-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۳, سه‌شنبه

Latest News from Kaleme for 05/03/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



در اعتراض به بازداشت دکتر مصطفی بادکوبه ای شاعر و سخن سرای ملی ایران، تشکل «جنبش آذربایجان برای دمکراسی و یکپارچگی ایران»، نسبت به این مسئله واکنش نشان داده و این اقدام را محکوم کردند.

به گزارش تارنمای جنبش آذربایجان، متن بیانیه ای که این تشکل مدنی پیرامون بازداشتِ مصطفی بادکوبه ای و همچنین احضارهای مکرر و بازجویی و تفهیم اتهام هیلا صدیقی، دیگر شاعرِ جنبش سبز صادر کرده، به شرح زیر است:

چندیست در بازداشت نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بسر می برد. دستگیری دکتر بادکوبه ای موجب ناراحتی و خشم تمامی مردم ایران بویژه آذربایجانی های سراسر کشور شده است.

خبرهای رسیده از تبریز و تهران حاکی است که زندانی کردن این سخن سرای نامدار ایران ، باعث خشم و نگرانی و ناراحتی جوامع دانشگاهی و اهل شعر و ادب و حتی بازاریان شده است.

جنبش آذربایجان برای دمکراسی و یکپارچگی ایران ضمن محکوم نمودن دستگیری دکتر مصطفی بادکوبه ای و همچنین باز خواست های مداوم خانم هیلا صدیقی شاعر جوان ، خواستارآزادی هرچه سریع تردکتر بادکوبه ای است .

زنده باد آزادی و دمکراسی

پاینده ایران و ملت ایران

دفتر سیاسی جنبش آذربایجان

دوازدهم اردیبهشت ٩۰


 


بازارهای کشور مملو از اجناس قاچاق است و این نتیجه بی‌برنامگی است و نتیجه ای جز تعطیلی بخش های تولیدی ندارد. حتی برای بازرگانان نیز مقرون به صرفه نیست که از راه قانونی فعالیت کنند و با این روند کشور فلج خواهد شد.

علی‌رغم آنکه طی ۵ سال گذشته قیمت گوشت ۴ برابر شده اما اکثر دامپروری‌ها تعطیل است و این به دلیل سیاستگذاری های اشتباه و به عبارتی متغیر و غیرقابل اعتماد بخش کشاورزی و سایر بخش های مرتبط است که نمی‌توانند پشتیبانی لازم را از تولید داشته باشند. تا سال گذشته ۷۰ درصد دامپروری‌های استان یزد غیرفعال بوده و ۳۰ درصد فعال نیز به شدت ضرر دیده‌اند و اعلام کرده‌اند که دیگر تولید نخواهند کرد چرا که نمی‌دانند آینده چه خواهد شد. به دلیل بی‌برنامگی در واردات گوشت، بخش تولید در حال از بین رفتن است .

علی اکبر اولیاء در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: این مشکلات را با بخش کشاورزی مطرح کرده ایم و آنها نیز این موضوع را قبول دارند اما اعلام می کنند که از عهده آنها خارج است. ما دولت را مسئول این قضیه می دانیم و انتظار می رود که سیاستی منطقی و متناسب با شرایط کشور انجام شود که تولید کننده رغبت کار در این بخش سخت را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث قاچاق نیز وضع به همین صورت است. نیروی انتظامی اعلام کرده است که اگر دولت بخواهد، ظرف ۴۸ ساعت موضوع قاچاق را حل می کند. بازارهای کشور مملو از اجناس قاچاق است و این نتیجه بی‌برنامگی است و نتیجه ای جز تعطیلی بخش های تولیدی ندارد. حتی برای بازرگانان نیز مقرون به صرفه نیست که از راه قانونی فعالیت کنند و با این روند کشور فلج خواهد شد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با همت مردم و دامداران و در حالیکه در اوایل انقلاب، استان یزد وارد کننده گوشت از سایر استانها بود در این زمینه خودکفا شدیم، اما با شرایط موجود وارد کننده گوشت خواهیم بود.

اولیا تاکید کرد: ثبات سیاستگذاری، تنظیم واردات با نگاه حمایت از تولید و ادامه روندی که مردم در گذشته داشته‌اند، تنها راه برون‌رفت از این شرایط است. باید صحبت‌های تشکل‌های مرتبط شنیده شود و ثباتی باشد که این قشر زحمتکش بیش از این اذیت نشوند که اگر از این حرفه خارج شوند دیگر بر نمی‌گردند، چرا که کار بسیار سختی است.

وی تصریح کرد: دولت به جای نگاه سطحی و مسکن به حل مسائل مردم، باید نگاهی عمیق داشته باشد. ساز و کارهای اداری بسیار مهم است که تولیدکنندگان را راغب به ادامه کار کند، نه اینکه انواع و اقسام قفل‌ها زده شود تا به نحوی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران از صحنه خارج شوند. ما مزیت های نسبی بسیار زیادی داریم اما چون ساز و کار مناسبی وجود ندارد، در رقابتی ناعادلانه با واردات محصولات خارجی این مزیت‌ها را از دست خواهیم داد.


 


در روز جهانی کارگر و در آستانه‌ روز معلم در ایران، جمعی از معلمان حق‌التدریسی از صبح یکشنبه یازدهم اردیبهشت مقابل مجلس تجمع کرده و خواستار استمداد از مجلس شده‌اند.

به گزارش جام جم آنلاین، تجمع کنندگان که اکثراً معلمان زن آموزش و پرورش بودند با حضور در درب شمالی مجلس از نمایندگان خواستند تا نسبت به رفع مشکلات آنان اقدامات لازم را به عمل آورند.

همچنین تعدادی از این معلمان در سمت درب شرقی مجلس در گوشه‌ای از خیابان نشسته و نسبت به عدم استخدام خود در وزارت آموزش و پرورش اعتراض کردند.

سید کاظم موسوی نماینده اردبیل و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جمع معلمان تجمع کننده حضور یافته و با آنان به گفتگو پرداخته است.


 


علیرضا داوودنژاد کار گردان فیلم مرهم که هم اکنون بر پرده سینماهای تهران قراردارد روز گذشته دربرنامه رادیویی پشت پرده در رادیوتهران گفت: چرا قید و بند از دست و پای جعفر پناهی برداشته نمی شود و چرا شرایطی فراهم نمی شود که او فیلم بسازد و به سفر برود.

به گزارش پارس توریسم، این کار گردان پیش کسوت وشناخته شده کشور ،در بخشی از این برنامه رادیویی در صحبتهایی گفت: در حالی که فضای سمعی بصری کشور، در تسخیر فیلم خارجی است و فیلمهای خارجی از طریق شبکه های ماهواره ای و اینترنت و … به راحتی در دسترس هستند باید برای تولید فیلم ایرانی اهمیت ویژه ای قائل شد.

وی درادامه گفت: برای موفقیت در تولید فیلمهای خوب ایرانی، باید برای دانش سینمایی ارزش قائل باشیم. باید برای نخبگان سینما در مقابل هجوم شبکه های ماهواره ای و فیلمهای خارجی ارزش قائل شد. چرا باید هنرمندی مثل بهرام بیضایی که در پژوهش و آموزش و نمایش و سینما بی نظیر است باید از شرایط کار و زندگی اش به ستوه بیاید از ایران برود.

داوودنژاددر ادامه گفت: چرا قید و بند از دست و پای جعفر پناهی برداشته نمی شود و چرا شرایطی فراهم نمی شود که او فیلم بسازد و به سفر برود.

کار گردان فیلم نیاز درادامه این سوال را مطرح کرد که چرا بهمن قبادی بایددر خارج مدتی در به در بماند تا راهی برای کار کردن پیدا کند.

این کار گردان پیش کسوت وقدیمی درادامه عنوان کرد: باید روش مدیریت فرهنگی کشور عوض شود .


 


سخنگوی هیئت رییسه مجلس با رد سخنان رییس سازمان صداوسیما مبنی بر ممانعت مجلس از پخش تلویزیونی مذاکرات مجلس، گفت: تاکنون هیچ درخواستی از سوی صداوسیما در خصوص پخش تلویزیونی مذاکرات مجلس به هیئت رییسه ارسال نشده و من به عنوان سخنگوی هیئت رییسه این ادعا را تکذیب می‌کنم.

“محسن کوهکن‌ریزی” در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، سخنان امروز رییس سازمان صداوسیما مبنی بر اینکه هیئت رییسه مجلس از پخش تلویزیونی مذاکرات مجلس ممانعت به عمل آورده است، را خلاف واقع دانست و گفت: تاکنون بحثی در این مورد در هیئت رییسه مطرح نشده است.

نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون روال این بوده که در زمان بررسی بودجه و یا طرح‌ها و لوایح مهم در مجلس، گروهی از شبکه خبر این جلسات را به صورت گزیده پوشش می‌دادند؛ اما تاکنون هیچ بحثی در خصوص پوشش کامل جلسات علنی مطرح نبوده است.

عضو هیئت رییسه مجلس به انتقاد نمایندگان از نحوه پوشش اخبار مجلس در رسانه ملی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: آنچه که نمایندگان مجلس در برخی تذکرها و انتقادهای خود از عملکرد صداوسیما مطرح می کردند این بود که چرا عملکرد قوه مقننه به درستی و مانند سایر ارگان‌ها در رسانه ملی منعکس نمی شود.

وی افزود: من به عنوان رابط هیئت رییسه و سازمان صداوسیما و کارپرداز فرهنگی هیئت رییسه هرگونه درخواست از سوی صداوسیما مبنی بر پخش تلویزیونی مذاکرات مجلس را تکذیب می کنم.

کوهکن گفت: از سوی دیگر اینگونه درخواست‌ها معمولا به صورت شفاهی و در قالب رابط هیئت رییسه و صداوسیما در مجلس مطرح می شود و اینکه گفته شده این درخواست به هیئت رییسه ارسال شده، سخن درستی نیست.

عزت الله ضرغامی در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و تجلیل از چهره‌های ماندگار دانشگاه تهران که دوشنبه ۱۲ اردیبهشت در تالار علامه امینی این دانشگاه برگزار شد، گفت: صدا و سیما از مجلس شورای اسلامی خواست تا مذاکرات نمایندگان مجلس را به صورت مستقیم پخش کند، اما هیئت رئیسه مجلس از این اقدام ممانعت به عمل آورد چون رأی گرفتن بلای جان است و بنابراین اداره مجلس از دست هیئت رئیسه خارج می‌شد.


 


وحید طلایی، عضو کمیته حقوقی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد .

به گزارش خبرنگار کلمه، وحید طلایی هفتم مهر ماه سال گذشته بازداشت شد، وی ماه ها در بند ۲۰۹زندان اوین نگهداری می شد و سرانجام به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد . وی پیش‌تر نیز در ۱۵ اردیبهشت ٨٩ بازداشت شده بود، اما دوم خرداد ٨٩ از زندان آزاد شد.

طلایی چندی پیش در نامه ای سرگشاده‌ خطاب به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از او در خواست کرد هر چه زودتر تکلیف وی را مشخص کنند تا او هنگام تولد اولین فرزندش در کنار همسرش باشد.


 


اشکان ذهابیان دانشجوی محروم از تحصیل و عضو ستاد دانشجوئی مهدی کروبی در استان مازندران، روز دوشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه بازداشت و به زندان اداره اطلاعات شهرستان ساری(شهید کچوئی) منتقل شد.

به گزارش جرس، در روزهای اخیر تعداد زیادی مامور مسلح از اداره اطلاعات استان مازندران به منزل پدری اشکان ذهابیان مراجعه کردند و کلیه وسایل شخصی وی از جمله کتاب ها، دست نوشته ها، کیس کامپیوتر و سی دی های وی و اعضای خانواده اش را ضبط نمودند.

این گزارش حاکیست در روزهای اخیر مامورین چندین بار به خانه پدری این عضو دفتر تحکیم وحدت مراجعه کرده و خانه را مورد بازرسی قرار داده اند.

این منبع مطلع در ادامه می افزاید که در هفته گذشته هنگامی که مامورین حدود ساعت ده شب به خانه این فعال دانشجوئی مراجعه کردند، خانواده وی را تهدید نمودند که در صورت عدم مراجعه اشکان ذهابیان به اداره اطلاعات، مامورین حکم تیر این فعال دانشجویی را دارند و در اثر این تهدیدها مادر اشکان ذهابیان راهی بیمارستان شد.

بنا به این گزارش مامورین اداره اجرای احکام شهرستان بابل در روزهای اخیر با مراجعه به خانه پدری این فعال محروم از تحصیل، خانه را مورد کارشناسی قرار داده و گفته اند که در اسرع وقت خانه به مزایده دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان بابل قرار داده خواهد شد.

اشکان ذهابیان فعال دانشجویی و عضو دفتر تحکیم وحدت در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه مازندران در تاریخ ٢۶ خرداد ٨٨ در دانشگاه مازندران مورد ضرب و شتم نیروهای لباس شخصی قرار گرفت. این دانشجوی محروم از حق تحصیل مدت سه ماه در سلول انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری و زندان متی کلای بابل تحت بازجوئی قرار گرفته بود.

این فعال داشنجوئی شمال کشور برای بار دوم در تاریخ ۱۱ آبان ٨٨ پس از احضار به دادستانی بابلسر به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به واسطه تشکیل انجمن های اسلامی شمال کشور بازداشت شد.

اشکان ذهابیان در شعبه صد ویک دادگاه انقلاب شهرستان بابل به ریاست قاضی رضیان به صورت غیابی به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.


 


در حالیکه پرونده رسیدگی به مسببان و آمرانِ بازداشتگاه کهریزک همچنان بعد از یک سال در مُحاق قرار دارد، عبدالحسین روح‌الامینی، پدر یکی از شهدایِ این بازداشتگاه اعلام کرد که بنده به نمایندگی از خانواده هایی که در این پرونده حضور دارند اعلام می‌کنم که متهمان اصلی کهریزک را رها نکرده‌ایم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد و حق خود را دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحسین روح‌الامینی دبیر کل حزب توسعه و عدالت پیش از ظهر دوشنبه دوازدهم اردیبهشت در نشستی خبری با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده کهریزک اظهار داشت که قوه قضائیه از ابتدای این پرونده اهتمام جدی را به خرج داد و سازمان قضایی نیروهای مسلح به این پرونده که از حجم بزرگ و حجیمی برخوردار بود توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه جلساتی که مربوط به کهریزک بود به صورت غیر علنی برگزار شد، اظهار داشت: احکام مربوط به کهریزک صادر شد. اما بنده به نمایندگی خانواده هایی که در این پرونده نقش داشتند اعلام می کنم که از متهمانی که در این پرونده نقش موثر و تاثیرگذاری داشتند نخواهیم گذاشت و حق خود را کماکان دنبال می‌کنیم.

لازم به ذکر است که با گذشت ماهها از تشکیل و اختتامِ گزارش پروندۀ بازداشتگاه کهریزک، مسئولین این پرونده با وجود شواهد و مستندات بسیار، تنها چند مامور نیروی انتظامی را مقصر اعلام کرده و از پیگیریِ اتهاماتِ قضات و آمرینِ اصلی این فجایع جلوگیری بعمل آوردند.


 


به مناسبت روز معلم، انجمن اسلامی معلمان استان اصفهان طی بیانیه ای تحلیلی، به مشکلات عدیدۀ معلمان کشور و همچنین سیستم آموزشی پرداخته و خاطرنشان می کند “در وضعیت فعلی، آموزش و پرورش ما با مرزهای توسعه یافتگی فاصله زیادی دارد.”

به گزارش جرس، این تشکل فرهنگی، به مناسبت دوازدهم اردیبهشت و بزرگداشتِ روز معلم در ایران، طی بیانیه خود به نتایج و چشم انداز اقداماتی چون “تغییر نظام آموزش و پرورش”، “محتوای کتب درسی”، “فضای آزاد اندیشی” و ” تعطیلی روزهای پنجشنبه دبستان ها”، پرداخته و آنها را مورد نقد قرار می دهد.

انجمن اسلامی معلمان استان اصفهان در یکی از این موارد خاطرنشان می کند “اگر در کتاب های درسی واقعیت ها تحریف شود و براساس اغراض خاصی کتاب ها تالیف شوند و معلمان مجبور باشندمحتوای تحریف شده ای را تدریس کنند که خود هیچ اعتقادی به آن ندارند . اگر معلمان نتوانند واقعیات جامعه و تاریخ را برای دانش آموزان خود بیان کنند چگونه می توانند اعتقاد به آن مطالب رادر دانش آموزان ایجاد کنند .کافی است به کتاب های علوم انسانی ، تاریخ و زبان مراجعه کنید . تدوین کتاب درس ملی بدون نظر جمعی معلمان امکان پذیر نیست .”

همچنین آمده است “در پرتو فضای آزاد و تضارب اندیشه ها می توان انسان هایی با ویژگی شهروند خوب تربیت نمود. این فضای آزاد هم برای معلمان و هم برای دانش آموزان باید فراهم باشد . جایگاه کانون صنفی معلمان و تشکل های سیاسی و علمی معلمان کجاست و با آن ها چگونه برخورد شده است اگر معلمان نتوانند جمع های خود را تشکیل دهند و امکان طرح مسایل و مشکلات خود را نداشته باشند چگونه می توانند درمسایل صنفی و اجتماعی اظهار نظر کنند ؟ اگر به دانش آموزان نیز اجازه اظهار نظر داده نشود و فضای با نشاط در محیط های آموزشی فراهم نشود چگونه می شود افرادی با انگیزه ، شجاع ، توانا ، خلاق و اخلاق مدار و دل سوز برای جامعه تربیت کرد ؟”


 


شرایط جسمی ناصر حجازی بحرانی شد تا بازیکن اسطوره‌ای استقلال باری دیگر در بیمارستان بستری شود.

سرمربی اسبق استقلال و بازیکن محبوب هواداران این تیم که بیش از ۱۵ ماه است با بیماری سختی می‌جنگد، باری دیگر دچار تشدید بیماری شد و به همین دلیل به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کسری منتقل شد. با گذشت ۲۴ ساعت از بستری شدن او در بخش مراقبت‌های ویژه و به کمک تیم پزشکی، شرایط بالینی اسطوره استقلال بهتر شده اما همچنان او باید تحت مراقبت‌های ویژه باشد.

بی‌شک دعای خیر شما علاقمندان به فوتبال می‌تواند این ستاره محبوب را در پس زدن دوباره بیماری یاری کند تا او باری دیگر با همان اخلاق منحصر به فرد خود، زبان گویای مشکلات فوتبال‌مان شود.

حجازی کمتر از یک هفته قبل در گفت‌وگویی با خبرآنلاین درباره بیماری‌‌اش گفته بود: «تا آخرین لحظه با بیماری می‌جنگم. من تمام عمرم را جنگیدم و باز هم تا توان دارم این کار را می‌کنم اما دیگر همه چیز دست خداست.»

خبر بهبودی نسبی شرایط بالینی ناصرخان بی‌شک موج نگرانی علاقمندان پرشمار او را کاهش خواهد داد.


 


در روز جهانی کارگر و در آستانه‌ روز معلم در ایران، جمعی از معلمان حق‌التدریسی از صبح یکشنبه یازدهم اردیبهشت مقابل مجلس تجمع کرده و خواستار استمداد از مجلس شده‌اند.

به گزارش جام جم آنلاین، تجمع کنندگان که اکثراً معلمان زن آموزش و پرورش بودند با حضور در درب شمالی مجلس از نمایندگان خواستند تا نسبت به رفع مشکلات آنان اقدامات لازم را به عمل آورند.

همچنین تعدادی از این معلمان در سمت درب شرقی مجلس در گوشه‌ای از خیابان نشسته و نسبت به عدم استخدام خود در وزارت آموزش و پرورش اعتراض کردند.

سید کاظم موسوی نماینده اردبیل و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جمع معلمان تجمع کننده حضور یافته و با آنان به گفتگو پرداخته است.


 


عسل اسماعیل زاده، فعال اصلاح طلب، شب گذشته ۱۱ اردیبهشت‌ماه در حین بازگشت به منزل توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، ماموران امنیتی پس از بازداشت وی با مراجعه به منزل، اقدام به ضبط وسایل شخصی او نمودند. ماموران بازداشت کننده اتهام وی را «حضور در تجمعات غیرقانونی» اعلام کرده‌اند.

عسل اسماعیل زاده، در زمان انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، از اعضای ستاد تجریش میرحسین موسوی بود. تاکنون از محل انتقال وی اطلاعی در دست نیست.


 


رییس اتحادیه نانوایان سنتی تهران از تعطیلی حدود ۳۰۰ واحد نان سنتی در شهر تهران خبرداد و گفت: عوامل متعددی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در بروز چنین وضعیتی موثر بوده که افزایش نرخ حامل های انرژی یکی از آن موارد است.

به گزارش ایرنا؛ حسین نظری این موضوع را نیز یادآورشد که براساس ماده شش قانون هدفمندی یارانه ها دولت موظف است با اتخاذ تمهیدات مناسب از خسارت دیدگان اجرای قانون حمایت کند.

یادآور می شود: پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تعداد نانوایی های تهران سه هزار و ۸۰۰ واحد بود که با پیوستن واحدهای مجاز آزادپز به این صنف، مجموع آنها افزون بر چهار هزار و ۳۰۰ واحد شد. هم اکنون بیش از ۵۰۰ واحد نانوایی غیرمجاز آزاد پز در سطح شهر تهران مشغول فعالیت هستند.

رییس اتحادیه نانوایان سنتی ، مرحله دوم افزایش نرخ نان در سراسر کشور طی هفته های اخیر را مورد توجه قرار داد وگفت: با وجود وعده های مسئولان مبنی براینکه نرخ حامل های انرژی تغییری نمی کند اما هم اکنون قیمت گاز واحدها بالاست که در کنار افزایش ۹ درصدی نرخ دستمزد از ابتدای سال و به تبع آن بالارفتن بیمه و سایرعوامل موثر به مشکلات آنها افزوده است.

وی از یکشنبه ها به عنوان روز اعتراض نانوایان نام برد و گفت: صاحبان واحدهای سنتی که بسیاری از آنها افراد سالمند هستند ،یکشنبه هر هفته با مراجعه به اتحادیه از مشکلات خود می گویند، مسائلی که اتحادیه تاکنون از حل آن عاجز بوده است.

* سه عامل اصلی در بروز مسائل کنونی

به اعتقاد نظری در زمان حاضر سه عامل مهم مشکلات نانوایان را افزایش داده که یکی از آنها پیوستن واحدهای آزاد پز به سایر فعالان این حوزه است.

رییس اتحادیه صنف نانوایان توضیح داد: پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، واحدهای آزاد پز ، نان را به نرخ آزاد به فروش می رسانند که در آن زمان نزدیکی آنها به نانوایی های سنتی یارانه گیر مشکلی ایجاد نمی کرد اما حال که آرد از دو نرخی بودن خارج شده و آنها نیز تحت پوشش اتحادیه نانوایان سنتی قرار گرفته اند ، طبیعی است که نزدیکی واحدها به یکدیگر در کاهش مشتری این واحدها تاثیر بسیاری بگذارد.

وی درعین حال وجود بیش از ۵۰۰ واحد آزاد پز غیرمجاز را در سطح تهران یادآور شد و گفت: ساماندهی واحدهای آزاد پز یکی از تکالیف اتحادیه نانوایان سنتی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است ، بنابراین به نظر می رسد با توجه به مستندات قانونی اتحادیه و نامه های ارسالی به نیروی انتظامی آنها باید به تکالیف قانونی خود مبنی برتعطیلی واحدها عمل کنند که این اقدام به طور قطع در ساماندهی وضعیت موجود بسیار موثر خواهد بود .

* فروش آرد به همکاران

نظری سپس گفت: در گذشته اگر برخی واحدهای سنتی به اندازه آرد تحویلی از دولت فروش نان نداشتند با عرضه چند لنگه آرد به همکاران خود قدری از هزینه ها را جبران می کردند که با توجه به آزاد شدن نرخ آرد دیگر چنین اتفاقی نمی افتد و طبیعی است که در آمدش کمتر و کمتر می شود .

به گزارش ایرنا ، با وجودی که نظری فروش آرد به همکاران خود را توجیه می کند اما این موضوع که پیش ازاین برخی واحدها آرد یارانه ای خود را به نرخ آزاد به قنادان می فروختند را نیز تکذیب نمی کند و می گوید: مواردی وجود داشت.

رییس اتحادیه نانوایان تهران در ادامه، کاهش حدود ۳۰ درصدی مصرف ضایعات نان که ناشی از دقت مردم در خرید نان شده را نیز از دیگر مسائلی برشمرد که در کاهش فروش نانوایان موثر بوده است .

** دولت تا پایان ماه آرد می فروشد

نظری سپس با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه ها امکان خرید آرد کیفی تر را برای نانوایان فراهم کرده و هیچ اجباری به خرید آرد از دولت وجود ندارد گفت: شرکت بازرگانی دولتی از طریق سایت خود اعلام کرده که تنها تا پایان اردیبهشت ماه ( دو دوره ۱۰ روزه ) آرد مورد نیاز نانوایان را تامین می کند.

وی گفت : با توجه به یکسان سازی نرخ آرد درسراسر کشورو تلاش نانوایان برای جذب مشتری بیشتر طبیعی است که نانوا ترجیح دهد آرد کیفی را حتی با قیمت بالاتر خریداری کند.

رییس اتحادیه نانوایان تهران افزود: واردات گندم کیفی و مخلوط کردن آن با تولیدات داخلی درعرضه نان با کیفیت نقش موثری دارد.


 


خبر نوشت: روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت در گزارشی که به نقل از بانک مرکزی بر روی خروجی سایت خبرآنلاین قرار گرفت ، متوسط قیمت خرده فروشی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ۹ اردیبهشت ماه طوری اعلام شده بود که نشان می داد همه اقلام خوراکی و پر مصرف خانوار یا ارزان شدند یا که تغییری نداشتند. این گزارش هفتگی بانک مرکزی همچنین نشان می‎داد در بین اقلام پرمصرف خانوارها از بهای گوشت گوسفند، روغن نباتی مایع و چای خارجی گرفته تا پنیر و تخم مرغ همگی یا قیمت شان کاهش پیدا کرده یا اینکه ثابت باقی مانده است. البته نباید بی انصافی کنیم، بانک مرکزی در میانه های گزارش هفتگی خود حساب ماست غیر پاستوریزه و کره را از فهرست اقلام کاهش یافته جدا کرده است اما مابقی محصولات را به صراحت با قیمتی ثابت یا روند کاهشی قیمت مطرح کرده است.

پرسش ها دقیقا از همین جا شکل می گیرد که چطور می شود که با وجود این آمار های بانک مرکزی ، رئیس سازمان بازرگانی استان تهران دلیل افزایش قیمت روغن نباتی را رشد قیمت جهانی آن عنوان می کند؟

اظهار نظر رئیس سازمان بازرگانی استان تهران در رابطه با افزایش قیمت روغن نباتی را در کنار خبر منتشر شده مبنی بر اینکه نرخ تورم منتهی به فروردین‌ماه در مسیر صعودی خود به ۲/۱۳ درصد رسیده است، قرار دهیم به خواننده گرامی مطلب گزارش هفتگی بانک مرکزی حق می دهیم در پایان آن اینگونه بنویسد: « با سلام و خسته نباشید خدمت دست اندرکاران بانک مرکزی: لطفاً مواردی که ارزان شده را ذکر کنند تا ما بریم از اونا بخریم. »

اصلا تعجب نکردیم وقتی مخاطبانی که آن گزارش را خواندند به ما در نهایت احترام و ادب اطلاع رسانی کردند « کره » ۵۵۰ تومانی ۹۰۰ تومان شده است، یا اینکه ما را مورد پرسش قرار دادند که چرا حرفی از یک قلم نان که ۲۵درصد گران شده است در گزارش روند تغییرات قیمتی اقلام پر مصرف در هفته منتهی به ۹ اردیبهشت به میان نیاوردیم.

این عجیب نیست که برخی دیگر هم ما را واسطه قرار بدهند تا آدرس واحد های صنفی که کارشناسان بانک مرکزی از آنجا خریداری می کنند را در اختیار آنان قرار دهیم و حتی نباید ناراحت شویم اگر گروهی دیگر با زهر کلامی که پی خواندن گزارش بانک مرکزی به دست آورده بودند ما را مورد عنایت خودشان قرار بدهند.

در هر حال آنچه در میان اظهار نظر هایی که خوانندگان گزارش هفتگی بانک مرکزی برای ما ارسال کردند ، بیشتر از هر چیز دیگر به چشم می آید این است که بیشتر آنان ما را پلی قرار دادند تا نظر هایشان را به گوش مسئولان بانک مرکزی برسانیم، همانطور که گزارش بانک مرکزی را به گوش شهروندان رساندیم. اکنون وقت آن است که مسئولان بانک مرکزی اظهار نظر های شهروندان را در واکنش به بررسی تغییرات قیمتی در هفته منتهی به ۹ اردیبهشت را بی پاسخ نگذارند. راستی یک سوال: « همه چی ارزونه؟ »


 


علی رستمی، مدیر انتشارات آل‌احمد درباره عدم حضور این انتشارات در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیحاتی داد و گفت: انتشارات آل‌احمد در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت نخواهد کرد.

وی در ادامه با توضیحاتی درباره عدم کافی نبودن بودجه خاطرنشان کرد: به دلیل برخی مشکلات از قبیل مشکل بودجه بسیاری از کتاب‌ها به چاپ مجدد نرسید که این امر سبب شد که ما در بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران حاضر نباشیم.

به گفته رستمی، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم سال آینده با مرتفع شدن این مسائل و تأمین بودجه بتوانیم حضور فعالی در بیست‌وپنجمین نمایشگاه کتاب داشته باشیم.

مدیر انتشارات آل‌احمد با یادآوری این نکته که برخی از کتاب‌های این انتشارات در غرقه بسیج مهندسین عرضه خواهد شد، تصریح کرد: برخی از آثار این انتشارات از سوی غرفه بسیج مهندسین ارائه می‌شود که امیدواریم با استقبال مواجه شود.


 


عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: برای تولید هر لیتر شیر ۶۰۰ تومان هزینه می‌شود، ولی متأسفانه دولت با قیمت ۴۵۰ تومان شیر را از دامپروان خریداری می‌کند، این امر موجب می‌شود که دامپروران ما ورشکست شوند.

“سیدحسین نقوی حسینی” گفت: با توجه به این که هزینه حامل‌های انرژی و نهادهای دامپروی از قبیل علوفه و کنجاله افزایش یافته است، توقع دامپروران از دولت این است که قیمت شیررا به‌صورت عادلانه تعیین کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان ورامین وپیشوا از لحاظ موقعیت کشاورزی و دامپروری موقعیت مناسبی دارد و در تولید گوشت قرمز دراستان تهران رتبه اول را دارد وبه همین دلیل امیدواریم هرچه سریعتر این مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: قیمت شیر با توجه به سیاست کنترل قیمت بازار از سوی دولت افزایش پیدا نمی‌کند و با ورود گوشت‌های خارجی به صورت بی رویه به بازار، صنعت دامپروی ما را با مشکل جدی روبه‌رو کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس یادآور شد: دامپروان مجبورند دام‌هایی را که اصلاح نژادی شده‌اند را به کشتارگاه بفرستند، این امر به این علت است که دامپروران توان مالی برای نگهداری دام‌هایشان را ندارند


 


آفت سوسکهای چوبخوار و استمرار خشکسالی در استان فارس جنگلهای بلوط این استان را در حالت بحرانی قرار داده است.

به گزارش مهر خشکسالی در بخشهای مختلف پیامدهای منفی و خسارات سنگینی را وارد می کند. این خسارتها ممکن است در خشک شدن منابع آبی یا خسارت به کشاورزی نمود یابد یا ممکن است در عرصه منابع طبیعی و محیط زیست اثرات منفی گسترده ای را بر جای گذارد.

استان فارس نیز طی چند سال گذشته با این پدیده طبیعی مواجه و از این ناحیه آسیبهایی نیز متحمل شده ازجمله خشکی باغات و تاثیر در عرصه های منابع طبیعی که در برخی بخشهای این حوزه خسارات به حدی است که از آن به عنوان بحران یاد می شود.

کارشناسان معتقدند وقوع خشکسالی در عرصه های منابع طبیعی و جنگلها باعث تشدید در تاثیرگذاری آفات درختان شده و این عرصه ها را با خطر مواجه می کند که در این خصوص جنگلهای بلوط استان فارس به خصوص در کازرون طی مدت گذشته با این مشکل در حال دسته و پنجه نرم کردن است.

آفتهایی مثل سوسکهای چوبخوار در کنار استمرار خشکسالی آسیبهای جدی را به عرصه های جنگلی منطقه به ویژه درختان بلوط وارد کرده و جنگلهای بلوط کازرون را در بحران قرار داده است.

دامنه این بحران زمانی جدی تر می شود که ریزگردها نیز به عنوان عامل دیگر، حیات جنگلهای بلوط را در خطر جدی قرار می دهند.

در این خصوص کارشناسان تاکید دارند که ریزگردها نیز در کنار خشکسالی و آفات، روند خشکی درختان را می توانند شدت دهند و با توجه اینکه در استان فارس نیز احتمال حضور ریزگردها وجود دارد، این تهدید به صورت جدی تر احساس می شود.

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر در شیراز با بیان اینکه آفت سوسکهای چوبخوار مشکلاتی را برای جنگلهای بلوط این استان و دیگر مناطق کشور به وجود آورده، گفت: در حال حاضر آفت سوسکهای چوبخوار تهدیدی برای جنگلهای بلوط در این استان به شمار می رود و تمامی این جنگلها با مشکل روبرو هستند.

غلامرضا غلامی با بیان اینکه کارشناسان منابع طبیعی مشغول انجام کارهای مطالعاتی بر روی این آفت هستند، بیان کرد: در حال حاضر در استان فارس برای حفاظت از جنگلهای بلوط اقدامات زیادی در حال انجام است و کارهای زیادی برای صیانت ازرویشهای زاگرس در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه جنگلهای بلوط دشت برم هم اکنون به دلیل آفت سوسکهای چوبخوار با مشکل مواجه هستند، گفت: استانهای دیگر نیز این معضل را دارند و آفت مذکور فقط مخصوص استان فارس نیست اما باید تدابیری اتخاذ شود تا از نابودی جنگلهای بلوط جلوگیری به عمل آید.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ هزار هکتار از جنگلهای بلوط استان در معرض تهدید هستند که باید برای جلوگیری از نابود شدن آنها اعتباراتی درنظر گرفت البته مرکز تحقیقات منابع طبیعی برای شناسایی دلایل بروز این آفت کارهای مطالعاتی زیادی انجام داده است.

وی تصریح کرد: بر اساس نظریه کارشناسان، سوسکهای چوبخوار بر روی درختان خاصی دیده شده که البته خشکسالیهای اخیر استان فارس نیز یکی از علل تاثیرگذاری بیشتر این آفت به شمار می رود.

غلامی همچنین با اشاره به موضوع ریزگردها نیز گفت: ریزگردها برای هر نوع پوشش گیاهی تهدید به شمار می روند چراکه بر روی برگ پوششهای گیاهی نشسته و راههای تنفسی را دچار تهدید می کنند که در این راستا نیز باید تدابیری اتخاذ شود زیرا اگر ریزگردها بر روی درختان بلوط آفت زده بنشیند باعث ایجاد مشکلاتی نیز خواهند شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان فارس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در شیراز با بیان اینکه شیوع این آفت با این شدت باعث نگرانی کارشناسان شده، گفت: بحث آفت و بیماری در عرصه های منابع طبیعی یک موضوع تازه نیست بلکه مسئله ای که باعث نگرانی کارشناسان مربوطه شده، شیوع بیماری سوسکهای چوبخوار با این شدت است.

علی جواهری با اشاره به اینکه در صورت ادامه این روند تمامی پوششها با مشکل روبرو می شوند، اظهار داشت: عده ای از کارشناسان اعتقاد دارند که در صورت ادامه این روند جنگلهای بلوط تا ۲۰ سال دیگر به طور کامل از بین می روند که بنده هم منکر آن نیستم اما این احتمال وجود دارد که شرایطی به وجود آید که از خشک شدن درختان بلوط جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه وضعیت جنگلهای بلوط استان فارس نگران کننده و بحرانی است، بیان کرد: با توجه به خشکسالیهای اخیر، هر ازچندگاهی با وقوع آفات و بیماریها در عرصه های جنگلی در استان رو به رو هستیم و دلیل آن نیزعدم تامین آب است که این خشکسالیها زمینه را برای شیوع و طغیان امراض فراهم کرده البته این امر تنها مربوط به جنگلهای استان فارس نبوده و در مناطق غرب به ویژه ایلام، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری نیز وجود دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان فارس گفت: نحوه مقابله با این امراض مستلزم شناسایی برای تکمیل مباحث مربوط به این آفات است که در این خصوص با ارگانهایی نظیر دانشگاه شیراز هماهنگی شده و محققین از این منطقه بازدید کرده اند و علاوه بر این اکیپهای مختلفی از مرکز موسسه آفات و بیماریهای گیاهی از تهران به این منطقه مراجعه کرده و پس از تحقیق نمونه هایی را به خارج از کشور فرستاده اند.

وی با اشاره به طرحی که برای مقابله با سوسکهای چوبخوار به صورت پایلوت در استان فارس در حال انجام است، اظهار داشت: در این راستا طرح استفاده از قابلیت جست زنی برای بازیابی درختانی که قابلیت بازگشت دارند اجرا می شود که فاز اول آن در دشت برم کازرون در حال انجام است.

جواهری گفت: در این طرح اقداماتی برای مشخص شدن قدرت برگشت پذیری درختان بلوط که دارای اندام هوایی خشکیده هستند با بهره برداری از روش جستزنی انجام می شود.

وی با بیان اینکه روند فعلی جنگلهای بلوط در استان فارس دلگرم کننده و مطلوب نیست، بیان کرد: در حال حاضر وضعیت این جنگلها نگران کننده است اما امیدواریم که با انجام طرحهای مذکور زمینه حفاظت از جنگلهای بلوط فراهم شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان فارس ادامه داد: بیشترین شدت این آفت مربوط به جنگلهای بلوط شهرستان کازرون و دشت برم است البته در دیگر مناطق استان نیز این آفتها وجود دارد اما اشل و شدت آن کمتر است.

وی اظهار داشت: البته بحث ریزگردها که از خارج کشور وارد ایران می شوند نیز در از بین بردن این جنگلها و پوششهای گیاهی بی اثر نیست که در این راستا نیز باید چاره اندیشی شود.

جواهری همچنین با اشاره به سفر یک محقق آلمانی به استان فارس نیز گفت: این محقق و دیگر همراهانش از جنگلهای بلوط استان فارس بازدید کرده تا راهکارهای مناسب برای مقابله با سوسکهای چوبخوار را بررسی و ارائه دهند.


 


وزیر کار و امور اجتماعی در پاسخ به این سؤال که آیا نرخ بیکاری که اعلام شده با واقعیت مطابقت دارد، تأکید کرد: ما نرخ بیکاری را اعلام نکرده‌ایم تا تطبیق داشته یا نداشته باشد و باید بگویم که مسئول آمار در کشور، مرکز آمار است.

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر کار و امور اجتماعی که بعدازظهر دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، درخصوص برنامه‌های وزارتخانه مطبوع خود در بحث اعزام نیروی کار به خارج از کشور گفت: به دنبال این هستیم که نیروهای کار با کیفیت و متخصص که بیشتر حول محور خدمات مهندسی هستند را به خارج از کشور اعزام کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که امسال قصد دارید چه تعداد نیروی متخصص به خارج از کشور اعزام کنید و آیا درخواستی از خارج برای اعزام نیروی کار داشته‌اید، اظهار داشت: عددی نمی‌توانیم بگوییم؛ چرا که این کار مستلزم رایزنی‌ها و هماهنگی با مسئولان مختلف کشورهای متقاضی اعزام نیروی کار ایرانی است که صورت می‌گیرد.

وزیر کار و امور اجتماعی در ادامه یادآور شد: جدیداً درخواستی برای اعزام نیروی کار به کشورهای خارجی نداشته‌ایم.

شیخ‌الاسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا نرخ بیکاری که اعلام شده با واقعیت مطابقت دارد، تأکید کرد: ما نرخ بیکاری را اعلام نکرده‌ایم تا تطبیق داشته یا نداشته باشد و باید بگویم که مسئول آمار در کشور، مرکز آمار است.

وزیر کار در پاسخ به این سؤال که برنامه پنجم برای سال آخر برنامه چه نرخ بیکاری را معین کرده است، گفت:‌ برای پایان برنامه نرخ بیکاری ۷ درصد به عنوان هدف مقرر شده است.

شیخ‌الاسلامی در پاسخ به این سؤال که وزارت کار برای محقق شدن هدف‌گذاری برنامه پنجم توسعه مبنی بر ۷ درصد شدن نرخ بیکاری در پایان برنامه پنجم چه برنامه‌ای دارد، یادآور شد: برنامه‌های مفصلی را برای تحقق این هدف‌گذاری داریم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین کارها در رسیدن به نرخ بیکاری ۷ درصد مربوط به توانمندسازی نیروی انسانی است؛ چراکه افراد اگر ماهر و توانمند باشند شانس بیشتری برای تهیه شغل و پایداری در شغل‌شان دارند. به همین جهت ما تلاش فراوانی کردیم با طراحی نظام ملی مهارت و تأسیس سازمان ملی مهارت بسترهای لازم را برای تحقق نرخ بیکاری ۷ درصد ایجاد کنیم.


 


۲۵ هزار معلم که در قالب جذب شرکتی در کشور بر سر کلاس‌ها حاضر می شوند به‌دلیل عدم وجود سیاستهای روشن استخدامی بلاتکیلف هستند. درحالی‌که در پهنه گیتی معلم با واژه تکریم همتراز می شود و آموزگاران به عنوان چراغهای جامعه فردای روشن را ترسیم می‌کنند جمع زیادی از این قشر که در ایران به کار تدریس مشغول هستند با بیم و امید فردای نامشخص خود را رصد می کنند.

کشتی به گل نشسته

حمیدرضا حاجی بابایی با ۲۱۷ رای موافق در حالی وارد بزرگترین وزارتخانه کشور شد که برخی کارشناسان معتقد بودند او قرار است کشتی به گل نشسته ای را سکان‌داری کند.او در حالی‌که به تحول بنیادین در آموزش و پرورش فکر می کرد ساماندهی نیرو، شایسته سالاری و اجرای قانون حذف کنکور را در دستور کار خود قرار داد.وی زمانی این وزارتخانه بزرگ و تاثیرگذار را پذیرفت که ۱۴ میلیون دانش آموز و بیش از یک میلیون فرهنگی چشم به تغییر داشتند. اما دیری نپایید که مجلسی‌ها رأی به عدم پذیرش معلمانی دادند که خود زمانی مشکل آموزش و پرورش را مرتفع و دل به کار مجدد دوخته بودند. آنها از وزیر جدید انتظار داشتند آرزوهای بر بادرفته شان را مدیریت کند و راه را بر ایشان هموار سازد، ولی ناامید و خسته به بهارستان رفتند، تجمع کردند تا قانونی به حمایت‌شان تصویب شود که نشد.

حالا آنها که در پی نظام معلمی‌اند اما جست‌وجوهای‌شان بی نتیجه مانده است در فضای مجازی درد دلشان را برای جهانیان می نویسند. شیرزاد عبداللهی کارشناس آموزش و پرورش در این خصوص می گوید: در سال تحصیلی ۸۹-۸۸ علی احمدی(وزیر سابق آموزش و پرورش) ۲۳ هزار معلم را بر اساس ماده ۱۳ قانون مدیریت خدمات کشوری در قالب شرکتهای خدمات آموزشی در مناطق محروم به کار گمارد.این افراد از طریق گزینش احراز صلاحیت شده و دوره های ضمن خدمت را در طول سال تحصیلی گذراندند اما حاجی بابایی از بدو تصدی این وزارتخانه گفته که معلمان شرکتی را به عنوان معلم قبول ندارد و در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ مانع ادامه کار آنها شد.

وی می افزاید: وزیر باید این مصوبه را اجرا کند ماده ۳ درباره نیروهای شرکت خدمات آموزشی است. در قانون آمده است که اگر نیروهای شرکتی در سال ۸۹ – ۸۸ یک‌سال فعالیت کرده و دارای لیسانس باشند و قبل از آن هم با ابلاغ آموزش و پرورش سه سال کار حق التدریس کرده باشند یا نیرویی دارای مدرک فوق دیپلم بوده و چهار سال کار حق التدریسی کرده باشد در صورتی که سقف استخدام ۶۰ هزار جا داشته باشد می تواند استخدام شود.این کارشناس تعلیم و تربیت ادامه می دهد: شرط داشتن سابقه حق التدریسی به مدت سه یا چهار سال که در این قانون آمده باعث تعجب معلمان شرکتی شده است زیرا همه معلمان شرکتی فاقد سابقه حق التدریس هستند.معلمان شرکتی می گویند که نمایندگان فرق بین معلم حق التدریسی و شرکتی یا خرید خدمتی را در این مصوبه لحاظ نکرده‌اند و با اجرای این قانون، استخدام آنها به طور کامل منتفی می شود.

معلم شرکتی کیست؟

محمدی که خود یک معلم خرید خدمات بوده در تعریف خودشان می گوید: ما با عشق و علاقه سر کلاس می رفتیم، حقوق بالایی هم نداشتیم اما از کارمان لذت می بردیم. وی می افزاید: مسئولان میانبر زدند و بعد از این که نتوانستند معلم حق التدریسی بگیرند با استفاده از یک رابط به نام پیمانکار ما را به کار گرفتند تا در آینده هیچ مسئولیتی در قبال ما نداشته باشند.این قرارداد بر اساس نیاز ساعاتی را تعریف کرده بود با این اوصاف تابستان حقوق نداشتیم وضعیت سال بعدمان معلوم نبود و اگر می خواستیم بیمه باشیم باید برای سه ماه ۸۰ هزار تومان از حقوق ۲۲۰ هزار تومانی‌مان را کنار می‌گذاشتیم.

وی با ناراحتی می گوید: حتی در این آزمون استخدامی اولویتی برای ما نیروهایی که سال قبل تدریس داشتیم اعمال نشد.از خودم می پرسم چرا هر فردی که بر اساس یک قرارداد وارد آموزش و پرورش می شود پس از مدتی احساس مالکیت می کند؟ آیا این به علت طبیعت و یا حرفه معلمی است یا نرخ بالای بیکاری موجب شکل گیری چنین پدیده ای شده است؟در جست‌وجوی اخبار می بینم در سال قبل آموزش و پرورش به‌رغم مخالفت شدید مجلسی ها و کارشناسان بر جذب نیروهای شرکتی اصرار داشته و برای آنها کلاس ضمن خدمت می گذارد.

معاون آموزش و نوآوری شهرستانهای استان تهران در این باره گفته بود: استفاده از معلمان خرید خدمت آموزشی به دلیل حضور بیش از یک میلیون و ۱۴۰ هزار دانش آموز در شهرستانهای استان تهران است.این در حالی است که این نهاد با معلمان مازاد روبه‌رو و طبق اصل ۴۴، آموزش و پرورش و بهداشت نباید به بخش خصوصی واگذار شوند.همچنین این کار تذکر مجلس به وزارت را در پی داشت: «اگر به معلم نیاز دارید طبق قانون عمل کنید، مجوز بگیرید و استخدام کنید.» نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است که خرید خدمات آموزشی سمی است که به بدنه این وزارتخانه تزریق می شود و این دستگاه را با چالش‌های جدی مواجه می کند.

اسدالله عباسی اظهار می دارد: کمبود نیرو باید از طریق مراکز تربیت‌معلم و دانشگاه‌ها تأمین شود چون آنها در خصوص فن معلمی، فن بیان، روش تدریس و مدیریت کلاس آموزش دیده‌اند.رئیس مجلس هم بیان می دارد: انتخاب معلمان از سیاق کارهای آژانسی نیست که بتوان افراد را راحت انتخاب کرد. علی عباسپور رئیس کمیسیون آموزش مجلس نیز در این خصوص تصریح می کند: خرید خدمات آموزشی نگرانی هایی را برای خانواده های دانش آموزان ایجاد کرده است و بسیاری فرزندان خود را به همین دلیل به مدارس غیردولتی منتقل کردند.

وی می افزاید: انتخاب معلم به لحاظ شأن بالایی که دارد باید در چارچوب قوانین و با دقت انجام شود، در غیر این صورت به جایگاه ایشان لطمه می زند.وی می گوید: جای تأسف است افرادی می خواهند امر خطیر و مهم تربیت نسل آینده این کشور را به دست شرکتهای خدماتی بسپارند که ضوابط کارشان مشخص نیست.

نایب رئیس این کمیسیون هم تأکید می کند: باید آزمونی گذاشته شود و سنجشی صورت گیرد تا توانمندی های علمی و معنوی آنها سنجیده شود، برخی از فارغ التحصیلان دانشگاهی حتی یک ساعت هم آموزش ندیده‌اند حمید یکی از معلمان شرکتی در پاسخ به این سخنان شکوه می کند که شما که این نکات را بیان می کنید درست، اما میان آنهایی که با عنوان معلم خرید خدمات وارد این سیستم شدند فارغ التحصیلان کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه‌های دولتی وجود دارد که فقط باید در آموزش و پرورش کار کنند. به نظر من اینها خیلی ماهرتر و باسوادتر از نیروهایی هستند که با دو سال درس خواندن وارد نظام آموزشی می شوند.

فاطمه، هم دیگر معلم از این دست است که معترضانه ابراز می کند: پس باید برویم بمیریم آخر شما که آن بالا نشستید چه می دانید به این قشر چه می گذرد.قانون خوب است اما له شدن مردم خوب نیست! عدل و انصاف خوب است لیکن بیکاری و فقر و سرگردانی اسفناک است و لیلا، معلم بیکار شده دیگری معتقد است: تا کی باید مدیران و وزیران بر اساس سلیقه و عقیده خود با زندگی و شخصیت جوانان بازی کنند و یک روز استخدام و روز دیگر اخراج در بین معلمان شرکتی کسانی هستند که با رتبه عالی از دانشگاههای کشور فارغ التحصیل شده اند و حالا از گردونه خارج شدند.

قرار داد کار معین فقط برای خدمات

پس از ساماندهی نیروهای خدماتی وزیر گفت: نمی توان وضعیت معلمان شرکتی را به صورت کار معین تبدیل کرد چرا که براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی قرارداد کار معین برای آموزش نبوده بلکه برای خدمات است و ۳۰ هزار نفر از این نیروها به عنوان سرایدار مدرسه مشغول به کار شدند.

فاطمه آجرلو عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است: دولت و آموزش و پرورش بر اساس قانون، از ابتدا تعهدی برای جذب نیروهای شرکتی نداشتند و باید با اصلاح قانون این نیروها را تعیین تکلیف کرد.وی با اشاره به تجمع گذشته جمعی از این نیروها مقابل مجلس می گوید: موضوع ممنوعیت به کارگیری نیروهای شرکتی در آموزش و پرورش بر اساس قانون مصوب مجلس بوده و دولت نیز ملزم به اجرای آن است.وی می افزاید: شرکت‌هایی که این نیروها را در اختیار داشته‌اند در برابر آنان متعهد بوده اند نه آموزش و پرورش اما به طور کلی باید با اصلاح قانون این نیروها را تعیین تکلیف کرد.


 


رییس‌جمهور آمریکا خبر کشته شدن رهبر القاعده را تایید کرد.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا دقایقی پیش در سخنرانی در کاخ سفید گفت: سرانجام نیروهای آمریکایی توانستند عدالت را در مورد اسامه بن لادن، رهبر القاعده، اجرا کنند. در این لحظه به مردم آمریکا اعلام می‌کنم که رهبر القاعده کشته شده است. سرانجام عدالت در مورد بن‌لادن که عامل کشته شدن تعداد بی‌شماری از افراد بی‌گناه بود، اجرا شد.

براساس گزارش شبکه خبری بی.بی.سی،‌ اوباما در ادامه تصریح کرد: ۱۰ سال پیش بود که حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ رخ داد و این حادثه برای مردم آمریکا دردناک بود، هنوز تصاویر این حادثه دردناک و تکان دهنده را مشاهده می‌کنیم. در این حادثه تعدادی از شهروندان بی‌گناه آمریکایی کشته شدند و فرزندان این شهروندان بدون والدینشان به زندگی خود ادامه می‌دهند. پس از این حادثه بود که مردم آمریکا با یکدیگر متحد شدند. آمریکا نیز با اتحاد یکسری کشورها جنگ علیه القاعده را آغاز کرد.

اوباما افزود: ما در حفاظت از کشورمان متحد شدیم و بر اساس اطلاعات به دست آمده به این نتیجه رسیدیم که حادثه ۱۱ سپتامبر کار القاعده و بن لادن بوده است. می خواهم این موضوع را به شما بگویم که پس از ۱۰ سال با همکاری و فعالیت خستگی ناپذیر نیروهای نظامی و همکاری یکسری کشورها بن لادن سرانجام کشته شد، ما پس از حمله به افغانستان توانستیم طالبان را از افغانستان بیرون کنیم و بن لادن مجبور شد از مرز افغانستان به پاکستان بگریزد.

اوباما افزود: جمع‌آوری اطلاعات در مورد بن لادن در اوت گذشته افزایش یافت و سرانجام هفته گذشته ما اطلاعات کافی را در مورد محل اختفای بن لادن به دست آوردیم و نیروهای آمریکایی حمله‌ای را در پاکستان انجام دادند و باعث کشته شدن بن لادن شدند. امروز همچنین با آصف علی زرداری، رییس جمهور پاکستان گفتگو‌ کردم. ما هم اکنون جسد بن لادن را در اختیار داریم. این را نیز باید بگویم که شکی وجود ندارد، القاعده به حملات تروریستی‌اش ادامه خواهد داد.

رییس‌جمهور آمریکا خاطر نشان کرد: می‌خواهم بگویم که با اسلام جنگ نداریم، همان طور که جورج بوش گفت «ما با اسلام جنگی نداریم» زرداری نیز گفت که امروز روز تاریخی محسوب می‌شود. این موضوع را تحمل نمی کنیم که امنیت ملی ما تهدید شود. به خانواده‌هایی که اعضای خود را در ۱۱ سپتامبر از دست داده‌اند می‌گویم «ماموریت انجام شد.»

پس از اعلام خبر کشته شدن بن‌لادن مردم برخی از شهرهای آمریکا به شادی پرداختند.

پاکستان کشته شدن بن‌لادن را تایید کرد

یک مقام امنیتی پاکستان امروز (دوشنبه) تایید کرد که رهبر القاعده در یک عملیات اطلاعاتی بسیار حساس کشته شد.

این مقام امنیتی پاکستان که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: می‌توانم خبر کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر القاعده را طی این عملیات بسیار حساس تایید کنم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با این حال این مقام امنیتی پاکستان نتوانست به سرعت این را تایید کند که رهبر القاعده در کجا، چه زمانی و چگونه کشته شد.

این مقام امنیتی پاکستان در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا سرویس اطلاعاتی پاکستان نیز در این عملیات همکاری داشته است، گفت: فقط می‌توانم بگویم که این یک عملیات اطلاعاتی بسیار حساس بوده است.

از سوی دیگر، جورج بوش با انتشار بیانیه‌ای مرگ بن لادن را پیروزی آمریکا برای مردان و زنانی دانست که خواهان برقراری صلح در سراسر جهان هستند.

جورج بوش،‌ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در بیانیه خود تاکید کرد: این دستاورد همچنین برای آن دسته از مردمی که خانواده‌های خود را در حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ از دست دادند یک پیروزی بزرگ است.

در ادامه این بیانیه آمده است: باراک اوباما در تماس تلفنی مرگ اسامه بن لادن را به اطلاع من رساند. من به وی و تمام زنان و مردان ارتش آمریکا و جامعه اطلاعاتی تبریک می‌گویم. آنها باعث افتخار دولت و کشور آمریکا هستند. جنگ علیه ترور همچنان ادامه دارد اما آمریکا یک پیام روشن به سراسر جهان اعلام کرد “مهم نیست که چه مقدار زمان طول بکشد، عدالت در نهایت اجرا می‌شود.”

بیل کلینتون،‌ رئیس‌جمهور اسبق آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: من به باراک اوباما، گروه امنیت ملی و اعضای نیروهای مسلح تبریک می‌گویم چرا که آنها توانستند پس از یک دهه خون‌ریزی‌های القاعده عدالت را درباره‌ی بن‌لادن اجرا کنند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به kaleme-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به kaleme@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته