-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۱, یکشنبه

Posts from Khodnevis for 05/01/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



هشدار تلویحی خامنه‌ای به احمدی‌نژاد: این رفتارهای دشمن شادکن مذموم است

علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی دیروز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در دیدار رئیس و اعضای شورای‌عالی استان‌ها و شهرداران مراکز استان‌ها ضمن یادآوری یکی از سخنان آیت الله خمینی، تلویحا به دولت هشدار داد هر گونه اقدامی که وی آنها را مسبب خوشحالی و جنجان دشمنان و ناراحتی دوستان خواند، مذموم دانست.

در همین راستا برخی از نمايندگان مجلس در تذكرهاي جداگانه‌اي خواستار غيرعلني شدن جلسه مجلس شدند. پیش‌تر نیز زمزمه هایی پیرامون طرح سئوال از رئیس جمهور که بی‌شباهت به طرح عدم کفایت سیاسی وی نیست از درون مجلس و محافل نزدیک به اصولگرایان سنتی شنیده شد.

به گزارش فارس، جبار كوچكي‌نژاد نماينده رشت عصر دیروز در جريان بررسي لايحه بودجه با استناد به تبصره ماده ۲۱۷ و تبصره ماده ۲۰۳ آئين‌نامه داخلي مجلس‌ تاکید کرد: «حوادث تلخي در كشور پيش آمده و مدام مردم نسبت به آن از ما سؤال مي‌كنند.»

وی افزود: «هر روز كه ما از اين ماجرا فاصله مي‌گيريم، متأسفانه عمق آن بيشتر شده و دامنه‌اش هم گسترده‌تر مي‌شود، لذا پيشنهاد مي‌كنم نامه‌اي كه تعدادي از نمايندگان و با بيش از ۱۰ امضا طبق ماده ۱۰۳ تقديم شما شده است، مورد توجه واقع شده و جلسه را هم غير‌علني كرده و مباحثي را كه نمايندگان دارند، توجه كنيم تا بتونيم راه‌حلي را براي رفع اين مشكل كشور پيدا كنيم».

عباسعلي نورا نماينده مردم زابل نيز با استناد به اصل ۸ قانون اساسي مبني بر اينكه در جمهوري اسلامي ايران دعوت به خير و امر به معروف وظيفه همگان است، گفت: «بر اساس اصل ۵ قانون اساسي كه ولايت امر و امت برعهده ولي فقيه است و همچنين اصل 8 كه هيچ كس نمي‌تواند اعمال حق خويش را وسيله اضرار به غير به خلاف منافع عمومي كند و اصل ۸۴ قانون اساسي كه بر اساس آن هر نماينده در برابر همه ملت مسئول است و حق دارد در تمام مسائل اظهار نظر كند لذا نكاتي را بيان مي‌كنم.»

وي می افزاید: «جريان انحرافي از ساعاتي پيش در نهاد دولتي در تلاش است كه به روش‌هاي غير‌اصولي و غير‌منطقي و با ابزار زور اقدامات نابخردانه‌اي را انجام دهد و آنها تمام انرژي خود را در جهت تشويش اذهان عمومي به كار گرفته‌اند و ‌لحظاتي است كه ‌قصد دارند ‌بيانيه‌اي ‌را به امضاي وزراي دولت و استانداران برسانند. در عين حال چند تن از استانداران اعلام كرده‌اند كه فشار روي ما زياد است لذا ما به وزير كشور تذكر مي‌دهيم كه شما بايد توجه كنيد كه اين كشور‌، كشور امام زمان، امامت و ائمه معصومين است و به اين سادگي نيست كه شما بخواهيد توطئه را از درون آغاز كنيد.»

نورا ادامه داد: «خوشحالم كه تأكيد كنم تا اين لحظه استانداران و وزرا مقاومت كرده‌اند و حاضر نشده‌اند به زير بار اين ذلت بروند.! ما تا كي بايد شاهد باشيم كه جريان انحرافي آن هم در درون دولت ما چنين اقدامات نابخردانه‌اي را انجام مي‌دهد؟»

وی ضمن تاکید بر آنچه لزوم گوش به فرمان بودن ولی فقیه  خواند اظهار کرد: «همگان از جمله دولت، مجلس، حزب‌‌الله، اصولگرا و حيت برادران اصلاح‌طلب بايد در جهت ولي فقيه حركت كنند؛ خوشحاليم كه بسياري از اين استانداران اين نامه را تاكنون امضا نكرده‌اند.»

این نماینده مجلس در پایان خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: «ما از شما به عنوان رئيس مجلس همانطور كه نماينده رشت گفت انتظار داريم كه جلسه غير‌علني براي اين مسأله برگزار كنيد تا ما دردل‌هاي جامعه را بشكافيم؛ اگر اين وضع ادامه پيدا كند، اينها در درون جامعه شكاف ايجاد مي‌كنند. امروز در شرايطي كه استكبار از انقلاب ما ترس داشته و دنياي بيروني و همگان مي‌دانند كه حركت‌هايي كه در منطقه انجام مي‌شود، از انقلاب اسلامي ما است. از آنها هيچ بعيد نيست كه مي‌خواهند جهت اطلاعاتي و فكري جامعه ما را از آن سويي كه بايد تقويت شود منحرف كنند.»

علی لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکرات گفت: «البته آنها توفيق چنين كاري نخواهند يافت و شما خيالتان راحت باشد.»

در پی اظهارات لاریجانی شعرهای مرگ بر ضد ولایت فقیه از سوی نمایندگان سر داده شد.

در همین زمینه سردار سرلشكر غلامعلي رشيد جانشين رييس ستاد كل نيروهاي مسلح نیز مقامات مسئول، به تبعیت از «ولایت فقیه» به عنوان یک «شاخص» و «راهنما» فراخواند.

در این میان اما «صراط نیوز» به نقل از منابع آگاه، از پایان غیبت نه روزه احمدی‌نژاد و شرکت او در جلسه فردای هیئت دلت خبر داده است.

بر اساس خبر این سایت، پس از غیبت نه روزه احمدی نژاد در جلسه روزهای یکشنبه و چهارشنبه هیئت دولت در هفته گذشته و برگزاری جلسه مذکور به ریاست معاون اول ، وی قرار است فردا در  جلسه بعداز ظهر هیئت دولت حضور  خواهد یافت

به گزارش صراط نیوز، رئیس جمهور پس از جلسه دولت در میان خبرنگاران حاضر خواهد شد

صراط نیوز همچنین پیش بینی کرده است احمدی‌نژاد در اظهارات فردای خود در بین خبرنگاران مردم را به همدلی و حرکت در خط ولایت دعوت نموده و با شرکت در جلسه فردای هیئت وزیران ضمن پایان بخشیدن به تمام شایعات، آنچه «توطئه دشمنان» خوانده است را خنثی کرده و مانند گذشته به تلاش و آبادانی بپردازد. 

 


 


اصلاح طلبان در فهرست انتخاباتی حلقه احمدی نژاد

 

امیری فر در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «ما اصولگرایان را اصولگرا نمی‌دانیم و معتقدیم اصول‌گرایی مانند جناح راست سنتی شده و خاصیتش را از دست داده است. ما نام‌مان اصولگرا نیست. جناح راست وقتی خاصیتش را از دست داد اسمش را عوض كرد. مثلا اسمش را گذاشت آبادگران تا رسید به اصول‌گرایی. ما پیشنهاد كردیم در اتاق فكرمان یك اسم مناسبی برای خودمان تعیین كنیم. یك پیشنهادهایی هست اما هنوز به نتیجه نرسیده. اما قطعا اسم ما اصولگرا نیست ... در جریان اصولگرایی افرادی هستند كه از قدیم مسوولیت دارند و من نمی‌خواهم اسمشان را ببرم، چون شما هم می‌دانید كه چه كسانی هستند. این عده خاص از قدیم می‌خواهند مسوول باشند و الان هم كه سنی از آنها گذشته همچنان حضور در پست‌ها را دوست دارند در نتیجه می‌خواهند مثل دوره قبل احمدی‌نژاد را تحت فشار بگذارند كه با اصولگرایان ائتلاف كند. اما من از شما می‌پرسم كه نتیجه دور قبل انتخابات مجلس و ائتلاف ما با اصولگرایان چه شد؟ الان مثلا در تهران چند نماینده طرفدار احمدی‌نژاد هستند؛ خیلی كم. پس چرا ما باید دوباره ائتلاف كنیم. لزومی ندارد. ما می‌آییم افراد مردمی و متقی و چهره‌های جدید و جوان را معرفی می‌كنیم. حتی ممكن است افرادی از گروه‌های اصلاح‌طلب كه در حاشیه هستند در لیست ما قرار بگیرند.»

 

وی در پاسخ به سوال مصاحبه کننده که از ائتلاف با اصلاح طلبان اظهار تعجب کرده بود گفت: «تمام اصلاح‌طلبان كه با نظام مشكل ندارند. تمام آن ۱۳ میلیون رای‌دهنده كه ضد انقلاب نیستند، اما آنها كه به نام اصول‌گرایی می‌خواهند تا آخر عمر قیم مردم باشند قطعا در این لیست نیستند چراكه می‌خواهند تا آخر عمر نماینده مردم باشند.» وی همچنین پیش‌بینی کرد که ائتلاف این گروه در مقابل اصول‌گرایان دو سوم کرسی‌های مجلس را به دست آورد.

 

این نخستین بار نیست که احمدی‌نژاد و حلقه اطرافیان او از اصولگرایان سنتی انتقاد می‌کنند اما تاکنون کمتر سخنی از احتمال ائتلاف با اصلاح‌طلبان از این طیف به گوش رسیده بود. به نظر می‌رسد پس از کودتای انتخاباتی سال ۸۸ مشایی و تیم همراه او سعی می‌کنند خط خود را از نیروهای اصولگرای نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای جدا کنند و مسئولیت کشتارهای خیابانی، بازداشت‌ها و اعدام‌ها را به گردن ایشان بیاندازند.

 

امیری در بخش دیگری از سخنانش دلیل مخالفت اصولگرایان با مشایی را احتمال معرفی او از جانب احمدی‌نژاد به عنوان جانشینش در انتخابات ریاست جمهوری آینده عنوان کرد و گفت «اینها از اینكه یك دفعه آقای احمدی‌نژاد با توجه به محبوبیتی كه دارد، بگوید گزینه من آقای مشایی است و توده مردمی كه به ایشان علاقه دارند به مشایی رای بدهند، نگران هستند. بنابراین می‌خواهند مشایی را تخریب كنند؛ آن هم با بی‌انصافی تمام.»

 

ضمنا این گفتگو پس از انتشار واکنش محافظه کاران سنتی را بر انگیخته تا حدی که روزنامه  کیهان، امیری‌فر را تهدید به افشاگری کرده است.


 


رجب‌علی مزروعی: به رای مردم درباره نظام آینده گردن می‌نهیم

مزروعی در سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتقاد خود و یارانش به امکان اصلاح در نظام جمهوری‌اسلامی به این نکته اشاره کرد که وی و یارانش معتقد به اصلاحات در روش و هدف هستند. زیرا معتقدند از این راه هزینه کمتری به مردم وارد می‌شود. مزروعی همچنین با اشاره به این نکته که این اصلاحات شامل اصلاحات ساختاری در نظام هم می‌شود چنین گفت: «درباره نظام آینده به رای مردم احترام می‌گذاریم. بنده به شخصه به هر نظامی که مردم رای بدهند گردن می‌نهم گرچه شاید آن نوع از نظام انتخاب خود من نباشد.»


وی که با تازگی به عنوان سخنگوی شاخه برون مرزی سازمان مجاهدین انقلاب نیز انتخاب شده، در پاسخ به سوالی درباره شورای هماهنگی راه سبز امید و عملکرد آن، اعلام کرد که این شورا در داخل کشور تشکیل شده و با توجه به شرایطی که در داخل وجود دارد، شاید نتوان انتظار بیشتری هم از آن داشت. عضو شورای مرکزی حزب مشارکت همچنین اعلام کرد که  عدم معرفی اعضای شورای هماهنگی خواست میرحسین موسوی و مهدی کروبی است. 


نماینده مجلس ششم اما اعلام کرد که وجود شورای هماهنگی راه سبز امید، به معنای مانع برای فعالیت‌های دیگر گروه‌های حاضر در جامعه نیست و هر گروهی که تصور می‌کند در شرایط فعلی می‌تواند باری از دوش جنبش بردارد، باید وارد میدان شود.


مزروعی اضافه کرد: «اگر ما می‌گوییم اجرای بدون تنازل قانون اساسی، این سخنی است که موسوی و کروبی به عنوان رهبران جنبش سبز مطرح کرده‌اند. ما معتقدیم نمادهای جنبش سبز موسوی و کروبی هستند. حضور مردم در خیابان‌ها به دعوت آن‌ها بوده است. در راه‌پیمایی‌هایی مثل ۲۵ خرداد حضور مردم تنها به دلیل دعوت موسوی و کروبی بوده. هیچ حزب و گروهی - حتی مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب - هم نمی‌تواند ادعا کند که باعث حضور مردم شده است. حتی این احزاب اگر بیانیه هم بدهند مردم به خیابان نخواهند آمد.»


رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران همچنین با اشاره به وجود تکثر در جنبش سبز و حضور عقاید و آرای مختلف در این جنبش چنین گفت:«تمام کروه‌هایی که تصور می‌کنند منشور جنبش نمی‌تواندپاسخ‌گوی نیاز آن‌ها باشد، باید فعالیت کنند و تلاش کنند که درعرصه عمومی افراد را با خود همراه کرده و جنبشی اجتماعی را شکل دهند.»


وی همچنین درباره شروط خاتمی برای حضور در انتخابات نیز چنین سخن گفت: «بحث‌های آقای خاتمی با هماهنگی دیگر گروه‌های اصلاح طلب نبوده است. اما مخالفتی با آن‌ها وجود ندارد. مشخص است که در صورت عدم تحقق چنین شرایطی، و اگر قرار باشد که اوضاع بر همین منوال باشد، اصلاح‌طلبان درانتخابات شرکت نخواهند کرد.»


سخنگوی شاخه خارج از کشور سازمان مجاهدین انقلاب با اشاره به این نمته بین فعالان قومی و فعالان جنبش سبز عدم اعتماد وجود دارد گفت:« این عدم اعتماد ربطی هم به بحث‌های نظری ندارد. به نظر می‌رسد که جنبش سبز باید کمی بیشتر به مطالبات اقوام توجه کند تا این اعتماد کم کم به وجود بیاید.»


 وی همچنین درباره ارتباط با دیگر گروه‌های اپوزیسیون چنین سخن گفت: «حتما این آمادگی وجود دارد با گروه‌های اپوزیسیون بحث و گفت‌وگو شکل گیرد. اما مشکلی که وجود دارد این است که مشخص نیست باید با چه گروهی صحبت کرد و کدام گروه نماینده مطالبات مردم است. به هر حال گروهی که مدعی است مطالبات مردم را نمایندگی می‌کند، باید نماد و نشانه‌ای هم برای اثبت این حرف داشته باشد.»


 


شعر( غنچه و خاک )

غنچه و خاک

 

غنچـــه بخندید و گفت: خــاک مرا بستر است

 

بَــذر نکویــی بَرــَد، آن کــه بلنــد اَختــــر است

 

دیــده به خورشید بَرم، تا کــه مــرا جـــان دهد

 

ابــــــر ببیند مَـــرا، شبنـــــم و بـــــاران دهـــد

 

خاک چــو دیــد همتـــم، ریشــۀ من نــاز کــرد

 

بــر سَــر شـوق آمــد و لب بـه سخن بــاز کرد

 

گفت مَـرا خـــار و گُل هـــر دو بــه اندازه است

 

ساغـــر من را نِگـــر؛ صبــــر به پیمانـــه است

 

چونکــه زِ مَن بهــره یافت، خاک مُطلا شُـدش

 

سُرمه به چشمش شدم،آنکه مسیحا شُدش

 

آنکــه نبــود راه راست، خـانــۀ ویرانـــه داشت

 

نسبت بیگانـــه داد، میـــوۀ بـی دانـــه کاشت

 

راز کـــه شُــد بَــر ملا؛ خنــده هویـــدا شُدش

 

زین همه بُردباریش، غنچـه که شیــدا شُدش

 

عطر فشان کرد بَرَش،چشم گذاشت سوی او

 

عشـــق بیاموختـش، بــوســـــه زَدش روی او

 

م.ش. شانی

 

 


 


چرا هوشنگ اسدی در برابر حمله‌های مصداقی سکوت می‌کند؟


انتشار کتاب «نامه‌هایی به شکنجه‌گرم» هوشنگ اسدی، واکنش‌های متفاوتی را در عرصه نشریات فارسی زبان و بین‌المللی ایجاد کرد. مهم‌ترین رویداد ماه‌های اخیر، انتشار خبر اختصاص جایزه جهانی کتاب حقوق بشر به کتاب و اسدی می‌باشد. پس از انتشار این خبر، که برای ایرانیان باعث افتخار باید باشد، ایرج مصداقی، فعال سیاسی و  محققی که جنایت‌های رژیم اسلامی در ۳۲ سال گذشته را برملا کرده و او را منبع معتبری می‌شناسند، هم اعتبار کتاب و هم اعتبار اسدی را زیر سوال برده است.

هوشنگ اسدی روزنامه‌نگاری سرشناس است. سابقه‌ی طولای او در تاریخ روزنامه‌نگاری ایران قابل کتمان نیست. نام بهار ایرانی را بچه‌های سینمایی خوانده‌اند و شنیده‌اند. نام مستعاری است که هوشنگ اسدی در سال‌های بعد از آزادی از زندان استفاده می‌کرده تا بار حمله به مجله گزارش فیلم کاهش یابد، اما هنوز معلوم نشده که آیا با اسامی دیگری نیز در مجله‌ها و روزنامه‌های دیگر فعالیت می‌کرده یا نه، همان اتهامی که ایرج مصداقی به او وارد کرده و هنوز هم وارد می‌کند.

آقای مصداقی می‌گوید که هوشنگ اسدی دروغ می‌گوید. هوشنگ اسدی در کتاب خود «نامه‌هایی به شکنجه‌گرم» از کسانی نام برده که زنده نیستند و اگر هم باشند، به ادعاهای او پاسخ نخواهند داد. اسدی آیا شاهدی برای انبوه ادعاهای خود دارد؟

ایرج مصداقی سال‌های متمادی است که به اسدی حمله می‌کند. اسدی اما هیچگاه پاسخ مستدلی به اتهام‌های وارده نداده است. اسدی گویا می‌خواهد شان خود را ورای شان آقای مصداقی  نشان دهد. این انتخاب خود او است، ولی باید بداند که بی پاسخ گذاشتن ادعا و موضع‌ نگرفتن، ضعف و نداشتن پاسخ دیده می‌شود.

بنده اگر به جای آقای اسدی بودم و به صحت نوشته‌هایم یقین داشتم، حتما پاسخ  آقای مصداقی را می‌دادم و او را به چالش می‌کشیدم. سکوت آقای اسدی اگر نشانه «رضا» نیست، پس نشانه چیست؟


هوشنگ اسدی یک روزنامه‌نگار سرشناس و با سابقه است و بهتر از خواننده‌گان آثارش می‌داند که سستی در برابر تهمت زننده و احیانا کسی که شاید دروغی بر او می‌بندد، هم اعتبار خودش، هم همسرش و هم مجموعه‌هایی که در آنها کار می‌کند را زیر سوال می‌برد و همه بابت سکوت او هزینه زیادی خواهند داد. سکوت همکاران قدیمی آقای اسدی هم معنایی جز پذیرش صحت اتهام‌های وارده ندارد و نخواهد داشت.

آقای اسدی اما می‌تواند برای اثبات بی‌گناهی خود، سیاوش وار به درون آتش برود و اگر پاک باشد، سالم از میان آتش بیرون خواهد آمد. اگر آقای هوشنگ اسدی یقین دارند که کار مصداقی، مصداق «افترا»زنی، ایجاد تنفر و انحراف افکار عمومی از طریق جعل واقعیت است، پیشنهاد همه عقلا باید شکایت رسمی از «تهمت زن» باشد. اگر عقلا هنوز بر سر عقل باشند.

م.ا.ز.


 


طرح پوستر اخراجی‌ها ۳ دزدی از آب درآمد

 

پوستر فیلم اخراجی‌ها۳ دزدی آشکار از روی طرحی از «علی‌دیواندری» است که سال‌ها پیش برنده جایزه اول جشنواره بین‌المللی كاریكاتور «قوچ طلایی» شده است.

حیدر رایی که طراحی این پوستر را برعهده داشته است، پیش‌تر گفته بود که «در گفت‌وگو با کارگردان و موضوعی که به آن توجه کرده» این پوستر را طراحی کرده است، اما شباهت بی‌کم و کاست پوستر این فیلم با کاریکاتوری که برنده جشنواره جشنواره بین‌المللی كاریكاتور «قوچ طلایی» سال ۱۹۹۷ قبرس شده است نشان می‌دهد که این گفت‌وگو فقط در «دزدی هنری» او نقش داشته است!

طرحی که حیدر رضایی آن را دزدیده، همچنین در کتاب «لبخند بزن مونا لیزا» شامل طرح‌های از علی دیواندری، در سال ۱۳۸۰ توسط انتشارات روزنه منتشر شده است.

این طرح همچنین پیشتر در نشریات مختلف خارجی و داخلی مثل حیات نو و دنیای سخن چاپ شده است.

حیدر رضایی، سال‌هاست که به طراحی مشغول است و بعید می‌رسد که وی این کاریکاتور علی دیواندری را قبل از طراحی پوستر فیلم اخراجی‌ها۳ ندیده باشد.

اکران فیلم اخراجی‌ها۳ واکنش‌های زیادی را در میان مخالفان حکومت و دولت ایران برانگیخت و بعضی نیز گفتند که پوستر این فیلم توهین به معترضان است. 


 


شیشه عمر رژیم
 


اتحادیه اروپا: ایران نوجوانان را اعدام نکند

کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد که «خبر اعدام چهار محکوم جوان در ملاعام که هفته پیش در بندر عباس به دار آویخته شدند رقت‌آور بود؛ به ویژه آنکه دو تن از آنان، در زمان ارتکاب جرم منتسب به آنها کمتر از ۱۸ سال داشته‌اند.»


خبرگزاری‌های جمهوری‌اسلامی روز پنجشنبه اعلام کرده بودند که چهار تن در بندرعباس در ملاعام به چوبه دار آویخته شدند. در این اخبار هیچ اشاره‌ای به هویت افراد نشده بود، اما اتهام آنان قتل و تجاوز به عنف اعلام شده است. یکی از مسوولان نیروی انتظامی بندرعباس هدف از اعدام این افراد را عبرت دیگران دانسته و اضافه کرده بود: «اعدام این افراد با حضور مقامات سیاسی، انتظامی و قضایی و در پوشش کامل امنیتی، انتظامی و ترافیکی و حضور خبرنگاران رسانه‌ها در بوستان ساحلی غدیر بندرعباس به دار مجازات آویخته شده و به سزای اعمال شوم خود رسیدند.»


این افراد در حالی اعدام شدند که براساس آمار نهادهای بین‌المللی ایران بیشترین نرخ اعدام نسبت به جمعیت را در دنیا داراست. آن‌گونه که سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است سال گذشته میلادی ۱۳ نفر در ایران در ملاعام اعدام شدند، که برابر کل اعدام‌های دیگر نقاط دنیا است. از سوی دیگر براساس آمار این سازمان سال گذشته ۲۵۲ نفر را مجموعا اعدام کرده است. 


این در حالی است که در در چهار ماهی که از سال جاری میلادی می‌گذرد بیش از ۱۰۰ مود حکم اعدام در ایران اجرا شده است. 

 


 


طلسم و تسخیر اجنه در دولت احمدی‌نژاد

حسین فدایی نماینده مجلس از حوزه تهران در جریان یک سخنرانی درباره حامیان رئیس جمهور گفته است: «جریان انحرافی، یک جریان فاسد و فرصت‌طلب است که از یک حرکت و جریان شیطانی برخوردار شده است.»


به گزارش فارس وی گفته است: «این جریان، عصر غیبت را پایان‌ یافته و عصر حاضر را عصر حضور می‌شمارد و عصر حاضر را به عنوان عصر تبعیت از ولی فقیه و ولی امر مسلمین نمی‌شمارد. جریان انحرافی مدعی است وقتی که مستقیم از ولیعصر دستور می گیرید، چه نیازی به ولی فقیه‌ و ولی امر دارید؟ کسی که خود را اسلام‌شناس و بی نیاز از ولی امر و فقیه‌ جامع‌الشرایط می داند، منحرف است.»


وی ادامه داده مطالب دیگری نیز از جریان انحرافی و نفوذی دیده و شنیده شده که غیبیات و توسل به اجنه و شیاطینی را مطرح می‌کنند که در خور انسان مؤمن، شیعه، مقلد و مقید به خط فقاهت نیست. امروز جریان انحرافی به نادرستی می‌گوید ۴ تا ۵ میلیون آرای یكی از نامزدهای ریاست جمهوری متعلق به متدینین و بقیه آرا را وی به ذات به دست آورده است.


فدایی ادامه داد: «فکر و اندیشه‌ای که این تفکر را تئوریزه و تبلیغ می‌کند به ولایت فقیه اعتقادی ندارد و معتقد است اگر متدینان و رهبری و روحانیت از این نامزد حمایت کردند، باعث ریزش آرای او شد اما به نظر من اگر برخی آدم‌های فاسد خود را به او نمی چسباندند، آرای او 4 تا 5 میلیون بیشتر می‌شد. جریان انحرافی یك جریان قدرت‌طلب است. زیرا در به کارگیری مسئولیت‌هایی که امانت الهی است و انسان‌های سالم و صالح باید عهده‌دار آن باشند، هیچ ضابطه ارزش‌گرایی را قائل نیست و تنها می‌خواهد این افراد تابع باشند و تنها حفظ قدرت برایش از هر مساله‌ای مهم‌تر است.»


فدایی تصریح کرد: «این عقاید شیطانی است زیرا مجموعه آنچه مطرح شد در فضایی از توجیهات دینی، توجیهات غیبی، به کارگیری طلسم و تسخیر اجنه و ... سامان پیدا می‌کند.»


واضح است که منظور این نماینده مجلس کسی جز اسفندیار رحیم مشایی نیست. تاکنون بارها از سوی محافظه کاران سنتی اسفندیار رحیم مشایی به عنوان کسی که پایه گذار فتنه آینده از طریق توسل به انجمن حجتیه و انجمن راه حقیقت است نام برده شده است. از جمله در دی ماه سال گذاشته یکی ازمسئولین امنیتی در جلسات انصار حزب الله تهران حضور یافته و در بخشی از سخنان خود در خصوص مشایی و تفکرات وی اظهار داشته بود: «اینها (مشایی و باند او) معتقدند که دوران ظهور فرا رسیده است و باید به ۴ کشور عربستان، یمن، اردن و مصر نزدیک شویم. این انحراف مشایی در مقابله با جریان کشورهای محور مقاومت قرار دارد. حتی چندی پیش قرار بود مشایی جهت دیدار با مقامات لبنانی عازم این کشور شود که سیدحسن نصرالله اعلام می کند مشایی را به حضور نمی پذیرد که این امر باعث لغو سفر می گردد. انحراف مشایی شکل جدیدی از انجمن حجتیه با نام جدید راه حقیقت می باشد.»


هم‌چنین در اسفند ماه گذاشته داود احمدی‌نژاد دبیر کمیته دائمی پدافند غیر‌عامل کشور به طور تلویحی اسفندیار رحیم‌مشایی را بنیانگذار انجمن «راه حقیقت» اعلام کرد و گفت که وی قصد دارد ایران را متزلزل و فتنه جدیدی را راه اندازی کند. وی گفته بود که اعضای این انجمن از حجتیه‌های سابق هستند که قصد دارند با استفاده از انتخابات آینده مجلس، فتنه‌ای جدید خلق کنند. آن‌ها برای ایجاد انحراف در جهان می‌گویند ما در راستای فرهنگ کوروش که دنیا را فتح کرده، می‌خواهیم دنیا را فتح کنیم.


به عقیده محافظه کاران سنتی حامی علی خامنه‌ای اسفندیار رحیم مشایی به دنبال حذف روحانیت شیعه از جمهوری اسلامی است.


 


جانشین نماینده رهبر در سپاه: مشایی رییس‌جمهور اصلی ایران است

در حالی که بحث‌ها و تحلیل‌ها درباره ادامه اختلافات بین آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد ادامه دارد، مجتبی ذوالنور در سخنانی که در شهر مشهد بیان کرده است، با اشاره به رابطه خاص لحمدی‌نژاد با رحیم‌مشایی گفته است: «امروز مشايی رييس جمهور اصلی است. دخالت در وزارتخانه‌های مختلف و نيز تقابل متکی و مشايی باعث برکناری متکی شد؛ همچنين مسائل‌ پيش آمده در وزارت اطلاعات و نمونه‌های ديگر حاکی از دخالت‌های مشايی دارد.»


به گزارش ایسنا وی در سخنان خود با اشاره به این‌که «اين آدم‌ها در عمق وجودشان سرسوزنی به ولايت و روحانيت اعتقاد ندارند، آنها اسلام بدون آخوند القا می‌کنند»، اضافه کرده است: «آقای احمدی‌نژاد دست به طناب پوسيده‌ آقای مشايی دارد، ايشان ارادت ويژه‌ای به آقای مشايی دارند و گفته‌اند مشايی قله است يا در جای ديگر گفته‌اند در مسائلی که فکر ما از درک آن عاجز است، مشايی آن را درک می‌کند.»


در یک هفته گذشته و پس از اوج‌گیری اختلافات میان رهبر جمهوری‌اسلامی و محمود احمدی‌نژاد بر سر عزل یا ابقای حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، بسیاری از حامیان رهبر جمهوری‌اسلامی اسفندیار رحیم‌مشایی را فرد پشت پرده این اختلافات معرفی کرده‌اند. آنان از از مشایی و اطرافیان‌اش با عنوان جریان انحرافی یاد می‌کنند.


ذوالنور در همین زمینه گفته است: «اين جريان چون فکر می‌کند آمريکا باعث اصلی تحولات منطقه است، می‌گويد پس نبايد با حکام عرب ارتباط را از دست بدهيم که اين‌ها کج فهمی کامل است، همچنين سی دی ظهور نزديک است که از اطرافيان آقای احمدی نژاد و مشايی تهيه شده است نمونه ديگری است که همه اين شرها از وجود آقای مشايی نشات می‌گيرد.»


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته