-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 05/31/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/3/9

یكی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی گفته است احمدی‌نژاد از همكاری مجلس با دولت راضی نیست و یک بار در این زمینه گفته است «لعنت بر بنیان​گذار تفكیك قوا»!

به گزارش خبرآنلاین غلامرضا مصباحی​مقدم، نماینده مجلس هشتم در این زمینه گفته است: «اعتقاد احمدی‌نژاد بر این نیست كه مجلس باید در راس امور و مستقل باشد. حتی نقلی هم كرده​اند كه «لعنت بر بنیان​گذار تفكیك قوا»! این گفتار و رفتار ایشان نشان دهنده یك روحیه و رویه​ای خود محور است.»

عضو فراکسیون اصول‌گرایان با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد این روحیه و رویه را برای پیشرفت کشور می‌خواهد گفته است: «منطق دیكتاتورها هم همین است كه می​گویند، كافی است كشور را به ما بدهند و از ما بخواند كه تمام توانمان را در راه پیشرفت كشور به كار بگیریم. رضا خان هم شاید همین منطق را داشت و در خارج از كشور هم كسانی مشی دیكتاتورماآبانه داشته و دارند البته تصورشان این است كه وجودشان را وقف كشورشان می​كنند.»

وی با بیان اینکه تعامل مجلس با دولت اصلا به معنای پیروی مجلس از دولت یا شخص احمدی‌نژاد نیست اضافه کرده است: «مجلس هر جا منطق اقتضا نكند محكم بر مواضع خود می​ایستد؛ اما مجلس هشتم بالاترین همكاری را با دولت  داشته است.»

از زمان روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد در سال 1384؛ همواره اختلافاتی میان مجلس و دولت وجود داشته است و احمدی‌نژاد با حمایت‌های تلویحی آیت‌الله خامنه‌ای بارها آرای قانونی مجلس را تمکین نکرده است؛ اما پس از اختلافات دولت و رهبری تیغ تند انتقادهای مجلس نسبت به دولت دهم تیزتر شده و مجلسیان همراه با شورای نگهبان که به تازگی به صف مخالفان دولت پیوسته، به دولت حمله می‌کنند و لوایح و اقدامات دولت را زیر سوال می‌برند.

منبع: آینده نیوز

پیشینه:

احمدی‌نژاد: رئیس مجلس فکر می‌کند عین قانون است
لاریجانی: بنا نیست مجلس در دست احمدی نژاد باشد
قدرت‌الله علی‌خانی: دولت هرکاری می‌خواهد انجام می‌دهد و بعد مجلس را متهم می‌کند
علی لاریجانی: نگرانی اصلی مجلس تخلفات دولت است


 
 

1390/3/9

براساس ادعای فارس یکی از مدیران دولت دهم به دلیل اینکه حاضر نشد سندسازی کند، از مقام خود عزل شد.

به گزارش خبرگزاري فارس، سيد محمودرضا حسيني، معاون برنامه‌ريزي و هماهنگي امور مناطق آزاد «پس از مقاومت در برابر درخواست تغييرات در بودجه سال گذشته و گنجاندن مبلغ پيش پرداختي پروژه جنجالي مجتمع تالارهاي بين‌الملي ايران - كيش،» عصر امروز از سمت خود عزل شد.

محمودرضا حسيني، چند روز پیش نیز از هيئت مديره منطقه آزاد كيش عزل شده بود و بنا به ادعای فارس، این برکناری همانند عزل محبی، مديرعامل امور مناطق آزاد كيش بوده است که «از امضاي قرارداد مجتمع تالارهاي بين‌الملي ايران - كيش نيز سر باز زده بود.»

بنا به گفته‌ی فارس «پروژه مجتمع تالارهاي بين‌الملي ايران - كيش طبق توافقي سه‌ ‏نفره با حضور اسفنديار رحيم‎مشائي، حميد بقايي و ابراهيم عزيزي در تاريخ سوم تير ماه سال 89 به صورت ترك تشريفات به شركت فياك كيش با مديريت يحيي فيوضي واگذار شد كه بر اساس قانون ترك تشريفات اين اقدام روال قانوني را طي نكرده است.»

فارس همچنین مدعی شده که این برکناری‌ها در جهت سندسازی‌های بیشتر برای فرار از قانون است و «جریان انحرافی» می‌خواهد سرپوشی برای «تخلفات صورت گرفته در دبيرخانه مناطق آزاد» بگذارد.

پس از شدت گرفتن اختلافات آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد، یکی از اتهامات حامیان ولایت به تیم دولت دهم، «غوطه‌ور بودن در فساد اقتصادی» عنوان شد که یکی از شاخه‌های آن، فساد در پروژه مجتمع تالارهاي بين‌الملي ايران - كيش بود.

پیش از این سایت‌های مخالف دولت از جمله الف هم در این زمینه حمید بقایی، یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد را متهم کرده بود که تلاش کرده است پروژه 450 میلیارد تومانی مجتمع تالارهاي بين‌الملي ايران - كيش را به یک شرکت خصوصی واگذار کند.

منبع: فارس

پیشینه:

سایت الف از «ارتباط» 450 میلیاردتومانی بقایی با یک شرکت خصوصی خبرداد


 
 

1390/3/9

خب حق دارد آقا، خبرگزاری حقوق بشر است، حقوق بشر هم که برای آدم زنده معنا ندارد، حتما طرف باید مرده شود یا مردانده شود تا خبرش کار شود و از حقوقش دفاع شود. حالا این پیرمردی را که هرانا نوشته بود مرده یا مردانده بود، مهر نوشته در بیمارستان بستری است و تیتر هم زده دعا کنیم، خب زده باشد. ما می‌نویسیم از پا در آمد. این جوری لطفش بیشتر است. حقوق بشرش هم بیشتر است. اصلا مگر می‌شود آدم نام فامیلش مرحومی باشد، در جمهوری اسلامی ماهی دویست هزار تومان حقوق بگیرد، هفتاد و شش سالش باشد، شب تا صبح جارو کشیده باشد و زنده هم باشد؟ باشد هم حکما مرده به حساب می‌آید دیگر!

با این حساب هرانا حق دارد که بنویسد: 

رفتگر سالخوردهٔ پایتخت به علت گرسنگی از پای درآمد

«عبدالله مرحومی، رفتگر ۷۶ سالهٔ پایتخت که آرزویش بازنشسته شدن بود، به علت گرسنگی سرانجام از پای درآمد.»

مدافع حقوق بشر ما، باقی خبر مهر را هم یک جوری و با یک صیفه‌ای از افعال نوشته که آدم ناخودگاه آه بکشد و بگوید خدا بیامرزدش:

«بدن نیمه‌جان عبدالله مرحومی، پیر‌ترین رفتگر پایتخت عصر روز شنبه در پارک کودک شهر زیبا پیدا شد و پزشکان علت این عارضه را ضعف عمومی ناشی از گرسنگی اعلام کردند. به گزارش مهر، عبدالله مرحومی عبدالله ۷۶ ساله، به تازگی در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده بود که ماهی ۲۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد و هر شب تا صبح محدودهٔ میدان شهر زیبا و خیابان‌های اطرافش را جارو می‌کند. او شب‌ها کار می‌کرد و روز‌ها در مسجد می‌خوابید...»

«این رفتگر پیر می‌گفت جارو سبک است اما پا‌هایش مجال راه رفتن را ندارند. او خواسته‌ای جز بازنشسته شدن (بازنشستگی ۱۰ ساله با وجود ۱۷ سال کار) را نداشت.»

«گفته می‌شود پس از آنکه او که سوژه خیلی از رسانه‌ها شد، دچار مسائل حاشیه‌ای از قبیل دلخوری پیمانکار، از دست دادن سر پناه و بی‌مهری خادم مسجد شده بود.
لازم به یادآوری ست که محمود احمدی نژاد، رئیس دولت دهم، چندی پیش اعلام کرده بود که در ایران یک نفر گرسنه هم نداریم.»

خداییش خبر مهر را بخوانید، ببینید اگر هرانا اصل خبر را عینا نقل می‌کرد لطفی داشت؟ اصلا اگر خبر را دست‌کاری نمی‌کرد، چطور می شد از حقوق گرسنگان دفاع کرد. ما که نان نمی توانیم به پیرمرد برسانیم پس برای چند ساعت می کشیمش شاید کسی پیدا شد نان اش بدهد و بازنشستگی اش را درست کند. به این می گویند دفاع از حقوق بشر!


 
 

1390/3/9

عباس عبدی
آینده

اين روزها موضوع براي يادداشت‌نويسي فراوان است، و اگر قرار باشد كه فقط هفته‌اي يك يادداشت بنويسي، در مي‌ماني كه كدام يك را به عنوان يادداشت انتخاب كني. برای یادداشت این هفته، اول مي‌خواستم درباره واكنش عجيب طالبان و القاعده نسبت به كشتن بن‌لادن بنويسم، واكنشي كه مرا به ياد يك همسايه بسيار قديمي در محله‌مان مي‌انداخت كه وقتي دعوا مي‌كرد يك فرزند خردسال خودش را بالاي سر مي‌برد و ديگران را تهديد مي‌كرد كه او را به زمين خواهد زد! و طرف دعوا كوتاه مي‌آمد تا مبادا بچه بي‌گناه بلايي سرش بيايد! ولي حالا طالبان فقط به تهديد نمودن کفایت نمي‌كند بلكه با بمب‌گذاري در پاكستان ده‌ها نفر از مردم مسلمان بي‌گناه را به تلافي اقدام آمريكايي‌ها مي‌كشد و يك پادگان ارتش پاكستان را به آتش مي‌كشد تا نشان دهد كه اگر دست آنان به مردم و ارتش آمريكايي و اوباما نمي‌رسد، حداقل مي‌توانند زنان و كودكان پاكستان را لت و پار كنند تا نشان دهند که القاعده و طالبان زنده هستند و سکوت نمی‌کنند!

بعداً ديدم كه موضوع بهتري هم هست، پرداختن به جن‌گيري و طلسم شدن رييس دولت و اتهام بابي‌گري و موارد مشابه آن براي مردم و جامعه ایران به‌روزتر و جذاب‌تر هستند، و اينكه بايد ايمان داشت كه اصول‌گرايي صفت برازنده جناح غالب است، چون وقتي فهميدند كه طرف انحراف دارد، ديگر با او شوخي ندارند، حتي اگر درك آنان از اين انحراف قدیمی و روشن که همه از جمله خواجه شیراز هم آن آگاه بودند، به واسطه مصلحت‌هايي به تأخير افتاده باشد، ولي هنگامي كه انحراف بر این رفقای اصولگرا روشن و آشكار شد، واکنش آنان انسان را به ياد توپ ميرزا آغاسي مرحوم مي‌اندازد، تا حساب كار دست ديگران بيايد. به علاوه وقتي اتهام بابي‌گيري را عليه جريان منحرف ديدم، تازه متوجه شدم كه چرا مدتي است كه بازداشت‌ها و محاكمات بهاييان نيز افزايش پيدا كرده است! تازه معلوم شد که ضرب‌المثل گنه کرد در بلخ آهنگری- به شوشتر زدند گردن مسگری، نه تنها در افغانستان و پاکستان که در جاهای دیگر نیز همچنان مصداق دارد.

پرداختن به اين موضوع را هم كنار گذاشتم؛ تا به مفهوم اطلاعات و آمار در ايران بپردازم كه به ياد دو نقل قول رسمي و البته متضاد از منابع صد درصد موثق و مطمئن كه حتماً هم مو لاي درز آنها نمي‌رود، از سوي مقامات كشور و درباره بن‌لادن گفته شده است، افتادم تا آن را دستمايه يادداشت كنم، ولي وقتي ديدم كه يك مقام رسمي ديگر ادعا كرده كه اين دولت صد برابر دولت‌هاي قبلي كار كرده است، پرداختن به مفهوم آمار و اطلاعات را بي‌فايده دانستم، چرا كه ابتدا بايد به تعريف رقم «صد» و معنای «كار» مي‌پرداختم، و شايد به دليل همين ناآشنايي با مفهوم «عدد» و «كار» است كه روند شاخص رسمي «بي‌كاري» در ايران عجيب است، چون اين شاخص بر خلاف همه عالم نه تنها نسبتی منطقی و معكوس با رشد توليد ناخالص ملي ندارد، و با بهبود توليد در اقتصاد، بيكاري كم نمي‌شود، بلكه برعكس اين رابطه مستقيم است و هرچه رشد توليد كم مي‌شود، بيكاري هم کمتر مي‌شود! و اين بدان معناست كه نه تنها تصميم‌گيران بلكه آمار و ارقام و اطلاعات و نیز رابطه ميان متغيرهاي اقتصادي کشور هم طلسم و جادو شده‌اند. بنابر این پرداختن به موضوعات طلسم شده سخت و از عهده افراد امثال بنده خارج است.

گفتم بهتر است به مسأله توزيع سودهاي وجود نداشته سهام عدالت ميان 9 ميليون نفر از مردم در سال 1388 بپردازم. ظاهراً اين مسأله مهمي است، ولي ديدم كه پرداختن به اين مسأله هم فايده‌اي ندارد، زيرا در جامعه‌اي كه به 9 ميليون نفر سود 80 هزار توماني مي‌دهند ولي بعد از دو سال صداي آن در مي‌آيد، و جالب اينكه هنوز هم نمي‌دانند منبع تأمين اين هزينه كجا بوده است، نوشتن يادداشت چه گرهي را باز مي‌كند؟ وقتي كه خزانه مالي كشور به گونه‌اي تعريف مي‌شود كه 720 ميليارد تومان پرداخت مي‌شود و پس از دو سال هنوز كسي نمي‌اند كه منشاء آن پرداخت‌ها كجا بوده است، در اين حالت مفهوم و معنای خزانه در حد و مشابه مفهوم آمار و اطلاعات و كار و بیکاری است و مفهوم «نظارت» و «مجلس» هم به هم‌چنين.

تصميم گرفتم كه درباره لغو آزمايشي حكم اعدام(بطور موقت و برای 2 سال) در چين بنويسم، كه حتماً بر اثر اين تصميم، در سال‌هاي آينده رتبه ایران به لحاظ تعداد اعدام‌ها (نه تنها نسبت به جمعيت كه اول هستيم) به صورت مطلق هم در جهان اول خواهد شد و چنين اتفاقي تبعات گراني را بر وجهه ايران خواهد داشت و مي‌خواستم پيشنهادهايي را در اين زمينه ارايه كنم، كه منصرف شدم زيرا تصميم‌گيري در ساخت حقوقي ايران از انعطاف‌پذيري كافي برخوردار نيست.

سپس تصمیم گرفتم در باره مرگ ناصر حجازی و یادداشت‌هایی که بسیاری از افراد در رثای ایشان نوشتند مطلبی بنویسم و بپرسم که چرا مردم و حتی نخبگان ما در هنگام زنده بودن افراد، چنین محاسنی را پاس نمی‌دارند و آنچه را که در دیگران خوب می‌دانند آن را در خود نیز پرورش نمی‌دهند؟ بعد پشیمان شدم که در این حیص و بیص انتقاد از خود و از مردم چندان چنگی به دل نمی‌زند، درست است که همه گفته‌اند یک ویژگی مثبت مرحوم حجازی رک بودن وی بود ولی کسی که نباید فریب بخورد و با دیگران رک حرف بزند، این ویژگی‌های خوب فقط برای مرده‌هاست! اگر با بسیاری از افرادی که رک بودن را نکته مثبت می‌دانند رک حرف بزنی کلاهت پس معرکه است. رک گویی فقط ویژگی مثیت مرده‌هاست و نه زنده‌ها، که اگر رک بگویی به هزار اتهام متهم خواهی شد .

در نهايت به ذهنم رسيد كه انفجار پالايشگاه آبادان را دستمايه يادداشت كنم، و به اين مسأله بپردازم كه عامل اصلي اين انفجار چيست؟ ابتدا ديدم كه دلايل متعددي براي بروز اين اتفاق ذكر شده است؛ عامل فني، خودنمايي برخي از مديران نفتي (!)، عامل انساني، اجتناب‌ناپذير بودن اين اتفاقات، توطئه خارجي‌ها در مهم جلوه دادن اين اتفاق (!) نمونه‌ای از این علل و توجیهات هستند. روشن بود كه دلايل و عوامل مطرح شده با تحليل‌هاي بنده همخواني نداشت، به يادم آمد كه چند هفته پيش و در ینگه دنیا سقف يك هواپيماي بويينگ دچار نقص فني شد، هرچند در نهايت مسافران سالم به زمين نشستند، ولي اين شركت هواپيمايي آمريكايي، بلافاصله 80 (توجه كنيد 80) فروند هواپيماي مشابه را به سرعت از خط پرواز خارج كرد تا رسيدگي شود كه اين مشكل موردي بوده يا همه اين نوع هواپيماها ممكن است با اين مشكل مواجه شوند.

وقتي كه واكنش یک شرکت خصوصی در برابر اين اتفاق را با واكنش رسمی مشابه در كشته و مجروح شدن تعداد زيادي از كارگران و متخصصان در پالايشگاه آبادان مقايسه كنيم، تنها متوجه يك نكته مي‌شويم و اينكه قيمت «جان آدميزاد» در اين دو مورد يكسان نيست. منظور ارزش مادي جان انسان نيست، كه با دو برابر كردن ديه اين قيمت هم به صورت پله‌اي دو برابر شود، بلكه منظور از ارزش؛ همان نگاهي است كه كشته شدن يك فرد را به منزله كشته شدن جامعه مي‌داند و آن را چيز كم‌ارزش و اهميتي تلقي نمي‌كند.

اين كم‌ارزشي در ایران، دلايل و علل تاريخي و فرهنگي دارد، ولي يك علت مهم امروزي آن همان نفت است، كه با حضورش در اقتصاد و جامعه، همه چيزهاي ديگر از جمله جان آدمیزاد را بي‌ارزش كرده است يا حداقل اينكه بي‌ارزشي تاريخي آنها را نهادينه و تثبيت كرده است. بله، علت اصلي انفجار بخشي از پالايشگاه آبادان، «نفت و گاز» و نشت آن بود همچنان که در اظهارات رسمی هم به این عامل اشاره شده است ولی درک من از چگونگی و محل نشت این نفت و گاز کاملاً متفاوت از بیان رسمی است. تحليل چگونگي تأثير «نفت» بر اين رويداد و این که نشت مذکور در کجا بوده است، يادداشت جداگانه‌اي را مي‌طلبد. تأثير آن در عامل فني، در خودنمايي مديران، در عامل انساني، در بي‌اهميت جلوه دادن اين اتفاق، در كم‌ارزش شدن جان آدميزاد و... و نيز در تاروپود زندگي سياسي، اجتماعي و اقتصادي ما چيزي نيست كه ناديده گرفته شود.

----------

* تیتر از سی میل بر اساس برداشت آزاد از متن در مساله نفت در عربستان و عربستان در پاکستان و طالبان سنی و شیعی و دولت نفتی و بی حساب و کتاب امام زمان


 
 

1390/3/9

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست می‌گوید محیط زیست پس از ناجا، بیشترین درگیری مسلحانه را با متخلفان داشته است.

سرهنگ سید محمد میرمحسنی، که با فارس گفت‌و‌گو می‌کرد، همچنین از تغییر ساختار یگان حفاظت سازمان محیط زیست خبر می‌دهد و می‌گوید که این ساختار جدید به وزارت کشور ارسال شده است.

قرار است وزارت کشور نظرش درباره این تغییر را تا یک ماه دیگر اعلام کند. پس از وزارت کشور، ریاست جمهوری نیز باید این تغییر را تایید کند تا این تغییر نهایی شود.

آقای میرمحسنی مزایای ساختار جدید یگان حفاظت محیط زیست را ردیف شغلی و اختصاص بودجه به این یگان بیان می‌کند.

او همچنین می‌گوید در صورت تغییر ساختار، «قانون بکارگیری و حمل اسلحه نیز همانند نیروهای مسلح شامل حال محیط‌ بانان نیز می‌شود.»

هم اکنون به سبب شبه نظامی بودن نیروهای محیط‌ بان، آن‌ها نمی‌توانند از مزایای حمل اسلحه استفاده کنند.

آقای میرمحسنی همچنین به کمبود نیروی محیط ‌بان اشاره می‌کند و می‌گوید: «نیروهای محیط‌ بان کشور ۲ هزار و ۵۰۰ نفر هستند که باید تعداد آن را به ۱۰ هزار نفر برسانیم و به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.»

آقای میر محسنی ادامه می‌دهد که به خاطر کمبود نیروی محیط ‌بان، نیروهای کنونی مجبور هستند ۸ روز در ماه بیشتر کار کنند.

منبع: فارس

پیشینه:

سال 89، بدترین سال محیط زیست ایران

یک محیط بان در جدال با شکارکُش‌ها به ضرب گلوله کشته شد

وداع تلخ مردم کردستان با چهار تن از کشته‌شدگان راه طبیعت


 
 

1390/3/9

عبدالله نوری در دیدار با خانواده عیسی سحرخیز هشدار داد تا دیر نشده، حاکمیت در جهت وحدت ملی و جبران خسارات و کوتاهی‌ها حرکت کند.

وی گفت: « اگر هنوز در حاکمیت نگرانی و اضطرابی نسبت به خطراتی که منافع ملی ایران را از هر جهت مورد تهدید قرار می‌دهد وجود دارد برای نجات منافع ملی و احیاء مجدد وحدت و همدلی در میان اقشار مختلف جامعه، حاکمیت از در مهر و محبت و گفتگو دلهای زیادی که در این دوران شکسته است را به دست آورد.»

عبدالله نوری رفتار حکومت با سحرخیز و سایرفعالان سیاسی و نیز رهبران جنبش سبز را نشان نگرانی و ترس حکومت از کلام و گفتار منتقدان دانست و گفت: «چگونه است حکومت ایران که خود را از با ثبات‌ترین حکومت‌های جهان می‌داند و برای اداره جهان طرح و نظر ارائه می‌کند و حکومت‌های مستبد و دیکتاتور منطقه را به دلیل سرکوب و بازداشت منتقدان‌شان مورد سرزنش و شماتت قرار می‌دهد در داخل ایران حداقل صدای مخالفین خود را تحمل نمی‌کند و به داغ و درفش و زندان و سرکوب مخالفین خود متوسل می‌شود.»

نوری پرسید: «اگر نقد و اعتراض مردم نسبت به حکومت‌ها در کشورهای منطقه خوب و پسندیده است چرا در کشور خودمان این امر مورد سرکوب واقع می‌شود؟»

همسرسحر خیز نیز با بیان آخرین وضعیت همسرش و شرایط بسیار سختی که سحرخیز ودوستانش در زندان رجائی شهر با آن روبرو هستند در خصوص وضعیت سلامت جسمی سحرخیز ابراز نگرانی کرد.

وی اعلام کرد هر نوع تماس و ملاقات با سحرخیز و سایر دوستان او توسط خانواده‌هایشان با مشکلات بسیار زیاد مواجه است.

منبع: جرس


 
 

1390/3/9

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور اطلاعیه‌ای ارتباط هاشمی رفسنجانی با «جریان انحرافی» و «جادوگر‌ها و رمال‌ها» را تکذیب و از سازندگان چنین شایعاتی انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده: «در پی وقوع جریانات اخیر در عرصه سیاسی كشور و معرفی گروهی به عنوان جریان انحرافی كه موضع‌گیری مراجع، علما، مسئولان و شخصیت‌های مختلف و حتی رسانه‌ها و برخی حامیان سرسخت سابق دولت را به همراه داشته بعضی افراد و محافل و رسانه‌های وابسته و یا طرفدار دولت برای كاهش فشار روانی بر روی دولت، در اقدامی فرافكنانه، با توسل به شیوه‌های كودكانه سعی در تراشیدن شریک جرم برای گروه انحرافی دارند و با استفاده از ادعاهای خودساخته همچون گروه رمال و جادوگر مرتبط با دولت با دفتر آیت‌الله هاشمی نیز در ارتباط بوده و یا توصیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به یكی از اعضای مجلس خبرگان برای انتقاد نكردن از رئیس جریان انحرافی، سعی در انحراف افكار عمومی را دارند.»

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت در این اطلاعیه نوشته «به دلیل سخیف بودن این دست از ادعاها» بنا به پاسخ‌گویی نداشته ولی به دلیل «برخی تماس‌های مردمی»، «ضمن تكذیب این‌گونه شایعات خودساخته، امیدواریم خداوند آنها را موفق به صدق در گفتار و شجاعت در اعتراف به اشتباهات گذشته خود در بیان حقایق نماید.»

منبع: مهر
 


 
 

آیت‌الله علی‌محمد دستغیب:
1390/3/9

آیت‌الله علی‌محمد دستغیب، مرجع تقلید مقیم شیراز گفته که «وقتى بزرگان و جلوداران جامعه به قرآن و سنت عمل نکردند، مردم عادى هم سست و فرقه فرقه می‌شوند.»

به گزارش سایت «حدیث سرو»٬ پایگاه اطلاع‌رسانی آقای دستغیب، این مرجع تقلید گفته که در این شرایط، مردم عادی می‌گویند: «وقتى همه چیز دست شماست، وقتى ما خمس و سهم امام مى‏‌دهیم، اما به کتاب انسان‏‌ساز قرآن عمل نمى‌‏کنید، چه توقعى از ما دارید.»

وی در جلسه تفسیر قرآن خود اظهار داشت: «وقتى علمایى که باید جان و مال و آبروى خود را فداى اسلام کنند، خود را اسلام مى‏‌دانند، باید فاتحه قرآن و احکام اسلامى را خواند.»

آیت‌الله دستغیب در بخش دیگری از اظهاراتش گفته است: «اگر اکثر علماى شیعه خود را ملزم به تبعیت از قرآن و سنت مى‏‌دانستند وضع مردم به مراتب بهتر از این می‌بود.»

به گفته این مرجع تقلید «وقتى عالم، عمل به علمش نکرد و قرآن و سنت را محجور گذاشت مردم هم سست و فرقه فرقه مى‏‌شوند. وقتى او نتواسنت نفس خود را مهار کند، دیگران هم نمى‏ توانند.»

وی در پایان پرسیده است: «مردم به عمل عالمان چشم می‌دوزند. عالمى که می‌گوید دروغ نگویید، آبروى مردم را نریزید، ظلم نکنید و… آیا خودش هم همینطور است یا خیر؟»

منبع: حدیث سرو


 


 
 

1390/3/9

بر اساس آمار جمع‌آوری شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی، تا اول فروردین ۹۰ در مجموع ۲۲ هزار و ۷۲۷ نفر مبتلا به ویروس HIV‌ در کشور شناسایی شده‌اند.

بنابراین گزارش ۷. ۹۱ درصد از این افراد را مردان و ۳. ۸ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری مهر با انتشار این گزارش اعلام کرده که تاکنون ۴۱۸۷ فرد مبتلا به ایدز شناسایی شده فوت کرده‌اند.

برپایه این گزارش مهم‌ترین علل ابتلا به ایدز وسایل مشترک در مصرف مواد مخدر ۷. ۶۹ درصد، رابطه جنسی ۸. ۹ درصد، دریافت خون و فرآورده‌های خونی ۱.۱ درصد و انتقال از مادر به کودک ۰.۸ درصد بوده است.

پیش از این٬ مینو محرز٬ رئیس مرکز تحقیقات ایدز کشور هشدار داده بود که موج سوم انتقال ایدز در کشور از طریق جنسی رو به گسترش است و اطلاع‌رسانی در این مورد «حیاتی» است.

مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت نیز اعلام کرده که یک روسپی‌ می‌تواند در سال پنج تا ۱۰ نفر را به ویروس ایدز مبتلا کند.

پس از گذشت بیش از دو دهه از ورود چهارمین بیماری کشنده جهان به ایران، برخی مدعی هستند آمار رسمی وزارت بهداشت در مورد مبتلایان به ایدز با آمار واقعی جامعه تفاوت دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

پیشینه

افزایش نگران کننده مبتلایان به ایدز از طریق رفتارهای پرخطر جنسی


 
 

1390/3/9

جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت ارشاد گفته است قبلا امکان بازگشت گلشیفته فراهانی به ایران وجود داشت، «ولی بعدا اتفاق‌های دیگری افتاد و بازگشت وی دیگر در اختیار ما نیست.»

آقای شمقدری در جمع خبرنگاران افزوده که «در دوره مسئولیتم یک بار درباره گلشیفته فراهانی گفته بودم که می‌تواند برگردد. در آن مقطع این امکان وجود داشت.»

وی ادامه داده است: «دیگر اختیار در دست ما نیست و حتی شنیدم فیلمی که در کردستان بازی کرده صحنه‌های خوبی ندارد که اگر حقیقت داشته باشد، دیگر جامعه‌ سینمایی هم او را نمی‌پذیرد.»

پیش‌تر اصغر فرهادی کارگردان فیلم «جدایی نادر از سیمین» در مراسم جشن خانه سینما گفته بود: «ای کاش وضع مملکت طوری شود که گلشیفته (فراهانی) بتواند برگردد.»

شمقدری در آن زمان نیز به اظهارات آقای فرهادی واکنش تندی نشان داد و در نامه‌ای، بابت اظهارات فرهادی از امام زمان، آیت‌الله خامنه‌ای، شهدا، جانبازان و ایثارگران عذرخواهی کرد.

جواد شمقدری همچنین درباره نامه‌ای که به ژیل ژاکوب مدیر جشنواره کن در رابطه با اخراج لارس فون تریه از این جشنواره به علت اظهاراتش درباره هیتلر نوشته بود، گفت: «این نامه اگر هیچ فایده‌ای نداشت، یک فایده داشت و آن این بود که وکیل مدافع‌های بی‌جیره و مواجب کن مشخص شدند.»

لارس فون تریه فیلمساز دانمارکی به خاطر اظهارات خود در نشست مطبوعاتی فیلم «ملانکولیا» و ابراز همدردی با هیتلر از جشنواره فیلم کن اخراج شد.

وی بعد از آن در نامه‌ای سرگشاده گفته بود که اظهاراتش جای دفاع نداشته است.

منبع: فارس و بی‌بی‌سی

پیشینه

واکنش تند شمقدری به اظهارات اصغر فرهادی


 
 

1348/10/11
فریبرز عرب‌نیا، بازیگر سینما و تلویزیون، که هم‌اکنون سریال «مختارنامه» با بازی او در نقش مختار از تلویزیون دولتی ایران پخش می‌شود، برای دومین بار در برنامه ۶ خرداد ماه «هفت» حضور یافت و به انتقادات مطرح شده در رسانه‌ها در مورد نظرات هفته قبل خود در همان برنامه پاسخ داد. بازتاب بسیارگسترده‌ رسانه‌ای انتقادات عرب‌نیا دربرنامه هفته گذشته، موجب آن شده بود که شبکه یک تلویزیون آن برنامه را در شامگاه پنجشنبه ۵ خرداد پخش مجدد کند. (ویدیو از مردمک)

 
 

جبهه مشارکت با صدور بیانیه‌ای خواستار شد:
1390/3/9

جبهه مشارکت با انتشار بیانیه‌ای از ادامه اعتصاب غذای گروهی از زندانیان رجایی‌شهر ابراز نگرانی کرد و از آن‌ها خواست به اعتصاب خود پایان دهند.

در بیانیه این جبهه آمده که «اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر موجی از نگرانی را در نزد خانواده‌ها و همه نخبگان کشور ایجاد کرده، ولی از سوی مسئولان قضایی مورد توجه قرار نگرفته است.»

جبهه مشارکت در بیانیه خود با انتقاد از بی‌اعتنایی مقام‌های قضایی به خواسته زندانیان افزوده که «هیچ گوش شنوایی در اجابت خواسته‌های قانونی و حداقلی {زندانیان} وجود ندارد.

در بخش دیگری از این بیانیه از «همه حق جویان و ظلم ستیزان» خواسته شده برای حمایت از این زندانیان «پیام مظلومیت آن‌ها را بازتاب دهند.»

جبهه مشارکت در پایان بیانیه خود آورده است: «ما همچنین از همه مجامع داخلی و بین‌المللی می‌خواهیم که به هر نحو ممکن اعتراض خود را به نقض مکرر حقوق اولیه شهروندان ایران و بخصوص زندانیان بی‌دفاع ابراز دارند.»

گروهی از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر و زندان گوهردشت از روز اول خرداد در اعتراض به ادامه رفتار‌های خودکامه مقام‌های جمهوری اسلامی دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.

در یک هفته گذشته محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران و گروهی از فعالان سیاسی و فرهنگی از این زندانیان خواسته‌اند به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

منبع: سایت نوروز

پیشینه
صدای مظلومیت شما شنیده شد، به اعتصاب غذای خود پایان دهید


 
 

1390/3/9

براساس آماری که از فروش اولیه فیلم «پایان نامه» (با سوژه حوادث پس از انتخابات) منتشر شده این فیلم در چهار روز تنها هفت میلیون فروخته است که به معنای فروش کمتر از دو میلیون تومان در روز است.

سایت پارس توریسم با اعلام این خبر نوشته که پخش کننده فیلم «پایان‌نامه» از اعلام هر گونه آماری درباره میزان فروش این فیلم خودداری کرده است.

روزنامه «بانی فیلم» هم آمار فروش این فیلم را براساس گزارش سینما‌ها تنها هفت میلیون تومان عنوان کرده است.

پارس توریسم هزینه ساخت فیلم «پایان‌نامه» را حدود یک میلیارد تومان اعلام کرده است.

«پایان‌نامه» در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر که در بهمن ۱۳۸۹ در تهران برگزار شد، به عنوان «بد‌ترین فیلم سال» انتخاب شد.

امیر آقایی و لیلا اوتادی دو بازیگری بودند که سال گذشته از بازی در این فیلم که مربوط به حوادث پس از انتخابات جنجال برانگیز سال ۱۳۸۸ و نحوه قتل ندا آقاسلطان است٬ انصراف دادند.

منبع: پارس توریسم و شبکه ایران و بانی فیلم

پیشینه:

لیلا اوتادی بازی در نقش ندا آقاسلطان را تکذیب کرد


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته