-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۷, شنبه

Latest News from Emrooz for 05/27/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



هیأت مدیره اتاق بازرگانی و صنایع بحرین با توقف فعالیت شورای بازرگانی مشترک با ایران، قطع روابط تجاری با ایران را وارد مرحله جنجالی دیگری کرد. این در حالی است که چندی پیش اتاق بحرین در بیانیه‌ای تهدید به قطع روابط تجاری و بازرگانی با ایران کرده بود.

شورای مشترک بازرگانی ایران و بحرین نیز در تهران فعالیت دارد و ریاست آن نیز با علاء میرمحمدصادقی است. بر اساس گزارش روزنامه الوطن، هیأت مدیره اتاق بازرگانی و صنایع بحرین روز سه‌شنبه تصمیم گرفت فعالیت شوراهای بازرگانی مشترک با سه کشور ایران، عراق و لبنان را متوقف کند.

این شوراهای بازرگانی مشترک از سوی اتاق بازرگانی و صنایع بحرین برای تقویت روابط بازرگانی با این سه کشور تشکیل شده بودند. اتاق بازرگانی بحرین پیش از این نیز در بیانیه‌ای خواستار تحریم کالاهای ایرانی در بحرین و سایر کشورهای جنوب خلیج فارس و توقف دادوستد با بازرگانان ایرانی شده بود.

در مقابل ، وزارت خارجه ایران دیروز سه شنبه با احضار کاردار بحرین، نسبت به صدور حکم اعدام برای یکی از اتباع ایرانی مقیم بحرین، اعتراض کرد. اتاق بازرگانی بحرین تاکید کرده است که این تصمیم تا زمان تغییر سیاست‌های ایران، لبنان و عراق در برابر بحرین ادامه خواهد داشت.

چند روز پیش از این وزیر خارجه بحرین نیز از توقف برنامه‌های این کشور برای واردات گاز طبیعی از ایران خبر داده بود.

دلیل این اقدام،عدم پذیرش اقدام علیه حاکمیت، رهبران و وحدت ملی بحرین از سوی ایران، لبنان و عراق ذکر شده است. بحرین از چند ماه گذشته تاکنون با موجی از اعتراضات مسالمت‌آمیز برای اصلاحات سیاسی عمیق روبه‌رو است اما این اعتراضات با سرکوب خشن و خونین دولتی روبه‌رو شد.


 


پریوش سطوت صبح امروز از کشور خارج و با یک پرواز مستقیم به انگلستان رفت.

وی متولد 1311 و در خارج از کشور زندگی می‌کرده است. اخبار متعدد از سایت‌های خبری مبنی بر دعوت مشایی از ایشان برای حضور در ایران بوده و در یک هتل ماهها مستقر شده بود.

بنا بر اخبار منتشره وی هفته‌های گذشته توسط مقامات امنیتی دستگیر و بعد از چند روز با قید وثیقه آزاد شده بود.


 


بنا به گزارش منابع خبری، حسن یونسی فرزند علی یونسی وزیر دولت محمد خاتمی و معاون حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت، که در تجمع اعتراضی زمستان سال گذشته بازداشت شده بود شامگاه چهارشنبه چهارم خرداد ماه، با قید وثیقه آزاد شد .

به گزارش تارنمای «ایران گلوبال»، این وکیل دادگستری اصلاح طلب، طی سال‌های اخیر چندین بار با حضور در دادگاه انقلاب تهران، برای دفاع از برخی زندانیان سیاسی اعلام آمادگی نموده بود.

حسن یونسی پیش از این دادگاه‌های جمهوری اسلامی را "نمایشی" معرفی نموده که حقوق متهمان در آن رعایت نمی‌شود و گفته بود "از آنجا که اینجانب به عنوان وکیل دادگستری چندین بار با حضور در دادگاه انقلاب برای دفاع از برخی از متهمین سیاسی اعلام آمادگی نمودم ولی به اشکال مختلف برای انجام وظیفه با سنگ اندازی و بهانه گیری مواجه شدم ناچار از ارائه این نوشته هستم[...]این دادگاه بیشتر از دادگاه به نمایشی شبیه است که بر اساس یک سناریو نوشته شده سناریویی که از توهمات و برنامه ریزیهای نویسندگان آن ناشی می شود..."

گفتنی است وی که در دادگاه بدوی به ۳ سال حبس تعزیری و ۵سال محرومیت از وکالت محکوم شده بود، با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد و منتظر حکم دادگاه تجدیدنظر می باشد.


 


علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش تخصصی تاریخ مجلس که عصر روز چهارشنبه در تالار مشروطه برگزار شد طی سخنانی با اشاره به رویکرد حکومت پهلوی به جایگاه مجلس اظهار داشت: دراین دوران تلاش می‌شد تمرکز قدرت در قوه مجریه باشد و مجلس بی‌خاصیت شود.

وی گفت: در دوره پهلوی با تئوری آرامش و امنیت قصد داشتند مجلس فرمایشی شود و اختیاری نداشته باشد.

لاریجانی ادامه داد: اشتباه استراتژیک مصدق انحلال مجلس بود که با این اقدام وی زمینه برای کودتا فراهم شد و در آن زمان هم مجددا بحث آبادانی کشور و تمرکز قدرت در قوه مجریه یک اصل شد و به همین دلیل قوه مقننه حاشیه‌نشین شد.

رئیس مجلس تصریح کرد: اگر در عصر مشروطه و فضای پس از سال 1320، چارچوب قانون در فراهم کردن بستر آزادی رعایت می‌شد و حالت گسستگی در مطبوعات و احزاب نداشتیم بستر احساس نیاز به امنیت و آرامش هم بوجود نمی‌آمد.

وی در ادامه تاکید کرد: هر کشوری که در این زمینه‌ها اشتباه کند دچار انقلاب یا کودتا می‌شود و اگر کشورهای منطقه مجالس قوی داشتند با این انقلابات و اعتراضات مواجه نمی‌شدند. همچنین اگر چارچوب‌های قانونی در زمینه افکار عمومی رعایت می‌شد هیچ‌گاه بستر ورود دیکتاتوری فراهم نمی‌شد.

لاریجانی گفت: وقتی قوه مجریه می‌گوید باید برای آبادانی کشور قدرت را در دست گیرم چارچوب قانونی آن توسط مجلس باید حفظ شود تا گرفتار دیکتاتوری به مانند رضاخان و پهلوی نشویم که هر دو به بهانه آبادانی کشور مجلس را بی‌خاصیت کردند.

وی ادامه داد: در زمان مصدق و پهلوی شاهد بودیم که می‌خواستند قوانینی در مجلس تصویب شود و گاهی یک روزه قوانین مهم را به تصویب می‌رساندند.

لاریجانه ادامه داد: اینکه قوه مجریه بگوید نیاز دارم قوه مقننه در دستم باشد افتخار نیست و در واقع زمینه خطرناک دیکتاتوری است درحالی که اگر قوه مجریه توسط قوه مقننه کنترل شد این افتخار است چرا که زمینه دیکتاتوری همیشه وجود دارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه در عصر مصدق این فکر اشتباه به لحاظ استراتژیک وجود داشت که مجلس مزاحم است، گفت: مهم این است که بپذیریم در حرکت به سمت آزادی نیازمند عمل به قانون هستیم. اتفاقا آنها که قدرتمندتر هستند بیشتر نیازمند قانون هستند.

وی تاکید کرد: کسی نمی‌تواند بگوید اگر می‌خواهم کشور را آباد کنم بدون قانون این کار را می‌توانم انجام دهم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به دوران بنی‌صدر و روش وی در اداره کشور اشاره کرد و گفت: بنا نیست مجلس در دست رئیس‌جمهور باشد که بگوید مجلس در دست من باشد و مشکل اصلی بنی‌صدر همین موضوع بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنبه دیگر خطای فاحش بنی‌صدر گفت: نخست‌وزیر مخلوع یا با قوه قضائیه یا مقننه درگیر بود و همیشه در اداره کشور سوء‌تفاهم داشت. تصور می‌کرد چون می‌خواهد کشور را آباد کند اختیار دیگر قوا باید در دست او باشد.

لاریجانی یادآور شد: گاهی در تاریخ ایران حوادثی می‌بینیم که با تحلیل آنها می‌توان مسیر آینده را شکل داد و امروز نیازمند بازتعریف مجدد در این امور هستیم.

نماینده قم در مجلس ادامه داد: کار برای ایران و ملت ایران یک افتخار است اما کار کردنی که در چارچوب قانون باشد در غیر این صورت همان می‌شود که در تاریخ تکرار شده است.

رئیس مجلس خاط نشان کرد: برای کسانی که می‌خواهند عدالت را رعایت کنند عمل به قانون یک ضرورت است.

وی گفت: عدالت بدون قانون را نمی‌‌توانیم بفهمیم و اگر کسی می‌خواهد برای ایران تلاش کند، کشور را آباد کند و عدالت را محقق کند باید چارچوب قانون را رعایت کند.

رئیس مجلس در این نشست تخصصی از 3 کتاب تازه منتشر شده به نام‌های اسناد بانوان دوران مشروطیت، فصلنامه اسناد بهارستان و مجلس، دیروز، امروز رونمایی کرد.


 


امروز: هفته گذشته نامه ای را از احمد منتظری درباره مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با سایت آینده منتشر کردیم. برای تکمیل بحث و پاسخ به برخی از مباحثات جدید مطرح شده در ادامه مصاحبه منتشر شده در سایت آینده، احمد منتظری نامه جدیدی را منتشر کرده است. متن کامل این نامه به نقل از سایت رسمی مرحوم آیت الله العظمی منتظری به شرح زیر می باشد.

باسمه تعالی


حضرت آیت‌الله آقای هاشمی رفسنجانی زید عزّه

پس از عرض سلام، پیرو مصاحبه جنابعالی با سایت آینده و جواب اینجانب نسبت به بعضی موارد آن ، بعضی از فرصت طلبان، فرصت را مغتنم شمرده و باز هم به بد‌‌گویی پرداختند و فحاشی‌ها و تحریفات خود را تکرار کردند تا شاید امسال هم نشریه و رسانه برگزیده شوند، و از نظر کوشش در حفظ به اصطلاح ارزش‌ها!! مقام اول را کسب نمایند.

اینجانب با کمال احترام به جنابعالی لازم می‌دانم مطالب شما تصحیح و اصلاح گردد، لذا نکات ذیل را یاد‌آوری می‌نمایم:

جنابعالی در قسمت سوم مصاحبه خود که در تاریخ 1/3/90 در سایت‌ها منتشر گردید فرموده‌اید: "نماینده نجف‌آباد در مجلس به من گفت که آیت‌الله منتظری می‌گویند کسانی می‌خواهند جنگ را متوقف کنند که بوی دلار به مشامشان خورده. حتی این زمزمه از آقای منتظری به گوش می‌رسید که ظاهرا حرف ایشان بود چون هیچوقت تکذیب نکردند".

لازم است با کمال احترام به شما عرض کنم که مطلب فوق کاملاً نادرست است و پیام‌هایی که شفاهی یا کتبی آیت‌الله منتظری در این رابطه برای امام خمینی ارسال می‌کردند گواه این مدعاست. در ضمن ایشان این مسئله را صراحتاً در کتاب خاطرات خود که از 12 سال پیش روی سایت موجود است شرح داده‌اند.

ایشان در صفحه 590 خاطرات خود چنین آورده‌اند: "من همان موقع كه خرمشهر فتح شد به مسئولين پيغام دادم كه اگر می‎خواهيد صلح كنيد و يا معامله كنيد و پول و غرامت بگيريد الآن وقت آن است، شنيدم بعضي گفته بودند: فلانی (یعنی آیت‌الله منتظری) بوی دلار به مشامش خورده است."

همچنین در صفحه 668 خاطرات آورده‌اند: "راجع به مشکلات جنگ چندین نامه به مرحوم امام نوشتم و پس‌از فتح خرمشهر به دفتر ايشان پيغام دادم كه ارتش انگيزه ورود به خاك عراق را ندارد و به علاوه ما را متجاوز به حساب می‌آورند و تجاوز از هر كه باشد محكوم است، پس بجاست مقدمات صلح فراهم گردد; اين در حالي بود كه كشورهای عربی زياد بر صلح اصرار داشتند و حاضر بودند خسارت‌های ايران را تا اندازه‌ای جبران نمايند. پس از پيغام من، شنيدم برخي گفته بودند فلانی بوی دلار به مشامش خورده است."

ضمناً نماینده وقت نجف‌آباد حجةالاسلام والمسلمین آقای شیخ غلامحسین نادی از نقل چنین مطلبی که شما به ایشان نسبت داده‌اید اظهار بی‌اطلاعی نمودند.

امیدوارم این نوع گفتگوها البته در فضایی دوجانبه وعادلانه موجب روشن شدن حقایق و نزدیک شدن بیشتر دل‌ها گردد.
والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته.

احمد منتظری
1390/3/5


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته