-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۳, سه‌شنبه

Latest New from Green Correspondents for 05/24/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

مگر بی‌غيرتم وقتی درد و مشکلات مردم را به چشم می‌بينم، با بی‌تفاوتی از کنار آن بگذرم. همين يک کلام کافی است برای حضوری سبز در مراسم تشييع پيکر سبزترين اسطوره ملی.
خبرنگاران سبز/جامعه:
 آتيلا حجازی امروز در جمع مرم يک درخواست از مردم داشت :  پدرم دوستدار مردم بود و هر حرفی که می‌زد برای مردم بود. از همه مردم می‌خواهم برای تشييع جنازه او بيايند.ما را تنها نگذارید.

مگر بی‌غيرتم وقتی درد و مشکلات مردم را به چشم می‌بينم، با بی‌تفاوتی از کنار آن بگذرم. همين يک کلام کافی است برای حضوری سبز در مراسم تشييع پيکر سبزترين اسطوره ملی.

 جمعی از حاميان جنبش سبز در شبکه های اجتماعی با فراخوانی از تمامی ورزش دوستان و اقشار مختلف جامعه درخواست کرده اند برای قدردانی از مردمی بودن اسطوره ملی کشور، در مراسم وداع و تشييع پيکر ناصرخان حجازی، حضور به عمل رسانند .


 
 

بازجوها از تعدادی از امضا کنندگان این بیانیه خواسته اند که یا بیانیه منتشر شده را تکذیب کنند و یا در انتظار عواقب سختی باشند.
خبرنگاران سبز/سیاست:
زندانی سياسی به تازگی با نوشتن نامه ای خطاب به مقامات قضايی شرايط مراحل بازجويی و بازداشت شان را پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ شرح داده و از وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران شکايت کردند . تعدادی از اين زندانيان سياسی اکنون از سوی مقامات دادستانی تهران و سپاه پاسداران تحت فشار قرار گرفته اند تا اين نامه را تکذيب کنند . آنها از سوی اين مقامات تهديد شده اند که در صورت عدم تکذيب اين نامه دوباره بازجويی خواهند شد و پرونده های جديدی برای شان تشکيل می شود .

براساس خبرهای رسيده به کلمه، بازجوها از تعدادی از امضا کنندگان اين بيانيه خواسته اند که يا بيانيه منتشر شده را تکذيب کنند و يا در انتظار عواقب سختی باشند.

اين بيانيه با امضای ۲۶ زندانی سياسی هم زمان با سالگرد تصويب قانون احترام به آزاديهای مشروع حقوق شهروندی، در سايتهای خبری منتشر شد ، اين زندانيان متفق القول در اين نامه از مسوولان خواستند به شکايت شان رسيدگی شود .

محسن امين زاده، محسن ميردامادی، مجيد دری، عبدالله رمضانزاده، بهزاد نبوی، کيوان صميمی از جمله زندانيانی هستند که تهديد شده اند در صورت تکذيب نکردن اين نامه برايشان پرونده های جديدی تشکيل می شود و يا از حق استفاده از مرخصی يا ديگر حقوق عادی يک زندانی محروم خواهند شد .

گفته می شود ساير زندانيان امضا کننده بيانيه نيز در روزهای آينده برای بازجويی احضار خواهند شد.

هربار زندانيان سياسی- عقيدتی که به ناحق در زندان هستند نامه ای را خطاب به مقامات قضايی منتشر می کنند و از شرح مصائبی که بر آنها رفته سخن می گويند به جای برخورد با آمران تخلفات با شاکيان برخورد می شود اين موضوع حتی درباره نامه های انفرادی و تکان دهنده تعدادی از زندانيان که تحت شديدترين شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفته بودند نيز مصداق دارد و هر بار شاکی به جای مجرم مجازات و تنبيه شده است. زندانيان سياسی و خانواده هايشان می پرسند ديگر نمی دانيم بايد شکايت مان را به کجا ببريم ؟

زندانيان سياسی در نامه معروف به ۲۶ نفر بار ديگر با شرح شکنجه هايی که بر آنها رفته نوشته بودند : بازداشتهايشان با اعمال خشونت، توهين و تحقير همراه بوده به طوری که برخی از متهمان هنگام دستگيری به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

اين زندانيان همچنين نوشته بودند :«ما امضا کنندگان اين شکواييه تحت شکنجه قرار گرفته ايم. يکی از متداول ترين شکنجه ها نگهداری ما در سلول های انفرادی بسيار کوچک بوده است . روشی که به اذعان همه مسوولان عالی کشور شکنجه تلقی می شود و بازجويان و زندان بانها نيز تاييد می کنند که متهم پس از چند هفته نگهداری در سلول انفرادی دچار اختلالات جسمی و روحی شديد می شد.
شکنجه های شديدتر از جمله فرو کردن سر متهم در توالت، خوراندن کاغذ بازجويی به متهم و مواردی امثال نيز عليه برخی از ما اعمال شده ، که برخی از شاکيان و زندانيان در گزارشهای جداگانه جزييات آن را منتشر کرده اند.»

اين زندانيان ياد آور شده بودند که «بازجويان معمولا اين فشارها را نه برای کشف واقعيت بلکه برای وادار کردن متهمان به اعتراف مطالب واهی و خلاف واقع مورد نظر بازجويان به کار گرفتند. اين رفتارهای خلاف قانون منحصر به دوره بازداشت نبوده و برخی محکومان به رغم طی مراحل دارسی و حکم قطعی در حال حاضر نيز همچنان تحت شکنجه به صورت انفرادی يا همراه محکومان دچار بيماری روحی و روانی نگهداری می شوند.» .»

امضا کنندگان اين شکواييه همچنين نوشته بودند که ما بدون استثنا با رفتار غير اخلاقی و غير اسلامی بازجويان مواجه بوده ايم . شکنجه های روحی و فيزيکی فحاشی های شرم آور نسبت به متهم و خانواده و عزيزان او و طرح اکاذيبی چون روابط غير اخلاقی در غالب بازجويی ها به کرات انجام شده است . رفتاری که باعث فشار روحی زياد به متهمان نيز بوده است.

امضا کنندگان اين بيانيه محسن امين زاده ، محسن مير دامادی، بهمن احمدی امويی، عبدااله مومنی، ميلاد اسدی، عبدالله رمضان زده، عماد بهاور، مصطفی تاج زاده، مجتبی تهرانی، علی جمالی، محمد حسين خوربک ، محمد داوری، امير خسرو دلير ثانی، کيوان صميمی، اسماعيل صحابه، محمد فريد طاهری قزوينی، فيض الله عرب سرخی،بهزاد نبوی، ابولفضل قديانی ،مجيد دری ،ضيا نبوی، مهدی کريميان اقبال، محمد رضا مقيسه، علی مليحی، محمد جواد مظفر و حسن اسدی زيد آبادی، هستند .

 
 





 
 

به نظر می‏آيد تصميم بر اين است که با در اختيار داشتن اين موقعيت وی بتواند بر بالا رفتن قيمت فروش نفت منطقه تاثير گذاشته، با افزايش درآمد، تقلايی برای تامين کمبودهای بودجهء دولت نموده و البته سامانی به اردوگاه ياران از هم گسسسته بدهد.
خبرنگاران سبز/نقد و نظر/امین ف:

از تحرکات جدیدی که در اردوگاه دولت دیده می‏شود، آنچه به نظر می‏آید این است، که دولتیان پس از آنکه ضربات بسیاری را از راست سنتی تقبل کرده‏اند، اکنون در پی بدست آوردن اهرمهایی نو برای بازسازی موضع قدرت خودمی‏باشند.

احمدی‏نژاد مسئوليت مهم‏ترين وزارت خانه ايران که همانند قلب تپنده اقتصادی ايران است را يک روز پس از آنکه وزير مربوطه‏اش را برکنار کرد، خود بدست گرفت.

در ايران وزارت خانه نفت، منابع مالی کشور و دولت را تامين می‏کند و وزارت اطلاعات امنيت ملی ( بخوانيد دولت) را. بر همين رويه می‏شود گفت که اين وزات‌خانه، نان مملکت را بر سفره‏اش می‏گذارد. صاحبان خانه شايد بی‏در و پيکر بتوانند سر ببرند، اما بی نان نمی‏توانند. حال که آن يکی را در بازی قدرت نتوانستند از دست آقايان بدر‏آورند، اين يکی را اما تصمیم دارند به ابزاری برای قدرت نمايی و قدرت‏سازی به نفع جريان خود مبدل کنند.

لازم است متوجه اين حقيقت ساده باشيم که ايران برای بار اول پس از پيروزی انقلاب اسلامی، به رياست سازمان نفتی "اوپک" می‏رسد و چنانچه رئيس دولت سرپرستی وزارت خانهء نفت را هم بهده داشته باشد به معنای آن است که احمدی‏نژاد خواهد توانست به رياست مستقيم اين سازمان برسد.

به نظر می‏آيد تصميم بر اين است که با در اختيار داشتن اين موقعيت وی بتواند بر بالا رفتن قيمت فروش نفت منطقه تاثير گذاشته،با افزايش درآمد، تقلايی برای تامين کمبودهای بودجهء دولت نموده و البته سامانی به اردوگاه ياران از هم گسيسته بدهد.
ظاهراً در اين راستا، پيش از اينکه راست سنتی اقدام جدی به عمل آورد، احمدی‏نژاد توپ را به زمين آنها انداخته است.

گرچه در روز جمعه خبرگزاری‏های "پارس" و"مهـر" خبر از آن دادند که شورای نگهبان اين تصميم رئيس دولت را در تضاد با تفسير قانون اساسی می‏بيند و منظورشان اين بود که شورا، در مقابل اين عملکرد می‏ايستد، اما فردای آن روز، شنبه، خانم فاطمه بداغی، معاون رئيس دولت در امور حقوقی، صراحتاً اعلام کرد که احمدی‏نژاد، طبق تعريف اصل ۷۳ قانون اساسی، سرپرست وزارت نفت باقی می‏ماند و در خصوص موضع شورای نگهبان نيز خاطرنشان کرد که اين تصميم شورا، عطف به ماسبق نمی‏شود.

بايد ماند و ديد که آقايان تا کی و کجا با سرگرم کردن مردم با اين خيمه شب بازی‏ها بر عمر دولت يا قدرت خود می‏توانند بيافزايند و اینکه سناریوی بعدی آن‌ها چیست.
--------------------------------
خبرنگاران سبز آمادگی دارد نوشته شما در مخالفت با موافقت با نوشته بالا را منتشر کند.

 
 

حاکميت با اتخاذ تصميم برای بازگرداندن زندانيان سياسی و بی توجه ای به خواسته های زندانيان سياسی و خانواده آنان و نيز پادگانی کردن فضای جامعه و دانشگاه ها و فشار مضاعف اقتصادی بر ملت، نشان داده است که نه تنها از اين رويه در پيش گفته خود پشيمان نيست بلکه تنها راه کنترل فضای جامعه را در ادامه اين روند می بيند.
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
دکتر قربان بهزاديان نژاد، رييس ستاد انتخاباتی ميرحسين موسوی امروز به زندان اوين بازگردانده شد.  به گزارش خبرنگار کلمه ماموران امنيتی در تماس با بهزاديان نژاد وی را به زندان فراخواندند و امروز اين استاد دانشگاه را به زندان بازگرداندند. بهزاديان نژاد در جريان وقايع پس از کودتای انتخاباتی بازداشت شده بود و پس از تحمل چند ماه انفرادی و زندان  آزاد شده بود. وی به ۵ سال حبس محکوم شده است. اين استاد دانشگاه و مشاور مير حسين موسوی  در همين مدت از همه حقوق دانشگاهی‌اش محروم شد‌ و حق تدريس در دانشگاه از وی ستانده شد.

دکتر قربان بهزاديان‌نژاد، استاد ميکروبيولوژی در دانشگاه تربيت مدرس بود که در سال‌های اخير فعاليت‌های فرهنگی زيادی داشته است. بهزاديان‌نژاد معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سيدمحمد خاتمی و مشاور وزير بهداشت در انتخاب رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی را در کارنامه مسئوليت‌های خود جای داده است.

حاکميت با اتخاذ تصميم برای بازگرداندن زندانيان سياسی و بی توجه ای به خواسته های زندانيان سياسی و خانواده آنان و نيز پادگانی کردن فضای جامعه و دانشگاه ها و فشار مضاعف اقتصادی بر ملت، نشان داده است که نه تنها از اين رويه در پيش گفته خود پشيمان نيست بلکه تنها راه کنترل فضای جامعه را در ادامه اين روند می بيند

 
 

همچنین پس از آن که با آغاز مراسم تشييع پيکر مرحوم حجازی در ورزشگاه شيرودی مخالفت شد، بر اساس تصميم اتخاذ شده اين مراسم از ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه ۴ خرداد در مقابل بيمارستان کسری تهران آغاز می‌شود. پس از آن پيکر مرحوم حجازی به ورزشگاه آزادی برده می‌شود تا با بدرقه‌ی آحاد جامعه پيکر اين اسطوره فوتبال ايران در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شود.
خبرنگاران سبز/جامعه:
پس از درگذشت ناصر حجازی، پيشکسوت فوتبال ايران بسياری از مقامات سياسی و چهره های ورزشی و هنری با خانواده آن مرحوم ابراز همدردی کردند.

سيدحسن خمينی نوه امام(ره) که در روزهای بيماری حجازی به منزل وی رفته و جويای احوال او شده بود نيز امروز با خانواده او ابراز همدردی کرد.  طبق برنامه ريزی انجام شده قرار است، پيکر ناصر حجازی جهت انجام اعمال غسل و کفن به جماران برود و سپس نوه امام خمينی(ره) برای آن مرحوم نماز بخواند.

همچنین پس از آن که با آغاز مراسم تشييع پيکر مرحوم حجازی در ورزشگاه شيرودی مخالفت شد، بر اساس تصميم اتخاذ شده اين مراسم از ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه ۴ خرداد در مقابل بيمارستان کسری تهران آغاز می‌شود. پس از آن پيکر مرحوم حجازی به ورزشگاه آزادی برده می‌شود تا با بدرقه‌ی آحاد جامعه پيکر اين اسطوره فوتبال ايران در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شود.

خانواده مرحوم حجازی جهت سهولت در رفت و آمد اهالی فوتبال در ورزشگاه آزادی و همچنين بهشت‌ زهرا ۶۰ دستگاه اتوبوس تدارک ديده‌اند که اين اتوبوس‌ها در اطراف بيمارستان کسری آماده‌ سرويس‌دهی به مردم خواهند بود.

پيش از اين قرار بود با توجه به خواسته خانواده حجازی، پيکر او در امامزاده پنج تن لويزان به خاک سپرده شود اما در نهايت با تصميمی که اتخاذ شد مقرر گرديد که پيکر حجازی در بهشت زهرا دفن شود.

لازم به يادآوری است که مراسم تشييع جنازه ناصر حجازی در ساعت۹:۰۰ صبح روز چهارشنبه از مقابل درب اصلی ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. 

 
 

ناصر حجازی که از مدتها پيش از بيماری سرطان ريه دست و پنجه نرم می کرد، سرانجام پس از چند روز بستری شدن، ساعت ۱۰:۵۵ دقيقه صبح امروز دوشنبه، در بيمارستان کسری درگذشت.
خبرنگاران سبز/جامعه:
بهترين دروازه‌بان تاريخ فوتبال ايران و اسطوره آبی پوشان امروز دار فانی را وداع گفت.
به گزارش ايلنا، ‌ ناصر حجازی که از مدتها پيش از بيماری سرطان ريه دست و پنجه نرم می کرد سرانجام امروز در بيمارستان کسری پس از چند روز بستری شدن در گذشت.
ناصر حجازی متولد ۲۳ آذر ۱۳۲۸ در شهر تهران است. او دروازه بان اول تيم ملی فوتبال ايران در دهه پنجاه بود و دو عنوان قهرمانی در جام ملت های آسيا، يک عنوان قهرمانی در بازی های آسيايی و شرکت در المپيک و جام جهانی فوتبال را در کارنامه دارد. او همچنين به همراه تيم تاج قهرمانی در جام تخت جمشيد و جام باشگاه های آسيا را تجربه کرده است.حجازی در دوران مربيگری نيز تيم استقلال تهران را به نايب قهرمانی جام باشگاه های آسيا و قهرمانی ليگ آزادگان رساند. فدراسيون بين المللی تاريخ و آمار فوتبال در انتخاب برترين های قرن بيستم، ناصر حجازی را دومين دروازه بان برتر قاره آسيا و چهل و يکمين دروازه بان شايسته جهان معرفی کرده است.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته