-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۲۸, یکشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 24 اسفند 90

 

سلام،

چهارشنبه 24 اسفند 90، 14 مارچ 2012 میلادی

در مورد 7 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول مخالفت سراسری جوانان و مردم در سراسر کشور با رژیم و حرفهای بی سروته آقای خامنه ای و مراجع تقلید درمورد چهارشنبه سوری است. چهارشنبه سوری امسال در سراسر کشور در شرایطی با شور و هیجان برگزار شد که حکومت شاید از یک ماه- دو ماه قبل تهدید کرده بود که جلوگیری می کند، فتوا جمع کرده بود، گفته بود دستگیر می کند، تا بعد از عید به زندان میاندازد و دهها کار و تدبیر دیگر. گزارشها از شهرهای تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد، آمل، گرگان، بابل،رشت و دیگر نقاط حاکی است که مردم و جوانان در نقاط مختلف و محلات مختلف به خیابانها آمدند و با برگزاری مراسم چهارشنبه سوری یکی از سنن ملی را پاس داشتند و خاک در چشم رژیم اسلامی پاشیدند. در کرمانشاه شعار نیروی افتضاحی سر داده شد، در ارومیه یک خودروی حاوی مواد محترقه آتش گرفت، در سنندج و سایر نقاط کردستان آتش بازی و شعار در محکومیت اعدام در نقاط کرد نشین سر داده شد و در اهواز علیرغم تهدید نیروی انتظامی جوانان به صورت گروهی در پاره ای از خیابانها حضور پیدا کردند با آتش زدن لاستیک و پرتاب ترقه و نارنجک چهارشنبه سوری را بزرگ داشتند و مخالفت خود را با حکومت نشان دادند. اما در تهران از خیابانهای تهرانپارس، دماوند، ولیعصر، مناطقی از سید خندان، قلهک، فلکه آریاشهر، بلوار فردوس، خبر حرکت جوانان و شعارهای مرگ بر دیکتاتور دریافت شده. با وجود نیروی انتظامی در تمامی میدانهای پایتخت مثل میدان انقلاب، آزادی، ونک، آرژانتین و دیگر میدانها مستقر بودند اما در اکثر نقاط تهران مراسم چهارشنبه سوری در پاره ای از موارد با شعارهای ضد دیکتاتوری و مرگ بر دیکتاتور همراه بود. در خیابان آذربایجان و خیابان بهبودی و سه راه آذری شعارهای مرگ بر دیکتاتور جوانان، نیروهای امنیتی را به این مناطق می کشاند و آنوقت جوانها با ترقه و نارنجک به استقبال آنها می رفتند. یک موتور سیکلت در پمپ بنزین خیابان آذربایجان آتش گرفت و شعله های آتش بخشی از پمپ را هم فرا گرفت. در چهار راه کوکاکولا، خیابان پیروزی، خیابان دهقان، یک خودروی نیروی انتظامی به آتش کشیده شد. درگیری وقتی شروع شد که نیروی انتظامی به جوانانی که مشغول پریدن از روی آتش بودند حمله کردند و سعی کردند آنها را متوقف کنند. شعار دادن جوانها آغاز شد و کار به آتش زدن خودروی نیروی انتظامی رسید. در میدان گرگان درگیری نیروهای انتظامی و بسیج با جوانها صورت گرفت و شعارهای مرگ بر دیکتاتور به گوش رسید. در حوالی مجیدیه هم پاره ای از گزارشها از آتش زدن کیوسک نیروی انتظامی خبر می دهند. در بسیاری از مجتمع های آپارتمانی هم برگزاری چهارشنبه سوری با شدت گزارش شده و در بسیاری از نقاط هم شعارهای مرگ بر دیکتاتور چاشنی و صمیمه مراسم چهارشنبه سوری بود. به هر صورت شاید خیلی خیلی نقاط دیگر هم باشد که شاید من نمی رسم همه آنها را چک بکنم اما آنچه که مهم است این است که مردم کاملاً نشان می دهند که جهت آنها جهتی است که مبتنی بر عقاید خودشان، باورهای ملی و بزرگداشت سنن ملی است و گوشی به دینی و مراجع تقلید ندارند و حرفهای سخیفی که بخصوص در مورد این سنت ملی ما در این چند روزه زدند و مهمتر از آن دیده شد که وقتی که تظاهرات پراکنده و سراسری در همه نقاط با سازماندهای محله ای اتفاق می افتد، هیچ حکومتی در هیچ شرایطی قادر به مقابله با مردم نیست. مدل چهارشنبه سوری مدل ایده الی است که در آینده جنبش با آماده شدن سایر زمینه هایی که این روزها مخالفین در صدد تهیه آنها هستند، کار خواهد کرد و ان شاء ا... به آن خواهیم پرداخت.

نکته دوم اینکه کوهیار گودرزی فعال حقوق بشر و گزارشگر حقوق بشر به 5 سال حبس تعزیری و تبعید به زندان شهر زابل محکوم شده. خانم کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم خواستار آزدای فوری عبدالفتاح سلطانی شده. 66 امین روز اعتصاب غذای دکتر مهدی خزعلی پشت سر گذاشته شده و آیت ا... امجد نامه ای نوشته و از او خواسته که اعتصاب غذای خودر را بشکند. آقای دکتر اسدا... اسدی پزشک تبریزی هم در بند 350 اوین دست به خودکشی زده که با هوشیاری هم بندان خود نجات پیدا کرده. علت این کار فشارهای فوق العاده ای است که در طی ماه های گذشته براو در حین بازجویی و با شکنجه های مختلف اعمال شده.

نکته سوم اینکه اصغر فرهادی کارگردان جدایی نادر از سیمین اعلام کرد که به احترام دوستان سینماگر خودم که ارشاد نگذاشت مراسم آنها برگزار شود از بنیاد فارابی هم خواستم که مراسمی را که برای روز پنجشنبه تدارک کرده بودند برگزار نکنند.

نکته چهارم اینکه 2000 کارگر نی بر کشت و صنعت شوشتر با پیروزی دیروز اعتصاب خود را پایان دادند و خواسته خود را که اجرای طبقه بندی مشاغل بود گرفتند. مسوولین قول دادند که در کوتاهترین زمان ممکن این کار را بکنند و تهدید کردند که اگر مسوولین به قول خودشان عمل نکنند این بار هر 5000 کارگر مجتمع کشت و صنعت دست به اعتصاب خواهند زد.

نکته پنجم اینکه اعلام شده بنزین از 14 فروردین 60 لیتر سهمیه 550 تومان در لیتر خواهد بود و بنزین آزاد به لیتری 980 تومان خواهد رسید. آقای اسد ا... عباسی نمایند رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که 4000 متخصص وزارت نفت از ایران رفتند و با حقوق های بسیار بهتر در شرکتهای بزرگ نفتی در منطقه مشغول کار شدند. همینطور مجلس دست وزیر نفت را با مصوبه دیروز خودش برای امضاء قراردادها بازتر کرد و در واقع گوشت را دست گربه داده چون آقای رستم قاسمی معروف است به وزیر مناقصه ها، کسیکه دهها مناقصه بزرگ را خارج از ظوابط برای سپاه گرفته و به وزارت نفت آمده و حالا با این مصوبه مجلس دست بازی دارد که بدون تصویب جای دیگر و تنها با صلاحدید خودش می تواند قرادادهای میلیاردی وزارت نفت را واگذار بکند. اوپک خبر داده از اینکه متوسط تولید نفت ایران در ماه فوریه 2012 سه میلیون و حدوداً 400 هزار بشکه در روز بوده که پایین ترین در یک دهه گذشته است و در صورت صحت این عدد با احتساب مصرف داخلی، صادرات نفت ایران به زیر 2 میلیون بشکه در روز رسیده. آقای اوباما هم دیروز فرمان وضعیت اظطراری برای ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد و به این ترتیب تمام تحریم ها که از سال 1995 اعمال شده برای یک سال دیگر تمدید شد.

نکته ششم اینکه قوه قضاییه ویژه نامه فکرت ضمیمه روزنامه ایران را در چاپخانه توقیف کرد. سایت الف نوشته که این ویژه نامه مثل خاتون حاوی مسایل تفرقه انگیز و در دفتر یکی از وابستگان جریان انحرافی تهیه شده بود و نه در تحریریه روزنامه ایران. ظاهراً در این ویژه نامه سوالاتی را که قرار است از آقای احمدی نژاد امروز در مجلس طرح شود پاسخ داده بودند اما قوه قضاییه جلوی آنرا گرفته.

نکته هفتم اینکه سوریه روز گذشته شاهد قتل عام دیگری از مردم در شهر ادلب بود. 55 نفر گزارش شده کشته شدند، 40 نفر در کنار مسجد بلال تیرباران شدند و 15 نفر دیگر هم به ضرب گلوله در نقاط دیگر شهر کشته شدند. سخنگوی شورای ملی سوریه اعلام کرده که خواستار این است که کشورهای عربی و غربی دخالت نظامی بکنند و معبرهای امنی را برای نیروی انسانی ایجاد کنند، منطقه ممنوعه پروازی درست کنند تا از جان مردم سوریه در مقابل رژیم وحشی که به کشتار و قتل عام مردم دست زده بتوان محافظت کرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی. 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته