-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۶, جمعه

Latest News from 30Mail for 05/27/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/3/5

حسن یونسی، فرزند علی یونسی، وزیر اطلاعات در دولت خاتمی که در تجمع اعتراضی زمستان سال گذشته بازداشت شده بود شامگاه چهارشنبه چهارم خرداد ماه، با قید وثیقه آزاد شد.

به گزارش جــرس حسن یونسی، از وکلای دادگستری اصلاح‌طلب است که در دادگاه بدوی به ۳ سال حبس تعزیری و ۵سال محرومیت از وکالت محکوم شده بود.

سایت «رجانیوز»، چهارم اسفند ماه سال گذشته مدعی شده بود که «حسن یونسی بدلیل رفتارهای تحریک آمیز در حاشیه فراخوان برای تجمعات یکم اسفند ماه دستگیر شده است.»

آقای یونسی با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شده و در حال حاضر منتظر حکم دادگاه تجدیدنظر است.

فرزند وزیر اسبق اطلاعات پیش‌تر دادگاه‌های جمهوری اسلامی را نمایشی معرفی کرده و گفته بود که حقوق متهمان در این دادگاه‌ها رعایت نمی‌شود.

منبع: جرس

پیشینه:

حسن یونسی، پسر وزیر پیشین اطلاعات، به یکسال حبس محکوم شد


 
 

1390/3/5

محسن رضایی با حمله به میرحسین موسوی و مهدی کروبی آنها را «نوکر و حمال آمریکا» خواند و گفت در جریان ماجراهای 25 بهمن ماه وی تنها کسی بوده است که علیه  اقدامات گروه‌های مخالف دولت و دو کاندیدای دیگر انتخابات موضع‌گیری شفاف کرده است.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که به استان لرستان سفر کرده است در اظهاراتی کم‌سابقه با حمله به مخالفان دولت و رهبران جنبش سبز گفت: «در جريان غائله 25 بهمن ماه من تنها كسي بودم كه شفاف اعلام كردم اقدامات گروه هاي مخالف دولت و دو كانديداي ديگر انتخابات به واقع نوكري و حمالي آمريكاييها بود.»

او در مقابل به دفاع از ولایت فقیه پرداخت و گفت: «تا زمانی که ولی فقیه داریم، هیچ مشکلی نخواهیم داشت و همه مشکلات این سرزمین بدست ولی فقیه حل می‌شود.»

محسن رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به «جریان انحرافی» هم حمله کرد و گفت «مسائل جریان انحرافی خنثی شده است و ولی فقیه توانسته جلوی انحرافات را بگیرد بنابراین آنها در انتخابات آتی مجلس که اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود شانسی نخواهند داشت و موفق نخواهند شد.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه «مخالف تکروی در انتخابات آتی مجلس است» اضافه کرده که «تکروی هایی در این زمینه از چند ماه پیش آغاز شده است.»

رضایی در مورد حضورش در انتخابات آینده ریاست جمهوری هم گفته است که هنوز هیچ فکری نکرده و تصمیمی در این خصوص نگرفته است.

رضایی همچنین از دولت و مجلس خواسته است که بدون واهمه در مورد حوادث منطقه موضع‌گیری کنند و از برچسب‌هایی چون «دخالت در امور داخلی کشورها» نهراسند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنانش هم با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها نسبت به اجرای آن هشدار داده و گفته است که باید مراقب بود تا «این کمان به سمت خودمان بازنگردد».

رضایی یکی از نامزد‌های معترض به نتیجه انتخابات دهم ریاست جمهوری بود که پس از تائید نتیجه این انتخابات از سوی آیت‌الله خامنه‌ای از پیگیری شکایت خود صرفنظر کرد.

گفتنی است بخشی از این مصاحبه تفصیلی که در مهر منتشر شده سانسور شده است؛ چنانکه در پایگاه اطلاع‌رسانی شخصی محسن رضایی نیز متن بدون توهین او به رهبران سبز منتشر شده است اما ایرنا همچنان خبر را حفظ کرده است.

منبع: مهر و ایرنا


 
 

پایان سکوت یک ونیم ساله:
1390/3/5

خانواده لطفعلی یوسفیان بعد از یک سال و نیم، سکوت خود را شکستند و طی یک مصاحبه با جرس خبر دادند؛ این کارمند ۵۶ ساله ایرانی، بر اثر استنشاقِ گاز اشک آورِ پرتاب شده در جریان اعتراضاتِ خیابانی، جانِ خود را از دست داد.  

آرش یوسیفان فرزند لطفعلی یوسفیان می‌گوید که مسوولان بیمارستان ابن سینا {بیمارستانی که آقای یوسفیان در آنجا درگذشت} برای اینکه خانواده آنها دچار مشکل نشود، همان زمان خطاب به آنها گفتند: ما علت فوت پدرتان را «ایستِ قلبی» اعلام می کنیم، چرا که در غیر این صورت ممکن است جسد را به خانواده تحویل ندهند و دردسر های بعد آغاز شود.

وی می‌افزاید: «ولی دردسر از همان زمانی آغاز شد که پدر من بدون اینکه هیچ نقشی در راهپیمایی داشته باشد قربانیِ بی مسولیتی کسانی شد که برای خاموش کردنِ اعتراضاتِ مردم از گاز های اشک آوری استفاده کردند که موجب مرگِ پدرم شد و پزشکان هم گفتند که متاسفانه کاری از دست شان بر نمی آمد.»

خبرگزاری فارس و ایرنا خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران در همین دو سال اخیر بارها از طریقِ پخش تصاویری از یک کودکِ بحرینی که در اثر استنشاق گاز اشک آور جان با خته بود، اعتراض می کردند که چرا مأموران امنيتيِ بحرين براي مقابله با تظاهر كنندگان علاوه بر استفاده از سلاح‌هاي گرم، از گازهاي اشك آور شيميايي نيز بهره مي‌برند كه باعث خفگي و حتي كشته شدن افراد مي‌شود.

همچنین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته بارها خبری را پخش می کرد که نشان می داد یک زن فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک آور پرتاب شده از سوی پلیس اسرائیل در جریان تظاهرات علیه دیوار حائل، جان خود را از دست داده است.

این اخبار در حالی منتشر می شد که مخالفان دولت جمهوری اسلامیِ ایران نیز بارها خبر داده بودند؛ در جریان راهپیمایی های خیابانی معترضانِ ایرانی نیز ماموران امنیتی از گازهای اشک آوری استفاده می کردند که اين گازها عوارضي همانند عوارض استنشاق گازهاي شيميايي را دارد و موجب خفگی می شود اما رسانه های رسمی دولت در این باره سکوت کردند.

منبع: جرس


 
 

1390/3/5

محمد علی مومنی
ماتینه

 

 

ناصر حجازی مغرور بود! محمدرضا شجریان هم مغرور است. مثل محمود دولت‌آبادی، یا بهمن فرمان‌آرا و کسان دیگر که می‌توانید به این فهرست اضافه کنید. (اضافه کنید لطفا!) غروری که نیاز بود و نیاز است و بدون این غرور دیگر نه حجازی، حجازی بود، نه شجریان، شجریان است و نه دولت‌آبادی و فرمان‌آرا خودشانند.
دارم به این فکر می‌کنم که چقدر ایران امروز به این غرور و به این آدمهای مغرور و به مردم مغرور نیاز دارد.

اما در عوض دور و بر ما پر است از آدمهایی با غرور شکسته. آدمهایی که ناچارند برای بقا به سقفی کوتاه برای پرواز بسنده کنند یا دست کم خودشان را پنهان کنند! (گم و گور کنند!) اما به جای آدمهای مغرور دور و برمان پر است از آدمهای «متکبر».

تفاوت است میان این دو. بین «غرور» و «تکبر». انگار باید این تفاوت هم از چشم‌ها دور بماند تا کسی نداند غرور چیست و تکبر چیست؟! تا با شعار فروتنی و خضوع و یادآوری «هرگز نخورد آب زمینی که بلند است» غرور از آدم‌ها دریغ شود.

باید کمی بیشتر روی معنای کلمه‌ها دقت کنیم. مشکل امروز در همین معنای واژه‌هاست که در هم ریخته‌اند و انگار خیلی‌هامان یادمان رفته غرور «باور داشته‌های خود و ایمان به آن» است. اما در مقابل تکبر نه بر پایه‌ی ایمان به داشته‌های خود که بر پایه‌ی «انکار دیگران» است. «کسانی انکار شوند و کوچک شوند تا دیگری بلند جلوه کند!»

… و ناصر حجازی متکبر نبود. شجریان متکبر نیست. فرمان‌آرا و دولت‌آبادی هم متکبر نیستند. اما مغرور؟ چرا! هستند!
غرور اینها برایم دلچسب است. شاید برای دیگران آزار دهنده باشد.

اما حجازی پای حرفش می‌ایستد، عوام فریبی نمی‌کند. سر خم نمی‌کند.  مثل محمدرضا شجریان که مدام حرفش توی ذهنم تکرار می‌شود، وقتی که از او درباره‌ی رفتارهای پیش از کنسرت‌ها و پافشاری او بر رد آن رفتار پرسیدند و او پاسخ داد: چون فکر می‌کنم منطقم درست است. چون برای هنرم ارزش قائلم. (گفت‌وگوها و رفتارهای همین چهار نفر را دست کم در همین چند سال بررسی کنید.)

ذهنیت عرفان‌زده‌ی ما بر انکار خود و بر نفی «من» بنا شده و البته چه کسی است که نداند این انکار چقدر ریاکارانه است؟! اما به هر حال (هر چند ریاکارانه) مبنا «انکار من» است. کدام جامعه‌ای بدون من‌های محکم به «ما»ی محکم رسیده؟ در عوض دور و بر ما پر بوده از دعوت دورغین گذر از من!

نکته اینجاست که اگر می‌گوییم «هرگز نخورد آب زمینی که بلند است» این نکته را نمی‌شود از نظر دور کنیم که در مقابلِ زمینِ بلند، زمین پست هم تبدیل به مرداب و لجنزار می‌شود. شاید زمین بلند به ریزش بارانی تر شود، اما زمین پست فقط به خشکسال شاید نفسی تازه کند.

میل به خشکسال، میل به قهقهراست. در این اجتماع آدمهای متکبرِ نامغرور،چقدر به حجازی‌ها و شجریان‌ها و دولت‌آبادی‌ها نیاز داریم! به این آدمهای مغرور!

 

 


 
 

1348/10/11
تلویزیون ایران در گزارشی به حال و روز کنونی عدنان عفراویان پرداخته است؛ کسی که سال ۶۹ در کودکی نقش باشو را در فیلم «باشو غریبه کوچک» ساخته بهرام بیضایی بازی کرد و حالا که ۳۶ سال دارد، در محله لشکرآباد شهر اهواز، سیگار می‌فروشد. (ویدیو از مردمک)

 
 

1390/3/5

پليس اسپانيا روز پنجشنبه اعلام کرد که از صدور غيرقانونی ۹ فروند هليکوپتر بل-۱۱۲ به ايران جلوگيری کرده و هشت نفر از جمله سه ايرانی را در اين رابطه بازداشت کرده است.

هليکوپترهای بل-۱۱۲ در حمل و نقل نيروها و تجهيزات نظامی مورد استفاده قرار می‌گيرد.

مقامات اسپانيايی گفته‌اند که در عمليات پليس اين کشور پنج تاجر اسپانيايی که مظنون به تلاش برای فروش اين هليکوپترهای نظامی آمريکايی به ايران هستند، و سه ايرانی که متهم به مذاکره برای خريد غيرقانونی وسايل نظامی هستند، دستگير شدند.

پليس اسپانيا در بيانيه‌ای افزود که اين عمليات در شهرهای مادريد و بارسلون صورت گرفته است و پنج نفر در مادريد و سه نفر ديگر در بارسلون دستگير شده‌اند.

مقامات اسپانيايی می‌گويند که شرکت‌های اسپانيايی موفق به اخذ اجازه برای صدور وسايل نظامی و يا کالاهايی که می‌توانند کاربرد دوگانه داشته و در عمليات نظامی از آنها استفاده شود، نشدند.
 
اين شرکت‌های اسپانیایی هليکوپترها را در انبار نگهداشته و قصد داشتند پس از پياده‌سازی آنها، قطعات را به ايران بفرستند.
 
پليس اسپانيا می‌گويد عمليات پس از آن صورت گرفت، که سه خريدار ايرانی وارد اين کشور شدند.

منبع: رادیو فردا

 


 
 

1390/3/5

حسین کروبی، فرزند مهدی و فاطمه کروبی گفته است که پدرش از زمان آغاز حصر خانگی از امکان تماس با خارج از خانه محروم بوده است و اعضای خانواده او نیز تحت فشار قرار داشته اند.

آقای کروبی امروز پنجشنبه ۵ خرداد در گفتگو با سایت جرس گفت که پدرش از زمان آغاز حصر خانگی اجازه خروج از خانه و استفاده از تلفن را نداشته و تنها اخیرا اجازه یافته است که همراه با ماموران امنیتی، برای هواخوری به محوطه ساختمان برود.

وی گفته است که در عین حال، به خانم کروبی اجازه داده شده برای مراجعه به پزشک و همچنین جستجو برای یافتن خانه دیگری برای اجاره یا رهن، از خانه خارج شود.

آقای کروبی گفته است که در طول بازداشت والدینش، حدود بیست مامور امنیتی در ساختمان محل سکونت مهدی و فاطمه کروبی مستقر هستند و افزوده است که به دلیل اینکه بخشی از این ساختمان در اختیار افراد دیگری است، حضور این ماموران مشکلاتی را برای ساکنان دیگر ساختمان پدید آورده است.

به همین دلیل، خانم کروبی در صدد بوده تا محل دیگری را برای سکونت خود و همسرش پیدا کند، اما به گفته حسین کروبی، مالکان به دلیل وضعیت امنیتی، تمایلی ندارند ملک خود را به صورت اجاره یا رهن در اختیار آنان قرار دهند و در مواردی هم، ماموران امنیتی با محل مورد نظر خانواده موافقت نکرده اند.

حسین کروبی، که تحت تعقیب نیروهای امنیتی است، گفته است که طی صد روز گذشته، به استثنای خود او، سایر فرزندان آقای کروبی هر کدام یک بار اجازه ملاقات با پدر و مادر خود را داشته اند.

وی  گفته است که آخرین ملاقات آقای کروبی با اعضای خانواده خود او صورت گرفت و مهدی کروبی در آن ملاقات گفت: "اگر آزاد شوم، همان بیانیه ها و همان مصاحبه ها را انجام خواهم داد و بر مواضع قبلی خود محکم ایستاده ام."

او گفت که چندی پیش، ماموران امنیتی به منزل او ریختند و سیزده روز در خانه اش مستقر بودند و در آن مدت، محدودیت هایی را برای فرزندانش ایجاد کردند.

حسین کروبی افزوده است که ماموران همچنین با مراجعه به محل تحصیل فرزندانش، پرونده های تحصیلی آنها را ضبط کرده و با خود برده اند و افزوده است که اگر این پرونده ها را باز نگردانند، به رهبر جمهوری اسلامی نامه نوشته و "برخی موارد را با ایشان مطرح می کنم."

فرزند مهدی کروبی این برخورد دستگاه های امنیتی را محکوم کرده و گفته است: "این طور کارهای زشت و کودکانه فقط توسط سازمان امنیت استالین صورت می گرفت و این برای حاکمیت زشت است که بعد از رفتن سراغ خانواده مهدی کروبی، حالا به سراغ نوه های وی نیز بروند."

حسین کروبی گفته است که "کار حکومت به کجا رسیده که از دو فرزند مدرسه ای من جهت فشار بر من دارند استفاده می کنند، کاری که ساواک حتی یک مورد با چریک های مسلح هم انجام نداده" و افزوده است: "این اقدامات نهادهای امنیتی نشان از قدرت نیست، بلکه نشان ضعف آنهاست."

منبع: جرس و بی‌بی‌سی

 


 
 

1390/3/5

علی لاریجانی  در ادامه سلسله حملات مقامات جمهوری اسلامی به رییس دولت دهم ، گفت بنا نیست مجلس در دست رییس قوه مجریه باشد.

به گزارش ایسنا علی لاریجانی روز چهارشنبه، در همایش تاریخ مجلس به رابطه دولت و مجلس پرداخت و با اشاره به اینکه «بنا نیست مجلس در دست رئیس‌جمهور باشد» گفت که «در تاریخ ایران هرگاه قوه مجریه به سمت افزایش قدرت رفته است زمینه‌های دیکتاتوری فراهم شده است.»

رییس مجلس ایران همچنین رییس دولت دهم را به بنی‌صدری شدن متهم کرد و گفت «برخی همچون بنی‌صدر می‌اندیشند که برای آبادانی کشور لازم است تمام اختیارات مجلس را در دست بگیرند.»

وی در این زمینه به ماجرای بنی‌صدر اشاره کرد و گفت بنی‌صدر هم مجلس را مزاحم می‌دانست و در اداره کشور دچار سوءتفاهم شده بود و تصور می‌کرد چون می‌خواهد «ریاست جمهوری کند باید همه زیردست او باشند.»

محمود احمدی‌نژاد بهمن‌ماه سال گذشته در نامه‌ای تند خطاب به نمايندگان مجلس نوشته بود که «دولت در راه خدمت‌گزاری برای تعالی و عمران و آبادانی کشور آماج فشارهای غيرقانونی و مخرب است.»

در يک سال گذشته اختلافات زیادی بین مجلس و دولت بوجود آمده است که همواره با دخالت آیت‌الله خامنه‌ای به نفع احمدی‌نژاد ماجرا پایان یافته است؛ اما پس از عزل و ابقای حیدر مصلحی، و با روی برتافتن علی خامنه‌ای از احمدی‌نژاد، محور حمایت‌های مقامات جمهوری اسلامی از سمت دولت به سمت مجلس چرخید.

محمود احمدی‌نژاد سال گذشته نیز پس از گسترش دامنه اختلاف میان دولت و مجلس، قوه مجریه را «قوه اول کشور» نامیده بود و در خصوص جایگاه مجلس هم گفته بود که نظر آیت‌الله خمینی ملاک نیست و این نظر مربوط به دوره‌ای است که نظام سیاسی ایران، پارلمانی بوده است.

علی لاریجانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به دفاع از مجلس پرداخت و گفت نقش مجلس، در جمهوری اسلامی با تمام نمونه‌های خود در تاریخ ایران متفاوت بوده و از همه برتر است، برای مثال مجلس دوران رضا شاه «مجلس مرده و منفعلی» بود که نمایندگان آن مجلس هم «نمایندگانی منفعل و منزوی» بودند.

علی لاریجانی این سخنان را یک روز پس از آخرین انتخابات هیئت رئیسه مجلس هشتم بیان کرد که در آن بار دیگر ریاست قوه مقننه را بدست آورد.

منبع: مردمک

پیشینه:

علی لاریجانی: نگرانی اصلی مجلس تخلفات دولت است
دومین ضربه برای احمدی‌نژاد؛ شورای نگهبان به نفع مجلس رای داد
قدرت‌الله علی‌خانی: دولت هرکاری می‌خواهد انجام می‌دهد و بعد مجلس را متهم می‌کند
این بار نمایندگان مجلس به احمدی‌نژاد درس قانون می دهند


 
 

1390/3/5

خبرگزاری دولتی ایرنا از اعدام دو نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر در ساری و اعدام در ملاء عام یک نفر به اتهام قتل در قزوین خبر داد.

این خبرگزاری به نقل از اسدالله جعفری دادستان انقلاب ساری نوشته که این دو نفر در تهیه و توزیع مواد افیونی فعالیت داشته‌اند.

آقای جعفری گفته که «پرونده این مجرمین پس از دستگیری، در دادگاه انقلاب رسیدگی شد و پس از اجرای تشریفات قانونی سرانجام حکم این سوداگران مرگ در سحرگاه پنجشنبه به اجرا در آمد.»

ایرنا در خبر دیگری اعلام کرده که حکم فردی در ارتباط با قتل پنج زن قزوینی و ربودن طلا و وجوه نقد آنان صبح پنجشنبه، در ملاء عام به اجرا گذاشته شده است.

این خبرگزاری نوشته که این مرد به پنج بار قصاص نفس، دو سال حبس و هفتاد و دو ضربه شلاق محکوم شده بود.

انگیزه اصلی او از قتل، ربودن طلا و پول نقد این زنان گزارش شده است.

منبع: ایرنا و (+)


 
 

سرپرست دفتر امور چاپ وزارت ارشاد:
1390/3/5

یوسف افراش سرپرست دفتر امور چاپ وزارت ارشاد اعلام کرد از نظر وزارت ارشاد واردات قرآن چاپ چین ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری ایکنا٬ آقای افراش گفته که «از نظر ما و قوانین موجود در کشور، ورود قرآن کریم از کشور چین ممنوع است و مجوزی در این زمینه داده نمی‌شود.»

وی در عین حال گفته که تاکنون گزارشی درباره توزیع گسترده قرآن چاپ در کشور دریافت نکرده است.

اظهارات آقای افراش در شرایطی ایراد می‌شود که در ماه‌های اخیر، دولت دهم به خاطر اجازه واردات بی‌رویه، از جمله سنگ قبر از خارج به خصوص سنگ قبر ساخت چین، مورد انتقاد قرار گرفته بود.

در سال‌های اخیر افزایش واردات کالا از چین با انتقاد‌های فراوانی مواجه شده است٬ اما دولت دهم همچنان به این انتقاد‌هاو اعتراض‌ها بی‌اعتنایی می‌کند.

منبع: ایکنا


 
 

1390/3/5

رئیس بیمارستان امام خمینی تهران كه چندی پیش خبر رها شدن بیماران از آن در رسانه‌ها منتشر شده بود با حكم رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران تغییر كرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد باقر لاریجانی رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران طی حكمی، مسعود اعتمادیان، رئیس بیمارستان هاشمی نژاد را جایگزین مهدی فتحی، رئیس پیشین بیمارستان امام خمینی تهران كرد.

مهدی فتحی پیش از این رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایران بود و از حدود 2 سال پیش جایگزین عبدالرحمن رستمیان، رئیس اسبق مجتمع بیمارستانی امام خمینی شده بود.

مسئولان دانشگاه علوم پزشكی تهران پیش از این نیز مدیر مجتمع بیمارستانی امام را از این سمت بركنار كرده بودند.

جندی قبل خبر رهاسازي 2 بيمار از بيمارستان امام در كشتزارهاي جنوب تهران منتشر شد که انتشار این خبر انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت و احمد مسجد جامعی، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در آن زمان خواستار حذف نام امام خمینی از نام این بیمارستان شد.

پس از آن دادستان تهران هم اعلام کرد که 11 نفر در ارتباط با پرونده رهاسازی بیماران دستگیر شده‌اند و حتی در این زمینه اعترافاتی نیز داشته‌اند به طوری كه برخی از آنان این اقدامات خود را به مسئولان بالادستی منتسب كرده‌اند.

منبع: آینده نیوز

پیشینه:

عاملان رها کردن دو بیمار تحت پیگرد قضائی قرار گرفتند
مدير بيمارستان امام بركنار شد
ماموران بيمارستان امام به خبرنگار: خبر را بزنید، پدرتان را در می‌آوریم
وزير بهداشت ادعا کرد: رها کردن بيماران در اطراف تهران واقعيت نداشت


 
 

1390/3/5

درگیری بین نیروهای امنیتی استان کرمان و گروهی مسلح چهار کشته برجا گذاشت.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان اعلام کرده که ماموران یگان تکاوری ۱۴۲ بم با اطلاع از ورود «گروهی از اشرار از مرزهای شرقی کشور به این استان، آنان را شناسایی کرده و در عملیاتی، از پای درآوردند.»

وی گفته است که این درگیری شامگاه چهارشنبه روی داده و از «اشرار یک قبضه سلاح جنگی و مقادیری مهمات سنگین و نیمه سنگین به دست آمده است.»

مقام‌های امنیتی در برخی مناطق ایران٬ اصطلاح شرور را برای توصیف گروه‌های مسلح مخالف حکومت هم به کار می‌برند.

کرمان از جمله استان‌های ایران است که درگیری نیرو‌های امنیتی با «اشرار مسلح» و قاچاقچیان مواد مخدر در آن بیش از سایر استان‌های دیگر است.

استان‌های سیستان و بلوچستان٬ کردستان٬ کرمانشاه، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی از دیگر محل‌های درگیری نیرو‌های امنیتی با «اشرار مسلح» به شمار می‌رود.

منبع: بی‌بی‌سی


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته