-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۲۷, شنبه

Latest New from Green Correspondents for 03/17/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

 برای تجمعات و تظاهرات های گسترده ی مردمی، فقط و فقط يک بهانه می تواند منطقی و معقول باشد و آن هم تظاهرات بر عليه اسرائيل و امريکا است. غير از اين را اکنون ديگر نه مردم می پسندند و نه قوه قضاييه و سازمان های امنيتی نظامی. اين که فردا بروند مقابل وزارت ارشاد شعار بدهند و شلوغ کنند به طور واضح اقدامی بر عليه قانون و قانون مداری است و به نوعی دهن کجی به نظامی ست که در راس آن ولايت فقيه وجود دارد.
خبرنگاران سبز/سیاست:
 درپی اعتراض انصار حزب الله به اکران فيلمهای «زندگی خصوصی» و «گشت ارشاد» و بيانيه اين گروه برای تجمع اعتراضی در مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعيد سهيلی کارگردان فيلم «گشت ارشاد» در سخنانی تند و صريح گفت: اينگونه تجمعات و شلوغ کردن ها ديگر روش کهنه ای شده که تاريخ مصرفش مال همان دهه شصت بوده است.

قرار است امروز شنبه انصار حزب الله مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد و در اعتراض به اکران فيلمهای «زندگی خصوصی» و «گشت ارشاد» تجمع برگزار کنند.

در متن اطلاعيه انصار حزب الله آمده است: اکران دو فيلم مبتذل و ضد ارزش «زندگی خصوصی» و «گشت ارشاد» درجشنواره فيلم فجر سال جاری، اعتراض اقشار متدين بيننده اين دو فيلم را در پی داشت. اما با اين وصف و با توجه به عنايت ويژه سازمان سينمايی وزارت ارشاد دولت دهم فرحبخش کارگردان «زندگی خصوصی» روز اول اسفند عنوان کرد: تلاش می‌کنيم اين فيلم برای نوروز ۹۱ اکران عمومی شود و با توجه به واکنش‌هايی که از مخاطبان در جشنواره فجر دريافت کرديم، هيچ تغييری در نسخه فيلم ايجاد نمی‌کنيم!

در اين اطلاعيه تاکيد شده است:ديگر فيلم مسئله دار جشنواره فجر امسال «گشت ارشاد» بود که منتقدين آن را اسباب شرمندگی وزارت ارشاد خوانده بودند اما پس از واکنش بينندگان اين فيلم، سهيلی کارگردان آن تنها اعلام کرد: پس از بازخوردهايی که از نمايش فيلم در جشنواره فيلم فجر گرفتم به قطعيت رسيدم تا دقايقی از پايان فيلم را حذف کنم و فيلم در نمايشگاه ماشين تمام شود. و درنهايت حبيب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمايش گفت: فيلم سينمايی «گشت ارشاد» در سرگروه سينمايی آفريقا به نمايش درخواهد آمد. اما پس از اين و به دنبال بدعت گذاری جديد اهالی سينما در توليد فيلم‌های ضد ارزش و اخبار مربوط به حمايت وزارت ارشاد از اين فيلمها و اجازه اکران آن در سينماهای کشور در ايام نوروز، تماسهای متعددی برای جلوگيری اين روند از سوی مردم با هفته نامه يالثارات برقرار شد که حکايت از اعتراض جدی و شديد مردمی به اين فرايند بود.

در ادامه آمده است:براين اساس و به دنبال پيگيری يالثارات از کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نهايت مسجل شد که هيچ تضمينی برای ممانعت ازاکران عمومی اين دو فيلم در نوروز ۹۱ از سوی نماينگان مجلس وجود ندارد ودرجمع بندی مبتنی بر تماسهای يالثارات با اعضای کميسيون فرهنگی قرار بر اين شد تا به موازات پيگيری مجلس شورای اسلامی، انصار حزب‌الله نيز به نمايندگی از مردم متدين و انقلابی و به منظور ممانعت از اشاعه فحشا و منکرات شکايت خود را به دادستان کل کشور حجت‌الاسلام و المسلمين محسنی اژه‌ای به منظور اقدام عاجل در اين زمينه تحويل دهد. اين امر در روز يکشنبه هفته جاری ميسر گرديد.

لازم به ذکر است انصار حزب الله در ادامه اين اطلاعيه شکوائيه‌ ‌ای نيز به دادستان کل کشور مطرح کرده است.

اما سعيد سهيلی کارگردان فيلم سينمايی «گشت ارشاد»، در واکنش به اطلاعيه انصارحزب‌الله تهران، در گفت و گويی با سايت سينماگرند، در سخنانی تند و صريح گفت: اينگونه تجمعات و شلوغ کردن ها ديگر روش کهنه ای شده که تاريخ مصرفش مال همان دهه شصت بوده است! مملکت ما در شرايطی به سر می برد که روش های بهتر و منطقی تری هم برای بيان اعتراضات وجود دارد. اين همه روزنامه و سايت و فضای رسانه ای وجود دارد برای بيان همين انتقادها ديگر. اگر حرفی بر عليه فيلم بنده داريد با زبان منطق در رسانه ها بيان کنيد و من هم می آيم و جوابتان را منطقی می دهم. حتی می شود بين موافقين و مخالفين فيلم مناظره برگزار کرد و به بحث و گفت و گو نشست، اما اين که چماغ دست بگيريم و مقابل فلان جا تجمع کنيم و فرياد بزنيم، کار بی خردانه ای است که ديگر اين چنين کارها برای کسی هيچ اهميتی ندارد.

سهيلی در ادامه گفت: برای تجمعات و تظاهرات های گسترده ی مردمی، فقط و فقط يک بهانه می تواند منطقی و معقول باشد و آن هم تظاهرات بر عليه اسرائيل و امريکا است. غير از اين را اکنون ديگر نه مردم می پسندند و نه قوه قضاييه و سازمان های امنيتی نظامی. اين که فردا بروند مقابل وزارت ارشاد شعار بدهند و شلوغ کنند به طور واضح اقدامی بر عليه قانون و قانون مداری است و به نوعی دهن کجی به نظامی ست که در راس آن ولايت فقيه وجود دارد.

سهيلی ادامه داد: با اين حال بنده اين مسائل را بازی و دروغ می دانم! بازی های صنفی - سياسی. درگيری های صنفی و گروهی. اين صنف با آن صنف مشکل دارد و حالا می خواهد عقده اش را سر ديگری خالی کند. اين دوستان اعتراضشان در حقيقت به «فيلمِ» بنده نيست، بلکه به زمان اکران آن است! خشمگين اند چرا فيلمی که خودشان تهيه کرده اند اکران نوروزی نگرفته و حالا که من گرفته ام بايد زمين ام بزنند! عده ای ساده دل را هم اجير کرده اند و انداخته اند جلو. من بارها ديدم همين سايتهای انصار... نوشته اند که چرا «گشت ارشاد» را در «نوروز» اکران می کنيد و اين زمان برای اکران اين فيلم درست نيست! (سهيلی با لحن متعحب) آخر به سايت انصار... چه مربوط است که اکران يک فيلم قرار است در کدام فصل و گروه باشد؟ مگر متخصص اکران و فروش فيلمها هستند؟ خوب معلوم است که مشکل بعضی دوستان با فيلم بنده، از نگاه مفهومی نيست، عصبانی اند از اينکه فيلم بنده جای فيلم دوستانِ صنوف ديگر را در اکران نوروزی گرفته.

سهيلی در ادامه در مورد سابقه خود در «انقلاب» جريانات «انقلاب» اينگونه می گويد: قبلا هم در فيلم جنگی «مردی شبيه باران» شبيه به همين اتفاق برايم افتاده بود و عده ای در آن زمان فرياد می زدند که آن فيلم بايد از پرده پايين کشيده شود و توهين به ارزشها است و ...! تمام دليلشان هم اين بود که نقش بسيجیِ فيلم را چرا «پورعرب» بازی کرده و نبايد لباس بسيجی را بر تن کسی بپوشانيم که قبلا در فيلمهايی از جنس ديگر ايفای نقش کرده بود!

خوب حالا گذر تاريخ ثابت کرده است که آن زمان من درست عمل کردم يا دوستانی که همه چيز را از دريچه نگاه بسته و فکر کوچک و ذهن حقيرشان می بينند. همان موقع بهشان گفته بودم که بنشينيد سر جايتان حرف گنده تر از دهنتان نزنيد! اگر شما اعضایِ انصار حزب ا... هستيد، من خود انصار حذب ا... ام! با من نمی توانيد از اين کارها کنيد. آن زمانی که شما موتور سوار می شديد و با چماغ در خيابان های تهران پرسه می زديد و به اين و آن پيله می کرديد، من در خط مقدم فرمانده ی گردانی بودم که ۴۰۰ نفر از نيروهای مخلص بسيجی زير دستم بودند. جای تير و ترکش های آن روزها هنوز در بدنم است. برای من اين بازی ها رو در نياوريد که حال و حوصله تان را ندارم! هيچ کس اين همه سال به اندازه من دلسوز نظام نبوده و ديگر حنايتان برای کسی رنگی ندارد.

سهيلی دليل خشم بسياری از اين افراد از «گشت ارشاد» را اين می داند که او در اين فيلم متحجرين و رياکاران را مورد حمله قرار داده است: من در «گشت ارشاد» همين آدمها را نشانه گرفتم و بهشان تاختم و لابد همين مورد عصبانی شان کرده است. انگشت انتقادم در «گشت ارشاد» رو کسانی بوده که برخلاف ادعاهايشان، اکثر حرکات و سخنانشان ضد اسلامی بوده و در طول زندگيشان، ضد آموخته های دين مبين اسلام قدم برداشته اند و عمل کرده اند. با دنيايی حقير و کوچک همچون يک فنجانِ حقير و سبک! بايد هم از فيلم ام عصبانی باشند...

سهيلی در انتها سخنانش را اينگونه به پايان رساند: شما اگر منطق داريد بياييد بنشينيم و رو در رو با هم حرف بزنيم و ببينيم سابقه چه کسی در نظام بيشتر است؟ من يا شما؟ لازم نکرده کاسه داغ تر از آش شويد و برای مملکت تايين تکليف کنيد که فلان فيلم ضد ارزش است و بلان فيلم در راستای ارزش ها. ارزش ها را کسی چون من به تو ياد داده بچه جان! شما امثال بنده و شمقدری ها نه انقلابی هستيد نه دلسوز. پايتان را از گليمتان درازتر نکنيد که بد خواهيد ديد! من همان گونه که خودتان عمل می کنيد جوابتان را خواهم داد. می دانم که مسلمان نيستيد! اما پيغام ام به شما اين است که حقيقت اسلام را دريابيد؛ دنيايتان را بزرگ گردانيد و چشم های بسته تان را باز کنيد. گول آدمهای حيله گر را نخوريد و بازيچه دست اين و آن نشويد و نگذاريد سياست بازها مثل عروسک خيمه شب بازی شما را در دستشان برقصانند.

حرف آخر اينکه سعيد سهيلی! انقلابی تر از تمام انقلابيون بوده است و به گنده گنده های شما باج نداده، چه برسد به شما چند الف بچه ی بازيچه ی تازه به دوران رسيده ی بی خرد! 








 
 

برخی از اظهارات آقای احمدی‌نژاد در مورد وزیر امور خارجه سابق کشورمان از مصادیق تهمت و افترا و به دلیل تکرار از مصادیق تشویش اذهان عمومی و قابل تعقیب قضایی است.
خبرنگاران سبز/سیاست:
محمود احمدی‌نژاد روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس در پاسخ به پرسشی درباره برکناری منوچهر متکی به هنگام ماموریت٬ گفته بود که از سفر وی بی‌اطلاع بوده است و به وی برای سفر به سنگال ماموریتی نداده بود.

پس از بازگویی این گفته ها منوچهر متکی در مقام پاسخگویی برآمد و احمدی نژاد را «مصداق بارز تهمت و افترا» خواند و گفت رئیس دولت دهم از ماموریت وی به سنگال مطلع بوده است چرا که نامه اطلاع احمدی‌نژاد از ماموریت وزیر خارجه به سنگال در سوابق دفتر رئیس جمهور موجود است.

به گزارش خبرگزاری فارس، منوچهر متکی وزیر خارجه سایق کشور در پاسخ به اظهارات محمود احمدی‌نژاد در مجلس با اشاره به جمله معروف منسوب به ابوعلی سینا که می‌گوید "اگر برای یک کار "اشتباه"، هزار "توجیه" بیاورید می‌شود "هزار و یک اشتباه" گفت: سخنان و رفتار آقای احمدی نژاد فرزند خودسر خانواده‌ای را ترسیم می‌کند که با سوء استفاده از حمایت‌های بی دریغ و با سعه صدر بزرگ خانواده، به جای قدرشناسی و احترام، گستاخانه به هنجارشکنی می‌پردازد و هیچ مرزی در الزامات سخن گفتن به خصوص منطبق بودن با حق، عدل و صداقت و آراسته بودن با منطق و انصاف را پاس نمی‌دارد.

هواپرستانه سخن نگفتن از آموزه‌های اسلامی و سیره نبی مکرم اسلام (ص) است که فرمودند: "ما ینطق عن الهوی".

متکی افزود: برخی از اظهارات آقای احمدی‌نژاد در مورد وزیر امور خارجه سابق کشورمان از مصادیق تهمت و افترا و به دلیل تکرار از مصادیق تشویش اذهان عمومی و قابل تعقیب قضایی است. البته اینجانب بنا به مصالحی که از مهمترین آنها حفظ آرامش عمومی جامعه و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، از پیگیری آن صرفنظر می‌کنم هر چند که در روز قیامت، خداوند متعال بهترین و عادلترین قضاوت کنندگان بین بندگان خود خواهد بود.

وی درباره این سخن احمدی‌نژاد که مدعی شده بود ماموریتی برای سفر به سنگال وجود نداشته است، توجه رئیس جمهور را به نامه‌ اطلاعی که حدود یک ماه پیش از سفر به سنگال پیرامون این سفر و اهداف مورد نظر نگاشته بود جلب کرد و افزود: آن نامه هم اینک در سوابق دفتر رئیس جمهور موجود است.

پیشتر نیز وزیران پیشین دولت اول محمود احمدی نژاد نظیر صفارهرندی و وزیر اطلاعات محسنی اژه ای نیز با تکذیب و انتقاد از رئیس دولت کودتا به نوعی وی را به دروغگویی محکوم کرده بودند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته