-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۴, چهارشنبه

Posts from Khodnevis for 05/25/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



ایران به کجا می‌رود؟



ایران شرایط بس خطرناک و بحرانی را می‌گذراند. به گمانم در این نکته تفاوت نظری بین گروه‌های مختلف فکری و سیاسی و ...- به‌جز افراد حاکم- وجود ندارد اما پاسخ به دو سوال ایران به کجا می‌رود؟ و چگونه  می‌توان از این شرایط بحرانی گذر  کرد- اگر امکان پذیر باشد- یکسان نیست.

تغییرات گام به گام و حرکات تند و انقلابی دو شیوه متفاوت شناخته شده تغییر در یک جامعه است. انتخاب  یکی از این دو روش به عوامل متفاوتی بستگی دارد. یک عامل مهم رفتار حکومت در قبال اعتراضات مردم است. در واقع رفتار حکومت‌های اقتدارگرا را هنگامی که تحت فشار افکار عمومی قرار می‌گیرد به دو دسته کلی تقسیم می‌گردد. بعضی شرایط بحرانی را درک کرده و برای  حفظ تمامیت کشور یا حفظ حداقلی از موقعیت خود حاضر به دادن امتیاز  یا ترک با خشونت کمتر حکومت می‌شوند. شیوه دوم اصرار بر تداوم  وضع موجود است. طبیعی است که در این وضعیت اگر توان مردم بر توان حکومت چربش داشته باشد ظاهرا چاره‌ای جز انقلاب باقی نمی‌ماند. نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است  این است که این تقسیم بندی همیشه به همین سادگی نیست. اگر بخواهم با یک مثال نظر خود را توضیح بدهم به گمانم بهترین مثال شرایط ایران در سال پنجاه و هفت است. چند ماه قبل از فروپاشی حکومت شاه محمد رضا پهلوی درپیامی تلویزیونی اعلام نمود که پیام مردم ایران را شنیده است. شاه در ان مقطع زمانی احساس نموده بود که تداوم روش خشونت امیز توان نگه‌داری سیستم حکومتی‌اش را ندارد اما احساسی بودن و طبیعتا  احسا سی رفتار کردن مردم ایران- که هنوز هم معضل مهمی  در کشور بشمار می‌رود- با عث شد که  بدون توجه به عواقبی که این تصمیم برای ایران دارد فقط به سقوط شاه راضی باشند.

برای  انتخاب روشی مناسب در شرایط خطیر فعلی  به چند نکته باید توجه نمود. اول روش برگزیده حاکمیت فعلی ایران است که ظاهرا به هیچ وجهی حاضر به عقب نشینی نیست و گزینه مذاکره و امتیاز دادن به مخالفان را از ذهنش خارج نموده است. از طرفی با این واقعیت تاریخی مواجه هستیم که هر زمان قدرت حکومت مرکزی رو به افول نهاده است شورش‌ها و رقتارهای خشونت آمیز اقوام و گروه‌ها در نقاط مختلف این کشور اغاز شده است. نکته دومی که فروپاشی حکومت مرکزی را در شرایط فعلی خطرناک  می‌کند وضعیت اسف‌بار اقتصادی است. پیش‌بینی هرج و مرج گسترده بدنبال سقوط حاکمیت که امنیت تمام مردم را بشدت بخطر می‌اندازد سخت نیست.

هر چند من آینده و چشم انداز مناسبی را برای ایرن متصور نیستم- بدلایل متعددی که شاید بحث جداگانه‌ای را بطلبد- اما انتخاب یا در واقع امکان انتخاب روشی که کم‌ترین عوارض را به‌دنبال داشته باشد نهایت حائز اهمیت است .در واقع تمامی کنشگران صحنه اجتماعی و سیاسی ایران نباید از کوچکترین فرصت  احتمالی بوجود امده برای  گرفتن امتیاز و انتقال حکومت با خشونت کمتر چشم پوشی کنند.


 


هیجده سال بعد در چنین روزهایی انتخابات ریاست جمهوری

حامیان دکتر محمود احمدی‌نژاد جوانان اصلاح‌طلبی هستند که وصف دوران طلایی سید علی خامنه‌ای را از پدرانشان شنیده‌اند وخواستار رجعت به دوران طلایی سید علی خامنه‌ای هستند. آیت الله العظمی سید مجتبی خامنه‌ای که بعد از مرگ پدرش به سمت رهبری جمهوری اسلامی از سوی مجلس خبرگان رهبری به ریاست علی اکبر هاشمی رفسنجانی منصوب شده است  با حمایت از کاندیدای اصول‌گرایان  زمینه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی را فراهم کرد و به جای شمارش مجدد آرای  انتخابات با حمایت از نتیجه انتخابات واعلام پیروزی سید حسن خمینی، زمینه ساز تجمعات خیابانی حامیان احمدی‌نژاد شد.

 

 

 در سخنرانی ۳۰ خرداد ۱۴۱۲، بعد از یک هفته از آغاز تجمعات اعتراضی  جوانان اصلاح‌طلب  در حمایت از محمود احمدی‌نژاد، ولی فقیه جمهوری اسلامی  حضرت آیت‌الله مجتبی خامنه‌ای  با بیان اینکه  بنده بدن علیل و ناقصی همچون پدرم ندارم ولی همچنان بدنبال بدعت  نیستم  و زور آزمایی خیابانی بدعتی آشکار و فتنه ای اشکار است و نظام به شدت با تخریب و مخدوش کردن و زیر سوال بردن انتخابات مقابله می‌کند.

 وی در بخشی دیگر گفت: «برخی از خواص که حتی رییس جمهور محبوب  پدرم بودند متاسفانه اسیر قدرت شده‌اند و با هوچی‌گری و زورآزمایی خیابانی اصل نظام را هدف گرفته‌اند و باید توبه کنند و به آغوش گرم نظام برگردند.

 وی با اشاره به حوادث ریاست جمهوری دو دهه گذشته گفت : « میزان هرکس وضعیت فعلی اوست  دلیل نمی شود برخی چون رییس جمهور محبوب رهبر پیشین هستند , نتیجه انتخابات را زیر سوال ببرنند و ان را مغشوش کنند  واقای جعفر واکر بوش نوه خلف جورج بوش یاغی شرور نمی‌تواند از این معرکه  داخلی ماهی بگیرد  هرچند به دین مبین اسلام مشرف شده باشد .»

 

 شایان ذکر است  پیش خطبه نماز جمعه، مهندس زهرا موسوی  ( دختر میر حسین موسوی) رییس سازمان انرژی هسته‌ای  از شروع به کار نیروگاه هسته‌ای بوشهر در یک  تیر ماه سال ۱۴۱۲ خبر داد .

 سخنران دیگر پیش خطبه نماز جمعه ۳۰ خرداد ۱۴۱۲ وزیر راه  آمار دقیق کشته های هواپیمایی بوئینگ ۷۰ ساله جمهوری اسلامی (هما) را پایین ارزیابی کرد و گفت: «خوشبختانه  تلفات خیلی کم بود. در این حادثه ۱۲۰ سرنشین از ۱۲۱ نفر کشته شدند »

 

وی با اعلام اینکه  با سقوط این هواپیما جمهوری اسلامی دیگر هواپیمای مسافربری برای پرواز ندارد و تنها فرودگاه‌های سراسر کشور میزبان جت مقام معظم رهبری و رییس جمهوری هستند.

در اخر ایشان از بازتاب  پیاده کردن  چند بسیجی در کره ماه در سال ۱۴۱۰ سخن گفت و اعلام کرد: «بزودی در سال ۱۴۱۳ چند بسیجی به کره مریخ اعزام می‌شوند.»

 

در همین حال علی اکبر هاشمی رفسنجانی دلیل شرکت نکردن خود را در این نماز جمعه تاریخی بیان داشت: «همچنان بر سر مواضعی که در اخرین نمازجمعه ام در سال ۱۳۸۸ مطرح کردم استوار هستم و نوه‌ام  برای تحصیل به انگلیس رفته است و کنار مهدی مشغول تحصیل است وبه ایران بر نمی‌گردد.»


 


سخنان امروز احمدی‌نژاد در پالایشگاه آبادان، ۳ خرداد
 


خواب ولایت فقیه



سید محمد خاتمی رئیس جمهوری سایق ایران خواب ولایت فقیه شدن را می‌بیند. اگر همگان یادشان باشد وقتی سید مهدی هاشمی(از منسوبین آیت الله العظمی منتظری) وباندش! در سال ۱۳۶۵ دستگیرشد،سه سال بعد امام خمینی هم مرحوم شد؟!

به ضرس قاطع می توان گفت درپشت پرده سیاست«جمع قدرت» می‌دانست که امام بزودی رفتنی است؛ لذا برای حذف قائم مقامی آیت الله العظمی منتظری، چه چیزی بهتر از پیراهن عثمان شدن «سیدمهدی هاشمی» که سوژه‌ای کهنه، ولی فراموش نشده بود!

لذا همین اصلاح‌طلبان حکومتی و محافظه کاران اصولگرا! به اتفاق نظر و هماهنگ، در خلع ید از«آیت الله العظمی منتظری»همت کردند و به جانشینی«آیت الله سید علی خامنه‌ای» که تجربه ۸ سال ریاست جمهوری را هم داشت و مضافا اینکه جزو سادات هم بود، رأی داد...

ولایتی که همزمان در واپسین لحظات عمر امام خمینی و به دستور ایشان در مجلس  خبرگان قانون اساسی دوم در حال تغییر بود؛ ولایتی که مطلقه شد و قدرتی مافوق قانون به او داده شد (نگاه کنید:به یادداشت اینجانب با عنوان:وقتی ۱۷۷ اصل یک قانون شد).

آیا خاتمی با سخنانی از این دست در همسویی با سخنان اخیرش، خواب ولایت فقیه شدن همچون آیت الله خامنه‌ای را می‌بیند؟ او نیز تجربه ۸ سال ریاست جمهوری و به اضافه «سادات» بودن را هم دارد!(بخوانید یادداشت اینجانب باعنوان:خاتمی ولایت فقیه مطیع اصلاح طلبان).اما بقول مرحوم مهندس مهدی بازرگان که  سخنی تاریخی و جاودانه زد: «ولایت فقیه عبایی است که فقط به تن امام خمینی اندازه است».

برای اینکه این تئوری قرین به صحت باشد، باید یک نگاه کوتاه وفوری به گذشته هم کرد:
 
از یک سو دوره انقلاب و انقلابی‌گری را درعصر اینترنت و ماهواره معدوم و یا پایان یافته می‌توان تلقی کرد، و از سوی دیگر، اصلاحات در نظام جمهوری اسلامی، آن‌هم با همین قانون اساسی، بیشتر به یک «شو» و نمایش کُمدی می‌ماند؟! و تازه آنهم بدست اصلاح‌طلبان حکومتی(بخوانید یادداشتی باهمین عنوان ازاینجانب) که در وضع موجود دراین سال‌ها شریک قدرت بوده‌اند.(بخوانیدیادادشتی ازاینجانب باعنوان:«شرکت سهامی خاص ج.ا.ا.» و«کفن دزد اولی»).

همچنین اگرخوب به سخنان منتقدین قانونی و اصلاح‌طلبان، از جمله لیدرهای کنونی جریان موسوم به جنبش سبز (میرحسین موسوی وکروبی) دقت کنید، متوجه می‌شوید همه آنها می‌گویند: اجرای بلامنازع قانون اساسی؟!(نگاه کنید به یادداشت اینجانب با عنوان:ظرفیت های قانون اساسی توَهُّم یا واقعیت؟!) و لذا اگر آنها تا الان برای بیانیه دادن و سخنرانی کردن فعال وآزاد بودند، ناچارا باید علنا دراین موردموضع رسمی می‌گرفتند و در باره ولایت فقیه حرف می‌زدند...و البته حصر خانگی به کمک شان آمد..!؟!...

به نظر نویسنده این یادداشت، هم اکنون قانون اساسی عینا دارد اجرا می‌شود و همه چیز قانونی ست!

واین قانون-که بیشترین قدرت وآنهم مجاری اصلی وکلیدی رادراختیاریک شخص قرار داده- و طبق نظریاتی که اخیراعنوان شد، می‌تواند: زن رئیس جمهوری را هم  به رئیس جمهور، حرام کند!

واقعیت این است که جمهوری اسلامی مساوی است باولایت فقیه؛واگرولایت فقیه راازآن بگیرندچیزی بنام جمهوری اسلامی نخواهیم داشت! ومی‌شود چیزی  مثل جمهوری ترکیه که دراین راستا بودکه برخی هم شعار«جمهوری ایرانی»سر دادند!(بخوانید یادداشتی از اینجانب با عنوان:جمهوری آخوندی).

و همچنین بعد از این واقعه بودکه جریان«مشایی» چون بوی کُباب شنید،سعی کردبا شعار«مکتب ایرانی» به‌واسطه رانتی که بدست آورده برای بعد از آیت الله خامنه‌ای، برای خود درعرصه قدرت جایی همیشگی دست و پا کند؛ آنجا که وی می‌گوید:«من اهل سکته پکته نیستم ولی برخی را هم سکته می‌دهم!؟» لذاجنگ قدرت کنونی را هم می‌توان در این راستا توصیف کرد: (نگاه کنید به یادداشت اینجانب با عنوان: وزیر اطلاعاتی نقش وزیر بازی می‌کند).

و اگر که فرض بگیریم که انقلاب شود، ماحتی بدل و آلترناتیوهایی که در دهه بهمن ۵۷ داشتیم را هم نداریم. یعنی باصطلاح کسانی که درعرصه سیاست عدد باشند!

یا کم داریم و یا آنهایی هم که هستند برخی شان یا عددی نیستند و هنوز پشت لب‌شان در سیاست سبز نشده و یا آنکه در این سال‌ها درقدرت شریک و یابا جنایت و خیانت رفیق و همپالکی شده‌اند...!

وقتی انقلاب بهمن ۵۷ پیروز شد افرادی مثل امام خمینی، آیت الله طالقانی، مهندس مهدی بازرگان، آیت الله منتظری، دکتر سنجابی، آیت الله شریعتمداری، دکتر سحابی و مهندس عزت الله سحابی و دکترابراهیم یزدی و دکتر بنی‌صدر و دکتر بهشتی و محمد منتظری و آیت‌لله لاهوتی و دکتر پیمان و دکتر سامی  و دکتر فروهر و دکتر کیانوری، و گروه‌هایی مثل سازمان مجاهدین خلق که محبوب بود، و اکنون ملعون، نهضت آزادی ایران، جبهه ملی وحزب توده و سازمان چریک‌های فدایی خلق و هکذا امثالهم داشتیم...امااکنون یا نیستند و یا اگرهستند بواسطه ۳۰ سال تجربه ج.ا.ا، یا شریک خیانت شدند و یا بواسطه هدایت مردم  توسط جریان قدرت،«اَهه» و بد...!

ماحتی برای بعد ازآقای خامنه‌ای نیزبدل ولایت فقیه هم نداریم که مجلس خبرگان بخواهد آنراباصطلاح کشف کند!!

برای همین هم هست که برخی با شنیدن بوی کباب شاید می‌خواهند نظام سلطنتی را با دموکراسی وجمهوری‌خواهی در ایران آشتی دهندودوباره روز ازنو و روزی از نو؟!... (جمهوری برباد رفته اینجانب را بخوانید).

بااین توصیف وبا این قاراشمیشی که فعلادربازی سیاست راه افتاده و با خروج اصلاح‌طلبان حکومتی ازقدرت و رحل اقامت درفرنگ! که کمافی السابق اجرای بلامنازع قانون اساسی را هم خواهانند، بعید به نظرنمی‌آید که آنها خواب حکومت ولایت فقیه اما این دفعه ازنوع قرائت رحمانی  از اسلام را ببینند...!


 


زن
 


توطئه بود؛ توطئه نبود

عدم شفافیت رسانه‌های ایران و دولت همیشه باعث گسترش شایعه در فضای داخلی و نیز فضای مجازی فارسی می‌شود.

اما وقتی کار به سایت‌های خبری دست راستی اسرائیل که دستی در مسائل امنیتی دارند می‌رسد، می‌توان حدس زد که نگاه گروهی از امنیتی‌هایی که مسائل ایران را مانیتور می‌کنند چیست. سایت «دبکا فایل» بر اساس گفته یک منبع داخلی نوشته است که انفجار زمانی رخ داده که احمدی‌نژاد «دکمه» واحد مورد نظر را زده است. این کار می‌بایستی از پیش آزمایش می‌شده است.

با این حال، یک خبرنگار گفت که پیش از این، اجرای پروژه با یک شرکت آلمانی بوده است که پس از اعملا تحریم‌ها به یک پیمانکار داخلی می‌رسد. هفته پیش نیز این آزمایش انجام گرفته و به دفتر ریاست جمهوری گفته شده که این طرح آماده نیست.

از سوی دیگر، حضور نیافتن رئیس پالایشگاه آبادان و نیز رئیس کمیسیون انرژی مجلس در مراسم اندکی جای سوال باقی می‌گذارد. کاتوزیان، رئیس کمیسیون انرژی مجلس در تهران به خبرنگاران گفته است که اين اتفاق يك خرابكاري عمدي نبوده است و پيش از اين كارشناسان هشدار داده بودند كه پالايشگاه آبادان آمادگي افتتاح را ندارد. کاتوزیان گفته است که مشكل پالايشگاه آبادان فني بوده است.

سایت آینده نیز گزارش داده است که مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان نیز امروز حاضر نشد در مراسم افتتاحیه شركت كند و با اعتراض به این كه نمی تواند مسوولیت این افتتاح را بر عهده بگیرد، از حضور در مراسم خودداری کرده است.

یک تحلیل‌گر امنیتی به خودنویس گفت که کل ماجرا جای سوال‌های فراوانی دارد، از جمله حاضر نشدن تعدادی از کسانی که که حتما می‌بایست در محل می‌بودند؛ از رئیس کمیسیون انرژی مجلس گرفته تا مدیر پالایشگاه. اگر احمدی‌نژاد عملا حکم سرپرست این وزارت‌خانه را علیرغم مخالفت‌های شورای نگهبان داشته باشد، غیبت زیردستان نمی‌تواند بدون معنا باشد.

سایت آینده به نقل از یک کارشناس انرژی می‌نویسد: «این اتفاق هم از سوی كارشناسان وزارت نفت و هم توسط نمایندگان مجلس پیش بینی شده بود و همان طور كه رئیس كمیسیون انرژی عنوان كرده، این تذكر به مسئولان داده شد كه پالایشگاه آمادگی برای افتتاح ندارد واحتمال رخ دادن یك اتفاق خطرناك وجود دارد. چند روز پیش مسئولان وزارت نفت در مورد آماده نبودن بخش بنزین ساز پالایشگاه آبادان به ریاست جمهوری اطلاع داده بودند اما اصرار مسئولان در تهران سبب شد تا علی رغم اماده نبودن پروژه، مراسم افتتاحیه اغاز شود.»

البته افتتاح پروژه‌های ناتمام یک عادت قدیمی مسوولان ایران بوده است. بسیاری از پروژه‌هایی که در دوران «سازندگی» افتتاح شده بودند، تا اواسط دوران خاتمی خاموش ماندند.

اما اگر چنین پیشبینی‌ای از قبل از سوی کارشناسان انجام گرفته و دستگاه‌های امنیتی هم از آن مطلع بوده‌اند، چگونه ممکن است یگان حفاظت ریاست جمهوری اجازه برگزاری چنین مراسمی با ریسک بالا به احمدی‌نژاد بدهد؟

به نظر می‌رسد تا رفع بسیاری از نقاط ابهام، نتوان کاملا مطمئن شد که واقعیت ماجرا، تنها یک خطای فنی بود که منتهی به مرگ تعدادی از حاضران شد، یا از قبل از سوی عده‌ای «پیش‌بینی» شده بود؟

باید دید این اتفاق منتهی به تسویه‌‌حساب‌هایی هم می‌شود یا نه؟

 


 


زنان هم می‌توانند به استادیوم آزادی بروند؛ فقط برای تشییع پیکر ناصرخان

اردشير درويشي، مدیر ورزشگاه آزادی تهران در گفتگو با ايسنا، با اشاره به اینکه متولي برگزاري مراسم تشييع جنازه ناصر حجازي باشگاه استقلال است گفته است مردم براي شركت در مراسم تشييع پيكر مرحوم ناصر حجازي مي‌توانند از ورودي‌هاي پاركينگ‌هاي غربي يك تا پنج استفاده كنند و زنان هم برای ورود به این مراسم محدودیتی نخواهند داشت.

آقای درویشی با بیان اینکه پيش‌بيني جمعيت بسيار زيادي را براي این مراسم كرده است اضافه کرده که «خيال همه راحت باشد، و هيچ مشكلي پیش نخواهد آمد» و همه می‌توانند با آسودگی در این مراسم شرکت کنند.

وی با بیان اینکه باشگاه استقلال در این مراسم از همگان پذیرایی خواهد کرد گفت که «همه‌ی بوفه‌هاي مجموعه آزادي نیز براي پذيرايي رايگان از مردم آماده هستند.»

مسئول ورزشگاه آزادی در ادامه تشریح جزییات این مراسم افزوده است: «آمبولانس حامل پيكر مرحوم ناصر حجازي از درب غربي وارد استاديوم مي‌شود، پيكر مرحوم حجازی نیز از تونل ورزشكاران وارد زمین آزادی شود؛ مردم هم بر روي سكوها خواهند بود و پيشكسوتان و مسئولان نيز مي‌توانند پيكر مرحوم حجازي را همراهي كنند.»

وي همچنين از برافراشتن پرچم‌هاي سياه رنگ در خيابان اصلي مجموعه ورزشي آزادي خبر داد.

در همین حال شورای سبز راه امید هم در بیانیه‌ای، درگذشت ناصر حجازی را تسلیت گفته و از همه‌ی مردم ایران خواسته است در مراسم این اسطوره ورزش شرکت کنند.

مدیر ورزشگاه آزادی برای پایان مراسم هم گفته است که پس از خواندن نماز میت بر مرحوم حجازي در زمین چمن ورزشگاه آزادی، پيكر این اسطوره ورزشی به بهشت زهرا انتقال داده خواهد شد.

همچنین به گزارش خبرآنلاین قرار است سید حسن خمینی نماز ناصر حجازی را بخواند.

سیدحسن خمینی که از آخرین عیادت كنندگان حجازی قبل از به كما رفتن وی بوده است؛ روز گذشته پس از ابراز همدردی با خانواده حجازی گفته است که نماز میت را بر پیکر آقای حجازی اقامه خواهد کرد.

ناصر حجازی، دروازه‌بان اسطوره‌ای فوتبال ایران، روز دوشنبه در سن ۶۲ سالگی و در بیمارستان کسری تهران درگذشت.


 


آیت‌الله جنتی: برخی برای ورود به انتخابات مجلس طمع کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در همايش مسئولان دفاتر استاني و مديران ستادي شورای نگهبان که وظیفه نظارت بر انتخابات را برعهده دارند با اشاره به اینکه انتخابات آتی مجلس با انتخابات گذشته بسیار متفاوت است گفت که بسیاری از «شكست خوردگان سياسي» و «جريان‌هاي انحرافي» و نیز «كساني كه صاحب قدرت هستند»، از مدت‌ها پيش طرح‌هايي را براي ورود به انتخابات آغاز كرده‌اند.

اشاره آقای جنتی ظاهرا به تیم دولت احمدی‌نژاد است که از آن به عنوان «جریان انحرافی» یاد می‌شود و نیز سخنان چندی قبل محمد خاتمی در جهت بخشش دو سویه مردم و نظام است که بسیاری از مخالفان وی، این سخنان را به شرکت در انتخابات ربط داده‌اند.

دبیر شورای نگهیان در ادامه سخنان خود با اشاره به ماجراهای خونین پس از انتخابات مطابق معمول از آن به عنوان «فتنه سبز» یاد کرد و گفت «اگر اين قضايا پيش نمي‌آمد آنها همچنان به آينده سياسي خود اميدوار بودند و قصد داشتند از انتخابات مجلس سهم ببرند.»

آقای جنتی با اشاره به اینکه پس از «شکست‌خوردگان سیاسی»، «جریان انحرافی» هم به انتخابات آتی مجلس چشم طمع دوخته است اضافه کرد که تمام تلاش این جریان برای این بود که آیت‌الله خامنه‌ای را تضعیف کنند و هدف‌شان تنها «ضربه زدن به مساله ولايت فقيه» بود.

وي ضمن گلايه از اینکه چرا قوه قضاییه با این مسائل برخورد نمی‌کند گفت که از چند سال پيش به قوه قضائيه گفته است که بايد اين افراد دستگير شوند.

دبیر شورای نگهبان درحالی می‌گوید که از چند سال پیش به دستگاه قضا چنین رهنمودی داده است که تا پیش از فاش شدن اختلافات آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد، از حامیان افراطی رییس دولت بود و معتقد بود که باید نظرات احمدی‌نژاد در دانشگاه‌های کشور تدریس شود، اما پس از روی برتافتن رهبری از رییس جمهور، به ناگاه به یکی از مخالفان افراطی دولت تبدیل شد.

آیت‌الله جنتی در ادامه با انتقاد شدید از قوه قضاییه خواست که تمام افراد مرتبط با «جریان انحرافی» را دستگیر کند؛ چراکه «در این مملكت جن‌گير و رمال و طلسم‏ باز نباید نقشي داشته باشند.»

این مسئول عالی نظارت بر انتخابات در خاتمه سخنان خود به نحوه برگزاری انتخابات مجلس اشاره کرد و در این زمینه با بیان اینکه قبلا هم ريخت و پاش‌هاي مالي در انتخابات سابقه داشته است اضافه کرد که در حال حاضر هم «گروهي در تلاش هستند تا با پول افرادي را بخرند.»

آقای جنتی  در حالی به فساد انتخاباتی و یا «ريخت و پاش‌هاي مالي در انتخابات» اشاره می‌کند که این موضوع یکی از اتهامات مردم و کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات دهم ریاست جمهوری به مسئولین جمهوری اسلامی از جمله شورای نگهبان بود که در همان زمان آیت‌الله خامنه‌ای به این مساله واکنش نشان داد و «انتخابات ایران را یکی از پاک‌ترین انتخابات جهان» دانست.

نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۲ اسفند سال جاری برگزار می شود و مطابق روال همیشگی در جمهوری اسلامی، شورای نگهبان تایید صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی را بر عهده خواهد داشت.


 


صفارهرندی: احمدی نژاد تسخیر شده است، ما بیکار نمی‌نشینیم

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، محمد حسین صفار هرندی وزیر اسبق فرهنگ وارشاد اسلامی در دولت احمدی نژاد در نشستی با عنوان «اشراق انقلاب اسلامی» که به گفته این خبرگزاری با حضور جمعی از دانشجویان و طلاب برگزار شده است، ضمن حمله مجدد به دولت، احمدی نژاد را فردی «تسخیر شده» خواند و تهدید کرد اگر "درست" نشود و به «دامن انقلاب» باز نگردد، نمی توان نشست و شاهد نابودی انقلاب شد.

 

دیپلماسی دولت منحرف و شکست خورده

عدم شفافیت، ارتباطات خارج از قاعده، ملاقات های مخفیانه این ها را شاید بتوان کلیدواژه‌های حملات و انتقاداتی دانست که از ابتدای روی کار آمدن دولت احمدی نژاد در سال ۸۴ نسبت به سیاست خارجی این دولت مطرح بود و تدریجا افزایشی کم سابقه پیدا کرد.

صفار هرندی در این مراسم با ذکر بخشی از نظرات بنیانگزار جمهوری اسلامی در مورد «ارتباط با دول خارجی» با تاکید بر ضعف‌های دیپلماسی دولت مشخصا در مورد رویدادهای منطقه گفت: «ما رابطه با دولت ها را می‌خواهیم چه کنیم رابطه با ملت ها برای ما کافی است.»

وی در ادامه با اشاره به نظراتی که پیرامون نسبت بین این تحولات و انقلاب زمستان ۵۷ وجود دارد تلویحا دیپلماسی دولت در زمینه تحولات اخیر در منطقه را ناکارآمد خواند و گفت: «انتقال فرهنگ انقلابی ما به واسطه دیپلماسی رسمی ما نبوده بلکه روح فرهنگ به بیرون مرزها انتقال یافت.»

هرندی در همین رابطه ضمن انتقاد از آنچه «عدم شفافیت در دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی دولت» خواند اظهار داشت:  «چه معنی دارد مقاماتی از ایران بدون اطلاع دستگاه دیپلماسی با سران کشورهای دیگر ملاقات کنند و معلوم هم نشود در این ملاقات ها چه گذشته؟»

 

احمدی نژاد درست نشود، بیکار نمی‌نشینیم

محمد حسین صفار هرندی در ادامه با یادآوری به تعبیر وی «مرز بندی‌های نخستین دولت احمدی نژاد با مفسدین» گفت: «یارگیری به گونه‌ای شده است که همه کسانی که از اول طرفدار اصل اسلام و انقلاب بوده‌اند حال باید کنار گذاشته شوند افرادی مانند مصباح یزدی، خوشبخت، علم الهدی و خیل عظیمی از حزب اللهی‌ها  و طلاب که بی‌منت با سختی برای اقای احمدی نژاد کار کردند و هزینه زیادی هم دادند حالا شده‌اند ضد احمدی‌نژاد و سپاه و بسیج و حزب‌اللهی ها شده‌اند بد».

وی ضمن  «تسخیر شده» خواندن احمدی‌نژاد با بیان اینکه «مردم دست به دعا برداشته اند که احمدی نژاد درست شود و به دامن انقلاب باز گردد» هشدار داد: «در غیر اینصورت نمی شود نشست و شاهد نابودی انقلاب شد.»

صفار هرندی با هشدار نسبت به هدف اصلی جریان انحرافی که به گفته وی «نه انتخابات بلکه تشکیل فرقه‌های جدید و فرقه سازی است» تاکید کرد: «می‌خواهند بگویند عصر غیبت تمام شده و عصر عصر ظهور است و نیازی به نایب نیست و باید بطور مستقیم با حضرت حجت ارتباط برقرار کرد.»

هرندی با اشاره به رابطه به زعم وی «عجیب» احمدی نژاد با جریان انحرافی، این رابطه را مصداق رابطه ای «غیر عادی و شیطانی» توصیف کرد و گفت: «برداشت‌هایی که از رفتار آقای احمدی‌نژاد می‌شود درست مثل افرادی است که تسخیر شده‌اند و بحث ارتباط با اجنه و شیاطین را می‌شود در همین رابطه یعنی تسخیر قلوب بررسی کرد در غیر این صورت افرادی با استعداد کمتراز متوسط که نمی‌توانند روی فردی با هوش و  باذکاوت احمدی نژاد تاثیر بگذارد.»

 

حکم بقایی مدت‌ها پیش صادر شده بود، احمدی‌نژاد فکر می کند کار، کارِ آمریکاست

صفاردر بخش دیگری از سخنان خود با حمله مجدد به اسفندیار رحیم مشایی، او را فردی دچار  «اعوجاجات فکری خواند که به همین دلیل همیشه با تصدی پست‌ها توسط ایشان مخالفت‌هایی بوده است»

وی گفت: «این فردی که سابقه این قبیل اعوجاجات را داراست چه زمانی که مشاورآقای هاشمی بوده و چه زمانی که در رادیو فعالیت می کرده و  زمانی که به فرهنگی هنری شهرداری آمد؛ به خاطر همین اعوجاجات فکری هم بوده که همیشه با تصدی پست‌ها توسط ایشان مخالفت‌هایی بوده است.»

وی همچنین در پاسخ به پرسشی پیرامون پرونده بقایی و حکم محکومیت اخیر او تصریح کرد: «این حکم از خیلی وقت پیش ،قریب به شش ماه پیش صادر شده  بود ولی به خاطر ملاحظاتی ابلاغ نمی شد. البته که ابلاغ هم شد و به نظر این ملاحظات چندان صحیح هم نبود.»

وزیر پیشین ارشاد و سردبیر اسبق روزنامه کیهان، با بیان اینکه هدف جریان انحرافی در این مقطع کنترل منابع عظیم مالی است اظهار داشت: «اینها با تلاش‌هایی که داشته اند توانسته‌اند یکی از دو کارخانه بزرگ خودرو سازی کشور را از ۵ نفر هیات مدیره سه نفر را بچینند و سعی داشتند که خودرو سازی دیگری را هم تحت سیطره بگیرند که روی هم یک پنجم  تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌دهند ولی به لطف خدا تا کنون موفق نشده اند.»

صفار هرندی در خاتمه با انتقاد از سکوت احمدی نژاد درباره حوادث اخیر گفت : «آقای احمدی نژاد به این موضوع رسما ورود نکرده زیرا خیال می کنند این اتفاقات محصول فعالیت ها و برنامه های آمریکاست.»


 


اگر خاتمی قانع شود، من رای می‌دهم

 

۱. فکر می‌کنم نه موسوی و کروبی می‌خواهند خاتمی مثل آنها باشد، و نه برعکس.

 

۲. در یک جامعه، مانند یک اکوسیستم، آستانه‌ی تحمل اعضا در مقابل ناملایمات و سختی‌ها متفاوت است. در یک رودخانه بعضی از ماهی‌ها با ورود اولین آلودگی آسیب جدی می‌بینند و بعضی که جان‌سخت‌ترند تا وقتی غلظت آلاینده‌ها افزایش قابل توجهی نیابد صدمه نمی‌بینند. به مشابهت، افراد مختلف در مقابل فشارها و مسمومیت‌های اجتماعی آستانه‌ی تحمل و مدارای متفاوتی دارند. از نظر من خاتمی شخصی است که زمانی صدایش در می‌آید که شدت سختی‌ها و آلودگی‌ها به مرز فوق خطرناک رسیده باشد.

 

۳. خاتمی در چند نوبت سعی کرده است تا در نقش نماینده‌ی بخشی از جامعه‌ی ایرانی حداقل‌های لازم برای بهتر شدن اوضاع و جلب مشارکت بیشتر مردم را اعلام کند. در حال حاضر که موسوی و کروبی در حصر هستند، من خاتمی را سخن‌گوی خودم می‌دانم. شخصا هم فکر می‌کنم در میان آدم‌هائی که صدایشان به جائی می‌رسد، خاتمی از همه به موسوی و کروبی  (به قول آقا) «نزدیکتر» است.

 

۴. به شخص خاتمی و دوران ریاست جمهوری‌اش انتقادات زیادی دارم و دارند. برآورد من این است که منتقدان در این باب کم نگذاشته‌اند، که البته جزء حقوق‌شان است. تذکر این نکته را مفید می‌دانم که شاید بهتر باشد بعضی از این انتقادات را وقتی همگانی کنیم که انتقادات از طرف مقابل خاتمی، یعنی خامنه‌ای را هم بشود با آزادی در جامعه‌ی ایران گفت و تبعات بیان این انتقادات برای خامنه‌ای قابل توجه باشد – به عبارت دیگر هزینه‌زایی انتقادات برای هر دو طرف باشد. البته انتقاداتی که در تعیین مسیر جنبش سبز (چه اصلاحی چه انقلابی) مفید واقع شود شامل توصیه‌ی بالا نمی‌شوند.

 

۵. بعید می‌دانم خاتمی ندا و سهراب و محسن و ... را فراموش کرده باشد. مهم این است که از این خون‌ها چه مقدارش به بار بنشیند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته