-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۲۶, جمعه

Latest New from Green Correspondents for 03/16/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 



 
 

دختران به مادرشان گفته اند که در غياب شما موارد متعددی از مشکلات ايجاد شده توسط حکومت وجود دارد اما آنها مفتخرند که برای حق اينها را با سربلندی تحمل می کنند. اينکه دربند بودن آنها بهتر از آن آزادی است که در آن مصالحه ای برای ناديده گرفتن حق باشد.
خبرنگاران سبز/ رهبران سبز در حصر:
وبگاه کلمه جزییات جدیدی از دیدار میرحسین  موسوی و زهرا رهنورد که پس از ماه‌ها بی‌خبری صورت گرفت منتشر کرده است. بر اساس این خبر، نیروهای امنیتی اخبار دروغ فراوانی را وضعیت فرزندان به مهندس موسوی و زهرا رهنورد منتقل می‌کرده‌اند طوری که در ابتدا دیدار شدیدا نگران سلامتی و وضعیت آن‌ها بوده‌اند. همچنین ظاهرا به آن‌ها به دروغ گفته‌اند که دخترانشان رای داده‌اند که همین باعث شده است که والدین بارها از دخترانشان پرسیده‌اند که آن‌ها مطمئن کنند که رای نداده‌اند. جالب‌تر اینکه این دیدار چنان بوده‌ است که هر طرف سعی می‌کرده دیگری را دعوت به پایداری کند. هنگامی که دختران از مادر می‌خواهند که پایدار باشند ایشان در پاسخ می‌گویند: نيازی به دلداری به ما نيست. ما خدايی داريم. ... من دختر لرستانم و از آن مهمتر اينکه خود را پيرو حضرت زهرا می دانم و معلم من برای مقاومت در اين وضع اين چيزها است که در اين هنگام ماموران صحبت ها را قطع کردند… 

متن این خبر به شرح زیر است.

همانطور که پيش از اين در خبرها منتشر شده بود هفته گذشته دختران دکتر رهنورد و مهندس موسوی بعد از مدت طولانی بی‌خبری با پدر و مادر خود ديداری داشتند که در آن ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد ضمن تاکيد بر مواضع پيشين مردم را به صبر و گذشت و استقامت دعوت کردند.

اما اين ديدار خانوادگی که پس از چند ماه دوری برگزار شد با حاشيه و متن هايی همراه بود که بازگو کردن آن برای مردم مهم و اميد بخش خواهد بود.

براساس گفته های دختران خانم رهنورد آن روز هنگامی که مادر وارد شد تنش هيجانی زيادی داشتند چرا که ماموران تا لحظه ورود به خانه به آنها نگفته بودند که به کجا منتقلشان می کنند. همچنين ايشان به شدت نگران رفتارها در اين چند ماه با فرزندانشان بودند. ظاهرا در حالی‌که از اين سو فشارهای پی درپی از جمله اخراج از محل کار و بازجويی و ممنوع الخروجی و تهديد و انواع مزاحمت ها بوده است در سوی ديگر و نزد پدر و مادر درباره اين رفتارها تا جای ممکن غلو شده بود، به طوری که اين دو شديدا در بدو ورود نگران سلامت دختران بودند و تا دقايق طولانی اين حالت وجود داشته است.

اما از نکات جدی و چشمگير نگرانی اين دو همراه جنبش مبنی بر رای دادن فرزندانشان بوده بطوری که از آنها پرسيده اند که آيا مطمئن باشيم که رای نداده ايد؟ همچنين در پاسخ به نگرانی متقابل فرزندان خانم رهنورد گفته است واضح است که رای نداده ايم. چه چيزی عوض شده است؟ پرسش های مکرر پدر و مادر نشان و دلالت بر خلاف گويی ماموران به آن ها در اين زمينه داشته است.

* دختران به مادرشان گفته اند که در غياب شما موارد متعددی از مشکلات ايجاد شده توسط حکومت وجود دارد اما آنها مفتخرند که برای حق اينها را با سربلندی تحمل می کنند. اينکه دربند بودن آنها بهتر از آن آزادی است که در آن مصالحه ای برای ناديده گرفتن حق باشد.

* آنها در اين ديدار از خانم رهنورد خواسته اند که حداقل بخشی از آنچه که به آنها می رود را بازگو کنند که مادر در جواب آنها گفته، از خدا بخواهيد که ما مصداق آيه "إن الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائکة ألا تخافوا ولا تحزنوا وأبشروا بالجنة التی کنتم توعدون" باشيم.

* خانم رهنورد اين نکات را در پاسخ به دلنگرانی های اعضای خانواده نيز بيان کرده و گفته است که برای رستگاری شرط هايی در همين آيه هست و آن استقامت و «نه گفتن» به هر قدرتی است و اينکه حاضر نشدن به بندگی غير خدا سخت است و کار سخت نتيجه اش اين پاداش لطيف است.

* در اين ملاقات محدود خانم رهنورد گفته اند که ماموران می گويند که شما (دختران) فعاليت زياد داريد و فرزندان نيز با رد اظهارات خلاف واقع زندانبانان گفته اند که ما با توجه به دروغ پردازی هايی که اين روزها از هر طرف در جريان است و ابهام در شرايط، با همه سختی هايی که بوده تنها کاری که کرده ايم رساندن بخشی از حرف ها و نظرات شماست که از شايعات جلوگيری کند و يا سلامتی جسمی شما را در همين شرايط غير قانونی مورد توجه قرار دهد.

* مهندس موسوی با تاکيد بر اينکه شرايط نگهداری و رفتار با آنها غير قانونی است و هيچ امنيتی در اين شرايط برايشان متصور نيست به دختران خود گفته است: پناه اصلی در هرحال و هميشه خداست. وی همچنين از اينکه فرزندان ايستادگی آنها بر مواضعشان را بگوش همدلان رسانده اند اظهار رضايت کرده و همچنان مسير پيش رو را با همه سختيهای آن روشنی بخش و اميدوار کننده خوانده است.

* در انتهای گفتگو و در حالی‌که ماموران مدام صحبت ها را قطع کرده و می خواستند که مادر و پدر آماده رفتن باشند و مصر بودند که به گوش بچه ها برسانند که هيچ خبری ندهند، ميرحسين به کنايه گفته است: اگر ايشان (زندانبان) تا اين حد ناراحت است، سکوت خبری شما بيشتر نشان دهنده آن چيزی است که بر ما می رود.

* ميرحسين همچنين تاکيد کرده است: برای خدا و در راه حق بايد صبر کرد. نه تنها صبر بلکه بايد صبر و گذشت کرد.

* هنگام خداحافظی، وقتی که اين دو همراه جنبش سبز توسط ماموران برده می شدند، دختران نيز مادر و پدر را به آرامش و صبر فراخوانده و به آنها گفته اند اگر ما مطمئن باشيم که آن چنان که تا امروز ذره ای ترديد در اين راه نداشته ايد، اينهمه سختی را همچنان با قدرت روحی بالا تحمل می کنيد، آن وقت ما هم می توانيم اين وضعيت بی خبری ها و آزارها را راحت تر تحمل کنيم؛ خانم رهنورد در جواب دخترها گفته اند که نيازی به دلداری به ما نيست. ما خدايی داريم.

* اين هنرمند برجسته کشورمان سپس با تاکيد گفته است که من دختر لرستانم و از آن مهمتر اينکه خود را پيرو حضرت زهرا می دانم و معلم من برای مقاومت در اين وضع اين چيزها است که در اين هنگام ماموران صحبت ها را قطع کردند…

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته