-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۳, سه‌شنبه

Best of Balatarin for 05/03/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




خبرگزاری فارس پس از مرگ اسامه بن لادن با انتشار کارت بسیج او اعلام کرد که بن لادن بسیجی بوده
با ۲۴۰ امتیاز و ۱۶ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


قسمتی از سخنرانی اوباما بعد از کشته شدن بن لادن
با ۲۳۵ امتیاز و ۱۶۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


اسماعیل هنیه، رئیس دولت به رهبری جنبش حماس در نوار غزه، با توصیف اسامه بن لادن به عنوان "مجاهد عرب" از کشته شدن او در عملیات نظامی آمریکاییان ابراز تاثر کرده و این اقدام را "ادامه سیاست آمریکا در سرکوب و ریختن خون اعراب و مسلمانان" دانسته است. اسماعیل هنیه دیدگاه های حماس و القاعده را متفاوت دانسته اما گفته است "ما ترور و قتل یک مجاهد عرب را محکوم می دانیم و دعا می کنیم رحمت خداوند شامل حال او و تمامی مومنان و شهیدان باشد." پیشتر، تشکیلات خودگردان فلسطینی مستقر در کرانه باختری رود اردن کشته شدن اسامه بن لادن را اقدامی موثر در تقویت صلح دانسته بود. (منبع ترجمه بی بی سی فارسی)
با ۱۹۱ امتیاز و ۵۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


من يك بي خداي بي دين هستم كه به هيچ دين و مسلكي كه بخواهد مرا راهنمايي كند و پيشرو من باشد اعتقاد ندارم.گروهي از پيامبران را زاييده ذهن وتخيل بشر و گروهي را عده اي شياد و رند ميپندارم كه از احمقيت مردم سو استفاده كرده اند.اعتقاد دارم سه دروغ بزرگ تاريخي به بشريت گفته شده : اول:دين دوم:دين الهي سوم:آخرين دين الهي به وجود طبيعت احترام قائلم.به فلسفه تكامل بشريت اعتقاد دارم.عقل را جزء لايزال هستي ميپندارم.خداي من خودم هستم و تعقل و تفكر من خداوندگار من است.چون هيچگاه پايان پذير نيست.سلمان فارسي را فردي خائن و خلفاي سه گانه را مشتي عرب وحشي و رذل ميدانم.احترامي كه براي يك الاغ بار كش قائلم بيش از احتراميست كه براي آخوند روي منبر قائل هستم.من فكر ميكنم مي انديشم پس هستم و كسي كه فكر نكند و نيانديشد وجود ندارد حتي اگر باشد و خيلي بزرگ هم باشد.از پاپ هاي مسيحيت و خاخام هاي افراطي يهود و ملاهاي كثيف اسلام متنفرم چون به بشريت هيچ خدمتي نميكنند.شراب را دوست دارم چون براي سلامتي اندكي نوشيدنش مفيد است و از دود بيزارم چون هيچ نفعي براي بدن ندارد و اسلام هم نگفته بد است.دين را مايه ننگ بشريت و انسانها ميدانم چون به تو ميگويد"تو نميفهمي و آنچه من ميگويم درست است"ديني كه در آن احكام سكس با گاو ماده بيان شده را نه تنها يگانه راه سعادت بشريت نميدانم كه آن را مايه گمراهي انسانيت ميدانم.ديني پيش بيني سكس با خاله و عمه را هنگام زلزله را ميكند در حد كارتن هاي كودكان خنده آور و تهوع آور ميدانم.ديني كه جمله «زَوَّجْتُکَ نَفْسی فِی الْمُدَّهِ الْمَعْلوُمَهِ عَلَی المَهْرِ الْمَعْلُومِ»؛ یعنی خود را زن تو نمودم به مهر معین شده در مدت معلوم، و مرد بگوید « قبلت التزویج» یعنی قبول کردم ازدواج را،را اگر بگويي و بعد سكس كني ملائك و فرشته ها دور سرت ميگردند و روزي تو در درگاه خداوند متعال محفوظ است و كودكي كه نه ماه بعد به دنيا خواهد آمددر عرش اعلي قرار دارد و تو بهترين كار را انجام داده اي و سنت رسول خدا اجرا نموده اي و خدا خيلي تورا دوست داردو....ولي اگر آن جمله كذايي را نگويي تو كثافت و هرزه اي و نجس و پارتنر سكس تو نيز فاحشه است و لايق دوزخ و كودكتان نيز حرامزاده وتوبدترين كار را در پيشگاه خدا انجام داده اي تازه اگر زن هم داشته باشي حكمت سنگسار است و مرگ.آري من اين دين را نميخواهم.يهود را هم نميخواهم كه به من بگويد خوردن گوشت با لبنيات حرام است ومسيح را هم نميخواهم كه پيغمبرش به تقليد از ميترا الهه مهر ايرانيان كه 272 سال قبل از ميلاد مسيح 25 دسامبر از مادري باكره درون يك غار به دنيا ميايد,او هم از مادري باكره در 25 دسامبر درون يك غاربه دنيا ميايد.من ميخواهم خودم باشم انسان باشم كسي مرا امر و نهي نكند.حد من و رفتارم را قانون معين كند.قانوني كه خودم و تمام افراد مانند خودم در وضع آن سهيم بوده باشيم.من اديسون را ميستايم اما برايم مقدس نخواهد بود برايش احترام قائلم اما پرستشش نخواهم كرد دوست ندارم كارهايم را با جمله اي عربي كه نميفهمم اش شروع كنم و خدايي را كه نميشناسم اش را به زباني كه نميدانم اش را با اركاني كه نمي پسندم اش را عبادت كنم و دوست ندارم هركاري كه از قدرت من خارج است را با گفتن ان شاء الله و ماشاءالله به گردن موجودي موهوم بياندازم و از سر خود باز كنم.آري من ميخواهم انساني باشم به نام خودم نه انساني به نام يك دين و مسلك.من ميخواهم انسان باشم
با ۱۳۲ امتیاز و ۱۲۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بدین وسیله درگذشت برادر جهادی بن لادن را به مقام رهبری تسلیت عرض می نماید و از امت شهید پرور درخواست می شود تا در مراسمی که به همین منظور در بیت عظمی " آقا " برگزار می شودُ حضور به همراه برسانند.
با ۱۰۸ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


منابع بیمارستانی در بیمارستان 'پارسیان ' می گویند که حال ' عزت الله سحابی ' وخیم تر از روز قبل شده و وی از شب گذشته به کما رفته است تحول سبز: مهندس عزت‎الله سحابی که دچار خونریزی مغزی شده است در بخش ای سی یوی بیمارستان پارسیان بستری است. به گزارش ایرنا، منابع بیمارستانی در بیمارستان 'پارسیان ' می گویند که حال ' عزت الله سحابی ' وخیم تر از روز قبل شده و وی از شب گذشته به کما رفته است. یکی از پزشکان سحابی گفت میزان پلاکت های خون سحابی بشدت پایین آمده است و در این شرایط انجام هر نوع عملیات جراحی روی وی بسیار خطرناک است. سحابی که دچار خونریزی مغزی شده است در بخش ای سی یوی بیمارستان پارسیان بستری است. عزت الله سحابی در دولت مرحوم بازرگان رییس سازمان برنامه و بودجه بود وی هم اکنون سرشناس ترین چهره فعالین ملی مذهبی به حساب می‌آید. طی روزهای اخیر دوستان و بسیاری از شخصیتهای سیاسی به عیادت این چهره ملی مذهبی و پیشکسوت مبارزات سیاسی رفته اند. گفتنی است مهندس عزت الله سحابی، پیشکسوتِ جنبش ملی و آزادیخواهی مردم ایران، روز شنبه دهم اردیبهشت، در حالیکه وضعیت نامناسب جسمانی داشت، دچار سکته مغزی شد و نزدیکان وی از عمل جراحی اضطراری وی خبر داده بودند.
با ۱۰۰ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بن لادن بر اساس اسلام و بنا به آیات صریح قرآن عمل می کرد. تا زمانی که قرآن ، کتابی آسمانی و مقدس دانسته می شود، بن لادن زنده است و امکان پرورش بن لادن های دیگر در کشورهای اسلامی وجود دارد.در انتهای این نوشته ، چند آیه قرآنی آورده ام تا ببیند که بن لادن جز بر اساس قرآن ، بر اساس چیز دیگری عمل نمی کرد. روش مبارزه با تروریست، تنها ترویج دموکراسی و هزینه بر روی آموزش در کشورهای اسلامی است، تنها با این روش می توان جلوی ظهور بن لادن های جدید را گرفت. در اثر حمله یازدهم سپتامبر، بیش از سه هزار میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا ضرر وارد شد، در اثر حمله ای که فقط کمتر از پنجاه هزار دلار برای برنامه ریزی آن خرج شده بود. باید از دولت آمریکا پرسید، چقدر تا کنون برای موضوع مهم آموزش در کشورهای اسلامی هزنیه کرده است ؟ بدون وجود آموزش درست ، زمینه پرورش و رشد تروریسم و به وجود آمدن تروریست های دیگری چون بن لادن براحتی وجود دارد.
با ۹۱ امتیاز و ۱۱۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


نوه مهندس سحابی:دادستان به هاله سحابی اجازه نداد بر بالین پدر بیمارش حضور یابد جرس: هاله سحابی فرزند مهندس عزت الله سحابی از چهره‌های مبارز در نیم قرن اخیر و رییس شورای فعالان ملی مذهبی است. او که قرآن پژوه و عضو شورای مادران صلح است سال گذشته و زمانی که برای اعتراض به تحلیف محمود احمدی‌نژاد در مجلس شورا در میدان بهارستان حاضر شده بود، توسط نیروهای امنیتی و با ضرب و شتم بازداشت شد و مدتی را در بازداشت به سر برد. وی در شعبهٔ ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به دو سال حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم و این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید شد و وی در حال گذراندن محکومیت خود می باشد. گفتنی است، پس از تشدید بیماری و بستری شدن عزت الله سحابی و تقاضاهای مکرر خانواده هاله سحابی برای گرفتن ملاقات برای هاله جهت عیادت از پدر، این درخواستها بدون پاسخ ماند. دختر هاله سحابی در این خصوص می گوید: "با توجه به حال نامناسب پدر بزرگم ما خیلی اقدام کردیم تا مادرم بتواند پدرش را ملاقات کند اما تاکنون پاسخی به خواسته ما در این زمینه داده نشده است. ظاهرا روز دوشنبه آقای دادستان با مادرم ملاقات کرده و ایشان به مادرم گفته که "حال پدرشان بد است و خانواده برای مرخصی او اقدام کرده اند" اما مادرم شکایت هایی را مطرح کرده و خلاصه حرف هایی نزده که آنها را راضی کند و بهمین خاطرنتایج صحبت هایشان طوری نبود که به مادرم مرخصی بدهند."
با ۹۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بر اساس خبری که به‌دست خبرنامه گويا رسيده است، ساعاتی پيش پيکر شادروان سيامک پورزند، روزنامه‌نگار، تحويل بستگان وی گرديد و مراسم تشييع و خاکسپاری وی در روز سه‌شنبه از ساعت ۹ صبح آغاز می‌گردد. کليه دوستان و هم‌ميهنانی که تمايل به حضور در اين مراسم را دارند رأس ساعت ۹ صبح در جلوی درب غسال‌خانه بهشت زهرا حضور به‌هم رسانند.
با ۹۰ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


رهبر حماس با محکوم کردن قتل اسامه بن لادن که وی را مجاهد عرب خواند توسط نیروهای آمریکایی آن را در ادامه سیاست آمریکا در ظلم و ریختن خون مسلمانان توصیف کرد. با توجه به نفوذ روز افزون نیروهای سلفی در منطقه غزه که تاکنون به چندین مورد درگیری نظامی آنها با حماس نیز منجر شده است، برخی تحلیلگران این سخنان را تلاشی برای اعلام همدردی با این گروهها ارزیابی کرده اند
با ۸۶ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از "منابع بیمارستانی در بیمارستان پارسیان" در تهران گزارش کرد که که عزت الله سحابی از شب گذشته به حالت کما رفته است.عزت الله سحابی، رئیس "شورای فعالان ملی – مذهبی"، از تشکل های منتقد حکومت ایران، روز شنبه گذشته سکته مغزی کرد و از آن پس، در بخش آی سی یوی بیمارستان پارسیان بستری است. عزت الله سحابی، بعد از کودتای ۲۸ خرداد ۱۳۳۲ فعالیت سیاسی تشکیلاتی خود را آغاز کرده و در دوران قبل و بعد از انقلاب، بیش از ۱۵ سال از عمر خود را در زندان‌ گذرانده است.دختر این فعال سیاسی، هاله سحابی، عضو "شورای مادران صلح" و از محکومان سیاسی حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ است که از بهمن ماه گذشته برای اجرای حکم دو سال حبس‌ خود، به زندان اوین فراخوانده شده و هنوز در زندان به سر می برد. هاله سحابی سال گذشته و در جریان تظاهرات اعتراضی انجام شده در روز تحلیف محمود احمدی‌نژاد در نزدیکی مجلس ایران، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد و مدتی را در بازداشت به سر برد. از زمان بستری شدن عزت الله سحابی، تقاضاهای هاله سحابی و خانواده اش از مسئولان قضایی برای عیادت وی از پدر خود در بیمارستان، بدون نتیجه مانده است.
با ۸۴ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


هویت مرموزترین چهره پشت پرده دولت محمود احمدی‌نژاد که گفته می‌شود رئیس دولت دهم و اسفندیار رحیم‌مشایی را «مسخ» خود کرده است٬ فاش شد. گزارش شده که یکی از دلایل قهر احمدی‌نژاد بازداشت این جن گیر از سوی سپاه بوده است. این جن گیر به همکاری با موساد متهم شده است
با ۸۳ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


به گزارش شبکه الجزیره انگلیسی ، نخست وزیر وابسته به گروه حماس ، دقایقی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی که در خصوص مسائل روز و آشتی با گروه الفتح برگزار شده بود اظهار کرد که این گروه کشته شدن اسامه بن لادن - رهبر گروه تروریستی القاعده و عامل اصلی حملات 11 سپتامبر - را محکوم می نماید . نکته جالب این است که این گروه با پول جمهوری اسلامی به حیات خود ادامه می دهد و باکی ندارد از اینکه حداقل حفظ ظاهر کرده و همسو با سیاست رسمی جمهوری اسلامی از این گروه تروریستی و رهبر آن فاصه بگیرد . خوش به حال جمهوری اسلامی که آن همه پول خرج امثال حماس کرده در حالی که این گروه کشته شدن یکی از دشمنان اصلی ( حداقل در ظاهر اینگونه است ) جمهوری اسلامی را برنمی تابد و آن را محکوم می کند
با ۸۳ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سحابی که دچار خونريزی مغزی شده است در بخش ای سی يوی بيمارستان پارسيان در حالت کما بستری است .خبرنگاران سبز/جامعه: منابع بيمارستانی در بيمارستان 'پارسيان ' می گويند که حال ' عزت الله سحابی ' وخيم تر از روز قبل شده و وی از شب گذشته به کما رفته است. يکی از پزشکان سحابی در گفت و گو با ايرنا استان تهران گفت ميزان پلاکت های خون سحابی بشدت پايين آمده است و در اين شرايط انجام هر نوع عمليات جراحی روی وی بسيار خطرناک است . سحابی که دچار خونريزی مغزی شده است در بخش ای سی يوی بيمارستان پارسيان در حالت کما بستری است . برای سلامتی اش دعا کنید.
با ۷۶ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ساعاتی پیش پیکر شادروان سیامک پورزند، روزنامه‌نگار، تحویل بستگان وی گردید و مراسم تشییع و خاکسپاری وی در روز سه‌شنبه از ساعت ۹ صبح آغاز می‌گردد. کلیه دوستان و هم‌میهنانی که تمایل به حضور در این مراسم را دارند رأس ساعت ۹ صبح در جلوی درب غسال‌خانه بهشت زهرا حضور به‌هم رسانند.
با ۷۴ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


۱-مقبرهٔ این مرتیکه به امامزاده تبدیل نشه ۲-چند صد سال دیگه به عنوان پیغمبر به مردم چپانده نشه ۳-برای نگاهداری و حملات طرفداران اوساما برای دسترسی‌ به جنازه کثیفش بهانه‌‌ی نباشه ۴-برای تمیز کردن جسد نجسش شیر آب کفاف نمیداد و به یک دریا آب احتیاج بود ۵- از لحاظ تاریخی‌ به مرور زمان آثاری از این حیوان به‌غیر از خبرها نخواهند ماند ۶- در آینده دولتی یا ملتی برای دید و باز دید و پول ریختن به سر قبرش نخواهند رفت ۷- دو۲ متر جا در خاک زمین برای دفن این مرتیکه حرام نخواهد شد ۸- درس عبرتی باشه برای ابلهان و کم مغزانی که فکر میکنند بعد کشته شدن به عنوان شهید از آنها تشیع جنازه با شکوهی به عمل خواهد آمد :-) ۹- ازدحام شهدای زیاد و مشغول بودن فرشتگان زمینی‌ و هوای و آمادگی ۷۲ خوک دریایی از پذیرای بن لادن ۱۰-آزادی و خوشی‌ بیش از حد موجودات دریایی و اشتراک مشکلات و فضولات زمین با آنها
با ۷۴ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


پسر کوچک احمد زیدآبادی برای پدر در بندش می‌خواند
با ۷۴ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


خبر مرگ بن لادن تمام اخبار رو تحت تاثیر قرار داده. خبر اعدام قریب الوقوع شیرکو معارفی حتی دیگه تو خبرهای داغ بالاترین هم نیست. این بهترین فرصت برای رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی است که در این شلوغی شیرکو رو اعدام کنه. هموطنان همتی کنید.
با ۷۳ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


همزمان با شدت گرفتن سرکوب معترضین و مخالفین حکومت بشار اسد در سوریه و افزایش تلفات انسانی ناشی از بحران سیاسی این کشور، منابع از دیدار مخفیانه سردار رادان جانشین فرماندهی نیروی انتظامی ایران خبر می دهند. یک منبع موثق در این باره به ندای سبز آزادی گفت: " ملاقات سرتیپ احمدرضا رادان، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی ایران با مقامات امنیتی سوریه طی دو هفته گذشته و همزمان با شدت گرفتن سرکوب مخالفان و معترضان به زمامداری بشار اسد در این کشور رخ داده است. به گفته این منبع موثق همزمانی وقایع اخیر در کشور سوریه گمانه زنی ها درباره نقش مستقیم سردار رادان در سرکوب معترضین در سوریه را تقویت می کند. این همه در حالی اتفاق می افتد که ارتش سوریه روز دوشنبه، ۵ اردیبهشت، با سه تا پنج هزار نفر نیروی نظامی و به همراه چندین تانک به شهر درعا یورش برده و این شهر را به محاصره خود درآورده است. در حال حاضر آب و برق در این شهر قطع شده است. همزمان دولت باراک اوباما، سه نفر از مقام‌های بلندپایه سوری و همچنین نیروی قدس سپاه پاسداران را به دلیل «نقش داشتن» درسرکوب اعتراض‌های اخیر سوریه هدف تحریم خود قرار داده است. سوریه از اواسط ماه مارس شاهد اعتراضات ضدحکومتی است و به نوشته خبرگزاری فرانسه، از زمان آغاز ناآرامی‌های تا کنون، حدود ۶۰۰ نفر در شهرهای مختلف سوریه کشته شده‌اند. در اعتراض به این سرکوب‌ها، ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه حکومت سوریه به اجرا گذاشته و ضمن مسدود کردن اموال برادر بشار اسد و چند تن از مقامات ارشد و افراد وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی سوریه، تمامی شهروندان ایالات متحده را از انجام معاملات تجاری با مقامات ارشد دولت سوریه بر حذر داشته است. اتحادیه اروپا نیز روز جمعه بر سر منع فروش اسلحه و تجهیزاتی که امکان دارد برای سرکوب داخلی مورد استفاده نیروهای سوری قرار بگیرد و همچنین قطع تجارت با دولت سوریه به توافق اولیه رسید. قرار بر این است این موارد طی روزهای آینده به طور رسمی به تصویب برسند. نداي سبز آزادي
با ۷۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


اسماعیل هنیه، رئیس دولت حماس در نوار غزه اسامه بن لادن را «مجاهد عرب» خواند و از کشته شدن او ابراز تاسف کرد. او گفت: «اگر این خبر راست باشد، نشان می دهد که آمریکا همچنان به سیاست سرکوب مسلمانان و ریختن خون مسلمانان ادامه می دهد.»اسماعیل هنیه گفت دیدگاه های ما و القاعده با هم متفاوت است اما "ما ترور و کشتار یک مجاهد عرب را محکوم می دانیم و دعا می کنیم رحمت خداوند شامل حال او و تمامی مومنان و شهدای اسلام و صالحان باشد."
با ۷۱ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سخنگوي ائتلاف دمکرات سوریه ضمن اعلام همدلی با سبزهای ایران و الهام از جنبش سبز گفت دوران دیکتاتوری کسی که سوریه را ملک شخصی خود قلمداد می کند تمام شده و مردم خواهان سرنگونی اسد هستند.او همچنین گفت این امکان وجود دارد که در صورت فروپاشی ارتش سوریه بسیج ایران وارد سوریه شود اما مسلما اسراییل این موضوع را تحمل نخواهد کرد
با ۷۱ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


قرار است اوباما تا دقیقی‌ دیگر خبر مرگ بن لادن را اعلام کند.
با ۶۹ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


اکثر کارشناسان محيط زيست قاچاق حجم زيادي از خاک حاصلخيز کشور به کشورهاي حاشيه خليج فارس را تاييد مي کنند. اما هيچ گزارش رسمي از آن منتشر نمي شود و بنا به گفته يک مقام آگاه در سازمان محيط زيست، گزارش هاي غيررسمي نشان مي دهد که سالانه ميليون ها تن از خاک حاصلخيز برخي از مناطق کشور به ويژه خاک «پيت» به ۲ صورت قاچاق از مبادي غيرقانوني و يا در قالب صادرات گل و گياه از کشور به کشورهاي حاشيه خليج فارس به ويژه امارات قاچاق مي شود. به گزارش البرز آنگونه که روزنامه خراسان در شماره امروز - شنبه - خود نوشته است بنا به گفته اين مقام آگاه و يک عضو هيئت علمي دانشگاه منابع طبيعي، توليد دو سانتي متر خاک ۶۰۰ سال زمان مي برد و با قاچاق خاک حاصلخيز به مرور بستر کشاورزي در کشور در معرض نابودي قرار مي گيرد. يک مقام آگاه در سازمان محيط زيست که خواست نامش ذکر نشود با تاييد قاچاق خاک از کشور به خراسان گفت: خاک اکثر مناطق کشور به جز خاک مناطق شوره زار حاصلخيز، غني و براي کشاورزي مناسب است. وي افزود: اين در حالي است که کشورهاي حاشيه خليج فارس از خاک حاصلخيز محروم هستند و به همين دليل کشاورزي در آن جا رونق ندارد. بنا به گفته اين مقام آگاه خاک شهرهاي شمالي، جنوبي و غربي کشور از جمله خاک هاي حاصلخيز است. خاک پيت که مرغوب ترين خاک است، خاک هاي قهوه اي جنگلي و خاک رويشگاه هاي گونه هاي گياهي که داراي مواد آلي قابل توجهي است از جمله خاک هايي است که هر سال ميليون ها تن از آن قاچاق مي شود و در کشورهاي حاشيه خليج فارس خريداران بسياري با قيمت هاي کلان دارد.
با ۶۸ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش دانش و فناوری
نظرات

 


سحابی كه دچار خونریزی مغزی شده است در بخش ای سی یوی بیمارستان پارسیان بستری است. منابع بیمارستانی در بیمارستان پارسیان می گویند كه حال عزت الله سحابی وخیم تر از روز قبل شده و وی از شب گذشته به كما رفته است. یكی از پزشكان سحابی در گفت و گو با ایرنا استان تهران گفت میزان پلاكت های خون سحابی بشدت پایین آمده است و در این شرایط انجام هر نوع عملیات جراحی روی وی بسیار خطرناك است. سحابی كه دچار خونریزی مغزی شده است در بخش ای سی یوی بیمارستان پارسیان بستری است.
با ۶۲ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


به گزارش دانشجونیوز به نقل از رویترز، گروه اسلام گرای حماس کشته شدن اسامه بن لادن توسط ارتش امریکا را محکوم کرد و از او با عنوان "جنگجوی مقدس عرب" نام برد. اسماعیل هنیه گفت: ما قتل بن لادن را محکوم می کنیم و از خدا می خواهیم این شهید بزرگ اسلام را مورد رحمت خود قرار دهد
با ۶۰ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


پیکر شادروان سیامک پورزند، روزنامه‌نگار، تحویل بستگان وی گردید و مراسم تشییع و خاکسپاری وی در روز سه‌شنبه از ساعت 11 صبح آغاز می‌گردد. کلیه دوستان و هم‌میهنانی که تمایل به حضور در این مراسم را دارند رأس ساعت11 صبح در جلوی درب غسال‌خانه بهشت زهرا حضور به‌هم رسانند.
با ۵۸ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


حکم اعدام شیرکو معارفی به دایره اجرای احکام رفته است shirkuh-moarefieرهانا:سعید شیخی وکیل شیرکومعارفی زندانی سیاسی کرد که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه از سوی دیوان عالی کشور محکوم به اعدام شده است گفت که حکم اعدام موکل وی به دائره اجرای احکام ارسال شده است ولی این حکم به او و موکلش ابلاغ نشده است. نگرانی درخصوص وضعیت آقای معارفی از آنجا اهمیت پیدا می کند که طی چند سال گذشته احکام اعدام بدون ابلاغ به وکیل و یا خانواده متهمین اجرا شده است. سال گذشته حکم اعدام آرش رحمانی پور بدون اطلاع وکیل وی نسرین ستوده و خانواده وی اجرا شد.‏ به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، پیش از این آژانس خبری موکریان اعلام کرده بود که شیرکومعارفی در اعتراض به وضعیتش از روز پنجشنبه هشتم اردبیشهت ماه دست به اعتصاب غذا زده است. این درحالیست که سعید شیخی، وکیل شیرکو معارفی از رسیدن پرونده موکلش به اجرای احکام دادگاه انقلاب سقز خبر می دهد. آقای شیخی در خصوص وضعیت شیرکو معارفی به کمپین گفت:« صبح پنجشنبه تلفنی با موکلم حرف زدم که حال روحیش خوب بود ما درباره مسائل حقوقی پرونده اش حرف زدیم. اما می دانم که اعتصابش را شروع کرده است.»‏ سعید شیخی، وکیل شیرکو معارفی در این خصوص به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:...
با ۵۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سعيد شيخی وکيل شيرکومعارفی زندانی سياسی کرد که به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و محاربه از سوی ديوان عالی کشور محکوم به اعدام شده است گفت که حکم اعدام موکل وی به دائره اجرای احکام ارسال شده است ولی اين حکم به او و موکلش ابلاغ نشده است. نگرانی درخصوص وضعيت آقای معارفی از آنجا اهميت پيدا می کند که طی چند سال گذشته احکام اعدام بدون ابلاغ به وکيل و يا خانواده متهمين اجرا شده است. سال گذشته حکم اعدام آرش رحمانی پور بدون اطلاع وکيل وی نسرين ستوده و خانواده وی اجرا شد.‏ به گزارش کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران، پيش از اين آژانس خبری موکريان اعلام کرده بود که شيرکومعارفی در اعتراض به وضعيتش از روز پنجشنبه هشتم اردبيشهت ماه دست به اعتصاب غذا زده است. اين درحاليست که سعيد شيخي، وکيل شيرکو معارفی از رسيدن پرونده موکلش به اجرای احکام دادگاه انقلاب سقز خبر می دهد. آقای شيخی در خصوص وضعيت شيرکو معارفی به کمپين گفت:« صبح پنجشنبه تلفنی با موکلم حرف زدم که حال روحيش خوب بود ما درباره مسائل حقوقی پرونده اش حرف زديم. اما می دانم که اعتصابش را شروع کرده است.»‏ سعيد شيخي، وکيل شيرکو معارفی در اين خصوص به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت:« شنيدم که حکم به اجرای احکام رسيده است اما هنوز اين حکم به من و موکلم ابلاغ نشده است و تا زمانی که ابلاغ نشود اجرای آن غيرقانونی خواهد بود. من هنوز اميدوارم اين حکم لغو شود چرا که اصولا يکبار از سوی رييس قوه قضاييه و معاونش حکم محاربه شيرکو معارفی غير قانونی عنوان شد و اتهام او به تبليغ عليه نظام تغيير کرد. بنده معتقدم که رييس قوه قضاييه و معاون قضايی ايشان دستور توقف و رسيدگی مجدد را خواهند داد. »‏ سعيد شيخی در خصوص اينکه وقتی يکبار رييس قوه قضاييه حکم محاربه را به تبليغ عليه نظام تغيير می دهد چطور می تواند دوباره حکم محاربه تاييد شود، گفت: « همه مشکل ما هم سر همين نکته است. اصلا از نظر قانونی ديوان عالی کشور صالح رسيدگی به اين پرونده نبوده است و دخالت او در اين پرونده غير قانونی است. برای رسيدگی مجدد بايد دادگاه تجديد نظری هم عرض دادگاه قبلی ايشان پرونده را رسيدگی می کرد. در ضمن هنوز به موارد مورد نياز رسيدگی نشده است. بنده اعتقاد دارم وقتی چندين ماه پيش کيفر خواست اوليه در زمينه محاربه با اعلام اشتباه دادستان دادسرای سقز اصلاح شده و از محاربه به تبليغ عليه نظام تبديل شده است و رييس قوه قضاييه و معاون قضايی ايشان هم با آن موافقت می کنند ديگر نيازی به ادامه آن از سوی ديوان عالی کشور نبوده است اما متاسفانه ديوان عالی کشور به اين مسئله توجهی نکرد.»‏ سعيد شيخی درمورد موجه نبودن دخالت ديوان عالی کشور به کمپين گفت: « اساسا نبايد ديوان عالی کشور وارد اين پرونده می شد. اشتباه همين جاست چرا که ديوان عالی کشور فقط در دو مرحله می تواند به پرونده ها رسيدگی کند، يا حکمی در دادگاه تجديد نظرصادر شده باشد و حالا از آن مرجع کمک بخواهند و يا به شکل فوق العاده رسيدگی پرونده به آنها ارسال شود که پرونده شيرکو شامل هيچکدام از اين موارد نبوده است.»‏ شيرکو معارفي، زندانی سياسی کرد در نهم مهرماه سال ۱۳۸۷ در ميان مرز ايران و عراق، در حالی که قصد داشت از کردستان عراق به ايران بازگردد، بازداشت شد. در تعطيلات عيد امسال شايعه شد که حکم اعدام او در تاريخ ۱۱ اردبيهشت ماه اجرا می شود در حاليکه خانواده و وکيلش آن را غير واقعی می خواندند مدتی بعد شيرکو معارفی با انتشار نامه‌ای از زندان از اجرای حکم خود در يازدهم اردبيهشت ماه خبر داد و نوشت: «همان طور که مي‌دانيد در روز دوم فروردين ۱۳۹۰ از طريق ماموران اجرای احکام زندان سقز که در واحدی به نام سايت اداری در زندان مستقر هستند به عنوان هديه نوروزی به طور شفاهی به من ابلاغ کردند که درتاريخ ۱۱ ارديبهشت حکم به اجرا در خواهد آمد.»
با ۵۳ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سازمان ديده‌بان حقوق بشر از قوه قضائيه ايران خواست هرگونه برنامه برای اعدام شيرکو (بهمن) معارفی، زندانی سياسی کُرد را متوقف و حکم اعدام وی را لغو کند. ديده‌بان حقوق بشر با صدور اطلاعيه‌ای اعلام کرد که اين زندانی سياسی کرد در خطر قريب‌الوقوع اعدام قرار دارد. شيرکو معارفی به اتهام «اقدام عليه امنيت ملی» و «محاربه با خدا» از سوی دادگاه انقلاب اسلامی شهر سقز به اعدام محکوم شده است. اين زندانی سياسی در نهم مهرماه سال ۱۳۸۷ در ميان مرز ايران و عراق، در حالی که قصد داشت از کردستان عراق به ايران بازگردد، بازداشت شد. حکم وی در دادگاه تجديد نظر و ديوان عالی کشور تأييد شده است. ديده‌بان حقوق بشر با استناد به راديو زمانه نوشته است: «در ۲۹ آوريل احمد سعيد شيخی، يکی از وکلای معارفی گفته بود که از قرار معلوم ديوان عالی‌ حکم وی را تأييد و آن را در ۲۶ آوريل، جهت اجرا به مسئولين زندان سقز فرستاده است.»
با ۵۳ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


اسامه بن لادن مظهر تروریسم بین الملل و نماد مجسم بنیادگرایی اسلامی ، کشته شده است و دیگر زنده نیست . مرگ او همزمان شده است با خیزش هایی اخیر مردم خاورمیانه بر ضد دیکتاتوریهای سنتی و نظامهایی که بهترین باتلاق برای رشد و تکثیر میکروب بنیادگرایی بوده است . اگر باور داشته باشیم که حرکتهای اخیر منطقه در نهایت حرکتی مثبت و روبه جلو خواهد بود ، آنگاه همزمانی مرگ بن لادن با این حوادث را باید به فال نیک گرفت . اگر چه ریشه های بنیادگرایی در خاورمیانه بسی عمیق تر از آن است که با مرگ رهبر یکی از سازمانهای تروریستی برچیده شود ، اما نیستی و نابودی کسانی که تصویرشان نفرت و مرگ و خون را در ذهن انسان تداعی می کنند ، در مجموع باعث خوشحالی است .
با ۴۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به unsubscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته