-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ فروردین ۴, جمعه

Latest News from 30Mail for 03/23/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/1/3

 

چند وقت یه بار

قدیم‌ها، قبل از این که گودر به وجود آید آدم‌ها می‌رفتند برای هم کامنت می‌گذاشتند، نظر می‌دادند یا همین‌طوری به هم سر می‌زدند. گودر که آمد یک جورهایی که هیچ وقت درست سر نیاوردم این چیزها منتقل شد به گودر. من هیچ‌وقت البته از گودر استفاده‌ای جز «خواندن» پست‌های جدید نکردم. بعداً که گودر از میان رفت، یا در واقع کاربردش محدود شد به همان استفاده‌ی من، متأسفانه به جای آن‌که آن روابط قدیمی احیا شود کلاً ملت بی‌خیال روابط میان‌بلاگی شدند. این وقایع البته مصادف شده بود کلاً با کمرنگ شدن فعالیت وبلاگ‌نویسی بنده. پارسال بنده کلاً ۴۶ تا پست گذاشتم که از ابتدای شروع به کارم یک رکورد محسوب می‌شود. پست عید هم نگذاشتم که این هم تا جایی که به خاطر دارم بی‌سابقه است. راستش اگر روابط به شکل سابقش وجود داشت شاید اینهمه کم‌کار نمی‌شدم. دیدن این که یک آدمی که کمی می‌شناسی و برایش احترام قائلی برایت یک چیزی نوشته، خوشش آمده، یک فکری شبیه فکر تو داشته، این چیزها بود که بیشتر آدم را قلقلک می‌داد برای نوشتن. [این اواخر البته رد عزیز یک کامنت برایم گذاشته بود -که از همین جا بهش سلام می‌کنم- و همین‌طور الف.میم. گرامی که هیچ وقت افتخار آشنایی خاصی باهاش نداشتم. ولی کلاً ارادت دارم.] توی ریدر من فقط تعداد لایک می‌دیدم و گاهی اسم همین دوستان را جزو لایک‌کننده‌ها که خودش کمی دلگرمی بود. الاًن واقعاً دلگرمی زیادی نمانده. البته این هم هست که من زمانی وقت بیشتری برای وب‌گردی داشتم و آدم‌هایی هم که در وب می‌شناسم احتمالاً همین‌طور. شاید اصل قضیه هم همین باشد. این که ماها دیگر قدیمی شده‌ایم و حالا دور، دور کسان دیگری است. همین است؟ یا چیز دیگری است؟

* تیتر از سی‌میل


 
 

1391/1/3
  •  

    لولوی پشت شیشه‌ها

    زیر آفتابِ اسفندِ-تهران- و- مشهد- مانند به سمت دامنه های برفیِ کوه های راکی می رانیم و به آهنگ های درهم گوش می دهیم و با هر آهنگ نعره می زنیم و آواز می خوانیم. وسطِ آهنگ های راکِ قدیم و جدید، آهنگ نفس گیری می آید که صدایمان را می لرزاند. نوستالژیِ جدیدی به لیستمان اضافه شده: دلتنگی برای حال و هوای جنبش سبز، شرمندگی از دور و در امان بودن، احساسِ بی عدالتی و ناتوانی، احساسِ امیدهای رفته. چندین کیلومتر دیگر می رانیم تا صدایمان دوباره صاف شود و حواسمان پرت.

    فردا روز را به اسکی کردن می گذرانیم و روز بعد دوباره روی جاده به سمت خانه می رانیم. این بار اما به آهنگ امان نمی دهیم، ردش می کنیم.

    جای خش و شیارِ این زخم، با این همه دوری و با این همه گذشت زمان، هنوز به اشاره ای سر باز می کند.

    * تیتر از سی‌میل


     
     

    1391/1/3

     

    ابراهیم ابراهیم، معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی می‌گوید این کشور طبق درخواست آمریکا، هرگونه خرید نفت از ایران را به حال تعلیق درآورده و در حال حاضر، هیچ ارتباط نفتی با ایران ندارد.
     
    آقای ابراهیم روز پنجشنبه گفت: «طبق آخرین اطلاعات و آمار رسمی، هیچ گونه نفتی از ایران خریداری نکرده‌ایم اگر هم چیزی داشته باشیم، مقدار آن بسیار کم و ناچیز است.»
     
    ایران نزدیک به ۲۹ درصد از نفت آفریقای جنوبی را تامین می‌کرد.
     
    خریداران نفت ایران با توجه به تحریم‌های بانکی علیه ایران، برای تسویه حساب مالی با ایران با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و همچنین در پی تشدید تحریم‌های ایران، شرکت‌های بیمه نیز از بیمه کشتی‌های حامل نفت صادراتی ایران خودداری می کنند.
     
    بر پایه مصوبه اتحادیه اروپا، از ۱۱ تیرماه امسال، تمامی کشور‌های اتحادیه اروپا خرید و حمل و نقل نفت ایران را متوقف می‌کنند و فروش بیمه به تانکر‌های حامل نفت ایران و نیز ارائه هرگونه خدمات مالی به صنایع نفت ایران هم کاملا متوقف خواهد شد.
     

     
     

    1391/1/3

     

    شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ماموریت احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران را تمدید کرد.
     
    در رای گیری این شورا ۲۲ عضو رای موافق و ۵ عضو رای مخالف دادند. نمایندگان چین، کوبا، روسیه، بنگلادش و قطر ار مخالفان تمدید ماموریت آقای شهید بودند.
     
    باقی اعضای این شورا که از ۴۷ عضو تشکیل شده، رای ممتنع دادند.
     
    پیشتر بیش از بیست سازمان و گروه فعال در زمینه حقوق بشر از اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواسته‌ بودند که ماموریت آقای شهید را تمدید کنند.
     
    احمد شهید ده ماه قبل به این سمت انتخاب شد. او دومین گزارش خود را ده روز قبل به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه کرد که از ایران به دلیل موارد متعدد نقض حقوق بشر از جمله فشار بر روزنامه‌نگاران و منتقدان حکومت، شکنجه زندانیان و محروم بودن متهمان از حق دادرسی عادلانه انتقاد شد.
     
    ایران اما این اتهامات را رد کرد و مسئولانی همچون محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر ایران، گزارش‌های احمد شهید را "مملو از اتهامات بی‌پایه و اساس" خواندند.
     

     
     

    1391/1/3


    محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات ایران از مصدوم شدن پنج هزار و ۳۶۸ مسافر در حوادث مختلف طی هفت روز گذشته خبر داد.

    آقای مظفر این موضوع را در گفتگو با خبرگزاری مهر مطرح کرده است. او گفته است که در روزهای گذشته ۹۰ هزار و ۵۰۰ نفر از سوی امداد و نجات هلال احمر اسکان اضطراری داده شده اند.

    به گفته مظفر در طول هفت روز گذشته، یکهزار و ۳۱ عملیات توسط ماموران امداد و نجات انجام شده که طی آن بیش از ۱۰۸ هزار نفر از مجموع حادثه دیدگان نجات یافته اند.

    رئیس سازمان امداد و نجات همچنین افزود که در این مدت ۷۰۴ نفر از مصدومان بد حال به بیمارستان منتقل شده اند و ۹۰ هزار و ۵۰۰ مسافر نیز در چادرهای امداد و نجات اسکان داده شده اند.

    همه‌ساله در ایام نوروز در ایران تعداد زیادی از ایرانیان به شهرهای مختلف کشور مسافرت می‌کنند و آمارهای تصادفات در این روزها بیش از پیش گزارش می‌شود.

    منبع: مهر


     
     

    1391/1/3


    مادر سهراب اعرابی در نامه‌ای به محمد خاتمی نوشته از اینکه او در انتخاب مجلس شرکت کرده ابتدا «شوکه» شده و سپس او را درک کرده، محمد خاتمی نیز در پاسخ گفته است که «بازگشت به قانون اساسی و رعایت روح آن» آرزوی او است.

    به گزارش وب‌سایت کلمه، چند روز پس از انتخابات مجلس گروهی از خانواده های زندانیان سیاسی به دیدار محمد خاتمی رفتند و در آن دیدار مادر سهرابی در نامه‌ای به محمد خاتمی، نوشت: «روزی که شنیدم شما رای دادید اول شوکه شدم ولی بعد از چند ساعت احساس کردم خیلی بزرگوارید و دست آنها را خیلی خوب خواندید و برای رسیدن به آرمان های بزرگ، همیشه همراه مردم خواهید بود، همچنانکه در هشت سال ریاست جمهوری تان آبروی مردم را در جهان حفظ کرد.»

    خانم اعرابی در نامه خود خواسته‌ها و «آرزو»های دیگری همچون آزادی زندانیان سیاسی و دلجویی از خانواده‌های کشته‌شدگان را مطرح کرده است.

    آقای خاتمی اما در پاسخ به مادر سهراب اعرابی با استناد به متن نامه او نوشته است که خواسته‌های مادر سهراب اعرابی «چیزی بیشتر از آنچه در قانون اساسی ما آمده است نیست و می توان در یک کلام خلاصه کرد: بازگشت همگان به قانون اساسی و رعایت روح آن.»

    به گفته محمد خاتمی «بازگشت به قانون» خواست اساسی همه کسانی است که «به جایگاه اصلی و در خور جمهوری اسلامی می اندیشند و راه مدنی اصلاح را می پیمایند.»

    محمد خاتمی معتقد است که «این تنها راه سربلندی کشور و رفع تهدیدها و خطرات درونی و بیرونی از کشور و مردم است.»

    در نامه خاتمی به مادر سهراب اعرابی همچنین آمده است: «این بنده کوچک خداوند نیز که خود را قطره ای از دریای موج خیز ایمان و همت این ملت و ذره ای ناچیز در پرتو آفتاب خداجوئی، آزادگی، استقلال خواهی و پیشرفت طلبی مردم می داند، همچون شما خواستار از میان برخاستن سوءتفاهم ها و بداندیشی ها و بدکنشی ها و گشودن روزنه ای بازتر به فضائی است، بهتر از آنچه هست، و از پیمودن هر راهی که ما را به توافق جمعی پیرامون ارزش های والای انقلاب که رعایت حرمت و حقوق یکایک فرزندان این مرز و بوم و تلاش برای رفع تهدیدها از والاترین آن ارزش هاست، دریغ نخواهد کرد.»

    او در پایان تاکید کرده است: «یاد شهیدان والامقام و همه عزیزانی را که سختی ها و مشکلات و محدودیت ها را در گذشته و حال تحمل کرده و می کنند گرامی می داریم و دست نیاز به درگاه بی نیاز زیبا، آفریدگار بزرگ که دگرگون کننده دلها و دیده ها و پیاپی آورنده روزان و شبان است دراز می کنیم و از او می خواهیم که حال و روزمان را به بهترین حال و روز دگرگون گرداند.»

    منبع: کلمه


     
     

    1391/1/3

    آمريکا، بريتانيا و فرانسه در نشست روز چهارشنبه شورای امنيت سازمان ملل برای بررسی تحریم ها علیه ایران، جمهوری اسلامی را متهم کردند که برای نيروهای هوادار بشار اسد اسلحه و تجهيزات نظامی ارسال می کند که اين اقدامات در تضاد با تحريم های سازمان ملل است.

    رزماری دی کارلو، معاون نماينده دائم آمريکا در سازمان ملل در اين نشست گفت: «ما علائمی حاکی از نقض گسترده (تحريم های سازمان ملل) در زمينه ارسال غير قانونی سلاح و ادوات مربوطه از سوی ايران برای سوريه دريافت کرده ايم، که رژيم اسد از آنها برای سرکوب خشونت بار مردم سوريه استفاده می کند.»

    وی خواستار هدف قرار دادن تحريم ها بر ضد افراد و موسساتی شد که قطعنامه های سازمان ملل عليه ايران را نقص می کنند.

    نماينده بريتانيا نيز نگرانی های مشابهی در نشست کميته ناظر بر چهار دور تحريم های شورای امنيت عليه ايران ابراز کرد.

    مارک لايال گرانت در اين زمينه گفت: «شواهد آشکاری دال بر فعاليت سيستماتيک ايران در زمينه تدارک غير قانونی سلاح برای حکومت سوريه به چشم می خورد، سلاح هايی که همين الان که ما داريم درباره آنها صحبت می کنيم برای سرکوب خشونت آميز مردم سوريه مورد استفاده قرار می گيرند.»

    مارتين برينز، نماينده دائم فرانسه در سازمان ملل نيز اظهار داشت: «شواهد زيادی مبنی بر وجود يک سياست پيگير و عمدی از سوی ايران برای ارسال غير قانونی سلاح و تجهيزات مرتبط برای سوريه به چشم می خورد.»

    وی افزود که در سه ماه گذشته حداقل يک مورد ارسال سلاح از سوی ايران، به کميته تحريم ها گزارش شده است.

    کشورهای غربی می گويند از زمان آغاز قيام های مردمی در سوريه که يکسال از آن می گذرد، موارد متعددی از نقص تحريم ها در زمینه ممنوعیت ارسال سلاح از سوی ايران گزارش شده است. اما ایران این گزارش‌ها را رد می‌کند.

    منبع: رادیو فردا


     


    شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    خبرهاي گذشته