-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۲۴, چهارشنبه

Latest News from 30Mail for 03/14/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/12/23

 

جلال سمیعی
جلال سمیعی و غیره

یک وقت‌هایی یکهو دلم وبلاگ‌خوانی کلاسیک آن سال‌ها را می‌خواهد؛ این «آن سال‌ها» که می‌گویم یعنی ۸۱ تا ۸۵ که وبلاگ‌ها داشتند می‌ترکاندند و زندگی مجازی ایرانی‌هایی که جایی تازه‌ برای زندگی کلماتی گیر آورده بودند، به سرعت گسترده‌تر می‌شد. یاد این افتادم که درست است که ما داریم در فیس‌بوک و توییتر و گوگل‌پلاس و تا این آخرها در مرحوم گودر نفس کشیدن‌هامان را ثبت می‌کنیم… اما زندگی‌نگاری نبوده؛ زندگی‌مان را آن سال‌ها در وبلاگ‌ها می‌نوشتیم و می خواندیم. یک بازی وبلاگی راه می‌افتاد و غش‌غش خنده‌ها به راه بود. یکی افتخارات وبلاگی‌ می‌نوشت و دیگری اعترافات شب یلدا. این کوتاه نوشتن‌های امروزی راستش را بخواهید تکه‌هایی از زندگی هست، اما نوشتن نیست؛ بیشتر لوس‌بازی‌ست. قبول کنید که آن سال‌ها زندگی‌ها با وسواس بیشتری روایت می‌شدند. همه چیزمان شده عجله… حتی نوشتن‌مان.

یادتان هست که وبلاگ‌ها کم‌تعداد بودند و بلاگ‌رولینگ کنار خیلی از وبلاگ‌ها یک فهرست شبیه به هم بود؟ یادتان هست که می‌شد هی توی وبلاگ‌ها چرخید و سرک کشید به زندگی خیلی‌ها که کم‌کم همسایه‌ی مجازی به حساب می‌آمدند و می‌شد حتی حدس‌شان زد؟ دلم همان وقت‌ها را خواست الان؛ فراغتی که دوران بی‌هیجان دانشجویی و کلاس‌ پیچاندن به آدم می‌داد تا بنشیند و هی کلیک کند و از ارضای فضولی‌‌ش درباره‌ی سبک زندگی و عشق‌ها و غصه‌های آدم‌ها لذت ببرد. تازه خودش هم گاهی زندگی‌ش را بگذارد توی ویترین تا بقیه هم ببینند.

دارم به این فکر می‌کنم که فردا اگر بچه‌های ما بخواهند از روزگار ما آماری دست‌شان بیاید تا به‌مان بخندند یا افتخار کنند، چی دست‌شان را می‌گیرد؟ بچه‌م می‌خواهد صفحه‌ی توییترم را ببیند که هی دلم کباب ترش خواسته یا به فلان کارمند تشر زده‌ام؟ فیس‌بوک عصبانی‌ام را می‌بیند؟ وبلاگ بی‌رمق‌م؟ یا نکند مامان‌ش صفحه‌ی درباره‌ی وبلاگ‌م را باز می‌کند و می‌گوید بابای قهرمانت این کلمه‌ها بود؟

الان کجای چی ما چراغ راه آیندگان می‌باشد؟

* تیتر از سی‌میل


 
 

1390/12/23

اوپک، سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اعلام کرد که میزان نفت تولیدی ایران در ماه فوریه سال ۲۰۱۲ میلادی کمتر از نفت تولیدی این کشور در ماه ژانویه بوده است.

بر اساس گزارش اوپک تولید نفت ایران در ماه فوریه سال ۲۰۱۲ به ۳ میلیون و ۴۲۴ هزار بشکه رسیده و این در حالی ست که بر اساس گزارش خبرگزاری اقتصادی بلومبرگ، این کشور در ماه ژانویه نزدیک ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

خبرگزاری بلومبرگ همچنین گزارش کرده که این میزان تولید نفت، پایین‌ترین میزان تولید ایران از سال ۲۰۰۲ به شمار می‌رود.

بانک مرکزی ایران پیش‌تر گزارش داده بود که تولید نفت این کشور از سال ۱۳۸۶ تا پایان سال ۱۳۸۹ بیش از ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۳ میلیون و ۵۳۶ هزار بشکه در روز رسیده بود.

وزارت نفت ایران اما این گزارش را رد کرده و گفته بود که در تمامی سال‌های اخیر میانگین تولید نفت ایران بیش از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز بوده است. 

محمدعلی صادقی، یک کار‌شناس مسائل نفت و انرژی، به خبرگزاری کار ایران گفته است که بر اساس آمار منابع کشتیرانی و شرکت‌های حمل و نقل سوخت، میزان تولید نفت ایران کاهش داشته که این میزان بعد از تحریم اتحادیه اروپا قدری شدت گرفته است.

ماه گذشته اتحادیه اروپا همگام با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، نفت و بانک مرکزی این کشور را تحریم کرده بود.

این تحریم‌ها به دلیل پافشاری ایران بر برنامه هسته‌ای خود وضع شده‌اند. 

منابع: ایلنا و مردمک


 
 

1390/12/23

وبسایت کلمه گزارش داد که اسدالله اسدی، زندانی سیاسی در زندان اوین، دو روز پیش بر اثر فشار شکنجه، خودکشی کرد اما زندانیان دیگر او را از مرگ نجات دادند.

بر اساس این گزارش، آقای اسدی، پزشک ۴۹ ساله تبریزی، بیش از ۲۰ ماه «به صورت بلاتکلیف» در حبس به سر می‌برد.

اتهام آقای اسدی، ارتباط با دول متخاصم است و در تیرماه ۱۳۸۹ در تبریز بازداشت شد و ۵ ماه را در اداره اطلاعات این شهر به صورت انفرادی در حبس گذراند.

این گزارش می‌افزاید که این زندانی سیاسی در بازداشتگاه تبریز مورد انواع شمکنجه قرار گرفت به گونه‌ای که تقریبآ بینایی خود را از دست داده و دچار مشکلات کلیوی و خونریزی معده و خونریزی دستگاه ادراری شده است.

بر اساس گزارش وبسایت کلمه، این زندانی سیاسی پس از انتقال به زندان اوین نیز ۴ ماه را در انفرادی این زندان گذرانده است.

این گزارش می‌افزاید که بازجویان از آقای اسدی «چند بار» تست پلی گراف (دروغ سنجی) گرفته‌اند که نتایج این آزمایش‌ها اتهام آقای اسدی را تایید نمی‌کند. 

منبع: کلمه


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته