-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۵, پنجشنبه

Latest New from Green Correspondents for 05/26/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 





 
 

در ادامه رسيدگی به اين پرونده نزديک به چهل تن از دانشجويان به احکام حبس تعزيری و تعليقی و همچنين جريمه نقدی محکوم شدند. پيش از اين نيز دادستان کل کشور در تاريخ ۱۹ ارديبهشت ماه از صدور احکام جزايی برای چهل تن در پی رسيدگی به اين پرونده خبر داده بود.آنگونه که از اين گزارش برمی آيد، احکام صادره تاکنون شامل فعالين دانشجويی و قربانيان اين حادثه بوده است که پيش از اين چندی از آنان با بازداشت توسط سازمان قضايی نيروهای مسلح مواجه شده بودند.
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
هيچ حکومتی با خون بر سر کار نمی ماند. از اعترافات فرمايشی تا دادگاه های نمايشی. در پی رسيدگی به پروندۀ کوی دانشگاه تهران و صدور احکام حبس و جريمه نقدی، در کمال ناباوری دانشجويان اين دانشگاه که سحرگاه بيست و پنجم خرداد ماه باحمله شبانه انصار حزب الله و همکاری نيروی انتظامی متحمل آسيب جانی شدیدی شده بودند، از سوی قاضی فراتی مستقر در سازمان قضايی نيروهای مسلح، مجموعا به بيش از ۱۰ سال حبس محکوم شدند. این در حالی است که به گواه فیلم های منتشر شده، اتاق های دانشجویان در آتش سوخته و پنج تن از دانشجویان شهید و تعدادی بسیاری نیز مجروح و بازداشت شده بودند.

بر اساس اين گزارش، در ادامه رسيدگی به اين پرونده نزديک به چهل تن از دانشجويان به احکام حبس تعزيری و تعليقی و همچنين جريمه نقدی محکوم شدند. پيش از اين نيز دادستان کل کشور در تاريخ ۱۹ ارديبهشت ماه از صدور احکام جزايی برای چهل تن در پی رسيدگی به اين پرونده خبر داده بود.آنگونه که از اين گزارش برمی آيد، احکام صادره تاکنون شامل فعالين دانشجويی و قربانيان اين حادثه بوده است که پيش از اين چندی از آنان با بازداشت توسط سازمان قضايی نيروهای مسلح مواجه شده بودند.

بعضی از دانشجويان محکوم شده، پيشتر هم بازداشت يا به حبس يا ممنوعيت از تحصيل محکوم شده بودند. محمد صادقی، فعال دانشجويی و عضو شورای مرکزی ادوار تحکيم وحدت در گفت و گو با راديو فردا می گويد: «اين نخستين بار نيست که به کوی دانشگاه تهران حمله می شود و چنين حکم هايی برای دانشجويان صادر می شود.» او در ادامه می افزايد: «متاسفانه بعضی از دانشجويان دانشگاه تهران و ساکنين کوی دانشگاه که خود مورد ظلم واقع شده بودند، توسط محاکم قضايی به حبس محکوم شدند و تمام وعده هايی که در اين زمينه داده شده بود، رنگ واقعيت به خود نگرفت.

محمد صادقی همچنين می گويد دانشجويان انتظار اين برخورد را داشتند و می افزايد: «اگر در يک دادگاه عادلانه با کسانی که ظلم کردند و به محيط درس و تحصيل دانشجويان حمله کردند، برخورد می شد که ما ديگر مشکلی نداشتيم و جنبش دانشجويی در تمام اين سال ها اين گونه با ظلم و استبداد و بی عدالتی و روند بی قانونی کشور مبارزه نمی کرد.» در اين گزارش آمده است که پيش از اين نيز آوات رضانيا از دانشجويان کرد اين دانشگاه و دانشجوی دکترای علوم ارتباطات به اتهام "اخلال در نظم عمومی" به ۳ ماه حبس تعليقی و ۷۴ ضربه شلاق بدل به ۳ ميليون ريال جريمه محکوم شده است.

همچنين حبيب فرحزادی نيز به ده ماه حبس که پنج ماه آن به مدت چهارسال به تعليق در آمده است و همچنين پانصد هزار تومان جريمه نقدی بدل از ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

گفتنيست احکام مذکور بدوی است و به مدت بيست روز قابل تجديدنظر خواهی خواهد بود. اين در حالی است که تاکنون هيچ گزارشی از محکوميت عاملان اصلی اين پرونده منتشر نشده است و دانشجويان که به عنوان شاکی اين پرونده مطرح بودند محکوم شده اند.

حاکمان جمهوری اسلامی که همواره تمامی معاهده های حقوق بشری را زیرپا گذاشته اند، برای فريب عوام الناس قيافه حاکمان عادل به خود می گيرند ولی اين کلاه شرعی که برای خونريزی و بی عدالتی بافته اند فقط بر سر جماعتی می رود که به گواه تاريخ تنها به فکر بزرگ تر کردن جیب خود هستند.
 

 
 

عده‌ای می‌گويند سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری مجوز ساخت هتل می‌دهد و اين را جرم تلقی می‌کند که اگر اين اقدام جرم است ما به آن افتخار می‌کنيم.
خبرنگاران سبز/سياست:
رئيس دولت کودتا امروز در مراسم توديع و معارفه رؤسای قديم و جديد سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری يک تنه در برابر منتقدان رحيم مشايی و بقايی که به تازگی توسط ديوان عدالت اداری محروم از فعاليت در مشاغل دولتی شده است دفاع کرد و گفت : بعضی از آدم‌های جاهل وقتی ميراث فرهنگی را حفظ و بر آن تاکيد می‌کنيم آن را بی‌ارزش می‌نامند و مقابله می‌کنند و بعضی‌ها از جهالت، حکم از بين رفتن اين ميراث را می‌دهند. در حالی که نمی‌دانند که با اين کار ريشه خود را قطع می‌کنند.

احمدی نژاد ادامه داد: زمانی که منشور کوروش برای نمايش به ايران آورده شد، عده‌ای اين را متهم کردند. چرا متهم می‌کنيد بالاخره يا منشور کورش هست يا نيست‌؛‌ همان ملت با آگاهی اسلام را پذيرفت که اين موضوع تائيد اسلام است. يک ملت آزادانه و آگاهانه اسلام را پذيرفته است.

رئيس دولت کودتا در مقام دفاع از ارائه مجوز ساخت هتل گله در کيش که رسانه های اقتدارگرا پيشتر از آن به عنوان رانت و غيرقانونی اعلام کرده بودند گفت:  به فردی برای ساخت هتل مجوز داده‌اند که اين موضوع سند جرم شده در حالی که در همه جای دنيا برای ساخت هتل و تاسيسات زيربنايی تسهيلات داده و حمايت می‌کنند تا گردشگری گسترش يابد اما عده‌ای عقب‌افتاده اين را جرم تلقی می‌کنند که اگر جرم است ما به آن افتخار می‌کنيم.

احمدی نژاد همچنين از بقايی که حرف و حديث های فراوانی در دوران مديريت اش در سازمان ميراث فرهنگی داشته است دفاع کرد و گفت : از زمانی که بقايی به نهاد آمده، سيبل شده. اين خاصيت نهاد يا عبور از ميراث فرهنگی است. تقاص بايد پس بدهد. البته قبل از ايشان هم اين اتفاق افتاد. انشاءالله خدمات ايشان در حوزه معاونت اجرايی ومسئوليت‌های گوناگون به ملت عزيز و اسلام عزيز ادامه پيدا می‌کند. فرد خدومی که زندگی‌اش را برای تعالی اين سرزمين و خدمت به ملت ايران و فرهنگ انقلاب اسلامی گذاشته از خدمات و تحول کم نظير ايشان تشکر می‌کنم.



 

 
 

در همين راستا و در تکميل پروژه " چينی سازی و سپاهی شدن اقتصاد ايران " بزودی بايد شاهد از ميان رفتن اندک باقيمانده بخش خصوصی غير وابسته به سپاه باشيم.
خبرنگاران سبز/ کارشناسان ایران سبز:
اطلاعات مالی و اعلام ميزان سپرده مشتريان آماده ابلاغ به سيستم بانکی شد. بر اساس اين بخشنامه که مشترکا توسط وزير اقتصاد و دارايی و رئيس کل بانک مرکزی امضاء شده ، بانکها موظفند حداکثرتا ۱۲ تيرماه آينده فهرستی ازميزان سپرده های مشتريان خود را در ۳ دسته تقسيم و به بانک مرکزی ارسال نمايند.

دسته نخست مشتريانی هستند که سپرده آنان بين ۱۵ تا يکصد ميليون تومان است دسته دوم مشتريانی که ميزان سپرده بانکی آنها بين يکصد تا ۵۰۰ ميليون تومان است و دسته سوم مشتريانی هستند که ميزان سپرده آنان بيش از ۵۰۰ ميليون تومان است.

بنا برگزارش منابع خبری کارشناسان ايران سبز در چارچوب اين بخشنامه ، بانکها موظف شده اند اطلاعات مربوط به مشتريان خود را به همراه فهرست نهايی به بانک مرکزی اطلاع دهند و برای تکميل اطلاعات مشتريان گروه اول ، فرمهايی تهيه و در اختيار آنان قرار داده شود تا منابع درآمدی خود را شرح دهند.

گروه دوم مشتريان بايد علاوه بر اطلاعات درآمدی ، ميزان دارايی های داخل کشور خود را در اين فرمها ثبت کنند و گروه سوم مشتريان بايستی علاوه بر همه اينها ، دارايی های خارج از کشور خود را در اين فرمها ثبت کنند. در اين فرمها همچنين ميزان ماليات پرداختی هر کدام از مشتريان بصورت ساليانه نيز مورد سوال قرار می گيرد.

همزمان با اين دستورالعمل ، سازمان امور مالياتی کشور مکلف شده بررسی وضعيت مالياتی سپرده گذاران بانکی وانطباق آنها با اطلاعات موجود در فرمها را بر عهده گيرد.

به نظر می رسد با توجه به بحران شديد اقتصادی در کشور، تلاش های بيشتری توسط دولت برای کنترل بخش خصوصی و در راستای منافع دولت صورت می پذيرد که نتيجه آن فرار سرمايه ها از کشور و افزايش بيش از پيش تورم است که تبعات آن بخصوص در بازار ارز و بخش مسکن مشهود خواهد بود.

در همين راستا و در تکميل پروژه " چينی سازی و سپاهی شدن اقتصاد ايران " بزودی بايد شاهد از ميان رفتن اندک باقيمانده بخش خصوصی غير وابسته به سپاه باشيم.

براساس گزارش های دريافتی موارد بخشنامه مذکور بصورت تدريجی و مرحله ای اعلام می شود 

 
 

به اطلاع همه عزيزان می رساند که ايشان کما فی السابق در حبس و زندان خانگی هستند و تا اين لحظه که صد روز از آغاز اين حبس خانگی می گذرد، و آقای کروبی تاکنون يک بار هم از منزل خارج نشده اند و در اين مدت اجازه استفاده از تلفن در جهت تماس با فرزندان، عروس ها و نوه هايشان را حتی برای يکبار را نيز نيافته اند
خبرنگاران سبز/جامعه/رهبران-سبز:
يکی از فرزندان مهدی کروبی در گفتگو با سايت شخصی ايشان، اطلاعات کلی از وضعيت ايشان را ارائه داد. اين عضو خانواده کروبی گفت: « در ارتباط با خبر کذب خروج آقای کروبی از زندان خانگی و بدنبال تماس های مکرر بسياری از دوستان و علاقمندان، به اطلاع همه عزيزان می رساند که ايشان کما فی السابق در حبس و زندان خانگی هستند و تا اين لحظه که صد روز از آغاز اين حبس خانگی می گذرد، و آقای کروبی تاکنون يک بار هم از منزل خارج نشده اند و در اين مدت اجازه استفاده از تلفن در جهت تماس با فرزندان، عروس ها و نوه هايشان را حتی برای يکبار را نيز نيافته اند.»

فزرند مهدی کروبی در پايان افزود: «البته اميدواريم حاکميت به اين روش غير قانونی خود هر چه زودتر پايان بخشد.»

پيشتر فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی پس از تحمل ۷۱ روز بازداشت خانگی برای انجام معاينات پزشکی از حبس خانگی خارج شده بود. گفتنی است وی به همراه همسرش مهدی کروبی از تاريخ ۲۱ بهمن ۱۳۸۹ در حبس خانگی قرار گرفته اند.
 

 
 

به رغم سالم ماندن محمود احمدی نژاد و هيات همراه وی از انفجار صبح امروز پالايشگاه آبادان، گزارشها از افزايش کشته های اين حادثه تا ۴ نفر حکايت دارد، يک کنفرانس خبری به سرعت در تلويزيون به نمايش در امد که در آن احمدی نژاد به سئوالات در مورد پالايشگاه آبادان پاسخ می داد. اين اقدام برای جلوگيری از پخش اخباری در مورد اينکه او ترور شده است، انجام شد.
خبرنگاران سبز/ سیاست:
خبر انفجار در پالایشگاه آبادان که بلافاصله بعد از افتتاح فاز سوم واحد بنزين سازی این پالایشگاه روی داد بیشتر با نگاه همیشگی ناکارامدی دولت برآمده از کودتا بررسی شد، اما برخی نیز به این واقعه از زاویه اختلافات درون حکومت نگاه کردند و آن را تلاشی برای ترور احمدی‌نژاد دانستند که البته ناموفق بود.

سایت آخرین نیوز که مورد حمایت سایت‌های بولتن و جهان‌نیوز است در نوشته‌ای تلویحا این تلاش را تایید کرده است ولی کوشیده با اشاره به سایت اسراییلی دبکا از یک سو و با آوردن نقل قول‌هایی مبنی بر خرابکارانه نبودن این انفجار خود را از تیررس هر اتهامی دور کند. البته تیتر پرسشی‌یی که این سایت برای خبر خود انتخاب می‌کند نیز خود موید این گمانه است‌: انفجار پالایشگاه آبادان؛ طرح ناموفق ترور احمدی نژاد یا یک حادثه فنی؟
متن این گزارش به شرح زیر است: 

در حالی که به رغم سالم ماندن محمود احمدی نژاد و هيات همراه وی از انفجار صبح امروز پالايشگاه آبادان، گزارشها از افزايش کشته های اين حادثه تا ۴ نفر حکايت دارد، يک کنفرانس خبری به سرعت در تلويزيون به نمايش در امد که در آن احمدی نژاد به سئوالات در مورد پالايشگاه آبادان پاسخ می داد. اين اقدام برای جلوگيری از پخش اخباری در مورد اينکه او ترور شده است، انجام شد.

به گزارش آخرين نيوز، سايت اسرائيلی دبکا در خبری با عنوان"احمدی نژاد از ترور جان سالم به در برد" نوشت: در طی سفر احمدی نژاد به آبادان برای افتتاح طرحی در پالايشگاه آبادان انفجاری رخ داد که حداقل دو نفر کشته و ۱۲ نفر مجروح شدند. گزارش شده است که اين انفجار به دلايل فنی رخ داده است.

دبکا به نقل از منابع ايرانی خود ادعا کرد: انفجار زمانی رخ داد که احمدی نژاد دکمه ای را فشار داد که قسمتی در پالايشگاه را فعال نمايد. آن قسمت، قبل از اينکه رئيس جمهور ايران به آنجا برای افتتاح بيايد، بايد تست شده باشد و حتی راه اندازی شده باشد تا در هنگام افتتاح مشکلی پيش نيايد.

يک کنفرانس خبری به سرعت در تلويزيون به نمايش در امد که در آن احمدی نژاد به سئوالات در مورد پالايشگاه آبادان پاسخ می داد. اين اقدام برای جلوگيری از پخش اخباری در مورد اينکه او ترور شده است، انجام شد.

بروز اشکال فنی در يکی از واحدها سبب ايجاد انفجار و آتش‌سوزی در پالايشگاه ‌آبادان شد.در جريان افتتاح فاز سوم واحد بنزين سازی پالايشگاه آبادان که با حضور محمود احمدی‌نژاد صورت گرفت بروز اشکال فنی منجر به ايجاد انفجار و آتش سوزی در يکی از واحدهای اين پالايشگاه شد. با اقدام سريع دست اندرکاران آتش سوزی مهار شده است.

برپايه گزارش، اين حادثه هيچگونه وقفه‌ای در برنامه‌های رئيس جمهوری ايجاد نکرده است. وقوع اين حادثه که ۶ مجروح به دنبال داشته است دود غليظی در پالايشگاه و بخش گسترده‌ای از شهر آبادان پراکنده کرد.

در حالی که به رغم سالم ماندن محمود احمدی نژاد و هيات همراه وی از انفجار صبح امروز پالايشگاه آبادان، گزارشها از افزايش کشته های اين حادثه تا ۴ نفر حکايت دارد، زمينه های روانی و نيز برخی شواهد بر ابهامات مساله دامن زده و اين سوال به وجود آمده که آيا دفتر رياست جمهوری از آماده نبودن پروژه پالايشگاه آبادان مطلع نبود؟

با مهار کامل آتش سوزی و انفجار در پالايشگان نفت آبادان، بار ديگر يک يک دود و هاله سياه اين پالايشگاه نفت را فرا گرفته است.

در يکی از مشعل‌های پالايشگاه آبادان به طور غيرطبيعی نفت خام در حال سوزاندن است که سوختن اين مواد منجر به ايجاد يک دود سياه در اطراف پالايشگاه شده است.

از سوی ديگر، همزمان با خروج احمدی‌نژاد از پالايشگاه آبادان، نيروهای امنيتی مديريت پالايشگاه آبادان را برای بررسی دلايل حادثه بر عهده گرفته اند.

به گفته يکی از مسئولان شرکت ملی پالايش و پخش فرآورده‌های نفتی، علت اصلی حادثه نشت گاز از واحد گاز مايع پالايشگاه نفت آبادان بوده است.

در همين حال، با حضور نيروهای امنيتی بررسی دلايل ايجاد اين حادثه آتش سوزی در سطح پالايشگاه آغاز شده، اين در حالی است که با توجه به نامشخص بودن دلايل انفجار، احتمال آتش سوزی و انفجار مجدد در اين پالايشگاه قديمی وجود دارد.

در حال حاضر تمامی نيروهای امدادی و آتش نشانی برای مهار هرگونه آتش‌سوزی و انفجار احتمالی در پالايشگاه آبادان در آمادگی کامل به سر می‌برند.

حميد رضا کاتوزيان در حاشيه جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به انفجار رخ داده در مراسم افتتاح پروژه بنزين‌سازی پالايشگاه آبادان در حضور احمدی‌نژاد که چندين کشته و زخمی بر جای گذاشت، گفت: اين انفجار خرابکاری و يا کاری عمدی نبوده و صرفا به دليل عدم آمادگی پالايشگاه برای افتتاح بوده است.

وی تاکيد کرد: پالايشگاه با شرايطی راه‌اندازی شده بود که پيش‌بينی می‌شده با خطراتی همراه باشد.

رئيس کميسيون انرژی مجلس گفت: طبق اخباری که به ما رسيده در اين حادثه ۱۷ نفر مجروح و يک نفر کشته شده و حادثه پس از افتتاح توسط رئيس‌جمهور بوده است.

با دستور دکتر محمود احمدی‌نژاد، سرپرست وزارت نفت يک فروند هواپيما برای انتقال مجروحان و مسمومان حادثه انفجار گاز در پالايشگاه ابادان از تهران به اين شهر پرواز کرد.

صبح سه‌شنبه همزمان با حضور محمود احمدی نژاد برای افتتاح پروژه بنزين سازی پالايشگاه آبادان، بخشی از اين پالايشگاه دچار انفجار شد.

هنگامی که يک دستگاه برای تست در محل پروژه قرار گرفت دچار انفجار شد و تا اين لحظه ۱۲ نفر مجروح و ۲ نفر نيز کشته شده‌اند.

بلافاصله پس از اين انفجار، افراد حاضر در اين مراسم محل را ترک کردند.

 
 

خبرنگاران سبز/جامعه:
آخرین خبرها از بهشت زهرا حاکی است که مردم شرکت کننده در مراسم تدفین اسطوره فوتبال ایران مرحوم ناصر حجازی ضمن سر دادن شعارهای «اسطوره واقعی، همینه، همینه»، «اسطوره مردمی، همینه، همینه»، «یا حسین، میرحسین»، همچنین با شعار «مبارک، بن‌علی، نوبت سیدعلی» با هم‌شخصیت و هم سرنوشت خواندن علی خامنه‌ای با دو دیکتاتور تونس و مصر با صدای بلند خواستار سرنگونی علی خامنه‌ای شدند.

گفتنی است که این شعاردهی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که اکثر شرکت کنندگان در حال فیلم برداری با موبایل‌های خود هستند و یک دوربین بزرگ فیلم‌برداری نیز در حال فیلم برداری از شعار دهندگان است. این فیلم را در زیر ببینید


 
 

اختصاصی خبرنگاران سبز/ شهروند خبرنگار:
به گزارش فرستاده شده به خبرنگاران سبز، در پایان مراسم پیکر ناصر حجازی در ورزشگاه آزادی (گزارش آن را اینجا بخوانید)، مردم هنگام خروج با فریادهای «یا حسین میرحسین» و «موسوی و کروبی آزاد باید گردند» و خواندن سرود «یار دبستانی» و «ای ایران» حضور شاداب جنبش سبز در پاسداشت یا این ورزشگاه آزاده و سربلند را گرامی داشتند.

بر اساس این گزارش، اين مراسم با شرايط سخت امنيتی و با حضور گسترده لباس شخصی‌ها همراه بود و هنگامی که مردم مشغول شعار دادن بودند لباس شخصی‌ها در حال فيلمبرداری از چهره‌ها بودند و به مردم نیز حمله‌ور می‌شدند. ارسال کننده خبر خود شاهد دستگیری دست‌کم سه نفر مرد و يک دختر جوان در خروجی پارکينگ ۳ بوده است. همچنین حضور لباس شخصی‌های زن با چادر و مقنعه برای برخورد با خانم‌ها از دیگر نکات تازه این تجمع بوده است. می‌توانید گزارش تصویری را در زیر ببینید.



 
 

گزارش‌ها حاکيست که با ورود مهندس صفايی فرهانی (نماينده مجلس ششم) که که به شش سال زندان محکوم است فرياد مردم متوجه او، ميرحسين موسوی و آزادی زندانيان سياسی شد و فريادهای «يا حسين ميرحسين»، «اسطوره مردمی، صفايی، حجازی» و «زندانی سياسی آزاد بايد گردد» در سطح ورزشگاه شنيده شد.
خبرنگاران سبز/ جامعه:
امروز تشييع پيکر ناصر حجازی، دروازه‌بان محبوب، رک‌گو، و دوست‌داشتنی سال‌های گذشته و حاضر در ورزشگاه آزادی برقرار شد. خبرهای رسيده حاکی از حضور جمعيتی حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در ورزشگاه بوده است که با توجه به برگزاری مراسم در ساعات اداری و دوری راه تا ورزشگاه آزادی، شمار بسيار زيادی است. گفتنی است که خانواده مرحوم حجازی تقاضای برگزاری مراسم در ورزشگاه شيرودی را کرده بودند که با مخالفت شورای تامين شهر تهران مواجه شدند.

بر اساس اين خبرها، همسر ناصر حجازی به پاسداشت سال‌های نگهبانی رشيدانه ناصر حجازی مدتی را به درخواست مردم عزادار در درون دروازه ورزشگاه ايستاد. همچين خبر رسيده است که با ورود عادل فردوسی‌پور به ورزشگاه، مردم به دليل حمايت شجاعانه او از ناصر حجازی وی را شديدا تشويق کردند.

گزارش‌ها حاکيست که با ورود مهندس صفايی فرهانی (نماينده مجلس ششم) که که به شش سال زندان محکوم است فرياد مردم متوجه او، ميرحسين موسوی و آزادی زندانيان سياسی شد و فريادهای «يا حسين ميرحسين»، «اسطوره مردمی، صفايی، حجازی» و «زندانی سياسی آزاد بايد گردد» در سطح ورزشگاه شنيده شد.

در ويدئويی کوتاهی که از بخشی از اين مراسم منتشر شده، آشکار است که مردم عزادار از اين موقعيت برای ابراز مخالفت خود با سياست‌ها و روش‌ها و دستگاه‌های سرکوب ج.ا. استفاده کرده‌اند. در اين ويدئو مردم با نشانه گرفتن سياست سرکوب و ترس ج.ا. که به آن‌ها اجازه نمی‌دهد با محبوب خود به راحتی وداع کنند، نيروهای انتظامی را با فريادهای خود خطاب قرار می‌دهند که: «نيروی انتظامی، خجالت! خجالت!»

همچنين در ابتکار جالبی، حاضرين آشکارا در مخالفت با شعارهای حکومتی و نشان دادن مخالف حکومت بودن ناصر حجازی، فرياد می‌زنند: «اين همه لشگر آمده، به عشق ناصر آمده» که در مخالفت آشکار با شعار «اين هم لشگر آمده به عشق رهبر آمده» است. گفتنی است با توجه به اين که ناصر حجازی در انتخابات رياست جمهوری، خود را برای اين پست نامزد کرده بود ولی با رد صلاحيت شورای نگهبان کنار گذاشته شد، شايد اين حمايت‌ها معانی ديگری هم پيدا کند.

شعار جالب ديگر مردم يعنی «اسطوره حقيقی، همينه، همينه» اعتراضی است دلنشين و استوار به بازيچه قرار گرفتن مفاهيم و نام‌ها از سوی دستگاه تبليغاتی حکومتی که هر کسی را به دوغ و دروغ اسطوره و استاد و علامه می‌خواند. اين ويدئو را در پايين ببينيد.



 
 

-- کاری از دوست سبز --

 
 

بررسی کرده و متوجه شده‌ايم که در آستانه انتخابات رياست‌جمهوری شتاب‌زده عمل شده است و با اين که دهک‌های پايين بايد ۵۰ درصد تخفيف بگيرند و ۴ دهک بعدی بايد با تقسيط پرداخت‌های‌شان صورت بگيرد، بدون اين که اصلا پرداختی برای بهای سهام صورت گرفته باشد، دولت اقدام به پرداخت سود سهام عدالت کرده است.
خبرنگاران سبز/ سیاست:
در خبرها و شنيد‌ه‌ها آماده بود که گروه احمدی‌نژاد تهديد کرده‌ است که اگر نزديکان احمدی‌نژاد و بخصوص مشايی دستگير شود، گروه او اقدام به انتشار پشت پرده تقلب انتخابات سال ۸۸ خواهد کرد -- تقلب و کودتايی که با فرماندهی و مجری‌گری مستقيم علی و مجتبی خامنه‌ای و همدستان سابقش در دولت نهم طراحی و اجرا شد. اکنون اما، قبل از آنکه گروه احمدی‌نژاد بتواند تهديدش را عملی کند تيم مقابل، اقدام به رو کردن کارت‌ها خود کرده و خبر از پرداخت ۸۰ هزار تومان به ۹ ميليون نفر (يعنی ۷۲۰ ميليارد تومان) در آستانه انتخابات سال ۸۸ با نام پرداخت سود سهام عدالت می‌دهد و اين درحالی است که دريافت کنندگان سود حتی برای خريد سهام نيز پولی پرداخت نکرده بودند.

به گزارش خبر‌آنلاين اين خبر مبنای تقاضای تحقيق و تفحص از پرداخت سود سهام عدالت در صحن علنی مجلس شده است که مورد تصويب نيز قرار گرفته است.

بر اساس اين گزارش، نمايندگان درخواست‌کننده برای اجرای اين تحقيق و تفحص عنوان می‌کنند که در پرداخت سود سهام عدالت در آستانه انتخابات رياست‌جمهوی تخلف شده و در شرايطی که اصلا پيشنهادی مطرح نبوده است علی اکبر اوليا به عنوان يکی از پيشنهاد کنندگان درخواست اين تحقيق و تفحص گفت: در بررسی‌هايی که صورت گرفته متوجه شده‌ايم که در آستانه انتخابات رياست‌جمهوری در دو سال گذشته بدون اين که اصلا سودی وجود داشته باشد دولت به پرداخت مبلغ ۸۰ هزار تومان به ۹ ميليون نفر اقدام کرده است.

وی در دفاع از درخواست اجرای اين تحقيق گفت: بر اساس قانون پرداخت سهام عدالت، قرار بوده است که در زمان واگذاری به دولت اجازه داده شود که ۴۰ درصد از ارزش برخی سهام دولتی را واگذار کند و در اين واگذاری برای دو دهک پايين ۵۰ درصد تخفيف را لحاظ کند و در مورد ۴ دهک بعدی در پرداخت ۴۰ درصد از ارزش سهام تقسيط صورت بگيرد.

اين نماينده به عنوان يکی از طراحان تحقيق و تفحص افزود: بررسی کرده و متوجه شده‌ايم که در آستانه انتخابات رياست‌جمهوری شتاب‌زده عمل شده است و با اين که دهک‌های پايين بايد ۵۰ درصد تخفيف بگيرند و ۴ دهک بعدی بايد با تقسيط پرداخت‌های‌شان صورت بگيرد، بدون اين که اصلا پرداختی برای بهای سهام صورت گرفته باشد، دولت اقدام به پرداخت سود سهام عدالت کرده است.

وی افزود: اين اقدام در آستانه انتخابات رياست‌جمهوری صورت گرفته و به ۹ ميليون نفر مبلغ ۸۰ هزار تومان پرداخت شده است. در حالی که هنوز حتی بهای سهام را پرداخت نکرده بودند و اصلا سودی وجود نداشته که بخواهيم به دو دهک پايين و ۴ دهک بعدی ماهی ۸۰ هزار تومان سود پرداخت کنيم.

وی عنوان کرد: منبع پرداخت‌ها هم مشخص نيست و گفته می‌شود برخی شرکت‌ها مجبور شدند از بودجه جاری خود اين پول را به مردم بدهند و در واقع سود سهام نبوده است که بين مردم توزيع شده است.

وی هم چنين تاکيد کرد: حتی دولت قبل اين که قانون نهايی تصويب شود اين سود را پرداخت کرده است. متاسفانه برخی سوءجريا‌ن‌ها در دولت وجود داشته و دارد و حوادث اخير آن را تاييد کرده است.

او ادامه داد: اميدواريم اگر تخلفی شده مجلس به وظيفه قانونی خود رسيدگی کند.


 
 

افزوده شدن احتمال بعد نظامی در برنامه هسته‌ای ج.ا. از جانب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یعنی هدر رفتن تمام تلاش ج.ا. برای صلح آمیز معرفی کردن فعالیت‌های هسته‌ای‌اش و نیز به معنی باز شدن دریچه قانونی برای مقابله سازمان ملل و شورای امنیت با این ج.ا. است.
خبرنگاران سبز/ پرونده هسته‌ای:

حلقه‌های قانونی و غیر قانونی محاصره ایران از همه طرف در حال تکمیل شدن است. همزمان با خبر تحریم ۱۰۰ شرکت تازه از جانب اتحادیه اروپا در هفته گذشته (که با استقبال گرم آمریکا مواجه شد) اکنون خبر می‌رسد که آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترين گزارش خود درباره برنامه هسته‌ای ايران با ابراز نگرانی دوباره نسبت به «ابعاد نظامی احتمالی»‌ برنامه اتمی ايران «در گذشته و زمان حال»، اعلام کرده است، اطلاعات تازه‌ای در اين باره دريافت کرده است. علاوه بر آن با توجه به گزارش آژانس مبنی بر افزایش میزان اورانیوم غنی شده در ایران، چنین استنباط می‌شود که ویروس استاکس نت نتوانسته است تمام برنامه غنی‌سازی ایران را متوقف کند.

افزوده شدن احتمال بعد نظامی در برنامه هسته‌ای ج.ا. از جانب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یعنی هدر رفتن تمام تلاش ج.ا. برای صلح آمیز معرفی کردن فعالیت‌های هسته‌ای‌اش و نیز به معنی باز شدن دریچه قانونی برای مقابله سازمان ملل و شورای امنیت با این ج.ا. است.

روز سه‌شنبه مدير کل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی (يوکيو آمانو) گزارشش در باره برنامه اتمی ایران را در اختيار کشورهای عضو شورای حکام و همچنین کشورهای عضو شورای امنيت سازمان ملل قرار داد.

به گزارش رادیو فردا از این گزارش، دبير کل آژانس در گزارش تازه خود اعلام کرده‌ است که آژانس بين‌المللی انرژی اتمی اطلاعات تازه‌ای درباره ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی دريافت کرده است.

از جمله مواردی که آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در گزارش تازه خود نسبت به آن ابراز نگرانی کرده است، می‌توان به اطلاعاتی درباره تلاش ايران برای طراحی يک کلاهک هسته‌ای و جايگزينی آن با کلاهک‌ متعارف موشک شهاب- ۳ اشاره کرد.

يوکيا آمانو، مدير کل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، همچنين در گزارش خود با اشاره به نگرانی‌های آژانس در اين باره اعلام کرده است، در تاريخ ششم ماه مه سال جاری ميلادی با ارسال نامه‌ای به فريدون عباسی، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران از وی در اين باره توضيح خواسته و خواستار دسترسی بازرسان آژانس به تمام مکان‌ها، تجهيزات، اسناد و افراد مرتبط شده است.

از سوی ديگر هر چند آژانس بين‌المللی انرژی اتمی توضيحی درباره اطلاعات تازه‌ای که درباره «ابعاد نظامی احتمالی» برنامه هسته‌ای ايران دريافت کرده، نداده است، اما خبرگزاری رويترز به نقل از يکی از يک مقام آگاه در آژانس گزارش داده است، که اطلاعات تازه درباره فعاليت‌های هسته‌ای ايران از سال ۲۰۰۴ تا «اين اواخر» است.

در تازه‌ترين گزارش آژانس بين‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ايران، همچنين با بيان اين که ايران با وجود تشديد فشارها و تحريم‌های بين‌المللی همچنان به غنی‌سازی اورانيوم ادامه می‌دهد، ميزان ذخاير اورانيوم کمتر غنی‌شده ايران چهار هزار و ۱۰۰ کيلوگرم اعلام شده است.

اين در حالی است که در گزارش ماه فوريه آژانس ميزان ذخاير اورانيوم کمترغنی‌شده ايران سه هزار و ۶۰۰ کيلوگرم اعلام شده بود.

در نشست دوره‌ای شورای حکام آژانس بين‌المللی انرژی اتمی که قرار است از روز ششم تا دهم ماه ژوئن برگزار شود، گزارش تازه يوکيو آمانو، مدير کل آژانس، در باره برنامه هسته‌ای ايران بررسی خواهد شد.

 
 

لازم به ذکر است که به دليل عدم استقبال مردم مشهد از اين سخنرانی دکتر محسن رضايی ۱۵ دقيقه بيشتر به ايراد سخنرانی نپرداختند.
خبرنگاران سبز/سياست:
مجيد انصاری عضو مجمع روحانيون مبارز امروز با حضور در دانشگاه مفيد  با استقبال آقايان اديب، سليمانی و فاضل ميبدی در جمع بيشمار دانشجويان به سخنرانی پرداخت. وی در آغاز سخنان خود، به بازشکافی مقوله مشروعيت در نظام حکومتی از ديد اسلام پرداخت و مشروعيت را مهم ترين پايه اقتدار و حقانيت هر حکومت برشمارد .

در آن سو، بنابر اخبار رسيده به پايگاه ۵۹۸، جلسه سخنرانی محسن رضايی شب گذشته در مسجد امام صادق(ع) مشهد برگزار گرديد که به دليل عدم استقبال مردم مشهد از اين سخنرانی، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام،  بلاجبار تنها ۱۵ دقيقه به ايراد سخنرانی پرداخت و ختم جلسه که انتظار می رفت به پرسش و پاسخ نيز بينجامد، خيلی زود اعلام کرد.

با توجه به بسته بودن فضای نقد و گفتگو در دو سال گذشته، با نزديک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، بايد ديد مجوز سخنرانی ها و ميتينگ های سياسی از جانب اقتدارگرايان به منتقدان نيز داده می شود و يا خير .


 
 

از مردم شريف ايران دعوت می نمايد با شرکت در آيين های بزرگداشت اين عزيز، مراتب قدرانی ملت از قهرمانان خود را ابراز دارند.
خبرنگاران سبز/سياست/شورای راه سبز اميد:
شورای هماهنگی راه سبز اميد به مناسبت درگذشت ناصر حجازی پيام تسليتی صادر کرد.

متن پيام تسليت شورای هماهنگی راه سبز اميد به شرح زير است:

انا لله و انااليه راجعون
قهرمانان ملی و مردمی بخشی از هويت هر ملتی را تشکيل ميد هند و بزرگداشت انها وظيفه ای همگانی است. شورای هماهنگی راه سبز اميد در گذشت قهرمان ملی و مردمی ناصر حجازی را به مردم ايران، جامعه ورزشی و بويژه خانواده و بازماندگان آن مرحوم تسليت عرض می کند و از مردم شريف ايران دعوت می نمايد با شرکت در آيين های بزرگداشت اين عزيز، مراتب قدرانی ملت از قهرمانان خود را ابراز دارند.

۳ خرداد، ۱۳۹۰

گفتنی ست، مراسم فوق از ساعت هفت صبح روز چهارشنبه چهارم خرداد در مقابل بيمارستان کسری تهران آغاز و پس از آن پيکر مرحوم حجازی به ورزشگاه آزادی برده می شود تا با بدرقه‌ آحاد جامعه، پيکر اين اسطوره فوتبال ايران، به بهشت زهرا و قطعه نام‌آوران بهشت زهرا منتقل و خاکسپاری شود.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته