روز از استيضاح وزير راه، او را در حکمی به سمت مشاور رئيس جمهور در امور حمل و نقل منصوب کرد.

اما همزمان با پايان مهلت قانونی رئيس دولت برای معرفی وزير پيشنهادی برای وزارت راه و ترابری - که با عدم معرفی از سوی احمدی نژاد همراه شده است- معاون پارلمانی رئيس جمهور در سخنان عجيب و غريبی ، اين مساله را بی‌اهمیت جلوه داد.

به گزارش ايسنا، در حاشيه جلسه هيات دولت اعلام شده است که با توجه به ادغام وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی نيازی به معرفی وزيری جديد به مجلس نيست!

معاون پارلمانی رييس دولت همچنين گفته که طی هفته‌های آينده لايحه شرح وظايف وزارتخانه‌های ادغام شده به مجلس ارائه خواهد شد.

طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران، هر وزارتخانه‌ای حداکثر سه ماه می‌تواند بدون وزير بماند و با سرپرست اداره شود. از آنجا که وزير راه و ترابری در ۱۲ بهمن ۸۹ استيضاح و برکنار شده است، رئيس جمهور بايد قبل از انقضای سه ماه، در وقت مقرر، فردی را به مجلس معرفی می کرده تا قبل از ۱۲ ارديبهشت ۹۰، وزير جديد رأی اعتماد بگيرد و وزارتخانه بی وزير نماند.

با اين حال، اکنون که نه وقت معرفی وزير، بلکه وقت آغاز به کار وزير هم تمام شده، دولت به جای آن که پاسخگوی تخلف آشکار خود از قانون اساسی ج. ا. باشد ، پيش دستی هم می‌کند و مدعی است که با اتمام مهلت قانونی هم کسی را به مجلس معرفی نخواهد کرد.

استدلال ناموجهی هم که برای اين کار می آورد آنقدر بی بنياد است که برای رد آن ، حتی نياز به دانش حقوقی ترم اولی  یک تازه دانشگاهی هم نيست.

از اين رو، نمی توان باور داشت که معاون پارلمانی رئيس جمهور که تا چندی پيش، نماينده همين مجلس هم بود، واقعاً به آنچه گفته  است باور حقوقی، قانونی و عقلی داشته باشد. اما بی‌گمان این اظهارات زدن مهر تأييد ديگری است بر نظريه "مجلس در رأس امور نيست"!

عدم معرفی و سهل انگاری برای انتخاب وزير راه و ترابری در صورتی توسط دولت کودتايی انجام می‌شود که با توجه به بالا بودن تلفات جاده‌ای و هوايی کشور، توجه بيشتری را از جانب دولت و مجلس طلب می‌کند.

 
 

عباس غفاری یکی از رمالان و جن‌گیرهای وابسته به اسفندیار رحیم‌مشایی توسط ضابطان یکی از نهادها دستگیر شده و تحت بازداشت قرار دارد. با این‌حال، یکی از مقامات پیگیر آزاد نمودن وی بوده و تاکنون در این مسیر موفقیتی به دست نیاورده است.   
خبرنگاران سبز/جامعه:
همزمان با دستگیری و سپس آزادسازی عباس امیری‌فر از نزدیکان اسفندیار رحیم‌مشایی، خبرگزاری‌ها خبر از دستگیری یکی از رمال‌ها و جن‌گیرهای نزدیک به وی خبر می‌دهند. به گفته آینده نیوز، این فرد که عباس غ معرفی شده دارای قدرت متافیزیکی و مهارت در ارتباط با عوالم دیگر بوده و در جریان تحقیات از وی،، مشکلاتی برای بازجویان وی به وجود آمده است!
بلافاصله پس از دستگیری این فرد، تماس‌ها و فشارهای یکی از مقامات برای آزادسازی  وی آغاز شده است که تاکنون به نتیجه نرسیده است.
گفتنی است طی روزهای اخیر، بسیاری از اصولگرایان از جمله مصباح یزدی، حداد عادل، حسین فدایی و مرتضی نبوی در خصوص ارتباط جریان رحیم‌مشایی با اجنه و رمالان اظهاراتی را مطرح کرده و دربرابر آن موضع گرفته‌اند.
یک سایت تازه تاسیس نزدیک به احمدی‌نژاد، با طرح پرسش‌هایی مدعی شده که بازجوی عباس غفاری، دچار سکته و مرگ شده است. 

 
 

طرحی که حيدر رضايی آن را دزديده، همچنين در کتاب «لبخند بزن مونا ليزا» شامل طرح‌های از علی ديواندری، در سال ۱۳۸۰ توسط انتشارات روزنه منتشر شده است. اين طرح همچنين پيشتر در نشريات مختلف خارجی و داخلی مثل حيات نو و دنيای سخن چاپ شده است.
خبرنگاران سبز/ فرهنگ و هنر:
فیلم اخراجی‌ها  ۳ به کارگردانی ده‌نمکی که همچون فیلم‌های قبلی‌اش از رانت‌های دولتی و حکومتی برای ساخت، تبلیغ و اکران استفاده کرده و کنایه‌‌ای سینمایی به رهبران جنبش سبز و کوشندگان آن است پیش از این واکنش‌های فراوانی را برانگیخته بود. اینک خبر می‌رسد که پوستر شناخته شده این فیلم که نشان پیروزی «جنبش سبز» را به سخره می‌گیرد در واقع دزدی طرحی است که پیش از این «علی دیواندری» کشیده بوده و به سبب آن برنده جایزه «قوچ طلایی» در جشنواره بین‌المللی کاریکاتور در سال  ۱۹۹۷ شده است.

بر اساس خبری که در فضای مجازی منتشر شده است، پوستر فيلم اخراجی‌ها۳ دزدی آشکار از روی طرحی از «علی‌ديواندری» است که سال‌ها پيش برنده جايزه اول جشنواره بين‌المللی کاريکاتور «قوچ طلايی» شده است.

حيدر رايی که طراحی اين پوستر را برعهده داشته است، پيش‌تر گفته بود که «در گفت‌وگو با کارگردان و موضوعی که به آن توجه کرده» اين پوستر را طراحی کرده است، اما شباهت بی‌کم و کاست پوستر اين فيلم با کاريکاتوری که برنده جشنواره جشنواره بين‌المللی کاريکاتور «قوچ طلايی» سال ۱۹۹۷ قبرس شده است نشان می‌دهد که اين گفت‌وگو فقط در «دزدی هنری» او نقش داشته است!

طرحی که حيدر رضايی آن را دزديده، همچنين در کتاب «لبخند بزن مونا ليزا» شامل طرح‌های از علی ديواندری، در سال ۱۳۸۰ توسط انتشارات روزنه منتشر شده است.

اين طرح همچنين پيشتر در نشريات مختلف خارجی و داخلی مثل حيات نو و دنيای سخن چاپ شده است.

حيدر رضايی، سال‌هاست که به طراحی مشغول است و بعيد می‌رسد که وی اين کاريکاتور علی ديواندری را قبل از طراحی پوستر فيلم اخراجی‌ها۳ نديده باشد.

اکران فيلم اخراجی‌ها۳ واکنش‌های زيادی را در ميان مخالفان حکومت و دولت ايران برانگيخت و بعضی نيز گفتند که پوستر اين فيلم توهين به معترضان است.

 
 

سحابی که دچار خونريزی مغزی شده است در بخش ای سی يوی بيمارستان پارسيان در حالت کما بستری است .
خبرنگاران سبز/جامعه:
منابع بيمارستانی در بيمارستان 'پارسيان ' می گويند که حال ' عزت الله سحابی ' وخيم تر از روز قبل شده و وی از شب گذشته به کما رفته است.

يکی از پزشکان سحابی در گفت و گو با ايرنا استان تهران گفت ميزان پلاکت های خون سحابی بشدت پايين آمده است و در اين شرايط انجام هر نوع عمليات جراحی روی وی بسيار خطرناک است .
سحابی که دچار خونريزی مغزی شده است در بخش ای سی يوی بيمارستان پارسيان در حالت کما بستری است . برای سلامتی اش دعا کنید.

 
 

برخی از منابع خبری مدعی شده‌اند که عباس اميری‌فر روز گذشته بازداشت شده است.
خبرنگاران سبز/سیاست:
به نقل از سایت صراط نیوز، عباس اميری‌فر دبيرکل تشکل موسوم به جامعه وعاظ ولايی (حاميان مشايی) شب گذشته توسط دادگاه ويزه روحانيت به اتهام مشاکرت در تهيه و توزيع سی دی انحرافی ظهور نزديک است، توهين و تشويش اذهان عمومی از طريق مصاحبه‌های جهت‌دار و ايراد اتهام عليه برخی شخصيت‌ها بازداشت شد.

وی همزمان با دبيرکلی تشکلی موسوم به جامعه وعاظ ولايی برای حمايت از اسفنديار رحيم مشايی و جريان انحرافی، امام جماعت مسجد سلمان و دبير کميسيون فرهنگی دولت نيز بوده است.

به گزارش آفتاب، حجت الاسلام جعفر شجونی چندی پيش اعلام کرده بود به خاطر اتهامات و نشر اکاذيب از اميری‌فر به دادگاه ويژه روحانيت شکايت کرده‌ است.

اميری‌فر که رياست شورای فرهنگی رياست جمهوری را بر عهده دارد و از ياران رحيم‌مشايی است، چند روز پيش در گفت‌وگو با روزنامه شرق گفته بود که حرف‌های رحيم مشايی همان حرف‌های مقام معظم رهبری است.

وی همچنين در گفت‌وگويی با خبرگزاری فارس رحيم‌مشايی را رييس‌جمهور آينده ايران معرفی و اعلام کرده بود که حاميان مشايی ممکن است در انتخابات مجلس نهم به جای اصول‌گرايان با بخشی از اصلاح‌طلبان ائتلاف کنند.

دبير جامعه وعاظ ولايی با دفاع از احمدی‌نژاد گفته بود: ختم کلام اين است که هرکس احمدی‌نژاد را قبول دارد بايد مشايی و معتمدين ايشان را هم قبول داشته باشد. کسی که امام را قبول داشت بايد معتمدين امام و کسی که علی (ع) را قبول داشت بايد معتمدين علی را هم قبول می‌داشت.

گفتنی است شب گذشته نيز به نقل از ساجده عرب‌سرخی، فرزند فيض‌آلله عرب‌سرخی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی که باجناق اميری‌فر است، اين خبر را در صفحه فيس‌بوک تائيد کرده بود.

 
 

سايت الجزيره نيز به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد که يک مسئول القاعده نيز خبر مرگ بن لادن را تاييد کرد.
خبرنگاران سبز/سياست: 
مسئولان آمريکايی در ساعات اوليه‌ی صبح امروز (دوشنبه ) خبر مرگ اسامه بن لادن را اعلام کردند.بن لادن توسط ماموران سیا در ساختمانی در خارج اسلام اباد کشته شد .

به گزارش خبرگزاری رويترز، مسئولان آمريکايی خبر مرگ اسامه بن لادن ، رهبر القاعده را تاييد کردند. منابع آمريکايی اعلام کردند:‌ هم اکنون آمريکا جسد رهبر القاعده را در اختيار دارد. دو مقام ضد تروريستی ارشد آمريکا خبر مرگ بن لادن در پاکستان را تاييد کردند. يکی از آنها گفت که بن لادن چند روز پيش طی يک عمليات زمينی کشته شد.
سايت الجزيره نيز به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد که يک مسئول القاعده نيز خبر مرگ بن لادن را تاييد کرد.

باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا درباره نحوه‌ی کشته شدن بن لادن دقايقی پیش سخنرانی کوتاهی کرد. اوباما گفته است: بن لادن رهبر مسلمانان نبود، قاتل مسلمانان بود.


 
 

وی که بهانه اينکه همراه حجةالاسلام اديب يزدی ـ سخنران مراسم ـ به اين مراسم آمده، از دانشجويان حاضر خواست که اگر سوالی از او دارند بپرسند!، که اين مسئله اعتراض حضار در مراسم را به دنبال داشت.
خبرنگاران سبز/سياست/از دیگر رسانه ها:
حضور ناگهانی شب گذشته مسئول خبرگزاری ايرنا در دانشگاه امام صادق(ع) با حاشيه هايی همراه بود.

به گزارش «تابناک»، علی اکبر جوان فکر پس از ايجاد حاشيه و حمايت از خانه نشينی احمدی نژاد و بازتاب استعفا و رد استعفای وزير اطلاعات در خبرگزاری ايرانا-  در پی بازيابی جايگاه و توجيه رفتار خود، شب گذشته به طور ناگهانی در مراسم هيئت ميثاق با شهدای دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع) حاضر شد که با واکنش شديد دانشجويان اين دانشگاه مواجه شد.

بنابر اين گزارش، وی که بهانه اينکه همراه حجةالاسلام اديب يزدی ـ سخنران مراسم ـ به اين مراسم آمده، از دانشجويان حاضر خواست که اگر سوالی از او دارند بپرسند!، که اين مسئله اعتراض حضار در مراسم را به دنبال داشت.

گفتنی است پس از انتقاد شديد ميثم مطيعی ـ يکی از دانشجويان بسيجی اين دانشگاه و مداح هيئت ـ و اعتراض دانشجويان ديگر نسبت به حضور جوان فکر در دانشگاه امام صادق(ع)، وی مجبور به ترک اين دانشگاه شد.

 
 


گر حـــکم کنند که ســـبز گیرند در شهر هر آن که هـست گیرند


 
 

امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری و یکی از نزدیکان فکری اسفندیار رحیم‌مشایی در گفتگویی با روزنامه شرق، پرده از صحنه دوم نمایش باند اسفندیار رحیم‌مشایی با اصولگرایان برداشت. او صراحتا اعلام کرد که احمدی‌نژاد و تیمش اصولگرا نیستند.
خبرنگاران سبز/سیاست:
امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری و یکی از نزدیکان فکری اسفندیار رحیم‌مشایی در گفتگویی با روزنامه شرق، پرده از صحنه دوم نمایش باند اسفندیار رحیم‌مشایی با اصولگرایان برداشت. او صراحتا اعلام کرد که احمدی‌نژاد و تیمش اصولگرا نیستند. وی اضافه کرد:«اصولگرایی مانند جناح راست سنتی شده و خاصیت خودش را از دست داده. راست سنتی دیگر جذابیتش را از دست داده است»

وی در خصوص نام تیم مشایی-احمدی‌نژاد گفت:«
لازم نيست که ما اسم خاصی داشته باشيم اما ما ناممان اصولگرا نيست. جناح راست وقتی خاصيتش را از دست داد اسمش را عوض کرد. مثلا اسمش را گذاشت آبادگران تا رسيد به اصولگرايی. ولی الان به دليل اتهام‌زنی‌ها و حزب بازی‌ها، مردم ديگر به اينها اقبالی ندارند. البته ما پيشنهاد کرديم که در اتاق فکر مان يک اسم مناسبی تعيين شود. يک پيشنهاد‌هايی هست اما هنوز به نتيجه نرسيده. اما قطعا اسم ما اصولگرا نيست

وی درباره انتخابات آينده گفت:«ما می‌آييم افراد مردمی و متقی و چهره‌های جديد و جوان را معرفی می‌کنيم. حتی ممکن است افرادی از گروه‌های اصلاح‌طلب که در حاشيه هستند در ليست ما قرار بگيرند. تمام اصلاح‌طلبان که با نظام مشکل ندارند. تمام آن ۱۳ ميليون رای‌دهنده که ضد انقلاب نيستند، اما آنها که به نام اصولگرايی می‌خواهند تا آخر عمر قيم مردم باشند قطعا در اين ليست نيستند چراکه می‌خواهند تا آخر عمر نماينده مردم باشند.»

او پيش‌بينی کرد:«با شما شرط می‌بندم که اين فهرست رای می‌آورد. ما دو سوم کرسی‌ها را به دست می‌آوريم. شما بدانيد که اين طيف در مجلس آينده اکثريت مطلق خواهد بود چراکه مردم فهميده‌اند طرفداران احمدی‌نژاد دگم نيستند.»

عباس اميری‌فر در اين مصاحبه برخی از کارهای غيرقانونی اصولگرايان و جناح حامی احمی‌نژاد را افشا کرد و گفت:«ا مصباحی مقدم می‌گويد که جريان جامعه وعاظ ولايی غيرقانونی است در حالی که خودشان در جامعه روحانيت مبارز برای فعاليت مجوز ندارند. سوال من اين است که چطور شما می‌توانيد بدون مجوز فعاليت کنيد ولی ما نمی‌توانيم؟»


 
 

وی گفت: جريان انحرافی از اعتقادات پاک مردم به مهدويت، قصد سوء‌استفاده و بهره‌برداری سياسی دارد. ... و به نظر می‌رسد اين جريان انحرافی با توسل به يک سری مسائل شيطانی که دور از واقعيت هم نيست و طبق آيات قرآنی جزو اعتقادات مسلمانان هم هست، سعی می کنند افراد را تحت تأثير قرار دهند.
خبرنگاران سبز/ سیاست:
هنوز چند ساعتی از گزارش فارس نیوز از حمله حسین فدایی به اطرافیان احمدی‌نژاد و شیطانی خواندن روش‌های آن‌ها و توسل آن‌ها به اجنه و طلسم و جنگیری نگذشته بود (خبر خبرگزاری فارس) که در گزارشی دیگر فارس از سخنان مشابهی این‌بار از سوی مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد. 

به گزارش فارس، ‌مرتضی نبوی، مدير مسئول روزنامه رسالت، عصر يک‌شنبه در نشست هفتگی انصار حزب‌الله با اشاره به جريان انحرافی و فاسد قدرت‎طلب در کشور اظهار داشت: اين جريان از درون اصولگرايی بيرون آمد، و از همان ابتدا با روحانيت، سپس مرجعيت و در نهايت با ولايت مشکل پيدا کرد.

وی گفت: اين جريان علاوه بر انحراف در عقيده، مشی سياسی و انقلابی، انحراف در گرايش‌های اقتصادی نيز دارد که جای بسيار تأسف و تعجب است.

نبوی افزود: اين جريان انحرافی از امکانات بيت‌المال سوء‌استفاده می‌کند و با کارهايی از جمله بذل و بخشش به برخی چهره‌های هنری و . . . به عبارتی به دنبال شبکه‌سازی است که با پيگيری سرنخ ماجرا به اين جريان برمی‌گردد.

وی گفت: جريان انحرافی از اعتقادات پاک مردم به مهدويت، قصد سوء‌استفاده و بهره‌برداری سياسی دارد. ... و به نظر می‌رسد اين جريان انحرافی با توسل به يک سری مسائل شيطانی که دور از واقعيت هم نيست و طبق آيات قرآنی جزو اعتقادات مسلمانان هم هست، سعی می کنند افراد را تحت تأثير قرار دهند.

وی گفت: امروز شخصيت‌هايی مثل استاد مصباح يزدی و آيت‌الله حائری شيرازی هشدارهای جدی نسبت به جريان انحرافی می‌دهند.

وی با اشاره ضمنی به دورخیز گروه‌های مختلف قدرت طلب برای انتخابات مجلس نهم: جريان انحرافی مدعی شده است که قصد دارد ۱۵۰ نماينده به مجلس آينده بفرستد تا بتواند رياست جمهوری آينده را نيز از آن خود کند، لذا خبرهايی از ائتلاف اين گروه با جريان اصلاحات به گوش می‌رسد که نمونه آن در انتخابات هيئت رئيسه اتاق تهران ديده شد.

از همه عجیب‌تر مقایسه احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی و شیوه ماندن‌ آن‌ها در قدرت برخلاف نارضایتی علی خامنه‌ای است. وی در این باره می‌گوید: زمانی که آيت‌الله خامنه‌ای تصميم گرفته بود که ديگر ميرحسين موسوی را برای نخست‌وزيری معرفی نکند، افرادی نزد امام راحل رفتند و گفتند که در اين شرايط به صلاح نيست که موسوی نباشد؛ لذا امام نيز بر همين اساس فرمودند در اين شرايط مصلحت نيست که موسوی نباشد و با وجود اينکه آيت‌الله خامنه‌ای نظر ديگری داشتند از فرمان ولی فقيه خود اطاعت کردند که نتيجه آن عزت و سربلندی برای ايشان بود؛ بنابراين امروز هرکس تابع ولايت باشد، عزتش بيشتر خواهد شد. (+)

 
 

یک نماینده مجلس که در جلسه مشترک نمایندگان با محمود احمدی‌نژاد شرکت داشته است، چند دیالوگ از این جلسه را برای خبرنگاران پارلمانی افشا کرده است. از این گفتگوها بر می‌آید که در این جلسه نمایندگان تهدید به جریان انداختن طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور نموده‌اند
خبرنگاران سبز/سیاست:
موسی غضنفرآبادی، نماینده بم در مجلس شورای اسلامی جزئیات بیشتری از جلسه مشترک نمایندگان مجلس و محمود احمدی‌نژاد را فاش کرد. او که در جمع خبرنگاران پارلمانی سخن می‌گفت، به نقل از احمدی‌نژاد از وجود رگه‌های انحرافی در بخش‌هایی از نظام خبر داد.
به گزارش خبرآنلاین، وی به نقل از احمدی‌نژاد افزود:«مسائل به وجود آمده بین من و آقا است و به زودی حل می‌شود»غضنفرآبادی مذاکره میان نمایندگان و احمدی‌نژاد در خصوص اسفندیار رحیم‌مشایی را رد کرد. همچنین به نقل از احمدی‌نژاد هرگونه شرط گذاری وی برای سیدعلی خامنه‌ای را نیز مردود دانست و گفت: آقای احمدی​نژاد گفتند که چه زمانی من شرط گذاشتم؟ آقای جلیلی که پیش بنده بوده​اند.
نماینده بم درباره احتمال طرح عدم کفایت رئیس جمهور در مجلس و پاسخ احمدی​نژاد اظهار داشت: ایشان اعلام کرد که عدم کفایت دلیل می​خواهد. مگر بنده چه کار کرده​ام؟
گفتنی است  محمود احمدی‌نژاد به دنبال برکناری حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات و سپس ابقای وی توسط سیدعلی خامنه‌ای، از شرکت در جلسات هیات دولت، شورای عالی انقلاب فرهنگی و سفر استانی به قم خودداری نموده است.

 
 

اگر نان و سایر مواد غذایی، سوخت خودرو و سایر انرژی‌ها، کتاب و وسایل تحصیل کودکان، و حتی آب خوردن گران شده است، نگران نباشید. زیرا در عوض مواد مخدر صنعتی به شدت ارزان شده است.
خبرنگاران سبز/جامعه:
یک استاد دانشگاه شهید بهشتی که تحقیقات گسترده‌ای بر روی مقوله تولید مواد مخدر و مصرف  آن در کشور انجام داده است، فاش کرد که مواد مخدر جدید و صنعتی روز به روز ارزان‌تر شده و به وفور در دسترس همه قرار می‌گیرد. دکتر مجید ابهری اعلام کرد در حالی که شیشه و کراک در سال هشتاد و هشت در ایران به ترتیب قیمتی معادل نود و یکصد و چهل میلیون تومان داشته‌اند، امسال به قیمت هفت و یازده میلیون تومان برای هر کیلوگرم به فروش می‌رسند.

به گفته وی زمانی ایران وارد کننده اینگونه مواد از کشورهای تایلند و مالزی به شمار می‌رفت. ولی اکنون ایران به این کشورها مواد مخدر صنعتی صادر می‌کند و هم اکنون یکصد و نود نفر ایرانی به این اتهام در زندان‌های این کشورها زندانی هستند. در کشور مالزی قیمت هر کیلوگرم شیشه یکصد و پنجاه میلیون تومان بوده و به گفته مصرف کنندگان، شیشه تولیدی این کشور از کیفیت پائین‌تری نسبت به شیشه تولیدی ایران برخوردار است.

به گزارش خبرنگاران سبز به نقل از خبرآنلاین، بررسی‌های این استاد دانشگاه نشان می‌دهد که بهترین نوع کراک در ایران تولید شده و قدرت تخریبی آن یکصد و پنجاه برابر بیشتر از کالاهای مشابه است.

یادآوری می‌شود که مواد مخدر صنعتی موادی هستند که با محرک‌های آمفتامین و مت‌آمفتامین مدتی است که جایگزین مواد مخدر سنتی مانند هروئین و تریاک شده‌اند. 

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته