-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۱, یکشنبه

Best of Balatarin for 05/22/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




طی هفته های اخیر تغییر موضع مکرر برخی مسئولان نسبت به موضوعات مختلف، این پرسش را ایجاد کرده که هدف این جریان از وقت کشی چیست؟ و چرا جریان مذکور با تغییر موضع مکرر و عقب نشینی، هزینه های سنگینی را بدون به دست آوردن دستاوردی مشخص پرداخت می کند؟ در این شرایط اطلاع از خبری موجب رمزگشایی از علت این رفتارها شد. بنا به گزارش منبع خبری «آینده» یکی از سران جریان انحرافی به برخی نزدیکان خود گفته است به زودی اتفاق مهمی رخ خواهد داد که روند حوادث را در کشور به سود این جریان تغییر خواهد داد، ظاهرا وی این خبر را از منابع خاص و متصل به غیب خود به دست آورده است. اما اینکه از نظر این جریان چه اتفاقی قرار است طی چندهفته آینده رخ بدهد، محل پرسش است. یکی از پاسخها می تواند وقوع حادثه ای برای یکی از مسئولان ارشد باشد که توازن قوا را برای این جریان بر هم زند و پاسخ دوم به موضوع ظهور خفی بازمی گردد که چندماهی است توسط این جریان مطرح می شود. بر اساس برخی روایات -که همچون بسیاری از اخبار و احادیث مرتبط با ظهور چندان قابل اتکا نیستند- قبل از ظهور امام زمان(عج)، ایشان به صورت مخفیانه در مدینه ظهور کرده و بین یک تا سه سال مقدمات خروج خود و اعلام علنی ظهور را فراهم خواهند کرد. بر این اساس، ظهور خفی در مدینه رخ داده و تنها اصحاب خاص حضرت از آن مطلع و به بهانه حج به حجاز رفته، با حضرت بیعت می کنند. حاکم حجاز نیز از ظهور خفی آگاه شده و برای تضعیف آثار آن، تعداد زیادی (بیش از ۲۰ نفر) را به عنوان مهدی جعلی مطرح می کند. فارغ از صحت و سقم این روایات، گویا سران جریان انحرافی معتقدند که ظهور خفی در حال انجام است و در ماه رجب امسال (۱۴ خرداد امسال) شاهد ظهور خفی خواهیم بود. براساس نظر این جریان، ظهور امام زمان های دروغین در ماههای اخیر، در همین راستا انجام شده است. مطابق با دیدگاه جریان انحرافی، پس از ظهور خفی، نواب امام زمان(عج) (از جمله ولی فقیه) از نیابت ساقط می شوند. برخی شعر مشهور امام خمینی "سالها می گذرد حادثه ها می آید/ انتظار فرج از نیمه خرداد کشم" را هم در این راستا ارزیابی می کند. سال گذشته نیز "آینده" از احتمال ارتباط موضوع ظهور با ارسال پیام های ویژه برای ملک عبدالله پادشاه اردن و علی عبدالله صالح، رییس جمهور یمن که دو کشور اصلی حوادث دوران ظهور هستند، خبر داده بود. گفتنی است، انتشار سی دی "ظهور بسیار نزدیک است" که با طرح نظیر این مسایل تلویحا دولت دکتر احمدی نژاد را دولت زمینه ساز ظهور معرفی کرده و اکنون برخی از مرتبطین این جریان به اتهام دست داشتن در آن دستگیر شده اند، با انتقادات گسترده علما مواجه شده بود.
با ۲۵۰ امتیاز و ۴۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


22 خرداد 88 بار دیگر مردم به صحنه آمدند و پیامی بس عمیق تر به جهان مخابره کردند، 25 خرداد راهپیمایی مسالمت آمیزی که حتی شعار " مرگ" نداشت، نشانی از رشد سیاسی مردم بود، مردم نشان دادند که دیگر با مرگ و کشتن و زدن و شکستن و انقلاب کاری درست نمی شود، باید فرهنگ را اصلاح کرد و زیربنایی کار کرد، البته صبر و استقامت می خواهد! و این راهپیمایی ها ادامه یافت تا 29 خرداد 88 که خطبه تاریخی آیت الله خامنه ای ایراد شد و محمود احمدی نژاد با زیرکی خود را از معرکه کنار کشید و نوک حمله طرفداران ولایت و بسیج و سپاه شدند! 30 خرداد 88 آغاز خشونت در سرکوب تظاهرات بود و مسیر اعتراضات مسالمت آمیز به درگیری های خشونت آمیز ختم شد! خرداد امسال آبستن حادثه ای به مراتب بزرگتر است، نیمه دوم خرداد نوزادی متولد خواهد شد که رشدی سریع و خارق العاده خواهد داشت، تنها نگرانی من این است که این پدیده - که چون لوبیای سحر آمیز رشد می کند و چون گودزیلا می بلعد - از کنترل خارج شود و همه چیز را نابود کند، من نگران تامین غذای این مولودم، این مولود همه چیز را خواهد بلعید، به صغیر و کبیر رحم نخواهد کرد، چپ و راست نمی شناسد، اصلاح طلب و اصولگرا نمی داند چیست، او گرسنه است، او تشنه است، تمام سیلوهایتان او را سیر و آب سدهایتان او را سیراب نخواهد کرد، از امروز به فکر چاره باشید، هر چند بسیار دیر شده است و برایتان تدبیری نمانده است، فقط می توانم بگویم برایتان متاسفم! و برای ملتی بزرگ که باید شاهد بلعیده شدن همه دار و ندار و هستی اش باشد! مردم برای میهن تان دعا کنید.
با ۱۷۳ امتیاز و ۸۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


به گزارش خبرگزاري فارس، ناصر حجازي روز گذشته درحالي كه مشغول تماشاي ديدار استقلال و پاس در هفته پاياني ليگ برتر بود، با وخامت حالش به كما رفت و بلافاصله به بيمارستان كسري منتقل شد.
با ۱۷۰ امتیاز و ۲۳ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


رسانه‌های محافظه‌کار نوشته‌اند یکی از سران «جریان انحرافی» اعلام کرده در چند ماه آینده اتفاقات مهمی به نفع این جریان رخ خواهد داد. حامیان خامنه‌ای از «وقوع حادثه» برای یکی از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی {رهبری} و اعلام «ظهور مخفی» امام دوازدهم شیعیان در مدینه٬ به عنوان دو پیشبینی تیم احمدی‌نژاد یاد کرده‌اند. مهدی خزعلی نیز در یادداشتی سربسته با اشاره به وقایع پیش رو نوشته است: «خرداد امسال آبستن حادثه‌ای به مراتب بزرگتر است، نیمه دوم خرداد نوزادی متولد خواهد شد که رشدی سریع و خارق‌العاده خواهد داشت.» آقای خزعلی نوشته که « تنها نگرانی من این است که این پدیده از کنترل خارج شود و همه چیز را نابود کند، من نگران تامین غذای این مولودم، این مولود همه چیز را خواهد بلعید، به صغیر و کبیر رحم نخواهد کرد.»
با ۱۴۶ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بنا به اخبار دریافتی خامنه ای مذاکراتی جدی را از طریق جنتی با احمدی نژاد آغاز کرده اما نتایج آن امید بخش نبوده است ؛ برطبق این خبر در آخرین قدم خامنه ای پیغام فرستاده یا کوتاه می آیی و با کنار میروی ! بر همین اساس خامنه ای یک شورای سه نفره را برای رسیدگی به وضعیت رئیس جمهور تشکیل داده که دو نفر آن ولایتی و فروزنده هستند، وی به احمدی نژاد گفته فروزنده را به عنوان معاون اول خود انتخاب کند؛ولی وی زیر بار نرفته است. شایان ذکر است طبق قوانین ، بعد از برکناری رئیس جمهور معاون اول وی باید موقتا ریاست دولت را برعهده بگیرد. برخی شنیده های غیر تایید شده نیز حاکی است خامنه ای برای هاشمی رفسنجانی هم پیغام فرستاده که برای انتخابات ریاست جمهوری آماده شوید.
با ۱۲۲ امتیاز و ۲۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مهدی خزعلی (فرزند آیت‌الله خزعلی، از نزدیکان آیت‌الله خامنه‌ای) که به سبب روابطش با مقامات درون نظام، دسترسی به اطلاعات ویژه برایش میسر است در آخرین نوشته وبسایتش با اشاره به حادثه خیز بودن ماه خرداد در سپهر سیاسی ایران با واژگانی پر واهمه و نگران کننده خبر از روی دادن اتفاقاتی ناگوار برای مردم ایران در نیمه دوم خرداد ماه امسال داده است. وی هیچ گونه چاره‌اندیشی در این باره را ممکن ندانسته و این اتفاق را به گودزیلایی تشبیه کرده است که همه چیز را خواهد بلعید و به «صغیر و کبیر» رحم نخواهد کرد. او با عبارتی بسیار نگران کننده می‌نویسد: «بسيار دير شده است و برايتان تدبيری نمانده است، فقط می توانم بگويم برايتان متاسفم! و برای ملتی بزرگ که بايد شاهد بلعيده شدن همه دار و ندار و هستی اش باشد!». ...
با ۱۱۶ امتیاز و ۲۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


به گزارش خبرگزاري فارس، ناصر حجازي روز گذشته درحالي كه مشغول تماشاي ديدار استقلال و پاس در هفته پاياني ليگ برتر بود، با وخامت حالش به كما رفت و بلافاصله به بيمارستان كسري منتقل شد. حجازي هم اكنون در كما بسر مي برد.
با ۱۰۸ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


به مناسبت صدمین روز از حصر خانگی راهبران جنبش سبز و در آستانه خرداد ماه، جمعی از فعالان و حامیان جنبش سبز، با اعلام فراخوانی خواستار سردادن ندای "الله اکبر" در شامگاه یکم خرداد شدند. بنا به گزارش رسیده به جرس، این فعالان فراخوان طنین بانگ الله اکبر جنبش سبز را در حمایت از میرحسین موسوی، زهرا رهنورد، مهدی کروبی و فاطمه کروبی، راهبران جنبش سبز اعلام کرده اند. زمان این فراخوان، شامگاه یکشنبه، یک خرداد و ساعت ۱۰ شب اعلام شده است. طی دو سال اخیر، ندای شامگاهی و اعتراضیِ الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور، از شعارهای جنبش سبز بوده است.
با ۱۰۵ امتیاز و ۲۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


اصر حجازی به‎دلیل وخامت حالش به کما رفت. ناصر حجازی روز گذشته درحالی که مشغول تماشای دیدار استقلال و پاس در هفته پایانی لیگ برتر بود، با وخامت حالش به کما رفت و بلافاصله به بیمارستان کسری منتقل شد. حجازی هم‎اکنون در کما به‏سر می‎برد.
با ۹۵ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


پوشش وسیع خبری ناصرحجازی .....به امید بهترین لینک روز از وضعیت بهبودی ناصرخان..
با ۸۴ امتیاز و ۳۸ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


جــرس: در ادامه چالش ها میان اصولگرایانِ حامیِ رهبر جمهوری اسلامی و دولتی ها، روزنامۀ متعلق به اسفندیار رحیم مشایی نوشت "با شناختی که از مهندس مشایی داریم می‌دانیم ایشان در مقابل این تهدیدها کوتاه نخواهند آمد. اما انتظار ما در این مقطع حساس از تمامی آزادگان این است که اصول‌گرایان پیشرو را که همینک در خط مقدم ایستادگی بر اصول و اصلاحات ایستاده‌اند، تنها نگذارند." روزنامه «هفت‌صبح»، وابسته به رئیس دفتر محمود احمدی نژاد، که طی هفته های اخیر مورد حملاتِ اصولگرایان قرار گرفته، نوشته است: در پی بوجود آمدن برخی مشکلات برای کارکنان هفت صبح، به روزرسانی سایت خبری هفت صبح متوقف شده بود. سردبیر هفت صبح‌ آنلاین در این باره گفته است: به امید کاهش این موانع چند روزی صبر کردیم و فعالیت خود را کاهش دادیم اما گویا اقتدارگرایان قصد کوتاه آمدن ندارند، به همین دلیل تصمیم شورای سیاست‌گذاری هفت صبح آنلاین بر این شد که فعالیت سایت ادامه پیدا کند. وی افزود:" طی روزهای گذشته فشار شدیدی از جانب اقتدارگرایان برای دستگیری و بازداشت مهندس مشایی وارد شده و تلاش می‌شود با دستگیری دوستان نزدیک مهندس، زمینه چینی برای دستگیری مهندس صورت گیرد." سردبیر هفت صبح اضافه کرد: ما و سایر اصول‌گرایان پیشرو به راهی که انتخاب کرده‌ایم اعتقاد داریم و از قبل پیش‌بینی هزینه‌های احتمالی را کرده‌ایم و برای آنها برنامه داریم. گفتنی است طی روزهای اخیر، تعدادی از حامیان و حلقه های دولتی ها، توسط نهادهای امنیتی و قضایی بازداشت شده اند.
با ۸۲ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


شهادت نصیب چه کسی خواهد شد؟ تیم احمدی نژاد در تدارک برنامه ریزی برای یک رویداد تاریخی مهم افشای فساد اخلاقی و مالی سران حکومت؟ به قتل رساندن یکی از شخصیت های تاثیر گذار کشور؟ افشای تقلب گسترده در انتخابات بدستور رهبری؟ افشای به قتل رساندن مسئولین کشور و مقامات نظامی بدستور مقامات ارشد نظام؟ افشای معاملات و دزدی های گسترده توسط مقامات ارشد نظام؟ و یا حادثه در یک روز مهم؟ منتظر چه چیزی باید باشیم؟ بقول خود حکومتی ها احمدی نژاد و تیمش غیر قابل پیش بینی هستند مدتی است تحرکات امنیتی در کشور چندین برابر شده و رفت و آمد مقامات نظامی بیش از پیش می باشد... منتظر باشید خبری در راه است...
با ۸۲ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


حميد بقائي به دنبال تخلفات عديده در دوره اي كه رياست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را بر عهده داشته، در ديوان عدالت اداري محكوم شده است، اما پس از صدور راي ديوان درباره تخلفات بقائي و صدور حكم قطعي، وي از اجراي آن استنكاف مي ورزد ... حمید بقائی معاون اجرائی رئیس جمهور، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و... با حکم دیوان عدالت اداری به 4 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است. به گزارش «تابناک»، وی حكم ديوان عدالت اداري درباره خود مبني بر 4 سال انفصال از خدمات دولتي را تائيد كرده و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس كه پرسيد شنيده شده است ديوان عدالت اداري شما را به مدت 4 سال از خدمات دولتي محروم كرده است آيا تائيد مي‌كنيد گفت: درست است./ اما پس از صدور راي ديوان درباره تخلفات بقائي و صدور حكم قطعي، وي از اجراي آن استنكاف مي ورزد و همين موضوع باعث مي شود وي به 4 سال انفصال از خدمات دولتي محكوم شود ، این گزارش می افزاید: وي تا اين لحظه حاضر نشده است كه اين حكم را اجرا كند و به دنبال برگرداندن آن در ديوان عدالت اداري است.، گفتني است مطابق ماده ماده 37 از قانون ديوان عدالت اداري مصوب سال 58، در صورتي كه محكوم‌عليه از اجراء رأي استنكاف نمايد با رأي شعبه صادركننده حكم، به انفصال موقت از خدمات دولتي تا پنج سال و جبران خسارت وارده محكوم مي‌شود.
با ۷۶ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سناریوی حذف جریان انحرافی کلید خورد. سابقه حذف افراد در نظام جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که وقتی وزارت اطلاعات خبر از کشف یک باند بزرگ جاسوسی می‌دهد، کسی که قرار است حذف شود فقط چند ساعت تا پایان راه فرصت دارد.....
با ۷۶ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ناصر حجازي به‎دليل وخامت حالش به كما رفت.
با ۷۵ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


یک روز پس از آنکه حمید رسایی از اسفندیار رحیم‌مشایی با عنوان «الیاس» محمود احمدی‌نژاد نام برد٬ تیم احمدی‌نژاد وی را تهدید به افشاگری کرد. تیم احمدی‌نژاد اعلام کرده که «در صورت ادامه اتهام زنی‌های بی‌پایه و اساس، جزییاتی از پرونده‌های اتهامی یک مدعی اصولگرایی {رسایی} منتشر می‌شود.»
با ۷۵ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آفتاب: ناصر حجازی روز گذشته درحالی که مشغول تماشای دیدار استقلال و پاس در هفته پایانی لیگ برتر بود، با وخامت حالش به کما رفت و بلافاصله به بیمارستان کسری منتقل شد. حجازی هم‎اکنون در کما به‏سر می‎برد.
با ۷۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


به مناسبت صدمين روز از حصر خانگی راهبران جنبش سبز و در آستانه خرداد ماه، جمعی از فعالان و حاميان جنبش سبز، با اعلام فراخوانی خواستار سردادن ندای "الله اکبر" در شامگاه يکم خرداد شدند. بنا به گزارش رسيده به جرس، اين فعالان فراخوان طنين بانگ الله اکبر جنبش سبز را در حمايت از ميرحسين موسوي، زهرا رهنورد، مهدی کروبی و فاطمه کروبي، راهبران جنبش سبز اعلام کرده اند. زمان اين فراخوان، شامگاه يکشنبه، يک خرداد و ساعت ۱۰ شب اعلام شده است. طی دو سال اخير، ندای شامگاهی و اعتراضيِ الله اکبر و مرگ بر ديکتاتور، از شعارهای جنبش سبز بوده است.
با ۷۱ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


با الله اکبرهایی که خانه دیکتاتور را ویران کند به استقبال خــــــــرداد ماه میرویم لینکهای جن گیری و اختلافات خ. ر و ا .ن را به کناری میگذاریم و فقط به خرداد به سبز بودن به میر عزیزمان به شیخ شجاع به ندا به سهراب به کیانوش به سبز شدن می اندیشیم فراخوان حامیان سبز را در یکشنبه شب در اعتراض به یکصد روز حبس غیر قانونی رهبران سبز فراموش نمی کنیم .
با ۷۰ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ناصر حجازی به‎دلیل وخامت حالش به کما رفت. ناصر حجازی روز گذشته درحالی که مشغول تماشای دیدار استقلال و پاس در هفته پایانی لیگ برتر بود، با وخامت حالش به کما رفت و بلافاصله به بیمارستان کسری منتقل شد. حجازی هم‎اکنون در کما به‏سر می‎برد.
با ۶۹ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


نتیجه انتخابات ۴۰ میلیونی همون شب معلوم میشه، ولی نتیجه کنکور چند صد هزار نفری چند ماه طول میکشه! مملکته داریم؟
با ۶۶ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


ناصر حجازي روز گذشته درحالي كه مشغول تماشاي ديدار استقلال و پاس در هفته پاياني ليگ برتر بود، با وخامت حالش به كما رفت و بلافاصله به بيمارستان كسري منتقل شد. ناصر حجازي به دليل وخامت حالش به كما رفت. به گزارش خبرگزاري فارس، ناصر حجازي روز گذشته درحالي كه مشغول تماشاي ديدار استقلال و پاس در هفته پاياني ليگ برتر بود، با وخامت حالش به كما رفت و بلافاصله به بيمارستان كسري منتقل شد. حجازي هم اكنون در كما بسر مي برد.
با ۶۴ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


خبر به کما رفتن ناصر حجازی را که دیدم، دلم خیلی گرفت... گفتم نوشته‌ای هر چند کوتاه و مختصر درباره ایشان بنویسم تا یادی شود... گفتنی‌ها درباره ناصر حجازی بسیار است و بارها درباره او نوشته شده است. چه آن زمانی که درون دروازه می‌ایستاد و چه در دوران مربیگری خود، همیشه حرفی برای گفتن داشت. ناصر حجازی از نسل طلایی فوتبال ایران است. نسلی که خاطرات خوشی را برای مردم ایران و فوتبال‌دوستان رقم زدند. نسلی که علاوه بر کیفیت و مهارت در بازی، برایشان چیزهای دیگری از جمله اخلاق و زندگی سالم هم مهم بوده است. افرادی مانند حجازی اسطوره‌های ورزش ایران هستند. ناصر حجازی دروازه‌بان برجسته تیم استقلال و تیم ملی بود. ولی مردم او را به عنوان یکی از بزرگترین سنگربانان تیم ملی ایران می‌شناسند. برای مردم رنگ لباس باشگاهی این افراد مهم نیست. بلکه خود این افراد مهم هستند. برای همین رنگ لباس باشگاه حجازی و حجازی‌ها سبز، سپید و سرخ است. امیدوارم این ورزشکار مردمی سلامتی خود را هر چه زودتر بدست بیاورد.
با ۶۳ امتیاز و ۲۲ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


جرس: بدنبال محرومیت زندانیان سیاسی از حداقل حقوق و بدرفتاری ماموران زندان، جمعی از زندانیان سیاسی رجایی شهر در ادامه اعتصاب غذای متناوب خود، از روز اول خرداد اعتصاب نامحدود غذایشان را تا رسیدن به خواسته های خود آغاز می کنند. به گزارش رسیده به جرس، اعتصاب زندانیان رجایی شهر به این شکل است که هر هفته یک روز به زمان آن اضافه می شود. در هفته گذشته این گروه از زندانیان از روز یکشنبه تا ساعت ۱۲ پنجشنبه شب اعتصاب غذای تر داشتند و هفته آینده از روز یکشبنه تا جمعه اعتصاب خواهند کرد. منابع جرس می گویند که زندانیان قصد دارند از اول خرداد تا بیست و دوم خرداد که سالگرد انتخابات است به صورت یکسره اعتصاب غذا کنند. بنابراین گزارش مهدی محمودیان،عیسی سحر خیز، رسول بداقی و کیوان صمیمی از جمله زندانیان شرکت کننده در این اعتصاب هستند. آنها مسایلی چون فشار روزافزون بر خانواده های زندانیان سیاسی و قطع تلفن ها را از دلایل اعتصاب خود عنوان کرده و هدف آن را همبستگی مردم با این اعتصاب ها دانسته اند. مهدی محمودیان بعد از اعتصاب غذای خشک سه روزه به شدت ضعیف شده و کلیه اش با مشکل جدی مواجه است. او به دلیل اعتصاب غذا نزدیک به ۱۲ کیلو وزن کم کرده است. بسیاری از خانواده های زندانیان سیاسی و حزب مشارکت خواهان پایان یافتن اعتصاب غذای زندانیان شده اند. اما محمودیان نیز در آخرین دیدار خود با خانواده ضمن تاکید بر خواسته های خود از اعتصاب نامحدود خرداد ماه خبر داده بود. زندانیان اعتصابی زندان گوهردشت، در بیانیه‌ای که فروردین ماه امسال صادر کردند، از اعتصاب غذای دوره ای خود در یکشنبه های پیشِ رو خبر داده و همزمان از دبیر کل سازمان ملل متحد،‌ بان کی مون، خواسته‌ بودند که نماینده ویژه خود را برای بازدید از ایران و تهیه گزارش کامل از وضعیت آزادی و حقوق بشر بویژه وضعیت زندان‌ها و زندانیان سیاسی اعزام نماید. زندانیان سیاسیِ زندانِ گوهردشت (رجایی شهر)، در بیانیه خود خاطرنشان ساخته بودند "پس از تجربه‌های اعتصاب غذای یکشنبه ۲۱ فروردین، ما جمعی از زندانیان سیاسی و فعالان سیاسی و مدنی در هفته نخست از روز یکشنبه ۲۸ فروردین اعتراض سیاسی خود را با اعتصاب غذا به مدت یک روز آغاز می‌نمائیم، در هفته دوم روز یک شنبه ۴ اردیبهشت و دوشنبه ۵ اردیبهشت به مدت دو روز به اعتصاب غذا خواهیم کرد. در هفته سوم نیز همزمان با روزجهانی کارگر و روز معلم و روز جهانی مطبوعات در روزهای یک شنبه ۱۱ اردیبهشت و دوشنبه ۱۲ اردیبهشت و سه شنبه ۱۳ اردیبهشت همبستگی خود را با کارگران، معلمان و روزنامه نگاران در اعتراض به فشار‌ها و ستم‌های فراوان برایشان با سه روز اعتصاب غذا اعلام می‌داریم. اعتراضات در هفته‌های چهارم و پنجم نیز از یکشنبه‌های این هفته به مدت ۴ و ۵ روز ادامه خواهد یافت و روزهای ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت و ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت روزهای اعتصاب غذای ما خواهد بود." این زندانیان تصریح کرده بودند "در صورتی که حاکمیت حاضر نشوند دست از خودکامگی برداشته و تمامی مفاد حق قانونی ملت را بر مبنای اعلامیه جهانی حقوق بشر اجرا کند این حرکت اعتراضی از روز یک شنبه اول خرداد ماه به صورت اعتصاب غذای نامحدود تا رسیدن به خواسته‌هایمان ادامه خواهیم داد." لازم به یادآوری است اعتصاب غذای زندانیان گوهردشت، ابتدا توسط یازده تن از زندانیان سیاسی آغاز و با پیوستن گروهی دیگر از زندانیان سیاسی ادامه یافت، که از جمله می توان به منصور اسانلو، رسول بداقی، عیسی سحر خیز، حشمت طبرزدی، مهدی محمودیان (به انفرادی منتقل شد)، کیوان صمیمی، رضا رفیعی، جعفر اقدمی، علی عجمی، مجید توکلی، بهروز جاوید تهرانی، رضا شریفی بوکانی و خالد حردانی اشاره کرد.
با ۵۳ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


به مناسبت صدمین روز از حصر خانگی راهبران جنبش سبز و در آستانه خرداد ماه، جمعی از فعالان و حامیان جنبش سبز، با اعلام فراخوانی خواستار سردادن ندای "الله اکبر" در شامگاه یکم خرداد شدند.
با ۵۲ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بدنبال محرومیت زندانیان سیاسی از حداقل حقوق و بدرفتاری ماموران زندان، جمعی از زندانیان سیاسی رجایی شهر در ادامه اعتصاب غذای متناوب خود، از روز اول خرداد اعتصاب نامحدود غذایشان را تا رسیدن به خواسته های خود آغاز می کنند. به گزارش رسیده به جرس، اعتصاب زندانیان رجایی شهر به این شکل است که هر هفته یک روز به زمان آن اضافه می شود. در هفته گذشته این گروه از زندانیان از روز یکشنبه تا ساعت 12 پنجشنبه شب اعتصاب غذای تر داشتند و هفته آینده از روز یکشبنه تا جمعه اعتصاب خواهند کرد. منابع جرس می گویند که زندانیان قصد دارند از اول خرداد تا بیست و دوم خرداد که سالگرد انتخابات است به صورت یکسره اعتصاب غذا کنند. بنابراین گزارش مهدی محمودیان،عیسی سحر خیز، رسول بداقی و کیوان صمیمی از جمله زندانیان شرکت کننده در این اعتصاب هستند. آنها مسایلی چون فشار روزافزون بر خانواده های زندانیان سیاسی و قطع تلفن ها را از دلایل اعتصاب خود عنوان کرده و هدف آن را همبستگی مردم با این اعتصاب ها دانسته اند. مهدی محمودیان بعد از اعتصاب غذای خشک سه روزه به شدت ضعیف شده و کلیه اش با مشکل جدی مواجه است. او به دلیل اعتصاب غذا نزدیک به 12 کیلو وزن کم کرده است. بسیاری از خانواده های زندانیان سیاسی و حزب مشارکت خواهان پایان یافتن اعتصاب غذای زندانیان شده اند. اما محمودیان نیز در آخرین دیدار خود با خانواده ضمن تاکید بر خواسته های خود از اعتصاب نامحدود خرداد ماه خبر داده بود. زندانیان اعتصابی زندان گوهردشت، در بیانیه‌ای که فروردین ماه امسال صادر کردند، از اعتصاب غذای دوره ای خود در یکشنبه های پیشِ رو خبر داده و همزمان از دبیر کل سازمان ملل متحد،‌ بان کی مون، خواسته‌ بودند که نماینده ویژه خود را برای بازدید از ایران و تهیه گزارش کامل از وضعیت آزادی و حقوق بشر بویژه وضعیت زندان‌ها و زندانیان سیاسی اعزام نماید.
با ۵۱ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بعد از انتقال هشت زندانی سیاسی دیگر از زندان قرچک ورامین به زندان اوین تعداد زندانیان این بند به ۳۲ تن رسیده است. زندانیان عادی زن هنوز از زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل نشده اند و تنها این هشت زندانی که جرایم سیاسی داشته اند به اوین آورده شده اند. گفته می شود این ۳۲ نفر در فضای تقریبی چهل تا پنجاه متر نگه داری می شوند و تراکم زیاد نسبت به مساحت بند، زندگی را دشوارتر از قبل کرده است. هشت زندانی سیاسی زندان قرچک ورامین بعد از اعتراض های شدید به وضعیت نگهداری شان در این زندان سرانجام به زندان اوین منتقل شدند. آنها در نامه هایی که در مدت استقرارشان در این زندان به بیرون ارسال کردند، زندان قرچک ورامین را به کهریزک دوم تشبیه کردند، جایی که به قول آنان به طویله ای می مانست. آنها بعد از سختی ها فراوان ومدتی زندانی بودن در زندان رجایی شهر و سپس زندان ورامین با بدترین امکانات رفاهی و بهداشتی در حالی به زندان اوین منتقل می شوند که بند قرنطینه این زندان نیز از کوچکترین امکانات رفاهی برخوردار است و کمبود جا و نبود تخت بزرگترین مشکل زندانیان این بند است، تا جایی که همه زندانیان منتقل شده به این بند اکنون کف خواب است (یعنی بر روی زمین می خوابند) در روزهای گذشته همچنین محبوبه کرمی، فعال جنبش زنان نیز برای گذراندن سه سال دوره حبسش به این بند منتقل شد. بهاره هدایت، نسرین ستوده، عالیه اقدام دوست، لیلا توسلی، عاطفه نبوی، مهدیه گلرو، نازنین حسن نیا، هنگامه شهیدی، فاطمه درویش، پروین جواد‌زاده، هانیه فرشی شتربان، لادن مستوفی، شعله طائب، منیژه نصراللهی، صحبا رضوانی، سوسن تبیانیان، نازیلا دشتی، فرح واضحان، کفایت ملک محمدی، زهرا جباری ، فاطمه خرم جو، لاله حسن پور ، محبوبه کرمی،هاله سحابی ،شبنم مددزاده، مریم حاجی لویی، مریم اکبری منفرد، معصومه یاوری، کبری بنازاده، مطهره بهرامی، مهوش ثابت، فریبا کمال آبادی، از جمله زندانیان سیاسی زن بند قرنطینه زندان اوین محسوب می شوند. هر چند اعتراض زندانیان سیاسی منتقل شده از زندان ورامین به زندان اوین و معرفی آن به همه موجب شد که ۵۰۰ تن از فعالان جنبش زنان نیز در بیانیه ای به شرایط ضد انسانی زندان زنان قرچک ورامین اعتراض کنند و خواستار رسیدگی مسوولان به این زندان شوند تا فاجعه ای دیگر در این زندان رخ ندهد. آنها خواستار این شده اند که زندانیان عادی نیز به زندانی با شرایط بهتر منتقل شوندو ضوابط آیین نامه سازمان زندانها درباره آنها نیز رعایت شود . فعالان مدنی و جنبش زنان در بیانیه شان نوشتند :«زندان قرچک ورامین واقع در بیابان های اطراف تهران است. زندانیان در رابطه با جایگاه جغرافیایی این زندان می گویند: «همین بس که ما همچنان در عجبیم از آن که خانواده های ما چگونه خواهند توانست برای ملاقات با ما به این ینگه دنیا بیایند؟». این زندان شامل هفت سوله و در هر سوله بیش از ۲۰۰ زندانی نگهداری می شوند. عدم وجود کوچک ترین سیستم برای تهویه هوا؛ ایجاد ناراحتی های تنفسی جدی به دلیل بوی فاضلاب و شدت گازهای ناشی از آن و وجود تنها دو سرویس بهداشتی با دو اتاقک حمام برای بیش از ۲۰۰ نفر در هر سوله که همان محل شستن ظرف و لباس و استحمام نیز هست، زندان ورامین را به مکان مخوفی تبدیل کرده است که از حداقل امکانات بهداشتی و رفاهی بی بهره است. ندانیان از سه وعده غذایی منظم روزانه بی بهره هستند و تنها به میل زندانبان به آنها غذا داده می شود زیرا جیره غذا و آبشان کافی نیست. به گفته زندانیان، از آنجا که بسیاری از زندانیان کم سن و سال حتی زیر ۱۸ سال نیز در این زندان نگهداری می شوند، به وضوح می توان مشکل سوءتغذیه جدی را در میان بسیاری از آنها مشاهده کرد.» امضا کنندگان این بیانیه از مسوولان قضایی خواسته اند صدای اعتراض آنهارا پیش از رخ دادن فاجعه ای دیگر در این زندان، بشنوند و به آن رسیدگی کنند تا کهریزک دوم قربانی های جدیدی نگیرد. آیا مسوولان قضایی هشدار ۵۰۰ فعال مدنی و زنان را جدی خواهند گرفت یا باید در انتظار وقوع فاجعه ای دیگر بود؟
با ۵۰ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جمعی از زندانیان سیاسی رجایی شهر که از ابتدای اردیبشهت ماه اعتصاب غذای متناوب خود را آغاز کرده بودند، هم اکنون تصمیم دارند از روز دوم خرداد دست به اعتصاب سراسری بزنند. به گزارش جرس، اعتصاب زندانیان رجایی شهر به این شکل است که هر هفته یک روز به زمان آن اضافه می شود. در هفته گذشته این گروه از زندانیان از روز یکشنبه تا ساعت ۱۲ پنجشنبه شب اعتصاب غذای تر داشتند و هفته آینده از روز یکشبنه تا جمعه اعتصاب خواهند کرد. منابع جرس می گویند که زندانیان قصد دارند از دوم خرداد تا بیست و دوم خرداد که سالگرد انتخابات است به صورت یکسره اعتصاب غذا کنند. بنابراین گزارش مهدی محمودیان،عیسی سحر خیز، رسول بداقی و کیوان صمیمی از جمله زندانیان شرکت کننده در این اعتصاب هستند. آنها مسایلی چون فشار روزافزون بر خانواده های زندانیان سیاسی و قطع تلفن ها را از دلایل اعتصاب خود عنوان کرده و هدف آن را همبستگی مردم با این اعتصاب ها دانسته اند. این گزارش حاکی است که مهدی محمودیان بعد از اعتصاب غذای خشک سه روزه به شدت ضعیف شده و کلیه اش با مشکل جدی مواجه است. او به دلیل اعتصاب غذا نزدیک به ۱۲ کیلو وزن کم کرده است. بسیاری از خانواده های زندانیان سیاسی و حزب مشارکت خواهان پایان یافتن اعتصاب غذای زندانیان شده اند.
با ۴۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


به مناسبت صدمین روز از حصر خانگی راهبران جنبش سبز و در آستانه خرداد ماه، جمعی از فعالان و حامیان جنبش سبز، با اعلام فراخوانی خواستار سردادن ندای "الله اکبر" در شامگاه یکم خرداد شدند. بنا به گزارش رسیده به جرس، این فعالان فراخوان طنین بانگ الله اکبر جنبش سبز را در حمایت از میرحسین موسوی، زهرا رهنورد، مهدی کروبی و فاطمه کروبی، راهبران جنبش سبز اعلام کرده اند. زمان این فراخوان، شامگاه یکشنبه، یک خرداد و ساعت ۱۰ شب اعلام شده است. طی دو سال اخیر، ندای شامگاهی و اعتراضیِ الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور، از شعارهای جنبش سبز بوده است.
با ۴۷ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


رادیو فردا- یکشنبه اول خرداد ماه ۲۵ سالگرد تولد مجید توکلی، دانشجوی بازداشت شده دانشگاه امیرکبیر است. جمعی از فعالان دانشجویی به همین مناسبت با تشکیل کمپینی تصمیم گرفته‌اند یاد او را گرامی بدارند. در فراخوان این کمپین آمده است که «ما جمعی از فعالان دانشجویی، هم دانشگاهیان و دوستان مجید توکلی در سالگرد ۲۵ سالگی مجید بر آن شده‌ایم در حمایت از فکر، قلم و ایمان او به ادامه بازداشت غیرقانونی‌اش اعتراض کنیم و یکصدا خواهان آزادی بی‌قید و شرط این فعال دانشجویی شویم.» اعضای این کمپین از همگان خواسته‌اند با انتشار پوستر، نوشته، ویدیو و تماس گرفتن با خانواده مجید توکلی، سالگرد او را گرامی بدارند. مجید توکلی در حالی ۲۵ ساله می‌شود که ماه‌هاست از ملاقات و گفت‌وگوی تلفنی با خانواده‌اش محروم بوده است. مادر مجید توکلی در گفت‌وگو با رادیو فردا درباره آخرین خبری که از فرزندش دارد، می‌گوید: «خانواده‌های بعضی از زندانیان به ملاقات فرزندانشان رفته بودند. آنها به من گفتند که مجید به آنها پیغام داده که حالش خوب است و اعتصاب غذایش را پایان داده.» آخرین باری که مادر مجید توکلی با او تماس تلفنی داشت، بهمن ماه گذشته بوده است. او می‌گوید بارها با زندان تماس گرفته و از مسئولان خواسته به مجید اجازه مکالمه تلفنی بدهند و اضافه می‌کند: «چندین بار به زندان زنگ زدم و از آنها خواستم اجازه دهند از حال مجید باخبر باشم. گفتند از مقامات بالا به آنها دستور داده شده که مجید با بیرون از زندان ارتباط تلفنی نداشته باشد. به آنها گفتم ۱۰ ماه است فرزندم را ندیدم. گفتم من مادر هستم و ۱۰ ماه است فرزندم را ندیده‌ام. اجازه دهید صدای او را بشنوم. پنج‌شنبه‌ها که ملاقات است، اجازه بدهید من با او تلفنی صحبت کنم.» مادر مجید توکلی در ادامه می‌گوید که مقام‌های زندان به او گفته‌اند برای مصاحبه تلفنی باید از دادستانی مجوز بگیرد و می‌افزاید: «من هم به آنها گفتم که چون بیمار هستم قادر نیستم به دادستانی بروم. اگر می‌توانستم به دادستانی تهران بروم، به ملاقات مجید می‌رفتم.» مادر مجید توکلی از ابتدای بازداشت مجید به دلیل بیماری موفق به دیدار با او نشده است. مجید توکلی درحالی ۲۵ ساله می‌شود که خانواده‌اش ماه‌هاست چشم انتظارند خبری از او به دستشان برسد. مادر مجید توکلی درباره بیست و پنجمین سالگرد تولد پسرش می‌گوید: «پنجمین باری است که مجید در روز تولدش در زندان است. برای یک مادر این مسئله جهنم است. روز یکشنبه تولد مجید است. من نمی‌دانم برای مجید کجا تولد بگیرم. در دانشگاه، در زندان، در خانه؟... کجا برای او تولد بگیرم؟... یک مادر چه کند؟ من خیلی درد دارم...» از مادر مجید توکلی می پرسم در آستانه ۲۵ سالگی فرزندش، چه درخواستی از مسئولان دارد. او می‌گوید: «اگر بگویم آزادش کنند، آزادی نمی‌دهند. اگر بگویم مرخصی بدهند، نمی‌دهند. ولی فقط خواهش می‌کنم اجازه بدهند مجید به مادر بیمارش زنگ بزند. مادر بیماری که برای عید هم اجازه ندادند به او زنگ بزند. آن قدر من چشم انتظار هستم، هر بار که تلفن زنگ می‌خورد، می‌گویم کاش مجید باشد. اجازه بدهند مجید به پدر بیمارش تلفن بزند. بگذارند ما صدای مجید را بشنویم.» مجید توکلی، دانشجوی کارشناسی رشته کشتی‌سازی دانشگاه امیر کبیر دلیل مقاومت و استقامت در برابر فشارهای دستگاه‌های امنیتی از سوی فعالان دانشجویی به عنوان یکی از نمادهای مقاومت دانشجویی شناخته شده است. وی یکی از سرشناس‌ترین فعالان دانشجویی در سال‌های گذشته است و فعالان دانشجویی ایران به مجید توکلی «شرف جنبش دانشجویی» لقب داده‌اند. مجید توکلی از آغاز فعالیت‌های سیاسی خود تا کنون، سه بار بازداشت شده، سه باری که به شهادت خود او، وکلای مدافعش و فعالان دانشجویی، هر بار تحت بازداشت غیرقانونی و سخت‌ترین شکنجه‌های روحی و جسمی قرار داشته است. مجید توکلی در سخنرانی خود در ۱۶ آذر سال ۱۳۸۸، در دانشگاه امیرکبیر، آیت‌الله خامنه‌ای را «دیکتاتور» نامید و پس از آن بود که مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفت و بازداشت شد. از آن روز تا کنون مجید توکلی بدون یک روز مرخصی، در بازداشت به سر می‌برد. خبرگزاری‌های وابسته به دولت جمهوری اسلامی پس از بازداشت مجید توکلی، عکس‌هایی از او در پوشش زنانه منتشر کردند و نوشتند که او سعی داشته با لباس زنانه از دانشگاه فرار کند. آن زمان بود که کمپینی در حمایت از مجید توکلی ایجاد شد. فعالان دانشجویی معتقد بودند با این کار رسانه‌های وابسته به دولت، مجید توکلی نه تنها تحقیر، بلکه «تکثیر» شد. مردان بسیاری از سراسر دنیا در پوششی زنانه و با حجاب اسلامی عکس گرفتند و در اینترنت منتشر کردند. آنها همه خود را مجید نامیدند. مجید توکلی بارها در سخنرانی‌ها و پس از بازداشت در پیام‌ها و نامه‌هایی که از زندان می‌نوشت، تأکید می‌کرد که دانشگاه زنده است و با اینکه خود و خانواده‌اش بارها تحت فشار قرار گرفتند، هیچگاه حاضر نشد تن به اعتراف‌های جعلی و خواست‌های دستگاه‌های امنیتی بدهد.
با ۴۷ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به unsubscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته