-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۲۴, چهارشنبه

Latest News from AzadCyber for 03/14/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



آرش شایگان

این روزها دسترسی مستقیم به توییتر در ایران، تقریبا به امری غیر ممکن تبدیل شده است٬ اما طبیعتا همواره راه‌های مختلفی برای دور زدن سانسور اینترنت و عبور از سد فیلترینگ سرویس‌های مسدود شده وجود دارد. توییتر یا بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر٬ یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان است که به‌تازگی با توجه به تلاش برای اضافه کردن زبان فارسی به مجموعه زبان‌های مورد پشتیبانی خود، سعی در حمایت کاربران ایرانی دارد.

در گذشته، تا زمانی که دولت ایران API مربوط به توییتر را مسدود نکرده بود، امکان استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی این سایت (مانند هوت‌سویت٬ توییت‌دک و …) برای دسترسی به آن وجود داشت اما پس از این کار، عملا امکان دسترسی مستقیم به این شبکه اجتماعی از میان رفت.

در حال حاضر، سرویس‌های تحت وب مختلفی برای توییتر وجود دارند که از طریق دسترسی به کمک سرور خود، امکان استفاده از این شبکه اجتماعی را بدون نیاز دور زدن اینترنت در ایران فراهم می‌کنند. مزیت مشترک اکثر این سایت‌ها، سبک بودن حجم قالب و امکان استفاده راحت از آن‌ها در تلفن‌های همراه است. این موضوع باعث می‌شود تا با اینترنت GPRS قابل دریافت از طریق اپراتورهای ایرانی روی گوشی خود نیز بتوانید با سرعت معقولی، توییتر را لود کنید٬ توییت‌هایتان را منتشر کنید و توییت‌های دیگران را بخوانید.

۳ سرویس زیر به شما اجازه می‌دهند تا هم از طریق مرورگر موبایل خود و هم به کمک مرورگر کامپیوتر شخصی بتوانید به‌صورت مستقیم از توییتر استفاده کنید.

در حال حاضر، سرویس Slandr یکی از نمونه‌هایی است که امکان استفاده مستقیم از ایران را دارد. این سرویس به‌صورت مختص برای تلفن‌های همراه ساده طراحی شده است تا بتواند به‌راحتی توییت‌ها را در مرورگر این گوشی‌ها نمایش دهد و حجم بسیار کمی از پهنای باند شما را مصرف کند. این یعنی سرعت دسترسی کاربر به توییتر٬ سرعت قابل‌قبولی خواهد بود.

برای استفاده از این سرویس باید به سایت آن مراجعه کرده و اجازه دسترسی به حساب خود را از طریق ورود به توییتر، به آن بدهید. لازم به ذکر است که این کار تنها برای یک بار مورد نیاز است و پس از این مرحله، Session شما در مرورگرتان ذخیره خواهد شد.

Tweete نام سرویس مشابه دیگری است که عملکردی شبیه به Slandr دارد و امکان استفاده مستقیم از آن در ایران فراهم است. از جمله مزیت‌های مناسبی که در Tweete وجود دارد، امکان تنظیمات گسترده آن است که به کاربر اجازه شخصی‌سازی زیادی را در تایم‌لاین (صفحه اصلی) خود می‌دهد. امکان بارگذاری یا عدم بارگذاری شناسه کاربران، ترجمه خودکار توییت‌ها و قابلیت تغییر قالب و رنگ پیش‌فرض صفحه، از جمله ویژگی‌های قابل تغییر در این سرویس است.

سومین سرویس فعال و موثر برای عبور از سد سانسور توییتر در ایران Twitstat است که از ظاهر و امکانات جامع‌تری نسبت به دو نمونه قبلی برخوردار است. این سرویس نیز تقریبا امکاناتی مشابه با Slandr و Tweete‌ را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و برای استفاده از آن کافی است یک بار اجازه دسترسی به حساب توییتر خود را بدهید.

هر کدام از این سرویس‌ها با توجه به نوع کارآیی که دارند، برای استفاده با کانکشن‌های اینترنتی با سرعت پایین بسیار ایده‌آل هستند و همین موضوع به‌عنوان یکی از مزیت‌های مهم برای کاربرانی محسوب می‌شود که از ایران و از دل فیلترینگ گسترده جمهوری اسلامی٬ قصد استفاده از این سرویس جهانی مایکروبلاگینگ را دارند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به azadcyber-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به azadcyber@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته