-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۱۹, جمعه

Latest News from Kaleme for 03/09/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



استاد خانم رشته جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی زابل توسط یک دانشجوی پسر مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

این حمله زمانی صورت گرفت که استاد در حال تدریس در کلاس بوده است که دانشجوی پسر از پشت سر با چاقو به این استاد خانم حمله و وی را از ناحیه کتف زخمی می کند.

خبرنگار بازتاب از زابل گزارش داد دانشجوی پسر مذکور بعد از این حادثه فرار می کند که توسط کارکنان و دانشجویان دانشگاه دستگیر و تحویل نیروی انتظامی می شود.

گفته می شود برای وی حکم اخراج نیز صادر شده است.

دانشجوی مذکور و این استاد از ترم گذشته بر سر “نمره” مشکلاتی داشته اند و در روز حادثه دانشجوی مذکور بعد از درگیری لفظی با استاد، وی را با چاقو مورد حمله قرار می دهد؛ اقدامی که تا کنون به این نحو سابقه نداشته است.

حال این استاد خانم وخیم گزارش شده است.


 


دبیر کنگره بین المللی تصادفات جاده ای در کشور گفت: در هر ساعت سه نفر به علت تصادفات جاده ای در کشور جان خود را از دست می دهند.

پروفسور ‘علی گرجی’ در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کشور ایران با ۳۸ کشته در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت یکی از پنج کشور دارای آمار بالای مرگ ومیر ناشی از تصادفات جاده ای در جهان محسوب می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر کشورهای مصر، هند، ایران و کشورهای شمال آفریقا بالاترین میزان تصادفات جاده ای را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: کشور سوئیس با رقم ۵/۴ کشته در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و کشور مصر با عدد ۴۲ مرگ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب کمترین و بیشترین آمار تلفات جاده ای را در جهان دارند.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۰ سال گذشته نیم میلیون نفر از هموطنان ما در کشور به علت حوادث جاده ای جان باخته اند و این رقم دو برابر کل تعداد شهدای کشور در طول هشت سال دفاع مقدس برآورد شده است.

گرجی با بیان اینکه سالانه ۷۰۰ هزار نفر به علت تصادفات جاده ای در کشور مصدوم و یا معلول می شوند، افزود: هزینه درمان مجروحان ناشی از حوادث جاده ای کشور بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان در سال برآورد شده است.

دبیر کنگره بین المللی تصادفات جاده ای در کشور گفت: در حال حاضر حدود ۴۵ درصد از مجروحان ناشی از تصادفات در کشور به درجاتی دچار ضربات ستون فقرات و یا ضربات مغزی می شوند.

وی عدم انتقال و حمل صحیح مجروحان را یکی از علل مهم در ایجاد قطع نخاع آنان در تصادفات جاده ای عنوان کرد و افزود: برآوردها حاکی از آن است که بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از بیماران قطع نخاعی به دنبال حمل غیر صحیح از محل حادثه تا بیمارستان، دچار این مشکل می شوند.

وی تاکید کرد: باید به تمامی هموطنان آموزش داد که از هرگونه حرکت و انتقال مجروحان ناشی از تصادفات جاده ای جلوگیری کرده تا نیروهای امداد و اورژانس در صحنه حاضر شوند زیراکه این اقدام آنها به مراتب عواقب و تبعات دهشتناکی همچون قطع نخاع را برای بیمار در بردارد.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات مرگ شانس بزرگ برای قربانیان حوادث جاده ای محسوب می شود، افزود: با کمال تاسف باید اذعان داشت که بسیاری از ضربات و عوارض ناشی از تصادفات جاده ای مانند قطع نخاع، سردردهای مقاوم به درمان، اختلالات یادگیری و حافظه و صرع مقاوم به درمان هیچ درمانی ندارند و تنها راهکار پیش روی پیشگیری از این حوادث است.

دبیر کنگره بین المللی تصادفات جاده ای در پایان تاکید کرد: در تمامی کشورهای پیشرفته متولی اصلی ایمنی جاده ها وزارت راه و ترابری است و به دلیل اهمیت این موضوع آنها معاون ایمنی جاده دارند.

نخستین کنگره بین المللی تصادفات جاده ای با حضور پزشکان و متخصصان این رشته از پنج قاره جهان از امروز به مدت دو روز در بیمارستان رضوی مشهد در حال برگزاری است.


 


ساعت ۲۰و ۵دقیقه امشب یک هواپیمای مسافری آمریکایی که از دوحه به مقصد استانبول در حرکت بود هنگام عبور از آسمان ایران ضمن تماس با برج مراقبت فرودگاه حضرت امام (ره) تهران به دلیل اتمام سوخت تقاضای فرود داشت که پس از موافقت برج مراقبت در فرودگاه امام به زمین نشست.

به گزارش مشرق، این هواپیما پس از سوختگیری دقایقی قبل فرودگاه امام (ره) را به مقصد استانبول ترک کرد.

هنگام سوختگیری تمام مسافرین در داخل هواپیما بودند.


 


پس از آنکه محمد توسلی ظهر امروز پس از ۴ ماه به مرخصی آمد، فرید طاهری، داماد وی نیز شامگاه پنجشنبه به مرخصی آمد.

به گزارش «چمران نیوز»، پس از موافقت مراجع قضایی با مرخصی محمد توسلی برای حضور در مراسم ازدواج دخترش، شامگاه امروز داماد ایشان فرید طاهری نیز پس از سپردن وثیقه معیین شده از سوی مسئولان قضایی به مرخصی آمد.

فرید طاهری که با فاصله زمانی چند ساعته با محمد توسلی از زندان آزاد شده بود بلافاصله بعد از آزادی در مراسم جشن ازدواج دختر آقای توسلی حضور یافته و موجب خوشحالی تمامی اقوام و آشنایان حاضر در مراسم شده است.

خانواده توسلی نیز ضمن اظهار خرسندی نسبت به موافقت مراجع قضایی با مرخصی این عزیزان برای شرکت در مراسم جشن ازدواج دخترشان لیلا توسلی که شادی مضاعفی را نیز برای شان در بر داشته بود، امید دارند که با همکاری و مساعدات مسئولان ذی ربط مدت زمان مرخصی این عزیزان تمدید شود.

در حاشیه مراسم ازدواج دختر آقای توسلی پیامی از سوی سید محمد خاتمی نیز قرائت شد، وی در این پیام ضمن تبریک به لیلا توسلی و آرزوی خوشبختی برای وی اظهار امیدواری کرده است که با پیگیری و بررسی دقیق تر پرونده مهندس توسلی از سوی مراجع فضایی وی نیز رفع اتهام شده و مشکلات پدر وی نیز هر چه زودتر مرتفع شود.

فرید طاهری از اعضای نهضت آزادی است که در جریان حوادث پس از انتخابات در ۲۷ دی ماه ۸۸ بازداشت و پس از طی شدن مراحل قضایی پرونده به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.


 


حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور سابق کشورمان بعداز ظهر پنجشنبه در بیمارستان قلب تهران حضور یافته و از محسن امین زاده که در این بیمارستان بستری است عیادت کرد.

به گزارش کلمه، محسن امین زاده، معاون وزیر امور خارجه در دولت سیدمحمد خاتمی، که در حال سپری کردن ۶ سال محکومیت خود در زندان اوین است، چندی پیش بدنبال ناراحتی قلبی به بیمارستان مدرس اعزام و از آنجا به همراه مأموران ملازم به بیمارستان قلب تهران منتقل شد.

وی به علت ناپایداری ضربان قلب و فشارخون تحت مداوای پزشکان این بیمارستان قرار دارد.

همسر و دختر محسن امین زاده نیز در این دیدار در بیمارستان حضور داشتند.

سیدمحمد خاتمی در این دیدار از یکی از پزشکان حاضر جویای وضعیت قلبی و حال عمومی امین زاده شد و توضیحات لازم را دریافت کرد. خاتمی پیش از عیادت از امین زاده از یکایک بیماران بستری در بخش و نیز کادر پرستاری احوالپرسی کرد.

پس از این دیدار خاتمی قصد عیادت از عیسی سحرخیز که از زندان رجائی شهر به این بیمارستان اعزام و تحت الحفظ در یکی دیگر از بخش ها بستری شده است، داشت که با ممانعت مأمور ملازم وی مواجه شد.

بر اساس این گزارش، مأمور مربوطه با ابراز شرمندگی و معذوریت اظهار داشت از مقامات بالا کسب نظر کرده و آنها انجام عیادت را موکول به اخذ مجوز از دادستانی کرده اند.

مامور مربوطه علیرغم میل باطنی از سیدمحمد خاتمی درخواست کرد که از ملاقات با عیسی سحرخیز صرف نظر کند.

خاتمی در اتاق دیگری با همسر و دختر سحر خیز دیدار و ضمن ابلاغ سلام از آنها حال بیمارشان را جویا شد و در عین حال از استقامت و تحمل سختی دوری عزیزشان تمجید و از آنان دلجوئی کرد.

خانوادۀ عیسی سحرخیز، روزنامه نگار دربند، شرحی از نحوۀ رفتار ناخوشایند برخی مسئولین زندان رجائی شهر و ماموران ملازم وی را به خاتمی گزارش دادند.


 


میرحسین موسوی:  سرنوشت جنبش زنان و جنبش سبز به هم پیوسته است و فکر نمی کنم جنبش سبز به آرمان هایش برسد بدون آنکه زنان قدم به قدم با آن گام بردارند. و اگر نتوانیم در سطح سیاسی تحولی ایجاد کنیم، وضع زنان متحول نخواهد شد.


 


در ادامه اِعمال محدودیت ها و فشار بر ناشران و کتاب فروشی ها، وزارت ارشاد اعلام کرده است که از این پس کتاب‌های انتشارات ثالث مجوز دریافت نمی‌کنند. تا این ناشر غیر دولتی نیز به جمع ناشران بلاتکلیف یا معلق بپیوندد.

به گزارش مهر، خبر‌ها از اداره‌ کتاب وزارت ارشاد حاکی از آن است که از این پس، کتاب‌های انتشارات ثالث مجوز دریافت نمی‌کنند و به نظر می‌رسد این ناشر هم به جمع ناشران بلاتکلیف یا معلق پیوست.

بر اساس این گزارش، در حالی که به نظر می‌رسید با رایزنی هیئت مدیره‌ اتحادیه‌ی ناشران و کتابفروشان تهران با مسئولان اداره‌ کتاب و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، مشکل انتشارات چشمه حل شود اینبار خبر می‌رسد که نه تنها مشکل این ناشر که مباحثی از تعلیق تا لغو مجوز درباره آن مطرح شده بود، حل نشده بلکه مشکل جدیدی برای یک ناشر دیگر هم به وجود آمده است.

این گزارش می افزاید از اواسط هفته اداره‌ کتاب ارشاد هیچ کتابی را برای بررسی و دریافت مجوز از انتشارات ثالث دریافت نکرده است و هم‌چنین توضیحی مبنی بر دلایل این اتفاق و مدت زمانی که انتشارات ثالث نباید کتاب‌هایش را برای دریافت مجوز چه در حوزه‌ کارهای چاپ اولی و چه تجدید چاپی به اداره کتاب ارائه کند، داده نشده است و باید منتظر ماند تا معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و یا اداره کتاب وابسته به این معاونت، توضیحات رسمی خود را در تایید و یا رد این خبر اعلام کنند.

انتشارات ثالث یکی از ناشران مطرح کشور است که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ آغاز کرده و تاکنون موفق به چاپ صدها کتاب ادبی و پژوهشی شده است.


 


سعید مدنی، فعال ملی – مذهبی پس از دو ماه بی خبری، امروز با خانواده خود تماس تلفنی کوتاهی داشته است.

بر اساس خبرهای رسیده به کلمه، سعید مدنی تاکید کرده که همچنان در انفرادی است و بازجویی مستمر وی ادامه دارد. این فعال ملی مذهبی همچنین با ابراز امیدواری از اینکه در هفته های آتی با وکیل خود دیدار داشته باشد، تصریح کرده که بعید می داند امکان ملاقات وی بزودی ممکن شود.

بنا بر این گزارش وضع روحی این پژوهشگر علوم اجتماعی و روزنامه نگار خوب بوده و در این گفتگو که مشخص بوده در حضور بازجوها و مقامات امنیتی صورت گرفته، توضیح بیشتری از وضع خود نداده است. او تنها امکان یافته برای چند دقیقه با همسر و دو دختر خود صحبت کند.

سعید مدنی، محقق ارشد علوم اجتماعی در حوزه های فقر و اعتیاد و آسیب های اجتماعی است. وی سردبیری فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی را برعهده داشته و از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ایران بوده است. سال ۱۳۸۹ پس از فشار نهادهای امنیتی این هر دو امکان از وی گرفته شده است.

وی همچنین از پایه گذاران نشریه توقیف شده ایران فردا در کنار مرحوم مهندس عزت الله سحابی و عضو شورای سردبیری این نشریه بوده که هفدهم دی ماه در خیابان بازداشت و روانه انفرادی های اوین شد.


 


خانواده احسان هوشمند، ۵۷ روز است که از ملاقات با این محقق و پژوهشگر بازداشتی محروم شده و کماکان از وضعیت و سرنوشت وی بی خبر هستند.

به گزارش جرس، خانواده احسان هوشمند، فعال ملی و پژوهشگر مطالعات قومی، که از۱۷ دی ماه در بازداشت به سر می برد، ۵۷ روز است که از ملاقات و دیدار باوی محروم هستند.

بر اساس این گزارش، با گذشت نزدیک به دو ماه از بازداشت این فعال سیاسی هنوز اتهام وی به خانواده اش اعلام نشده و او طی این مدت و پس از گذشت ۲۵ روز از بازداشتش، برای اولین بار تماس تلفنی کوتاهی باخانواده اش برقرار کرد که از آخرین تماس وی، حدود ۲۵ روز می گذرد و او در آخرین تماس تلفنی خود، از کاهش ۱۰ کیلویی وزن خود خبر داده بود.

این موضوع باعث ایجاد نگرانی های جدی از وضعیت سلامتی احسان هوشمند شده وبا وجود پیگیری های مستمر و مراجعه چندین باره خانواده و پدر و مادر مسن و بیمار وی به نهادها و مقامات مسئول در دستگاه قضایی کشور و زندان اوین، تاکنون هیچ گونه امکان ملاقاتی برای آنان فراهم نشده است. به ویژه اینکه پدر مسن وی، از مشکلات شدید قلبی رنج می برد و تحت نظر پزشک است.وی دارای دو فرزند ۶ ساله و ۱۴ ساله است که این روزها به شدت و مرتبا”سراغ پدرشان را می گیرند.

احسان هوشمند، کارشناس ارشد جامعه شناسی و از پژوهشگران حوزه مطالعات قومی و هویتی در ایران است.

وی تاکنون نوشته های فراوانی رادر قالب کتاب و نیز مقالاتی در نشریات مختلف داخلی درباره مسائل اقوامایرانی، توسعه، آسیب های اجتماعی، جامعه شناسی آموزش و پرورش و … منتشر کرده است.

انتشار ۳ شماره ویژه نامه کردستان در مجله “چشم انداز ایران”، انتشار ۵ شماره ویژه نامه درباره قومیت و مسائل قومی در ایران، کردستان،جمهوری مهاباد، سیستان و بلوچستان و اقلیم کردستان عراق در فصلنامه “گفتگو”، مدیریت اجرایی هفته نامه دو زبانه “سیروان” در مناطق کردنشینکشور در سال های ۷۶ تا ۷۹ و مسئولیت تدوین بخش “اقوام” در همایش چالش هاو چشم اندازهای توسعه ایران به منظور تدوین برنامه چهارم توسعه کشور درسال ۱۳۸۱، از فعالیت های قابل ذکر در کارنامه وی است.


 


کارگران ذوب آهن اسدآباد در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه خود در مقابل استانداری همدان تجمع کردند.

به گزارش ایلنا از همدان، کارگران دلیل اعتراض خود را تحمیل قراردادی در هفته اول بهمن‌ماه از سوی مسئولان ذوب آهن عنوان کردند که بر اساس آن نه‌تنها هیچ‌گونه حقی نسبت به ۴ ماه حقوق معوقه خود نخواهند داشت، بلکه حقوق و مزایای عادلانه‌ای هم برای ادامه کار در آن قرارداد دیده نمی‌شود.

کارگران ذوب‌آهن غرب کشور می‌گویند ۴ ماه است که حقوق و عیدی دریافت نکرده‌اند.


 


کلمه- مریم شربتدار قدس:

گویا قرار نیست طعم خوشی و رضایت حتی برای لحظه هایی کوتاه در کام های زهر چشیده مان جای گیرد. این دوشنبه بر خلاف تمام دوشنبه های استرس آور و پر از انتظار و کنترل نوشته ها و گفتگوهایمان، با خاطره ای خوب همراه شد؛ چرا که محیا کوچک ما و تعدادی دیگر از کودکان بی گناه زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ توانستند به آن سوی شیشه های کثیف و مرموز، راه یافته و دقایقی اگرچه با تعجب و شگفتی فراوان، در آغوش پدرانشان آرام گیرند.

من نیز سرخوش از این لذت که با مساعدت کارکنان زندان و مسئولین مربوطه نصیبمان شد، شروع به ساختن بنایی از امید و چشم اندازی روشن در ذهنم کردم و چه خوش بینانه پنداشتم شاید قرار است با نزدیک شدن سال جدید و بهاری دیگر، کینه های کهنه و بی اساس، از بین رفته و حاکمیت با تصمیمی عاقلانه به رفع کدورت ها پرداخته و در گام های بعدی اقدام به آزاد سازی زندانیان بی گناه سیاسی نماید.

اما هنوز دقایقی از این دلخوشی ها نگذشته، خبر اجرای حکم نازنین خسروانی چون طوفانی مهیب، بنای زیبای ساخته شده در ذهنم را در هم کوبیده و ویران ساخت.

اکنون که تنها چند روز به رسیدن بهار مانده، باید شاهد جدا شدن عزیزانی دیگر از خانواده هایشان باشیم و سر در گم احساس دو گانۀ جشن بیداری طبیعت و ماندگاری خواب زمستانیان ، سالی دیگر را آغاز کنیم.

امسال هم سفره های هفت سین خانواده های بسیاری با سوزهای آتشین و نفرین هایی که با حلول سال نو به عرش می رسد، گسترده شده و عکس نازنین بی گناه نیز در کنار عکس های سایر بی گناهان در بندمان که ماه ها و حتی برخی نزدیک به ۳ سال است حتی از ساعتی مرخصی محروم بوده اند، قرار گیرد.

امسال نیز عکس تک تک گل های اسیرمان جای سنبل را گرفته و تنگ های ماهیان قرمز افسرده، جای خود را به دفترچه های خاطرات درد آور روزهای دوری و حرمان و ستم خواهد داد.

امسال برای چندمین سال متوالی، کودکانی معصوم به جای عیدانه از پدر، اشک و آه مادران را هدیه می گیرند و در آرزوی آغوش گرم مادر یا پدر در بند خود در گوشه ای خلوت و دور از نگاه های دلسوزانه، به دنبال پاسخی برای این ظلم بزرگ می گردند.

و من امسال نیز در اندیشۀ نازنین و نازنین های در بند این سرزمین، عید را بر خود حرام دانسته و نمی توانم لحظه ای فراموش کنم آن زمستانی را که دختری بی پناه از بارش برف و سوز سرما در آن سلول کوچک و سرد انفرادی نیز در امان نبوده و شبها را تا صبح بدون گرمایی لرزیده و سپری کرده است.

روزهای سختی که بر نازنین و خانواده اش گذشت همچنان در مقابل دیدگانم زنده مانده و اینک با باز گشت او به زندان گویی آن روزها را از سر گرفته ایم.

این بهار نیز خانۀ ما و تمام زندانیان سیاسی بی گناه، از عید خالی بوده و باز ناگزیرم در مقابل تمام تبریکات همان شعر قدیمی را یادآوری کنم “عید ما روزی بود کز ظلم آثاری نباشد/ در کمند رنج و بند غم گرفتاری نباشد ”

این بهار، عید به خانه های ما نخواهد آمد و در شگفتم از آنان که دلبندان و عزیزان بسیاری را به بند کرده و از گرمای خانواده محروم ساخته اند و آنگاه به کودکان خود عیدی داده و همرا با خانواده هایشان سال جدید را با سفری خوش می آغازند.

کاش تا دیر نشده و آه مادران و اشک طفلان و نفرین همسران، گریبان ستمکاران و خانواده هایشان را نگرفته و دودمانشان را به باد نداده است به خود آیند.

کاش هنوز تا فرصتی برای آبادانی آن سرای خود دارند اسباب شادمانی همنوعان و هموطنان خویش و رضایت خداوند را فراهم آورند که اگر دیر شود آتش قهر خدا همه شان را خواهد سوزاند که امام جواد (ع) فرمود: “عامل ظلم و یاری دهنده ظلم و راضی به ظلم، شریکند.”


 


فرمانداری شهرستان خاتم یزد اعلام کرد: نشست مشورتی سرمایه‌گذار هندی با حضور نمایندگان وی و مسئول اتاق سرمایه‌گذاری استان برگزار شد و این سرمایه گذار در خصوص راه‌اندازی یک واحد ۲۴ هزار تنی فولاد ظرف مدت یک سال و ۲۵۰ هزار تنی ظرف مدت سه سال در شهرستان خاتم قول مساعد داد.

به گزارش ایلنا از یزد، در حالیکه ۳ ماه از حادثه تلخ فولاد غدیر می‌گذرد، از شهرستان خاتم یزد خبر رسیده توافقاتی درخصوص احداث ۲ واحد فولاد با تکنولوژی هندی صورت گرفته است.

خبر احداث دو کارخانه دیگر فولاد با تکنولوژی هندی در حالی منتشر می‌شود که به اعتقاد کارشناسان می‌بایست در خصوص تکنولوژی‌های صنعت فولاد حساسیت بیشتری بخرج داده شود؛ چراکه یکی از عوامل مهم وقوع حادثه فولاد غدیر، به تکنولوژی هندی این واحد و به اصلاح دستی وارد کردن قراضه‌ها به کوره باز می‌گشت.

بدیهی است خودکار نبودن این فرآیند انتقال فولاد به کوره موجب می‌شود تا در صورت بی‌احتیاطی‌ یا بی‌تجربگی‌ کارگران حوادث فاجعه‌باری همچون انفجار کوره فولاد غدیر یزد روی دهد.


 


به گزارش منابع دانشجویی، در پی اعلام تعیین کرایه برای سرویس های داخل دانشگاهی، که همیشه بصورت رایگان بود، توسط مسئولان دانشگاه شهرکرد، دانشجویان آن دانشگاه دست به اعتراض زده و به تحصن در محوطه دانشگاه پرداختند.

به گزارش جرس، تحصن دانشجویان روز سه شنبه در مقابل دانشکده علوم آغاز شد، که قبل از شروع این اکسیون اعتراضی، حراست دانشگاه با فیلم برداری از چهره های دانشجویان، سعی در به وجود آوردن فضای رعب و وحشت در بین دانشجویان را داشت، که ناموفق ماند و تحصن دانشجویان ادامه یافت.

همچنین مسئولین دانشگاه قصد پراکنده ساختن دانشجویان به هر طریق ممکن را داشتند، که این مسئله سبب خشم دانشجویان شد، تا در نهایت معاونت دانشجویی دانشگاه (رادفر) به میان دانشجویان آمد و خواستار این شد که دانشجویان نماینده هایی مشخص کنند و به تجمع خاتمه دهند که این اظهارات با عکس العمل شدید دانشجویان معترض روبه رو شد.

بر اساس این گزارش، دانشجویان با نوشتن بیانیه ای خواستار تشکیل شورای صنفی و حذف کرایه های سرویس های دانشگاه شدند و تا تاریخ روز بیستم اسفند ماه به مسئولین مهلت دادند که فضای لازم برای تشکیل شورای صنفی را بوجود آورند.

این تجمع تا غروب ادامه یافت و اکثر کلاس های دانشگاه در این بازه زمانی تعطیل شد.

گفتنی است، مهر ماه و آبان ماه امسال نیز، بعد از پیدا شدن کرم در غذای دانشگاه و رخ دادن تجمعات صنفی، مسئولین قول تشکیل شورای صنفی را به دانشجویان داده بودند که تا کنون اجازه تشکیل این شورا به دانشجویان داده نشده است.

دانشجویان در پایان اعلام کردند که اگر حتی یک نفر به کمیته انضباطی یا حراست دانشگاه احضار شود، عکس العمل سنگین تری در انتظار مسئولین دانشگاه خواهد بود.

بر اساس آخرین گزارش ها، در طول تجمع و بعد از آن، کلیه تلفن های همراه در داخل دانشگاه فاقد سرویس بوده و آنتن دهی نداشته اند.


 


نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار اعلام کرد: کارفرمایان در سال آینده حتی توان افزایش یک درصدی حقوق را هم در سال ۹۱ ندارند.

سید حمزه درواری در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به دلایل عدم توانایی کارفرمایان در پرداخت افزایش دستمزد کارگران در سال آینده یاد آور شد: به دلایلی از قبیل نوسانات قیمت ارز، مشکلات تحریم، عدم پرداخت یارانه از سوی دولت به واحدهای تولیدی و قفل شدن تسهیلات بانکی، کارفرمایان توان پرداخت دستمزد کارگران را بر مبنای تورم ندارند.

او خواستار افزایش سیاست های حمایتی دولت از بخش تولید شد و گفت: عدم حمایت های جدی دولت از بخش تولید هم اکنون موجب شده است که کارفرمایان قادر به پرداخت دستمزدها نباشند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار، ‌از افزایش مطالبات معوق کارخانجات خبر داد و گفت: دولت با اعمال ظرافت‌هایی هر ساله کارگران را در مقابل کارفرمایان در خصوص تعیین دستمزد قرار می‌دهد.

درواری، با بیان این که دولت باید مشکلات جامعه کارگری کشور را پوشش دهد تصریح کرد: تا زمانی که دولت مشکلات جامعه کارگری را حل نکند آن‌ها در تامین معیشت خود با مشکلات عمده‌ای مواجه خواهند شد.


 


احمد غلامی، روزنامه‌نگار و نویسنده، به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.

اتهام غلامی فعالیت تبلیغی علیه نظام بوده و بر همین اساس، به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به یک سال حبس محکوم شده که این محکومیت به‌مدت پنج سال به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش ایسنا، این حکم از سوی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به غلامی ابلاغ شده است.

این نویسنده آذر ماه سال گذشته در روزنامه شرق بازدداشت و پس از سه هفته با قرار وثیقه آزاد شده بود.


 


در ادامه ی رفتارهای غیر قانونی و در برخی موارد همراه با هتاکی های ماموران و برخی مسئولان قضایی و زندان، روز گذشته موجب بروز تنش و لغو انتقال تعدادی از زندانی های سیاسی برای درمان به خارج از زندان شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، جنجال آفرینی و ایجاد تنش توسط پاسیار مامور انتقال عبدالله مومنی، عضو شورای مرکزی ادوار تحکیم وحدت، باعث شد تا این زندانی سیاسی بعد از یک سال و نیم هماهنگی برای اعزام به دندانپزشکی موفق به درمان دندان خود نشود.

عبدالله مومنی که از درد شدید دندان در هفته های گذشته درد می برد و دندان هایش در طول بیش از دو سال بازداشت با وضعیت وخیمی روبرو شده قرار بود روز چهارشنبه برای درمان به دندانپزشکی اعزام شود.

در حالیکه مقامات زندان اوین موافقت کرده بودند این زندانی سیاسی بدون دستنبد و پابند به مطب پزشک اعزام شود، ماموران انتقال این زندانی با خودسری و ایجاد تنش و درگیری لفظی باعث شدند تا این انتقال انجام نشود.

فاطمه آدینه وند همسر این فعال دانشجویی تشریح کرد: بگو مگو و جنجال آفرینی ماموران انتقال عبدالله مومنی در مقابل خانواده ی وی باعث درگیری لفظی شد و متعاقب آن با گزارش خلاف واقع تلفنی توسط یکی از ماموران به نام کاشف زاده، ماموریت درمانی آنان انجام نشد.

به گفته ی همسر این زندانی سیاسی پس از آنکه ماموران مانع حضور وی و فرزند عبدالله مومنی شدند برخورد زننده ی آنان باعث واکنش عبدالله مومنی شد.

ماموران در پاسخ به سوال عبدالله مومنی از چرایی این رفتار عجیب گفته اند از نظر ما زندانیان سیاسی پس از انتخابات از دزدها و قاتل ها هم خطرناکترند.

این اهانت ها و هتاکی ها در مقابل خانواده سرانجام باعث شد تا این فعال سیاسی دربند، نتواند برای درمان اعزام شود و ماموران نیز با ارائه گزارش خلاف واقع مومنی را مانع انجام ماموریت خود اعلام کردند.

همچنین در خبری دیگر در همین زمینه، امتناع از زدن دستبند و پابند از سوی حسن زرینی موجب شد اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان انجام نشود.

به گزارش خبرنگار کلمه، قرار بود حسین زرینی، محسن دانشپور، اسدالله اسدی و مهدی علیزاده روز چهارشنبه برای درمان به بیمارستانی خارج از زندان اوین انتقال یابند که امتناع حسین زرینی و محسن دانشپور از زدن دستبند و پابند موجب شد این دو نفر از اعزام به پزشک محروم شوند.

حسین زرینی که در طول بازداشت و زندان گرفتار حملات صرع می شود برای درمان نیاز به بیمارستانی تخصصی خارج از زندان دارد و محسن دانشپور نیز قرار بود برای درمان بیماری قلبی به بیمارستان منتقل شود.

همچنین مهدی علیزاده برای درمان ناشنوایی ناشی از برخوردهای فیزیکی و اسدالله اسدی برای درمان سیستم گوارشی به بیمارستانهایی خارج از زندان اوین اعزام شدند.


 


یک کار‌شناس بازار سرمایه تاکید کرد که سال ۹۰ به دلیل تحریم و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها شاهد رونق خوبی نبوده است.

حسین خزلی خرازی کار‌شناس بازار سرمایه درگفتگو با ایلنا درخصوص وضعیت بازار سرمایه طی سال جاری گفت: سال جاری به غیر از فروردین ماه به دلایل متعددی از جمله بحث‌های اقتصادی مثل هدفمند کردن یارانه‌ها و تغییر نرخ ارز و طلا سال خوبی برای بازار سرمایه نبود.

وی ادامه داد: افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی و درنتیجه بازده و گردش کم بورس تهران سبب شد تا سال ۹۰ سال خوبی برای بازار سرمایه نباشد و این در حالی است که سالهای ۸۸ و ۸۹ سالهای پر رونق و پربازده بازار سرمایه بود.

دبیرکل سابق کانون کارفرمایان بورس افزود: خصوصی سازی یکی از مهم‌ترین عوامل رونق بورس در سالهای گذشته بوده اما در سال ۹۰ به غیر از دو شرکت خصوصی سازی زیادی صورت نگرفت.

وی در پایان افرود: با حفظ شرایط موجود و حتی بهترشدن وضعیت بورس در سال ۹۱ می‌توان بازده و رشد مناسب را شاهد بود.


 


در آستانه روز زن و کمتر از دو هفته به آغاز سال نو نازنین خسروانی، روزنامه نگار اصلاح طلب، به علت اینکه حاضر نشد عفو نامه ای را امضاء کند جهت اجرای حکم شش سال حبس تغزیری روانه زندان شد.

اعظم افشاریان مادر نازنین با بغض و دردی در سینه از رفتن نازنین به زندان به “جرس” می گوید: “از هفته گذشته یکی دو بار نازنین را خواسته بودند تا اینکه متاسفانه به منزل زنگ زدند و او را خواستند و بعد از مراجعه او را نگه داشتند…”

این فشارها برای امضای عفو نامه در حالی صورت می گیرد که پیش از این دادستانی تهران و مسئولین دادسرای مستقر در زندان اوین بارها زندانیان سیاسی را جهت امضای عفونامه تحت فشار گذاشته بودند. دادستانی تهران از طریق رابطین قضایی مستقر در اوین از زندانیان سیاسی خواسته بود با نوشتن عفو نامه برگه آزادی و یا تخفیف در حکم را بگیرند. اما این درخواست با اعتراض گسترده زندانیان سیاسی از جمله عبدالله مومنی، مهدی خدایی، مصطفی نیلی، آرش صادقی و…مواجه شد. در موارد زیادی هم مسئولین قضایی جهت اعطای حقوق اولیه و طبیعی زندانیان سیاسی از جمله مرخصی و ملاقات حضوری از زندانیان می خواستند عفو نامه بنویسند. برای نمونه دادستانی تهران جهت صدور مرخصی استعلاجی برای حسین رونقی از وی خواهان نوشتن عفو نامه شده بود.

مادر نازنین با اشاره بر اینکه دخترش حاضر به امضای عفو نامه نشده است، ادامه می دهد: “حکم تجدید نظر که به وکیل نازنین ابلاغ شد، منتظر احضاریه بودیم که یکدفعه اخطاریه ضبط وثیقه آمد. به علت اینکه من وثیقه را گذاشته بودم مراجعه کردم و گفتند دخترت باید بیاید. بعد از مراجعه نازنین به او گفته بودند عفو نامه ای را امضاء کن و بیرون باش، اما نازنین نپذیرفته بود و گفته بود من چیزی را امضاء نمی کنم و به او گفته بودند پس برو فکرهایت را بکن و بعد بیا. بعد از چند بار رفتن و آمدن، دیروز تماس گرفتند که نازنین باید به اجرای احکام اوین برود در آنجا بار دیگر عفو نامه را جلوی نازنین گذاشتند اما امضا نکرد و متاسفانه او را به زندان منتقل کردند.”

نازنین خسروانی، در ۲۷ فروردین سال ۹۰ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با ریاست قاضی پیرعباسی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

افشاریان می افزاید: “نازنین هر باری که می رفت چمدان خود را با خودش می برد و دیروز تا آخرین لحظه هم خانمی که رئیس دفتر قاضی بود به من گفت که اگر نازنین این عفو نامه را امضاء کند قاضی اجازه می دهد که آزاد باشد، اما نازنین گفت که او امضاء نمی کند. در حقیقت نازنین اتهامات خودش را قبول نداشت و می گفت این حکم من “غیرعادلانه” است. نازنین می خواست به دیوان عالی نامه بنویسد و قرار شد که وکیلش دادخواست را تنظیم کند. دیروز هم که رفت یک نامه نوشت و از قاضی اجرای احکام خواست که یک مهلتی به او بدهند که معالجات خود را ادامه بدهد زیرا همانطور که می دانید نازنین مشکل قلبی دارد اما قاضی نوشت که موافقت نمی شود و گفت که اگر می خواهی بیرون باشی، عفو نامه را باید امضاء کنی که نازنین اینکار را نکرد.”

مادر نازنین در این لحظه دیگر نتوانست بغض خود را فرو برد و با گریه ادامه داد: ” آن لحظه ای که داشت به سمت زندان می رفت، نتوانستم خودم را کنترل کنم و بغلش کردم و می بوسیدمش و گریه می کردم و نمی توانستم از او جدا شوم… اینقدر منقلب شده بودم که حتی یکسری از سربازان کارمند دادسرا گفتند خانم گریه نکن دخترت که اینقدر روحیه اش خوب است شما با گریه هایت روحیه اش را ضعیف می کنی. اما یک مادر چطور می تواند خودش را در این شرایط کنترل کند؟”

گفتنی است، نازنین خسروانی آبان ماه سال ۸۹ در منزل پدری خود توسط ما‌موران امنیتی بازداشت و پس از تحمل ۱۳۲ روز حبس در بند ۲۰۹ زندان اوین با تودیع وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

افشاریان با اشاره به سال گذشته خاطرنشان می کند: “سال گذشته بعد از دوندگی های زیاد توانستیم شب چهارشنبه سوری نازنین را با قید وثیقه آزاد کنیم. اگرچه آزاد شده بود اما دلش با کسانی بود که در زندان مانده بودند. حتی نگذاشت سفره هفت سین بچینیم و می گفت چطور سر سفره هفت سین بنشینیم در حالیکه عده ای سال تحویل در آن طرف میله های زندان هستند؟ اصلا فکر نمی کردم امسال نازنین من در زندان سال را تحویل کند. فکر می کردم حداقل بگذارند و بعد از عید او را برای اجرای حکم بخواهند. همان زمان هم که اخطاریه آمده بود رفتم به قاضی گفتم که من پدرم بیست روز است فوت کرده و عزادار هستم اجازه بدهید چهلم پدرم برگزار شود و همسرم هم عمل جراحی اش را انجام دهد. قاضی گفت باشه، من اجرای حکم را برای بعد از عید می گذارم اما با وجودیکه تمام این مسائل را می دانستند نازنین را زندان بردند.”

نازنین خسروانی سابقه همکاری با روزنامه های نوروز ،بهار ، دوران امروز ،کارگزاران، سرمایه و …را در کارنامه فعالیت های مطبوعاتی خود دارد اما مدتها بود که با روزنامه ای همکاری نداشت.


 


۲۷۰ تن از فعالین سیاسی، مدنی و روزنامه نگاران ایرانی، با انتشار بیانیه ای، ضمن ابراز نگرانی و هشدار نسبت به وضعیت مهدی خزعلی تاکید کرده اند: سابقه برخوردهای غیرقانونی و تاسف بار مقامات امنیتی و قضایی با زندانیان سیاسی که برای رساندن صدای اعتراض خود هیچ گزینه ای جز دست زدن به اعتصاب غذا نداشته اند، نگرانی ما را دو چندان می کند.

امضا کنندگان این بیانیه نگرانی عمیق خود را نسبت به خطراتی که جان مهدی خزعلی را تهدید می کند اعلام کرده و به مقامات امنیتی و قضایی هشدار داده اند که مسئولیت هرگونه اتفاق ناگواری برای وی بر عهده مسئولین خواهد بود.

متن کامل این بیانیه و اسامی امضاء کنندگان، که در اختیار کلمه قرار گرفته، به شرح زیر است:

دکتر مهدی خزعلی که از نوزدهم دیماه سالجاری و در پی نگارش نامه ای انتقادی به رهبر جمهوری اسلامی، با رفتار غیرقانونی و خشونت بار ماموران امنیتی برای سومین بار پس از کودتای انتخاباتی سال ۱۳۸۸ بازداشت شده بود، پس از پنجاه و هفت روز اعتصاب غذای تر دست به اعتصاب غذای خشک زد. متاسفانه نه تنها کمترین تلاشی از سوی مسئولین قوه قضاییه برای نجات جان وی انجام نشده است بلکه با انتقال او به سلول انفرادی بند ۲۰۹ اوین جان وی را بیش از پیش در معرض خطر جدی قرار داده اند و این امر نگرانی شدید ما نسبت به سلامتی وی را به همراه داشته است.

سابقه برخوردهای غیرقانونی و تاسف بار مقامات امنیتی و قضایی با زندانیان سیاسی که برای رساندن صدای اعتراض خود هیچ گزینه ای جز دست زدن به اعتصاب غذا نداشته اند، نگرانی ما را دو چندان می کند. مرگ های مشکوک هدی صابر، اکبر محمدی، امید میر صیافی و محسن دگمه چی در زندان اوین در پی اعتصاب غذا و به دنبال آن انتشار شهادت نامه شصت و چهار نفر از هم بندیان زنده یاد هدی صابر مبنی بر عدم رسیدگی پزشکی و حتی ضرب و شتم او در بهداری زندان اوین نشان می دهد که مقامات امنیتی و قضایی نه تنها سلامت زندانیان برایشان اهمیتی ندارد بلکه با در پیش گرفتن سیاست از بین بردن آرام زندانیان به دنبال حذف فیزیکی معترضان در زندان ها هستند.

ما امضا کنندگان این بیانیه نگرانی عمیق خود را نسبت به خطراتی که جان دکتر مهدی خزعلی را تهدید می کند اعلام داشته و به مقامات امنیتی و قضایی هشدار میدهیم که مسئولیت هرگونه اتفاق ناگواری برای وی بر عهده مسئولین جمهوری اسلامی است. خواسته ما آزادی فوری مهدی خزعلی از زندان و رسیدگی پزشکی به وضعیت او است و از تمامی نهادهای بین المللی حقوق بشر، فعالین سیاسی و مدنی نیز تقاضا داریم نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری نشان داده و برای آزادی مهدی خزعلی و دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی و توقف برخوردهای غیرانسانی و غیرقانونی با این زندانیان، تمام تلاش خود را به کار گیرند.

۱٫ پانته آ بهرامی

۲٫ آرش آبادپور

۳٫ امیرفرشاد ابراهیمی

۴٫ حامد ابراهیمی نژاد

۵٫ عبدالرضا احمدی

۶٫ امین احمدیان

۷٫ بهزاد آذرهوشنگ

۸٫ دل آرام آکار

۹٫ آینده آزاد

۱۰٫ آرنوش آزررحیمی

۱۱٫ روشنک آسترکی

۱۲٫ آزاده اسدی

۱۳٫ میراردوان اسدی

۱۴٫ سیدکوهزاد اسماعیلی

۱۵٫ داریوش آشوری

۱۶٫ اردوان اصحابی

۱۷٫ امیرحسین اعتمادی

۱۸٫ افشین اعرابی

۱۹٫ بیژن افتخاری

۲۰٫ رضا افشار

۲۱٫ علی افشاری

۲۲٫ سید اکبر روحانی

۲۳٫ علی اکبر مهدی

۲۴٫ دنیا اکبری

۲۵٫ محمدجواد اکبرین

۲۶٫ نصیر امامی

۲۷٫ بهنام امینی

۲۸٫ فریبا امینی

۲۹٫ نیکروز اولاد عظیمی

۳۰٫ گلرخ ایرایی

۳۱٫ رحیم باجغلی

۳۲٫ فاریا بارلاس

۳۳٫ احمد باطبی

۳۴٫ ایرج باقرزاده

۳۵٫ ویدا بالیخانی

۳۶٫ نگین بانک

۳۷٫ شهلا باور

۳۸٫ پدرام بدخشان

۳۹٫ مهران براتی

۴۰٫ امیرآریا برهانی

۴۱٫ مقداد بریمانی

۴۲٫ شهلا بهاردوست

۴۳٫ کامیار بهرنگ

۴۴٫ رضا بهزادیان نژاد

۴۵٫ بهروز بیات

۴۶٫ محمدرضا بیگدلی فر

۴۷٫ امیر بیگلری

۴۸٫ مهناز پراکند

۴۹٫ بهزاد پرنیان

۵۰٫ سهیل پرهیزی

۵۱٫ کتی پزشکی

۵۲٫ سهیلا پورابدین

۵۳٫ لیلی پورزند

۵۴٫ امید پورمحمدعلی

۵۵٫ علی پورواحدی

۵۶٫ مهدی پوریان

۵۷٫ بیزن پیرزاده

۵۸٫ عسل پیرزاده

۵۹٫ زینب پیغمبرزاده

۶۰٫ علی تارخ

۶۱٫ ح تبریزیان

۶۲٫ علی تقی پور

۶۳٫ مجید تمجیدی

۶۴٫ علی تهرانی

۶۵٫ محمدعلی توفیقی

۶۶٫ دلبر توکلی

۶۷٫ مهدی جامی

۶۸٫ احسان جعفری

۶۹٫ مهری جعفری

۷۰٫ رضا جعفریان

۷۱٫ احمد جلالی فراهانی

۷۲٫ محمد جلالی چیمه

۷۳٫ آرش جنتی عطایی

۷۴٫ پویا جهاندار

۷۵٫ زهره جواهری

۷۶٫ نرگس جواهری

۷۷٫ رضا چرندایی

۷۸٫ سیاوش چگینی

۷۹٫ بهناز چنگیزی

۸۰٫ نگار چوره

۸۱٫ محمد حسینی

۸۲٫ ناهید حسینی

۸۳٫ حافظ حکمی

۸۴٫ عباس حکیم زاده

۸۵٫ مینا خانلرزاده

۸۶٫ اسماعیل ختایی

۸۷٫ رامین خرسندی

۸۸٫ عباس خرسندی

۸۹٫ شهرام خرم

۹۰٫ آریا خسروی

۹۱٫ مصطفی خسروی

۹۲٫ جمشید خون جوش

۹۳٫ فریبا داوودی مهاجر

۹۴٫ محمدجواد دردکشان

۹۵٫ مهرداد درویش پور

۹۶٫ عبدالرضا دوشوکی

۹۷٫ محمد رجبی

۹۸٫ ناصر رحمتی

۹۹٫ امیر رشیدی

۱۰۰٫ سمیه رشیدی

۱۰۱٫ آرمان رضاخانی

۱۰۲٫ امیر رضایی

۱۰۳٫ سجاد رضایی

۱۰۴٫ شیده رضایی

۱۰۵٫ فرهنگ رضایی

۱۰۶٫ شهرام رفیع زاده

۱۰۷٫ علی اصغر رمضانپور

۱۰۸٫ میثم رودکی

۱۰۹٫ لاله رودی

۱۱۰٫ اردوان روزبه

۱۱۱٫ مریم روزبهانی

۱۱۲٫ امین ریاحی

۱۱۳٫ علیرضا رییسی

۱۱۴٫ حسن زارع زاده اردشیر

۱۱۵٫ سیروس زارع زاده اردشیر

۱۱۶٫ بهرام زرگر

۱۱۷٫ مینا زندسیگل

۱۱۸٫ نسیم زین العابدینی

۱۱۹٫ محسن سازگارا

۱۲۰٫ میرحمید سالک

۱۲۱٫ سپیده سامانی

۱۲۲٫ نسترن سامی

۱۲۳٫ حسین سبحان اللهی

۱۲۴٫ فتاح سبحانی

۱۲۵٫ بهروز ستوده

۱۲۶٫ غلامرضا سجودی

۱۲۷٫ نسیم سرابندی

۱۲۸٫ حسن سربخشیان

۱۲۹٫ امین سرخابی

۱۳۰٫ مهدی سعیدپور

۱۳۱٫ صدرا سمنانی رهبر

۱۳۲٫ سعیده سهرابی

۱۳۳٫ رضا سیاوشی

۱۳۴٫ سلمان سیما

۱۳۵٫ علی شاکری

۱۳۶٫ سجاد شاهمرادی

۱۳۷٫ غلامرضا شاهمرادی

۱۳۸٫ داراب شباهنگ

۱۳۹٫ شیوا شفاهی

۱۴۰٫ روحی شفیعی

۱۴۱٫ شهریار شمس

۱۴۲٫ شیوا شناوری

۱۴۳٫ آزاده شه نواز

۱۴۴٫ کتایون شیبانی

۱۴۵٫ شهاب الدین شیخی

۱۴۶٫ بهزاد شیرازی

۱۴۷٫ شهناز شیهینی

۱۴۸٫ علی صادق پور

۱۴۹٫ محمد صادقی

۱۵۰٫ وحید صادقی شیرازی

۱۵۱٫ بهنام صارمی

۱۵۲٫ لیلا صحت

۱۵۳٫ کاران صدر

۱۵۴٫ فرهاد صدقی

۱۵۵٫ فیروزه صفری

۱۵۶٫ رامین صفی زاده

۱۵۷٫ موری صفی

۱۵۸٫ امیر صمدی

۱۵۹٫ سحر صمیمی

۱۶۰٫ رضا صنیعی فر

۱۶۱٫ فرح صنیعی فر

۱۶۲٫ فرهاد صوفی

۱۶۳٫ امیرحسین ضیایی

۱۶۴٫ حسن طالبی

۱۶۵٫ علی طباطبایی

۱۶۶٫ شهره عاصمی

۱۶۷٫ مریم عباسی

۱۶۸٫ محمدصابر عباسیان

۱۶۹٫ علی عبدی

۱۷۰٫ محسن عبدی

۱۷۱٫ مزدک عبدی پور

۱۷۲٫ ساجده عرب سرخی

۱۷۳٫ مهدی عربشاهی

۱۷۴٫ مصطفی عزیزی

۱۷۵٫ خسرو علاف اکبری

۱۷۶٫ پویا علاقه بند

۱۷۷٫ کاظم علمداری

۱۷۸٫ حسین علوی

۱۷۹٫ سید علی بنی جمالی

۱۸۰٫ رضا علیجانی

۱۸۱٫ طیبه علیرضایی

۱۸۲٫ مسعود علیزاده

۱۸۳٫ آبتین غفاری

۱۸۴٫ رامتین غفاری

۱۸۵٫ روجا غلامحسینی

۱۸۶٫ پویا غلامرضایی

۱۸۷٫ فرشید فاریابی

۱۸۸٫ علی فتوتی

۱۸۹٫ امیرحسین فتوحی

۱۹۰٫ تایاز فخری

۱۹۱٫ آزاده فرخی

۱۹۲٫ حسین فرشتیان

۱۹۳٫ کیوان فروزان

۱۹۴٫ ناصح فریدی

۱۹۵٫ سعید فضائلی مقیمی

۱۹۶٫ فرزاد فلاحتی

۱۹۷٫ فیروزه فولادی

۱۹۸٫ پروین قاسمی

۱۹۹٫ علیحسین قاضی زاده

۲۰۰٫ آیدا قجر

۲۰۱٫ جعفر قدیم خانی

۲۰۲٫ یادی قربانی

۲۰۳٫ مهدی قلی زاده اقدم

۲۰۴٫ مونا کاشف

۲۰۵٫ مرتضی کاظمیان

۲۰۶٫ نادر کاکاوند

۲۰۷٫ نوید کامران

۲۰۸٫ عطارد کاویان

۲۰۹٫ اردوان کریمی‌

۲۱۰٫ علی کلایی

۲۱۱٫ اندیشه کمالی سروستانی

۲۱۲٫ پروین کهزادی

۲۱۳٫ امید کوهی

۲۱۴٫ بهمن کوهی

۲۱۵٫ علیاصغر گرجی

۲۱۶٫ رامین گلبانگ

۲۱۷٫ امیر گلعلی پور

۲۱۸٫ رامیز لامعی

۲۱۹٫ روحی لطیفی

۲۲۰٫ حمید مافی

۲۲۱٫ همایون مبصری

۲۲۲٫ رضا مبین

۲۲۳٫ مازیار محبوبی

۲۲۴٫ دانیال محمدزاده

۲۲۵٫ رویا محمدی

۲۲۶٫ سام محمودی

۲۲۷٫ محمد مصطفایی

۲۲۸٫ علی مصلحی

۲۲۹٫ منصور معدل

۲۳۰٫ امیر معماریان

۲۳۱٫ فریناز مقتدری

۲۳۲٫ منوچهر مقصودنیا

۲۳۳٫ حسن مکارمی

۲۳۴٫ مرتضی ملک محمدی

۲۳۵٫ ابراهیم مهتری

۲۳۶٫ الفضل مهجوری

۲۳۷٫ آتوسا مهدوی

۲۳۸٫ احسان مهرابی

۲۳۹٫ ابوذر مهرانی

۲۴۰٫ بهزاد مهرانی

۲۴۱٫ بهناز مهرانی

۲۴۲٫ محمد الموتی

۲۴۳٫ محسن موسوی

۲۴۴٫ فهمیه میانجی

۲۴۵٫ یاسر میردامادی

۲۴۶٫ روری میشلیس

۲۴۷٫ رضا میلانی زاده

۲۴۸٫ حسن نایب هاشم

۲۴۹٫ امید نبوی

۲۵۰٫ یوحنا نجدی

۲۵۱٫ سیاوش نجفی

۲۵۲٫ آزادگان نروژ

۲۵۳٫ راضیه نشاط

۲۵۴٫ مزدک نصیری

۲۵۵٫ آرسن نظریان

۲۵۶٫ فریدون نقیبی

۲۵۷٫ شروین نکویی

۲۵۸٫ شیوا نهاوندی

۲۵۹٫ شیوا نوجو

۲۶۰٫ مهدی نوذر

۲۶۱٫ شاهی نوربخش

۲۶۲٫ فرهاد نوری

۲۶۳٫ پویا هاشمی

۲۶۴٫ محمد هدایتی

۲۶۵٫ مهدی هویزی

۲۶۶٫ رضا هیوا

۲۶۷٫ امین ولیان

۲۶۸٫ مهدی یارمحمدی

۲۶۹٫ اشکان یزدچی

۲۷۰٫ حسن یوسفی اشکوی


 


شورای هماهنگی راه سبز امید در بیانیه ای با تقدیر از مردم برای عدم مشارکت در انتخابات آورده است: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته، جنبش سبز بتواند در سال آینده در عرصه های دیگر نیز مقاومت مدنی گسترده را به نمایش بگذارد. عدم حضور گسترده واجدین شرایط رأی در سراسر کشور و بویژه در شهرستان ها و شهرهای بزرگ، فرصت دیگری بود که منتقدان و معترضان خودکامگی، بی شمار بودن خود را تجربه کنند و به رخ بکشند، و به اقتدارگرایان نشان دهند که در راه رسیدن به حقوق از دست رفته ی خود مصمم و استوارند.

در این بیانیه تاکید شده است که حامیان جنبش سبز بار دیگر مشخص ساختند که رهبران و فعالان دربند جنبش و شهدای آن را از یاد نمی برند، و آشکار کردند که برخلاف اقتدارگرایان، به ارزش های اخلاقی پایبندند و تنها راه دستیابی به آشتی ملی را تمکین صاحبان قدرت به اراده ی مردم می دانند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

هموطنان آزاده و آگاه ایران

سپاس شورای هماهنگی راه سبز امید از حرکت فراگیر جنبش حبس در خانه در روز ۱۲ اسفندماه نثار یکایک شما همراهان صبور جنبش سبز، و قدردانی ویژه از مراجع محترم تقلیدی که حقیقت و پایگاه مردمی خود را به پای قدرت طلبی های روزافزون اقتدارگرایان قربانی نکردند.

همه ما آرزو می کردیم که گردانندگان انتخابات با فراهم ساختن شرایط انتخاباتی آزاد و سالم و منصفانه، با آزادی آزادگان دربند از زندان و رهبران جنبش سبز از حبس خانگی، برداشتن جو فشار و سانسور از فضای رسانه ای و آزادی فعالیت احزاب و گروه های سیاسی، شرایط و امکان مشارکت همه‌ی مردم ایران در انتخابات را فراهم می‌آوردند. آنگاه بی شک، حماسه ای فراتر از ۲۲ خرداد ۸۸ با حضور چشمگیر و بی سابقه شهروندان در انتخابات شکل می گرفت. در آن صورت، مصادره و اضمحلال مجلس و انتخابات، این نهادهای مهم مرتبط با مردم سالاری، منتفی و از به یغما رفتن جمهوریت و اسلامیت نظام جلوگیری می شد. افسوس که حاکمیت ترجیح داد بجای حضور فعالانه و آگاهانه شهروندان فهیم خود، انتخاباتی نمایشی و فرمایشی را در دستور کار قرار دهد.

هرچند مهندسان انتخابات سعی کردند با پائین آوردن تعداد رأی دهندگان واجد شرایط از ۵۵ میلون نفر به ۴۸ میلیون نفر، اعلام سطح مشارکت ۶۴ درصدی یک ماه پیش از برگزاری انتخابات، اعلام خطر حمله قدرت های بیگانه در صورت پائین بودن میزان مشارکت و مانند آن، بجای اقناع افکار عمومی به عددسازی و خبرسازی متوسل شوند، اما گزارش های میدانی فعالان جنبش سبز نشان داد که میزان استقبال از پیشنهاد عدم شرکت در انتخابات بسیار گسترده تر از آن بود که حاکمیت و حتی فعالان جنبش انتظار داشتند. سبزها بار دیگر شعار «ما بی شماریم» را به نمایش گذاشتند. شگفت زدگی حاکمیت را به آسانی می توان از آشفتگی های گسترده در ارائه آمار و ارقام دروغین و نادرست در مورد تعداد واجدین شرایط رأی، مشارکت کنندگان و آراء مشاهده کرد. تناقضات مکرر ادعاهای امپراتوری دروغ نشان از این واقعیت دارد که با وجود هیمنه ظاهری و صرف هزینه های بسیار، دستگاه های دست اندرکار نمایش انتخاباتی حتی در هماهنگی قبلی با یکدیگر در اعلام اخبار و ارقام ساختگی عاجزند. نگاهی به آمار انتخابات در سی سال گذشته نشان می دهد در تهران همیشه میزان مشارکت زیر ۳۰ درصد است. این بار پس از انتخابات فضاحت‌بار ۸۸ و بیش از سه میلیون معترضی که به خیابان‌ها ریختند و پس از سرکوب و به گلوله بستن معترضان و بیش از دو سال سرکوب و دستگیری، مشارکت در تهران ۵۰ به درصد افزایش یافته! همین روند در شهرهای بزرگ و کلان‌شهرهای کشور مانند تبریز و مشهد نیز قابل مشاهده است. همه باید باور کنند که ملت پس از دو سال سرکوب، افزایش فقر و بیکاری و گرانی و تورم و فساد عمیق و فراگیر حاکمیت با بی‌سابقه ترین اختلاس تاریخ کشور، به این حاکمیت اعتماد و علاقه بیشتری پیدا کرده و مشارکت از ۵۰ درصد دور هشتم به ۶۴ درصد رسیده است! لااقل اگر اینان مشارکت را ۵۰ درصد عدد سازی می‌کردند تا نشان دهند از میزان مشارکت مردم نسبت به انتخابات مجلس هشتم کاسته نشده قابل قبول تر بود. براستی اگر مشارکت به میزانی بود که ادعا می شود، چرا برخلاف روال همیشگی، از حضور آزادانه خبرنگاران خارجی و صدور ویزا برای حضور بخش قابل توجهی از آنان جلوگیری شد؟ حاکمان حتی نخواستند از هم‌پیمان شمالی خود تقلید کنند و با حضور ناظران بین المللی بی طرف، راهی برای اثبات ادعاهای خود باز گذارند! اقتدارگرایان از آخرین انتخابات نمایشی رژیم حسنی مبارک، دیکتاتور ساقط شده ی مصر نیز درس نگرفتند و مانند او برای حفظ قدرتی که پایه هایش بشدت سست است بار دیگر به عددسازی و دروغ رو آوردند. اگر حاکمیت واقعا معتقد است با گذشت بیش از دو سال از حرکت اعتراضی مردم به تقلب و تخلف در انتخابات ۸۸، آن سه میلیون معترض به طرفدار تبدیل شده اند به طوریکه با مشارکت خود در انتخابات آمار را از ۲۰ درصد و سی درصد به بیش از ۴۰ درصد مشارکت در تهران رسانده‌، خوب است اجازه یک راهپیمایی بدهند تا همه ببینند به جای آن سه میلیون معترض، امروز ۵ میلیون نفر به خیابان‌ها خواهند آمد. اگر محبوبیت حاکمیت دروغ و تزویر این قدر افزایش یافته است، چگونه است که یک فراخوان ساده برای راهپیمایی ۲۵ بهمن چنان هراسی ایجاد می‌کند که تمام پایتخت حکومت نظامی می‌شود؟

در عین حال لازم می دانیم مراتب احترام خود را نسبت به حق انتخاب کلیه شهروندان بویژه کسانی که تحت تأثیر جوسازی های تبلیغاتی، نسبت به حفظ کیان کشور احساس مسئولیت کردند و با گمان این که حضور آنان باعث توقف یا لااقل کند شدن تهدیدهای قدرت های بیگانه جنگ طلب می شود نیز ابراز داریم. هر چند اخبار منتشر شده و تحرکات دیپلماتیکی که این روزها شاهد آن هستیم نشان می دهد که نمایش انتخاباتی و انتشار آمار اغراق آمیز، خطر تجاوز به این مرز و بوم را نه تنها دفع نکرده بلکه شدت بخشیده است. چنان که بارها گفته شده، تنها تضمین واقعی در برابر این تهدیدها، حاکمیت و انسجام ملی مبتنی بر مشارکت همه ی لایه های اجتماعی است؛ مشارکتی که همه نگرش ها و اقشار جامعه را در بر گیرد و اعتماد حقیقی اکثریت قاطع مردم به حکومت را به اثبات رساند. قدرت حکومت ها در صحنه بین الملل با میزان تواضع آنان در مقابل مردمانشان نسبتی مستقیم دارد.

باید توجه داشت که هدف از نهضت حبس در خانه در روز ۱۲ اسفند به نشانه همبستگی با سران محبوس جنبش سبز و اعتراض مدنی به انتخابات ناسالم و غیر قانونی، رساندن مشارکت به صفر نبود. روشن است که انگیزه‌ها و عوامل غیر سیاسی و محلی و منطقه‌ای، تبلیغات ماشین عظیم تبلیغاتی امپراتوری دروغ، تداوم جو رعب و وحشت و تهدید (نظیر عدم استخدام و پذیرش در دانشگاه و اخراج و … در صورت عدم شرکت در انتخابات)، موجب حداقلی از مشارکت خواهد شد. نهضت حبس در خانه یک مانور ملی مقاومت مدنی بود تا ظرفیت‌های بی‌پایان جنبش ملی سبز ایران به نمایش گذاشته شود. همراهان و همدلان جنبش سبز نشان دادند ابزار اعلام حضورشان منحصر به تجمعات خیابانی نیست و در اتخاذ شیوه های مختلف نافرمانی مدنی ابتکار عمل را در دست دارند. امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته، جنبش سبز بتواند در سال آینده در عرصه های دیگر نیز مقاومت مدنی گسترده را به نمایش بگذارد. عدم حضور گسترده واجدین شرایط رأی در سراسر کشور و بویژه در شهرستان ها و شهرهای بزرگ، فرصت دیگری بود که منتقدان و معترضان خودکامگی، بی شمار بودن خود را تجربه کنند و به رخ بکشند، و به اقتدارگرایان نشان دهند که در راه رسیدن به حقوق از دست رفته ی خود مصمم و استوارند. حامیان جنبش سبز بار دیگر مشخص ساختند که رهبران و فعالان دربند جنبش و شهدای آن را از یاد نمی برند، و آشکار کردند که برخلاف اقتدارگرایان، به ارزش های اخلاقی پایبندند و تنها راه دستیابی به آشتی ملی را تمکین صاحبان قدرت به اراده ی مردم می دانند.

خجسته باد این پیروزی و تداوم حضور سبز و همدلی در پیگیری جنبش سبز. از همه کنشگران آگاه و خلاق سبز و تغییرخواهان آزاده می خواهیم این توفیق را در کنار اعتراض خود به وضع موجود و تعقیب خواسته های به حق جنبش سبز، پاس دارند و پیگیری کنند.

شورای هماهنگی راه سبز امید


 


به مناسبت هشتم مارس و روز جهانی زن، مجید دری، فعال دانشجویی محروم از تحصیل و زندانی در تبعید، پیام تبریکی ارسال کرده و گفته است: “روز شکوهمند برابری و نفی تبعیض را به تمام زنان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و با یاد دلاور زنِ سبز، زهرا رهنورد، آرزوی روزی را می‌کنم که هیچ تبعیضی بین هیچ زن و مردی در هیچ کجای دنیا نباشد.”

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، متن پیام مجید دری، دانشجوی دانشگاه علامه از زندان بهبهان به شرح زیر است:

نمی‌دانم هنوز بهارستان نفس می‌کشد در روز جهانی زن.

نمی‌دانم شیرزنان و مردان این خطه با تمامی خطرها و خاطره‌ها، می‌آیند تا کسی از یاد نبرد زن و مرد برابرند؟

نمی‌دانم جای خالی مهدیه، بهاره، شیوا، ژیلا، مهسا، زینب، سیمین و .. را کسانی دیگر پر کرده‌اند؟

جای خالی من را چه؟

چقدر غرق در غرور می‌شدم وقتی در موج زنان و مردان، از هجوم شوم و باتوم مأموران می‌گریختیم و در جای دیگر دوباره جمع می‌شدیم.

همیشه با خود فکر می‌کردم چه جرأتی دارند، هم زنانی که می‌آیند تا حقشان را بستانند و هم مردانی که به یاری ایشان می‌آمدند تا بگویند که نابرابری ظلم است، حتی اگر به نفع ما باشد.

و من می‌رفتم تا به ترس و عرق آنان معطر شوم و خود را بپالایم و با تمام وجود حس کنم زن و مرد برابرند.

صد البته قبل از هر کتاب و مقاله‌ای، مادرم، این عزیز زندگی‌ام به من آموخت که تفاوت ننهم زن و مرد را، دختر و پسر را. بین خودمان بماند اما گاهی، حتی من را که پسرش بودم محکوم می‌کرد در برابر حق زنی.

هشتم مارس روز جهانی زن، روز شکوهمند برابری و نفی تبعیض را به تمام زنان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و با یاد دلاور زنِ سبز، زهرا رهنورد، آرزوی روزی را می‌کنم که هیچ تبعیضی بین هیچ زن و مردی در هیچ کجای دنیا نباشد.

ارادتمندتان

مجید دری/ زندان فجر بهبهان

اسفند ماه ۹۰


 


رییس مرکز حقوق بشر بحرین با بیان اینکه مردم این کشور فردا (جمعه) در اعتراض به سیاست‌های سرکوب‌گرانه آل خلیفه به خیابان‌ها می‌آیند، گفت که مسئولان بحرینی به اصول حقوق بشر احترام نمی‌گذارند و قوانین بین‌المللی مربوط به رفتار با زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی را نقض می‌کنند.

به گزارش ایسنا، “یوسف ربیع” ، افزود: بیش از هزار زندانی در زندان‌های بحرین به سر می‌برند و سازمان‌های حقوق بشر بین‌المللی باید رژیم آل خلیفه را برای آزادی این زندانیان تحت فشار قرار دهند. وی تصریح کرد: یکی از این زندانیان “عبد الهادی الخواجه”، فعال حقوقی است که بیش از یک ماه است اعتصاب غذا کرده و بیش از ۴۳ مرکز حقوقی از پادشاه بحرین خواسته‌اند که او را آزاد کند.

رییس مرکز حقوق بشر بحرین خاطرنشان کرد: هیچ تغییری در بحرین رخ نداده است و مسئولان این کشورهم‌چنان همان روش‌‌های سرکوب‌گرانه را علیه معترضان بکار می‌گیرند. تاکنون ۲۲ نفر براثر استنشاق گازهای سمی کشته شده‌اند و شمار کشته شده‌گان به بیش از ۷۴ تن رسیده است.

یوسف ربیع با اشاره به اظهارات پادشاه بحرین مبنی بر اینکه “افراد خواهان اصلاحات ، عده معدودی هستند”، گفت: شیخ “عیسى قاسم” از روحانیون برجسته بحرینی به این اظهارات واکنش نشان داد و مردم بحرین قرار است بنا به خواسته وی، روز جمعه تظاهرات کنند. این حضورمردمی به منزله پاسخی به همه‌پرسی درباره اصلاحات ، منشور منامه و تشکیل کشوری قانونی خواهد بود.

وی روز پنج‌شنبه درمصاحبه با شبکه خبری العالم ،تاکید کرد: بحرینی‌ها فردا به خیابان‌ها می‌ریزند و اعلام خواهند کرد که که آنها خواهان پاسخ به خواسته‌هایشان هستند.

رییس مرکز حقوق بشر بحرین خاطرنشان کرد: این راهپیمایی گسترده پیامی آشکار به پادشاه بحرین و دولت وی است مبنی براینکه اغلب مردم بحرین خواهان تغییرات ریشه‌ای هستند و می‌خواهند بحرین به کشوری دموکراتیک تبدیل شود.

یوسف ربیع هم‌چنین ادامه استقرار نیروهای سعودی در بحرین برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور را محکوم کرد و افزود: با وجود ادامه حضور این نیروها در بحرین، هیچ راه‌حلی برای بحران این کشور وجود ندارد و مسئولان بحرینی باید بدانند که اگر می خواهند بحران در کشور را حل کنند، ابتدا باید این نیروها را اخراج کنند


 


علی اکبر سروش، زندانی سیاسی زندان بابل روز گذشته آزاد شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و  بابل که اسفند ماه سال ۸۸ بازداشت و ۵۰ روز در انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل نگهداری شده بود، روز گذشتهبا پایان یافتن دوران حبس خود آزاد شد.

علی اکبر سروش، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون، تیرماه سال گذشته در دادگاه انقلاب شهر بابل به ریاست قاضی باقریان و به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» محاکمه و نهایتاً با رای شعبه سوم دادگاه تجدید نظر استان مازندران به چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی، مشاور سیاسی استاندار در دوره اصلاحات، رئیس ستاد انتخاباتی دکتر معین در سال ۸۴، عضو شورای مرکزی حزب مشارکت مازندران، عضو ستاد ائتلاف اصلاح طلبان مازندران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و از حامیان مهندس میر حسین موسوی بوده است.


 


در پی انتشار تبریک دختر فرج الله سلحشور به اصغر فرهادی به خاطر توجه به دردهای جامعه، فرج الله سلحشور در گفت وگو با یک سایت سینمایی در باره تبریک دخترش به اصغر فرهادی واکنش نشان داد.

وی گفت که به هیچ عنوان این اقدام فرزندم را تایید نمی کنم واز این کار متاثر هستم واعتقاد دارم وی مانند سینماگرانی که هالیوود برای آنها تبدیل به بت شده است ،او نیز به این درد و مشکل دچار شده است وبرای همین باید دنبال چاره بگردم.

سلحشور ادامه داد: بنده برای هر فکر وآزادی فکری ارزش قائل نیستم و من فقط برای آزادی های فکری که دارای ارزش باشند ودر راستای انقلاب و دین قرار داده شده باشند ارزش قائل هستم و به نظر بنده نام واصطلاح آزادی فکر فقط در ظاهر قشنگ است.

این سارق فیلمنامه یوسف پیامبر می گوید: به نظر بنده وی اصلا نباید اجازه می داد فیلمش در اسکار حضور یابد چون تمام سینمای هالیوود و اسکارمتعلق به رژیم صهیونیستی است .

فرج الله سلحشور درباره جایزه گرفتن فیلم جدایی نادر از سیمین در گلدن گلوب گفته بود: جدایی نادر از سیمین یک فیلم در ضدیت اعتقادات مردم وتوهین به فرهنگ وخانواده در ایران است و برای همین نمیتوان گفت این فیلم برای ایران وما افتخار آورده است.


 


انتشار گاز منوکسید کربن موجب مسمومیت ۳۲ دانشجو در یک خوابگاه دانشجویی دختران در مشهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر گفت: در پی تماس تلفنی با مرکز اورژانس ۱۱۵ در ساعت ۳:۱۰ بامداد چهارشنبه ۱۷ اسفند مبنی بر احتمال مسمومیت با گاز منوکسید کربن در خوابگاه دانشجویان مشهد ۶ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

دکتر رضا وفایی نژاد با اشاره به اینکه دانشجویان با علائم تهوع و سرگیجه به بیمارستان امام رضا (ع) منتقل شدند، خاطر نشان کرد: ۳۰ نفر از دانشجویان پس از اقدامات درمانی سرپایی در ساعت هفت صبح از بیمارستان ترخیص و به خوابگاه خود منتقل شدند و دو نفر دیگر نیز تا ظهر امروز مرخص می شوند.

بر اساس اعلام کارشناسان آتش نشانی (که همزمان در محل حضور یافتند) وزش باد شدید موجب معکوس عمل کردن سیستم تهویه و اگزوز فنها در روی پشت بام شده و گاز منوکسید کربن را به داخل خوابگاه انتقال داده است.


 


در حالی که کمیسیون تامین اجتماعی برنامه های سعید مرتضوی برای ریاست سازمان تامین اجتماعی را پذیرفته است، رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس، گفت: انتصاب مرتضوی به این سمت برای وزیر کار تعاون و رفاه مشکل ایجاد می کند، چرا که نمایندگان مجبور می شوند از وزیر سوال کرده و این سوال حتما به طور جدی مطرح خواهد شد.

پرویز سروری رئیس کمیته امنیت داخلی در گفتگو با مهر، در خصوص انتصاب سعید مرتضوی از متهمان پرونده کهریزک به عنوان رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: بنده به اتفاق ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس نامه ای به احمدی نژاد نوشتیم و از وی خواستیم تا در این رابطه با تأمل و در نظر گرفتن همه ابعاد تصمیم بگیرد.

وی در ادامه افزود: انتصاب مرتضوی با توجه به اتهاماتی که متوجه وی است، حتما آثار مثبتی را در پیش نخواهد داشت و این موضوع باید در دادگاه بررسی شود.

سروری خاطرنشان کرد: اگر کسی به واسطه قرار گرفتن در طبقات قدرت از پیگیری مصون بماند، امری مذموم و مغایر گفتمان انقلاب و اصولگرایی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: فکر می کنیم که ادامه این روند حتما آثار خوبی نداشته و موج منفی را در رابطه با حاشیه امنیت مسئولین ایجاد می کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مرتضوی در دادگاه کهریزک متهم بوده است، گفت: تنها نقطه ای که در پرونده کهریزک مورد پیگیری قرار نگرفت همین پرونده آقای مرتضوی بود.

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس، در پاسخ به این سوال که مجلس چه اقدامی را در خصوص انتصاب مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی انجام خواهد داد اظهار داشت: فکر می کنم انتصاب مرتضوی به این سمت برای وزیرکارتعاون ورفاه هم مشکل ایجاد کند، چرا که نمایندگان مجبور می شوند از وزیر کار سوال کرده و این سوال حتما به طور جدی مطرح خواهد شد.

سروری خاطرنشان کرد: به مصلحت وزارت کار تعاون و رفاه نیست که در ابتدای کار خود با یک اخطار از طرف مجلس مواجه شود، چرا که تأمین اجتماعی یکی از زیرمجموعه های وزارت کار و تعاون می باشد.

وی گفت: با این کار قطعا نمایندگان مجبور می شوند از وزیر این سوال را بپرسند که به چه تناسبی این حکم برای مرتضوی صادر شده و این کار حتما وزارت تعاون را با حاشیه های جدی روبرو خواهد کرد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: این دولت ادعا داشته در مقابل قانون همه باید از یک حقوق یکسان برخوردار باشند، اما با این کار این موضوع به ذهن متباتر می شود که برخی فراقانونی واز پیگیری های قانونی مصون هستند.

پدر شهید روح الامینی درباره احتمال انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی گفته بود: چگونه شخصی به دلیل اتهامات مختلف از ادامه فعالیت در یک قوه منع می شود، اما قوه دیگری وی را برای ریاست بر سازمان بزرگی تایید می کند؟

حسن صادقی، معاون دبیر کل خانه کارگر افزود: متاسفانه نگاه سیاسی که دولت به این صندوق دارد باعث شده است که ما شاهد گسست در مدیریت کلان تامین اجتماعی باشیم.


 


بدنبال خروج خاوری از کشور و رسیدگی به پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی اموال وی و همسرش توقیف می شود.

روزنامه خراسان نوشت: پس از فرار خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی از کشور، یک مقام مسئول با ابلاغ بخشنامه ای، دستور داده اولا محمدرضا خاوری و همسر وی ممنوع المعامله شده و حق انتقال اموال خود را به فرد دیگری نخواهند داشت و ثانیا برخی املاک شناسایی شده در تهران که به نام این دو نفر است نیز توقیف می شوند.

محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی ایران که قرار بود مهرماه بعد از ماموریتی به لندن به تهران بازگردد هرگز به کشور نیامد و برای اقامت به کشوری رفت که شهروندی آن را داشت.

محمد جهرمی، مدیرعامل برکنار شده بانک صادرات گفته بود که محمودرضا خاوری، مدیرعامل مستعفی بانک ملی، به دلیل “گستردگی فساد در بانک ملی” و از ترس دستگیری به کانادا گریخته است.


 


رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: درحال حاضر کشور به شدت در معرض آسیب اعتیاد قرار دارد و کاهش سن اعتیاد در کشور نگران کننده است و اعتیاد خانه به خانه پیش می‌رود و باید گفت هیچ خانه‌ای مصون از اعتیاد نیست.

همایون هاشمی در مراسم افتتاح نخستین اجتماع درمان‌محور ویژه ماده مخدر شیشه در وردیج، با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌ها در سازمان بهزیستی پیشگیری و درمان اعتیاد است، اظهار کرد: اگر امروز همه آستین‌هایشان را بالا نزنند در درمان اعتیاد جا می‌مانیم. “زمان” یکی از مهم‌ترین عوامل در پیشگیری از اعتیاد محسوب می‌شود.

وی در ادامه با برشمردن اولویت‌های سازمان بهزیستی، عنوان کرد: اولویت نخست در سازمان بهزیستی توانمندسازی است و در وعده‌های بعدی تقویت مشارکت‌های مردمی و پیشگیری قرار دارد و در بحث پیشگیری، پیشگیری و درمان اعتیاد، از اولویت‌های نخستین است.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به اقداماتی که پیش از این در زمینه اعتیاد انجام شده است، گفت: اگر این اقدامات در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد انجام نشده بود، در حال حاضر این جایگاه را نداشتیم، اما اقدامات انجام شده کافی نبوده است و باید در زمینه تغییر رفتار اجتماع و افراد آلوده اقدامات جدی‌تری انجام شود.

هاشمی در ادامه با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی در زمینه اعتیاد در کشور نیز عنوان کرد: استاد‌های دانشگاهی وجود دارند که ماده مخدر شیشه را با “شیشه” به عنوان یک شی، یکی فرض می‌کنند و این‌ها نشان دهنده عدم اطلاع‌رسانی در زمینه اعتیاد در کشور است و باید خانواده‌ها را با این مفاهیم آشنا کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اگر نگوییم اطلاع‌رسانی مهم‌تر از درمان است، اما اهمیتی برابر درمان اعتیاد دارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه عنوان کرد: اعتیاد در حال حاضر در کشور به عنوان یک اورژانس اجتماعی محسوب می‌شود و به اندازه کافی آسیب رساننده است و به همین دلیل باید کلینیک‌های مددکاری ویژه اعتیاد در کشور توسعه یابند تا همزمان با آشنایی فرد با ماده مخدر، مداخله کرد.

هاشمی در پایان با اشاره به رشد اعتبارات سازمان بهزیستی در سال آینده، اظهار کرد: اعتبارات حوزه پیشگیری در سال آینده دو برابر و اعتبارات در حوزه اعتیاد سه برابر رشد یافته است و رویکرد توسعه‌ای سازمان بهزیستی در این زمینه به صورت کمی و کیفی دنبال می‌شود.


 


والری ایموس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در پی دیدار از منطقه بابا عمرو حمص در سوریه گفت بخش هایی از این شهر کاملا ویران شده است.

به گفته او مثل این می ماند که شهر کاملا متروکه است.

به گزارش بی بی سی، بارونس والری آموس روز چهارشنبه مدت کوتاهی در شهر حمص بود و از منطقه بمباران شده بابا عمر دیدار کرد.

گروه های امدادی چند روز منتظر صدور اجازه ورود به این محله بودند، اما مسئولان کمیته بین المللی صلیب سرخ می گویند که اکثر ساکنان این محله اکنون به محلات دیگری رفته اند که کمک ها قبلا به آنجا رسیده است. دولت سوریه کنترل این منطقه را هفته گذشته بعد از حملات سنگین توپخانه به دست گرفت.

مخالفان دولت می گویند که این نیروها از آن زمان مشغول “قتل عام” هستند، اما دولت مسئولیت قتل بسیاری از کشته شدگان را بر عهده شورشیان می داند.

از آنجا که فعالیت رسانه های بین المللی در سوریه به شدت محدود شده است، امکان تأیید ادعای هیچ کدام از طرفین وجود ندارد.

ارتش آزاد سوریه که علیه دولت مرکزی می جنگد هفته گذشته گفت که برای جلوگیری از کشته شدن بیشتر غیر نظامیان، شهر حمص را ترک می کند.

در این حال مخالفان دولت سوریه می گویند که انفجارهای شدید و گلوله باران سنگین در شهر ادلب ادامه دارد.

آنها اظهار نگرانی کرده اند که در حالی که توجه بین المللی بر شهر حمص متمرکز است، ادلب به محل تازه ای برای اعمال خشونت تبدیل شود.

مخالفان از کشته شدن ۳۹ تن در سراسر سوریه در روز چهارشنبه خبر داده اند که به گفته آنها ۲۶ تن از آنها در شهر حمص، ۶ تن در ادلب، ۳ نفر در درعا، ۲ نفر در حومه دمشق و ۲ نفر در حومه حلب کشته شده اند.

سازمان ملل می گوید که در جریان خشونت های ۱۲ ماه گذشته در سوریه بیش از ۷۵۰۰ نفر کشته شده اند.

تقاضای کمک

نماینده کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد تنها کمتر از یک ساعت در بابا عمر بود تا میزان نیاز به امدادرسانی در این منطقه را ارزیابی کند.

خانم آموس پیش از بازگشتن به دمشق از بخش های دیگر حمص دیدار کرد.

به گفته سخنگوی خانم آموس در شهر مشکلات امنیتی وجود داشته و صدای تیراندازی شنیده می شود.

در عین حال خانم آموس اجازه بازرسی به مناطق تحت کنترل نیروهای مخالف دولت را نیافته اگرچه پیشتر دولت به آنها اطمینان داده بود که آزادند به کل کشور سرکشی کنند.

صلیب سرخ هنوز هم نتوانسته به باباعمرو کمک رسانی کند.


 


فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه افرادی که در چهارشنبه آخر سال اقدام به انجام رفتارهای هنجارشکنانه کنند تا پایان نوروز در بازداشت خواهند بود، گفت: بر اساس هماهنگی با مسوولان قضایی این افراد تا پایان نوروز بازداشت شده و هیچ اغماضی در برخورد با آنان صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با بیان اینکه بر اساس تمهیدات پیش‌بینی شده سال گذشته، حوادث چهارشنبه آخر سال ۴۲ درصد کاهش یافت، تاکید کرد: در سال گذشته یک نفر جان خود را بر اثر انفجار مواد محترقه از دست داد و ۴۲۰ نفر نیز مجروح شدند که امیدواریم این اعداد امسال کاهش چشمگیری یابد.

احمدی مقدم با اشاره به برگزاری جشن‌های چهارشنبه آخر سال توسط برخی از شهرداری‌ها گفت: در گذشته شهرداری‌ها جشن‌هایی را در چهارشنبه آخر سال برگزار می‌کردند که بستر بی‌نظمی و ناامنی شده و برخی اوباش از این فرصت سوءاستفاده می‌کردند. به والدین توصیه می‌کنیم خریدهای خود را در این روز قبل از عصر انجام داده و شب در منازل در کنار فرزندان حضور داشته باشند.

وی افزود: ماموران امسال با تلاشی مضاعف توانستند ۱۶ تن مواد اولیه ساخت مواد محترقه را کشف و ضبط کنند. این در حالی است که میزان کشفیات سال گذشته تنها ۹ تن بود. این در حالی است که کشفیات مواد محترقه ساخته‌شده از ۷ میلیون به ۵۲ میلیون عدد رسید.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه از والدین می‌خواهیم در این روز همراه فرزندان‌شان باشند و از وسایل مجاز استفاده کنند، گفت این در حالی است که پلیس حتما با کارناوال‌ها و افرادی که اقدام به پایکوبی کنند، برخورد می‌کند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به kaleme-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به kaleme@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته