-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۲, دوشنبه

Latest Posts from Iran Dar Jahan for 05/23/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



کنش های سیاسی ایالات متحده و ایران در لبنان در 24 ساعت گذشته (در خلال جمعه)، عناوین درشت رسانه ها را در بیروت به خود اختصاص داد و موجب گمانه زنی های بسیاری درباره زمان و هدف چنین فعالیت هایی شد. هرچند درباره ماهیت این فعالیت چشمگیر چندان سخنی نرفت، ولی گزارش های خبری می گویند که وقایع مهم اخیر دنیای عرب، در تقدم دستور کار قرار داشته اند و تظاهرات سراسری سوریه و تلاش ناکام برای تشکیل یک دولت در لبنان نیز در شمار همین کنش ها بوده است.

معاون وزیر امور خارجه، جفری فلتمن، که پنجشنبه وارد بیروت شد روز جمعه به طور جداگانه با رئیس جمهور میشل سلیمان و نخست وزیر منتصب، نجیب میقاتی و همچنین با نخست وزیر سابق فواد سینیوره و ولید جنبلاط نماینده مجلس و همین طور نماینده مسیحیان، سلیمان فرنجیّه دیدار کرد. در همان روز معاون وزیر امور خارجه ایران، محمدرضا شیبانی دوره بازدید مشابهی از سران لبنان را به انجام رساند. شیبانی در بعبدا (لبنان) پیامی را از رییس جمهور محمود احمدی نژاد به همتای لبنانی اش، پرزیدنت سلیمان رساند. این مقام ایرانی فرصت یافت که با سخنگوی مجلس، نبیه بری دیدار کند که به گفته برخی گزارش ها فلتمن (معاون وزیر امور خارجه آمریکا) را به حضور نپذیرفته بود.

فلتمن و شیبانی هر دو به ضرورت تشکیل هر چه زودتر دولت در لبنان «بدون دخالت دولت های خارجی» تاکید کرده بودند. فلتمن گفت: «دولت آینده لبنان که میقاتی در تلاش برای تشکیل آن است، در پرتو تعهداتش به دادگاه منتصب سازمان ملل، معروف به «دادگاه ویژه لبنان» و همچنین دیگر توافقنامه های بین المللی سنجیده می شود.» دادگاه یاد شده اخیر درباره کشتار نخست وزیر پیشین لبنان رفیق الحریری مشغول بررسی است.

گفتار علی عبدالکریم علی، سفیر سوریه در لبنان، که فلتمن را به دخالت در امور لبنان متهم کرد، بر سرخط درشت خبر روزنامه ها جای گرفت. سوریه برای توقف استفاده از نیروی نظامی در سرکوب تظاهرات ملی در برابر حکومت، از سوی غرب زیر فشار است. بر اساس روزنامه پان عرب الحیات، مقامات ایالات متحده گفته اند که با پایان گرفتن دیدار و گفتگوهای دو روزه، درباره نتایج آن بیانیه ای رسمی منتشر خواهند کرد.

پرسش اصلی روز شنبه رسانه های لبنان این بود که آیا دیدارهای فلتمن وشیبانی کاملا «تصادفی» بوده و یا به هر طریقی می توانسته با هم مرتبط باشد؟ فلمتن گفته است که بخشی از ماموریت وی توضیح جنبه های سخنرانی روز پنچ شنبه رییس جمهور اوباما درباره خاورمیانه بوده است. اوباما، خواستار آن شده که رییس جمهور سوریه بشار اسد رهبری روند گذار به سوی مردم سالاری و اصلاحات بنیادی را در دست بگیرد «وگرنه این مسند را رها کند و از سر راه تغییر کنار برود».

در: د میدل ایست ریپورتر


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irandarjahan-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irandarjahan@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته