-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۸, یکشنبه

Latest News from 30Mail for 05/29/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

در پی انتصاب سرپرست جدید برای استانداری فارس:
1390/3/8

در پی انتصاب سرپرست جدید برای استانداری فارس، عده‌ای از منتقدان این انتصاب در مقابل ساختمان استانداری دست به تجمع زده و درب استانداري فارس را قفل کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس پس از آنکه عبدالله حسینی از سرپرستی استانداری فارس استعفا داد و سید فرهاد سجادی، معاون برنامه ریزی استانداری جایگزین وی شد؛ تعدادی از حامیان آیت‌الله خامنه‌ای در مقابل استانداری دست به تحصن زده و خواهان معرفی استانداری جدید براساس «نظر و تاييد نماينده ولي فقيه در فارس» شدند.

محمدرضا هاجري که زمانی مسئول كميته اطلاع‌رساني ستاد انتخاباتي احمدي‌نژاد بوده است به نمایندگی از تجمع‌کنندگان در این زمینه گفت: «يك مدير فارسي را عزل كردند و يك‌شب دوست گرمابه و گلستان مشايي را سرپرست گذاشتند.»

تجمع کنندگان مقابل استانداری شیراز شعارهایی چون:  «مشایی حیا کن٬ فارس را‌‌ رها کن»، «مرگ بر رحیم‌مشایی» «مرگ بر مشایی منحرف» و «مرگ بر رمال» سر داده و دست‌نوشته‌هایی نیز علیه تیم احمدی‌نژاد با خود حمل می‌کردند.

هواداران آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد ماه‌ها بود بر سر ادامه کار روح‌الله احمدزاده استاندار سابق شیراز اختلاف داشتند که عاقبت احمد‌زاده از مقام خود برکنار و به سمت رئیس سازمان میراث فرهنگی منصوب شد.

پس از برکناری احمد‌زاده٬ عبدالله حسینی معاون عمرانی استاندار به عنوان سرپرست استانداری منصوب شد که مورد حمایت حامیان خامنه‌ای در شیراز بود، اما روز جمعه وزارت کشور در حکمی حسینی را برکنار و فرهاد سجادی را به عنوان سرپرست جدید استانداری معرفی کرد که این اقدام با خشم محافظه‌کاران منتقد دولت همراه شده است.

حامیان خامنه‌ای می‌گویند تیم احمدی‌نژاد با تغییر تدریجی استاندار‌ها٬ فرماندار‌ها و بخشدار‌ها تلاش می‌کند مقدمات تقلبی گسترده در انتخابات مجلس نهم را فراهم کند.

محافظه‌کاران در حالی نگران تقلب در انتخابات مجلس آینده از سوی دولت هستند که دولت دهم با تقلبی گسترده در انتخابات سال ۱۳۸۸ تشکیل شد و کاندیداهای معترض به این انتخابات در حصر خانگی قرار داده شدند.

فشار بر «جریان انحرافی» یا همان تیم احمدی‌نژاد از زمانی شدت گرفت که محمود احمدی‌نژاد در مقابل خواست آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر حفظ وزیر اطلاعات کمی مقاومت کرد.

منبع: فارس، دیگربان، بی‌بی‌سی


 
 

1390/3/7

علی سعیدی خواستار برخورد رهبری با «انحراف دردولت» شد.

نماینده رهبری در سپاه، وجود «عناصر نفوذی فاسد» را بلای بزرگی دانست که دولت گرفتارش شده و گفت همان‌طور که در طول ۳۲ سال گذشته، آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای با جریان‌هایی که با «گفتمان نبوی و علوی و گفتمان اسلام» تفاوت داشتند، برخورد کردند، رهبر ایران با کسانی که در قوای مجریه و مقننه به دنبال «ساختارشکنی» هستند، برخورد می کند:

«اگر یک قوه ای مانند قوه مجریه یا قوه مقننه در صدد برآمد که ساختار شکنی کند و از خطوط قرمز عبور کند یا اصولی را نقض کند، این رهبری است که به آنها هشدار می دهند و نهایتا اگر این هشدارها و تذکرات تاثیرگذار نبود با آنها برخورد می کنند.»

سعیدی در گفت‌و‌گو با مهر، به برخورد با ملی- مذهبی‌ها، نهضت آزادی، ابوالحسن بنی‌صدر، آیت‌الله منتظری، و برخورد آیت‌الله خامنه‌ای با کارگزاران‌، اصلاح‌طلبان و «جریان فتنه» اشاره کرد.

وی گفت در سال‌های اخیر در دولت احمدی‌نژاد در عرصه‌های مختلف از جمله سیاست خارجی و عرصه فرهنگی مواردی پیش آمده که با «آرمان‌های انقلاب و رهبری» در تضاد است. نماینده رهبری در سپاه از این‌که دولتی که با شعار مبارزه با اشرافی‌گری به قدرت آمد، امروز خود جریان اشرافی‌گری تازه‌ای را می‌پروراند، اظهار تعجب کرد.

علی سعیدی که خود پیش از این یکی از حامیان سرسخت احمدی‌نژاد بود با انتقاد از شیوه عزل وزرا در دولت دهم گفت: «احمدی‌نژاد که با شعار مهرورزی بر سر کار آمد، وزیر امور خارجه را در هنگام ماموریت خارج از کشور برکنار کرد، آیا این مهرورزی است؟ آیا برخورد با وزیر اطلاعات به بدترین شکل مهرورزی است؟ آیا برکناری وزیر نفت که ریاست اپک را هم برعهده دارد مهرورزی است؟»

نماینده رهبری در سپاه همچنین به احمدی‌نژاد هشدار داد که «امت حزب الله و روحانیت حمایتشان از مسئولان مشروط است و شرط اساسی هم این است که همه در قید ولایت باشند.»

سعیدی با اشاره به آن‌چه «فعال شدن جریان نفوذی دولت برای انتخابات مجلس» خواند، خواستار نظارت نهادهای ذی‌ربط برای جلوگیری از دخالت دولت در انتخابات شد.

وی گفت احمدی‌نژاد رسماً اعلام کرده که هیچ‌یک از اعضای دولت حق ندارند در انتخابات دخالت کنند، بنابراین نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و شورای نگهبان و ناظرین شورای نگهبان در استان‌ها باید مراقبت کنند تا این دخالت انجام نشود.

منبع: مهر، مردمک
 


 
 

1390/3/7

مدیر حوزه‌های علمیه ایران ادعای کمک 760 میلیارد تومانی دولت به حوزه‌های علمیه را تکذیب کرد.

مرتضی مقتدایی، روز شنبه در گردهمایی معاونین تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با اشاره به ادعای مشاور محمود احمدی‌نژاد گفت: «چند روز پیش در یکی از روزنامه‌های رسمی که از سوی یکی از مسئولان دولت گفته شده بود ٧۶۰ میلیارد تومان در سال گذشته به حوزه علمیه کمک شده است، غلط است.»

مدیر حوزه‌های علمیه پرسید: «اگر چنین خدمتی هم به حوزه‌های علمیه شده باشد، آیا مصلحت است که بیان شود؟»

موسس و رییس هیات مدیره مركز خدمات حوزه‌های علمیه نیز در گفتگویی، ضمن رد ادعای مشاور احمدی‌نژاد گفت: «اظهارات جوانفكر چند ایراد اساسی دارد. اولا برخی اعداد ایشان غلط است. ثانیا بودجه رشد داشته و وقتی رقم كل بودجه سال ٨٣ حدود ۱٢۰ هزار میلیارد تومان بوده و بودجه ۵۴۰ هزار میلیارد تومانی سال نود، قریب ۵ برابر شده، طبیعی است كه اكثر ارقام بودجه كمابیش افزایش پیدا می‌كنند و این مقایسه، مقایسه صحیحی نیست. به علاوه بیمه تامین اجتماعی طلاب كه یكی از مهمترین خدمات به آنهاست، در زمان دولت محمد خاتمی انجام شد.»

نواب تاکید کرد: «از نظر علما این بسیار بهتر است كه دولت پول به حوزه ندهد، اما مبانی اسلامی را رعایت كند و در تقویت مرجعیت و روحانیت بكوشد، نه اینكه در راستای تضعیف آنها قدم بردارد.»

وی تصریح کرد: «متأسفانه ملاحظه می كنیم رئیس كمیسیون فرهنگی دولت رئیس جریان انحرافی هم هست. این جریان اساسا به روحانیت و مرجعیت ضربه زدند و تبلیغ اسلام منهای روحانیت كردند و هر جا رفتند، گفتند نفوذ روحانیت كم شده است.»

علی اکبر جوانفکر، از مشاورین ارشد رئیس دولت و مدیر عامل خبرگزاری رسمی دولت چند روز پیش ضمن اشاره به چالش‌های اخیر میان اصولگرایان و دولتی ها، گفته بود: «بودجه‌ای که دولت دهم و امسال برای حمایت مالی از حوزه‌های علمیه و مراکز دینی اختصاص داده، به رقم خیره‌کننده ٧۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته که حاکی از بیست و دو برابر شدن آن در مقایسه با دولت اصلاحات است. چگونه می‌توان رئیس جمهور و دولتی را به ضدیت با روحانیت متهم کرد؟»

منبع: مرکز خبر حوزه، خبرآنلاین
 


 
 

1390/3/7

فراکسیون روحانیت مجلس خواستار لغو مجوز مجمع روحانیون مبارز و خلع لباس اعضای آن شد.

محمد تقی رهبر، رییس فراکسیون روحانیت مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از دادگاه ویژه روحانیت خواست که با خلع لباس روحانیان دخیل در جریان اعتراضات مردمی، از ادامه «فعالیت‌های ساختارشکنانه» آنان در عرصه سیاسی جلوگیری کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس مدعی شد: «اعضای مجمع روحانیون مبارز در هر قالب یا نامی بخواهند در عرصه سیاسی فعالیت کنند قطعا به دنبال ایجاد تنش و اغتشاش در جامعه هستند.»

وی با بیان این که امسال «همه احزاب و گروه‌ها در تلاش هستند تا بتوانند کرسی‌های مجلس نهم را در اختیار بگیرند» گفت کمیسیون ماده 10 احزاب باید از فعالیت «گروه‌های قانون‌گریز که می کوشند با نام‌های القایی و واهی دیگر» به عرصه انتخابات وارد شوند جلوگیری کند.

علیرضا سلیمی، عضو دیگر فراکسیون روحانیون مجلس نیز در سخنانی همسو از دادگاه ویژه روحانیت خواست اعضای مجمع روحانیون مبارز را محاکمه کند و با خلع لباس آنها اجازه جولان سیاسی را به «روحانی نماها» ندهد.

مجمع روحانیون مبارز، از تشکل‌های مطرح سیاسی مذهبی است که با انشعاب از جامعه روحانیت مبارز در سال ۱۳۶۶ تشکیل شد و از گروه‌های اصلاح‌طلب مذهبی به شمار می‌رود.
محمد خاتمی رییس شورای مرکزی این تشکل است و موسوی خویینی‌ها دبیرکلی آن را برعهده دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 


 
 

1390/3/7

یک حقوقدان می‌گوید تصویب قانون منع استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای در سال ۱۳۷۳ «کار غلطی» بوده است و امکان عملی برای پاک کردن صورت مسئله یک تکنولوژی وجود ندارد.

نعمت احمدی در گفتگو با ایسنا می‌گوید: «ما بین صفر و ۱۰۰ ایستاده و یک حد وسطی را در نظر نگرفته‌ایم به خاطر اینکه هم برنامه‌های ما جوابگو نیست و هم اینکه ماهواره یک تکنولوژی است.»

آقای احمدی همچنین درباره ورود نیروی انتظامی به منازل برای جمع آوری دیش‌های ماهواره نیز می‌گوید که این کار تنها «با حکم قاضی و با تعیین مصداق» باید انجام شود.

پیش‌تر سردار رادان، جانشین فرواندهی نیروی انتظامی، گفته بود که پلیس برای ورود به مشاعات مجوز گرفته است اما این حقوقدان از قول مقامات قضایی ایران می‌گوید «بدون اذن قاضی و با یک حکم کلی» نمی‌توان به خانه مردم وارد شد.

آقای احمدی همچنین می‌گوید: «وقتی من که تجهیزات ماهواره‌ای دارم قانون‌شکنی می‌کنم، پلیس و نیرو‌های اجرایی هم قانون‌شکنی می‌کنند، خیری که از این جریان نمی‌بینیم هیچ، بلکه مردم و نیرو‌ها را وادار می‌کنیم قانون‌شکنی کنند.»

منابع: ایسنا، خبرآنلاین

پیشینه:

نیروی انتظامی برای جمع آوری ماهواره وارد منازل مردم می شود


 
 

رییس شورای عالی استان‌ها:
1390/3/7

مهدی چمران گفت: «طرح مشارکت و همکاری شهرداری‌ها در برنامه‌های ساماندهی کودکان کار و خیابان روی زمین مانده است.»

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: «این موضوع تنها برعهده شهرداری نیست و باید بهزیستی، نیروی انتظامی، دادستانی و دادگستری نیز به کمک شهرداری بیایند.»

چمران در نشست روز پنج‌شنبه شورای عالی استان‌ها با اعلام این که بیشتر کلا‌نشهرها با این مشکل رو به رو هستند گفت: «شوراها باید این افراد را سازماندهی کنند و کمیته‌ای تشکیل دهند و پس از آن شهرداری به انجام وظایفش بپردازد.»

منبع: ایسنا
 


 
 

1390/3/7

مصطفی تاج زاده علیرغم درد شدید و نیاز به مداوای فوری از بیمارستان به زندان بازگردانده شد.

آن گونه که جرس نوشته پس از انتقال مصطفی تاجزاده به بیمارستان جهت انجام مراحل ام‌آر‌آی و سی‌تی‌اسکن، با وجود دندان‌درد شدید و توصیه پزشکان بر ضروری بودن معالجه وی، ماموران امنیتی این فعال زندانی را به زندان انتقال داده‌اند.

تارنمای تحول سبز روز گذشته گزارش داده بود که پس از معاینه پزشک متخصص مغز و اعصاب، در بخش رادیولوژی اقدام به انجام ام‌آر‌آی و سی‌تی‌اسکن شد.

بر اساس این گزارش، تشخیص پزشکان حاکی از آرتروز شدید بود که بر روی نخاع تاج‌زاده فشار وارد می‌آورد.

تحول سبز نوشته دستورات پزشک مبنی بر استفاده شبانه روزی از گردن بند طبی، استفاده از تشک و بالش طبی، رفتن به استخر و استفاده کافی از نور آفتاب و نیز انجام حداقل ده جلسه فیزیو تراپی نشانگر آن است که تاجزاده باید بتواند از مرخصی برای معالجات خود استفاده کند که در این زمینه هنوز اقدامی نشده است.

منبع: جرس، تحول سبز

پیشینه:

 


 
 

رییس دیوان عدالت اداری:
1390/3/7

رئیس دیوان عدالت اداری اعلام کرده درمدت دو ماه امسال پرونده‌های ورودی و شكایات واصله این دیوان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

محمدجعفر منتظری گفته این افزایش در مدت دو سال اخیر روندی رو به رشد را شاهد بوده است.‏

وی در نشست مشترك مسوولان قضایی و مدیران اجرایی آذربایجان شرقی، تاکید کرده در حال حاضر آمار شكایت به دیوان عدالت اداری بالاست و این قابل قبول نیست. ‏

رییس دیوان عدالت اداری همچنین از راه اندازی دفاتر استانی دیوان عدالت اداری در آینده نزدیك خبرداده است.

منبع:  حمایت
 


 
 

1390/3/7

محمد نوری زاد

به نام خالق صبح

سید سلام ،

چه خوب که می شود بدون هیچ دخل و تصرف در اوزان آسمانی آدمیان ، تو را با همین مختصر خطاب کرد :

” سید ، سلام” !

به ما بگو حال و احوال هم بندی ات چگونه است ؟ امید که به همین زودی ، بند از دست و پای تو و هم بندی ات بگسلد ، وما شما را مثل سابق ، در کنار مردم دربندخود ببینیم. و باز به امید روزی که بند از دست و پای مردم ما نیز بگسلد، و راه برای رشد مردمی که سالها از رشد ، باز داشته شده اند ، هموار گردد.

تو، سید عزیز، باید، آری باید، طعم بند را می چشیدی. و با رگ و پی ات ، با درد و داغ مردم دربند، می آمیختی .

از این پس ، هم تو ، و هم همسرت ، هرکجا اگر سخن از آزادی بگویید، و یا هرکجا از حقوق فردی و جمعی مردم سخن به میان آورید ، حتما به سمت و سویی اشاره می کنید که همانجا کانون آسیب ها و کاستی های مکرر ماست . جایی که مردم ما ، دراین سالهای پس از انقلاب ، مرتب بدان انگشت می نهاده اند و برآن تاکید می ورزیده اند و نگاه ما و شما و جهانیان را بدان سو می خوانده اند و ما و شما ، درک درستی از آن نداشته ایم . و یا بنا به مصالحی که تمامی نداشت ، از تماشای فاجعه ها رو می گردانیده ایم .

تو اما ، سیدعزیز، مگر چه می گفتی و یا چه می خواستی که از چهار اطراف ، برتو و براطرافیان تو سنگ باریدند ؟ وحضور تو را درکانون قدرت برنتافتند؟

تو می گفتی:

با رمالی و کف بینی و هاله ی نور و اوهامی چون مدیریت برجهان نمی شود کشور را اداره کرد. روزی که در “بند دو الف ” زندان اوین ، سرکرده ی رمالان دولت را به بند مجاور من منتقل کردند، من از غربت سیادت تو به گریه افتادم . تو ، افق هایی را نشان ما می دادی که از چشم ما پنهان بود .

تو می گفتی :

یک بار و برای همیشه باید از رویه ی جاری و متداول پرونده سازی ، و ورود به حوزه های خصوصی مردم دست شست . من خود شخصا در زندان اوین ، دریافتم که خندیدن به حریم خصوصی مردم ، و ورود هماره و بی دلیل و غیرقانونی به این حریم ، زنگ تفریحی است که جماعتی از ما بدان معتاد شده ایم و در آن هوا حتی تنفس می کنیم .

تو می گفتی :

دست دزدان را باید از کیسه ی مردم بیرون کشید .

تو می گفتی :

نمی شود  دست یک دزد بی نشان را به ساطور قانون سپرد و دست دزدان صاحب نامی چون رییس جمهور و معاون اول او را واگشود. درزندان بودم که نامه ی آقای توکلی به رییس قوه ی قضاییه مبنی بر دزدی های کلان معاون اول رییس جمهور را دریکی از روزنامه های رسمی کشور خواندم . مگر خود من چیزی غیر از این به رییس قوه ی قضاییه نوشته بودم که من اکنون در زندان باشم و آقای توکلی درمجلس؟ این دوگانه نگری به قانون درامتداد همان یک بام و دوهوایی است که خود ما ردش را در آژانس انرژی هسته ای نشان مردم دنیا می دهیم و ناله سرمی دهیم . که : ای مردم جهان ، می بینید آمریکای جهانخوار به انرژی هسته ای ما و انرژی هسته ای اسراییل چگونه با دو رویکرد مغایر می نگرد ؟

تو می گفتی :

ورود سپاهیان ونظامیان ، طبق قانون به عرصه های سیاسی و اقتصادی ممنوع است . درست همان عرصه ای که امروزه در تعلق محوری دوستان  ما بوده و هست . عقل جمعی ، درست تشخیص می داده است که اسلحه بدستان اگر به هر عرصه ای ورود کنند ، بدیهی ست که دیگران از آن عرصه ها گریز خواهند کرد . که در این ورود مسلحانه و گریز هراسناکانه ، نه سلامتی برای رفتار سیاسی ما باقی خواهد ماند و نه سلامتی در حوزه های اقتصادی ، و نه هیچ سلامتی در هیچ حوزه ای . در دوسال گذشته ، درست پیش چشم مردمان دنیا  ، همین خود ما نشان همه دادیم که چگونه می شود پوست از تن قانون درید و همان پوست دریده شده را برتن هر کودن دلخواه کرد .

تو می گفتی :

وقتی با اشاره به تاریخ ، و حکومت امام علی ، رقیبان خود را بی هیچ تخفیفی در صف خوارج نهروان جا می دهیم و با همین تطبیق هردمبیل، دنیا را برسر رقیب خود آوار می کنیم ، ابتدا باید علی بودن خود را ثابت کنیم . وگرنه هرکسی می تواند بدین ریسمان آویخته از تاریخ دست ببرد و با اشاره به خوارج نهروان ، سرضرب ، جایگاه علی را برای خود بلوکه کند .

تو می گفتی :

همه در برابر قانون یکسان اند . و روی کلمه ی “همه” ، تاکید می کردی . که یعنی بدون استثنا ! ویعنی : قانون ، به رهبر و رییس جمهور و همه ی رییس ها از یک طرف ، ویک روستایی از طرف دیگر ، به یک چشم می نگرد . درست همان نگرش امام علی .و درست همان نگرشی که در قانون اساسی ما هست و ما از اساس بیرونش کشیده ایم و به قهقرایی دور و نا پیدا پرتابش کرده ایم تا کسی سراغش را نگیرد . ما با غرور بر منبرها از امام علی و آن یهودی گمشده در تاریخ یاد می کنیم که به قاضی القضات خود امام علی مراجعه می کنند و امام علی – شکست خورده – از آن محکمه خارج می شود . و در این زمان ، آنچنان هیبتی از عدالت افراخته ایم که : حتی تجسم طرح شکایت یک روستایی بی نشان و آسیب دیده ، از رهبرمان یا از  رییس جمهور، یا از هر رییس صاحب نام ، خنده دار یا : کفرآمیز تلقی می شود .

تو می گفتی :

باید غبار غلیظ نشسته بر چهره ی قانون را زدود و قانون را از زیر پای مجریان قانون بدر کشید و سرجای بایسته اش نشاند .

تو می گفتی :

چهره ی مخوفی که ما و بزرگان و حکومتیان از دین پرداخته ایم ، هیچ ربطی به ذات دین ندارد . که دین ، هرچه دارد ، جز زیبایی نیست و زشتی های نشسته به چهره ی  آن ، فضولاتی است که خود ما  به آن افزوده ایم .

تو می گفتی :

درپیشگاه قانون ، اقلیت سنی و مسیحی و زردشتی و یهودی و حتی کافران کمونیست، همان حقوقی را دارند که اکثریت شیعه . این وعده ها را ما ، در روزهای آغازین این نظام ، به مردم خود دادیم و رای آری آنان را ربودیم و بلافاصله بعد از کسب رای ، بنای ناسازگاری با مردم خود را پی نهادیم.

تو می گفتی :

باید به روی ایرانیان آواره و قهر کرده و عبوس و عصبانی آغوش گشود و نازشان را کشید و بخاطر سالها بد اخلاقی ، از آنان دلجویی کرد و به میهن بازشان آورد . تو می گفتی : نخبگان فراوانی که به هر دلیل به ما پشت کرده اند و راهی هر کجا غیر از وطن خود شده اند ، حراج ظالمانه ی استعداد ها و سرمایه های این سرزمین بحران زده اند .

تو می گفتی :

ادبیات هتاکانه و بی شرمانه و وقیحانه و دهشتناک رسانه های ملی و حکومتی را باید روفت ، و به جای آن : ادب انسانی را برکشید .

تو می گفتی :

اگر ریسمان دزدانی چون معاون اول رییس جمهور را بگیریم و بکشیم، بزرگان و صاحب منصبانی به صحنه آورده می شوند که هم اکنون برمسندهای بظاهر زوال ناپذیر خویش آرمیده اند و سردر اموال مردم فرو برده اند . و می گفتی : به محض افشای دزدی های آنان ، بزرگان مخفی شده ، مفتضحانه از اریکه های دروغین شان به زیر می غلتند .

تو می گفتی :

عنوان و درشتی عنوان آدمها، نباید برای آنان مصونیت ایجاد کند . و می گفتی : آدمها هرچه از پله های یک مسندبالاتر می روند ، پاسخگویی و شفافیت عملکردشان باید بیشتر باشد .

خلاصه سید عزیز،

تو ازهمین ها می گفتی که طرف مقابل ، تو را برنتافت . چرا که طرف مقابل ، اتفاقا بنا برهمین ویژه خواری ها و ویژه سالاری ها داشته و دارد .از همان ابتدا هم معلوم بود که مواضع مته گون تو، و حضور نامحرم تو در خلوت غارتگری آنان، تحمل شدنی نیست.

تو می گفتی :

اگر یک شهروند بی نشان ، تقاضای حسابرسی از خلوتگاه مالی شهرداری و ادارات و وزارتخانه ها و ریاست جمهوری و آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان را داشت ، نباید آن شهروند بی نشان را ، و زن و بچه و خویشاوندان او را ” پودر” کرد.

تو می گفتی :

طبق آیه های قرآن ، کشتن یک نفر بی گناه ، بمثابه کشتن همه ی مردم روی زمین است . و می گفتی : ما با قتلهای زنجیره ای ، و قتلهای بی سرو صدای دیگر، هزاران بار ، بشریت را به اسم اسلام ازپا درآورده ایم . و می گفتی : یک چنین خوی و خصلتی اگر از هر کشور و تمدنی برآید ، از ما که به شوق شهد دین خدا کام گشوده ایم ، پذیرفتنی که نیست، بخشودنی نیز نیست .

سیدعزیز ، گذران شب ها و روزهای حصاری را که در آن گرفتاری  شماره کن و انگشت بر روزی بگذار که سرفراز ، از میان بندهای گسسته ، پای بیرون می گذاری .

سنگینی دیو سیرتی رسانه های وقیح حکومتی را برشانه های خودشان وابگذار، که آنان در ابراز فهمی که لابد از دین خدا برداشته اند ،عکس سربرهنه ی همسر تو را برصفحه ی اصلی پرده ی نقالی خود گذاردند . ما اما ، از آبشار آسمان فهم، آموخته ایم که سربرهنگی را بر: برهنگی فهم ، و بر: بی فهمی و جهلی که چهره ی کریه خود را بزک کرده ، شرف و برتری بدهیم . ما ، با خزیدن به سایه ی سلامت و درستی ایمان همسرتو ، خود را در پناه پاکی ها و شایستگی ها می بینیم . درست همان سلامتی  که بسیاری از مدعیان امروزین دین از او بی نصیب و بی بهره اند .

سید عزیز،

زمان ، مرگ پدر شریف تو را به تعویق انداخت . او می توانست سه سال پیش از دنیا برود . او زنده ماند تا تو را درحصار کسانی ببیند که خود ، آنان را درسالهای تلخ و تاریک پهلوی پناه داده بود .

سرت سلامت سید،

به خودت ، به همسرت، و به مردمی که چشم به راه تو اند ، نیک بنگر! جماعتی ، به زعم خود، آبروی تو را زیر پا نهادند و برآن پای کوفتند. آنان ، نابینا تر از آنند که برکشیده شدن تو را و آبروی تو را ببینند و باور کنند .

سید عزیز،

چشم به راه توایم . همپای روزگار. که او نیز با بازی های پنهان و آشکارخود ، چشم به راه توست.

تا ده سال دیگر ، بیست سال دیگر ، بسیاری از کسانی که با فهم تو گلاویز شدند ، همچون خود تو به دیار باقی خواهند شتافت . و دنیارا ، با همه ی اطوارش ، برای آیندگان باقی خواهند گذارد . آیندگانی که بنا ندارند سربه انبان فریب فرو برند و از آن سیر بخورند . آیندگانی که برباورهای درست خانه خواهند ساخت. و بسیاری از فضولات فکری و اعتقادی امروز ما را دور خواهند ریخت . و به ناب فهم و عقل و عشق ، دست خواهند برد .

بدا به حال من ، که از همین امروز، در رکاب فهم و عقل و عشق نباشم.

من، همینجا، از موضع یک کوچک تر ناپیدا ، از رهبر محترم جمهوری اسلامی ایران، تقاضا می کنم به یمن خاطره های خوب و صادقانه ای که از تو و پدرشریف تو دارند ، تو را ، همسرت را ، و جناب کروبی را ، از حصار بدرآورند.

فرمان آزادی شما توسط ایشان ، قطعا برمقبولیت ایشان خواهد افزود و فضا را برای گشایش هرچه بیشتر خواهد گشود. ما با هر تعدادی که داریم ، سیزده ملیون ، کمتر یا بیشتر ، مصرانه این تقاضا را به آستان رهبرمان تقدیم می داریم و ابراز بزرگواری ایشان را انتظار داریم . چرا که اصرار برتداوم حبس و حصار شمایان ، هرگز به نفع نظامی که ضرورت بقایش را شعار می دهیم نیست . انتظار ما از رهبر عزیزمان مدیریت بر بحرانی است که چون سیل به سمت ما هجوم می آورد . بحرانی که اگر صبوری اش سرآید ، نه اسلحه خواهد شناخت و نه چیزی به اسم اسلام . و قطعا همه ی ما را خواهد روفت و به دره ای بی انتها در خواهد انداخت . بحرانی که زنگ هشدارش در کشورهای منطقه به صدا در آمده است و ما متعمدانه اما نابخردانه ، با رویگردانی از عبرت پذیری  ، خود را از مسیر آن بدر می بریم .

سید عزیز ،

پنجشنبه ی هفته ی گذشته ، با هزار مکافات ، و البته با همراهی و همکاری و تصویربرداری لحظه به لحظه ی حراست بیمارستان مدرس ، به دیدن مردی رفتم که سالها ، در آن رژیم و در این  رژیم ، زندانی بوده است . مردی که اکنون ، نفس های پایانی عمر پرفراز وفرود خود را فرو می برد و برمی آورد .

مردی که غریبانه ، چشم بردنیای پرفریب، و فریب کاری امثال من، بسته است تا همان چشم را چند روز دیگر ، به محشری از آسمان خدا بگشاید. عزت الله سحابی ، اکنون، با نفس های پایانی عمرخود، میزان فهم ما را ، میزان شعور ما را، ومیزان درستی دین و انسانیت و آزادگی ما را به احتجاج آورده است .

این روزها ، چه خوب که اخبار بیماری و درگذشت یک فوتبالیست در رسانه های ما تاب خورده و همه ی حساسیت ها و حیثیت رسانه ای و مملکتی ما را متاثرساخته است. و چه بد ، که عزت الله سحابی ، بی سرو صدا، رخت از این دنیا بر می بندد، تا دنیا را ، با همه ی وسعتش ، برای ما باقی گذارد. او اگر بجای سیاست در آن دوران تاریک ، می رفت و به کار دیگری روی می برد ، با استعدادی که داشت ، امروز رسانه ها ، اخبار ضربان قلب ثانیه به ثانیه ی او را رصد می کردند . ما اما با اطلاق جاسوسی و وطن فروشی ، او را و دیگرانی چون او را فرو کوفتیم تا خود بر فراز آییم . بربالین او ، به چهره ی رنجور و فرسوده و بیمار و چشمان بی فروغ او که نگریستم، این چند جمله را از او دریافتم :

ای همه ی دنیا خواهان،

دنیا به کامتان!

من راه خویش برگزیده ام ،

و در کشاکش این راه،

بندها را ،

با مرگ خود، بریده و رفتم .

دنیا برای شما.

سیراز آن بخورید.

سخت که سیر شدید،

حالا کمی بیاندیشید.

کار سختی ست ، نه؟

به این بیاندیشید که :

مرگ شما نیز در راه است .

سید عزیز ،

زمان با شتاب ، به نفع تو و سلامت تو و سلامت راه تو سپری می شود . تو قطعا ، سرفراز فردایی هستی که : جهان هستی ، برای تو تدارک دیده است . من از این در شگفتم که : تو ، و همسرت ، در بند باشی ، و آنانی که شیر نفت بی زبان ملت ما را به جیب مبارکشان متصل کرده اند و قربته الی الله مشغول بالا کشیدن سرمایه های بی بازگشت این مردم اند ، آزادانه برسر مسندهای این کشور حسرت زده جولان بدهند و در خلوت خود به ریش ما بخندند . عجبا که ما تو را به جرم های احمقانه ای متهم کردیم و در دادگاههای تشکیل نشده محکومت کردیم و به اجرای حکم خود فرموده ی خود مان نیز اقدام کردیم . باورم براین است که سید عزیز ، بسیاری از بزرگان صاحب نام و انقلابی ما و نمایندگان ما و دستگاه قضایی ما ، در نسبت با تو و همسرت و آقایان خاتمی و کروبی و حرکت معترضانه ی مردم ، و خون هایی که به ناحق در این دوسال ریخته شد ، به آنچنان آزمونی از آزمونهای الهی در افتادند که جز روسیاهی برای آنان نمانده است . در فردایی که همین نزدیکی هاست ، ما و تاریخ و جهانیان ، تماشاگر این روسیاهی دسته جمعی خواهیم بود . و البته تماشاگر رو سپیدی شمایان . صبور باش دوست ما . صبور .

سید ، سرت سلامت و آسیب از تو دور . ما و همه ی مردم ، چشم به بیت رهبرمان می دوزیم تا به یک اشاره ی حضرت ایشان ، راه آزادی بر شمایان گشوده شود . گرچه چشم ما ، پیشتر به آسمان خداوند است . تا مگر ما را از بارش برکاتش متنعم سازد . که سرزمین فلک زده ی ما ، امروز، بیش از هر زمان دیگر، به این برکات محتاج است . آیا رهبر گرامی ما صدای ما را می شنوند؟ این ما ییم و فریاد تقاضامندی ما . ما مگر چند نفریم ؟ حداقل سیزده ملیون نفر. و جمعیتی به کثرت تاریخ . و آرزوهایی که برای برآورده شدن پای می کوبند . آیا ما همین امروزها خبر خوبی از بیت ایشان خواهیم شنید؟

خدایا خامنه ای ما را محافظت کن . ما به مهربانی او بیش تر نیازمندیم .

 

با احترام و ادب : محمد نوری زاد ۵/۳/۹۰

* تیتر از سی میل. بدون ویرایش در متن و نشانه گذاری ها. اغلب جمله های با حروف سیاه نیز از متن اصلی است.


 
 

1390/3/7

دو سارق زوگیر كه تحت عنوان مامور پلیس و به بهانه وجود ماهواره در آن خانه، به منزلی در منطقه اشرفی اصفهانی تهران وارد شده و با تهدید صاحبخانه اموال آنان رابه سرقت برده بودند دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، زن جوان صاحبخانه که مورد هجوم این ماموران قلابی قرار گرفته بود با شکایت از این دو نفر به بیان ماجرا پرداخته و در این زمینه گفته است: «دو مرد جوان بودند و با لباس نیروی انتظامی و جلیقه و نقاب وارد آپارتمان ما شده و به بهانه داشتن ماهواره و نگهداری مشروبات‌الكلی اقدام به بازرسی منزل كردند.»

این زن جوان ادامه داده است: «این دو مرد نقابدار با ادعای اینكه به آنان گزارش شده در منزل موادمخدر نگهداری می‌شود، از من خواستند تا درب گاو صندوق را برای‌شان باز كنم اما بعد از بازكردن درب گاوصندوق، دست و پاهایم را با طناب بسته و مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند.»

وی اضافه کرده: «هنگامی كه سارقان متوجه شدند به واسطه فریادهای من همسایگان قصد ورود به آپارتمان را دارند، پس از سرقت حدود 15 میلیون تومان طلا و جواهرات و 4 میلیون تومان وجه نقد از گاو صندوق، سه دستگاه گوشی تلفن همراه و دوربین از آپارتمان فرار كردند.»

گفتنی است این سارقان توسط مردم دستگیر و تحویل نیروی انتظامی شدند.

همچنین سرهنگ مهرداد يگانه، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ هم با بیان اینکه این سارقان پس از بازداشت به سرقت خود اعتراف کرده‌اند به ایرنا گفته است که این متهمان سابقه‌دار بوده و تاکنون به چند فقره سرقت در خیابان اشرفی اصفهانی اعتراف کرده‌اند.

وی همچنین در طراحي نقشه این سرقت توسط سارقان گفته است که ابوالفضل، متهم رديف اول این پرونده، پس از آنکه از همسر برادرش در يك مهماني می‌شنود که همسایه‌ی برادرش از وضعيت مطلوبی برخوردار و خانواده‌اي متمول هستند، برای اقدام به سرقت وسوسه می‌شود و با همدستی دوستش نسبت به این کار اقدام می‌کند.

گفتنی است چندی پیش احمد رضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی پلیس گفته بود که در ادامه طرح جمع آوری ماهواره‌ها قانون به پلیس اجازه می‌دهد برای این کار ورود به منازل هم داشته باشد.

منبع: آینده نیوز و ایرنا

پیشینه:

نیروهای انتظامی برای جمع‌آوری ماهواره وارد منازل می شوند


 
 

1390/3/7

فرمانده سپاه پاسداران گفته که «جریان انحرافی» از طریق «پول و رانت‌خواری» در حال یارگیری است و حوادت اخیر «در ذهن دوستداران ولایت می‌ماند و پاک نخواهد شد.»

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی جعفری، روز شنبه (هفتم خرداد) در نشست مسئولان بسیج دانشجویی کشور گفته که «وجود برخی دیدگاه‌های اعتقادی و سیاسی در بین برخی اطرافیان رئیس جمهور نگرانی‌هایی برای دلسوزان انقلاب ایجاد کرده است.»

آقای جعفری با اشاره به اینکه «مدیریت» آیت‌الله خامنه‌ای، «بحران اخیر» را کنترل کرد، گفت: «اما این مسئله در ذهن دوستداران ولایت می‌ماند و پاک نخواهد شد.»

فرمانده سپاه افزود: «اتفاقات مهم در تاریخ اسلام زمانی رخ داد که مردم قدر ولایت را ندانستند و ما نه تنها در حرف بلکه در عمل هم باید در راستای تدابیر ولی فقیه عمل کنیم و مسئولان حکم رهبری را فصل‌الخطاب بدانند.»

بی‌اعتنایی محمود احمدی‌نژاد به دستور علی خامنه‌ای مبنی بر ادامه کار حیدر مصلحی در کابینه وی به عنوان وزیر اطلاعات، خشم رهبر جمهوری اسلامی و هواداران وی را برانگیخته است.

با اینکه رئیس دولت دهم بالاخره پس از ۱۱ روز خانه‌نشینی به خواسته خامنه‌ای تن داد، اما حامیان خامنه‌ای کماکان به وی حمله می‌کنند و می‌گویند باید در برابر ولی فقیه مطیع باشد.

منبع: خبرگزاری فارس و بی‌بی‌سی


 
 

سایت اعتدال گزارش کرد:
1390/3/7

سایت اعتدال در گزارشی اعلام کرد حدود ۱۲ هزار نفر در بخش‌های مختلف صدا و سیما، بدون هیچ گونه رابطه استخدامی، بیمه، مزایا و حقوق مشخص، استثمار می‌شوند.

این سایت روز شنبه (هفتم خرداد) نوشته که «سیستم مدیریتی غلط و ناکارآمد سازمان صدا و سیما، با عملکرد فاجعه بار در حوزه مدیریت منابع انسانی، تراژدی غم‌انگیزی را رقم زده است.»

در گزارش این سایت آمده که مدیران سازمان صدا و سیما حدود ۱۲ هزار تن از کارمندان این سازمان را با واژه ابداعی «نیروی برنامه‌ای» از هرگونه «حقی» محروم کرده‌اند.

اعتدال نوشته که این ۱۲ هزار نفر «تمامی مراحل طاقت‌فرسای گزینش، حراست و... را طی کرده‌اند، اما اگر بعد از سال‌ها کار، در جای دیگری کاری بیابند، سازمان مفخم صدا و سیما، حتی برگه‌ای مبنی بر سابقه کار نیز به آن‌ها نمی‌دهد.»

به نوشته این سایت این کارمندان «که بعضا از ۵ تا ۱۵ سال سابقه خدمت روزانه و بدون انقطاع در صدا و سیما را دارند، با ساعات کاری تقریبا دو برابر نیروهای رسمی این سازمان، اشتغال در شیفت‌های شبانه و روزهای تعطیل و به کارگیری در قسمت‌هایی که کارهایی سخت، فرسایشی و خطرناک دارد، حقوقی کمتر از یک سوم نیروهای رسمی دریافت می‌کنند.»

اعتدال در ادامه گزارش خود آورده که این ۱۲ هزار نفر «از فردای خود خبری ندارد، مدیر بخواهد فردا هم سر کار هستند و اگر مدیر نخواهد، فردایی در کار نیست.»

به نوشته سایت اعتدال این افراد «از هیچ گونه خدمات درمانی و بیمه‌ای نیز برخوردار نیستند» و هیچ یک از مراکز صدا و سیما در کشور به آن‌ها خدمات ارائه نمی‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است که این کارمندان «از عیدی مصوب کارمندان، وام‌های اعطایی سازمانی و هرگونه مزایا محرومند، استعمار می‌شوند و سخنی نمی‌گویند.»

منبع: سایت اعتدال


 
 

1390/3/7

خبرگزاری ایسنا گزارش کرد چهار تن از محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب اسلامی در شیراز و در ملاءعام به دار آویخته شدند.

هویت اختصاری این افراد «ح‌. ر. الف»، «ح‌. ر. ب. د»، م. د» و «م. ع‌» و اتهام آن‌ها «شرارت» اعلام شده است.

دادگستری فارس اتهام «ح‌. ر. الف» و «ح‌. ب‌. د» را شرکت در «سرقت‌های مسلحانه، آدم‌ربایی، سرقت به عنف و عادی، تخریب عمدی، شرب خمر و رابطه نامشروع» اعلام کرده است.

همچنین اتهام «م. د» و «م‌. ع‌»، «تجاوز به عنف، و تجاوز به ناموس مردم» اعلام شده است.

ایسنا زمان اجرای حکم این افراد را اعلام نکرده، اما به نظر می‌رسد این احکام روز شنبه (هفتم خرداد) به اجرا درآمده باشد.

روز پنجشنبه نیز حکم فردی در ارتباط با قتل پنج زن قزوینی و ربودن طلا و وجوه نقد آنان در قزوین و در ملاءعام به اجرا گذاشته شده بود.

مقام‌های جمهوری اسلامی طی روز‌های گذشته احکام بیش از ۱۰ تن از محکومان به اعدام را به اجرا گذاشته‌اند.

منبع: ایسنا

پیشینه
سه نفر در ایران اعدام شدند


 
 

1390/3/7

یگ گروه ۱۵ نفره از مجروحان فلسطینی که بر اثر تیراندازی نیروهای اسراییل زخمی شده‌اند ساعت یک بامداد شنبه از طریق دمشق وارد تهران شدند.

به گزارش ایرنا، این افراد در درگیری‌های میان نظامیان اسراییل و فلسطینی‌ها در روز «نکبت» دچار مجروحیت شده‌اند.

این مجروحان براساس توافق انجام شده میان دولت فلسطین و دولت جمهوری اسلامی برای مداوا به تهران اعزام شده‌اند.

ایران اضافه کرده که قبل از ورود این مجروحان تعدادی از مسوولان اورژانس تهران به همراه چند پزشک و ۱۷ آمبولانس مجهز به تجهیزات کامل پزشکی منتظر ورود آن‌ها بودند.

این گزارش می‌افزاید: «مجروحان فلسطینی که همه جوان هستند از ناحیه پا و یا شکم مورد اصابت گلوله صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند.»

جمهوري اسلامی پيش از اين آمادگی خود را براي پذيرش مجروحان فلسطينی اعلام كرده بود.

منبع: ایرنا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته