-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۲۴, چهارشنبه

متن پیاده شده روز شنبه 20 اسفند 90

 
روزه ی سیاسی دانشجویان
در شصت و یکمین روز از اعتصاب غذای دکتر مهدی خزعلی، دیروز جمعه جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت روزه ی سیاسی گرفته و خواستار رسیدگی فوری به وضعیت این زندانی شدند.
اولین جلسه ی دادگاه رسیدگی به اتهامات کوروش زعیم، عضو شورای مرکزی جبهه ی ملی در شعبه ی 12 دادگاه انقلاب برگزار شد.

 

تجمع اعتراضی مقابل وزارت بهداشت
جمعی از دانشجویان علوم پزشکی پس از آزمون علوم پایه و پیشکارورزی برای پنجمین روز در مقابل وزارت بهداشت دست به تجمع زدند. اعتراض این دانشجویان نسبت به نتیجه ی آزمون و نمره ی پایه ای است که از طرف وزارت بهداشت برای این آزمون در نظر گرفته است.

انتقاد تند به شورایعالی مجازی
سایت قم نیوز و چند سایت دیگر از تشکیل شورایعالی مجازی توسط آقای خامنه ای انتقاد کرده و گفته اند که این شورا به زودی به یک شورای بی خاصیت دولتی دیگر تبدیل خواهد شد. برخی معتقدند که جناح احمدی نژاد در پشت این سایت ها قرار دارد.


60 هزار خانوار چایکار در معرض نابودی
پس از اخطارهای مکرر رئیس اتحادیه ی چایکاران، اخیرا ایشان خبر داده اند که 60 هزار خانوار چایکاران در معرض بیکاری و نابودی قراردارند. پس از نابود شدن صنعت چای ایران به واسطه ی واردات بی رویه ی چای ارزان قیمت و ی توجهی مسوولان وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی—در این حد که حتی 10 میلیارد طلب چایکاران را هم پرداخت می کنند—این صنعت در معرض نابودی کامل قرار گرفته و کشاورزان این صنعت نیز در معرض بیکاری و گرسنگی قرار گرفته اند.
وزیر بهداشت هم خبر داد که در مورد کمبود مواد اولیه ی دارویی با مسوولان بانک مرکزی جلسه داشته و با گشایش اعتبار ارزی مشکلات در این زمینه حل خواهد شد. این در حالیست که رئیس سندیکای کارخانجات داروسازی گفته بود که کارخانجات هم مشکل ریالی و هم مشکل ارزی دارند و ذخایر مواد اولیه ی دارویی به شدت کاهش یافته است. در حال حاضر داروهای وارداتی به دلیل افزایش نرخ ارز و مشکل نقل و انتقال پول، در بازار با کمبود مواجه شده اند.


رئیس پیشین موساد: ایران رفتار منطقی دارد، حمله به سلاح نیست
رئیس سابق موساد در مصاحبه با سی بی اس که قرار است برنامه ی کاملش در روز یکشنبه پخش شود گفته است که ایران رفتار منطقی دارد و حمله ی نظامی به سلاح نیست. آقای نتانیاهو هم بعد از بازگشت از آمریکا گفته است که حمله ی اسرائیل به ایران در چند روز یا چند سال آینده اتفاق نخواهد افتاد و باید به تحریم ها امکان اثرگذاری بدهیم. مجموع این اظهارات نشان می هد که آقای نتانیاهو در آمریکا به توافقاتی با اوباما دست یافته است که بخشی از آن معطوف به آرام کردن بازارهای مالی و سهام دنیا هم هست.


فشار بر شرکت های بیمه طرف قرارداد با ایران
دو نماینده ی مجلس نمایندگان آمریکا از دو حزب جمهوری خواه و دموکرات طرحی را ارائه کردند که هدفش شرکت های بیمه است. این تحریم جدید علیه ایران به گونه ای است که اگر اعمال شود باعث خواهد شد که هر شرکتی که کالاهای وارداتی یا صادراتی ایران را بیمه کند مشمول تحریم های مالی و بانکی آمریکا قرار می گیرد. قرار است که دو سناتور آمریکایی هم همین طرح را همزمان مطرح کنند و به این ترتیب راه تصویبش همراه شود. هدف قرار دادن شرکت های بیمه می تواند دردسر بزرگ و جدیدی برای ایران باشد.

افزایش شمار کشته ها و وخامت وضع اقتصادی در سوریه
ظرف 24 ساعت گذشته درگیری ها در سوریه 68 کشته ی دیگر برجای گذاشت و اقتصاد سوریه هم در اثر تحریم های بین المللی با مشکل مواجه شده به طوریکه 47 لیره ی سوریه که معادل یک دلار آمریکا بوده به 100 لیره در مقابل یک دلار کاهش یافته است.
آقای بسام اسحاق عضو شورای ملی سوریه هم افشا کرده است که ایران و روسیه پیشنهاد برکناری بشار اسد را ارائه داده اند. آقای برهان غلیون، رئیس شورای ملی سوریه از اظهارات کوفی عنان انتقاد کرده و گفت که تا زمان برکناری اسد هیچ گفتگویی صورت نخواهد گرفت. شورای ملی سوریه طرحی همانند طرح اتحادیه ی عرب ارائه کرده است که به موجب آن اسد می بایست برکنار شده و معاونش جایگزین وی شود و بعد انتخابات آزاد برگزار شود. در 24 ساعت گذشته دو ژنرال و یک سرهنگ ارتش سوریه هم به ترکیه پناهنده شده اند.

 
بزرگترین تظاهرات اعتراضی در بحرین
در بحرین بزرگترین تظاهرات برای دموکراسی به دعوت یک امام جمعه ی بحرینی برگزار شد و تظاهر کنندگان خواستار حقوق شهروندی و دموکراسی به خصوص برای اکثریت شیعه ای شدند که از حقوق شهروندی خود محروم هستند.

اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته