-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۱, یکشنبه

Latest News from 30Mail for 05/22/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/2/31

علی دادپی
اقتصاد و بازار


دیروز دولت آمریکا اعلام کرد که سیاست خود را درباره ویزای دانشجویی برای ایرانیان تغییر خواهد داد.  در سالهای گذشته دانشجویان ایران که مایل به ادامه تحصیل در آمریکا بودند پس از مصاحبه برای ویزا و صبر کردن برای تایید مدارک یک ویزای سه ماهه برای یک بار ورود به آمریکا دریافت می کردند که برای مدت اقامت ایشان معتبر بود ولی در صورت خروج از آمریکا اعتباری نداشت. اما سیاست جدید شامل اعطای ویزای دوساله است که برای ورود و خروج به آمریکا اعتبار خواهد داشت.

به این ترتیب دانشجویان ایرانی می توانند بدون ترس از دست دادن ویزایشان و اخلال در ادامه تحصیل به خانواده هایشان در ایران سر بزنند و یا در دوره های آموزشی و کارآموزی که در سایر کشورها برگزار می شود شرکت کنند.  به این ترتیب یک سیاست غلط به پایان رسیده است. امروز روز تلخ و شیرینی برای بسیاری از دانشجویان ایرانی مقیم آمریکاست.

شیرین است چون بچه هایی که برای ادامه تحصیل عازم آمریکا هستند و یا در حال تحصیل در این کشور هستند حالا می توانند زندگی دانشگاهی نرمالی داشته باشند. دیگر لازم نیست هر تابستان به همه دنیا توضیح بدهند که چرا ناچارند در دانشگاه بمانند و به خانه نروند. لازم نیست نگران باشند که دیگر شریک خانواده هایشان در غم و شادی نخواهند بود.  می توانند برای شرکت در دوره های آموزشی در سایر کشورها اقدام کنند و در بازار جهانی با سایر ملیتها رقابت کنند. خبر شیرینی ست چون از هراسها و از تنهایی ها کم می کند و از موانع ناعادلانه رشد و ترقی دانشجویان ایرانی می کاهد.

تلخ است چون در سالهای گذشته بچه هایی بودند که نتوانستند به مادران سرطان زده شان سر بزنند، خبر مرگ پدرانشان را بعد از تدفین دریافت کردند و هر روز احساس کردند از خانه پدری دور و دور تر می شوند. بچه هایی بودند که ناچار شدند به کارهای محلی راضی باشند چون نمی توانستند در بازار جهانی کار کنند.  بچه هایی که برای رفتن به ایران خطر و اضطراب بازنگشتن را پذیرفتند و در موارد زیادی برای ماهها از درسشان عقب افتادند. واقعیت اینجاست که هزینه هر روزه سیاستهای نادرست را  مردم  عادی می پردازند. 

شاید این سیاست فقط بر زندگی چند هزار نفر یا چند هزار خانوار ایرانی تاثیر بگذارد و شاید همانطور که خیلیها می گویند فقط یک حرکت تاکتیکی ست،  و شاید در عمل با چیزی که فکر می کنیم فرق کند. اما خوب است که می بینیم به پایان می رسد. و شیرین است که  از تبعیض علیه دانشجویان ایرانی کاسته می شود. و زندگیهایشان کمی معمولی تر می شود.


 
 

1390/2/31

جدید‌ترین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در زمینه وضعیت اشتغال زایی نشان می‌دهد طی ۶ سال گذشته، ۷۳۰ هزار شغل در حوزه کشاورزی از بین رفته است.

این آمار همچنین حاکی از افزایش سهم بخش خدمات در اشتغالزایی ست که برخی از کار‌شناسان، افزایش سهم خدمات در اشتغالزایی را در دراز مدت مثبت ارزیابی نمی‌کنند.

آمار بانک مرکزی همچنان نشان می‌دهد که نزدیک به یک سوم از فرصتهای شغلی ایجاد شده در سال گذشته، مربوط به مسکن مهر بوده است.

حمید حاج اسماعیلی، مشاور کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور، در این زمنیه می‌گوید: «در کنار مسکن مهر، بسیاری از پروژه‌های آزاد در مسکن سازی با رکود مواجه شدند و این به معنای انتقال نیروی کار به مسکن مهر است و نه ایجاد فرصت‌های جدید شغلی.»

او همچنین از دولت می‌خواهد تا «بگوید که دیگر چه بنگاه‌هایی را راه اندازی کرده است که یک میلیون و ۱۰۰ هزار شغل جدید دیگر نیز به دست آمده است».

وزارت کار و امور اجتماعی پیشتر فرصتهای ایجاد شده در سال گذشته را یک میلیون و ششصدهزار شغل اعلام کرده بود که طبق آمار بانک مرکزی، پانصد هزار شغل آن مربوط به مسکن مهر است.

منبع: مهر


 
 

1390/2/31

حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس دولت ایران گفته در دوره ریاست بر سازمان میراث فرهنگی مرتکب تخلف نشده و حکم انفصال چهار ساله‌اش از خدمات دولتی هنوز قطعی نیست.

به گفته او، معاونت حقوقی دولت ایران موضوع را پیگیری خواهد کرد.

بقایی در گفتگو با ایسنا مدعی شده حکم صادر شده توسط دیوان عدالت اداری علیه او، به ساختمانی در شیراز مربوط می‌شود که مالک آن خواهان خروجش از ثبت میراث فرهنگی بوده است.

ایسنا همچنین تصویر حکم شعبه اول تجدید نظر دیوان عدالت اداری را منتشر کرده که در آن، بقایی به دلیل خودداری از پذیرش حکم این دیوان به نفع مالک ساختمان مذکور، به انفصال خدمت و جبران خسارت محکوم شده است. (+)

حمید بقایی گفته: «این حکم را قبلا اجرا کرده‌ایم و بخشنامه هم کردیم که فرد شاکی می‌تواند برود و حق مالکانه خود را احیا کند.»

اما تصویر حکم که در ایسنا منتشر شده نشان می‌دهد که حکم مذکور سال گذشته صادر شده و مهلت ۲۰ روزه‌ای که آقای بقایی برای ارائه درخواست تجدیدنظر داشته، به پایان رسیده است.

حکم انفصال از خدمت بقایی بر اساس ماده ۳۷ قانون دیوان عدالت اداری صادر شده که اگر فردی از اجرای رای دادگاه استنکاف کند، دادگاه صادر کننده حکم می‌تواند او را به انفصال موقت از خدمات دولتی تا پنج سال محکوم کند.

خبر صدور این حکم در شرایطی منتشر شده که نزدیکان احمدی‌نژاد، به ویژه اسفندیار رحیم مشایی، مشاور و رئیس دفتر او در معرض حملات کم سابقه چهره‌ها و نهادهای حکومتی قرار دارند.

منبع: ایسنا، بی‌بی‌سی

پیشینه:

«حمید بقایی به چهار سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد»


 
 

1390/2/31

۳۲ زندانی سیاسی بند زنان زندان اوین در محیطی کوچک و نامناسب نگهداری می‌شوند.

بعد از انتقال هشت زندانی سیاسی دیگر از زندان قرچک ورامین به زندان اوین تعداد زندانیان این بند در محیطی 40 تا 50 متری به ۳۲ تن رسیده و تراکم زیاد نسبت به مساحت بند، زندگی را دشوارتر از قبل کرده است.

زندانیان عادی زن هنوز از زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل نشده‌اند و تنها این هشت زندانی که جرایم سیاسی داشته‌اند به اوین آورده شده‌اند.

کمبود جا و نبود تخت بزرگترین مشکل زندانیان این بند است، تا جایی که همه زندانیان منتقل شده به این بند اکنون کف خواب هستند (یعنی بر روی زمین می‌خوابند).

هشت زندانی سیاسی زندان قرچک ورامین بعد از اعتراض‌های شدید به وضعیت نگهداری‌شان در این زندان به زندان اوین منتقل شدند. آنها در نامه‌هایی که در مدت استقرارشان در این زندان به بیرون ارسال کردند، زندان قرچک ورامین را به کهریزک دوم تشبیه کردند.

پیشتر ۵۰۰ تن از فعالان جنبش زنان در بیانیه‌ای به شرایط ضد انسانی زندان زنان قرچک ورامین اعتراض کرده بودند.

در این بیانیه آمده بود: «زندان قرچک ورامین واقع در بیابان های اطراف تهران است. زندانیان در رابطه با جایگاه جغرافیایی این زندان می گویندهمین بس که ما همچنان در عجبیم از آن که خانواده های ما چگونه خواهند توانست برای ملاقات با ما به این ینگه دنیا بیایند؟ این زندان شامل هفت سوله و در هر سوله بیش از ۲۰۰ زندانی نگهداری می‌شوند.»

نویسندگان این بیانیه مشکلات این زندان را این گونه برشمرده بودند: «عدم وجود کوچک ترین سیستم برای تهویه هوا؛ ایجاد ناراحتی‌های تنفسی جدی به دلیل بوی فاضلاب و شدت گازهای ناشی از آن و وجود تنها دو سرویس بهداشتی با دو اتاقک حمام برای بیش از ۲۰۰ نفر در هر سوله که همان محل شستن ظرف و لباس و استحمام نیز هست؛ زندانیان از سه وعده غذایی منظم روزانه بی‌بهره هستند و تنها به میل زندانبان به آنها غذا داده می‌شود.»

بهاره هدایت، نسرین ستوده، عالیه اقدام دوست، لیلا توسلی، عاطفه نبوی، مهدیه گلرو، نازنین حسن نیا، هنگامه شهیدی، فاطمه درویش، پروین جواد‌زاده، هانیه فرشی شتربان، لادن مستوفی، شعله طائب، منیژه نصراللهی، صحبا رضوانی، سوسن تبیانیان، نازیلا دشتی، فرح واضحان، کفایت ملک محمدی، زهرا جباری ، فاطمه خرم جو، لاله حسن پور ، محبوبه کرمی،هاله سحابی ،شبنم مددزاده، مریم حاجی لویی، مریم اکبری منفرد، معصومه یاوری، کبری بنازاده، مطهره بهرامی، مهوش ثابت، فریبا کمال آبادی، از جمله زندانیان سیاسی زن بند قرنطینه زندان اوین محسوب می‌شوند.

منبع: کلمه
 


 
 

1390/2/31

امام جمعه اهل سنت زاهدان، حساسیت بی‌جا، سلب آزادی مشروع و فشارهای مذهبی را باعث ایجاد اختلاف بین مذاهب دانست.

مولوی عبدالحمید گفت: «در سالهای اخیر، تنگ نظری در سطح کشور نسبت به آزادیهای مذهبی اهل سنت به اوج خود رسیده است و بسیاری از مقامات، تحمل آزادی مذهبی اهل سنت را ندارند و این مسئله برای اهل سنت غیرقابل تحمل است.»

این روحانی اهل تسنن در پاسخ به سخنان معاونت نهاد نمایندگی رهبری و مدیر کل اوقاف استان سیستان و بلوچستان که مسابقات قران اهل سنت را مورد حمله قرار داده بود، گفت این گونه برخوردها «امنیت این منطقه مرزی را به خطر می‌اندازد.»

وی در گفتگو با سنی آنلاین نسبت به اتهامات وارده پیرامون این مسأله و همچنین احضارهای اخیر روحانیون و فعالان اهل سنت کشور به مراجع امنیتی و قضایی کشور انتقاد کرد.
مولوی عبدالحمید برگزاری این مسابقات را در راستای آزادی مذهبی دانست که قانون اساسی به اهل سنت داده است.

وی افزود: «جای بسی تعجب است که معاونت محترم نهاد نمایندگی رهبری، جلسه قرآنی را باعث فراهم آوردن زمینه رسیدن دشمنان به اهداف شومشان معرفی نموده است.»

به گفته وی «اگر از مقامات مسئول درخواست مجوز شود، اولا با برگزاری مخالفت می‌کنند و اگر مخالفت نکنند چنان محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند که برگزارکنندگان پشیمان شوند.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان تصریح کرد: «در بسیاری از شهرها برای برگزاری نماز با جماعت، جمعه، عیدین و تعلیم قرآن مجوز می‌خواهند و برخی از این اماکن پلمب شده‌اند، و کسانی که دنبال مجوز رفته‌اند تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌اند.»

وی تحولات خاورمیانه را «نتیجه فشار، عدم سعه صدر، تبعیض در اجرای قانون و بی‌توجهی به خواسته‌های مردم» دانست و گفت: «برخی از این دولتها می‌خواهند همه امور، حتی امور دینی از قبیل مساجد، مدارس، نماز و بعضی از مسایل شخصی مردم را در اختیار خود داشته باشند که این مسئله عاقبت بسیار خطرناکی در پی دارد.»

به گفته وی جامعه اهل سنت استان سیستان و بلوچستان از نهاد نمایندگی رهبری گلایه دارند که «از بدو تاسیس تاکنون، اهل سنت را محرم ندانسته و حتی یک نفر از اهل سنت را به عنوان مسئول در شعب مختلف و یا ردۀ پایین تر از آن استخدام نکرده تا ادارات دیگر از آن الگو بگیرند.»

این روحانی اهل سنت با اعلام این که «اهل سنت عموما، از جریان احضار علما بسیار نگرانند و آنرا در راستای فشارهای سیاسی و مذهبی می‌دانند» گفت: «متاسفانه بعضی از این احضارها به خاطر اعتراض علمای اهل سنت به تخریب حوزه علمیۀ امام ابوحنیفه عظیم آباد زابل که در حدود دو سال و نه ماه پیش صورت گرفته، است و اکنون آنها به دادگاه ویژۀ روحانیت احضار می‌شوند.»

به گفته وی «برخی از مسئولین معتقدند که هر کاری را که حکومت انجام می‌دهد هیچ کسی حق اعتراض ندارد. جمهوری اسلامی به اکثریت برادران شیعه در تمام دنیا کمک مالی می‌کند و حتی به بعضی از برادران اهل سنت در خارج از کشور نیز مساعدت مالی می‌کند اما متاسفانه کاری را خود جمهوری اسلامی برای شیعیان خارج از کشور انجام می‌دهد، برای اهل سنت ایران نسبت به آن حساسیت نشان می‌دهد.»

منبع: جرس و سنی آنلاین
 


 
 

1390/2/31

در پی حذف مسعود میرکاظمی از وزارت نفت، وی کار خود را در قرارگاه خاتم‌الانبیا آغاز کرد.

میرکاظمی هفته گذشته در دفتر این قرارگاهِ وابسته به سپاه واقع در شهرک غرب تهران مستقرشد و مسؤولیت یکی از پروژه‌های این قرارگاه را بر عهده گرفت.

وی هفته گذشته در پی اختلاف با رئیس دولت، با ادغام وزارت نفت در وزارت نیرو از سمت خود برکنار شد. محمود احمدی نژاد، طی نامه‌هایی که صبح شنبه ٢۴ اردیبهشت به صادق محصولی، علی اکبر محرابیان و مسعود میرکاظمی ارسال کرد، از پایان دوران مسئولیت وزیران وزارتخانه‌های رفاه، صنایع و نفت خبر داد.

وزارت نفت هم‌اکنون بدون حضور وزیر مدیریت می‌شود و محمود احمدی‌نژاد خود مسوولیت سرپرستی این وزارتخانه را برعهده گرفته است.

شورای نگهبان، سرپرستی رییس دولت بر وزارت نفت را خلاف اصل ۱۳۵ قانون اساسى تشخيص داده است.

به گفته کارشناسان، صنعت نفت ایران بحرانی‌ترین وضعیت خود را سپری می‌کند و تولید نفت ایران به گفته نمایندگان مجلس با ٧٣۰ هزار بشکه کاهش روبه رو است.

منبع: فردا
 


 
 

1390/2/31

وکلای خانواده‌های قربانیان یازده سپتامبر، خواستار پرداخت غرامت از سوی ایران شدند.

بر اساس دادخواست این وکلا در دادگاه منهتن، شواهد «روشن و متقاعدکننده‌ای» نشان می‌دهد مقامات رسمی ایران از این حملات تروریستی خبر داشته‌اند و ایران باید به شاکیان این پرونده خسارت مالی پرداخت کند.

وکلای خانواده‌های قربانیان یازده سپتامبر برای اثبات ادعای خود به شهادت اخیر دو عضو سابق دستگاه اطلاعاتی ایران که به آمریکا پناهنده شده‌اند، اشاره می‌کنند. این دو عضو اطلاعاتی در بخش‌هایی کار می‌کردند که به اطلاعات حساسی درباره حمایت حکومت ایران از تروریسم دسترسی داشتند.

این وکلا می‌گویند که شهادت‌ها، که بخشی از شهادت ۲۸ ساعته چهار شاهد است، صحت این ادعا را تایید می‌کند که ایران از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر خبر داشته و به هواپیماربایان آموزش داده است.

همچنین وکلای خانواده قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر می‌گویند که ایران و حزب‌الله لبنان از دهه ۱۹۹۰ با القاعده همکاری تروریستی داشته که این همکاری در تدارک مقدمات حملات ۱۱ سپتامبر ادامه یافته است.

در دادخواست آن‌ها آمده عماد مغنیه، یکی از فرماندهان نظامی لبنان که در سال ۲۰۰۸ کشته شد، در سال ۲۰۰۰ به عربستان سفر کرده تا در تدارک مقدمات حملات ۱۱ سپتامبر با القاعده همکاری کند.

روزنامه نیویورک‌تایمز دو روز پیش، پنج‌شنبه، در گزارشی نوشت که براساس شهادت یکی از ماموران اطلاعاتی ایران، حزب‌الله نظامی، سازمان نظامی لبنان که وابسته به ایران است در فرار عوامل حملات ۱۱ سپتامبر پس از وقوع این حادثه تروریستی، با القاعده همکاری داشته‌اند.

در گزارش کمیسیون بررسی حوادث ۱۱ سپتامبر آمده که شواهدی محکم وجود دارد که نشان می‌دهد ایران پیش از ۱۱ سپتامبر، به ورورد و خروج اعضای القاعده به افغانستان کمک کرده و بعضی از این افراد بعدها هواپیماربایان ۱۱ سپتامبر شدند.

این گزارش همچنین می‌افزاید که مقامات ارشد حزب‌الله در سفر هواپیماربایان به ایران در نوامبر سال ۲۰۰۰ نقش داشته‌اند.

ایران هنوز واکنشی به این اتهام نداشته است.

حملات تروریستی یازده سپتامبر ۲۹۹۳ نفر کشته به جای گذاشت و پس از آن آمریکا به رهبری جورج دبلیو بوش، به افغانستان لشکرکشی کرد.

منبع: بوستون گلوب، مردمک
 


 
 

1390/2/31

ناصر حجازی، يکی از محبوب ترين بازيکنان سابق تيم ملی فوتبال ايران، روز جمعه با وخیم شدن حالش به کما رفت.

وی روز گذشته در بین دو نیمه دیدار استقلال و پاس به کما رفت و نزيکانش او را به سرعت به بيمارستان کسرا در تهران منتقل کردند.

حجازی هم اکنون در بخش آی سی یو بیمارستان به سر می‌برد و به دلیل وخامت حالش زیر دستگاه نگه دارنده مخصوصی قرار دارد.

پزشک معالج وی در مورد آخرین وضعیت پیشکسوت استقلال گفته: «در حال حاضر به او از طریق یک لوله غذا داده می‌شود. ناصر حجازی در وضعیت بدی به‌سر می‌برد و فقط دعای مردم است که می‌تواند حالش را بهتر کند.»

یکی از نزدیکان حجازی نیز با اشاره به شایعه خونریزی مغزی وی گفته: «خونریزی مغزی ناصرخان هنوز توسط پزشکان اعلام نشده اما چیزی که وجود دارد این است که حال او زیاد خوب نیست و پزشکان می‌گویند باید برایش دعا کنید.»

آتیلا حجازی نیز که به همراه مادرش در بیمارستان حضور دارد، پس از دیدن پدرش در آن شرایط سخت فشار زیادی را متحمل شده و از دیشب شرایط خوبی ندارد. آتیلا یک بار هم به خاطر افت فشار، به اورژانس بیمارستان رفه است.

ناصرحجازی در دهه ۵۰ خورشيدی دروازه بان تيم ملی فوتبال ايران بود. تيمی که حجازی در ترکيب اصلی آن جای داشت، پرافتخارترين تيم تاريخ بازی‌های ملی فوتبال ايران توصيف می‌شود.

منبع: فارس، خبرآنلاین (+ و +)
 


 
 

1390/2/31

انجمن معماران ایران در نامه‌ای به رهبر ایران خواستار نجات بافت تاریخی شیراز از تخریب شد.

به دنبال تخریب بخش‌های مهمی از بافت تاریخی شیراز، این انجمن در نامه‌ای به رهبر ایران نوشت: «متاسفانه امروز افرادی ناآگاه اقدام به تخریب‌های پی درپی در بافت تاریخی شیراز با نام‌های مقدسی چون بین الحرمین یا حضرت شاه چراغ می‌کنند و اندک توجهی هم به نقطه نظرات بزرگان و متخصصین این رشته که سالیان دراز به این مملکت خدمت و دلسوزی کرده‌اند، ندارند.»

در این نامه آمده است: «برخی مسئولان با بی‌توجهی به این سرمایه ملی مذهبی بافت‌های تاریخی دوره اسلامی، راه‌های به اشتباه پیموده شده را دوباره و دوباره می‌پیمایند و با برخوردهای ناشایست و بی‌توجهی به نظرات متخصصین و دوستداران میراث اسلامی گویی می‌خواهند این پشتوانه دینی فرهنگی را در غوغای اندیشه‌های نابسامان، پریشان و بدون سنخیت عصرحاضر ناپدید سازند.»

این نامه در حالی نگاشته شده که تحصن هفته گذشته دوستداران میراث فرهنگی در بافت تاریخی شیراز نتوانست مانع تخریب بافت شود.

 کلنگ تخریب مهمترین بخش از بافت تاریخی شیراز در اولین روز از هفته میراث فرهنگی بدون توجه به اعتراض متخصصان و دوستداران و فعالان میراث فرهنگی برگذر تاریخی خانقاه احمدی زده شد و 4 خانه تاریخی را باخاک یکسان کرد.

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی
 


 
 

1390/2/31

يک نماينده مجلس از جمع‌آوري 83 امضا براي طرح تنزل جايگاه سازماني ميراث فرهنگي و گردشگري خبر داد.

همزمان با انتشار حکم انفصال از خدمت حميد بقائي از مشاغل دولتي از سوي ديوان عدالت اداري و آغاز به کار رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، مهرداد بائوج لاهوتي از امضاي طرح تبديل سازمان ميراث به يكي از زير مجموعه‌هاي وزارت ارشاد خبر داد و به خبرگزاري ميراث فرهنگي گفت: «اگر اين طرح با بررسي بودجه سال 90 مصادف نمي‌شد تاکنون در دستور کار قرار گرفته بود.»

نماينده مردم لنگرود تاکید کرد: «هنگامي كه در يک حرکت کوتاه 83 نفر با عملي شدن اين طرح موافقت و اين طرح را امضا مي‌کنند و اين امضاها روبه افزايش است، اين حرکت و اين تعداد امضا گوياي پيامي است. يعني مجلس احساس نياز مي‌کند که چون اين سازمان يک معاونت مستقل است، پاسخگو نيست و نمي‌تواند با شرايط حاکم، به اهدافي که براي سال 1404 پيش‌بيني شده است دست پيداکند و احساس مي‌شود بايد امکان نظارتي و عامل خارجي در اين ميان كارساز شود تا اين صنعت بتواند به اهداف خود دست يابد.»

به گزارش خبرگزاري ميراث فرهنگي، بسياري از نمايندگان مجلس با اعلام عدم رضايتشان از فعاليت‌هاي سازمان متولي ميراث فرهنگي يكي از دلايل اين امر را ساختار فعلي سازمان و عدم پاسخگويي به فعاليت‌هاي خود مي‌دانند و بر اين عقيده هستند كه اگر سازمان متولي ميراث فرهنگي زير نظر يكي از وزارتخانه‌ها قرار مي‌گرفت، نمايندگان به راحتي مي‌توانستند از رياست آن درخصوص فعاليت‌ها و عملكرد سازمان پرس‌وجو كنند و مورد پيگيري قرار دهند.

حمید بقایی به دلیل تخلفات «عدیده» در دوره‌ای که ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را بر عهده داشته، در دیوان عدالت اداری به چهار سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است.

سایت الف اخیرا اسنادی در رابطه با «فساد اقتصادی» حمید بقایی که یکی از جنجالی‌ترین نزدیکان احمدی‌نژاد محسوب می‌شود، منتشر کرده‌ بود.

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

پیشینه:

«حمید بقایی به چهار سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد»

سایت الف از «ارتباط» 450 میلیاردتومانی بقایی با یک شرکت خصوصی خبرداد
 


 
 

1390/2/31

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات اعلام کرد که این وزارتخانه با «جریانات انحرافی» در کشور برخورد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای مصلحی گفته که «یکی از کارهای وزارت اطلاعات این است که با جریانات انحرافی که تحت عنوان گروه‌های منحرف فعالیت می‌کنند به وسیله کارهای اطلاعاتی مقابله کند.»

روز گذشته نیز حسین همدانی، فرمانده سپاه شهر تهران از آمادگی بسیج برای مقابله با جریان انحرافی خبر داده و گفته بود که نیروهای بسیج خود را برای انجام یک «اقدام پیشگیرانه» آماده می‌کنند.

«جریان انحرافی» اصطلاحی است که از سوی محافظه‌کاران منتقد دولت، برای اشاره به عده‌ای از همکاران احمدی‌نژاد که به داشتن افکار ناهمسو با علی خامنه‌ای متهم هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در هفته‌های اخیر حملات محافظه‌کاران حامی رهبر جمهوری اسلامی به این جریان افزایش یافته، به طوری که حمید رسایی یکی از نمایندگان محافظه‌کار مجلس خواستار دستگیری اسفندیار رحیم‌مشایی شده است.

پیش‌تر انصار حزب‌الله نیز از قوه قضائیه خواسته بود اعضای شاخص «جریان انحرافی» در دولت دهم را دستگیر کند.

منبع: خبرگزاری مهر


 
 

1390/2/31

سایت «الف» اعلام کرد حمید بقایی معاون اجرائی رئیس دولت دهم با حکم دیوان عدالت اداری به چهار سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است.

به گزارش این سایت٬ حمید بقایی بدنبال تخلفات «عدیده» در دوره‌ای که ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را بر عهده داشته، پیش‌تر در دیوان عدالت اداری محکوم شده بود که به خاطر خودداری از اجرای آن٬ به چهار سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است.

«الف» نوشته که پس از صدور رای دوم دیوان عدالت اداری٬ آقای بقایی «تا این لحظه حاضر نشده است که این حکم را اجرا کند و به دنبال برگرداندن آن در دیوان عدالت اداری است.»

طبق ماده ماده ۳۷ از قانون دیوان عدالت اداری، در صورتی که محکوم‌ علیه از اجراء رأی استنکاف کند با رأی شعبه صادرکننده حکم، به انفصال موقت از خدمات دولتی تا پنج سال و جبران خسارت وارده محکوم می‌شود.

در هفته‌های اخیر برخی رسانه‌های محافظه‌کار اسنادی در رابطه با «فساد اقتصادی» حمید بقایی که یکی از جنجالی‌ترین نزدیکان احمدی‌نژاد محسوب می‌شود، منتشر کرده‌اند.

منبع: الف


 
 

1390/2/31

مهدی سحرخیز فرزند عیسی سحرخیز روزنامه‌نگار زندانی اعلام کرد پرده گوش پدرش بر اثر ضربه‌ای که یک زندانی دیگر به صورتش زده، پاره شده است.

مهدی سحرخیز به بی‌بی‌سی گفته که نمی‌داند چه کسی پدرش را مورد ضرب و جرح قرار داده٬ اما می‌داند که او یک زندانی غیرسیاسی و «شرور» بوده که به بند سیاسی منتقل شده است.

به گفته مهدی سحرخیز، قرار بوده که مسئولان امکان ملاقات آقای سحرخیز را با پزشکی قانونی و دکتر متخصص فراهم کنند اما هنوز این کار انجام نشده است.

مهدی سحرخیز همچنین افزوده است پدرش که در اعتصاب غذا به سر می‌برد حدود پنج ماه پیش به بند ویژه‌ای منتقل شده و امکان تماس تلفنی با خانواده را از او سلب کرده‌اند.

به گفته مهدی سحرخیز، پدرش در شرایط روحی خوبی به سر می‌برد اما بسیار لاغر شده است.

آقای سحرخیز که در پی حوادث بعد از انتخابات بازداشت شد در مهرماه سال گذشته به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس تعزیری، پنج سال ممنوعیت و محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و مطبوعاتی و نیز یک سال ممنوع الخروجی محکوم شده است.

منبع: بی‌بی‌سی


 
 

1390/2/31

منابع نزدیک به مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز می‌گویند مسئولان امنیتی کشور با انتقال او و همسرش به مکانی دیگر موافقت کرده‌اند.

مجتبی واحدی، مشاور ارشد آقای کروبی گفته که در حال حاضر فاطمه کروبی برای ترتیب دادن مقدمات این انتقال٬ به طور موقت از حصر خارج شده است.

نیروهای امنیتی بهمن ماه سال گذشته با مراجعه به منزل مهدی کروبی و همسرش٬ آنها را تحت بازداشت خانگی قرار دادند و دیگر واحدهای مسکونی مجتمع محل اقامت آنها را هم تخلیه کردند.

به گفته مجتبی واحدی این مجتمع آپارتمانی هشت واحد مسکونی دارد که چهار واحد آن به مهدی کروبی و فرزندانش تعلق دارد و چهار واحد دیگر متعلق به افراد دیگری است.

مشاور مهدی کروبی می‌گوید آقای کروبی چندین بار از نیروهای امنیتی خواسته بود اجازه دهند آنها به مکان دیگری منتقل شوند تا ساکنان واحدهای دیگر این مجتمع آپارتمانی بتوانند به خانه‌هایشان برگردند، اما هر بار با این درخواست مخالفت می‌شد.

اکنون بار دیگر با خروج خانم کروبی از منزل موافقت شده و او در پی یافتن مکانی دیگری است تا محل حبس او و همسرش به آنجا منتقل شود. وی پیش‌تر یک‌بار برای چند روز به منظور مراجعه به پزشک اجازه خروج از محل حصر خود را یافته بود.

منبع: بی‌بی‌سی


 
 

1390/2/31

هیلاری کلینتون، وزیرخارجه آمریکا، روز جمعه در پیامی اختصاصی، گفت، دولت کشورش از این پس به دانشجویان ایرانی روادید دو ساله با حق ورود متعدد اعطا می کند.

تا پیش از این ویزای صادر شده برای دانشجویان ایرانی سه ماهه با تنها یک بار امکان ورود بود.

وزیرخارجه آمریکا اعلام کرد، تغییر در مقررات ویزا برای دانشجویان ایرانی، در راستای حمایت از مردم ایران انجام شده است.

هیلاری کلینتون گفت: «من از بسیاری دانشجویان ایرانی و آمریکایی‌های ایرانی تبار شنیده‌ام که آنها خواستار این تغییر بودند. بنا بر این من مایلم شما بدایند که ما به نگرانی‌های شما گوش می‌دهیم. ما گفت و شنود و مبادلۀ بیشتری را با کسانی از شما که در حال شکل دادن به آیندۀ ایران هستید خواستاریم. ما دوست داریم بتوانیم آنچه را که از نظر ما جنبه‌های مثبت آمریکا است با شما به اشتراک بگذاریم.»

وی خطاب به ایرانیان افزود: «تا زمانی که دولت ایران به سرکوب توانایی‌های بالقوۀ شما ادامه می دهد، ما در کنار شما خواهیم ایستاد. ما از آرمان‌ها و حقوق شما حمایت می‌کنیم و به جستجوی خود برای یافتن راه‌های تازه‌ای به منظور پدید آوردن فرصت‌های بیشتر در جهت ایجاد تغییر واقعی در ایران ادامه خواهیم داد.»

از آنجا که ایران و آمریکا رابطه دیپلماتیک ندارند، شهروندان و دانشجویان ایرانی برای اخذ روادید آمریکا باید به کشورهای دیگر مراجعه می‌کنند.

منبع: رادیو فردا
 


 
 

1348/10/11
«این فیلم نیست» تازه‌ترین کار جعفر پناهی، فیلمساز ایرانی است که به تازگی در فستیوال بین‌المللی فیلم کن بنمایش درآمده است. این فیلم یک‌روز از زندگی پناهی را به تصویر می‌کشد که وی در انتظار تجدیدنظر در مورد حکم حبس و نیز بیست سال ممنوعیت فیلم‌سازی و ممنوع‌الخروجی خود است.

 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته