-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ فروردین ۳, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 2 فروردین 91

 

سلام،

چهارشنبه 2 فروردین 91، 24 مارچ 2012 میلادی

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه دکتر مهدی خزعلی طی پیامی از مردم تقدیر و تشکر کرده و اینکه با همیاری همه توانسته صدای خودش را به گوش مراجع تقلید، مسوولین کشور و همه دنیا برساند. ابوالفضل قدیانی زندانی سیاسی شجاعی که مدت کوتاهی به دلیل ایام نوروز به مرخصی آمده، در همین حال به عیادت عیسی سحرخیز، کیوان صمیمی بهبهانی و محسن امین زاده رفته که هر سه زندانی سیاسی در بیمارستان بسر می برند. جمعی از همکلاسیهای کیانوش آسا با صعود به یکی از قله های ارتفاعات شمال تهران سالگرد تولد او را جشن گرفتند. کیانوش آسا دانشجوی فوق لیسانس مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت بود که در 25 خرداد سال 88 شهید شد و از شهدای گرانقدر جنبش سبز است. ماموران امنیتی مانع از برگزاری سفره هفت سینی شدند که خانواده احسان هوشمند، محقق احتماعی و زندانی سیاسی، مقابل زندان اوین پهن کرده بودند. دختر احسان هوشمند روی کاغذ کوچکی نوشته بود " پدر دلم برایت تنگ شده، به خانه برگرد". محمد نوری زاد و محمد ملکی هم همراه خانواده احسان هوشمند بودند.

نکته دوم اینکه خبرگزاری بلومبرگ از روی ایمیلی که خانم هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا فرستاده خبری را نقل کرده که قرار است هفته آینده بر این اساس خانم کلینتون به کنگره آمریکا گزارش بدهد. در این ایمیل و در این گزارش آمده که آمریکا در این فاصله توانسته همراهی 10 کشور را برای تحریم نفت ایران جلب کند. کشورهایی از قبیل اسپانیا، ایتالیا، آلمان، فرانسه، بریتانیا و بعضی دیگر کشورهای اروپایی که خرید نفت خود از ایران را به شدت کاهش داده یا قطع کردند. ژاپن از معافیت آمریکا برخوردار شده و تنها 20 درصد خرید نفت خود را کاهش داده اما سه کشور چین، هند و کره جنوبی که سه خریدار عمده نفت ایران هستند مشمول معافیت آمریکا نشدند و بنابراین تا 28 ژوئن یا همان اول جولای، 10 تیرماه، فرصت دارند تا از ایران دیگر نفت نخرند در غیر این صورت مشمول تحریمهای آمریکا خواهند شد. به هر صورت این عدم معاف کردن این سه کشور بخصوص در مورد چین احتمالاً به یک همآوردی منجر خواهد شد که باید دید چه اتفاقی خواهد افتاد. آیا چینی ها کوتاه خواهند آمد و یا اینکه جلوی آمریکا می ایستند و مقابله خواهند کرد. سناتور کرک کسی که همین تحریم بانک مرکزی را ارایه کرده، طرح جدیدی را به کنگره آمریکا داده که اگر تصویب شود کل صنایع انرژی ایران تحریم جدیدتری را برآن اعمال خواهند کرد، هر نوع خدمات بیمه یا مهندسی یا حمل ونقل ویا هر چیز دیگری، هر نوع همکاری با صنایع انرژی ایران از جانب هر شرکتی انجام شود مشمول تحریم آمریکا خواهد شد.

نکته سوم اینکه آقای خامنه ای در پیام نوروزی دیروز خودش مطرح کرد که تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی شعار سال جدید خواهد بود. جالب است که در این چندین ساله هر وقت یک موضوع را به عنوان شعار سال تعیین کردند، عملاً در آن سال بدتر شده. مثل سال گذشته که جهاد اقتصادی شعار ایشان بود و تنها بخش جهاد، جهاد اختلاس بود که عده ای واقعاً تلاش کردند و کوشش کردند و 3 هزار میلیارد تومان اختلاس کردند و گرنه تولید ناخالص ملی کشور کاهش پیدا کرد و ارزش پول ملی هم به نصف سقوط کرد. به هر صورت این تصور آقای خامنه ای که اگر ایشان بیاید و بگوید که تولید داخلی بالا برود کارها درست می شود، تصور غلط و خام اندیشانه ای است که از مسایل اقتصادی دارند. باید به ایشان گفت که همین الان که صحبت می کنیم به طور متوسط کل تولید صنعتی کشور با ظرفیت حدود 37 الی 38 درصد کار می کند. همینطور آقای خامنه ای در سخنرانی مشهد که ایشان معمولاً در اول نوروز میرود در شهر خودش، مشهد، صحبت می کند، نکاتی را مطرح کرده که بیش از هر چیزی به جای اینکه بخواهد به مردم دلگرمی بدهد دلمشغولی های آقای خامنه ای و نگرانی های او را افشاء می کند. ایشان آمده و در زمینه داستان اتمی که احتمالاً زیر فشار حتی آدمهای حکومت هست که چنین هزینه سنگینی را دارد به کشور تحمیل می کند، تئوری را ساخته که اساساً غربی ها دنبال مسئله اتمی نیستند، دنبال حقوق بشر هم نیستند و این کارها برای است که می خواهند منابع نفت و گاز ما را ببرند. یکی نیست از ایشان بپرسد که الان اگر قرار بود که نفت و گاز را ببرند که تحریم کردند و سالها هم هست که هیچ نوع سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ایران نمی کنند. به هر صورت خام دستی حتی در این حرفها کاملاً دیده می شود و تصورات قدیمی و عقب افتاده از چرخش دنیا. ایشان یک حرفی هم چند سال است که تکرار می کند براساس یک گزارش مجعول که رشد علمی ایران در دنیا رتبه اول را داشته. معلوم نیست کدام موسسه ای برداشته یک چیزهایی را سرهم کرده و تصور ایشان و یا حداقل ریا کاری ایشان است که می خواهد بگوید ما در ایران رشد علمی بالایی داشتیم با این همه بلایی که سر مراکز علمی و دانشگاهی کشور آوردند.

نکته چهارم اینکه آقای اوباما در پیام نوروزی که داده در آن وعده داده که دولتش راه را برای بهره برداری بهتر و آسانتر مردم ایران از اینترنت فراهم بکند. شاید هم اشاره ایشان به اطلاعیه همین دیروز اداره خزانه داری آمریکا است که بالاخره بعد از مدتها شرکتهای کامپیوتری و ارایه نرم افزار برای جریان آزاد اینترنت را از شمول تحریم ها و یا گرفتن اجازه از خزانه داری معاف کرده. قبلاً این نکته بود که همه در آمریکا از مسوولین و سیاستمدارها می گفتند که باید به آزادی اینترنت در ایران کمک کرد اما شرکتهایی که می خواستند این کار را بکنند به خاطر تحریم های خود آمریکا امکان آنرا نداشتند. به هر حال اداره خزانه داری ظاهراً این مانع را برداشته.

نکته پنجم اینکه سازمان فتح اعلام کرده که ایران به حماس پول پرداخت کرده تا جلوی اتحاد را بگیرد.

و نکته آخر اینکه آقای لاوروف وزیر خارجه روسیه مسئله کشتی روسی و فرستادن نیروهای ویژه روسی را به کل تکذیب کرده و گفته که نه کشتی روسی در سوریه پهلو گرفته و نه نیرویی از روسیه اعزام شده. خبری که دیروز مطرح شده بود. همینطور از بشار اسد هم برای دومین بار انتقاد کرده و گفته که وقتی تظاهرات مردم مسالمت آمیز بود اشتباده کرده و کار به اینجا رسیده و اعلام کرده که روسیه آماده است که حتی از قطعنامه ای هم که در شورای امنیت مطرح شود پشتیبانی کند به شرطی اینکه قطعنامه ضرب الاجل نداشته باشد که معلوم نیست که این دیگر چه جور حرفی است. به هر حال دیروز به گفته مخالفین نبردهای سنگین ارتش آزاد سوریه با نیروهای دولتی سوریه در حومه دمشق ادامه داشته و دیده بان حقوق بشر هم از پاره ای از اعمال مخالفین حکومت سوریه هم انتقاد کرده که نقض حقوق بشر کردند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.




--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته