-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۷, شنبه

Latest News from 30Mail for 05/28/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/3/6

نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه در پایان نشست کشورهای عضو گروه هشت، ضمن متهم کردن جمهوری اسلامی به سوء‌استفاده از اوضاع منطقه در جهت پیشبرد برنامه هسته‌ای خود از تحریم‌های بیشتر علیه تهران خبر داد.

آقای سارکوزی که در شهر دوویل فرانسه سخن می‌گفت به «اقداماتی تازه» برای تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد.

خبر تحریم‌های تازه از زبان رئیس‌جمهور فرانسه تنها دو روز پس از آن بیان می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت هسته‌ای ایران از دسترسی به اطلاعاتی تازه خبر داد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این گزارش از برنامه هسته‌ای ایران با ابراز نگرانی دوباره نسبت به «ابعاد نظامی احتمالی»‌ برنامه اتمی ایران «در گذشته و زمان حال»، اعلام کرد که اطلاعات تازه‌ای در این باره دریافت کرده است.

اکنون رئیس‌جمهور فرانسه به نمایندگی از رهبران گروه هشت کشور صنعتی خبر داده است که آنها در نشست خود که روز پنج‌شنبه آغاز شد به این نتیجه رسیده‌اند که ایران با سوء‌استفاده از اوضاع آشفته منطقه و قیام‌های مردمی در کشورهای عربی در چند ماه گذشته به برنامه اتمی‌اش ادامه داده است.

منبع: رادیو فردا


 
 

1348/10/11
دقایقی پس از افتتاح رسمی واحد بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان توسط محمود احمدی‌نژاد، انفجار در فاز سوم این پالایشگاه دست‌کم چهار کشته و ۲۰ زخمی برجا گذاشت. ساعاتی پس از انتشار خبر انفجار در این پالایشگاه شک و گمان‌هایی پیرامون علت انفجار از سوی تحلیل‌گران و وب‌لاگ‌نویسان منتشر شد. پارسا صائبی، نویسنده وبلاگ پارسا نوشت در همین زمینه می‌نویسد: «واحدی كه آتش گرفته پر از تكنسین و نفرات فنی است كه اتفاقاً‌ عده زیادی از آنها لباس ایمنی دارند اما لباس آتش نشانی نه. نشان میدهد كه راه اندازی و پیش راه اندازی شاید هنوز در جریان بوده و متاسفانه و شگفتا كه تعدادی هم اساسا لباس و کلاه ایمنی ندارند.» متن کامل این نوشته را از بخش وبلاگ سی‌میل بخوانید.

 
 

1390/3/6

مقامات امنیتی و قضایی ایران، با احضار برخی از ۲۶ زندانی سیاسی و خانواده‌هایشان از آن‌ها خواسته‌اند که شکایت نامه ۲۶ امضایی این زندانیان درباره برخوردهای غیرقانونی انجام شده با آن‌ها را تکذیب کنند.

مقامات امنیتی و قضایی همچنین تهدید کرده‌اند که در صورت انجام نشدن این درخواست، ممکن است زندانیان را تبعید کنند یا تا پایان دوره محکومیت از ملاقات حضوری یا مرخصی محروم نمایند.

پیشتر این ۲۶ زندانی سیاسی  در نامه‌ای خطاب به «ریاست هیات نظارت مرکزی بر حسن اجرای قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی»، از برخوردهای غیرقانونی صورت گرفته در مراحل یازداشت، بازجویی، محاکمه و حبس شکایت کرده بودند.

این زندانیان، که هم اکنون در زندانهای اوین، رجایی شهر و زندانهای استان خوزستان زندانی هستند، در این نامه «اعتراض شدید و شکایت»شان را از ضابطین سپاه، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی و دادستان سابق تهران، سعید مرتضوی، اعلام کرده بودند.

این زندانیان سیاسی در نامه‌شان آورده بودند که دستگیریشان با خشونت و تحقیر همراه بوده است و برای شکنجه شدن در «سلولهای انفرادی بسیار کوجک» نگهداری شده‌اند.

همچنین برخی از این زندانیان گفتند که در زیر شکنجه‌هایی چون «فرو کردن سر متهم در توالت» یا «خوراندن کاغذ بازجویی به متهم» نیز قرار گرفته‌اند.

در میان امضا کنندگان این نامه چهره‌های مشهور اصلاح طلبی همچون محسن امین‌زاده، عبدالله رمضان‌زاده و مصطفی تاج‌زاده دیده می‌شود. علاوه بر چهره‌های اصلاح طلب، چهره‌هایی از فعالان دانشجویی و روزنامه نگاران نیز در میان اسامی به چشم می‌خورد.

منبع: کلمه


 
 

1390/3/6

پارسا صائبی
پارسا نوشت

متاسفانه داده ها و اطلاعات فنی درست و قابل اعتمادی از این حادثه در دست نیست. اما این فیلم انفجار را در پالایشگاه نگاه كنید و قدری در این زمینه بحث‌ فنی را باز میكنم:

نكات قابل توجهی اینجا وجود دارند:

الف) ظاهراً انفجار در اثر نشت تدریجی (Leak) و نه شكست و پارگی (Rupture) كه در اثر فشار زیاد (Overpressure) یا داغ شدن باشد، بوده است. البته باید در این مورد منتظر تحقیق و تفحص ماند.

ب) واحدی كه آتش گرفته پر از تكنسین و نفرات فنی است كه اتفاقاً‌ عده زیادی از آنها لباس ایمنی دارند اما لباس آتش نشانی نه. نشان میدهد كه راه اندازی و پیش راه اندازی شاید هنوز در جریان بوده (كه البته توجیهی بر بی‌لباسی پرسنل نمیتواند باشد) متاسفانه و شگفتا كه تعدادی هم هستند كه اساساً لباس و كلاه ایمنی هم ندارند و راست راست دارند میچرخند. اینها را تماماً و بلادرنگ باید اخراج كرد.

پ) خبرنگار صداوسیما (كه معلوم نیست كی او را با این سر و وضع شیك و پیك اما كاملاً بدون لباس و تجهیزات ایمنی به داخل پالایشگاه راه داده و هردو باید اخراج شوند) با دیوانگی تمام میگوید بگذار ما هم بریم جلو و جان ما هم از جان آنها كه عزیزتر نیست. "جانم بسیج" میگوید و میرود جلو، یك نفر باید او را تا ابد از حضور در هر سایت فنی محروم كند، نمیداند كه با آن كت و شلوار سفیدش اگر او هم آتش بگیرد دست كم چند نفر را به خود مشغول میكند كه خاموشش كنند و امكان دارد كه جان خودش كه هیچ جان دیگران را هم به خطر بیاندازد، نمیداند كه در این موارد جوزدگی و مرام و معرفت بسیجی‌وار به خرج دادن به كار نمی‌آید و عین دیوانگی و دردسر درست كردن برای دیگران و بازی با جان بقیه هم هست. دست كم دیدیم دو سه نفر یكی دو دقیقه وقت بسیار باارزش خود را صرف كردند تا این خبرنگار بامرام را از جلو رفتن و میكروفن را داخل آتش گرفتن بازدارند!

ت) انجام سریع و بلادرنگ پروسیجرهای تخلیه (Evacuation) آن واحد و یا كل سایت باید بلافاصله انجام شود تا كار برای مامورین آتش نشانی باز شود. هرگونه قهرمان بازی در این موارد همچنان كه دیده میشود، كاری باطل و توام با ریسك برای همه است. پالایشگاه ، سیستمها و لایه‌های ایمنی و حفاظتی (IPL Independent Pretection Layers and Safeguards) مشخصی دارد و در درجه اول باید جان انسانها حفظ شود. همانطور كه دیده میشود افرادی كه از روی دلسوزی رفته اند جلو برای خاموش كردن آتش، بیش از دیگران صدمه دیدند و در عین حال روند كار را هم مختل كردند. در این زمینه، پروسیجرهای واكنش اضطراری (Emergency response) پالایشگاه درست رعایت نشده است.

ث) پالایشگاه آبادان را دیده‌ام و همچنان نظم و انضباط انگلیسی برآن حاكم است و پرسنل بعد از انقلاب هم كمابیش بر همین مدار كار میكنند. دیده ام كه چطور با حداقل امكانات از قدیمیترین ادوات و تجهیزات هنوز استفاده میكنند كه انگلیسیها را هم انگشت به دهان گذاشته‌اند. كارگران و تكنسینها، اپراتورها و مهندسین زحمتكش شركت مناطق نفت‌خیز جنوب ما در كمتر نقطه ای از دنیا یافت میشوند كه چنان دلسوزانه و هوشمندانه كار كنند، این نكته ای است كه كمابیش دوستان فنی كه در زمینه نفت و گاز در دیگر مناطق دنیا كار میكنند میتوانند تایید كنند. اما واقعیت اینجاست كه در این فیلم نظم و انضباط همیشگی به چشم نمیخورد، نمونه مهم رفت و آمد آدمها بدون حتی حداقل تجهیزات ایمنی است، دویدن به سمت آتش با كپسول كوچك آتش نشانی هم عملاً یك تراژدی است و شكست نظم و انضباط لازم در ایمنی است). نمیدانم در پالایشگاه آبادان تغییر و تحولات به چه سمتی رفته. اما در این فیلم وضعیت خوبی نشان داده نمیشود، البته بخشی از آنرا باید به حساب وضعیت فوق العاده و نیز حضور احمدی نژاد و توجه رسانه ای و مردم كشور در آن لحظه و غیرتمندی برای جلوگیری از بروز فاجعه بیشتر باید گذاشت، اما به هرحال اینها باز توجیه‌گر كامل این وضعیت بلبشو نیستند.

ج) هركس اشتباه میكند، فركانس اشتباه آدمها در شرایط عادی اگر یك اشتباه در هر صد تلاش (یا درخواست) (attempt or opportunity) باشد (فركانس در اینجا چیزی شبیه به احتمال است هرچند قدری متفاوت است)، در شرایط بحرانی و خصوصاً استرس آور، فركانس شكست یا خطا (failure frequency) به طور متوسط دست كم ده برابر بیشتر میشود. یعنی به طور متوسط هر اپراتور در هر ده درخواست یا ده تا كاری كه انجام می‌دهد در این شرایط میتواند یك اشتباه مرتكب شود. حدس میزنم كه احتمالاً در هنگام پیش راه اندازی یكی از شیرهای ایمنی یا شیرهای تخلیه فرعی مثلاً مربوط به یكی از تجهیزات ابزار دقیق باز مانده بوده و در اثر عجله برای حضور احمدی نژاد و شتابزدگی برای افتتاح واحد، كارها مجدداً چه برای پیش راه‌اندازی (Precommissioning and commissioning) و نیز راه‌اندازی (Start-up) چك نشده است و همان باعث‌ نشت شده است. با اینهمه پیشداوری نمیشود كرد و باید در انتظار نتایج بررسی بیشتر نشست.

چ) ایمنی در یك سایت تابع عوامل بسیار زیادی است. خطا و اشتباه انسانی عامل اول بروز حادثه است. حضور عجولانه "دكتر مهندس" نظام برای هارت و پورت بیخود تنها یكی از عوامل این انفجار و البته احتمالاً سبب اصلی بوده است (كه باید با ارزیابی فنی ریشه یابی Root Cause Analysis شود) و همزمان چند لایه حفاظتی و ایمنی عملاً در كار خود به هنگام نیاز (demand) شكست خورده‌اند. البته به نظر میرسد كه واحد بلافاصله یا در زمان خوبی از كار افتاده و ایزوله شده و در وضعیت ایمن‌تری قرار گرفته است وگرنه كه خطر انفجارهای پی در پی در آن واحد و واحدهای دیگر و خطر آتشسوزی در كل پالایشگاه و سرایت به محلات اطراف آن هم میرفت. 


 
 

1390/3/6

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که «فريبكاري‌ها موقت است و آمار دروغ دادن و ادعاي دروغ كردن و امثال اين چيزها ديگر در مردم جواب نمي‌دهد.»

به گزارش ایسنا هاشمی رفسنجانی طي سخناني در مراسم بزرگداشت جامعه پزشكان دوران جنگ با انتقاد از عملکرد دولتی‌ها در سال‌های اخیر  گفت «پول بيخودي مصرف كردن كه مردم مي‌فهمند يك بازي است و بيت‌المال را به غارت بردن براي خريد چند راي دیگر جواب نمی‌دهد و حتي اگر مردم نياز داشته باشند اين پول را مي‌گيرند، ولي لعنت‌شان هم مي‌كنند.»

وی با اشاره به ضرورت اعتمادسازی بین مردم گفت که حرف درست این است كه «نظام تلاش كند اعتماد از بين رفته و به ترديد افتاده‌ بخشی از مردم را به آنها بازگرداند تا دوباره صفاي بين دولت و مردم برقرار شود.»

آقای رفسنجانی با اشاره به اینکه بهترین شیوه برای حکومت اعتماد سازی است افزوده که «اين كار آسان‌تري است چون مردم آگاه آسان‌تر برمي‌گردند و لجبازي نمي‌كنند، به‌شرط آن‌كه واقعيت را ببينند.»

وی ادامه داده است: «اگر حادثه‌اي در هر گوشه از دنيا اتفاق افتد همه مردم در همه جاي دنيا مي‌توانند آن را ببينند و تحليل كنند. اين‌چنين مردم آگاه ديگر زير بار استبداد و استكبار نمي‌روند و فقط مي‌توان با خدمت درست و با صداقت اعتمادشان را به دست آورد.»

رییس سابق مجلس خبرگان همچنین با کنایه‌ای آشکار به شرایط امروز جامعه ایران گفت بعد از عزل بني‌صدر یک نوع وحدت در جامعه بوجود آمد، بطوري كه مردم با اعتماد به نظام در صحنه حضور پیدا کردند.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنگ هشت ساله ایران و عراق، به انتقاد از کسانی پرداخته است که در مورد کشته‌شدگان جنگ آمارهای نادرست و «میلیونی» می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تعداد کشته‌شدگان جنگ کمتر از حوادث جاده‌ای در ایران است در این زمینه گفت: «شنيده مي‌شود كه از تعداد شهدا ارقام نجومي بيان مي‌شود كه اين موضوع صحت ندارد. مجموع شهدا از ابتداي قيام در سال ۴۰ به بعد تا دوران جنگ و بعد از آن و بمباران و همه حواشي آن به ۲۰۰ هزار نفر شهيد نمي‌رسد كه بيشتر آنها در بمباران و قبل از انقلاب شهيد شدند.»

هاشمی رفسنجانی پس از شکست در انتخابات پر حرف و حدیث سال 1384، همواره یکی از منتقدان جدی احمدی‌نژاد بوده و در این زمینه هم بارها با هشدار به رهبری نظام گفته است که ماجرای بنی‌صدر در حال تکرار شدن است، اما آیت‌الله خامنه‌ای صراحتا در نماز جمعه معروف 29 خرداد 88 گفت که نظر وی به نظر احمدی‌نژاد نزدیک‌تر است.

منبع: ایسنا و جرس

پیشینه:

دفاع دوباره هاشمی رفسنجانی از محتوای نامه خرداد ۸۸
هاشمی رفسنجانی: رسانه‌ها صادق باشند و مروج دروغ نشوند
هشدار تلویحی هاشمی به خامنه‌ای درباره خطر احمدی‌نژاد


 
 

1390/3/6

استاندار آذربايجان شرقي گفت مجيد نصيرپور، نماینده سراب رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز را کتک زد.

به گزارش خبرگزاری فارس احمد عليرضابيگي، استاندار آذربايجان شرقي در این زمینه گفته است که در جريان سفر وزير بهداشت دولت دهم به این استان، نماينده شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی که وزیر بهداشت را همراهی می‌کرده، در سفری به شهرستان سراب ریيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

احمد عليرضابيگي با انتقاد شدید از این برخورد گفته است که در این روزها «شاهد برخي افعال نابه‌جا و دور از شان نمايندگان مجلس عليه مديران دولتي در استان هستيم و نمایندگان اقداماتی را انجام می‌دهند که موجب تاثر مردم و مسئولان می‌شود.»

وی جزییات این درگیری را بازگو نکرده اما گفته است مخالفان دولت چون می‌دانند که «دولت بعدي هم از جنس دولت محمود احمدي‌نژاد است» اين اقدامات را انجام می‌دهند.

آقای بیگی با بیان اینکه «دولت كارهاي بزرگي را به نتيجه رسانده» اضافه کرده است که این اقدامات و «مواضع نابجا عليه دولت»، همگی دنباله‌ی تبليغات منفي مخالفان دولت است.

در همین حال خبرگزاری فارس ساعتی پس از انتشار خبر درگیری توضیحاتی از نماینده سراب را هم در این زمینه منتشر کرده است.

مجید نصیر پور که سفر وزیر بهداشت را هماهنگ کرده بود علت عصبانيت خود را «عدم برنامه‌ریزی درست برای سفر» دانسته که موجب شده دیدارها یا با عجله صورت بگیرد یا برخی دیدارها لغو شود. وی می گوید این کار «توهين به مردم» بود.

یکی از مناطقی که نصیرپور می خواست وزیر ببیند درمانگاهی بود که به دلیل ناهماهنگی وزیر نتوانست آنجا را ببیند: «در "مهربان" درمانگاهي وجود دارد كه ساخت آن به سال 1350 برمي‌گردد كه در حال ريزش است و سرپرست دانشگاه علوم پزشكي تبريز قول نوسازي داده بود.»

منبع: فرارو و فارس


 
 

1390/3/6

انتخاب مجدد جمهوری اسلامی برای حضور در کمیسیون جمعیت و توسعه سازمان ملل متحد در روز پنج‌شنبه واکنش تند و انتقادی ایالات متحده را به دنبال داشت و نماینده آمریکا این اتفاق را «ناامیدکننده» خواند.

روز پنج‌شنبه جمهوری اسلامی ایران «در آخرین لحظات» برای عضویت در کمیسیون جمعیت و توسعه سازمان ملل نامزد شده و موفق شد که حضور خود در این بخش از سازمان ملل را تمدید کند.

در واکنش به این انتخاب مجدد، سوزان رایس، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، از رای شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل به تمدید عضویت جمهوری اسلامی ابراز «نومیدی عمیق» کرده است.

خانم رایس با اشاره به «مخالفت تهران با حقوق زنان» گفت: «ما با نامزدی ایران در آخرین لحظات برای تمدید عضویت خود که به سال ۱۹۹۶ بازمی‌گردد قویاً مخالفت کردیم.»

نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل در بیانیه‌ای که به همین منظور منتشر کرد گفت: «ایران، در این کمیسیون و جاهای دیگر، آشکارا مخالفت خود را با حقوق زنان و آزادی انتخاب برای آنان نشان داده است.»

کمیسیون جمعیت و توسعه سازمان ملل از ۴۷ کشور عضو این سازمان تشکیل شده که توسط شورای اقتصادی و اجتماعی در سازمان ملل متحد برای دوره‌ای چهار ساله انتخاب می‌شوند.

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/3/6

مادران عزادار ایران در واکنش به وضعیت نامساعد زندان‌ها با ارسال نامه‌ای به سازمان‌های جهانی خواستار اقدام عملی جامعه جهانی در جهت ملزم ساختن جمهوری اسلامی به رعایت حقوق زندانیان شدند.

مادران پارک لاله (عزادار) در این نامه خطاب به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا و سازمان عفو بین الملل، وضعیت تعدادی از زندانها و زندانیان کشور را برای آنان شرح داده و نسبت به تداوم وضعیت فعلی هشدار دادند.

در بخشی از نامه مادران عزادار و حامیان آنها آمده است «اخبار بسیار تکان دهنده ای که گهگاه از داخل زندانهای جمهوری اسلامی به بیرون راه می یابد حاکی از فجایع انسانی بی شماری است که هر روز در داخل بسیاری از زندانهای کوچک و بزرگ این سرزمین اززندانهای معروف تا اسارتگاههای کمتر شناخته شده و دور افتاده آن روی می نماید، به طوری که هیچ انسان آزاده ای نمی تواند در مقابل آن سکوت اختیار کند.»

در ادامه این نامه آمده است: «افشاگری های زند انیان سیاسی، از جمله نامه های برخی از زندانیان که بخشی از آنها به بیرون راه یافته است خبر ازعمق فجایعی دارد که درزندان های جمهوری اسلامی به وفور رخ می دهد. نامه هایی که این زندانیان با ازخود گذشتگی تمام تلاش می کنند آنها را حتی به قیمت جان خود به ا طلاع انسان هایی درآن سوی دیوارها برسانند، با این کوره امید که شاید گوشی برای شنیدن و دستی برای یاری بیابند.»

امضا کنندگان این نامه در پایان خواستار تعطیلی فوری کلیه زندان‌های غیر قانونی و فاقد استاندارد، فراهم آوردن امکانات بهداشتی و رفاهی مناسب (با در نظر گرفتن نیازهای ویژه زنان و فرزندان آن‌ها)، اجرای اصل تفکیک مجرمین و در ‌‌نهایت رعایت کلیه حقوق اولیه همه زندانیان- چه زندانیان سیاسی، چه غیر سیاسی- شدند.

مادران پارک لاله (مادران عزادار ایران) و همچنین شهرهای اسلو، هامبورگ، دورتموند، ژنو، فرانکفورت، لس‌انجلس و وین از امضا کنندگان این نامه هستند.

منبع: جرس


 
 

1390/3/6

پس از پی گیری های مکرر خانواده سید مصطفی تاجزاده، ماموران زندان اوین او را  برای انجام مراحل «ام ار آی» و «سی تی اسکن» در ناحیه گردن که با وجود توصیه پزشکان تا بحال با آن موافقت نشده بود، به بیمارستان انتقال دادند.

به گفته پزشک آقای تاج‌زاده، وی اکنون «آرتروز شدید» دارد که بر روی نخاع او فشار وارد می آورد.

دستورات پزشک مبنی بر استفاده شبانه روزی از گردن بند طبی، استفاده از تشک و بالش طبی، رفتن به استخر و استفاده کافی از نور آفتاب و نیز انجام حداقل ده جلسه فیزیو تراپی نشانگر آن است که تاجزاده باید بتواند از مرخصی برای معالجات خود استفاده کند که در این زمینه هنوز اقدامی نشده است.

تاجزاده به محض ورود به بیمارستان از دندان درد شدید که مدتی‌ است او را آزار می دهد هم شکایت داشت که چون بخش دندان پزشکی در بیمارستان نبود، ماموران به دلیل نداشتن حکم قضایی حاضر به بردن او به دندان پزشکی نشدند.

لازم به ذکر است این خروج از زندان و انتقال به بیمارستان و استفاده از امکانات پزشکی، با تلاش و هماهنگی خانواده و همچنین هزینه شخصی خود وی صورت گرفته و برای تحقق این امر نیز ماه ها پی گیری انجام شد.

منبع: جرس

 


 
 

1390/3/6

گروهی از جوانان احزاب اصلاح طلب با صدور پیامی خواستار پایان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج شدند.

این درخواست در حالی منتشر می شود که زندانیان سیاسی رجایی شهر از ابتدای اردیبهشت ماه اعتصاب غذای متناوب خود را آغاز کرده بودند و از روز دوم خرداد دست به اعتصاب غذای سراسری زدند.

مهدی محمودیان، عیسی سحر خیز، رسول بداقی و کیوان صمیمی از جمله زندانیان شرکت کننده در این اعتصاب هستند. آنها مسایلی چون فشار روزافزون بر خانواده های زندانیان سیاسی و قطع تلفن ها را از دلایل اعتصاب خود عنوان کرده و هدف آن را همبستگی مردم با این اعتصاب ها دانسته اند.

جوانان احزاب اصلاح طلب در بخشی از پیام خود برای پایان دادن به این اعتصاب غذا آورده اند: ما و شما نیک می دانیم مدتهاست انسانیت، اخلاق و دین در بین این جماعت مرده است و از آسیب جسمی و روحی شما عزیزان باکی ندارند و چه بسا خوشایند آنان باشد.

در پایان این بیانیه آمده است: «ما از شما می خواهیم که بخاطر ایران، به خاطر فرزندان و همسران و خانواده هایتان به اعتصاب غذایتان پایان دهید . ما وظیفه خود میدانیم تا واداشتن حاکمیت به برآوردن حداقلی از حقوق انسانی شما پژواک صدای دردمند و زخمی تان باشیم و برای رسیدن به مطالبات برحقتان از راهی دیگر که آسیب های جبران ناپذیر بر جان پرارزش شما وارد نکند ادامه دهیم.»

منبع: کلمه


 
 

1390/3/6

علی شکوری راد، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در بيان موضع اصلاح‌طلبان در قبال رويارويی حاميان رهبر جمهوری‌ اسلامی و طرفداران محمود احمدی‌نژاد گفته است آنها «وارد اين دعوا» نمی شوند و نظاره‌گر هستند.

آقای شکوری راد در گفتگو با نشریه دانشجویی «صدای تغییر» در خصوص موضع اصلاح طلبان در مناقشات اخير بين  اصولگرايان گفته است: «اصلاح طلبان وارد اين دعواها و اختلافات نشدند و سعی کردند نظاره‌گر باشند. چون ورود در اين اختلافات يعنی به نفع يکی عمل کردن، در حاليکه ما هرگز نمی‌خواهيم به نفع يکی از اين طيف‌ها اقدامی انجام بدهيم. نه اينکه بی‌اعتنا باشيم، نظاره‌گر هستيم.»

علی شکوری راد می‌گويد ورود اصلاح طلبان به دعوای اخير «در جهت خلاف آگاهی بخشی» است و فضا را «مشتبه» می‌کند. او معتقد است که رويارويی اخير بين اصولگرايان «تنازعات درونی» و «جنگ قدرت» است.

اين عضو جبهه مشارکت اتهام اصولگرايان در خصوص نزديکی جريان اسفنديار رحيم مشايی به اصلاح طلبان را رد می‌کند.

علی شکوری راد گفته است: «آنچه در انتخابات ۸۸ مورد اعتراض و انتقاد ما قرار گرفت، همه‌اش توسط همين طيف (مشايی) صورت گرفته است، ولی اينها از يکی دو سال پيش شروع کرده‌اند به حرف‌هايی که بتوانند از بدنه‌ جنبش سبز نيرو جذب کنند. آن‌ها ديدند که جنبش سبز يک طيفی از نيروهاست که از مرز اصول‌گراها شروع می‌شود و تا بعضی طيف‌های اپوزيسيون را در برمی‌گيرد. نه اينکه اينها با هم ائتلاف کرده باشند، اينها مجموعه‌ای هستند که خودشان را وصل می‌کنند به جنبش سبز.»

اين عضو جبهه مشارکت می‌گويد: «نيروهای احمدی نژاد» سرمايه‌گذاری کردند روی طيف اپوزيسيون ضد نظام، نيروهايی که خيلی هم تعلق خاطری به جنبش سبز ندارند و اتحادشان اتحاد تاکتيکی است تا از امکانی که دارد بهره‌مند بشوند. طيف مشايی دارند به اپوزيسيون ضد نظام نزديک می‌شوند.»

وی اضافه کرده است: «آنهايی که می‌گويند که هيچ کسی مثل احمدی‌نژاد نمی‌تواند جمهوری اسلامی را ساقط بکند، می‌گويند احمدی‌نژاد اگرچه خودش را تابع ولايت فقيه و اصولگرا می‌داند ولی ضرباتی که تا به حال به جمهوری اسلامی زده از همه شديدتر بوده است. بنابراين يک اتحاد تاکتيکی بين اپوزيسيون ضد نظام و طيف نيروهای نزديک به احمدی‌نژاد برقرار شده است.»

اين عضو جبهه مشارکت افروده است: «منتها طيف نيروهای اصولگرا می‌خواهند از اين اتحاد به نفع خود بهره بگيرند و می‌گويند بين جنبش سبز و طيف نيروهای نزديک به احمدی نژاد اتحاد برقرار شده است، در حاليکه از نظر ما، متهم اصلی همان طيف نيروهای احمدی‌نژاد هستند. البته اصولگراهای سنتی هم شريک جرم آنها هستند، قليلی در سکوتشان و کثيری در همراهی‌شان.»

علی شکوری راد در ادامه اين مصاحبه تصريح کرده است «فضای رسانه ای»  در ايران در دست جريان های راديکال است و گروهها تندرو در داخل حاکميت نيز با بستن فضای داخل زمينه «سيطره» راديکاليسم را فراهم می کند.

آقای شکوری راد معتقد است که نوعی «عقلانيت» دردرون جنبش سبز رشد کرده است که «اسير» فضای راديکال ها نمی شود و به همين دليل «جنبش سبز پيروزی‌اش را در حذف طرف مقابل تعريف نکرده است».

منبع: کلمه و رادیو فردا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته