-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۱, شنبه

Posts from Khodnevis for 05/21/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پارازیت: ویزای دانشجویان ایرانی از این به بعد دو ساله، با چندبار امکان ورود خواهد بود

الن ایه‌یر در باره وضعیت ویزای دانشجویان ایرانی که یک‌بار ورود است گفت: «باراک اوباما در پیام نوروزی گفته که جوانان ایران توان ساختن کشوری را دارند که می‌تواند جوابگوی اراده‌شان و خواسته‌هایشان برای کشوری بهتری باشد، و اوباما از ایرانیان حمایت می‌کند و خبر خوش این است که از امروز، دولت آمریکا، تسهیلات بیشتری به دارندگان ویزای تحصیلی می‌دهد.»

او گفت: «ایرانیان متقاضی ویزای تحصیلی، از امروز به جای گرفتن ویزای سه‌ماهه و تک ورودی، ویزای چند ورودی و دو ساله خواهند گرفت.»

او افزود که دانشجویان ایرانی (که در رشته‌های غیر حساس درس می‌خوانند) که الان ساکن آمریکا هستند، پس از خروج، می‌توانند مجددا با ویزای دوساله با امکان چند بار ورود به آمریکا وارد شوند.

این خبر می‌تواند برای هزاران دانشجویان ایرانی خبری مثبت باشد که پس از هر بار خروج از ایالات متحده، مجبورند مجددا برای ورود ویزا بگیرند. این مساله مشکلات فراوانی برای این گروه در سال‌های اخیر بوجود آورده بود.


 


آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی در سوریه
 


آقای خاتمی! با شیطان بیعت می‌کنید!


جناب آقای خاتمی


با عرض سلام و احترام

 

حتما امروز خبر مرتبط با وضعیت سلامتی پدرم عیسی سحرخیز را شنیده‌اید. آنچه باعث شد که این سطور را برایتان به رشته نگارش درآورم، صحبتهای چند روز پیش شما مبنی بر درخواست گذشت خامنهای از ظلمها مردم به نظام و رهبری بود و قولی  خودخواسته از  جانب مردم داده بودید که  ظلم و ستمی که بر آن ها رفته است، را خواهند بخشید.

 

جناب آقای خاتمی ، خودتان از میزان احترام قلبی که برای‌تان قایل هستم، خبر داریدهمین حس احترام بود که من و همسرم خواسته بودیم که زندگی مشترک‌مان را با خطبه عقدی که  شما جاری می‌سازید، شروع شود. امیدوارم خواندن این سطور تلخ، را حمل بر گستاخی بنده ننمایید . من فرزند همان پدری هستم که آسایش خود و خانوادهاش را برای گفتن کلمه حق به خطر انداخت. و من هم از عیسی یاد گرفته‌ام که برای گفتن کلمه حق، ملاحظه هیچ کس را نکنم.

 

آقای خاتمی نمی‌دانم  زجههای مادر «سهراب»ها و «ندا»ها یادتان هست. آقای خاتمی، میدانید وقتی به کسی تجاوز شود، اثار روحی و روانی‌اش تا اخر عمر یادگار خواهد ماند. جناب خاتمی،  نمی‌دانم میتوانید تصور کنید وقتی بچه هفت ساله مادرش  را، عزیزترین کس‌اش را  زیرچرخ‌های ماشینی  پخش شده به سنگفرش خیابان ببیند، چه حالی خواهد داشت؟ بیشتر نمیپرسم که توان تحمل فشار روحی و عصبی ناشی از یاداوری ان صحنه‌ها را ندارم.

با ان که خود را محق می‌دانم ، اما از شما نمیپرسم که با دیدن این همه جنایت، لحظه به این فکر کردهاید که ان روزی که زمام برخی امور به دستان شما بود، به جای کرنش، اندکی بر کج روی ها ایستادگی کرده بودید، شاید دوره گردون، گردشی دیگر داشت و این همه درد و رنج سهم ما مردمان صلح جو نمیشد!! از شما نمی‌پرسم که چرا رهاورد دوران زعامت شما، نکبت و سیاهی احمدی‌نژاد برای ایران بود. از شما نمیپرسم که وقتی نمایندگان رشید مجلس ششم، جلوی یک صدا سازی مجلس و فرمان ملوکانه رستاخیز سازی مجلس پرداختند، شما چه کردید. حتی از شما نخواهم پرسید که ای مرد ناهوشیار، این همه تجربه‌ات، تو را بس نبود که به خود آیی؟  همه این ها را نخواهم پرسید چون که می‌دانم پاسخ معقولی برای آنها ندارید!

اما از شما خواهم پرسید که به چه مجوزی از جانب خود من، از جنایاتی که بر پدرم رفته، گذشت می‌نمایید. و از شما خواهم پرسید، که مگر شما شیعه حسین نیستید؟ پس چگونه با یزید زمان، بیعت می‌کنید؟ چه آنکه آقای خامنه ای روی یزید را سپید کرده است. یزید به حضرت زینب و اسرا اسیبی نرساند، اما در زندان‌های جناب آقای خامنهای اسرا تکه تکه شدند، به شرافت و انسانیت شان تجاوز شد. ایا خامنه ای کم از یزید دارد؟

از شما خواهم پرسید، مگر خود را پیرو علی نمی دانید. مگر علی آن نبود که از زمان شنیدن حکایت زن یهودی که خلخال از پایش ربوده بودند ، گفت که سزاوار است آرزوی مرگ کند.

شما خود حق انتخاب دارید که از جانب خودتان با شیطان بیعت کنید، اما حق ندارید بیعت تان را به نام مردم، مهر بزنید. شما حق ندارید از جانب عیسی سحرخیز، حرفی بزنید که او بارها خامنهای را مسئول مصایب رفته بر مردم دانسته است و حال که دست‌اش از دنیای آزاد کوتاه است، من طنین صدای‌اش خواهم بود، و حرف‌های‌اش را تکرار خواهم کرد. نه تنها حرف‌های او، بلکه حرف های ابوالفضل قدیانی را هم بلند بلند خواهم گفت. خواهم گفت که مسوول تمام این اتفاقات، شخص آقای خامنهای است، هم او که دستور کشتار را در جلوی چشمان حیرت زده میلیون‌ها نفر در خطبه خون داد.

تاریخ شاهد است که ما تا گام آخر، جز مسالمت‌جویی، گامی برنداشتیم. اما طبق همان قرانی که شما به تعد آن لباستان، باید مروج‌اش باشید، جلوی ظلم خون ریز کوتاه نخواهیم آمد.

توصیه من هم به شما ان است که اگر توان ان را ندارید که همراه شوید، دستان خون آلود خامنه‌ای را نشویید. ان که خود را برابر با خدا داند، فرعون استفرعون‌ها اگر گوش شنوایی داشتند، حداقل پس از گفتههای شما، تغییری در رویه می‌دادند. حال آن که جواب تفرعنانهاش از زبان قصاب‌اش در کیهان، خائن خطاب کردن شما باشد.

 

 


 


وقتی مشایی به دنبال حذف رهبری است و اصلاح‌طلبان کنار می‌ایستند

کمتر کسی تصور می‌کرد پس از دو سال از  جمله صریح آیت‌الله خامنه‌ای در حمایت از احمدی‌نژاد ناگهان ورق برگردد و احمدی‌نژاد بشود مهره‌ای در دست اجنه. حالا دیگر در جمهوری اسلامی مقامی نیست که روزانه علیه تیم دولت موضع‌گیری نکند و بر «جریان انحرافی» نتازد. هر روز نیز کشف تازه‌ای از این جریان می‌شود و از تریبون‌های مداح دولت که تا پیش از این در اختیار احمدی‌نژاد و تیم وی بود منتشر می‌شود. فارس، رجا و بسیاری از «نیوز»ها!

در ادامه همین سلسله موضع‌گیری‌های تمام نشدنی امروز نیز خبرگزاری فارس دو گفتگوی تفصیلی با دو چهره‌ی سیاسی اصول‌گرا را منتشر کرده است. اولی مربوط به احمد توکلی، نماینده مجلس است که اطرافیان رییس جمهور را «منحرف، رمال و مفسد اقتصادی» خوانده و تقریبا اتهامی نبوده که به این «جریان انحرافی» نزند و دیگری حجت‌الاسلام حمید رسایی، از حامیان سرسخت و پیشین دولت دهم.

آقای رسایی در این گفتگوی تفصیلی علاوه بر اتهام‌های بسیاری که به تیم دولت و شخص مشایی زده که البته برای کسانی که پیگیر تنش‌ها و اختلافات دولت و خامنه‌ای هستند تازگی ندارد، مواردی را هم بیان کرده که می‌تواند در شناخت مشایی روشن کننده باشد.

وی ابتدا و صراحتا مشایی را «الیاس» می‌نامد. «الیاس» نام یکی از شخصیت‌های سریال‌های تلویزیونی بود که به عنوان شیطان می‌توانست کارهای عجیب و خارالعاده انجام دهد. رسایی می‌گوید احمدی‌نژاد «باهوش» است اما مشایی بصورت «الیاس» در او نفوذ کرده و هدف او هم تنها «اسلام منهای روحانیت» و تقلیل پست رهبری بصورت «تشریفاتی» است.

وی می‌گوید اگرچه حذف روحانيت از صحنه سياسي كشور، شالوده فكري مشايي و همفكران اوست اما مشایی شخصیتی چندوجهی دارد و «در بسياري از اهداف با جريان فتنه اشتراك نظر دارد».

آقای رسایی در پایان سخنانش و برای راهکار هم پیشنهاد می‌کند که افراد نزدیک به مشایی و نیز خود وی دستگیر شوند و برای این کار قوه قضاییه ابتدا «افراد شاخص فتنه‌گر، مانند فائزه و مهدي هاشمي» را دستگیر کند و به اتهامات مالی آنها رسیدگی کند و سپس به حساب مشایی برسد.

حذف ولی فقیه، حذف روحانیت؛ مهمترین دغدغه مقامات جمهوری اسلامی

در جمهوری اسلامی آن هنگام واکنش‌ها و تهدیدها فزونی می گیرد که فرد یا جریانی کوچکترین اشاره‌ای به مساله‌ی محدود کردن اختیارات رهبری یا اسلام منهای روحانیت داشته باشد. آن هنگام است که موج اتهامات ریز و درشت به سمت آن فرد یا جریان گسیل می‌شود. در هنگامه‌ی اصلاحات این بیم و هراس همواره نزد بسیاری از روحانیون عالی‌رتبه و نیز آیت‌الله خامنه‌ای وجود داشت و این افراد بارها و بارها به این موضوع واکنش نشان می‌دادند.

اکنون هم به نظر می‌رسد موضوع نه صرفا یک اختلاف جزیی در زمینه عزل و ابقای یک وزیر باشد؛ بلکه خطری است که از ناحیه ولایت‌پذیری این افراد احساس شده است.

آقای رسایی در این مصاحبه با اشاره به اینکه هدف اسفندیار رحیم مشایی بسیار فراتر از ریاست جمهوری یازدهم است می‌گوید که وی اساسا به اسلام منهای روحانیت اعتقاد دارد و فکر می‌کند مردم هم همراه او اعتقادشان را به روحانیت از دست داده‌اند.

رسایی می‌گوید: «مشايي معتقد است اكثريت جامعه مستضعف‌اند اما وي ضعیف بودن آنها را فقط از بعد مالي نمي‌داند، بلكه معتقد است اكثريت مردم نسبت به دين اعتقاد جدي ندارند، نسبت به غرب تمايل دارند، ضد روحانيت هستند، از نظر مالي فقير و منتظر كمك مسئولان هستند و از نظر سياسي هم نمی‌توانند جريانات سياسي را از هم تفكيك کنند.»‎

آقای حمید رسایی در توضیح اینکه چرا مشایی به این «ورطه» گرفتار آمده است به «فساد اقتصادی وی» اشاره می‌کند و می‌گوید همانطور که در مورد خانواده هاشمی رفسنجانی هم فساد اقتصادی منجر به فساد سیاسی شد؛ در مورد مشایی هم همینگونه است و وی در فساد اقتصادی غوطه‌ور است.

آیا اصلاح‌طلبان به کمک مشایی می‌آیند؟

مشایی و تیم وی اما در مقابل این هجمه سکوت نکرده و گاه و بی‌گاه در مطالب پراکنده‌ای از خودشان دفاع می‌کنند.

اما تیم دولت بطور ضمنی از اصلاح‌طلبان هم گله می‌کند که چرا به کمک این تیم نمی‌آیند و مگر اهداف مشترک نیست!

به عنوان مثال در مطلبی که امروز در «هفت‌صیح آنلاین» منتشر شده آمده است: «ما و سایر اصول‌گرایان پیشرو به راهی که انتخاب کرده‌ایم اعتقاد داریم و از قبل پیش‌بینی هزینه‌های احتمالی را کرده‌ایم و برای آنها برنامه داریم. با شناختی هم که از مهندس مشایی داریم می‌دانیم ایشان نیز در مقابل این تهدیدها کوتاه نخواهند آمد. اما انتظار ما در این مقطع حساس از تمامی آزادگان و اصلاح‌طلبان واقعی این است که اصول‌گرایان پیشرو را که همینک در خط مقدم ایستادگی بر اصول و اصلاحات ایستاده‌اند، تنها نگذارند!»

این سایت در ادامه هم به فشار شدید «اقتدارگرایان» بر مشایی اشاره کرده و نوشته است «با دستگیری دوستان نزدیک مهندس مشایی تلاش می‌شود زمینه‌چینی برای دستگیری مهندس صورت گیرد.»

سایت «هفت صبح آنلاین» در مطلب دیگری هم سعی کرده اصطلاح «جریان انحرافی» را که اصول گرایان برای تیم دولت ساخته‌اند به خود آنها بازگرداند. همچنین در مطلبی افشاگرانه به سبک کیهان هم کوشیده است هویت برخی از دست‌اندرکاران سایت‌های حامی آیت‌الله خامنه‌ای را افشا کند.

در این مطلب که با عنوان «هزینه سایت‌های مافیای رسانه‌ای جریان انحرافی از کجا می‌آید؟» نوشته شده آمده است: «این سایت ها که با محوریت جریان تندرو داخل محافظه کاران و با فعالیت عناصر انحرافی همانند «پیام ت» در سایت ج، «محمد ق» در سایت ت، «مجتبی ت» در سایت ا، «رضا د» (خواهر زاده «مهدی ن») و «حامد ط» در سایت م، «احسان ص» در سایت ج، و افرادی مانند «ر - س» در سایت‌های نسیم، برهان و ... اقدام به انجام حملات تخریبی منظم علیه دولت می‌کنند، در کنار نشریه پنجره متعلق به «ع - ز»، ماهیانه و بنابر برآوردها مبلغی بیش از صد میلیون تومان از بیت المال را می‌بلعند. صاحبان این سایت‌ها باید پاسخ دهند هزینه سالیانه خود را که مجموعا بیش از یک میلیارد تومان می‌شود را از کجا می‌آورند؟


 


اوباما ندا را فراموش نکرد، خاتمی فراموش کرد
 


اتهام جدید؛ ایران با واقعه ۱۱ سپتامبر ارتباط داشته

به گزارش نیویورک تایمز، یکی از این ماموران اطلاعاتی ادعا کرده است که ایران در برنامه‌ریزی این حمله نقش داشته است.

گرچه متن شهادت‌نامه محرمانه باقی مانده اما گفته می‌شود بر اساس ادعای طرح شده، ایران و حزب‌الله لبنان با القاعده همکاری و شرایط را برای سفر هواپیماربایان فراهم کرده‌اند، و ایران محل امن عده‌ای از ماموران القاعده بوده است.

نام این دو مامور سابق امنیتی که گفته شده از اعضای سابق وزارت اطلاعات هستند ذکر نشده است.

سال‌ها پیش وقتی کمیته بررسی واقعه یازده سپتامبر تشکیل شد، از «ارتباط ایرانی» سخن به میان آمد. با این حال تفاوت نگاه ایدئولوژیک القاعده که از اعضای سنی مذهب تشکیل شده با ایرانیان شیعه، باعث ایجاد تردیدهایی در این ارتباط شد.

بر اساس شکایت‌نامه تنظیم شده در دادگاه علیه ایران، عماد مغنیه، فرمانده نظامی حزب‌الله که در سال ۲۰۰۸ کشته شد، برای ایران کار می‌کرده و به عربستان سعودی در سال ۲۰۰۰ برای طراحی حمله به آمریکا سفر کرده بوده است.

مقام‌های امنیتی آمریکا و تهیه کنندگان گزارش ۱۱ سپتامبر سال‌ها قبل، ایران رفت و آمد عده‌ای از اعضای القاعده را پیش از یازده سپتامبر ۲۰۰۱ از خاک خود را فرام کرده است. بنا بر این گزارش، عده‌ای از این اعضا بعدا دست به فعالیت‌های تروریستی هم زده‌اند. اما نویسندگان گزارش شاهدی برای طراحی حمله از سوی ایران و حزب‌الله نیافتاه بودند و خواستار مطالعه و تحقیق بیشتر در این زمینه از سوی دولت آمریکا شدند.

در روزهای اخیر از سیف‌العادل فرمانده جدید القاعده نام برده می‌شود که در طول سالیان اخیر، در ایران نگه‌داری می‌شده است. بنا به گفته دولت آمریکا، سیف‌العادل به توطئه برای قتل شهروندان امریکائی، توطئه برای قتل عمد، توطئه برای نابودی ساختمانها و مایملک ایالات متحده، و توطئه برای نابودی تجهیزات دفاع ملی ایالات متحده متهم است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، یکی از وکلای شاکیان ایران می‌گوید که ایران در تهیه گذرنامه برای تروریست‌ها دست داشته است.


 


اعدام‌های مخفیانه و اعلام نشده در استان خوزستان

به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر این اعدام‌ها در زندان‌های کارون و سپیدار اهواز؛ زندان دزفول و زندان بهبهان انجام شده و اتهام اکثر اعدام شدگان نیز مربوط به حمل و نگهداری مواد مخدر بوده است.

همچنین این کمپین به نقل از برخی شاهدان عینی که به زندان‌های استان خوزستان مراجعه کرده‌اند نوشته است که بسیاری از خانواده‌ها برای تحویل گرفتن جنازه زندانیان‌شان به جلوی زندان آمده بودند. یکی از این شاهدان هم گفته است که اعدام متهمان مواد مخدری به صورت دسته‌جمعی بوده است.

هنوز منابع دیگری این خبر را تایید نکرده‌اند و  منابع رسمی هم در ایران در این زمینه توضیحی نداده‌اند و فقط دادگستری خوزستان از اعدام ۳ نفر در زندان‌های استان خوزستان طی دو ماه گذشته خبر داده است.

جمهوری اسلامی در اعدام‌های دسته‌جمعی سابقه دارد و سال گذشته نیز کمپین بین‌المللی حقوق بشر فاش کرد که ده‌ها نفر در زندان وکیل آباد مشهد بصورت پنهانی و دسته‌جمعی طی چند هفته اعدام شدند. این خبر مدتی بعد تایید شد و مقامات قضایی ایران ۶۰ اعدام در این زندان را مورد تایید قرار دادند. اکثر اعدام‌شدگان زندان وکیل آباد مشهد، محکومان مواد مخدری بودند.

هادی قائمی درباره علت مخفيانه بودن برخی از اعدام ها در ايران چندی پیش به راديو فردا گفته بود که علت اعدام‌های مخفیانه در جمهوری اسلامی، فشارهای بین‌المللی و نیز واهمه داشتن از قضاوت ملت‌هاست.

آقای قائمی گفته بود: «وقتی در يک کشوری اين همه حکم اعدام اجرا شود و يک‌باره در طول مدت يکسال آمار اعدام‌هايش دو برابر يا حتی سه برابر شود، طبيعی است که مثلا در کشور برزيل مردم آنجا واکنش نشان خواهند داد و ریيس جمهور برزيل برای مثال نمی‌تواند با روی خوش با احمدی نژاد ديدار کند.»

همچنین کمپین بین‌المللی حقوق بشر در خصوص احکام اعدام زندانیان مواد مخدر هم چندی پیش نوشته بود که این احکام توسط غلامحسین محسنی‌اژه‌ای صادر می‌شود و وی پس از انتخاب به سمت دادستان کل کشور با صدور بخشنامه‌ای به دادستانی‌های استان‌های مختلف، دستور صدور و اجرای گسترده احکام اعدام متهمان مربوط به مواد مخدر را صادر کرده است.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی در مورد افزایش اعدام‌ها در ایران هشدار داده و ابراز نگرانی کرده‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر چندی پیش نسبت به افزایش اعدام‌ها در ایران ابراز نگرانی کرد و تخمین زد که در سال ۲۰۱۱، تعداد افراد اعدام شده در ایران می‌تواند به «بیش از هزار تن» برسد. سارا لی ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه این سازمان به خبرگزاری فرانسه گفته بود اگر اعدام‌ها در ایران با سرعت کنونی پیش برود، مقامات جمهوری اسلامی «به راحتی» می‌توانند قبل از سال ۲۰۱۱، «بیش از هزار نفر» را در ایران اعدام کنند.

سازمان عفو بين‌الملل هم در بررسی آمار اعدام‌ها در سال ۲۰۱۰، اعلام کرد آمار اعدام در کشور ايران افزایش داشته است. اتحادیه اروپا نیز چندی قبل گفته بود که اعدام‌ها در ایران «به مرز هشدار رسیده است.»

بیشترین حکم اعدام در جهان برای کشور چین است و پس از آن، جمهوری اسلامی رتبه دوم را دارد.


 


هفته‌خوانی: الغوث... الغوث... تا کابینه مولینکس!

 


الغوث...الغوث...


تقریباً پس از ارائه هر کدام از دیدگاه‌های راهبردی «سید محمد خاتمی» در خصوص برون رفت از شرایط فعلی حاکم بر جامعه، تعداد کثیری تلفات بر روی دوش جنبش سبز باقی می‌ماند.

در شرایطی که همه مشغول «سلام و صلوات» برای ختم به خیر کردن غائله‌های پیش آمده پس از صحبت‌های ماه گذشته وی در خصوص «پیش شرط های شرکت در انتخابات» بودند، این هفته هم صحبت‌های خاتمی در «ضرورت عفو و گذشت رهبر از ملت» باعث شد تا ناگهان فریادهای طنزآمیز «الغوث، الغوث.. خلصنا من النار یا رهبر» از طرف ملت بلند شود و کمپین «عذرخواهی از رهبری» با چندین هزار عضو تشکیل و خلاصه روز از نو روزی از نو.

گفتنی است بسیاری از تحلیل‌گران مسائل سیاسی ایران چند روزی است همین طور هاج و واج مانده‌اند که چه اصراری است جناب خاتمی گاه و بی‌گاه با اظهار نظرهای تنش‌زای خود ملتی را به جان هم می‌اندازد و در اردوگاه کودتاچیان عروسی برپا می‌کند.



یک میلیون امضا علیه سلطان!

عجیب ترین اتفاق هفته گذشته این بود که هیچ کدام از  فعالین حقوق زنان حساب علی آقای پروین را کف دستش نگذاشتند و برخلاف روال معمول در قبال صحبت های سلطان واکنشی نشان ندادند.

ماجرا از آن‌جا آغاز شد که چند روز پیش علی پروین در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به پرسش این خبرنگار در خصوص دیدارش با سعید لو و دریافت حکم عضویت در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس پاسخ داد:

«نه بابا كدام حكم هیأت‌مدیره؟ من یك كار شخصی داشتم رفتم پیش آقای سعیدلو. البته خود ایشان هم می‌گفتند چون بحث وزارت ‏ورزش مطرح است او بلاتكلیف است و نمی‌تواند هیچ تصمیمی بگیرد و هزینه‌ای كند. البته شنیده‌ام قرار است یك خانم هم جزو ‏كاندیداهای وزارت ورزش شود اما به نظرم خیلی زشت است كه یك زن وزیر ورزش ایران شود!‏»

البته چند روز پس از اینكه علی پروین «زن بودن» وزیر ورزش را زشت دانست خبر رسید که «طاهره بنی اسد» سرپرست احتمالی وزارت ورزش به دیدار سلطان رفت یا شاید هم سلطان به دیدار وزیر رفت. هر چه که بود گفته می شود در دیدار بنی اسد و سلطان، موضوع بازگشت اسطوره سرخ ها به باشگاه پرسپولیس هم مطرح شده است
.

جالب‌تر اینكه وقتی از علی پروین درباره قول سعیدلو به او در خصوص عضویتش در هیات مدیره پرسیده‌اند، با همان ادبیات منحصر به فردش گفته: «آقا سعیدلو خودش روی هواست!»


از قرارگاه خاتم الانبیا  به پلی تکنیک...

پس از آن که وزیر علوم ،تحقیقات و فن آوری در شهریور سال گذشته اعلام کرده بود که «دانشگاه‌های مخالف با فرهنگ بسیجی با خاک یکسان می شود.»

این هفته در خبرها آمده بود، میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران در ۲۰ زمینه تفاهم نامه‌هایی به امضا رسیده است. «مهر» خبر داده است که علیرضا رهایی - رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نشست امضای تفاهم همکاری با قرارگاه خاتم الانبیا با اشاره به فعالیت های علمی و تحقیقاتی این دانشگاه افزوده است:« با اجرای پروژه های تحقیقاتی در این دانشگاه زمینه همکاری با قرارگاه خاتم الانبیا فراهم شد
.»

این در شرایطی است که ۹ اردیبهشت جاری هزاران دانشجوی این دانشگاه با تجمع در مقابل سلف سرویس این دانشگاه نسبت به سیاست‌های فرهنگی، کمبود امکانات رفاهی و فضای امنیتی موجود در دانشگاه دست به اعتراض زدند.


 گفتنی است فرمانده سپاه پاسداران در هفته گذشته اعلام کرده بود که سپاه با فداکاری از وارد شدن به پروژه‌های زیر صد میلیاردی خودداری می کند تا جا برای فعالیت های اقتصادی شرکت های خصوصی هم باقی بماند حال باید منتظر ماند تا مشخص شود امضای پروژه‌های تحقیقاتی مابین دانشگاه امیرکبیر و قرارگاه خاتم الانبیا که با فرماندهی «رستم قاسمی» بزرگ‌ترین پیمان‌کار حال حاضر کشور در پروژه‌های عمرانی است تا چه حد با فداکاری سپاه صورت گرفته است.

اختر جادوگر و حمله اجنه به ایران خودرو

باور کنید طی هفته‌های گذشته آنقدر درباره این ماجرای «جن و جن‌بازی»خواندیم و نوشتیم از ترس‌مان به خانواده سفارش داده‌ایم اگر امکانش باشد از طریق «اختر جادوگر» -یکی از همسایه های ما در تهران- یک سری اقدامات پیشگیرانه برای دوری از اجنه و کاهش ترس و لرز ما انجام دهند.

باور بفرمایید چند روز پیش در جمع تعدادی از فعالین سیاسی و روزنامه‌نگار در جلسه‌ای مشغول بررسی دقیق شکاف بین دولت و رهبر بودیم که بحث ناخودآگاه به سمت «عباس جنی» و این مسائل کشیده شد و نشان به آن نشان که دو تن از مدعوین جلسه از ترس بی‌هوش شدند به طوری که مجبور شدیم جلسه را متوقف کنیم و به این عزیزان «روحیه و آب قند» بدهیم تا بتوانند در ادامه جلسه بحث و گفتگوی سیاسی شرکت داشته باشند.


به هر حال آخرین خبر این که جریان انحرافی (بخوانید لشکریان اجنه) در تازه‌ترین اقدام خود درصدد خرید ۴.۹ درصد از سهام شرکت ایران خودرو بودند.

 

مشرق نوشت :«مدیرعامل فعلی گروه سایپا که با غفلت وزیر سابق صنایع و معادن بر این پست تکیه زد تمام پیشرفت خود را مدیون حمایت جریان انحرافی دولت است و از گزینه های اصلی برای تصاحب پست وزارت ادغام شده صنایع و معادن و بازرگانی می باشد. در این میان از یک چهره پنهانی که مدیریت اصلی بخش صنعتی وابسته به جریان انحرافی را در اختیار دارد به نام سید حسن -م  نباید به راحتی گذشت.»


کابینه مولینکس!


در این هاگیر واگیر مخلوط کردن کابینه با مخلوط کن، عزل و نصب وزیران و گیس کشی دولت و مجلس و در شرایطی که وزارت جدید التاسیس نفت و نیرو بدون صاحب مانده است این وسط بعد از ۳۶ سال ریاست سازمان اوپک به ایران رسیده است.


بر همین اساس سیدعماد حسینی نماینده مجلس درباره تاثیرات این ادغام در ریاست ایران بر اوپک گفته است: «اما در شرایط کنونی که پس از ۳۶ سال ریاست اوپک را بر عهده گرفتیم، شایسته نبود که درست در همین برهه یک‌ساله دولت دست به چنین اقداماتی زده و دو سه رئیس عوض شود.»

پیش از این گفته می شد اسفندیار رحیم مشایی و مجید نامجو، گزینه های ایران برای ریاست بر اوپک هستند.احتمال داشت
احمدی نژاد هم که در گفتگوی زنده تلویزیونی اعلام کرده بود خود شخصاً سرپرستی وزارت نفت را به عهده خواهد گرفت در این اجلاس شرکت کند که البته این موضوع با انتقاد سایت های اصولگرا روبه رو شد که معتقد بودند شأن رئیس جمهور بالاتر از آن است که در اجلاسی در سطح وزیران شرکت نماید.

هر چند امروز اعلام شد که به دنبال طرح سئوالات مختلف از اعضاي شوراي نگهبان در خصوص قانوني يا غيرقانوني بودن سرپرستي شخص رئيس جمهور بر وزارت نفت، تعدادي از اعضا مطابق آئين نامه داخلي شوراي نگهبان قانون اساسي از اين نهاد استفساريه‌اي را مطرح كردند كه شوراي نگهبان،آن را خلاف اصل ۱۳۵ قانون اساسي و غیر قانونی تشخيص داده است.


اجنه در کابینه اصلاحات هم بودند

پس از آن‌که ابعاد جدیدی از اقدامات «جن باز دولت» توسط سایت «جوان آنلاین» ارگان رسمی سپاه پاسداران منتشر شد و در آن از ۳۶۰ فقره تجاوز به زنان و دختران باکره با همکاری اجنه و دستیابی به قدرت‌های ماورایی از طریق «نجاست قرآن»  و «خوردن مدفوع خشک شده» توسط عباس غفاری پرده برداشته شد اما در آخرین روز هفته «رضا طلایی نیک» معاون امور قواي دبيرخانه مجمع تشخيص مصحلت نظام در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس گفت: «برخي از دستگيرشدگان اخير در رابطه با جريان انحرافي در دولت اصلاحات نيز به برخي از مقامات ارشد قوه مجريه نزديك شده بودند و همانند ارتباطات اخيرشان با برخي از كانون‌هاي مرتبط با دولت با دولت اصلاحات نيز چنين ارتباطي را برقرار كرده بودند.»


خودکفایی در تولید شیشه و کراک


اگر در طی هفته پیش رو شاهد تجمع و اعتصاب غذای برخی از «ساقی‌های زحمتکش پارک‌های تهران و شهرستان‌ها» در مقابل مجلس شواری اسلامی بودید تعجب نکنید.


در شرایطی که تقریبا خرید دو تا نان سنگک در طول یک هفته جزو افتخارات هر پدری برای تامین امکانات رفاهی مازاد برای همسر و فرزندان خود محسوب می شود اما خبر رسیده است که قیمت مواد مخدر در ایران نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

یکی از اساتید دانشگاه که گویا «مظنه قیمت» را داشته است اعلام کرد: «در سال گذشته شیشه در ایران کیلویی ۹۰ میلیون تومان بود و کراک ۱۴۰ میلیون تومان قیمت داشت. اما امسال قیمت شیشه ایرانی که در همین تهران، در حمام‌ها و زیر راه پله‌ها تولید می‌شود ۷ میلیون تومان و کراک ۱۱ میلیون تومان شده است.»

البته این استاد دانشگاه نقش «هدفمندی یارانه‌ها» را در کاهش قیمت مواد زهرماری دخیل ندانسته و افزوده است : «دلیل اصلی این کاهش قیمت، بالا رفتن دانش باندهای مواد مخدر و ارزان بودن دسترسی به مواد خام است.»

آقای ابهری با اشاره به خودکفایی برادران اهل عمل در زمینه تولید مواد مخدر و اینکه در حال حاضر ایران صادر کننده مواد مخدر صنعتی به مالزی و جنوب شرق آسیا شده اضافه کرد: «زمانی از تایلند و مالزی شیشه به ایران قاچاق می‌شد، اما اکنون برعکس است. الان از ایران شیشه می رود آنجا و در همین زمینه الان نزدیک به ۱۹۰ نفر زندانی در زندان‌های این کشورها داریم.»



باتوم به سیسمونی نوزادان اضافه می شود؟

سردار همدانی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به تشکیل بسیج نوزادان با ترجمه بخش‌هایی از صحبت‌های شیرین این نوباوگان بسیجی که هنوز قدرت تکلم کامل ندارند و در واحد رختخواب سیسمونی فعالیت می کنند گفت: «پیام بسیج نوزادان این است که ما به دشمنان اعلام می‌کنیم می‌خواهیم آینده را بسازیم و این کودکان بهتر از ما از این نظام و انقلاب پاسداری خواهند کرد.»

 


 


سبز ...
 


توکلی: میرحسین قدرت تحريک مردم در برابر رهبری را دارد؛ احمدی‌نژاد ندارد

 احمد توکلی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در گفتگویی تفصیلی با خبرگزاری فارس با بیان اینکه این موضوع را پیشتر و قبل از انتخابات پیش‌بینی کرده و با دیگران هم در میان گذاشته بود اضافه می‌کند که هم میرحسین و هم احمدی‌نژاد سعی کردند در برابر آیت‌الله خامنه‌ای بایستند اما میرحسین موفق شد جامعه را تحریک کند «هرچند ناکام ماند»، ولی احمدی‌نژاد خواست و نتوانست.

وی با بیان اینکه «مقابله با رهبري، سم مهلكي براي جامعه است» اضافه می‌کند: «مزيتي براي احمدي نژاد بر موسوي قائل نيستم و فقط به همین دلیل تصمیم گرفتم از روی اضطرار به احمدی‌نژاد رای بدهم، چراکه قدرت ایستادن مقابل رهبری را ندارد.»

احمد توکلی در بخش دیگری از گفتگوی خود سرپرستی محمود احمدی‌نژاد بر وزارت نفت را هم مخالف قانون اساسی دانست و اعلام کرد که شورای نگهبان نیز روز شنبه نظر خود مبنی بر غیرقانونی بودن این اقدام رئیس جمهور را اعلام خواهد کرد. در همین حال خبرگزاری فارس هم به نقل از برخی اعضای شورای نگهبان نوشته است که احمدی‌نژاد نمی‌تواند سرپرست وزارت نفت باشد و این اقدام، غیرقانونی است.

این نماینده اصول‌گرا ضمن بیان ابعاد تازه‌اي از ماجرهاي جنجالي دولت و مجلس گفته است که دیگر مجلس لزومی نمی‌بیند در برابر دولت صبر پیشه کند، چراکه «شرایط عوض شده و دیگر احمدی‌نژاد، آن احمدی‌نژاد سابق نیست.»

وی همچنین با اشاره به اینکه «مجلس در گذشته مقابل دولت ضعف نشان داد» گفته است که «اعتراضات سنگيني در فضاي مجلس به طور خصوصي شنیده می‌شود»  و «برداشت من اين است كه مجلس مانند گذشته رفتار نخواهد كرد.»

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین در خصوص ادغام وزارتخانه‌ها گفت که این کار به این دلیل بود که احمدی‌نژاد تمایلی نداشت با وزیر این وزارتخانه‌ها کار کند و در واقع «۳ وزير عزل شده با فرد معلوم‌الحال كنار آقاي احمدي نژاد مساله داشتند.»

اشاره آقای توکلی به اسفندیار رحیم مشایی است که پیشتر و در جریان عزل تحقیرآمیز وزیر امور خارجه هم فاش شد که منوچهر متکی با مشایی مشکل داشته و رییس جمهور از آنجا که به ادعای اصول‌گرایان پیرو مشایی است، دست به این نوع عزل زده است.

این نماینده منتقد دولت با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر مخالفت‌های سیاسی و عملکردی با دولت احمدی نژاد «اختلاف مبنایی» هم دارد به تیم احمدی‌نژاد هم حمله کرد و در این زمینه افزود: «الان اصلی‌ترین افراد پیرامون احمدی نژاد یا منحرفند، یا متهم به فساد مالی و یا هردو.»

وی تصریح کرد: «کسانی که شیعیان آنان را معصوم می‌دانند، دست به دامن ساحران و غیب‌گویان نمی‌شوند.»

رئیس مرکز پژوهش های مجلس نحوه پرداخت یارانه نقدی را هم زیانبار دانست و گفت: «هم اکنون این شیوه احمدی‌نژاد، ضد کارآیی عمل می‌کند و با ایجاد درآمد بدون مشارکت، در بلند مدت ضد عدالت هم خواهد بود.»

پس از فاش شدن اختلافات آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد بر سر عزل و ابقای وزیر اطلاعات،‌ و پس از آگاه شدن بسیاری از مقامات و چهره‌های سیاسی از اینکه نظر آیت‌الله خامنه‌ای از احمدی‌نژاد دور شده است، موج مصاحبه‌ها و موضع‌گیری‌های تند علیه رییس جمهور و تیم وی آغاز شد و هر چه پبش رفت، شدت بیشتری هم گرفت. بسیاری از افرادی که پیش از این از هواداران احمدی‌نژاد بودند، همچون جنتی و مصباح یزدی؛ اینک علیه رییس دولت و تیم وی موضع‌گیری‌های تند می‌کنند.

همچنین همزمان با این موضع‌گیری‌ها، اطرافیان احمدی‌نژاد و به‌خصوص اسفندیار رحیم مشایی در فشار قرار گرفتند و هر روز یکی از نزدیکان و وابستگان آنها نیز بازداشت می‌شود.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته