-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ فروردین ۵, شنبه

Latest News from Iran Green Voice for 03/24/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



به دنبال انتشار خبر ناپدید شدن مسعود لواسانی، روزنامه‌نگار ، از روز دوم فروردین ماه امسال، همسر آقای لواسانی گفته است که او در این مدت در بیمارستان بود، ولی به دلیل همراه نداشتن کارت شناسایی، امکان اطلاع‌رسانی به خانواده او وجود نداشته است.

فاطمه خردمند، همسر مسعود لواسانی روز جمعه، چهارم فروردین، در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: "ظاهرا آن شب، (آقای لواسانی) هنگام پیاده‌روی بیهوش شده و یک انسان خیرخواه او را به بیمارستان منتقل کرده بود و چون کارت شناسایی همراه نداشته امکان اطلاع به خانواده نبوده است."

او نوشته است: "امروز (مسعود لواسانی) به هوش آمده و پس از اطمینان از نوار قلبی که بهبود نسبی را نشان می‌داد، کم‌کم از بیمارستان مرخص می‌شود."

پیش از این، فاطمه خردمند گفته بود که آقای لواسانی از روز دوم فروردین از منزل خارج شده و هنوز بازنگشته است.

مسعود لواسانی از جمله روزنامه‌نگارانی است که پس از آخرین انتخابات ریاست جمهوری در ایران در سال ۱۳۸۸ بازداشت و به دو سال زندان محکوم شد. او با پایان دوران محکومتیش در شهریور گذشته آزاد شد.


 


منابع اروپايی در بازار جهانی نفت می گويند صادرات نفت ايران در ماه گذشته ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش يافته است.
بر اساس گزارش رويترز ، شرکت"  پترولجستيک" که يک شرکت مشاوره نفتی در ژنو است می گويد:"  صادرات نفت ايران از دو ميليون و ۲۰۰ هزار بشکه  در ماه فوريه به يک ميليون و ۹۰۰ هزار بشکه در ماه مارس کاهش يافته است ."
اين گزارش ، به معنای کاهش ۱۴ درصدی صادرات نفت ايران در يک ماه گذشته است .
اين آمار پس از آن اعلام شده که اتحاديه اروپا دو ماه قبل اعلام کرد واردات نفت از ايران را تا اواسط تيرماه  آينده ،کاملا  متوقف می کند .
اين در حالی است که ايران می گويد صادرات نفت اين کشور درماه ميلادی گذشته تغييری نکرده است .


 


 پلیس ترکیه دو ایرانی را به اتهام  پرتاب ماده آتش زا به سمت ساختمان سفارت جمهوری اسلامی در آنکارا بازداشت کرده است.
به گزارش ندای سبز آزادی این مواد آتش زا به سمت تابلوی سفارت جمهوری اسلامی که بر روی دیوار سفارت و در کنار درب اصلی ورودی سفارت پرتاب شده است.
این مواد آتش زاد البته به مقابل این تابلو در کنار خیابان اصابت کرده و آسیبی به ساختمان سفارت یا فردی وارد نکرده است.
خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز اعلام کرده که این دو ایرانی در اعتراض به این‌که کار اداری‌شان از سوی سفارت ایران «به کندی صورت می‌گرفت» دست به چنین اقدامی زده‌اند.

 


 


گزارش‌ها حاکی است که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی چین با فروش یک سیستم کنترل مخابراتی به ایران، به شنود مکالمات تلفنی و فعالیت‌های رایانه‌ای شهروندان ایران از سوی دولت جمهوری اسلامی کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فروش این سیستم شنود و کنترل مکالمات و فعالیت‌های اینترنتی، بخشی از یک قرارداد ۱۳۰ میلیون دلاری است که دسامبر ۲۰۱۰، دو سال و چهار‌ماه پیش، بین شرکت «زد تی ای» چین، دومین شرکت بزرگ مخابراتی در چین، و شرکت مخابرات ایران منعقد شده است.

این خبرگزاری به نقل از محمود تجلی‌‌مهر که، به گفته رویترز، از مدیران پیشین شرکت مخابرات ایران است، تأکید کرده است که سیستم شنود و کنترلی که شرکت «زد تی ای» در اختیار ایران قرار داده بسیار پیشرفته است.

به گزارش رادیو فردا وی توضیح داده است که جمهوری اسلامی با به کارگیری این فناوری می‌تواند محل کاربران کامپیوتر و تلفن همراه را ردیابی کند، به صدا، پیامک و ای‌میل‌های آنها دسترسی پیدا کند و حتی دسترسی به وب و چت‌های کامپیوتری افراد را تحت نظر قرار دهد.

این خبر در حالی منتشر شده است که سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی اظهار کرده‌اند که در دوران سرکوب‌های حکومتی در ایران که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ آغاز شد، حکومت ایران در دستگیری مخالفان از شنود مکالمات تلفنی و کنترل فضای مجازی بهره گرفت.

رویترز تأکید کرده است که عقد این قرارداد نشان می‌دهد که به رغم تمامی تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده علیه جمهوری اسلامی، این کشور می‌تواند به فناوری‌های پیشرفته دسترسی پیدا کند.

این خبرگزاری تأکید کرده است که مدارک شرکت‌های «زد تی ای» و مخابرات ایران نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی از طریق این شرکت چینی توانسته است به طور غیرمستقیم برخی از فناوری‌های پیشرفته آمریکا را خریداری کند.

به گفته رویترز، در فهرست اقلام صادراتی شرکت «زد تی ای» به ایران، نام محصولات شماری از مهم‌ترین شرکت‌های آمریکایی مانند مایکروسافت، سیسکو، دل، اورکل و هیولت پاکارد به چشم می‌خورد.

این شرکت‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که هیچ‌ گونه اطلاعی از قرارداد چین با شرکت ایرانی ندارند و برخی از آنها مانند دل، سیسکو و هیولت پاکارد در بیانیه‌هایی تأکید کرده‌اند که تحقیق در مورد این موضوع آغاز شده‌ است.

با این‌ حال شرکت «زد تی ای» می‌گوید که وسایل مخابراتی صادر شده از سوی این شرکت به ایران، سیستم‌های استانداردی هستند که برای بهینه‌سازی سیستم مخابرات مورد استفاده قرار می‌گیرند.


 


کرواسی روز پنج‌شنبه (۳ فروردین/ ۲۲ مارس) اعلام کرد، به تحریم‌کنندگان نفت ایران پیوسته است.

به گزارش دویچه وله به نقل از خبرگزاری فرانسه، یوسکو کلیسوویچ، معاون وزیر خارجه کرواسی در زاگرب، پایتخت این کشور گفت، این تصمیم شامل ممنوعیت واردات نفت، فراورده‌های نفتی و پتروشیمی ایران به کرواسی می‌شود.

اتحادیه اروپا در ماه ژانویه ممنوعیت مرحله‌ به مرحله واردات نفت از ایران را تصویب کرد. این تصمیم در پی عدم توقف فعالیت‌های مناقشه‌برانگیز هسته‌ای ایران اتخاذ شد.

کرواسی قرار است در ژوئیه ۲۰۱۳ به اتحادیه اروپا بپیوندد.


 


وزیران خارجه اتحادیه اروپا در جلسه روز جمعه، ۴ فروردین (۲۳ مارس)، هفده مقام ایرانی را به دلیل "نقض فاحش حقوق بشر" مشمول تحریم قرار داده و تحریم های قبلی وضع شده علیه شصت و یک نفر دیگر از مقامات جمهوری اسلامی را هم به مدت یک سال تمدید کرده اند.

به گزارش بی بی سی فارسی صدور روادید سفر به بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا برای این گروه از مقامات ایرانی ممنوع است و دارایی های آنان در این کشور ها نیز مسدود شده است.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در توجیه تصمیم جلسه روز جمعه شورای وزیران از "ادامه افزایش در تعداد اعدام ها و سرکوب گسترده شهروندان ایران، از جمله مدافعان حقوق بشر، روزنامه نگاران و مخالفان دولت" سخن گفت.


 


ندای سبز آزادی:اعضای زندانی ادوار تحکیم وحدت به صورت دسته جمعی درنوروز ۹۱ از مرخصی نوروزی محروم هستند.احمد زیدآبادی دبیر کل ادوار تحکیم وحدت سومین نوروز خود را بدون مرخصی درزندان می گذراند.
به گزارش ندای سبز آزادی علی ملیحی روزنامه نگار و مسئول روابط عمومی ادوار تحکیم وحدت نیز وضعیتی مشابه زید آبادی را دارد و سومین نوروز خود را بدون مرخصی در زندان است.
عبدالله مومنی سخنگوی ادوار تحکیم وحدت نیز که درسال۸۸  پس از ۹ ماه زندان به مرخصی آمده بود درابتدای سال ۸۹ به زندان بازگردانده شد و ازآن تاریخ بدون مرخصی درزندان به سر می برد.
حسن اسدی زید آبادی دیگر عضو شورای مرکزی  و دبیر کمیته حقوق بشر ادوار تحکیم وحدت نیز دومین نوروز خود را بدون مرخصی درزندان می گذراند.
علی جمالی دبیر سیاسی ادوار تحکیم وحدت نیز که سال گذشته به مرخصی نوروزی آمده بود امسال از مرخصی نوروزی محروم شده است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته