-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۲, دوشنبه

Latest New from Green Correspondents for 05/02/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

در همين حال اغلب کارمندان دفتر جعفری دولت آبادی برخوردهايی نامناسب با خانواده های زندانيان دارند و حتی تعدادی از خانواده ها معتقدند که برخوردها کادر اداری دفتر دولت آبادی در مواقعی از برخوردهای کادر دفتر مرتضوی، دادستان قبلی بدتر است چرا که حداقل کارمندان و مسوولان دفتر مرتضوی از جمله رييس دفتر وی برخورد مودبانه و محترمانه تری را با مراجعان بويژه خانواده های زندانيان داشتند .
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
با آمدن جوادی آملی به جای هاشمی شاهرودی و روی کار آوردن جعفری دولت آبادی به جای سعید مرتضوی، خانواده زندانیان استان تهران به این دل خوش بودند که اوضاع عزیزانشان بهتر خواهد شد. اما با گذشت زمان رفتارهایی از رئیس قوه قضائیه که هیچ تجربه قبلی در کارنامه خود نداشت و جوانی ناپخته برای ریاست دستگاه قضا بود و جعفری دولت آبادی دادستان تهران دیده شد که خاطره سعید مرتضوی یکی از عوامل اصلی به فلاکت رسیدن قوه قضائیه کشور، برای همگان زنده شد .

جمعی از خانواده های زندانيان سياسی اعلام کردند از اين پس حتی برای پيگيری درخواستهای کاملا به حق و قانونی خود به جعفری دولت آبادی، دادستان تهران که به تازگی در ليست ناقضان حقوق بشر اتحاديه اروپا نیز قرار گرفته است، مراجعه نخواهند کرد ، چرا که نه فقط او به عنوان دادستان تهران به خواسته های زندانيان و خانواده هايشان هيچ توجهی ندارد، بلکه مسوولان دفتر وی با رفتارهای تحقيرآميز و نامناسب با اين خانواده ها برخورد می کنند.

براساس خبرهای رسيده به کلمه، جمعی از اين خانواده ها اعلام کرده اند که دادستان تهران عملکردی را در مدت مسووليتش ارايه کرده است که به هيچ عنوان با مسووليتهای يک دادستان همخوانی ندارد . عباس جعفری دولت آبادی مانند قضات دادگاه انقلاب کاملا مطابق خواست بازجويان وزارت اطلاعات عمل می کند و کمترين توجهی به خواسته های قانونی و به حق زندانيان سياسی و خانواده هايشان ندارد، برای همين هم مدتی است تعداد زيادی از خانواده ها تصميم گرفته اند که با تحريم وی بگويند که ديگر وی را به عنوان دادستان تهران قبول ندارند و برای هيچ درخواستی به وی مراجعه نمی کنند .

دولت آبادی در مدت انتخابش به عنوان دادستان تهران هر روز با عملکرد منصفانه يک دادستان بيشتر فاصله گرفته است. وی اکنون زندانيان سياسی و خانواده هايشان را به ناحق از حق مرخصی و ملاقات محروم می کند و هم صدا با بازجوهای وزارت اطلاعات می گويد که اين حقوق تنها در صورتی به زندانيان داده می شود که آنها نادم و پشيمان باشند و يا درخواست عفو و بخشش کنند.

تعدادی از زندانيان سياسی همچون احمد زيد آبادی ،سعيد متين پور، حميد رضا محمدی، مهدی محموديان، ضيا نبوی، مجيد دری، عماد بهاور، مسعود باستانی ، عيسی سحرخيز، رسول بداغی و …تاکنون به مرخصی نيامده اند اما دادستان تهران اين موضوع را کاملا ناديده گرفته يا اصلا به آن اهميتی نمی دهد. او به خانواده اين زندانيان در اين باره هيچ پاسخ مشخصی نمی دهد . تعدادی از زندانيان بيمار مانند منصور اسانلو نيز برای مرخصی درمانی بارها ازدادستان تهران درخواست مرخصی کرده اند اما او باز هم اين مرخصی ها را به دليل عدم موافقت بازجويان نپذيرفته است .

تعدادی از زندانيان سياسی مانند حمزه کرمی ، عبدالله مومنی و غلامحسين عرشی در نامه هايی سرگشاده شرح شکنجه هايی را که در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات توسط بازجويان بر آنها رفته بازگو کردند اما دادستان تهران از همه اين موارد چشم پوشی کرد و کوچکترين و اکنشی به هيچ کدام از اين نامه ها نشان نداد . خانواده های زندانيان سياسی نيز بارها در اين مدت خواستار ملاقات با دادستان تهران شده اند اما همواره دادستان نسبت به اين درخواست ها ، شکواييه ها و تظلم خواهی ها بی تفاوت بوده است و هيچ واکنشی به آنها نشان نداده است

در همين حال اغلب کارمندان دفتر جعفری دولت آبادی برخوردهايی نامناسب با خانواده های زندانيان دارند و حتی تعدادی از خانواده ها معتقدند که برخوردها کادر اداری دفتر دولت آبادی در مواقعی از برخوردهای کادر دفتر مرتضوی، دادستان قبلی بدتر است چرا که حداقل کارمندان و مسوولان دفتر مرتضوی از جمله رييس دفتر وی برخورد مودبانه و محترمانه تری را با مراجعان بويژه خانواده های زندانيان داشتند .

چندی پيش، مادر مهدی محموديان که فرزندش نزديک به دوسال است از مرخصی محروم است در نامه ای مفصل که در سايت های سبز منتشر شد، بخشی از برخوردهای نامناسب همکاران دادستان تهران را شرح داد.

خانواده های زندانيان سياسی معتقدند عباس جعفری دولت آبادی هرگز صدای آنان را به عنوان مظلومانی که تحت ستم قرار گرفته اند به گوش مسوولان قضايی و اطلاعاتی نمی رساند و مراجعه و هر نوع درخواست از او بی فايده است .



 
 


گر حـــکم کنند که ســـبز گیرند در شهر هر آن که هـست گیرند


 
 

خبرگزاری فارس خبر داد که حيدر مصلحی وزير اطلاعات امروز به قم سفر کرد و در جمع برخی فضلای قم حضور يافت.
خبرنگاران سبز/سياست:
سرانجام پس از چندين روز خانه نشينی، رئيس دولت کودتا در غياب وزير اطلاعات که يکی از دلايل ناراحتی و غيبت احمدی نژاد در نهاد رياست جمهوری بود برگزار شد. در اين جلسه احمدی‌نژاد با اشاره به تلاشهای دشمنان برای القای ناکارآمدی نظام گفت: مهمترين عامل نااميدی و یأس دشمن ،‌اثبات کارآمدی نظام اسلامی است و دولت دهم در اين زمينه درهمه عرصه ها، کارهای بزرگی کرده است و با اقتدار به تلاش خود برای اثبات کارامدی نظام ادامه خواهد داد.

اما از گفته های رئيس دولت کودتا بگذريم غيبت حيدر مصلحی وزير حمايت شده رهبری، خود نمايی می کند که با حاضر نشدن در جلسه امروز تداوم اختلاف بين رئيس دولت با وزير اطلاعاتش را قوت بخشيده است. در همين راستا خبرگزاری فارس خبر داد که  حيدر مصلحی وزير اطلاعات امروز به قم سفر کرد و در جمع برخی فضلای قم حضور يافت.

در اين ديدارها مسائل مهم منطقه‌ای و بويژه بيداری اسلامی در کشورهای مختلف عربی منطقه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.


 
 

امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری و یکی از نزدیکان فکری اسفندیار رحیم‌مشایی در گفتگویی با روزنامه شرق، پرده از صحنه دوم نمایش باند اسفندیار رحیم‌مشایی با اصولگرایان برداشت. او صراحتا اعلام کرد که احمدی‌نژاد و تیمش اصولگرا نیستند.
خبرنگاران سبز/سیاست:
امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری و یکی از نزدیکان فکری اسفندیار رحیم‌مشایی در گفتگویی با روزنامه شرق، پرده از صحنه دوم نمایش باند اسفندیار رحیم‌مشایی با اصولگرایان برداشت. او صراحتا اعلام کرد که احمدی‌نژاد و تیمش اصولگرا نیستند. وی اضافه کرد:«اصولگرایی مانند جناح راست سنتی شده و خاصیت خودش را از دست داده. راست سنتی دیگر جذابیتش را از دست داده است»

وی در خصوص نام تیم مشایی-احمدی‌نژاد گفت:«
لازم نيست که ما اسم خاصی داشته باشيم اما ما ناممان اصولگرا نيست. جناح راست وقتی خاصيتش را از دست داد اسمش را عوض کرد. مثلا اسمش را گذاشت آبادگران تا رسيد به اصولگرايی. ولی الان به دليل اتهام‌زنی‌ها و حزب بازی‌ها، مردم ديگر به اينها اقبالی ندارند. البته ما پيشنهاد کرديم که در اتاق فکر مان يک اسم مناسبی تعيين شود. يک پيشنهاد‌هايی هست اما هنوز به نتيجه نرسيده. اما قطعا اسم ما اصولگرا نيست

وی درباره انتخابات آينده گفت:«ما می‌آييم افراد مردمی و متقی و چهره‌های جديد و جوان را معرفی می‌کنيم. حتی ممکن است افرادی از گروه‌های اصلاح‌طلب که در حاشيه هستند در ليست ما قرار بگيرند. تمام اصلاح‌طلبان که با نظام مشکل ندارند. تمام آن ۱۳ ميليون رای‌دهنده که ضد انقلاب نيستند، اما آنها که به نام اصولگرايی می‌خواهند تا آخر عمر قيم مردم باشند قطعا در اين ليست نيستند چراکه می‌خواهند تا آخر عمر نماينده مردم باشند.»

او پيش‌بينی کرد:«با شما شرط می‌بندم که اين فهرست رای می‌آورد. ما دو سوم کرسی‌ها را به دست می‌آوريم. شما بدانيد که اين طيف در مجلس آينده اکثريت مطلق خواهد بود چراکه مردم فهميده‌اند طرفداران احمدی‌نژاد دگم نيستند.»

عباس اميری‌فر در اين مصاحبه برخی از کارهای غيرقانونی اصولگرايان و جناح حامی احمی‌نژاد را افشا کرد و گفت:«ا مصباحی مقدم می‌گويد که جريان جامعه وعاظ ولايی غيرقانونی است در حالی که خودشان در جامعه روحانيت مبارز برای فعاليت مجوز ندارند. سوال من اين است که چطور شما می‌توانيد بدون مجوز فعاليت کنيد ولی ما نمی‌توانيم؟»


 
 

رای من تا زمانی همراه توست که در خط ولايت باشی شک نکن اگر از خط ولايت دور شوی من رايم را ، ما رايمان را پس می گيريم
خبرنگاران سبز/سياست/از ديگر رسانه ها:
پس از اينکه مداحانی همچون حاح منصور ارضی و سعيد حداديان در جلسات مذهبی ايام فاطميه با توهين به رحيم مشايی بطور غير مستقيم با احمدی نژاد اتمام حجت کردند، با بالا گرفتن تنش بين احمدی نژاد و رهبری، نيروهای حزب الله نيز بطور تلويحی برای رئيس دولت خط و نشان کشيدند . اين گروه با این گفته که عده ای در گوش تو می خوانند که محبوبيت ات از ولايت بيشتر است، دروغ می گويند گوش نکن به احمدی نژاد گفته اند که نکند خيال می کنی با گول يارانه ای مردم را خريده ای ؟

گفته حزب الله که در سايت « عماريون » منتشر شده است :

چه خودش چه بقايايش ( رحيم مشايی ) در دولت تو در گوشَت می خوانند محبوبيت تو از ولايت بيشتر است ، گوش نکن دروغ می گويند می خواهند تباهت کنند ، نکند خيال می کنی با پول يارانه ها مردم را خريده ای ؟ اشتباه می کنی ما جان هامان را پای ولايت گذاشته ايم با پول معامله نمی کنيم ؛ اما آقای مسئله فرعی سرش به سد محکم و نفوذناپذير سربازان گمنام برخورد کرد ، يادت می آيد همين ها بودند که دکتر ريگی دشمنان را کَت بسته آوردند تهران ؟نه فراموش کرده ای ، در مسائل فرعی گم شده ای ؟

يادت می آيد آقای مسئله فرعی با نيرنگ و فشار يک استعفا از مصلحی گرفت ، اما تو باز درگير مسائل فرعی بودی ، اين استعفا را هم چشم بسته قبول کردی ، اما هر چقدر تو درگير مسائل آقای فرعی بودی آقا متوجه مسائل اصلی بود ، استعفای مصلحی را مصلحت ندانست ، آقا قبول نکرد ؛ شايد مصلحت تو بود ، شايد مردم ، شايد کشور ، شايد اسلام ، اما من می گويم همه ؛ اما تو همچنان نمی بينی ، آقای مسئله فرعی و مسائلش ديوارها شده اند بين تو امت و ولايت ؛ کم کم خودت هم داری مهره ای می شوی در دستان مشايی ؛ تاکنون جهادها کرده ای ، خانه های مهر ساخته ای ، کار و همت را مضاعف کرده ای ، يارانه ها هدفمند کرده ای ، حال که نوبت جهاد اصلی است ، نوبت جهاد اقتصادی است ، خود را تباه نکن ؛ دشمن را ساده ننگر ، دشمن فهميده اگر در اين جهاد اقتصادی پيروز شويم ديگر نمی تواند جلومان را بگيرد ، دشمن سنگ می اندازد جلو پامان ، دشمن آقای مسئله فرعی می سازد برامان ، خود را تباه نکن .

امروز از مردم شنيدم مدتی است خانه نشين شده ای در جلسه های دولت شرکت نمی کنی ، تلويزيون های دشمن به تمسخر می گويند مدتی است دور کار شده ای ، اما من می گويم لجباز شده ای ، گرفتار مسائل آقای فرعی شده ای ، خود را تباه نکن ؛ سه : رای من تا زمانی همراه توست که در خط ولايت باشی شک نکن اگر از خط ولايت دور شوی من رايم را ، ما رايمان را پس می گيريم ، آقای مسئله فرعی چه خودش چه بقايايش در دولت تو در گوشَت می خوانند محبوبيت تو از ولايت بيشتر است ، گوش نکن دروغ می گويند ، می خواهند تباهت کنند ، نکند خيال می کنی با پول يارانه ها مردم را خريده ای ؟ اشتباه می کنی ما جان هامان را پای ولايت گذاشته ايم با پول معامله نمی کنيم .

ما مَرد نبرد و نعره و تکبيريم / در راه تو ای خامنه ای می ميريم / گر حکم کنی ، برای حفظ اسلام / هر رای به هر که داده ، پس می گيريم




 
 

احزاب سوسياليست اروپا در بيانيه پايانی کنفرانس خود ضمن حمايت از جنبش آزاديخواهانه مردم ايران، سرکوب بی رحمانه اين جنبش را توسط دولت ايران محکوم کردند.
خبرنگاران سبز/ايران در جهان: 
فرق نمايندگان مجلسی که تنها نماينده رهبر جمهوری اسلامی هستند و جز تمکين از نظر علی خامنه ای وظيفه ديگری ندارند، با نمايندگان مستقل احزاب کشورهای ديگر در بيان واقعيات و چرنديات است. نمايندگانی که بارها با سردادن شعار‌هايی در خانه ملت « مجلس » خواهان "اعدام" ميرحسين موسوی و مهدی کروبی " شده اند .

در حالی که ۷۹ تن از اعضای باشگاه مادريد، متشکل از گروهی از رهبران سابق کشورهای جهان همراه با کاترين آشتون مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا در نامه هايی جداگانه در خطاب به رهبر جمهوری اسلامی و مقامات قضايی ايران خواستار آزادی فوری مير حسين موسوی ومهدی کروبی سران جنبش سبز در ايران شده بودند، احزاب سوسياليست اروپا نيز در کنفرانسی که به تازگی در تونس برگزار شده، خواستار آزادی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی شدند.

اين کنفرانس با عنوان «فرصتی بای دمکراسی و توسعه و همچنين ضرورت بازنگری در روابط جنوب و شمال» و به منظور حمايت از نهضت های دموکراتيک در منطقه برگزار شده بود.

احزاب سوسياليست اروپا در بيانيه پايانی کنفرانس خود ضمن حمايت از جنبش آزاديخواهانه مردم ايران، سرکوب بی رحمانه اين جنبش را توسط دولت ايران محکوم کردند.

در اين کنفرانس که نمايندگان تمامی احزاب سوسياليست اروپا حضور داشتند، اردشير اميرارجمند، مشاور ارشد ميرحسين موسوی به عنوان مهمان شرکت داشت.

ميرحسين موسوی، زهرا رهنورد، مهدی و فاطمه کروبی از زمان برگزاری تجمع های اعتراضی ۲۵ بهمن سال گذشته در حصر خانگی به سر می برند و ارتباط انها با بيرون توسط نيروهای امنيتی قطع شده است.

 
 

وی گفت: جريان انحرافی از اعتقادات پاک مردم به مهدويت، قصد سوء‌استفاده و بهره‌برداری سياسی دارد. ... و به نظر می‌رسد اين جريان انحرافی با توسل به يک سری مسائل شيطانی که دور از واقعيت هم نيست و طبق آيات قرآنی جزو اعتقادات مسلمانان هم هست، سعی می کنند افراد را تحت تأثير قرار دهند.
خبرنگاران سبز/ سیاست:
هنوز چند ساعتی از گزارش فارس نیوز از حمله حسین فدایی به اطرافیان احمدی‌نژاد و شیطانی خواندن روش‌های آن‌ها و توسل آن‌ها به اجنه و طلسم و جنگیری نگذشته بود (خبر خبرگزاری فارس) که در گزارشی دیگر فارس از سخنان مشابهی این‌بار از سوی مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد. 

به گزارش فارس، ‌مرتضی نبوی، مدير مسئول روزنامه رسالت، عصر يک‌شنبه در نشست هفتگی انصار حزب‌الله با اشاره به جريان انحرافی و فاسد قدرت‎طلب در کشور اظهار داشت: اين جريان از درون اصولگرايی بيرون آمد، و از همان ابتدا با روحانيت، سپس مرجعيت و در نهايت با ولايت مشکل پيدا کرد.

وی گفت: اين جريان علاوه بر انحراف در عقيده، مشی سياسی و انقلابی، انحراف در گرايش‌های اقتصادی نيز دارد که جای بسيار تأسف و تعجب است.

نبوی افزود: اين جريان انحرافی از امکانات بيت‌المال سوء‌استفاده می‌کند و با کارهايی از جمله بذل و بخشش به برخی چهره‌های هنری و . . . به عبارتی به دنبال شبکه‌سازی است که با پيگيری سرنخ ماجرا به اين جريان برمی‌گردد.

وی گفت: جريان انحرافی از اعتقادات پاک مردم به مهدويت، قصد سوء‌استفاده و بهره‌برداری سياسی دارد. ... و به نظر می‌رسد اين جريان انحرافی با توسل به يک سری مسائل شيطانی که دور از واقعيت هم نيست و طبق آيات قرآنی جزو اعتقادات مسلمانان هم هست، سعی می کنند افراد را تحت تأثير قرار دهند.

وی گفت: امروز شخصيت‌هايی مثل استاد مصباح يزدی و آيت‌الله حائری شيرازی هشدارهای جدی نسبت به جريان انحرافی می‌دهند.

وی با اشاره ضمنی به دورخیز گروه‌های مختلف قدرت طلب برای انتخابات مجلس نهم: جريان انحرافی مدعی شده است که قصد دارد ۱۵۰ نماينده به مجلس آينده بفرستد تا بتواند رياست جمهوری آينده را نيز از آن خود کند، لذا خبرهايی از ائتلاف اين گروه با جريان اصلاحات به گوش می‌رسد که نمونه آن در انتخابات هيئت رئيسه اتاق تهران ديده شد.

از همه عجیب‌تر مقایسه احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی و شیوه ماندن‌ آن‌ها در قدرت برخلاف نارضایتی علی خامنه‌ای است. وی در این باره می‌گوید: زمانی که آيت‌الله خامنه‌ای تصميم گرفته بود که ديگر ميرحسين موسوی را برای نخست‌وزيری معرفی نکند، افرادی نزد امام راحل رفتند و گفتند که در اين شرايط به صلاح نيست که موسوی نباشد؛ لذا امام نيز بر همين اساس فرمودند در اين شرايط مصلحت نيست که موسوی نباشد و با وجود اينکه آيت‌الله خامنه‌ای نظر ديگری داشتند از فرمان ولی فقيه خود اطاعت کردند که نتيجه آن عزت و سربلندی برای ايشان بود؛ بنابراين امروز هرکس تابع ولايت باشد، عزتش بيشتر خواهد شد. (+)

 
 

خبرنگاران سبز/ سیاست:
بعد از حدود ده روز غیبت احمدی‏نژاد از جلسات رسمی و آشکارتر شدن اختلافاتش با علی خامنه‏ای رهبر ج.ا.، به گزارش خبرآنلاین احمدی‏نژاد در جلسه امروز هيات دولت حاضر شد ولی این بار بر خلاف جلسه قبلی هیات دولت، حیدر مصلحی وزیر مستعفی(؟) اطلاعات در جلسه حاضر نبود.
دلیل این غیبت هنوز مشخص نیست ولی بدون شک اشاره‏ای است به ادامه  تنش‏های پر پرده میان احمدی‏نژاد و رهبر حکومت اسلامی ایران.

 
 

هنگامی که حاکمی به حکومت رسيد، اولاً بايد به دنبال کنترل او و مهار خودکامگی‌اش بود و ثانياً در جستجوی روند و مکانيسمی برای عزل مردمی وی در هنگام خودکامگی و زورگويی بود. وجه مشترک حاکمان سفّاک اين کشورها اين است که به نحو توهّم آميزی می‌پندارند که حاکم يک کشور اسلامی‌اند و هرگونه خروج در برابر آنان به منزلۀ خروج در برابر رسول‌الله(ص) است.
 خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
 مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمی بيات زنجانی(مدظله العالی) با انتشار بيانيه ای، به رخدادهای جاری در منطقه پرداخته و شيوۀ برخورد حکومت ها با مردمشان را به شدت محکوم نمودند. متن بيانيه به شرح زير است:



بسم الله الرّحمن الرّحيم


"أُذِنَ لِلَّذِينَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ انَّ اللَّهَ عَلَی نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ" سوره مبارکۀ حج – آیۀ ۳۹



رخدادها و اتفاقات جاری در منطقۀ خاورميانه و برخی کشورهای اسلامی، به نحوی پيش می‌رود که هر روز بر هجمۀ نيروهای حکومتی اين کشورها به مردم عادی و بيگناه افزوده می‌شود در حالی که فصل مشترک اين اتفاقات، نقد جدی مردم اين سرزمين ها به عملکرد حاکمانی است که آنها را غيرقابل اصلاح يافته‌ و خواستار کنار رفتن آنها شده‌اند و در عين حال اين حاکمان، با تکيه بر استعدادها و اموال عمومی همين مردم، به بدترين شکل ممکن آنها را سرکوب می‌کنند و خواستۀ آنان را پس می‌زنند.

اين وقايع از جوانب گوناگونی قابل تحليل و درس آموزی است؛ از جمله اينکه هنگامی که حاکمی به حکومت رسيد، اولاً بايد به دنبال کنترل او و مهار خودکامگی‌اش بود و ثانياً در جستجوی روند و مکانيسمی برای عزل مردمی وی در هنگام خودکامگی و زورگويی بود. وجه مشترک حاکمان سفّاک اين کشورها اين است که به نحو توهّم آميزی می‌پندارند که حاکم يک کشور اسلامی‌اند و هرگونه خروج در برابر آنان به منزلۀ خروج در برابر رسول‌الله(ص) است.

درد کنونی ما دو چيز است؛ يکی اسلام عزيز و ديگری مسلمين ساکن در اين کشورها. اسلامی که نام و نشان آن، بازيچۀ دست حاکمان نامشروع و مستبد اين کشورها شده، و مسلمانانی که گرفتار خودخواهی و خودمداری اين حاکمان شده‌اند.

در داخل و خارج از کشور ما هم هر کس با هر تحليلی که به قيام‌های مردمی منطقه از ليبی و تونس و سوريه گرفته تا يمن و بحرين و عربستان بنگرد و آنها را مطالعه کند، نمی‌تواند منکر شود که در اين قضايا، خون‌های مسلمين است که دارد ريخته می‌شود و نواميس مسلمين است که مورد هتک قرار می گيرد.

اينجانب قبلاً هم بارها تذکّر داده‌ام که اجماع نسبی مسلمين عليه حاکم مستقر در يک منطقه، پايه‌های مشروعيت آن حاکم را متزلزل می‌سازد؛ چه رسد به اينکه آن حاکمان با فرايندهای انتخابی و عُقلايی امروز بر سرکار نيامده باشند. با مطالعۀ وقايع اين کشورها، هم چنين تزلزل و فقدان مشروعيتی را به وضوح می‌بينم و در اين جهت هم فرقی ميان ليبی و تونس و بحرين و سوريه و يمن و عربستان نيست.

اگر‌چه شدت حوادث در اين مناطق مختلف است، اما قيام‌های اين مناطق، عمدتاً مردمی است و خونهای ريخته شده بر زمين هم خون مسلمين است. در اين خونريزی هم حکّام منطقه يا عامل بالفعلند، يا عامل مشوّق و در هر دو حال هم فاقد مشروعيت‌اند؛ لذا مردم اين مناطق، هم از ديد عقلايی و سياسی، و هم از ديد دينی و فقهی، شايستۀ خروج‌اند و کشته شدگان خروج بر چنين حاکمانی هم در حکم شهيدند.

جای بسی شرمساری است که مردمی در يک منطقه راه را برای اصلاح حاکمان خويش بسته ببينند و جز با توسّل به حرکتهای جمعی و انقلابی مفرّی نداشته باشند؛ جای تأسف و ترحّم است که ملّتی آنقدر درمانده و وامانده از جور حاکمان و فضای بستۀ کشور خود شوند که انقلاب را اصلح بر اصلاح ببينند و وعده‌ها و بشارت‌های بشّار های خود را هم نپذيرند.

در اينجا پای خون و آبرو و ناموس مسلمين در ميان است و جای هيچ گونه مسامحه‌ای نيست. بنده به سهم خود و به قدر بضاعتم، ضمن هشدار به حاکمان و زورمندان منطقه برای تن دادن به خواسته‌های مردمی و عبرت گرفتن از عواقب حاکمان ساقط شدۀ پيشين، از خداوند متعال آزادی همۀ اسرای سياسی و فکری را خواهانم و برای رهايی مسلمانان از سلطۀ حاکمان جائر دعا می‌کنم و مسلمين و مؤمنين معزّز را به روشنگری در اين باره و حمايت‌های فکری و عملی در اين زمينه دعوت می‌کنم.



والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته

اسدالله بيات زنجانی

قم المقدسة

دهم ارديبهشت ماه ۱۳۹۰ مطابق با ۲۶ جمادی الاول ۱۴۳۲



 
 

"برای داشتن يک جامعه متعادل اجتماعی و بهره‌مندی مردم از حداقل‌های انسانی و طبيعی، چاره‌ای نداريم به جز اينکه تکاپويی کنيم و دستهای ديگر را بيابيم و کار نيمه کاره را تمام کنيم."
خبرنگاران سبز/جامعه:
منصور اسانلو رئيس سنديکای کارگران شرکت واحد تهران در نوشته ای به مناسبت اول ماه مه روز جهانی کارگر (۱۱ ارديبهشت) خواستار پی گيری اعتراضات صنفی شد.

 به نقل از سايت هرانا در ابن نامه آمده است: "برای داشتن يک جامعه متعادل اجتماعی و بهره‌مندی مردم از حداقل‌های انسانی و طبيعی، چاره‌ای نداريم به جز اينکه تکاپويی کنيم و دستهای ديگر را بيابيم و کار نيمه کاره را تمام کنيم."

آقای اسانلو در شرايطی اين نوشته را منتشر کرده که در زندان رجايی شهر کرج دوران حبس خود را می گذراند و به گفته نهادهای حقوق بشری، در معرض بدرفتاری شديد مقام های زندان قرار دارد.

اين فعال کارگری در گذشته در زندان دچار حمله قلبی شده و به گفته نزديکانش، با وجود نياز فوری به عمل جراحی، مسئولان از اعطای مرخصی درمانی به وی خودداری می کنند.

در نوشته اخير منصور اسانلو آمده است: "در شرايطی به استقبال اول ماه می‌ رويم که ديکتاتوری و استبداد حاکم با روش های فاشيستی مانع هرگونه حرکات اعتراضی شده‌اند."

در پايان اين نوشته آمده است: "روز جهانی کارگر، در همه جا، با همگان، در کوی و خيابان، در پارک‌ها، در سر هر ميدان، در کارخانه‌ها، مترو‌ها، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، از خودمان يادی کنيم، کاری کنيم کارستان."
 

 
 

هر چند اين نماينده مجلس نيز به بيراه زد و به جای پرداخت به موضوعات مهم تر زندانيان و وضعيت رفاهی و بهداشتی آنان که جان زندانيان را در معرض خطر انداخته است، به موضوع حاشيه ای همچون هزینه آب و برق و گاز روی آورده است.
خبرنگاران سبز/جامعه:
افتخار جمهوری اسلامی پر کردن زندان های کشور از جوانان که اغلب آنها نيز از افتخارات علمی کشور هستند و ديگران هم تحصيلات دانشگاهی دارند. جمهوری اسلامی که با شعار دانشگاه کردن زندان های زمان شاه، شروع به عوام فريبی کرده بود، امروز به جای رسيده است که به دليل پر شدن تمامی زندان های شناسنامه دار کشور، رو به بازداشتگاه هايی همچون کهريزک و يا همان سروش ۱۱۱ ، کرده و يا زندان های مخوف سپاه گاسداران که اگر از زندان های زمان شاه بيشتر نباشد هرگز کمتر هم نيست .

بارها دلسوزان نظام به مسئولين قضايی و امنيتی هشدار دادند که بازداشت و محبوس کردن غير قانونی از نظر شرعی و فقهی جايز نيست و يک فرد مجتهد عادل بايد دراين باره حکم صادر کند اما نظام جمهوری اسلامی با کمک اوباش لباس شخصی مردمی که تنها گناهشان اعتراض به نوع اداره کشور است را به اتهام های پوچ دستگير و به مدت طولانی زندانی می کند .

تکميل شدن ظرفيت زندان های شناسنامه دار کشور موضوعی شد تا يکی از اعضای کميسيون قضايی مجلسنيز در خلال بررسی لايحه بودجه ۹۰، بارها نسبت به وضعيت زندان​ها هشدار بدهدد. اما متاسفانه مجلس اصولگرا که از حکومت کودتايی ارتزاق می کند، به پيشنهاد يونس موسوی نماينده فيروزآباد رای لازم را نداد تا همچنان وضعيت زندان و زندانيان بی گناه در هاله ای از ابهام و نگرانی قرار داشته باشد. هر چند اين نماينده مجلس نيز به بيراه زد و به جای پرداخت به موضوعات مهم تر زندانيان و وضعيت رفاهی و بهداشتی آنان که جان زندانيان را در معرض خطر انداخته است، به موضوع حاشيه ای همچون هزینه آب و برق و گاز روی آورده است.


 نماينده فيروزآباد با اشاره به اينکه تعداد زندانيان در زندان​ها آنقدر زياد است که تا روی پله​ها هم می‌خوابند، خواستار افزايش بودجه سازمان زندان​ها شده بود.

او امروز نيز با بيان اينکه بودجه سازمان زندان‌ها کفاف تامين لباس و غذای زندانيان را نمی​دهد، ادامه داد: آنقدر در زندان​ها مشکل هست که به هر دو نفر يک پتو می‌رسد.

به گفته اين عضو کميسيون قضايی مجلس، اين مبلغی که در اختيار آنها قرار می​گيرد با هدفمند شدن يارانه​ها صرف قبوض آب و برق و گاز می​شود.

موسوی بر اين اساس پيشنهاد داد که قيمت آب و برق و گاز زندان​های تحت نظر سازمان زندان​ها و قوه قضاييه بر مبنای تعرفه مراکز امنيتی و انتظامی کشور محاسبه شود.

علی لاريجانی از او پرسيد: مگر تعرفه آب و برق در زندان​ها الان چقدر است؟ و تفاوتش با آن تعرفه​ای که می​فرماييد چقدر می​شود؟

موسوی که می‌گفت تفاوت زيادی دارد، بر پيشنهاد خود اصرار کرد و خواستار رای‌گيری برای آن شد. اما رای لازم را کسب نکرد.

پس از آن مهدی کوچک​زاده نماينده تهران در تذکری به سخنان موسوی انتقاد کرد و گفت: اگر شما فقط يک زندان را ديده​ايد، من از زندان‌های زيادی بازديد کرده​ام و اينگونه نيست که در زندان​های ما به هر دو زندانی يک پتو برسد. چرا شان نظام را کاهش می‌دهيد؟
 

 
 

یک نماینده مجلس که در جلسه مشترک نمایندگان با محمود احمدی‌نژاد شرکت داشته است، چند دیالوگ از این جلسه را برای خبرنگاران پارلمانی افشا کرده است. از این گفتگوها بر می‌آید که در این جلسه نمایندگان تهدید به جریان انداختن طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور نموده‌اند
خبرنگاران سبز/سیاست:
موسی غضنفرآبادی، نماینده بم در مجلس شورای اسلامی جزئیات بیشتری از جلسه مشترک نمایندگان مجلس و محمود احمدی‌نژاد را فاش کرد. او که در جمع خبرنگاران پارلمانی سخن می‌گفت، به نقل از احمدی‌نژاد از وجود رگه‌های انحرافی در بخش‌هایی از نظام خبر داد.
به گزارش خبرآنلاین، وی به نقل از احمدی‌نژاد افزود:«مسائل به وجود آمده بین من و آقا است و به زودی حل می‌شود»غضنفرآبادی مذاکره میان نمایندگان و احمدی‌نژاد در خصوص اسفندیار رحیم‌مشایی را رد کرد. همچنین به نقل از احمدی‌نژاد هرگونه شرط گذاری وی برای سیدعلی خامنه‌ای را نیز مردود دانست و گفت: آقای احمدی​نژاد گفتند که چه زمانی من شرط گذاشتم؟ آقای جلیلی که پیش بنده بوده​اند.
نماینده بم درباره احتمال طرح عدم کفایت رئیس جمهور در مجلس و پاسخ احمدی​نژاد اظهار داشت: ایشان اعلام کرد که عدم کفایت دلیل می​خواهد. مگر بنده چه کار کرده​ام؟
گفتنی است  محمود احمدی‌نژاد به دنبال برکناری حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات و سپس ابقای وی توسط سیدعلی خامنه‌ای، از شرکت در جلسات هیات دولت، شورای عالی انقلاب فرهنگی و سفر استانی به قم خودداری نموده است.

 
 

اگر نان و سایر مواد غذایی، سوخت خودرو و سایر انرژی‌ها، کتاب و وسایل تحصیل کودکان، و حتی آب خوردن گران شده است، نگران نباشید. زیرا در عوض مواد مخدر صنعتی به شدت ارزان شده است.
خبرنگاران سبز/جامعه:
یک استاد دانشگاه شهید بهشتی که تحقیقات گسترده‌ای بر روی مقوله تولید مواد مخدر و مصرف  آن در کشور انجام داده است، فاش کرد که مواد مخدر جدید و صنعتی روز به روز ارزان‌تر شده و به وفور در دسترس همه قرار می‌گیرد. دکتر مجید ابهری اعلام کرد در حالی که شیشه و کراک در سال هشتاد و هشت در ایران به ترتیب قیمتی معادل نود و یکصد و چهل میلیون تومان داشته‌اند، امسال به قیمت هفت و یازده میلیون تومان برای هر کیلوگرم به فروش می‌رسند.

به گفته وی زمانی ایران وارد کننده اینگونه مواد از کشورهای تایلند و مالزی به شمار می‌رفت. ولی اکنون ایران به این کشورها مواد مخدر صنعتی صادر می‌کند و هم اکنون یکصد و نود نفر ایرانی به این اتهام در زندان‌های این کشورها زندانی هستند. در کشور مالزی قیمت هر کیلوگرم شیشه یکصد و پنجاه میلیون تومان بوده و به گفته مصرف کنندگان، شیشه تولیدی این کشور از کیفیت پائین‌تری نسبت به شیشه تولیدی ایران برخوردار است.

به گزارش خبرنگاران سبز به نقل از خبرآنلاین، بررسی‌های این استاد دانشگاه نشان می‌دهد که بهترین نوع کراک در ایران تولید شده و قدرت تخریبی آن یکصد و پنجاه برابر بیشتر از کالاهای مشابه است.

یادآوری می‌شود که مواد مخدر صنعتی موادی هستند که با محرک‌های آمفتامین و مت‌آمفتامین مدتی است که جایگزین مواد مخدر سنتی مانند هروئین و تریاک شده‌اند. 

 
 

اين سايت در ادامه در حالی خبر شهادت ترانه موسوی که توسط رسانه های جنبش سبز و روزنامه اعتماد ملی افشا شد را با تمسخر انکار کرده است که با رسيدن به سومين سال کودتای انتخاباتی هنوز پاسخی توسط مسئولان امنيتی و قضائي در رابطه با در قید حیات بودن یا نبودن صاحب عکس مذکور( شهید ترانه موسوی اصلی ) که رسانه های جنبش سبز آن را منتشر کردند داده نشده است
خبرنگاران سبز/سياست/از ديگر رسانه ها/نقد و نظر:
در ادامه لجن پراکنی « سايت عماريون » که گويی دليل خلق الساعه به وجود آمدنش تنها برای تحريف حافظه تاريخ بوده است، این سایت به بهانه حمايت از شاعر انقلاب بحرين "آيات القرمزی" ماهيت وجودی و شهادت ترانه موسوی را از پايه انکار کرده است.

اين سايت که خيلی سعی دارد شيوه رجا نيوز و خبرگزاری فارس را کپی برداری کند،هويت شهيد ترانه موسوی را مشکوک دانسته و با اين عنوان که آمريکا با حمايت از ترانه موسوی و نشان دادن تصويری از او در مجلس سنا، از او تنديسی تراشيد تا احساسات عمومی جهان را عليه ايران بسيج کند، نشان داد که آنها نیز به دنیا و آخرت ایمان ندارند و اسلام آنها نیز تبلیغاتی است.

اين سايت در ادامه در حالی خبر شهادت ترانه موسوی که توسط رسانه های جنبش سبز و روزنامه اعتماد ملی افشا شد را با تمسخر انکار کرده است که با رسيدن به سومين سال کودتای انتخاباتی هنوز پاسخی توسط مسئولان امنيتی و قضائي در رابطه با در قید حیات بودن یا نبودن صاحب عکس مذکور( شهید ترانه موسوی اصلی ) که رسانه های جنبش سبز آن را منتشر کردند داده نشده است و اگر به گفته جمهوری اسلامی ترانه موسوی اصلی ( نه آنکه رسانه به ظاهر ملی با همکاری سردار احمد روزبهانی رئيس پليس امنيت اخلاقی ناجا به عنوان مامور ثبت احوال بطور کودکانه جعل خبر کرد ) در قید حیات است، چرا هيچ آثاری از صاحب عکس ذکر شده در محل زندگی او نیست و مقامات متقلب امنیتی مصاحبه تلوزیونی با صاحب عکسی که در سنای آمریکا نیز تصویرش به تمامی رسانه های دنیا مخابره شد برای اثبات ادعاهایشان ترتیب نمی دهند تا یک بار برای همیشه پرونده این شهیدِ مظلوم جنبش سبز بسته شود ؟ چه دليلی دارد مادر ترانه موسوی با گذشت نزديک به دو سال از شهادت دختر معصومش هنوز تمايل به باز کردن لبان زنجير شده خود ندارد و بسیار بسیار چراهای دیگر.

بر حسب وظیفه به هیچ رسانه کودتایی اجازه نخواهیم داد شهدای پاک جنبش سبز را با لجن پراکنی مصادره و تحریف کنند. نظام جمهوری اسلامی با جناياتی که پس از فتنه انتخاباتی بر سر مردم ايران آورد، علاوه بر بی آبرو شدن در جامعه جهانی در بين کشورهای اسلامی نيز به نظامی کثيف که برای به قدرت ماندن حاضر است به معترضين زن و مرد هم تجاوز کند، معرفی شد که یکی از دلایل از دست دادن مشروعیت داخلی و خارجی اش این افعال حرام و قبیحی بود که مرتکب شد.

فتنه ای که با توهم کودتای رنگين برای دو روز بيشتر در قدرت ماندن و چپاول ميلياردها تومان از بيت المال مهندسی شد به لطف خدا انشاالله هرچه زودتر برچیده خواهد شد و تمام جناياتی که قدرت طلبان جمهوری اسلامی بر مردم ايران روا داشتند نيز برملا خواهد شد.

 
 

مهندس عزت‌الله سحابی، فعال ملی-مذهبی دچار سکته مغزی شده و مورد جراحی قرار گرفته است. خانواده وی از مردم خواسته‌اند برای سلامتی وی دعا کنند.
خبرنگاران سبز/جامعه:
مهندس عزت‌الله سحابی، برای خارج کردن لخته خون ناشی از سکته مغزی  از مغزش، مورد عمل جراحی قرار گرفت.  او از فعالان ملی-مذهبی و سیاسی قدیمی ایران بوده و در مجالس قانون اساسی و شورای اسلامی نیز نمایندگی مردم را برعهده داشته است.
او هم‌اکنون در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بستری بوده و در حالت بیهوشی به سر می‌برد.
 مهندس سحابی جمعا حدود پانزده سال زندانی بوده که بخش زیادی از این مدت، در زمان رهبری سیدعلی خامنه‌ای در زندان‌های جمهوری اسلامی گذشته است. همچنین فرزند وی خانم هاله سحابی از دستگیر شدگان حوادث پس از انتخابات است که همچنان و علی‌رغم بیماری پدر، در زندان اوین به سر می‌برد.
به گزارش جرس خانواده وی از مردم ایران خواسته‌اند که برای شفای وی دعا کنند. 

 
 


خبرنگاران سبز / کارشناسان ایران سبز: در پی اوج گیری اختلاف بین سران حکومت و مشهود شدن بیش از پیش دامنه این درگیریها برای کسب قدرت مطلقه بین رهبر کودتا و رئیس دولت انتصابی ، کارشناسان ایران سبز اطلاعات تازه ای از رخدادهای پس پرده این درگیریها را منتشر کردند.
درگزارش جدید کارشناسان آمده است که تعدادی از نمایندگان ذی نفوذ مجلس بصورت محرمانه مامور شده اند تا تخلف های متعدد دولت احمدی نژاد و اطرافیان وی را در حوزه های سیاسی و اقتصادی شمارش کنند و مستندات لازم را برای استیضاح احتمالی وی آماده نمایند. این گروه از نمایندگان
مجلس با همکاری وزیر اطلاعات و وزیر کشور ، تا کنون فهرستی مشتمل بر 43 تخلف از قانون اساسی را تهیه کرده و با ارسال نامه ای برای علی خامنه ای از وی درخواست کرده اند در صورت تداوم یافتن امتناع احمدی نژاد از حضور در هیات دولت و اصرار بر عزل وزیر اطلاعات ، اجازه دهد تا آنها رئیس دولت را استیضاح و رای عدم کفایت او را صادر کنند. این درحالی است که تا کنون نامه نمایندگان از سوی دفتر علی خامنه ای بی پاسخ مانده است.

در همین حال علی اکبر ولایتی و حبیب الله عسکر اولادی به همراهی وحید حقانی (از اعضای ارشد دفتر آیت الله خامنه ای و نزدیک ترین فرد به مجتبی خامنه ای ) ماموریت یافته اند تا بعنوان میانجی ، بحران پیش آمده بین علی خامنه ای و محمود احمدی نژاد را حل و فصل کنند که تاکنون نتیجه ای جز تشدید اختلاف ها در بر نداشته است. این گزارش همچنین حاکی است که وحید حقانی خطاب به احمدی نژاد و به نقل از مجتبی خامنه ای هزینه های گزافی که نظام حاکم برای روی کار آمدن دولت دهم متحمل شده را یاد آوری کرده و تلویحا تهدید کرده است شرایطی فراهم نشود که رهبری ناچار شود اجازه استیضاح را به مجلس بدهد . تهدیدی که نه تنها باعث عقب نشینی احمدی نژاد نگردید بلکه سبب شد وی دفتر رهبری را به عنوان دولت سایه قلمداد نماید و خواستار عدم مداخله دفترعلی خامنه ای در تصمیمات سیاسی و اقتصادی شود. موضوعی که نشان می دهد مناقشه پیش آمده بیش از پیش دچار بن بست شده است.

از سوی دیگر پیرو تلاش های نمایندگان مجلس برای مستند سازی تخلف های مکرر دولت دهم و تهدید عملی دولت و نیز پس از دیدارهای بی نتیجه اعضای دفتر علی خامنه ای با احمدی نژاد ، وی با فراخواندن تعدادی از وزرا و افراد مورد اعتماد و نزدیک به خود کمیته ای را تشکیل داد تا تمامی مدارک را که می تواند بر علیه دولت نهم و دهم مورد استناد نمایندگان مجلس قرار گیرد ازدسترس آنها خارج ساخته و به مراکز امن منتقل شوند. همچنین احمدی نژاد این کمیته را مامور کرده است در اسرع وقت فهرستی از افراد سپاهی و امنیتی ، اعضای دفتر رهبری و نمایندگان مجلس که دولت را مورد سرزنش یا تهدید قرار داده اند فراهم شود تا در صورت طرح سوال یا استیضاح در مجلس مستندات تخلف های سیاسی و امنیتی و جنایاتی که بویژه در دو سال گذشته مرتکب شده اند را افشاء نماید و یا تلویحا با در اختیار داشتن آنها مطالبات خود از علی خامنه ای را افزایش دهد و وی را به عقب نشینی وادارد.

به عنوان مثال تاکنون فهرست اسامی 27 تن از فرماندهان سپاه ، نیروهای ارشد امنیتی و نزدیکان به دفتر رهبری
تهیه شده که هر کدام از آنان طی یک سال گذشته حداقل یکصد میلیون دلار از کشور خارج کرده اند. در این فهرست شماره حساب ها و مبالغ موجود در آنها ذکر شده که در صورت اوجگیری مناقشه و حضور احمدی نژاد در مجلس و پرداختن به تخلفات او ، آماده ارائه از سوی رئیس دولت کودتاست. اکثر حساب های مذکور در بانکهای پکن ، شانگهای ، استانبول ، بیروت ، دمشق ، دبی و ابوظبی گشایش یافته و نام سردار فیروز آبادی با رقمی بالغ بر 252 میلیون دلار حساب ارزی طی یک سال گذشته نیز در فهرست قرار دارد. در این لیست اسامی دیگری مانند سردار احمدی ، سردار شفیعی ، امیر حسینی ، سردار حیدری ، طائب ، سردار آصفی و سردار جباری نیز به چشم می خورد.

کارشناسان ایران سبز این توضیح را ضروری می داند که تمامی این نقل و انتقالات ارزی با هماهنگی و اطلاع دقیق شخص احمدی نژاد و علی خامنه ای انجام شده و بهانه آن نیز تحریم اقتصادی و نیاز به خرید های هسته ای یا نظامی و ....بوده و رقم آن طی سالهای اخیر به میلیاردها دلار بالغ می گردد که در گزارش های مکرری به آن اشاره شده است. اما طبیعی است در صورت وقوع رویدادهای سیاسی غیر مترقبه در عرصه سیاسی کشور افشاگری های فراوانی را که از سر استیصال و رفع مسئولیت و مظلوم نمایی است شاهد خواهیم بود.

به عبارت دیگر دو گروه درگیر در بحران درونی حکومت به یک اندازه در غارت سرمایه های ملی و ستم برملت ایران سهم داشته و مواجهه آنها با یکدیگر (که امری کاملا قابل پیش بینی بود ) بعنوان حقانیت هیچکدام تلقی نمی شود و آنچه برای دو گروه متخاصم اهمیتی ندارد سرنوشت ملت ایران است.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته