-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۱, یکشنبه

Latest New from Green Correspondents for 05/01/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

اين سايت در ادامه در حالی خبر شهادت ترانه موسوی که توسط رسانه های جنبش سبز و روزنامه اعتماد ملی افشا شد را با تمسخر انکار کرده است که با رسيدن به سومين سال کودتای انتخاباتی هنوز پاسخی توسط مسئولان امنيتی و قضائي در رابطه با در قید حیات بودن یا نبودن صاحب عکس مذکور( شهید ترانه موسوی اصلی ) که رسانه های جنبش سبز آن را منتشر کردند داده نشده است
خبرنگاران سبز/سياست/از ديگر رسانه ها/نقد و نظر:
در ادامه لجن پراکنی « سايت عماريون » که گويی دليل خلق الساعه به وجود آمدنش تنها برای تحريف حافظه تاريخ بوده است، این سایت به بهانه حمايت از شاعر انقلاب بحرين "آيات القرمزی" ماهيت وجودی و شهادت ترانه موسوی را از پايه انکار کرده است.

اين سايت که خيلی سعی دارد شيوه رجا نيوز و خبرگزاری فارس را کپی برداری کند،هويت شهيد ترانه موسوی را مشکوک دانسته و با اين عنوان که آمريکا با حمايت از ترانه موسوی و نشان دادن تصويری از او در مجلس سنا، از او تنديسی تراشيد تا احساسات عمومی جهان را عليه ايران بسيج کند، نشان داد که آنها نیز به دنیا و آخرت ایمان ندارند و اسلام آنها نیز تبلیغاتی است.

اين سايت در ادامه در حالی خبر شهادت ترانه موسوی که توسط رسانه های جنبش سبز و روزنامه اعتماد ملی افشا شد را با تمسخر انکار کرده است که با رسيدن به سومين سال کودتای انتخاباتی هنوز پاسخی توسط مسئولان امنيتی و قضائي در رابطه با در قید حیات بودن یا نبودن صاحب عکس مذکور( شهید ترانه موسوی اصلی ) که رسانه های جنبش سبز آن را منتشر کردند داده نشده است و اگر به گفته جمهوری اسلامی ترانه موسوی اصلی ( نه آنکه رسانه به ظاهر ملی با همکاری سردار احمد روزبهانی رئيس پليس امنيت اخلاقی ناجا به عنوان مامور ثبت احوال بطور کودکانه جعل خبر کرد ) در قید حیات است، چرا هيچ آثاری از صاحب عکس ذکر شده در محل زندگی او نیست و مقامات متقلب امنیتی مصاحبه تلوزیونی با صاحب عکسی که در سنای آمریکا نیز تصویرش به تمامی رسانه های دنیا مخابره شد برای اثبات ادعایشان ترتیب نمی دهندد تا یک بار برای همیشه پرونده این شهید مظلوم جنبش سبز بسته شود ؟ چه دليلی دارد مادر ترانه موسوی به دليل تهديد ماموران حفاظت اطلاعات، با گذشت نزديک دو سال هنوز تمايل به باز کردن لبان زنجير شده است خود ندارد و بسیار بسیار چراهای دیگر.

بر حسب وظیفه به هیچ رسانه کودتایی اجازه نخواهیم داد شهدای پاک جنبش سبز را با لجن پراکنی مصادره و تحریف کنند. نظام جمهوری اسلامی با جناياتی که پس از فتنه انتخاباتی بر سر مردم ايران آورد، علاوه بر بی آبرو شدن در جامعه جهانی در بين کشورهای اسلامی نيز به نظامی کثيف که برای به قدرت ماندن حاضر است به معترضين زن و مرد هم تجاوز کند، معرفی شد که یکی از دلایل از دست دادن مشروعیت داخلی و خارجی اش این افعال حرام و قبیحی بود که مرتکب شد.

فتنه ای که با توهم کودتای رنگين برای دو روز بيشتر در قدرت ماندن و چپاول ميلياردها تومان از بيت المال مهندسی شد به لطف خدا انشاالله هرچه زودتر برچیده خواهد شد و تمام جناياتی که قدرت طلبان جمهوری اسلامی بر مردم ايران روا داشتند نيز برملا خواهد شد.

 
 

مهندس عزت‌الله سحابی، فعال ملی-مذهبی دچار سکته مغزی شده و مورد جراحی قرار گرفته است. خانواده وی از مردم خواسته‌اند برای سلامتی وی دعا کنند.
خبرنگاران سبز/جامعه:
مهندس عزت‌الله سحابی، برای خارج کردن لخته خون ناشی از سکته مغزی  از مغزش، مورد عمل جراحی قرار گرفت.  او از فعالان ملی-مذهبی و سیاسی قدیمی ایران بوده و در مجالس قانون اساسی و شورای اسلامی نیز نمایندگی مردم را برعهده داشته است.
او هم‌اکنون در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بستری بوده و در حالت بیهوشی به سر می‌برد.
 مهندس سحابی جمعا حدود پانزده سال زندانی بوده که بخش زیادی از این مدت، در زمان رهبری سیدعلی خامنه‌ای در زندان‌های جمهوری اسلامی گذشته است. همچنین فرزند وی خانم هاله سحابی از دستگیر شدگان حوادث پس از انتخابات است که همچنان و علی‌رغم بیماری پدر، در زندان اوین به سر می‌برد.
به گزارش جرس خانواده وی از مردم ایران خواسته‌اند که برای شفای وی دعا کنند. 

 
 

اما با عدم پذيرش خواست مسولين امنيتی بار ديگر اين دانشجويان زندانی با اتهامات "تبليغ عليه نظام "و "تبانی جهت اقدام عليه امنيت ملی" در دادگاه امروز محاکمه شدند.
خبرنگاران سبز/حقوق بشر/اخبار فعالین دانشجویی:
دادگاه بهاره هدايت و مجيد توکلی دو فعال سرشناس دانشجويی به علت انتشار نامه به مناسبت روز دانشجو، امروز شنبه ۱۰ ارديبهشت ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب بدون وکيل مدافع اشان به رياست قاضی مقيسه برگزار شد.اين دومين مرتبه ای است که آنان بدون حضور وکلای مدافع اشان به دادگاه انقلاب فراخونده می شوند .

بهاره هدايت، مجيد توکلی و مهديه گلرو پيش از اين نيز در تاريخ ۱۲ بهمن ماه سال گذشته نيز بدون حضور وکلای مدافع شان به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب فراخوانده شده بودند که در آن جلسه دادگاه، دانشجويان بار ديگر ضمن رد خواسته قاضی مقيسه اعلام کردند که در دادگاهی که تنها با حضور وکيل برگزار شود از اتهامات خود دفاع خواهند کرد. اين ٣ فعال دانشجويی همچنين به روند برگزاری آن دادگاه و اظهارات قاضی مقيسه به شدت اعتراض کردند. در پی اين اعتراض ها، قاضی مقيسه با کار بردن الفاظی توهين آميز مجيد توکلی را از دادگاه اخراج کرده بود.

قاضی مقيسه که به همکاری با نيروهای امنيتی و عدم رعايت استقلال قضائی شهرت دارد، پيش از اين و در دادگاه های قبلی با حمله به دانشجويان از آنان خواسته بود که با تکذيب بيانيه های منتشر شده و نوشته هايی که به بيرون از زندان درج شده است، از سايت ها و عاملان انتشار اين مطالب نيز اعلام شکايت کنند. وی اعلام کرده بود که در صورت پذيرش خواست مسئولان امنيتی تمامی اتهامات جاری اين دانشجويان پايان يافته و پرونده در همين جلسه دادگاه مختومه خواهد شد. اما با عدم پذيرش خواست مسولين امنيتی بار ديگر اين دانشجويان زندانی با اتهامات "تبليغ عليه نظام "و "تبانی جهت اقدام عليه امنيت ملی" در دادگاه امروز محاکمه شدند.

بهاره هدايت عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت از تاريخ ۱۰ دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه به حکم سنگين ۹ سال و نيم زندان محکوم شده است.

مجيد توکلی عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه اميرکبير نيز به ۸ سال زندان و تبعيد به زندان رجايی شهر کرج محکوم شده است. اين احکام از جمله سنگين‌تر احکام حبس صادر شده برای فعالين دانشجويی است
 

 
 

رسانه های اقتدارگرايان با حذف نام نيروی قدس سپاه پاسداران تنها خبر تحريم سه مقام بلند پايه سوريه را انعکاس داده اند.
خبرنگاران سبز/سیاست: 
در حايکه باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، روز جمعه سه مقام بلند پايه سوری و نيروی قدس سپاه پاسداران را به دليل "نقش داشتن" در سرکوب اعتراض‌های اخير در سوريه مشمول تحريم دانسته و طبق اين قانون دارائی‌های احتمالی اين افراد و سپاه قدس سپاه را در آمريکا مسدود خواهد کرد، رسانه های اقتدارگرايان با حذف نام نيروی قدس سپاه پاسداران تنها خبر تحريم سه مقام بلند پايه سوريه را انعکاس داده اند. در خبر منتشر شده در اين سايت ها آمده است : اوباما در اقدام مداخله‌جويانه ديگری، تحريم‌های جديدی را اين تحريم‌ها را به بهانه برخی ناآرامی‌های اخير در سوريه عليه مقامات و نهادهای سوريه اعمال کرده است.

سه مقام سوريه که مورد تحريم آمريکا قرار گرفته‌اند عبارتند از: علی مملوک، رئيس سازمان اطلاعات سوريه، عاطف نجيب پسر خاله بشار اسد و رئيس سابق اداره امنيت سياسی و ماهر اسد برادر بشار اسد و فرمانده لشگر چهارم زرهی سوريه.


 
 

اصرار بر اجرايی شدن اين طرح و گام به سوی مرحله بعدی آزادسازی قيمت ها در حالی توسط مجلس دنبال می شود که هفت تشکل کارگری به نمايندگی از تمامی کارگران کشور در نامه ای خواستار توقف فوری طرح هدفمندسازی يارنه ها شدند. نماينده چناران و طرقبه افزايش يکباره قيمت‌ها در سال جاری را به صلاح کشور ندانسته نمی داند به گفته وی بايد اجازه داد در سال جاری نوعی آرامش در بازار و جامعه برقرار شود و گام دوم آزادسازی قيمت‌ها در سال ۹۱ برداشته شود.
خبرنگاران سبز/اقتصاد:
در آستانه روزکارگر و بلند شدن صدای اقشار مختلف جامعه از گرانی، سرانجام مجلس که بايد منعکس کننده نظرات و خواست مردم باشد پس از موافقت با اجرای هدفمندسازی يارانه ها، اقدام به مخالفت با اجرايی شدن مرحله بعدی اين طرح شد . نمايندگان در جلسه علنی امروز و در ادامه رسيدگی به پيشنهادهای نمايندگان در خصوص لايحه بودجه ۱۳۹۰ کل کشور مصوب کردند که دولت نمی‌تواند در سال ۹۰ قيمت انرژی و ساير کالاهای يارانه‌ای را بيش از ۲۰ درصد نسبت به سال ۸۹ افزايش دهد چرا که افزايش يکباره قيمت‌ها در سال جاری به صلاح کشور نيست و بايد اجازه داده شود در سال جاری نوعی آرامش در بازار و جامعه برقرار شود.

طبق پيشبينی مجلس حدود ۳۰ هزار ميليارد تومان عايدی برای دولت از محل اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها در نظر گرفته شده است اما دولت در لايحه پيشنهادی بودجه ۹۰ اين مبلغ را به ۶۲ هزار ميليارد تومان افزايش داده است . اين بدين معناست که قيمت‌ها در سال جاری بيش از دو برابر از آنچه اکنون است بيشتر خواهد شد.

برپایه نظر تعدادی از نمايندگان مجلس اين زياده خواهی دولت بر خلاف قانون هدفمند کردن يارانه‌ها است به علاوه احتمال افزايش دو برابری قيمت‌ها در سال جاری در حالی است که افزايش تعرفه گاز و برق به‌خصوص برای مصارف کشاورزی و صنعتی و حتی مصارف خانگی اعتراضات عمومی جدی را به دنبال داشته است.

اصرار بر اجرايی شدن اين طرح و گام به سوی مرحله بعدی آزادسازی قيمت ها در حالی توسط مجلس دنبال می شود که هفت تشکل کارگری به نمايندگی از تمامی کارگران کشور در نامه ای خواستار توقف فوری طرح هدفمندسازی يارنه ها شدند. نماينده چناران و طرقبه افزايش يکباره قيمت‌ها در سال جاری را به صلاح کشور ندانسته نمی داند به گفته وی بايد اجازه داد در سال جاری نوعی آرامش در بازار و جامعه برقرار شود و گام دوم آزادسازی قيمت‌ها در سال ۹۱ برداشته شود.

آثار نرخ تورم هشداردهنده است.

احمد توکلی نيز يکی از نمايندگانی بود که با اجرايی شدن طرح آزادسازی قيمت ها موافق بود. توکلی به گفته های احمدی نياد اشاره کرده است که در ديدار نوروزی با نمايندگان گفته بود : کار کارشناسی ما غلط بود . اين نماينده اصولگرای مجلس گفته است : تصويب رقم ۶۲ هزار ميليارد تومان درآمد از محل هدفمند کردن يارانه‌ها يعنی آنکه قيمت بنزين به ليتری ۱۵۰۰ تومان برسد و من هشدار می‌دهم که مردم تحمل اين حد گرانی را ندارند. وی تصريح کرد: در صورت اين افزايش، هدفمند کردن يارانه‌ها ضربه می‌خورد و مجبور می‌شويم عقب‌نشينی کنيم.

توکلی تاکيد کرد که عوارض افزايش قيمت‌ها در اواسط سال جاری پديدار خواهد شد و نمايندگان کاری کنند که اين افزايش قيمت‌ها برای مردم تحمل‌پذير باشد.

الياس نادران ديگر نماينده اصولگرا نيز معتقد است: ۶۲ هزار ميليارد تومان می تواند اثر تورمی بالايی در جامعه داشته باشد


 
 

همانطور که پيش‌بينی می‌شد پس از قانون هدفمند کردن يارانه‌ها و اجرای اين قانون در بخش گندم، آرد و نان برخی از واحدهای صنفی توليد‌کننده نان قدرت رقابت خود را از دست داده و تقاضای تعطيلی واحد صنفی خود را کرده‌اند.
خبرنگاران سبز/اقتصاد:
با حذف يارانه های گندم و آرد، نان که پرمصرف ترين و در عين حال ارزان ترين غذای خانوار های ايرانی بود، به قيمتی غير قابل تصور رسيده است. کارگری که توان خريد و مصرف برنج و گوشت نداشت، تنها اميد سير نگه داشتن زن و بچه اش مصرف نان بود که با اعلام قيمت های جديد انواع نان و گرانی تمامی کالاهای مصرفی ائم از خوراک، پوشاک و مسکن و ثابت ماندن حقوق يک کارگر، بايد گفت مصرف نان نيز به يک رويا تبديل خواهد شد.

چندی قبل معاون برنامه ريزی استاندار تهران قيمت جديد انواع نان در سراسر کشور و تهران را بدين شرح اعلام کرد : قيمت نان سنگک با وزن چانه ۷۰۰ گرم، ۵۰۰ تومان تعيين شده است.وی قيمت نان بربری با وزن چانه ۶۰۰ گرم را ۳۷۵ تومان اعلام کرد.

معاون استاندار تهران گفت: قيمت نان تافتون با وزن چانه ۳۰۰ گرم نيز ۲۵۰ تومان تعيين شده است. همچنين قيمت نان لواش با وزن چانه ۱۷۰ گرم را ۱۲۵ تومان اعلام کرد. نان باگت فرانسوی بزرگ ۵۰۰ تومان ، ساندويچی ۲۵۰ تومان ، همبرگری ۲۵۰ تومان و نان بربری فانتزی ۵۰۰ تومان به مشتريان عرضه می شود.

اما با گران شدن نان ، نايب رئيس اتحاديه نان سنتی کشور از درخواست تعطيلی ۳۰ درصد از واحدهای نانوايی کشور پس از اجرای هدفمند کردن يارانه گندم، آرد و نان خبر داد.

محرمعلی نظری اظهار داشت: همانطور که پيش‌بينی می‌شد پس از قانون هدفمند کردن يارانه‌ها و اجرای اين قانون در بخش گندم، آرد و نان برخی از واحدهای صنفی توليد‌کننده نان قدرت رقابت خود را از دست داده و تقاضای تعطيلی واحد صنفی خود را کرده‌اند.

وی افزود: در تهران تقريبا ۳۰۰ واحد صنفی هستند که روزانه ۱ تا ۲ کيسه نان پخت می‌کنند و ادامه فعاليت برای آنها امکان‌پذير نيست.

نايب رئيس اتحاديه نان سنتی کشور گفت: بر اساس ماده ۶ تفاهمنامه‌ای که برای هدفمند کردن يارانه گندم و آرد وجود دارد واحدهايی که توان رقابت خود را از دست می‌دهند بايد مورد حمايت دولت قرار گيرند. وی از وزير بازرگانی خواست تا در خصوص وضعيت اين واحدها پيگيری لازم را انجام دهد. 

 
 

نسرین ستوده وکیل، فعال حقوق بشر و روزنامه نویس، از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند متادون منتقل شد
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
نسرين ستوده وکيل، فعال حقوق بشر و روزنامه نويس، که به تازگی به اتهام  " تظاهر به بی حجابی" به پنجاه هزار تومان جريمه نقدی متهم شده بود، به  بند ۲۰۹ زندان اوين موسوم به " بند متادون " که محل نگهداری زندانيان سياسی زن می باشد منتقل شده است.

به گزارش فيسبوک نسرين ستوده، انتقال اين وکيل و فعال حقوق بشر در حالی انجام شده است که همسر وی چندی پيش در مصاحبه ای در باره آخرين وضعيت خانوم ستوده گفته بود که وی در داخل زندان وزن کم کرده است و از ۵۸ کيلو به ۴۴ کيلو رسيده است. رضا خندان همچنين از مشکل بينايی همسرش و عدم اجازه مسولين زندان برای مراجعه به چشم پزشک خبر داده بود.

خانم ستوده اواسط شهريور سال گذشته بازداشت و سپس به تحمل ۱۱ سال زندان و محروميت از وکالت به مدت بيست سال محکوم شد و هم اکنون دوران محکوميت خود را می گذراند.

او در دوران زندان تا کنون چند بار در اعتراض به رفتار مسئولان و شرايط زندان دست به اعتصاب غذا زده است.




 
 


هم محمود احمدی‌نژاد و هم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رهبر ایران را آخرین خاکریزی عنوان می‌کنند که به زودی سقوط خواهد کرد. آنان یکدیگر را متهم به حمله به آن کرده و خود را آخرین مدافع رهبر می‌دانند. به راستی عوامل تهدید رهبر و خط دفاعی او کدامند؟  
خبرنگاران سبز/ نقد و نظر/ کورش هدایت:

امروز دیگر همه کم و بیش از داستان رسمی «قهر» احمدی‌نژاد خبر دارند. احمدی‌نژاد، حیدر مصلحی یعنی وزیر اطلاعات مورد اعتماد خامنه‌ای را برکنار کرد.(+) تنها اندکی قبل از آن، خامنه‌ای حیدر مصلحی را در یک دیدار بی‌سابقه شش ساعته از وزارت اطلاعات مورد تفقد قرار داده و از او قدردانی کرده بود.(+) برکناری مصلحی نشانه روشنی بود از اینکه احمدی‌نژاد قصد دارد دامنه دشمنان و بی‌بصیرت‌ها را به افراد مورد اعتماد رهبری هم گسترش دهد.(+) خامنه‌ای این نشانه را دریافت و با استفاده از حکم حکومتی، با این برکناری مخالفت کرد.(+) احمدی‌نژاد «قهر» کرد و در منزل بست نشینی اختیار کرد. رضاشاه سال‌ها پیش سنت بست نشینی را برانداخته بود.(+) احمدی‌نژاد آن را احیا کرد. دوستانش اما، گفتند که احمدی‌نژاد «آنفولانزا» گرفته است.(+)
آيت‌الله هاشمی رفسنجانی، چند ماه قبل، خطری را به دوست شصت ساله خود گوشزد کرده بود. او در يادداشتی در نهم دی‌ماه هشتاد و نه، با بيانی که مخاطب اصلی آن کاملا مشخص بود جريان احمدی‌نژاد را به «دين‌زدايی و روحانيت‌ستيزی» متهم کرد. آنان را «مارهای افسرده» خواند که «پوست‌اندازی کرده و سر برآورده‌اند و خاکريز به خاکريز جلو می‌آيند» و يادآوری کرد که آنان «پس از توهين و تهمت به سران روحانی عرصه سياست، به فضلا، علما و مراجع قم رسيده‌اند.» و در نهايت اعلام کرد که اين بار «مزوّرانه پشت خاکريزی پناه گرفته‌اند که مطمئناً آخرين و بالاترين هدف آنها خواهد بود.»(+) 
در طول دوره «قهر» احمدی‌نژاد خبری از او در رسانه‌ها اعلام نشده است. اما به تازگی، نویسنده وبلاگ روزگاری نو، خبر از یک ملاقات شخصی با احمدی‌نژاد داده که در این ملاقات، احمدی‌نژاد نظرات خود را درباره این قهر اعلام کرده است. جالب اینکه احمدی‌نژاد نیز در این ملاقات، خود را آخرین «خاکریز» خامنه‌ای دانسته و اعلام کرده است که آمده است تا نگذارد که «خاکریز را بزنند». او برای چند دهمین بار، گفته است که «روز گفتن ناگفته‌های احمدی‌نژاد، فرا رسیده است» و او «اسناد» توطئه‌ها را در سخنانی زنده در صدا و سیما افشا خواهد کرد. حرفی که سال‌هاست از احمدی‌نژاد شنیده شده و در حد ادعا باقی مانده است.(+)
اما به راستی این آخرین «خاکریز رهبری» چه چیزی می‌تواند باشد؟ منطق حکم می‌کند که هرجا قدرت و ثروت جمع می‌شوند، خطر حمله بیشتر است و خاکریزهای بیشتری برای دفاع لازم است. در نظام کنونی ایران نیز، بیشترین قدرت و ثروت در شخص رهبر خلاصه شده است. پس روشن است که رهبر ایران برای دفاع از قدرت و ثروتی که در اختیار دارد، نیاز به تدارکات دفاعی داشته باشد.
به طور سنتی، دستگاه‌هایی همچون وزارت اطلاعات، وزارت کشور، وزارت امور خارجه، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، از دستگاه‌هایی بوده‌اند که هم و غم آن‌ها بازی کردن نقش یک خاکریز دفاعی برای رهبر بوده است. در طول سی سال گذشته، هیچ‌گاه این دستگاه‌ها، جز با نظر رهبر دچار تغییر نشده‌اند. حتی می‌توان گفت تغییر رئیس مجلس خبرگان در آخرین روزهای سال هشتاد و نه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با نظر مستقیم رهبر انجام شده است.
برعکس، در طول سی سال گذشته رئیس جمهور هیچگاه به عنوان یکی از ابزارهای دفاعی رهبر به شمار نیامده است. اگرچه رهبر همواره حداقل در ظاهر در نقش مدافع و حامی رئیس جمهور ظاهر شده، ولی از دوره ابولحسن بنی‌صدر تا پایان دوره سیدمحمد خاتمی، رقابت پنهانی میان رئیس‌جمهور و رهبر وجود داشته است. شاید هشت سال ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی در دوره رهبری خامنه‌ای در این میان یک استثنا باشد که این استثنا نیز با توجه به قدرت ناچیز و کم تجربگی خامنه‌ای در آن دوره، کاملا قابل توجیه است.
با توجه به آنچه گفته شد، به نظر نمی‌رسد که احمدی‌نژاد در اعلام این‌که «خاکریز» رهبر است، از صداقت چندانی برخوردار باشد. اگرچه بررسی رفتارهای خامنه‌ای در چندسال اخیر، نشان داده است که یک دشمن مجیزگو و چاپلوس را بر یک دوست رک‌گو و صادق ترجیح می‌دهد. امروز و شاید تا چند روز آینده، انتخاب «خاکریز» درست در اختیار خامنه‌ای است. او باید بتواند خاکریز خودی را از خاکریز دشمن تشخیص دهد و در خاکریز خودی پناه بگیرد. امروز شاید، آخرین باری باشد که خامنه‌ای می‌تواند چیزی را «انتخاب» کند.


 
 

شما که ادعای مسلمانی تان گوش دنيا را کر کرده حلال خدا را تنها برای خودتان حلال ميدانيد و برای جوانانمان حرام ؟ مگر نه اينکه در اسلام محرميت بين دو نفر تنها بر يک تعهد اخلاقی استوار است و در پاره ای موارد برای دختر اجازه پدر هم بايد باشد ؟
خبرنگاران سبز/جامعه/از ديگر رسانه ها:
چند شب پيش تعدادی از دانشجويان دانشگاه تهران را در جزيره کيش به جرم اختلاط با نا محرم بازداشت کردند و پس از نزديک به ۸ ساعت بازداشت در کنار تعدادی خلاف کار از قبيل چاقو کش و سارق و دريغ کردن ايشان از يک ليوان آب ، تشنه و خسته به دادگاه فرستادند و البته نهايتا چون هيچ جرمی مرتکب نشده بودند تبرئه شدند .

چون پسر من در بين ايشان بود خود پيگير شدم و وقتی بعد از آزادی از مأمور نيروی انتظامی سؤال کردم چرا بی دليل اين جوانان را دستگير کرديد ، گفت بی دليل نبود ، گفتم پس چرا قاضی حکم بر برائت داد ، در پاسخ من گفت از نظر قاضی مجرم نيستند ولی از نظر ما خلافکارند . گفتم يعنی چه ؟ مگر قضاوت با شماست ؟ گفت بله ما تشخيص داديم آنها مرتکب فعل حرام شده اند . گفتم چه فعل حرامی ؟ گفت اختلاط با نا محرم . لازم به ذکر است هنگامی که ايشان را بازداشت کردند جز راه رفتن و قدم زدن آن هم در فضای باز و محيط عمومی کار ديگری نميکردند ولی پليس مذکور ميگفت پسر و دختر نامحرم حق ندارند با هم اختلاط کنند .

اين ماجرا را تعريف کردم نه به دليل اهميت آن که هر روز صدها و بلکه هزاران مورد مشابه در سراسر کشور اتفاق می افتد تنها ميخواهم به نکاتی اشاره کنم و توجه بدهم به دوستان عزيزم ، بخصوص دانشجويان را به مواردی مهم و قابل تامل تا از تصميماتی که برايشان ميگيرند غافل نشوند و اجازه ندهند با احساسات و عواطفشان و نيز با حيثيتشان بازی شود .

اولا مشکل اساسی پاره ای از مسئولين نظام اين است که همه را خلافکار ميدانند مگر عکس آن ثابت شود و البته اين نوع تفکر ريشه در نوع بينش و تربيت ايشان و نيز محيطی که در آن بزرگ شده اند دارد . قطعا کسی که عشق را تجربه نکرده و با آن غريبه است نميتواند علاقه يک پسر و دختر را تحت هر شرايطی بپذيرد . او نميتواند باور کند که همه روابط گناه نيست و ضرورتا به گناه ختم نميشوند . او باور کرده که مرد و زن نامحرم مانند پنبه و آتشند و هر کجا در کنار هم قرار بگيرند يکی ديگری را نابود خواهد کرد .اگر اين تصور غلط را که اختلاط زن و مرد  نامحرم به هر شکلی جرم است و بقول آن افسر پليس اگر هم جرم نباشد خلاف است !! را بپذيريم پس بايد بپذيريم بخش وسيعی از روابط کاری و اداری زنان و مردان ، تماس های زنان و مردان در بازار ، در مزارع و شاليزارها ، فروشگاه ، تاکسی و ... همه مصاديق کارهای مجرمانه و خلافکارانه است و در اين مملکت دو دسته انسان بيشتر نداريم يک دسته پليس ها و دسته ديگر خلافکاران البته مشروط بر اينکه پليس ها با هيچ زن نامحرمی تماس نداشته باشند که در غير اينصورت بايد گفت تنها يک دسته انسان داريم و آن هم خلافکارانند .

همين نگاه منفی و بد بينانه است که باعث شده  اکثريت مسئولين اعم از ائمه جمعه ، وزرا ، نمايندگان مجلس و ... اصلی ترين وظايف خود را رها کنند و به تلاش در جهت تفکيک حد اکثری زنان و مردان از هم بپردازند . يادم می آيد پس از بازگشايی دانشگاه ها طرح تفکيک محل نشستن دختران از پسران  در کلاس با کشيدن پرده در بين ايشان با جديت آغاز شد و با فضاحت پس از مدت کوتاهی و با تمکين نکردن دانشجويان و حتی بعضی از اساتيد خاتمه يافت . اينگونه اقدامات سالها کم رنگ شد و مجددا از حدود پنج سال پيش شدت گرفته است و نميدانم چرا همه در ابتدا سراغ دانشگاه می روند . آيا تعداد خلافکاران و درصد خلاف در دانشگاه ها بيشتر است ؟ چرا در مجلس بين زنان و مردان نماينده پرده نميکشيد ؟ ايشان همه امام زاده هستند و دانشجويان جوان ما همه چشم چران و ناپاک ؟
شما که دم از تشکيل خانواده می زنيد و مدام از بالای منبر و طرق مختلف تشويق به اين کار ميکنيد ، چرا امکان معاشرتی سالم را برای آشنايی جوانان با يکديگر که ميتواند مقدمه تشکيل خانواده باشد از ايشان ميگيريد ؟ در کلاس جدا ، در پارک جدا ، در محيط های تفريحی جدا ، در سينما جدا ، در کتابخانه و قرائتخانه دانشگاه جدا ، مباحثه درسی پسر و دختر در دانشگاه ممنوع ، قدم زدن در خيابان و معابر عمومی گناه ، کوه رفتن پسران و دختران با هم ممنوع و به طور کلی مردا اينور و زنا اونور . کجا يکديگر را ببينند ؟ کجا با هم گفتگو کنند ؟ کجا يکديگر را بشناسند و کجا عاشق شوند ؟ سهم عاشقی چيست ؟

آيا هنوز هم بايد مثل پنجاه سال پيش پسران ما منتظر بمانند تا مادرانشان برايشان همسر انتخاب کنند و دخترانمان بايد منتظر بمانند تا بلکه سر سفره حضرت ا بوالفضل و يا در مجلس روضه اول ماه و يا در مراسم عروسی پسر نصرت خانوم و يا در مجلس شب هفت يکی از اقوام شناسايی و انتخاب شوند ؟ يکی انتخاب کند و بيايد ببرد . شايد در گذشته در روستاها و حتی شهر های کم جمعيت امکان آشنايی سهل تر بود و افراد زودتر و راحت تر به شناخت می رسيدند ولی الان در شهرهای ميليونی چگونه ميتوان با روش های پنجاه سال قبل عمل نمود . چرا دست از سر جوانان بر نميداريد ؟ چرا نميگذاريد به غرايض طبيعی خود درست و منطقی پاسخ دهند ؟ چرا راه عاشقی را می بنديد ؟ عشق در تماس سالم و طبيعی دو جنس مخالف حادث ميشود . دانشگاه مناسب ترين و سالم ترين محيط برای آشنايی پسران و دخترانی است که اکثرا به سن ازدواج نزديک شده اند . چرا اين همه فشار به دانشگاه و دانشجو ؟ کار به جايی رسيده که حتی دروس دانشگاهی نيز در برخی دانشگاه ها قرار است بر اساس جنسيت کلاس بندی شوند که البته اميدوارم جامعه دانشگاهی اجازه چنين اقدام نابخردانه ای را ندهد .

شما که ادعای مسلمانی تان گوش دنيا را کر کرده حلال خدا را تنها برای خودتان حلال ميدانيد و برای جوانانمان حرام ؟ مگر نه اينکه در اسلام محرميت بين دو نفر تنها بر يک تعهد اخلاقی استوار است و در پاره ای موارد برای دختر اجازه پدر هم بايد باشد ؟ چرا وقتی پسر و دختر جوانی را در پارک ميبينيد که نشسته اند و با هم گفتگو ميکنند مورد سؤال قرار ميدهيد و شناسنامه ميخواهيد ؟ به شما چه ربطی دارد که اين تعهد را به هم داده اند يا نه و پدر دختر راضی است يا نه ؟ اين يک مسئله شخصی است بين اين دو و خدايشان .

کار شما تجسس است و به نص صريح قرآن گناه . شما با ندانم کاری و روش های غلط خود طی ساليان گذشته به انحرافات جنسی دامن زده ايد ، روابطی که ميتوانست سالم و در مقابل چشمان جامعه درست هدايت شوند را به خفا کشانده ايد و خود زمينه ساز مشکلات اخلاقی حادی شده ايد که تنها به راحتی ديده نميشوند ولی وجود دارند

 
 

آقای جوانفکر به بهانه دفاع از رئيس جمهور ، همه تلاش خود را برای تبرئه يک جريان انحرافی به کار گرفته است، يعنی باز هم آقای احمدی نژاد را برای جريان انحرافی ياد شده هزينه کرده است و اين، دقيقاً همان برخورد غيردوستانه و سودجويانه با رئيس جمهور محترم است.
خبرنگاران سبز/جامعه/از ديگر رسانه ها:
علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه ای رئيس دولت، مدير عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی- ايرنا- با ضعيف انعکاس دادن انتقادات خامنه ای از رسانه ها که در خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی( ايرنا ) و يادداشت حمايتی خود از تصميم احمدی نژاد مبنی بر حضور نيافتن در دولت، يکی از سوژه های رسانه های اقتدارگرايان شده است بطوريکه وزير فرهنگ و ارشاد با اشاره به انتشار ناقص سخنان رهبری در جمع اهالی استان فارس توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران و پيش از انتشار اين سخنان توسط پايگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری اظهار داشت: ايرنا به خاطر اين نحوه انعکاس سخنان مقام رهبری بايد عذرخواهی کند چرا که در گذشته نيز اين رويه بوده اما در واقع اين توجيه ايرنا پذيرفته نيست.

حسينی يادآور شد: البته خبرگزاری ايرنا به تصور خود قصد داشته به دليل اهميت خبر، ابتدا خبر مختصری از سخنان ايشان را منعکس کند و آنچه که در اطلاعيه بيت مقام معظم رهبری آمده تذکر اين نکته بوده که سخنان رهبری توسط ايرنا، ناقص منعکس شده اما اين سخنان تحريف نشده بود.

همچنين حسين شريعتمداری يکی از حاميان اصلی کودتا آخرين نوشته علی اکبر جوانفکرمشاور رسانه ای احمدی نژاد را تأسف بار نوع ادبيات نوشتاری او را به لحاظ آسمان و ريسمان کردن های کودکانه و غير منطقی ، تعجب آورخوانده است.

علی اکبر جوانفکر در وب سايت شخصی خود در مقام وکيل مدافع رئيس دولت کودتا نوشته بود " «او دردمند است، گويا خاری در گلويش فرو رفته است. نه می تواند آن را فرو برد و نه می تواند آن را برون کشد. از توهين های ناجوانمردانه ای که به نام دفاع از دين و انقلاب نثارش کرده اند، دلش به درد آمده است. قلبش را شکسته اند. می گويد که پس از سال ها نوکری مردم و حرکت بر مدار ولايت، به ضديت با انقلاب و رهبری متهم شده است. همکارانش را فراماسونر و منحرف خوانده اند و او زانوی غم بغل کرده است. کسانی که بايد زبانهايشان به مدح و ثنا باز شود، زشت گويی و لعن و نفرين را نثار ياران وفادارش می کنند»!"

مديرمسئول روزنامه سخيف کيهان در انتقاد به اين نوشته ها می نويسد:

آقای جوانفکر توضيح نمی دهد چه اتفاقی افتاده است و از کنار اين نکته بسيار ساده و بديهی به آسانی - و شايد به خيال خود با زرنگی!- عبور می کند که ماجرا به عزل آقای مصلحی از وزارت اطلاعات و حکم رهبر معظم انقلاب مبنی بر ابقای ايشان در پست وزارت مربوطه می شود. فقط همين! و راه حل قانونی، شرعی، ولايی و عقلايی آن نيز پذيرش بی چون و چرای اين حکم ولايی و قانونی است. بنابراين، اينهمه آسمان و ريسمان کردن های کودکانه برای چيست؟ و چرا جرم خود را به ديگران نسبت می دهيد؟!

 آقای جوانفکر به بهانه دفاع از رئيس جمهور ، همه تلاش خود را برای تبرئه يک جريان انحرافی به کار گرفته است، يعنی باز هم آقای احمدی نژاد را برای جريان انحرافی ياد شده هزينه کرده است و اين، دقيقاً همان برخورد غيردوستانه و سودجويانه با رئيس جمهور محترم است.

حضور جريان انحرافی مورد اشاره در کنار رياست محترم جمهوری اگرچه همواره مورد اعتراض دوستداران واقعی آقای احمدی نژاد بوده است ولی در ماجرای اخير، سخن درباره ابقای وزير اطلاعات است و معلوم نيست - البته برای ما معلوم است- که چرا جريان انحرافی ياد شده سعی دارد از اين نمط برای خود کلاهی دست و پا کند!

 
 


خبرنگاران سبز / کارشناسان ایران سبز: در پی اوج گیری اختلاف بین سران حکومت و مشهود شدن بیش از پیش دامنه این درگیریها برای کسب قدرت مطلقه بین رهبر کودتا و رئیس دولت انتصابی ، کارشناسان ایران سبز اطلاعات تازه ای از رخدادهای پس پرده این درگیریها را منتشر کردند.
درگزارش جدید کارشناسان آمده است که تعدادی از نمایندگان ذی نفوذ مجلس بصورت محرمانه مامور شده اند تا تخلف های متعدد دولت احمدی نژاد و اطرافیان وی را در حوزه های سیاسی و اقتصادی شمارش کنند و مستندات لازم را برای استیضاح احتمالی وی آماده نمایند. این گروه از نمایندگان
مجلس با همکاری وزیر اطلاعات و وزیر کشور ، تا کنون فهرستی مشتمل بر 43 تخلف از قانون اساسی را تهیه کرده و با ارسال نامه ای برای علی خامنه ای از وی درخواست کرده اند در صورت تداوم یافتن امتناع احمدی نژاد از حضور در هیات دولت و اصرار بر عزل وزیر اطلاعات ، اجازه دهد تا آنها رئیس دولت را استیضاح و رای عدم کفایت او را صادر کنند. این درحالی است که تا کنون نامه نمایندگان از سوی دفتر علی خامنه ای بی پاسخ مانده است.

در همین حال علی اکبر ولایتی و حبیب الله عسکر اولادی به همراهی وحید حقانی (از اعضای ارشد دفتر آیت الله خامنه ای و نزدیک ترین فرد به مجتبی خامنه ای ) ماموریت یافته اند تا بعنوان میانجی ، بحران پیش آمده بین علی خامنه ای و محمود احمدی نژاد را حل و فصل کنند که تاکنون نتیجه ای جز تشدید اختلاف ها در بر نداشته است. این گزارش همچنین حاکی است که وحید حقانی خطاب به احمدی نژاد و به نقل از مجتبی خامنه ای هزینه های گزافی که نظام حاکم برای روی کار آمدن دولت دهم متحمل شده را یاد آوری کرده و تلویحا تهدید کرده است شرایطی فراهم نشود که رهبری ناچار شود اجازه استیضاح را به مجلس بدهد . تهدیدی که نه تنها باعث عقب نشینی احمدی نژاد نگردید بلکه سبب شد وی دفتر رهبری را به عنوان دولت سایه قلمداد نماید و خواستار عدم مداخله دفترعلی خامنه ای در تصمیمات سیاسی و اقتصادی شود. موضوعی که نشان می دهد مناقشه پیش آمده بیش از پیش دچار بن بست شده است.

از سوی دیگر پیرو تلاش های نمایندگان مجلس برای مستند سازی تخلف های مکرر دولت دهم و تهدید عملی دولت و نیز پس از دیدارهای بی نتیجه اعضای دفتر علی خامنه ای با احمدی نژاد ، وی با فراخواندن تعدادی از وزرا و افراد مورد اعتماد و نزدیک به خود کمیته ای را تشکیل داد تا تمامی مدارک را که می تواند بر علیه دولت نهم و دهم مورد استناد نمایندگان مجلس قرار گیرد ازدسترس آنها خارج ساخته و به مراکز امن منتقل شوند. همچنین احمدی نژاد این کمیته را مامور کرده است در اسرع وقت فهرستی از افراد سپاهی و امنیتی ، اعضای دفتر رهبری و نمایندگان مجلس که دولت را مورد سرزنش یا تهدید قرار داده اند فراهم شود تا در صورت طرح سوال یا استیضاح در مجلس مستندات تخلف های سیاسی و امنیتی و جنایاتی که بویژه در دو سال گذشته مرتکب شده اند را افشاء نماید و یا تلویحا با در اختیار داشتن آنها مطالبات خود از علی خامنه ای را افزایش دهد و وی را به عقب نشینی وادارد.

به عنوان مثال تاکنون فهرست اسامی 27 تن از فرماندهان سپاه ، نیروهای ارشد امنیتی و نزدیکان به دفتر رهبری
تهیه شده که هر کدام از آنان طی یک سال گذشته حداقل یکصد میلیون دلار از کشور خارج کرده اند. در این فهرست شماره حساب ها و مبالغ موجود در آنها ذکر شده که در صورت اوجگیری مناقشه و حضور احمدی نژاد در مجلس و پرداختن به تخلفات او ، آماده ارائه از سوی رئیس دولت کودتاست. اکثر حساب های مذکور در بانکهای پکن ، شانگهای ، استانبول ، بیروت ، دمشق ، دبی و ابوظبی گشایش یافته و نام سردار فیروز آبادی با رقمی بالغ بر 252 میلیون دلار حساب ارزی طی یک سال گذشته نیز در فهرست قرار دارد. در این لیست اسامی دیگری مانند سردار احمدی ، سردار شفیعی ، امیر حسینی ، سردار حیدری ، طائب ، سردار آصفی و سردار جباری نیز به چشم می خورد.

کارشناسان ایران سبز این توضیح را ضروری می داند که تمامی این نقل و انتقالات ارزی با هماهنگی و اطلاع دقیق شخص احمدی نژاد و علی خامنه ای انجام شده و بهانه آن نیز تحریم اقتصادی و نیاز به خرید های هسته ای یا نظامی و ....بوده و رقم آن طی سالهای اخیر به میلیاردها دلار بالغ می گردد که در گزارش های مکرری به آن اشاره شده است. اما طبیعی است در صورت وقوع رویدادهای سیاسی غیر مترقبه در عرصه سیاسی کشور افشاگری های فراوانی را که از سر استیصال و رفع مسئولیت و مظلوم نمایی است شاهد خواهیم بود.

به عبارت دیگر دو گروه درگیر در بحران درونی حکومت به یک اندازه در غارت سرمایه های ملی و ستم برملت ایران سهم داشته و مواجهه آنها با یکدیگر (که امری کاملا قابل پیش بینی بود ) بعنوان حقانیت هیچکدام تلقی نمی شود و آنچه برای دو گروه متخاصم اهمیتی ندارد سرنوشت ملت ایران است.

 
 

اين آدم‌ها در عمق وجودشان سرسوزنی به ولايت و روحانيت اعتقاد ندارند، آن‌ها اسلام بدون آخوند القا می‌کنند، امروز مشايی رييس جمهور اصلی است.
خبرنگاران سبز/سیاست:
اقتدارگرايان که با نيت حذف اصلاح طلبان و منتقدين خود با توهم براندازی نظام کودتا کردند و عده ای را بدون دليل به زندان و به شهادت رساندند، امروز با حذف تمامی رقبای سنتی خود، رحيم مشايی فتنه گر می نامند. يکی از بزرگ ترين گناهانی که خدا در قرآن اش سفارش به نهی آن کرده تهمت است که مدعيان اسلام دروغين حاکم بر ايران، به راحتی شب و روز بندگان خدا را با القاب مختلف برچسب می زنند. به باور ما احمدی نژاد و رحيم مشايی همانند تمامی کودتاگرانی هستند که بی سابقه ترين تقلب تاريخ کشور را انجام دادند. اگر اينها ذره ای ايمان به آخرت و تقوا داشتند، هيچگاه در کودتا شريک و سکوت نمی کردند.

به نقل از ايسنا ذوالنور، جانشين نماينده ولی‌فقيه در سپاه پاسداران که با اعتراف به کم و تکراری بودن هوادارن علی خامنه ای رسوايی بزرگی برای نظام به بار آورد، در سفر به مشهد در پاسخ به سوالی در خصوص دليل استمرار ارتباط احمدی‌نژاد با مشايی گفت: آقای احمدی نژاد دست به طناب پوسيده‌ آقای مشايی دارد، ايشان ارادت ويژه‌ای به آقای مشايی دارند و گفته‌اند "مشايی قله است" يا در جای ديگر گفته اند "در مسائلی که فکر ما از درک آن عاجز است، مشايی آن را درک می‌کند".

وی با بيان اينکه اگر موسوی يا کروبی بر سر کار می آمدند مثل بيل و لودر زير پايه‌های نظام می‌زدند، افزود: اين در حالی است که دولت فعلی در حال حرکت به سمت اهداف انقلاب است و اگر بخواهم از ۲۰ به دولت نمره بدهم، ۱۶ می‌شود و انحرافات به وجود آمده نيز با هوش و ذکاوت آقای رييس‌جمهور بر طرف می‌شود.

ذوالنور ابراز عقيده کرد: اين آدم‌ها در عمق وجودشان سرسوزنی به ولايت و روحانيت اعتقاد ندارند، آن‌ها اسلام بدون آخوند القا می‌کنند، امروز مشايی رييس جمهور اصلی است. دخالت در وزارتخانه‌های مختلف و نيز تقابل متکی و مشايی باعث برکناری متکی شد؛ همچنين مسائل‌ پيش آمده در وزارت اطلاعات و نمونه‌های ديگر حاکی از دخالت‌های مشايی دارد البته اين مسائل در مقابل خدمات دولت ناچيز است و مسير رييس‌جمهور هماهنگ با آرمان‌های نظام است و اميدوارم خداوند آقای رييس جمهور را شر اين آدم نجات دهد.

جانشين نماينده ولی‌فقيه در سپاه پاسداران با بيان اينکه طبق مبانی فکری آقای مشايی، مردم به سه دسته تقسيم می شوند، تصريح کرد: اول قشر ولايتی‌ها، دوم قشری که به آقای ناطق رای داده‌اند و قشر ميانی قشری هستند که اگر شب عاشورا پنج‌شنبه باشد، عزاداری می‌کنند و صبح جمعه به جاده چالوس و خوشگذرانی خود می‌روند، به نظر آقای مشايی چون اکثريت را قشر اخير تشکيل می‌دهند، پس نبايد مزاحم ماهواره و خوش گذرانی آن ها شويم، چرا که برايشان تفاوتی نمی‌کند چه کسی رای بياورد.

حجت‌الاسلام ذوالنور با بيان اينکه يک جريان انحرافی در دولت فعال است، افزود: اين جريان چون فکر می‌کند آمريکا باعث اصلی تحولات منطقه است، می‌گويد پس نبايد با حکام عرب ارتباط را از دست بدهيم که اين‌ها کج فهمی کامل است، همچنين CD به سوی ظهور که از اطرافيان آقای احمدی نژاد و مشايی تهيه شده است نمونه ديگری است که همه اين شرها از وجود آقای مشايی نشات می‌گيرد.

وی با بيان اينکه رييس‌جمهور اختياراتی دارد و عزل و نصب از جمله اختيارات اوست، ادامه داد: رييس‌جمهور اگر نتوانست با وزيری کار کند مختار است او را تعويض کند، اما گاهی اوقات عزل ها با هدف خاصی انجام می‌شود؛ مسائل به وجود آمده در وزارت اطلاعات حاکی از القائات آقای مشايی دارد که دنبال ليست انتخابات است چون مصلحی واقعيت‎ها را منتقل می‌کند پس بايد برود تا مانعی برای تفکرات مشايی نباشد.

 
 




 
 

تقلب دوم تقلبی بود که به بين خودی‌ها به رای آقا مجتبی مشهور شده بود و احتمالا زير نظر مجتبی خامنه‌ای و وحيد حقانی و توسط سپاه انجام شده بود. ده‌ای را نشانده بودند و تعرفه در اختيارشان گذاشته بودند و نوشته بودند که اگر اولی جواب نداد با اين کار را جلوببرند. ميزان رای آقا مجتبی ۱۰ تا ۱۲ ميليون برآورد شده است. اينها همان ارائی بود که در بازشماری آوردند وقتی قرار شد ده درصد آراء بصورت نمونه بازشماری شود، صندوق‌های حاوی اينها را آوردند که خيالشان راحت باشد که همان ترکيب مورد نظر را دارد و آن برگ رای‌های تا نخورده و يک خط و يک خودکارکه عکس‌هايش به بيرون درز کرد همين‌ها بود.
خبرنگاران سبز/سیاست/ نقد و نظر:
رسم مافیا چنان است که وقتی يکی از اعضای به دستور پدرخوانده جنايتی را انجام می دهد، اسناد ومدارک مربوط به دستور رییس را مستند و پرونده می‌کند تا در صورت نیاز برعليه او استفاده کند؛ گاهی هم  نشانی از رئيس را در صحنه جنايت باقی می‌گذارد و گوشه پرونده را به رئيس نشان می‏دهد تا رئيس بداند که شيشه عمرش در دستان زیردست اوست.

در داستان جمهوری اسلامی، سعيد امامی شاید کسی بود که ماهيت پدرخواندگان را نمی‏دانست که چنين پرونده‌ای را برای قتل‌های زنجيره‌ای نساخت و قربانی شد. اما پدرخوانده درنیافت که همیشه نمی‌تواند اين بازی را تکرار کند.

احمدی نژاد اما که به دستور پدرخوانده تقلب در انتخابات را سامان داد کاری کرد تا تمام رد پاهای پدر خوانده بماند. مثلا شاید بشود لو رفتن نامه (ظاهری؟) نامه وزارت کشور به رهبری که پيروزی ميرحسين موسوی را گزارش کرده‌بود در روزهای بعد از انتخابات را به چنین تلاشی نسبت داد.

دو جور تقلب درانتخابات صورت گرفت يکی تقلبات متداول که در انتخابات گذشته هم بود و خصوصا در انتخابات رياست جمهوری نهم احمدی‌نژاد را به پيروزی رساند. بسيج کردن عده‌ای که شناسنامه‌شان مهر نخورد و از صبح تا شب بچرخند و در صندوق‌های مختلف رای بدهند، خريد شناسنامه، دست‌کاری در صورتجلسات در شعب اخذ رای در آنجاها که ممکن است و امثال آن که سه تاپنج ميليون رای از آن در می‌آيد.

تقلب دوم تقلبی بود که به بين خودی‌ها به رای آقا مجتبی مشهور شده بود و احتمالا زير نظر مجتبی خامنه‌ای و وحيد حقانی و توسط سپاه انجام شده بود. ده‌ای را نشانده بودند و تعرفه در اختيارشان گذاشته بودند و نوشته بودند که اگر اولی جواب نداد با اين کار را جلوببرند. ميزان رای آقا مجتبی ۱۰ تا ۱۲ ميليون برآورد شده است. اينها همان ارائی بود که در بازشماری آوردند وقتی قرار شد ده درصد آراء بصورت نمونه بازشماری شود، صندوق‌های حاوی اينها را  آوردند که خيالشان راحت باشد که همان ترکيب مورد نظر را دارد و آن برگ رای‌های تا نخورده و يک خط و يک خودکارکه عکس‌هايش به بيرون درز کرد همين‌ها بود. اما اينکه با آن همه کنترل و خفقان چگونه عکس اينها به بيرون درز کرد هم مسئله‏ای شایان توجه است.

اما دولت و وزارت کشور ابتکار عمل تقلب را از دست سپاه و همه گرفتند و با تقلب سوم و اصلی، کاررا تمام کردند. اصولا اعلام آراء بر مبنای صندوق‌های حاوی تقلب اول و تقلب دوم نبود بلکه برمبنای طراحی نرم‌افزاری بود که به احتمال زياد از روسيه خريداری شده بود. اطلاعات پايه جمعيتی و ترکيب جمعيتی و صاحبان رای در مناطق مختلف کشور واطلاعات انتخابات‌های گذشته به اين نرم‌افزار داده شده بود و وظيفه نرم‌افزار اين بود که ترکيب بيش از ۶۰ درصد به نفع احمدی‌نژاد حدود ۳۰ درصد به نفع موسوی و بقيه راهم برای دونفر ديگر و باطله بين مناطق و صندوق‌ها توزيع کند. نتيجه باگ‌های نرم‌افزاراين بود که در بسياری از صندوق‌ها تعداد آرا دقيقا سر راست و دارای دوصفر بود، دربسياری از موارد آراء باطله يا رای مهدی کروبی منفی بود و امثال آن.

احمدی‌نژاد دستورپدرخوانده برای بيرون آمدن نام خودش از صندوق را اجرا کرد اما به اندازه کافی به قول معروف تابلو عمل‌ کرد و به اندازه کافی ردپا  باقی گذاشت. اينک پرونده‏ی انتخابات يکی از مهمترين ابزارها و اهرم‌های احمدی‌نژاد بر عليه خامنه‌ای است که ميتواند ته‌مانده حيثيت پدرخوانده را نابود کند.

در همین جهت، احمدی‌نژاد هر از چند گاهی گوشه‌ای از پرونده را نشان می‏دهد. مثلا، چند ماه پيش در حضور خود پدرخوانده اظهار داشته بود که در مورد انتخابات ترديدهائی داشته است اما  آقا گفتند که ما مديريت کرده‌ايم و شما جلو برويد و ما حرکت کرديم. و با اين عبارت پرونده انتخابات و مسئوليت تقلب را بدوش پدرخوانده‌ انداخت. اخيرا نيز ظاهرا بعد از ماجرای مصلحی، در جمعی گفته است که آقا ميخواست که من رئيس جمهور شوم. (در اینجا بخوانید)

احمدی‌نژاد با اين ابزارهاست که محکم در مقابل پدرخوانده ايستاد است و دردی شده است که نه قابل تحمل است و نه قابل دفع.
_____________________________

(نوشته بالا ایمیل رسیده به سردبیری است که با ویرایش خبرنگاران سبز منتشر می‏شود. خبرنگاران سبز آمادگی دارد مخالفت و یا موافقت شما با نوشته بالا را منتشر کند)

 
 

طرح هدفمند کردن يارانه ها عامل تباهی زندگی و معيشت ميليون ها خانواده کارگری شده است.کسی حق اظهار نظر آزادانه در باره طرح هدفمند شدن يارانه ها را ندارد.
خبرنگاران سبز/جامعه/بیانیه ها و مواضع:
هفت تشکل مستقل کارگری در ايران با انتشار بيانيه ای در آستانه روز اول ماه مه، روز جهانی کارگر، خواستار توقف اجرای طرح قطع يارانه ها و تعيين دستمزدها توسط نمايندگان واقعی کارگران شدند. اين تشکل های غير دولتی کارگری همچنين تعيين حداقل دستمزد ۳۳۰ هزار تومانی در ماه را توهينی به کارگران دانستند.

به گزارش راديو فردا، اين بيانيه از سوی سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، اتحاديه آزاد کارگران ايران، هيئت بازگشايی سنديکای کارگران نقاش و تزئينات ساختمان و هيئت بازگشايی سنديکای فلزکار مکانيک امضا شده است.

در عين حال، کانون مدافعان حقوق کارگر، کميته پيگيری ايجاد تشکل های کارگری و کميته هماهنگی برای کمک به ايجاد تشکل های کارگری، اين قطعنامه ۱۴ ماده ای را امضا کرده اند.

اين هفت تشکل مستقل کارگری طرح هدفمند کردن يارانه ها را عامل تباهی زندگی و معيشت ميليون ها خانواده کارگری دانسته اند.

آنها در اين بيانيه نوشته اند: کارگران ايران علاوه بر محروميت از حقوق اجتماعی خود از قبيل بر پايی تشکل و اعتراضات خيابانی، هر روزه و هر لحظه در معرض شديدترين تهاجمات به زندگی و معيشت خود قرار دارند.

اين تشکل های کارگری با اشاره به برخوردهايی که حکومت با اعتراض کارگران می کند، افزوده اند: کسی حق اظهار نظر آزادانه در باره طرح هدفمند شدن يارانه ها را ندارد.

اين تشکل ها با اشاره به افزايش سرسام آور قيمت های انرژی، تعطيلی کارخانه ها، بيکار شدن رو به رشد کارگران، تغيير بيمه بيکاری به زيان کارگران و دريافت فرانشيز از آنان در بيمارستان ها و مراکز درمانی از آنان نوشته اند: کارگران علاوه بر محروميت از حقوق اجتماعی خود از قبيل بر پايی تشکل و اعتراض های خيابانی، در معرض شديدترين تهاجم ها به زندگی و معيشت خود هستند.

اين تشکل های کارگری اعلام کرده اند که به رغم فشارها، کارگران ناظر مرگ تدريجی خود و همسر و فرزندانشان نخواهند شد و در مقابل فقر و فلاکت و بی حقوقی اجتماعی تحميل شده بر خود ايستادگی خواهند کرد.

در اين بيانيه به ۱۴ درخواست نيز اشاره شده است که آزادی بی قيد و شرط برپايی تشکل های مستقل کارگری، اعتصاب، اعتراض، راهپيمايی، آزادی احزاب، تجمع و آزادی بيان و مطبوعات نخستين ماده آن است.

اين هفت تشکل مستقل کارگری ضمن درخواست برای برچيده شدن تمامی نهادهای دست ساز دولتی از محيط های کار و زندگی، تعرض به اعتراض های کارگری و مردمی را محکوم کرده اند.

لغو مجازات اعدام و آزادی فوری و بی قيد و شرط تمامی کارگران زندانی و ديگر جنبش های اجتماعی از زندان، توقف فوری پيگرد های قضايی عليه آنان و بر چيده شدن فضای امنيتی موجود از ديگر خواسته های اين تشکل های کارگری است.

سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران، اتحاديه آزاد کارگران ايران و پنج تشکل ديگر کارگری همچنين خواستار محو قراردادهای موقت و سفيد امضاء، بر چيده شدن شرکت های پيمانکاری و انعقاد قرارداد مستقيم و دسته جمعی، تامين امنيت شغلی کارگران و رعايت بالاترين استاندارد های بهداشت و ايمنی در محيط های کار و زندگی شده اند.

اين تشکل ها در عين حال، بر پرداخت حقوق معوقه کارگران و توقف اخراج کارگران تاکيد کرده و نوشته اند: تمامی کسانی که بيکار شده و يا به سن اشتغال رسيده اند، بايد تا زمان اشتغال به کار از بيمه بيکاری متناسب با يک زندگی انسانی برخوردار شوند.

لغو قوانين تبعيض آميز نسبت به زنان و تضمين برابری کامل و بی قيد و شرط حقوق زنان و مردان، برخورداری بازنشستگان از يک زندگی مرفه و بدون دغدغه اقتصادی و مخالفت با اخراج کارگران افغان از کارشان از ديگر خواسته های اين هفت تشکل کارگری است.

اين تشکل ها با تاکيد بر لغو کار کودکان و برخورداری آنها از تامين اجتماعی گسترده و کامل خواستار آن شده اند که امکانات آموزشی رفاهی و بهداشتی يکسان و رايگان جدا از موقعيت اقتصادی و اجتماعی خانوادگی، نوع جنسيت و وابستگی های ملی و ن‍‍ژادی و مذهبی بايد به رسميت شناخته شود.

اين تشکل های کارگری در بخش ديگری از قطعنامه خود با حمايت از مبارزات و اعتراض های مردمی در تمامی کشورهای خاورميانه، هر گونه سرکوب اين اعتراض ها و بند و بست دولت ها برای سمت و سو دادن به تغييرات از بالای سر مردم و دخالت در سرنوشت مردم کشورهای خاورميانه را محکوم کرده اند.

آنها همچنين از تمامی حمايت های بين المللی و مردمی از مبارزات کارگران قدردانی کرده و خواستار آن شده اند که اول ماه مه در ايران تعطيل رسمی اعلام شود و در عين حال، هر گونه ممنوعيت و محدوديت برگزاری مراسم اين روز لغو شود.

 
 

لذا از حاميان جنبش سبز درخواست می شود، به یاد « شهید مصطفی غنیان » که الله اکبر گویان آسمانی شد و به یاد رهبران جنبش سبز، « شنبه ۱۰ ارديبهشت، در ساعت ۱۰ شب » به نشانه اعتراض به وضعيت اقتصادی و همراهی با قشر کارگر که روزگار سختی را می گذراند، بر پشت بام منازل خود رفته و با فرياد « الله اکبر و مرگ بر ديکتاتور » يک بار ديگر زنده بودن جنبش سبز را در آستانه سومين سال کودتای انتخاباتی نشان داده و خود را آماده حضور پر رنگ در کنار قشر شريف کارگر در راهپيمايی صنفی روز جهانی کارگر( ۱۱ ارديبهشت ) کنيم.
خبرنگاران سبز/فراخوان سبز:
در شرايطی قرار داريم که کشور گرفتار بحران و مشکلات افتصادی ، سياسی و اجتماعی وسيعی شده است و هر روز نيز کابوس گرانی و تورم نعمت خواب راحت را از همگی امان دريغ کرده است. تورم، پايين آمدن نرخ سرمايه گذاری ها، فساد، رواج دروغ و سو مديريت ، حقوق ثابت و اندک کارگران که به آن دستمزد معوقه و بيکاری روز افزون اين قشر زحمت کش را نيز اضافه کنيد، تعطيلی روزافزون کارخانه ها يا با ظرفيت پايين کار کردن کارخانه ها از جمه مشکلات کنونی کشور است که در جمهوری اسلامی هيچ مسئولی خود را پاسخگوی اين وضعيت بغرنج نمی داند.

همچون ديگر اقشار کشور، کارگران و معلمان نيز با معضلات معيشتی که به دليل گرانی بر آنان تحمیل شدده دست‌وپنجه نرم می‌کنند. امسال کارگران، معلمان به علاوه حاميان نظام نيز پی برده اند مسائل و مشکلاتی که در زندگی روزمره لمس می کنند با مسائل عمده کشور در ارتباط است و بلندپروازی های حاکمان اشان که قدرت و ثروت را تنها برای خودشان می خواهند، تحريم های بين المللی را برايشان به ارمغان آورده است.

خواست يک کارگر و يک معلم اگر با زبان حال گفته شود اين است که: آنها کار می خواهند، حقوق به موقع و مناسب با افزايش تورم می خواهند، آزادی می خواهند چرا که آزادی باعث می شود تشکلهای صنفی و سياسی خودشان را تشکيل دهند و فعاليت سياسی کنند و راهی برای گشايش امور خود و ملت پيدا کنند. آنها دنبال عدالت هستند. آنها به دنبال خدمت به کشور هستند تا برای کشور ثروت ايجاد کنند تا بهتر بتوانند از اقتصاد کشور با فعاليت خود در صنعت و بازار و از استقلال کشور دفاع کنند.

تمامی آحاد کشور بلاخص کارگران شريف به دنبال آزادی، عدالت، توسعه و پيشرفت کشور هستند .آنها می دانند که وقتی بحث درآمدهای عظيم نفتی می شود و صدها ميليارد که قرار بود سر سفره مردم آورده شود آورده نمی شود و در عوض خبرها يی مبنی بر فساد ، ناپختگی و نارسايی در امور اقتصادی کشور می شنوند و می دانند که اين به ضرر آنها و منافع آنهاست و به ضرر منافع ملی و به ضرر امنيت ملی و آتيه کشور است. به طور طبيعی و به صورت آگاهانه و به صورت زبان حال به نفع معلمان و کارگران هست که سياسيت های خارجی متعادلی داشته باشيم. آنقدر ماجرا آفرينی نکنيم. اينقدر بی برنامه پيش نرويم. اينقدر با بالا و پايين رفتن منافع ملی خود را به خطر نياندازيم.

یکشنبه با حضور سبزمان در خیابان ولو بطورپراکنده میتوانیم سینه به سینه از فساد مالی مقامات کشور و ناپدید شدن موجودی صندوق ذخیره ارزی کشور سخن بگوییم و ساده تر اینکه می توان مشکلات روزمره خود را با آنان در میان بگذاریم.

در آخر ضمن تبريک روزهای کارگر و معلم به اين دو قشر شريف پرتلاش کشور اين نويد را می دهيم که به عنوان چندی از اعضای خانواده ميليونی جنبش سبزخود را موظف به همراهی با اين دوقشر زحمت کش کشور می دانيم و مصرانه در جهت کرامت جايگاه و مقام کارگران و معلمان همگام با آنان در روز يکشنبه قدم خواهيم گذاشت.

لذا از حاميان جنبش سبز درخواست می شود، به یاد « شهید مصطفی غنیان » که الله اکبر گویان آسمانی شد و به یاد رهبران جنبش سبز، « شنبه ۱۰ ارديبهشت، در ساعت ۱۰ شب » به نشانه اعتراض به وضعيت اقتصادی و همراهی با قشر کارگر که روزگار سختی را می گذراند، بر پشت بام منازل خود رفته و با فرياد « الله اکبر و مرگ بر ديکتاتور » يک بار ديگر زنده بودن جنبش سبز را در آستانه سومين سال کودتای انتخاباتی نشان داده و خود را آماده حضور پر رنگ در کنار قشر شريف کارگر در راهپيمايی صنفی کارگران کنيم.


 
 

ديگر طرفداران نظام نيز از گرانی و مقدار پايين حقوق ماهيانه خود نالان هستند. آنانی که اگر تا ديروز ترجيح می دادند وارد مسائل سياسی کشور نشوند امروز با پيش کشيدن مشکلات اقتصادی، زبان به انتقاد باز ميکنند و از بی لياقتی دولت کودتا و حکومت اسلامی می نالند.
خبرنگاران سبز/اقتصاد:
بعد از اجرا شدن طرح هدفمند سازی يارانه ها دولت با پرداخت يارانه به صورت نقدی سعی کرد با عوام فريبی مردم را ساکت نگه دارد. کارشناسان و معترضين به اين طرح بارها به نبود بستر مناسب در کشور برای اجرای اين طرح گله و انقتاد کردند اما برای مردمی که در ابتدا شرخوش از اينکه سرانجام توانسته اند درصدی از سهم فروش نفت و گاز کشورشان را از حکومت بگيرند همين کفايت می کرد تا بطور مقطعی سکوت کنند.

پيشبينی اينکه بازخورد اين طرح پس از چند ماه از اجرايی شدنش در جامعه نمايان خواهد شد کار مشکلی نبود. تنها بايد قبوض حامل های انرژی ( آب، برق، گاز ) برای مشترکين صادر ميشد تا هموطنان خوش باورامان که به دولت کودتايی با ديده مثبت می نگريستند، در هنگام جمع و تقسيم کردن مقدار دريافتی خود با ميزان بدهی خود به دولت متوجه شوند که چه کلاه گشادی بر سرشان گذاشته شده است.

فصل جابجايی و تغيير مسکن نزديک شده است. کافيست گذری به بنگاه های مسکن بيندازيد و خبری از قيمت های جديد اجاره و رهن بگيريد آنگاه متوجه خواهيد شد به دليل تورم مرگ بار به طبع صاحب خانه نيز مجبور است اجاره خانه اش را چند برابر کند . در اين بين تنها مستاجر است که توان ميزان کردن دخل و خرج خود را ندارد.

ديگر طرفداران نظام نيز از گرانی و مقدار پايين حقوق ماهيانه خود نالان هستند. آنانی که اگر تا ديروز ترجيح می دادند وارد مسائل سياسی کشور نشوند امروز با پيش کشيدن مشکلات اقتصادی، زبان به انتقاد باز ميکنند و از بی لياقتی دولت کودتا و حکومت اسلامی می نالند.

در اين بين چندی می شود که شايعاتی از طرف خود دولت و مجلس شنيده شده است که مبنی بر توقف طرح قانون هدفمندسازی يارانه ها است . اما استاندار تهران با تکذيب شايعه توقف اين طرح از توصيه رئيس دولت برای بررسی مشکلات و دغدغه های مردم در اجرای اين قانون خبر داده است.
مرتضی تمدن در جريان پنجاه و پنجمين سفر شهرستانی خود به پاکدشت افزود: برخی از مردم در طول اجرای اين قانون، مشکلات و دغدغه های احتمالی دارند که نيازمند بررسی و پيگيری مسئولان است.

وی تأکيد کرد: دغدغه مهم رئيس دولت و مسئولان ارشد کشور و استان ها، اجرای خوب و بهينه اين قانون است تا مردم ايران، رضايت خاطر يافته و اثرات مثبت قانون هدفمندسازی يارانه ها را بچشند.

تمدن افزود: ممکن است اجرای هر قانونی مانند قانون بزرگ هدفمندسازی يارانه ها، در آغاز با برخی فراز و فرودها و کاستی ها همراه باشد زيرا قرار است فکر، روش و سنتی که سالهای طولانی در متن جامعه نهادينه شده، تغيير يابد.



 
 

در ادامه گفته های جريان منحرف اطراف رهبری که با استقبال او نيز مواجه شده است،محمد تقی مصباح يزدی از روحانی افراطی در قم تاکيد کرده است که مخالفت با ولی فقيه در حد شرک به خدا است. اين گفته در حالی مطرح می شود که اين نظريه توسط بسياری از علمای شيعه مورد پذيرش قرار نگرفته است.
خبرنگاران سبز/سياست/ازديگر رسانه ها:
پرده ديگری از تقدس نمايی علی خامنه ای توسط روحانيون افراطی که برای حفظ جايگاه و فعاليت های اقتصادی اشان با تملق گويی سعی در معصوم سازی رهبری دارند، به لطف الصم والبکم بودن و تعقل نکردن بسیجیان مذهبی، با يکسان سازی جايگاه ولايت فقيه با جايگاه اقدسيت و شکر گویی سرعت بیشتری گرفته است.

- انتشار فيلمی  تحت عنوان "ظهور نزديک است"  که در آن ادعا شده علی خامنه‌ای٬ محمود احمدی‌نژاد و حسن نصر‌الله از ياران امام زمان هستند.

- دوم اتفاق مهم، اظهارات اخير اقای سعيدی امام جمعه ی قم در مورد رهبری معظم انقلاب و اظهارات برخی کسان ديگر بود که سعی داشتند علی خامنه ای را که پس از فتنه اخير دنيا و آخرت خود را به حراج گذاشت، تا حد اميرالمومنين بالا ببرند .

در ادامه گفته های جريان منحرف اطراف رهبری، محمد تقی مصباح يزدی از روحانی افراطی در قم تاکيد کرده است که مخالفت با ولی فقيه در حد شرک به خدا است. اين گفته در حالی مطرح می شود که اين نظريه توسط بسياری از علمای شيعه مورد پذيرش قرار نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری اصولگرای "رجا نيوز" مصباح يزدی پنجشنبه ۲۸-۴-۲۰۱۱ در ديدار جمعی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در استدلال بر نظريه ولايت فقيه گفت: "حتی در زمان حضور معصوم که برخی از مردم يه امام دسترسی نداشتند، ائمه افرادی را به عنوان نائب و جانشين خود قرار می ‌دادند و اين همان امری است که در فرهنگ ما ولايت فقيه نام دارد."

سيد احمد علم‌الهدی، نماينده مردم مشهد در مجلس خبرگان که با توهين به معترضين تکليف خود با مردم ايران را مشخص کرده است، در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به نظام ولايی جمهوری اسلامی و نقش ولی‌‌فقيه در نظام سياسی اسلام،‌ اظهارداشت: مشروعيت نظام جمهوری اسلامی به ولايت‌فقيه وابسته بوده و در واقع هر نظامی منهای ولايت‌فقيه طاغوت است.

اين عضو مجلس خبرگان که در بيان شِرک ابايی ندارد با بيان اينکه بر مبنای اعتقاد شيعه هر نظام و حکومتی غير از حکومت ولايی، طاغوت است، ادامه داد: تمام مشروعيت اين نظام از نظر دينی به مقام ولايت و تبعيت از ولی فقيه وابسته است، رهبری علی خامنه ای را با رهبری معصومين برابر دانسته است.

اما در حاليکه کشور به دليل مخالفت با پادشاهی  و برقراری جمهوری و آزادی انقلاب کرده بود،اين عضو خبرگان به راحتی صحبت از بی اهميت بودن رای مردم می کند که اين گويای تفکر کودتای انتخاباتی و هيچ دانستن نظر و خواست مردم است. علم الهدی خاطر نشان کرده است: چنانچه تبعيت از ولی‌فقيه از سوی کارگزاران کشور وجود نداشته باشد، حکومت آنها نامشروع است حتی اگر تمام مردم کشور به او رأی داده باشند.

آيت‌الله علم‌الهدی با بيان اينکه طبق مبنای امام راحل ولايت‌فقيه همان ولايت معصوم است،‌ ياد‌آور شد: امام در اين خصوص می‌فرمايند هر اختياری که امام معصوم عليه‌السلام دارد، آن اختيار را ولی فقيه نيز داراست بنابراين نمی‌توان اختيارات ولی فقيه را درچند ماده قانونی محدود کرد.

اما تاکيد بر جايگاه ولايت فقيه و حمايت از علی خامنه ای در حالی است که سپاه پاسدارن و روحانيون افراطی و تملق گوی اطراف بيت رهبری اقتصاد کشور را به يک تجارت خانوادگی و دوستانه تبديل کرده اند .با توجه به اختلافات اخير ميان محمود احمدی نژاد و اطرافيانش با علی خامنه ای ، اين بار اين سخنان مصباح يزدی و علم الهدی احمدی نژاد را نشانه گرفته است.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته