-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۲۹, دوشنبه

Latest News from 30Mail for 03/19/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/12/28
  •  

    ع. ایماگر
    ایمایان

    تجربه‌ی بحث نظری درباره‌ی انتخابات گذشته نشان داد که هنوز حتّی بین منتقدان نظام فعلی -آن چنان که باید- این مسأله تحلیل نشده است. روزمرّگی حاکم بر وبلاگستان- و بلکه فضای فرهنگی کشور- باعث می‌شود که یا به موضوعی تا به حدّ بحران نرسیده، نپردازیم (پرونده‌ی اتمی)، یا اگر موقّتاً زمانش گذشت، پیرامونش سکوت کنیم (انتخابات). من بعدها به خود انتخابات خواهم پرداخت ولی تا آن وقت نگذارم یک تجربه‌ی کوچک انتخاب از دست در برود.
            
    در انتخابات فدراسیون فوتبال، چهار جبهه شرکت داشتند، یکی کفّاشیان و طرفدارانش، منتقدان کفّاشیان، موافقان قریب و افراد مستقل. منتقدان کفّاشیان، طرفداران مهدی تاج و عزیزالله محمّدی بودند. تاج به نفع محمّدی از انتخابات کنار کشید. وی نایب رئیس اوّل فدراسیون و- به نظر بسیاری- کارگردان اصلی فدراسیون بود و کفّاشیان زیر تأثیر مدیریّت وی قرار داشت. اگر او باقی می‌ماند احتمال اینکه رأی بیشتری از محمّدی بیاورد، بسیار زیاد بود. اگر تاج می‌توانست قریب را کنار بزند و با کفّاشیان به دور دوّم انتخابات برود، احتمال رئیس‌شدنش هم بود. چند احتمال در کنار کشیدن وی مؤثّر بود که قویترین آن این بود که فهمید شانس چندانی برای برنده شدن ندارد؛ از طرفی وی با آمدنش از آرای کفّاشیان کم می‌کرد نه از آرای قویب، پس احتمال اینکه به ریاست قریب کمک کند، وجود داشت. 
          
    حسینعلی قریب مدیر سابق استقلال بود و اگر به عنوان یک فرد مستقل در انتخابات شرکت می‌کرد، حتّی ممکن بود با توافق با تاج یا محمّدی بتواند تنها رقیب کفّاشیان باشد یا حتّی بدون توافق با آنان بتواند ریاست را به دست بیاورد؛ کار از جایی خراب شد که وی در مدّت کوتاهی مانده به پایان زمان ثبت نام، با تشکیل جلساتی با وزارت ورزش، به عنوان گزینه‌ی غیررسمی دولت به مجمع معرّفی شد و اینجا بود که مجمع احساس کرد برای اینکه ثابت کند مستقل است و زیرمجموعه‌ی دولت نیست، باید از ریاست وی جلوگیری کند و گرنه اتّفاقات تلخ و دخالتهای چند سال گذشته‌ی دولت در فدراسیون تکرار خواهد شد. برای همین، بیشتر افرادی که در اصل منتقد کفّاشیان بودند و دور محمّدی جمع شده بودند، در دور دوّم به کفّاشیان رأی دادند نه قریب و این برای بسیاری که از اصل موضوع باخبر نبودند، تعجّب‌برانگیز بود.
            
    کفّاشیان در چهار سال گذشته با اتّهامهایی چون: گزینه‌ی دولت، بی‌‌تجربگی در فوتبال و نداشتن استقلال در برابر رؤسا، همواره زیر انتقاد شدید رسانه‌ها قرار داشت. امّا به محض اینکه در انتخابات جدید به عنوان قویترین گزینه‌، در برابر گزینه‌ی دولت قرار گرفت با اقبال دیگران روبه‌رو شد. علاوه بر معیار بالا، داشتن تجربه‌ی چهارساله‌ی مدیریّت فوتبال و بی‌تجربگی قریب هم به انتخاب مجدّد وی کمک کرد. از آنجا که مدیریّت علمی بر ورزش ما حاکم نیست، تجربه -که در این دیار، بیشتر درس‌گرفتن از اشتباهات است- معیار مهمّی در موفّقیّت افراد به شمار می‌آید. امیر عابدینی که مهمترین فرد از مدیران در انتخاب کفّاشیان بود، گفت که در سالیان اخیر ما کسی که بیش از چهارسال رئیس فدراسیون شده باشد، نداریم و این ثبات مدیریّت به فوتبال ما کمک می‌کند. عابدینی پیش از انتخابات با صراحت گفته بود که:« شاید چیزی را که می‌خواهم بگویم باعث شود به قریب بربخورد اما من معتقدم حتی اگر وزارت ورزش، علی کفاشیان را به مجمع دیکته کرد، مجمع باید به آن "نه"‌ بگوید». پیش از جلسه، فشار روی کفّاشیان بود که انصراف دهد ولی او با پشتیابی عابدینی و همفکرانش چنین نکرد، او در میان جلسه نیز از جمع بیرون رفت و وقتی بازگشت از حاضران خواست که در رأی‌دادن، قریب را هم مدّ نظر خود قرار دهند که با واکنش عابدینی روبه‌رو شد و جوّ مجمع که کمی از تحّرکات، تماسهای ریزودرشت و شایعات متزلزل شده بود، برگشت و کفّاشیان شد رئیس فدراسیون فوتبال. بلاتر خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت به وی تبریک گفت و با بالا گرفتن تهدید سازمان بازرسی کلّ کشور در مورد بازنشسته بودن وی و باطل‌بودن انتخابات مجمع، فیفا بلافاصله نامه‌ای فرستاد که در صورت فشار به رئیس منتخب مجمع، ایران تعلیق خواهد شد و فدراسیون هم این نامه را به وزارت ورزش فرستاد تا پورمحمّدی مصاحبه کند و بگوید که اگر هیئت دولت تأیید کند، کفّاشیان می‌تواند برای مدّت محدودی به فعّالیّت خود ادامه دهد.
      
    برنامه‌ی نود که یکی از منتقدان پروپاقرص کفّاشیان بود، می‌خواست مناظره‌ای بین سه نامزد برگزار کند که ابتدا به دلیل مصادف‌شدن با شبهای انتخابات و بعد (یعنی شنبه و یکشنبه) بنا به دلایل نامعلوم ِمعلومی لغو شد. واضح بود که فردوسی‌پور می‌خواهد روی اینکه قریب گزینه‌ی تحمیلی وزارت ورزش است کار کند و جلو این موضوع، با مداخله از بالا گرفته شد. پس از انتخاب کفّاشیان و فشار روی او، نظرسنجی برنامه‌ی نود این بار برای حمایت از کفّاشیان بود که با توجّه به احتمال تعلیق ایران، آیا برکناری کفّاشیان را به مصلحت می‌دانید یا نه؟ بسیاری منظور او را در نیافته بودند پس او به شیوه‌ی خود سؤال را ترجمه کرد که اگر تعلیق شویم، تیم ملّی و تیمهای باشگاهی ما از جام جهانی و آسیایی حذف شوند، به نفع ماست یا نه؟!
         
    دقّت در مطالب فوق، نشانگر فرهنگ جدیدی در کشور است و دستکم شش درس برای ما دارد:
    یک. اهمیّت موضع‌گیری در برابر دخالت بی‌جای حاکمیّت در انتخابات (مردودشدن قریب)
    دو. ثابت‌نبودن ارزشگذاری افراد (کفّاشیان که زمانی گزینه‌ی دولت بود، حالا گزینه‌ی مجمع می‌شود)
    سه. پرهیز از ناامیدی و تسلیم در برابر فشارها و ارزش تلاش افراد مستقل (رایزنی، مصاحبه و حمایت امیر عابدینی و دوستانش)
    چهار. نقش حیاتی رسانه‌ها (برنامه‌ی نود و روزنامه‌های مستقل)
    پنج. پشتیبانی نهادهای جهانی از استقلال نهادهای مدنی؛ نه بی‌تفاوتی محض و نه دخالت مستقیم. (حمایت و انذار فیفا)
    شش. حتّی به هنگام تغییر نیز افراد مجرّب در خور اعتماد بیشتر هستند (حمایت از محمّدی و کفّاشیان) و ...
           
    این شش درس به بحث فوتبال منحصر نمی‌شود؛ حتّی یک جنبش اجتماعی برخاسته از خواست مردم، در برابر ساختار سیاسی مبتنی بر انتصاب و اعمال قدرت می‌تواند از تجربیّات این انتخاب کوچک بهره‌مند شود. در انتخابات مجلس، همین مقدار استقلال هم از دید من پیدا نمی‌شد و منظور من از انتخاب، برگزیدن راههای روبه‌روشدن با انتصابات انتخابات‌نماست. در این باره بعداً بیشتر خواهم نوشت.

     
     

    1390/12/28

    گزارش‌ها حاکی است که گرد و غبار استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و فارس را فرا گرفته است. در خوزستان آلودگی هوا به «۵۰ برابر حد مجاز» رسیده و تقریبا تمامی شهرهای این استان را به تعطیلی کشانده است.

    به گزارش خبرگزاری مهر افزایش گرد و غبار و شدت غلظت آلاینده‌ها یکی از بدترین روزهای آب و هوایی را در خوزستان رقم زده است.

    بر اساس اعلام مرکز سنجش آلودگی هوا در ساعات اولیه صبح، غلظت هوا در اهواز چهار هزار و ۳۵۰ میکروگرم بر مترمکعب در شهر آبادان، هفت هزار و۶۵۷ میکروگرم بر مترمکعب، و در شهرستان دزفول سه هزار و ۲۵۵ میکروگرم بر مترمکعب اعلام شده است.

    بر اساس برخی گزارش‌ها امروز صبح حتی نفس کشیدن در خوزستان نیز به سختی صورت می گرفت.

    مرکز بهداشت خوزستان از افراد مسن، بیماران قلبی و تنفسی خواسته است که در حال حاضر ار قرار گرفتن در فضای آزاد خودداری کنند و به عموم شهروندان نیز متذکر شده است که به هنگام تردد در خیابان‌ها از ماسک استاندارد استفاده کنند.

    تورج همتی، مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست خوزستان، منشاء گرد و غبار را جنوب عراق عنوان کرده است.

    وی همچنین خاطرنشان کرده که خوزستان فاقد سیستم‌های مجهز هواشناسی است و گفته است که تجهیز این استان به این قبیل دستگاه‌ها ضروری است.

    علاوه بر خوزستان، استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس و سیستان و بلوچستان نیز در روز یکشنبه شاهد شدت گرفتن پدیده گرد و غبار بوده‌اند.

    به گزارش ایرنا در چهار محال و بختیاری این پدیده موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوای این استان شده است.

    در زاهدان، مرکز سیستان و بلوچستان نیز به گزارش فارس، سرعت باد در ساعاتی از روز به ۸۰ کیلومتر در ساعت رسیده و به گفته اداره هواشناسی این استان، آسمان سیستان و بلوچستان در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز پوشیده از گرد و خاک خواهد بود.

    منبع: مهر، تابناک، رادیو فردا و مردمک

     


     
     

    نایب رئیس مجلس خبر داد:
    1390/12/28


    نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفته است که در پی انتصاب مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی  برخی از نماینده های مجلس خواستار استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر رفاه شده و این استیضاح به طور غیر رسمی تحویل هیات رییسه شده است.

    محمدرضا باهنر با اعلام این خبر گفت که در اولین فرصت زمانی که مجلس باز شود استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام وصول می شود.

    خبر انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی با واکنش دیگر نمایندگان مجلس نیز روبرو شده است.

    پرویز سروری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که پیش از این نیز درباره عواقب این انتصاب هشدار داده بود، خواهان کناره‌گیری داوطلبانه آقای مرتضوی شد.

    او گفت: بهتر است تا دیر نشده وزیر کار این انتصاب خود را پس بگیرد یا این‌که آقای مرتضوی خودش داوطلبانه کنار رود، چراکه این کار هزینه کمتری خواهد داشت.

    آقای سروری، «‌حرف و حدیث‌هایی» را که پیرامون سعید مرتضوی وجود دارد، موجب تزلزل جایگاه مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت که این موضوع وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی را به سمت حاشیه سوق می‌دهد.

    فاطمه آجرلو، نماینده تهران نیز با اشاره به این‌که انتصاب آقای مرتضوی «یک شوک عجیب» است، گفت که سعید مرتضوی زمانی که به عنوان دادستان تهران بود سوء‌استفاده‌های بسیاری را در این پست کرده بود.

    سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران، یکی از متهمان اصلی این پرونده بوده که پس از افشای جنایات کهریزک، از سمت خود برکنار شد.

    تیرماه امسال اما سعید مرتضوی از تبرئه خود از تمام اتهام‌های پرونده کهریزک خبر داد، در واکنش به آن، غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور این خبر را تکذیب کرد.

    آقای مرتضوی به عنوان دادستان تهران، نقش اصلی را در تعطیلی روزنامه‌های اصلاح‌طلب و محاکمه چهره‌‌های منتخب حکومت ایفا کرده بود.

    او پس از برکناری از دادستانی تهران، از سوی محمو احمدی‌نژاد، به ریاست ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا منصوب شد.

    منبع: خبرآنلاین و مردمک

     


     
     

    وزیر بهداشت:
    1390/12/28

     

     
    مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت که بیش از ۸۰ درصد بیمارستانهای تهران فرسوده است و جدیدترین بیمارستان پایتخت، 6 تا 7 سال پیش ساخته شده است.
     
    به گزارش خبرگزاری مهر خانم وحید دستجردی روز شنبه، ۲۷ اسفند با هشدار نسبت به وضعیت بیمارستان‌های تهران گفت که در صورت وقوع زلزله این بیمارستان‌ها تخریب می‌شود و اوضاع اسفناکی به‌وجود می‌آید.
     
    وزیر بهداشت بیمارستان‌ها را محل رجوع بسیاری از مردم معرفی کرد و گفت اگر بلایای طبیعی در تهران اتفاق بیفتد علاوه بر بیماران بستری، پزشکان و پیراپزشکان شاغل در این مراکز درمانی هم صدمه می‌بینند.
     
    این اولین بار نیست که وزیر بهداشت نسبت به وضعیت بیمارستان‌های فرسوده تهران و ایران در برابر زلزله هشدار می‌دهد. او آبان‌ماه هم گفته بود که ۸۵ درصد بیمارستان‌های ایران قدیمی و در مقابل زلزله آسیب‌پذیرند و ۷۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی فرسوده‌اند.
     
    این مقام وزارت بهداشت تاکید کرده بود که بافت ۸۵ درصد از بیمارستان‌های تهران، قدیمی و مشکل‌ساز است و ممکن است بر اثر زلزله فرو بریزد.
     
    او پیش‌تر گفته بود ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی کشور، فرسوده است که این فرسودگی در برخی استان‌ها مانند استان تهران، بیش از سایر مناطق است.
     
    منبع: مهر و مردمک

     
     

    1390/12/28

    محمد رویانیان، رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت سهمیه بنزین خودروهای شخصی در فروردین ماه آینده را ۶۰ لیتر اعلام کرد.

     
    آقای رویانیان در گفتگو با ایرنا گفت که این سهمیه آخر وقت روز دوشنبه، ۲۹ اسفند در کارت‌های سوخت خودروها واریز می‌شود.
     
    وی گفت که در فروردین ماه ۵۰۰ لیتر سهمیه بنزین با نرخ آزاد ۷۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت خودروها نیز واریز می‌شود و در صورت اتمام سهمیه ۴۰۰ تومانی خودروها قابل استفاده خواهد بود.
     
    قیمت سوخت بدون شک افزایش می‌یابد
     
    آقای رویانیان با بیان این که تاکنون هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت سوخت گرفته نشده گفت که قیمت سوخت بدون شک در آینده بیشتر می‌شود.
     
    به گفته  رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت «زمان این افزایش هنوز نامعلوم است و باید شرایط جامعه مهیا باشد.»
     
    وي با اشاره به اينكه مجلس به دولت اجازه داده است تا بر اساس قانون هدفمندي يارانه‌ها قيمت حامل‌هاي انرژي را در سال 91، 20 درصد افزايش دهد گفت: ممكن است اين ميزان افزايش براي تك تك حامل‌ها اعمال شود و يا آنكه كل سبد حامل‌هاي انرژي‌ سرجمع تا سقف مصوب افزايش قيمت داشته باشد.
     
    رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت تصريح كرد: سناريوهاي قيمت و سهميه بنزين در سال آينده متفاوت است ولي هيچ رقمي در خصوص قيمت بنزين در سال آينده تصويب نشده و تاييد نمي‌شود.
     
     
     
     

     
     

    1390/12/28
  •  

    مسیح علی‌نژاد

    احمدی نژاد در مجلس برای جوانان گریه می کند و بعد به متهم ردیف اولِ قتلِ جوانان پست دولتی می دهد.

    واعظان کاین جلوه در محراب و منبر میکنند

    چون به خلوت میروند آن کار دیگر می کنند

    سعید مرتضوی کسی که مجلس در گزارش ویژه اش او را «متخلف » معرفی کرد، قوه ی قضاییه به دلیل این تخلف از او «سلب» مسولیت کرد، در دادگاه نیروی انتظامی که برای متهمان پرونده ی کهریزک برگزار شده علیه تخلفات او اتهامات زیادی مطرح شده است اینک به عنوان مدیرعامل صندوق «تأمین اجتماعی کشور» معرفی شده است و جلسه ی معارفه ی او هم با همراهی وزیر کار برگزار شد.

    اینکه خانواده های محسن روح الامینی، محمد کامرانی، امیر جوادی فر صدای اعتراض شان در داخل ایران شنیده نشود، امر تازه ای نیست، اینکه دولت علی رغم مخالفت دو قوه پشتِ مرتضوی محکم ایستاده است، پیام دارد.

    مگر احمدی نژاد در مجلس در قامتِ دفاع از جوانان ظاهر نشده بود؟ او گفته بود چرا در ایام انتخابات دوربین های را به سمت جوانان می برند و پس از انتخابات از میان همان جوانان بگیر و ببیند راه می اندازند. یکی از کسانی که همان جوانان را فله ای در سوله ای به نام کهریزک روی هم انداخت تا بمیرند، مرتضوی بود.

    یکی از همان کسانی که پس از مرگ همین جوانان بیمارستان ها را وادار کرد تا روی نامه ای با سربرگ همان بیمارستان، نامه بنویسند و بگویند آنها در اثر بیماری مننژیت جان دادند، مرتضوی بود.

    نام مرتضوی نه تنها برای جوانان بلکه برای بسیاری از مردمِ معمولی هم آشناست آنگاه که در قاب تلویزیون نشست و در تصاویری از اعدامِ فله ای کسانی که او از آنها به عنوان اراذل و اوباش یاد می کرد برای مردم شرح می داد که چگونه به دنبال برقرا کردن امنیت در جامعه است.

    کسی که برای مخاطبان جهانی هم آشناست آنگاه که نامش به عنوان متهم ردیف اول قتل زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی کانادایی در صدر اخبار نشست.

    کسی که هنوز پرونده اش در دستگاه قضایی کشور باز است و تقریبا بیشتر مسولان همین نظام از اینکه نامش با چندین قتل گره خورده است شرمسار هستند، اما احمدی نژاد با سرافرازی اول را مامور ویژه خود در ستاد مبارزه با مواد مخدر کرده بود و حالا نیز او را بر مسند سرمایه ای سنگین در سازمان تامین اجتماعی می نشاند و بعد چشم در چشم مجلس می گوید چرا جوانان باید جوانان را کتک بزنند، اینها بچه های خودمان هستند.

    آقای دروغ که باشی، آغوش دولت ات جایی خوبیست برای پناه دادن به متهمِ ردیفِ اولِ قتلِ جوانانِ یک کشور چون به گاهِ پرسشگری یا احیانا اگر مجلس جرات کند وزیر کار را استیضاح کند توانایی اش را داری که از قاتل هم قدیس بسازی و دوباره وقاحت ات بر یک مجلسِ بی خاصیت پیروز خواهد شد.


     


    شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    خبرهاي گذشته