-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ فروردین ۱۱, جمعه

Latest News from 30Mail for 03/30/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/1/10

 

در حالیکه بانک مرکزی نسبت به تداوم معاملۀ ارز آزاد در بازار هشدار داده بود، نرخ آزاد دلار و ارزهای معتبر خارجی، مجددا به تابلوهای صرافی ها بازگشته است.
 
به گزارش خبرگزاری مهر، قیمت هر دلار آزاد امروز چهارشنبه در بازار ۱۹۲۰ تومان و هر یورو نیز به ۲۵۶۰ تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز حداکثر ۷۹۵ هزار تومان فروخته می‌شود.
 
بر پایه این گزارش با وجود نیمه تعطیل بودن بازار ارزفروشان تهران و بسته بودن برخی از صرافی ها، قیمت خرید یورو در تابلوی برخی دیگر از صرافی های فعال ۲۵۰۰ تومان و قیمت فروش آن نیز ۲۵۶۰  تومان اعلام شده است.
 
همچنین قیمت خرید هر پوند نیز در تابلوی صرافی ها ۲۹۵۰  تومان و قیمت فروش آن نیز ۳۰۴۰  تومان اعلام شده است. با این وجود برخی دیگر از صرافی ها نیز از درج قیمت انواع سکه و ارز در تابلوها خودداری کردند.
 
بررسی وضعیت قیمت انواع سکه در تابلوی صرافی هایی که اقدام به درج قیمت کرده اند نیز نشان دهنده عدم وجود قیمت برای سکه های گرمی است با این حال قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در تابلوی صرافی ها برای خرید ۷۶۰  تا ۷۷۰  هزار تومان و قیمت فروش آن نیز ۷۸۵ تا ۷۹۵  هزار تومان اعلام شده است.
 
منبع: مهر

 
 

مجمع فیلمسازان:
1391/1/10

 

در پی توقیف فیلم‌های «گشت ارشاد» و «زندگی خصوصی» در برخی از سینماهای کشور، شورای مرکزی مجمع فیلمسازان ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که فشارهای سیاسی عرصه را بر اهل فرهنگ تنگ کرده است. 
 
در این بیانیه آمده است: «ما نا‌گزیریم مداخله‌های سیاسی را در عرصه سینما نفی کنیم و اعلان کنیم فشارهای سیاسی بر مدیران فرهنگی و فیلمسازان کشورمان، عرصه را بر آن‌ها تنگ خواهد کرد و میدان رقابت فرهنگی برای رقبای خارجی، باز خواهد ماند.»
 
این بیانیه می‌افزاید: «در سالی که به عنوان سال تولید ملی با سرمایه ایرانی لقب گرفته اگر نتوانیم به تولید داخلی و سرمایه بخش خصوصی در سینمای ایران احترام بگذاریم، ناگزیر به احترام گذاشتن به تولیدات خارجی هستیم.‌‌ همان طور که هم اکنون وقت بسیاری از مخاطبین ایرانی صرف دیدن فیلم‌های سینمایی خارجی می‌شود.»
 
فیلم سازان تصریح کرده اند: «چه کسی نمی‌داند، فیلم‌هایی که اینک مورد تاخت و تاز قانون‌ستیزان قرار گرفته‌اند پروانه نمایششان را با چه مشقت‌هایی دریافت کرده‌اند؟ دریافت پروانه نمایش در سینمای ایران همانند عبور از هفت خان رستم است و شاید حتی سخت‌تر! فیلمسازان باید نظر ده‌ها تن از شورا‌های مختلف در یمین و یسار وزارت خانه عریض و طویل فرهنگ و ارشاد اسلامی را جلب کنند تا بتوانند پروانه نمایشی را اخذ کنند که قرار است ضامن حیثیت و سرمایه‌شان باشد.»
 
اعضای شورای مرکزی مجمع فیلمسازان سینمای ایران، شامل عزیزا… حمیدنژاد، مهدی فخیم‌زاده، مهرداد فرید، علیرضا داوودنژاد، مجید قاری‌زاده، محسن امیریوسفی، داوود موثقی، محمد احمدی، کیومرث پوراحمد، منوچهر مصربی و سیامک شایقی هستند.
 
پس از مخالفت انصار حزب الله با اکران نوروزی دو فیلم «زندگی خصوصی» و «گشت ارشاد»، پخش این فیلم‌ها در برخی سینماهای کشور متوقف شده است.
 
 

 
 

1391/1/10

 

وزارت خزانه داری آمریکادامنه تحریم‌های خود را گسترش داده و دو نهاد مرتبط با سپاه پاسداران، دو شرکت متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی و همچنین دو مقام این شرکت را مورد تحریم قرار داد.
 
این تحریم‌ها روز چهارشنبه و یک روز پس از تحریم سه عضو نیروی قدس سپاه و دو شرکت ایرانی از سوی آمریکا صورت می‌گیرد.
 
وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر گفت: «تحریم‌های روز چهارشنبه عمق دخالت سپاه پاسداران و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی را در اقدامات غیر قانونی و فریبکارانه هر چه بیشتر افشا کرد.»
 
در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، «متعلق» به قرار‌گاه خاتم الانبیا، شرکت فناوری آبهای عمیق «پی جی اس» وابسته به صدرا، دو شرکت متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی: آژانس کشتیرانی مالشیپ و شرکت مدالیتی در مالت، به همراه سید علاءالدین سادات رسول و علی عزتی از مقام‌های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی مورد تحریم قرار گرفته‌اند.
 
آدام سزوبین، مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، در این زمینه گفته است: «با قرار دادن این افراد و شرکت‌ها در فهرست تحریم‌ها، خزانه داری (آمریکا) این پیام روشن را ارسال می‌کند که تلاش‌های ایران برای دور زدن تحریم‌های بین المللی از نظر دور نمانده‌ است.»
 
وی اضافه کرده است: ما به هدف قرار دادن حکومت جمهوری اسلامی و به ویژه سپاه پاسداران که در حال گسترش نفوذ خود در اقتصاد ایران است، ادامه خواهیم داد.
 
طبق این تحریم‌ها کلیه دارایی‌های این افراد و شرکت‌ها در قلمرو آمریکا مسدود می‌شود و هرگونه همکاری شرکت‌های خارجی با این افراد و شرکت‌ها باعث خواهد شد تا این شرکت‌های خارجی از ارتباط با بازار تجاری و مالی آمریکا محروم بشوند.
 

 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته