-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۶, جمعه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 4 خرداد 90


سلام،

چهارشنبه 4 خرداد 90، 25 می 2011 میلادی

در مورد 14 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه 12 نفر از زندانیان زن در زندان اوین روز گذشته موفق شدند با خانواده هایشان ملاقات بکنند. روحیه خوب و بالای زنان زندانی گزارشی است که بیش از هر چیز از این ملاقات داده شده.

نکته دوم اینکه با دعوت گروههای مختلف آذربایجانی در این استان دلیرخیز ایران روز پنج شنبه دعوت شده که به مناسبت حرکت بزرگ مردم آذربایجان در سال 1385 راه پیمایی ها و اعتراضات عمومی باشد. پیشاپیش در شهرهایی مثل مراغه اعتراضاتی صورت گرفته و فیلم هایی هم منتشر شده ولی حرکت بزرگ در روز پنج شنبه خواهد بود در تمامی شهرهای آذربایجان و سایر شهرهای ترک زبان. این حرکت که در واقع به یاد سالگرد آن حرکت بزرگی است که شروع آن با کاریکاتوری بود که آقای مانا نیستانی کشیده بود و خود او هم بیگناه قربانی شد با برخوردهایی که حکومت با او کرد ولی از او بیگناه تر مردم دلیر آذربایجان بودند که دهها کشته، زندانی، زخمی و سرکوب فراوان حکومت را در پی داشت. خواست مردم آذربایجان به عنوان اینکه زبان مادری خودشان را بتوانند یاد بگیرند و در منطقه ای که هستند مقدراتشان را بتوانند اداره بکنند مثل سایر نقاط ایران، خواستی انسانی، منطقی و درست است که مورد حمایت آزادیخواهان کشور و جنبش سبز مردم ایران قرار دارد. پشتیبانی از گروه های مختلف قومی، نژادی و مذهبی کشور و خواست آنها برای حداکثر حاکمیت بر سرنوشت خودشان بخشی از جنبش آزادیخواهی ماست که جدا از حرکت عموم مردم ایران نیست. پیروزی در تهران و سایر نقاط وقتی حاصل می شود که پیروزی درآذربایجان و کردستان و بلوچستان و جاهای دیگر صورت بگیرد و برعکس پیروزی در آذربایجان و کردستان و سایر نقاط وقتی به دست می آید که در تهران و اصفهان و شیراز و خراسان پیروزی بدست آمده باشد. رمز موفقیت ما همبستگی سراسری است.

نکته سوم اینکه به دلیل نشت گاز از قراری که اعلام شده و انفجار دستگاه تست در جریان افتتاح طرح توسعه پالایشگاه آبادان لااقل دو نفر و تا چهار نفر هم گفته شده که کشته شدند و بیش از 25 نفر مجروح تا الان گزارش شده. آقای احمدی نژاد که برای افتتاح این طرح رفته بود حسب معمول در حال سخنرانی بود که جمهوری اسلامی آمادگی دارد صنعت تمام کشورهای اسلامی و صنعت نفت کشورهای تولید کننده نفت را نوسازی بکند که این انفجار اتفاق افتاد و این فاجعه به وقوع پیوست. وکلای مجلس از کمیسیون انرژی قبلاً اخطار کرده بودند که آزمایشهای لازم برای راه اندازی این خط تولید بنزین و سایر فراورده ها انجام نشده و مدیرعامل پالایشگاه آبادان هم به دلیل اعتراض به عجله در راه اندازی و لابد نمایشهایی که آقای احمدی نژاد درست می کند حاضر نبوده و رئیس هیئت مدیره آمده بود. به هر صورت این بی لیاقتی و این ندانم کاری آقای احمدی نژاد که این روزها سرپرست وزارت نفت هم شده بر کارنامه سیاه و ننگین او هم اضافه می شود و یک برگ سیاه دیگر هم به کارنامه آقای خامنه ای اضافه می کند که پشتیبان احمدی نژاد بوده و او را درقدرت قرار داده. آقای احمدی نژاد حتی نماند که به ماجرا رسیدگی بکند و یکی دو ساعت بعد در واقع فرار کرد و آمد تهران و البته بعداً گفت که یک هواپیما فرستاده مجروحان را منتقل کنند از آبادان به تهران برای معالجات. آقای محمدرضا نیکفر دانش آموخته فلسقه، مقاله بسیار خوبی نوشته در این خصوص و گفته که این هشدار را جدی بگیریم که آنچه در پالایشگاه آبادان اتفاق افتاد می تواند در نیروگاه بوشهر هم اتفاق بیافتد ولی آنجا چند تا مجروح و دود سیاه و اینها نخواهد بود بلکه یک فاجعه انسانی اتفاق خواهد افتاد. عربستان سعودی هم اعلام کرده که نگرانی اصلی از نیروگاه بوشهر است که می تواند تبدیل به فوکوشیمای آن منطقه شود.

نکته چهارم اینکه آمریکا هفت شرکت خارجی از جمله یک شرکت کشتیرانی اسراییلی را تحریم کرده به دلیل نقض تحریم های ایران. اما در بین این شرکتها مهم ترین آن شرکت ملی نفت ونزوئلا ست که بزرگترین صادر کننده نفت به آمریکا کشور ونزوئلاست. باید دید آیا آمریکا خرید نفت از ونزوئلا را متوقف می کند یا نه؟

نکته پنجم اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش 9 صفحه ای به شورای حکام صادر کرده برای جلسه ششم تا دهم شورای حکام آژانس که در آن مجدداً مطرح کرده که شفافیت های لازم در فعالیتهای هسته ای ایرن نیست و امکان ساخت یک کلاهک هسته ای توسط ایران امکاناتش فراهم شده چرا که ایران بیش از 4105 کیلوگرم اورانیوم غنی شده تا الان دارد.

نکته ششم اینکه مجلس ایران اعلام کرده بود که بررسی می کند که 26 نفر از مقامات آمریکایی را تحریم بکند، یکی از وکلای مجلس نام 5 نفر از آمریکایی های مشمول تحریم را اعلام کرده از جمله رئیس زندان گوانتانامو و رئیس نیروهای آمریکایی در عراق. نکته جالب این است که مجلس ایران اعلام کرده که نه تنها این آمریکاییها را ایران تحریم می کند بلکه آنها را تعقیب هم می کند ولی توضیح ندادند که با چه ابزاری و در کجای دنیا و بر اساس چه قانونی.

نکته هفتم اینکه آقای محمدعلی که قبلاً نام ایشان کاسیوس کلی بود به همراه جمعی دیگر از مسلمانان آمریکایی نامه ای به آقای خامنه ای نوشتند و خواستار آزادی دو زندانی آمریکایی در ایران شدند.

نکته هشتم اینکه آقای نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در سخنرانی خود در کنگره آمریکا اشاره کرده که اگر لازم باشد اسراییل جداگانه بر سر برنامه هسته ای با ایران برخودر خواهد کرد.

نکته نهم اینکه آقای جنتی مطرح کرده که جریان انحراف با پولهای کلان دنبال گرفتن مجلس بوده و دنبال ضربه زدن به ولایت فقیه.

نکته دهم اینکه آقای صفار هرندی وزیر سابق ارشاد دولت آقای احمدی نژاد که این روزها از مخالفین سرسخت او هست گفت که احمدی نژاد فکر می کند این جریان جدید و برخوردهایی که با او و اطرافیانش شده همه توطئه و کار آمریکاست، احمدی نژاد سحر شده و خدا کند که سلامت خود را به دست بیاورد وگرنه باید وارد عمل شد و در واقع تهدید کرده که او را باید عزل کرد. البته به آقای صفار هرندی باید گفت که در مملکتی که هر کس با هرکی مخالف است به جاسوسی آمریکا و اسراییل و توطئه های عجیب و غریب متهم می شود، اگر آقای احمدی نژاد همچین فکری کرده باشد همچین عجیب و دور از فکر آقای خامنه ای یا خود آقای صفار هرندی و اینها نیستند که تا امثال آقای موسوی و کروبی و خاتمی و اینها را هم توطئه آمریکا نامیدند.

نکته یازدهم اینکه آقای زاکانی گفته که قصد جریان انحراف از برخورد با مصلحی خارج کردن یک سری پرونده های خودشان از وزارت اطلاعات بخصوص پرونده های مالی ایشان بوده و دنبال این بودند که پاره ای از ایشان با قضات هم کنار بیایند و خلاصه پرونده های خودشان را حل و فصل بکنند.

نکته دوازدهم اینکه آقای علی لاریجانی در فراکسیون اکثریت مجلس که رای گیری  درونی شده بدون هیچ مشکلی بالاترین رای را برای ریاست مجلس آورده و آقای باهنر و شهاب الدین صدر هم به عنوان نایب رئیس ها. اگر این رای در صحن علنی مجلس هم تایید بشود که به احتمال زیاد هم تایید می شود، این ترکیب جدید هیئت رئیسه  مجلس خواهد شد.

نکته سیزدهم اینکه ظاهراً به دنبال اینکه بیت رهبری به تلویزیون ایراد گرفته که چرا راجع به ناصر حجازی لغت اسطوره را بکار برده و او را بزرگ کرده یک سری سایتهای کودتاچیان هم به تقلید از بیت رهبری شروع کردند به رادیو تلویزیون حمله کردند که چرا بزرگداشتی اینچنین مطرح کردن آقای حجازی را در دستور گذاشته.

اما بحث آخر ما راجع به سوالی است که دیشب به آن پرداختیم و آن اینکه در اختلافات درون حکومت جنبش چگونه می تواند حرکت بکند و گفتیم که در برخود با حکومت باید آن را وادار کرد در سه جبهه جنگ بکند: جبهه در داخل خودش، جبهه در دنیا و منزوی شدن خود و جبهه جنگ با مردم، و این حداکثر فرسودگی را برایش خواهد آورد. سوالی مطرح شد که در آن قسمتی که حکومت قرار است با مردم برخورد کند ما چه آمادگی داریم؟ در این خصوص که آمادگیهای تشکیلاتی، ارتباطاتی و گسترش آموزش جنبش بازهم روزهای آینده صحبت می کنیم.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

 تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. 

به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته