-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۲, پنجشنبه

Latest Posts from Iran Dar Jahan for 05/12/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



سرمقاله مجله:

عنوان اصلی مطالب این شماره مجله «ایران در جهان» را به موضوع تعیین گزارشگر ویژه برای ایران از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل در روزهای ابتدایی سال نو شمسی اختصاص دادیم و به بررسی آن پرداختیم.

اهمیت این موضوع از آن جهت بود که در ماه های منتهی به این تصمیم گروه های مختلف و مدافعان ایرانی حقوق بشر بر سر این خواست به توافق رسیده بودند و پیگیری سرسختانه ای را برای تحقق آن آغاز کرده بودند.

از آخرین باری که عالی ترین نهاد حقوق بشری سازمان ملل متحد گزارشگری ویژه برای ایران اختصاص داده بود سال های زیادی می گذشت. جمهوری اسلامی از نیمه های دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی رییس جمهوری اصلاح طلب از لیست کشورهایی که نیازمند داشتن گزارشگری ویژه بودند خارج شده بود.

این خروج هر چند در مقطعی حاصل گشایش هایی در فضای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ایران بود اما خیلی زود وضعیت بغرنج تری از لحاظ حقوق بشری را در پی داشت. وضعیت حقوق بشر در دهه های اخیر همواره انتقادها و اعتراض های فراوانی را در پی داشت.

حوادث دو سال پیش و فضای سنگین امنیتی و بازداشت های گسترده و صدور احکام عجیب و غریب از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اوج گیری دوباره بحران حقوق بشر در ایران بود.

از همین رو بسیاری از سازمان های حقوق بشری و شخصیت های سرشناس فعال در این زمینه از هر فرصتی بهره بردند تا ضرورت تعیین دوباره گزارشگر ویژه و نظارت بیش از پیش بر وضعیت ایران را به دنیا گوشزد کنند.

حاصل این تلاش ها تعیین دوباره گزارشگر برای ایران بود. اقدامی که موجب خرسندی تلاشگران این راه و عصبانیت مقامات جمهوری اسلامی شد.

به همین مناسبت گزارش ویژه این شماره مجله به این موضوع اختصاص یافته است. همچنین گفت و گوی تفصیلی با نماینده ایالات متحده در شورای حقوق بشر سازمان ملل در حاشیه نشست شورا در ژنو صورت گرفته است که حاوی نکات جالبی است.

در کنار این موضوع مجموعه دیگری از گزارش ها و مقاله های رسانه های معتبر جهان در مورد ایران و تحولات منطقه به فارسی ترجمه شده است. با این امید که تلاش همکاران ما در نشریه «ایران در جهان» مورد قبول شما قرار گیرد. / روزبه میرابراهیمی

* از فروشگاه آنلاین ما نسخه چاپی را سفارش دهید. (کلیک کنید)


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irandarjahan-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irandarjahan@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته