-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۵, پنجشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 05/26/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



ندای سبز آزادی: سید محمد خاتمی، در پیامی خطاب به خانواده ناصر حجازی، درگذشت آن مرحوم را تسلیت گفت.

در گوشه ای از این پیام آمده است «جناب آقاي "ناصر حجازي" نامي ماندگار ، نه تنها در عرصه ورزش ايران ، كه ساحت جوانمردي و انسانيت نيز هست و ياد او همواره زنده خواهد ماند.»

گفتنی است، در حالی که قرار بود این خبر در مراسم خاکسپاری خوانده شود، به دلایلی مقدور نشده است و این پیام پس از مراسم در منزل ناصر حجازی قرائت شده است.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحيم
قهرمان بلند آوازه ايران عزيز كه شرافت و آزادگي و والا منشي را نيز دروازه باني امين و توانا بود ، به ديدار معشوق و معبود شتافت.
جناب آقاي "ناصر حجازي" نامي ماندگار ، نه تنها در عرصه ورزش ايران ، كه ساحت جوانمردي و انسانيت نيز هست و ياد او همواره زنده خواهد ماند .
من اين مصيبت خسارت بار را به خاندان محترم و شريف حجازي و همه بستگان داغدار و نيز اصحاب ورزش و دوستداران پاكي و نيكي و فضيلت تسليت عرض مي كنم. و از خداوند منان مي خواهم كه روان بلند او را مشمول رحمت ويژه خود فرمايد.
يادش گرامي باد.

سيد محمد خاتمي
3 خرداد 1390


 



 


 ندای سبز آزادی: یکی از فرزندان مهدی کروبی در گفتگو با سایت شخصی ایشان، اطلاعات کلی از وضعیت ایشان را ارائه دادند.
به گزارش سحام نیوز و به نقل از تارنمای شخصی آقای کروبی این عضو خانواده کروبی گفت: « در ارتباط با خبر کذب خروج آقای کروبی از زندان خانگی و بدنبال تماس های مکرر بسیاری از دوستان و علاقمندان، به اطلاع همه عزیزان می رساند که ایشان کما فی السابق در حبس و زندان خانگی هستند و تا این لحظه که صد روز از آغاز این حبس خانگی می گذرد، و آقای کروبی تاکنون یک بار هم از منزل خارج نشده اند و در این مدت اجازه استفاده از تلفن در جهت تماس با فرزندان، عروس ها و نوه هایشان را حتی برای یکبار را نیز نیافته اند.»
فزرند مهدی کروبی در پایان افزود: «البته امیدواریم حاکمیت به این روش غیر قانونی خود هر چه زودتر پایان بخشد.»

لازم به توضیح است طی روزهای اخیر به دنبال شایعه پراکنی رسانه های معلوم الحال، این شائبه در اذهان بوجود آمده بود که آقای کروبی از حبس خانگی خارج شده است.


 


ندای سبز آزادی: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش تخصصی تاریخ مجلس که عصر روز چهارشنبه در تالار مشروطه برگزار شد طی سخنانی با اشاره به رویکرد حکومت پهلوی به جایگاه مجلس اظهار داشت: دراین دوران تلاش می‌شد تمرکز قدرت در قوه مجریه باشد و مجلس بی‌خاصیت شود.

وی گفت: در دوره پهلوی با تئوری آرامش و امنیت قصد داشتند مجلس فرمایشی شود و اختیاری نداشته باشد.

لاریجانی ادامه داد: اشتباه استراتژیک مصدق انحلال مجلس بود که با این اقدام وی زمینه برای کودتا فراهم شد و در آن زمان هم مجددا بحث آبادانی کشور و تمرکز قدرت در قوه مجریه یک اصل شد و به همین دلیل قوه مقننه حاشیه‌نشین شد.

رئیس مجلس تصریح کرد: اگر در عصر مشروطه و فضای پس از سال ۱۳۲۰، چارچوب قانون در فراهم کردن بستر آزادی رعایت می‌شد و حالت گسستگی در مطبوعات و احزاب نداشتیم بستر احساس نیاز به امنیت و آرامش هم بوجود نمی‌آمد.

وی در ادامه تاکید کرد: هر کشوری که در این زمینه‌ها اشتباه کند دچار انقلاب یا کودتا می‌شود و اگر کشورهای منطقه مجالس قوی داشتند با این انقلابات و اعتراضات مواجه نمی‌شدند. همچنین اگر چارچوب‌های قانونی در زمینه افکار عمومی رعایت می‌شد هیچ‌گاه بستر ورود دیکتاتوری فراهم نمی‌شد.

لاریجانی گفت: وقتی قوه مجریه می‌گوید باید برای آبادانی کشور قدرت را در دست گیرم چارچوب قانونی آن توسط مجلس باید حفظ شود تا گرفتار دیکتاتوری به مانند رضاخان و پهلوی نشویم که هر دو به بهانه آبادانی کشور مجلس را بی‌خاصیت کردند.

وی ادامه داد: در زمان مصدق و پهلوی شاهد بودیم که می‌خواستند قوانینی در مجلس تصویب شود و گاهی یک روزه قوانین مهم را به تصویب می‌رساندند.

لاریجانه ادامه داد: اینکه قوه مجریه بگوید نیاز دارم قوه مقننه در دستم باشد افتخار نیست و در واقع زمینه خطرناک دیکتاتوری است درحالی که اگر قوه مجریه توسط قوه مقننه کنترل شد این افتخار است چرا که زمینه دیکتاتوری همیشه وجود دارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه در عصر مصدق این فکر اشتباه به لحاظ استراتژیک وجود داشت که مجلس مزاحم است، گفت: مهم این است که بپذیریم در حرکت به سمت آزادی نیازمند عمل به قانون هستیم. اتفاقا آنها که قدرتمندتر هستند بیشتر نیازمند قانون هستند.

وی تاکید کرد: کسی نمی‌تواند بگوید اگر می‌خواهم کشور را آباد کنم بدون قانون این کار را می‌توانم انجام دهم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به دوران بنی‌صدر و روش وی در اداره کشور اشاره کرد و گفت: بنا نیست مجلس در دست رئیس‌جمهور باشد که بگوید مجلس در دست من باشد و مشکل اصلی بنی‌صدر همین موضوع بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنبه دیگر خطای فاحش بنی‌صدر گفت: نخست‌وزیر مخلوع یا با قوه قضائیه یا مقننه درگیر بود و همیشه در اداره کشور سوء‌تفاهم داشت. تصور می‌کرد چون می‌خواهد کشور را آباد کند اختیار دیگر قوا باید در دست او باشد.

لاریجانی یادآور شد: گاهی در تاریخ ایران حوادثی می‌بینیم که با تحلیل آنها می‌توان مسیر آینده را شکل داد و امروز نیازمند بازتعریف مجدد در این امور هستیم.

نماینده قم در مجلس ادامه داد: کار برای ایران و ملت ایران یک افتخار است اما کار کردنی که در چارچوب قانون باشد در غیر این صورت همان می‌شود که در تاریخ تکرار شده است.

رئیس مجلس خاط نشان کرد: برای کسانی که می‌خواهند عدالت را رعایت کنند عمل به قانون یک ضرورت است.

وی گفت: عدالت بدون قانون را نمی‌‌توانیم بفهمیم و اگر کسی می‌خواهد برای ایران تلاش کند، کشور را آباد کند و عدالت را محقق کند باید چارچوب قانون را رعایت کند.

رئیس مجلس در این نشست تخصصی از ۳ کتاب تازه منتشر شده به نام‌های اسناد بانوان دوران مشروطیت، فصلنامه اسناد بهارستان و مجلس، دیروز، امروز رونمایی کرد.


 


ندای سبز آزادی: حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی وجه ممیزه حضرت امام‌(ره) با سایر فقها و علما را نقطه‌ی توکل و باورمندی ایشان به خداوند سبحان عنوان کرد و گفت: یکی از مراتب عرفا ثقه است. ثقه به معنی اعتماد به خداوند است. یعنی انسان در تمام فراز و فرودها به خدا اعتماد داشته باشد و به او توکل کند.

به گزارش ایسنا فرزند یادگار امام(ره) که در دیدار اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی در حرم مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی سخن می‌گفت، اظهار کرد: دوره‌ی حضرت امام (ره) دوره‌ای برای تحقق وعده‌ی الهی بود. کسی فکر نمی‌کرد که در آن فضای دیکتاتوری و اختناق آلوده و وابسته این انقلاب پیروز شود و حضرت امام‌(ره) رهبری جامعه را بر عهده بگیرند.

فرزند یادگار امام‌(ره) ادامه داد: امام بزرگوار ما از مظاهر دریافت لطف خدا و تحقق وعده‌ی الهی است. لذا تکریم و بزرگداشت امام‌(ره) بزرگداشت یک شخص نیست، بلکه بزرگداشت یکی از جلوه‌های خدا و بازگو کردن یکی از وعده‌های تحقق یافته‌ی خداوند است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: نقطه‌ی آغاز بدبختی انسان از زمانی است که تنها خود را ببیند و احساس کند که «من» تاثیرگذار است. این در حالی است که اگر انسان به جایی برسد که بفهمد «من» تاثیری در این عالم ندارد و همه چیز در اختیار خداست، نتیجه‌اش صبر بر تمام آزار و اذیت‌ها خواهد بود.

سید حسن خمینی ادامه داد: امام بزرگوار ما هم توانست این توکل به خدا را نشان دهد. همان‌طور که می‌بینیم در سخنان ایشان هیچ واژه‌ای به اندازه‌ی خدا و لطف خدا وجود ندارد. ایشان همواره تذکر می‌داد که مراقب باشیم، غرور بر ما فائق نشود. حتی در فتح خرمشهر هم ایشان به کسانی که در اوج شادی و غرور از این فتح بزرگ بودند، تلنگر زدند که خرمشهر را خدا آزاد کرد. این به این معناست که اگر خداوند نمی‌خواست حتی جایی که ۱۰ برابر نیرو وجود داشت، ممکن بود این فتح اتفاق نیفتد. هم‌چنان که مواردی در جنگ بود که به دلیل غرور افراد، فتحی حاصل نمی‌شد.

فرزند یادگار امام‌(ره) اضافه کرد: امام‌(ره) از متحجرین و متقدسین آسیب زیادی دید، فرزند رشید و بالغ ایشان را از او گرفتند و به نجف تبعیدش کردند، اما امام‌(ره) همواره منتظر تحقق وعده‌ی خدا بود که نهایتا محقق شد.

سید حسن خمینی در پایان برای برگزار کنندگان مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) آرزوی موفقیت کرد و هم‌چنین ابراز امیدواری کرد که این مراسم همان‌طور که شأن امام‌(ره) است و خداوند از ما طلب می‌کند برگزار شود.


 



 


ندای سبز آزادی: مجید تمجیدی، ۳۷ ساله، یکی از فعالان کارگری کشور است که به ۱۸ ماه حبس قطعی محکوم شده و هم اکنون به همراه یکصد و هفتاد نفر از زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ اوین نگه داری می شود.

براساس خبرهای رسیده به کلمه، یکی از اتهامات تمجیدی اجتماع و تبانی بر ضد امنیت ملی عنوان شده که وی هر بار این اتهام را رد و تاکید کرده است که فقط برای تحقق خواسته های صنفی کاگران فعالیت می کرده است.

تمجیدی از بسیاری از حقوی زندانیان عادی نیز محروم است و اعتراض های خانواده وی در این زمینه به نتیجه ای نرسیده است.


 


ندای سبز آزادی: مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور با اشاره به تجمع اعتراض‌آمیز مرغداران در وزارت بازرگانی گفت: هم اکنون نمایندگان واحدها مشغول صحبت با یکی از مدیران وزارت بازرگانی هستند.

حسین مقدم‌نیا با بیان اینکه مرغداران در اعتراض به قیمت پایین مرغ زنده به وزارت بازرگانی آمده‌اند، گفت: هم اکنون چندین نماینده از سوی مرغداران مشغول صحبت با یکی از مدیران وزارت بازرگانی در محل این وزارتخانه هستند.

وی افزود: البته معاون وزیر بازرگانی در این جلسه حضور ندارد و مرغداران معترض مشغول صحبت با یکی از مدیران کل این وزارتخانه هستند تا بتوانند از کاهش بیشتر قیمت مرغ جلوگیری کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تصریح کرد: مرغداران به قیمت پایین مرغ معترض هستند و معتقدند که مرغداران از این قیمت متضرر می‌شوند.

هم اکنون مرغ زنده با قیمت ۲۱۰۰ تومان به فروش می‌رسد که با توجه به افزایش قیمت نهاده های تولید، این رقم برای مرغداران صرفه اقتصادی ندارد.


 


ندای سبز آزادی: افتتاح عجولانه و غیر کارشناسانه یک طرح پالایشگاهی در آبادان منجر به کشته شدن چهار تن از هموطنان و عده زیادی از کارگران و پرسنل زحمت کش این پالایشگاه شده است .

به گفته رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، پیشتر نمایندگان مجلس نسبت به این افتتاح هشدار داده بودند و حتی گفته می شود که مدیرعامل پالایشگاه نیز حاضر نشده مسئولیت این افتتاح را بر عهده بگیرد و لذا در مراسم افتتاح حاضر نشده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه پیش از این کارشناسان هشدار داده بودند که پالایشگاه آبادان آمادگی افتتاح را ندارد، افزود: مشکل پالایشگاه آبادان فنی بوده است.

در شرایطی که نمایندگان مجلس بالاخص اعضای کمیسیون انرژی مجلس از احتمال حادثه در پالایشگاه آبادان هشدار داده بودند و خواستار عدم افتتاح زودهنگام این پالایشگاه شده بودند اما این پالایشگاه با بی اعتنایی به نظر بهارستانی ها و توسط احمدی نژاد افتتاح شد که نتیجه این افتتاح غیرکارشناسانه انفجار و ازدست دادن تعدادی از کارکنان و مصدومیت 29 تن از کارکنان صنعت نفت شد.

عماد حسینی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره بر اینکه رئیس کمیسیون انرژی مجلس و دیگر اعضای این کمیسیون نسبت به عدم افتتاح رسمی این پروژه ملی هشدار داده بودند اما دولت به دلایلی نامعلوم افتتاح زودهنگام پالایشگاه آبادان را در برنامه قرارداد تاکید کرد: همین امر باعث حادثه ای شد که بهره برداری از این پروژه ملی را با تاخیر چندماهه مواجه خواهد کرد.
در چنین شرایطی چگونه احمدی نژاد که این روزها سرپرست وزارت نفت نیز می باشد ، حاضر به افتتاح این پروژه شده است؟ افتتاحی که هم جان عده ای از هموطنانمان را گرفت و هم حیثیت علمی تلاش گران عرصه نفت و صنعت کشور را زیر سوال برد.
شفاف نیوز پیرامون این موضوع می نویسد «قطعاً اگر وزیر سابق نفت سر کار خودش مانده بود و چنین اتفاقی رخ می داد ما به عنوان یک رسانه خواستار استعفای وی به عنوان مسئول مستقیم بودیم. اما اکنون که احمدی نژاد بدون توجه به نظر مجلس ، شورای نگهبان و کارشناسان شخصاً تصمیم گرفته است که سرپرستی وزارت نفت را به عهده بگیرد ، چنین درخواستی را از سرپرست این وزارتخانه نداریم ، اما به نظر می رسد توقع افکار عمومی و بویژه خانواده های داغ دیده از این حادثه عذرخواهی شخص احمدی نژاد به عنوان سرپرست وزارت نفت است.


 


1_9003040726_l600.jpg

 

651829_orig_0.jpg

4_9003040797_l600_1.jpg

5_9003040797_l600.jpg

8_9003040726_l600.jpg

11_9003040726_l600.jpg

15_9003040726_l600.jpg

21_9003040797_l600.jpg

 

 

30_9003040797_l600.jpg

246993_10150204948960817_199329740816_7566300_8010998_n.jpg

651811_orig.jpg

651829_orig.jpg

651866_orig.jpg651884_orig.jpg

651869_orig.jpg651923_orig.jpg


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته