-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ فروردین ۷, دوشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 03/26/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



ندای سبز آزادی - مصطفی خلجی

طبق روال سی سال گذشته، وقتی این گروه کوچک عزم کاری کند، حتی دولت جمهوری اسلامی نیز توان مقابله با آن را ندارد و نسبت به برخورد با این گروه تندرو درمانده است؛ مهم نیست این دولت، دولت سازندگی باشد یا دولت اصلاحات یا دولت مهرورزی.

گویی در جمهوری اسلامی، دست چماق‌دار انصار حزب‌الله بالاتر از هر دستی است.

nsr3.jpg

این بار نیز انصار حزب‌الله با اعتراض به دو فیلمی که از سوی وزارت ارشاد مجوز اکران گرفته، قدرت‌نمایی کرده‌اند.
این گروه قدرت خود را با توقف اکران فیلم‌های «زندگی خصوصی» و «گشت ارشاد» در چندین شهر ایران از جمله مشهد و بوشهر و کرمان و بابل به رخ کشیدند.

وزارت ارشاد به عنوان نهاد مسؤول در زمینه سینما تا کنون در برابر لغو اکران این دو فیلم در این شهرها سکوت کرده است.

تنها علیرضا سجادپور مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد گفته کسانی که به دو فیلم «گشت ارشاد» و «خصوصی» معترض هستند احتمالا نسخه بعد از جشنواره‌‌ فجر این فیلم‌ها را ندیده‌اند.

همچنین انصار حزب‌الله نشان داد که توان بسیج کردن ائمه جمعه در سراسر ایران را نیز دارد.

علاوه بر امام جمعه‌های بوشهر و مشهد و چند شهر دیگر، احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران نیز به جمع معترضان پیوسته و به مسؤولان جمهوری اسلامی گفته است: «در شأن شما نبود که از دستگاه تحت مدیریت شما اجازه اکران چنین فیلم‌های مستهجنی داده شود؛ باید تا دیر نشده جلوی اکران این فیلم‌ها را در استان‌ها بگیرید.»

همچنین شماری از نمازگزاران تهرانی روز جمعه ۴ فروردین بعد از نماز، در اعتراض به اکران این دو فیلم سینمایی در ایام نوروز در برخی سینماهای کشور، با سردادن شعارهایی تظاهرات کردند.

این در حالی است که فیلم «گشت ارشاد» به کارگردانی سعید سهیلی با فروش نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان، بیشترین استقبال را در میان فیلم‌های اکران نوروزی داشته است.

فیلم زندگی خصوصی ساخته‌ی محمدحسین فرحبخش نیز با فروش ۵۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در ۱۸ سینمای تهران، از فروش روزی سه میلیون به روزی ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

به نظر می‌رسد واکنش مردم در برابر اعتراض انصار حزب‌الله، استقبال بیشتر از این دو فیلم است، به طوری که سینما آزادی و پردیس ملت در ساعت یک‌و نیم بامداد نیز برای فیلم «زندگی خصوصی» سانس ویژه گذاشت.

اما جنجال اخیر انصار حزب‌الله از روزی بالا گرفت که این گروه تندرو در اعتراض به اکران دو فیلم «زندگی خصوصی» و «گشت ارشاد» با برگزاری تجمعی اعتراضی مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نهاد ۴۸ ساعت مهلت داد که این دو فیلم را توقیف کند، در غیر این صورت انصار حزب‌الله «کار را یکسره خواهد کرد».

انصار حزب‌الله اعتراض خود را بر اساس یکی از بندهای وصیت‌نامه آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در رد آزادی به شکل‌های غربی است عنوان کرد.

این گروه حتی سعی کرده است که وزارت ارشاد را تحت مدیریت «جریان انحرافی» توصیف و به این وسیله رفتار خود را موجه کند: «امروز وزارت ارشاد تحت تاثیر امیال پلید فرقه انحرافی قرار دارد، از اشاعه فساد و تباهی پشتیبانی نموده و با فشاری بی‌سابقه در پی آن است که پیشانی فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را همدست تبهکاران و قانونشکنان و مفسدان جلوه دهد.»

انصار حزب‌الله تا جایی پیش رفته که حتی شعارهایی علیه شخص وزیر ارشاد سر داده و خواهان استیضاح وی شده است؛ وزیری که بیشترین سانسور در زمینه فرهنگ در زمان وزارت وی شده است.

nsr1.jpg

از سوی مقابل، مخالفان درون حکومت انصار حزب‌الله نیز به سخنان اخیر آیت‌الله خامنه‌ای استناد می‌کنند که در مشهد گفته «همه را توصیه می‌کنم به این که در رفتار خود، با اخلاق اسلامى رفتار کنند؛ قانون را مراعات کنند. همه باید قانون را مراعات کنند. تجسم انقلاب در قانون جمهورى اسلامى است.»

اما گوش انصار حزب‌الله به این استدلال‌ها بدهکار نیست و همچنان بر طبل خود می‌کوبد، و در این راه از صدور پی‌درپی شکواییه و بیانیه کوتاهی نمی‌کند.‌

«سعید سهیلی» کارگردان «گشت ارشاد» در واکنش به جنجال انصار حزب‌الله گفته که «اینگونه تجمعات و شلوغ کردن‌ها دیگر روش کهنه‌ای شده که تاریخ مصرفش مال همان دهه شصت بوده است! مملکت ما در شرایطی به سر می‌برد که روش‌های بهتر و منطقی‌تری هم برای بیان اعتراضات وجود دارد.»

پیشتر نیز بارها انصار حزب‌الله نسبت به فیلم‌هایی که نمی‌پسندید اقدام کرده بود که اعتراض به فیلم «آدم برفی» از نمونه‌های بارز آن است.

اما به نظر می‌رسد این بار اکران این فیلم‌ها، که هر دو درباره افراط‌گرایی دینی دقیقا از جنس رفتار همین انصار حزب‌الله است برای این گروه بسیار سنگین تمام شده است.

هنوز جنجال اخیر انصار حزب‌الله تمام نشده و باید دید که در حالتی که بیشترین هماهنگی میان دولت جمهوری اسلامی و بخش تندرو حکومت وجود دارد، این اتفاق تکرارشونده در تاریخ جمهوری اسلامی چه سرانجامی می‌یابد.


 


رئیس جمهور ایالات متحده می‌گوید اگرچه هنوز فرصت برای حل مسئله هسته‌ای جمهوری اسلامی از طریق دیپلماسی باقی است، این دریچه در حال بسته شدن است. وی ضمن درخواست از اسرائیل برای پرهیز از هرگونه حمله نظامی به ایران، تأکید کرده است که گزینه نظامی همچنان مطرح است.

به گزارش رادیو فردا ، باراک اوباما که برای شرکت در نشست دو روزه «امنیت هسته‌ای بین‌المللی» به کره جنوبی رفته است،» روز یکشنبه در سخنانی گفت: «من معتقدم که دریچه‌ای برای حل دیپلماتیک مسئله هسته‌ای ایران وجود دارد اما با گذشت زمان این دریچه در حال بسته شدن است.»
وی با این‌حال از اسرائیل‌ خواست تا از حمله نظامی با تأسیسات هسته‌ای ایران پرهیز کند و به تحریم‌ها و دیپلماسی فرصت اثرگذاری بدهد.
غرب که معتقد است که برنامه هسته‌ای ایران دارای بعد نظامی است و سعی دارد با اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی علیه ایران، جمهوری اسلامی را به سوی شفاف‌سازی در این زمینه سوق دهد.
ایران در مقابل بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود تأکید دارد و می‌گوید تحریم‌های غرب مردم ایران را تحت فشار قرار می‌دهد.
باراک اوباما که برای حل مسئله هسته‌ای ایران همواره بر راه حل دیپلماتیک تأکید کرده است، اواخر اسفندماه گفت که روزنه دیپلماتیک برای حل این مناقشه در حال بسته شدن است.
وی آن زمان اعلام کرد: «ما هرکاری می‌کنیم که این موضوع از راه دیپلماتیک حل شود، اما در نهایت ما باید یک نفر را آن طرف میز داشته باشیم که این موضوع را جدی بگیرد و من امیدوارم که رژیم ایران این مسئله را دریابد.»
آقای اوباما  نیز اگرچه بر حل دیپلماتیک مسئله هسته‌ای ایران تأکید کرد، توضیح داد که گزینه نظامی علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی همچنان روی میز است و در صورت شکست تمام راه‌های پیش رو برای حل مسئله هسته‌ای ایران، این گزینه می‌تواند مطرح شود.
رئیس جمهور آمریکا این اظهارات را پیش از نشست دو روزه امنیتی هسته‌ای که در سئول برگزار می‌شود، مطرح کرده است.
پیش‌بینی می‌شود در این نشست که روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار می‌شود، رهبران بیش از ۵۰ کشور جهان شرکت کنند.
باراک اوباما، بامداد یکشنبه در آغاز سفرش به کره جنوبی، از منطقه غیرنظامی مرزی بین دو کره دیدار کرد و از بالای برج دیده‌بانی و از پشت شیشه‌های ضد گلوله،  با دوربین کره شمالی را نظاره کرد.
 


 


محمدعلی ولایتی که در پی اعتصاب غذا دچار افت فشار شده بود به بهداری اوین منتقل شد.

به گزارش  کلمه، محمدعلی ولایتی، زندانی سیاسی به دلیل اعتصاب غذا از روز ۲۷ اسفند ماه توسط مسئولان زندان اوین از بند ۳۵۰ این زندان به انفرادی بازداشتگاه ۲۴۰ اوین منتقل شده بود به علت افت فشار ناشی از اعتصاب به بهداری اوین اعزام شد.

انتقال به انفرادی در بندهای امنیتی به تازگی به عنوان تنبیه از سوی مسئولان برای هر فردی که اعتصاب غذا کرده باشداعمال می شود.

این زندانی سیاسی، قبل از آغاز اعتصاب غذای خود در نامه ای خطاب به مسئولان علت این اعتصاب غذای اعتراضی را تعطیل شدن اجرای قانون اعلام کرده و خواستار ملاقات با دادستان کل شده بود.

محمد علی ولایتی معاونت امور استانهای ستاد مردمی مهندس میر حسین موسوی را در انتخابات ۱۳۸۸ بر عهده داشت. او در تاریخ ۸/۱۱/۸۹ یعنی پیش از ۲۲ بهمن دستگیر و دربند ۲۴۰ به مدت ۱۸ روز زندانی و در تاریخ ۳/۱۲ /۸۹ با قید کفالت آزاد شده بود.

ولایتی شهریور ماه سال جاری به دو سال حبس محکوم شده است.

قابل ذکر است ولایتی به مدت سی سال در پست هایی از جمله بخشداری فیروزکوه، معاونت اداری و مالی دانشکده وزارت اطلاعات، و دبیر پشتیبانی دانشگاه شاهد،، معاونت بازرسی وزارت کشور در ۸ سال دولت اصلاحات فعالیت داشت در حال حاضر دبیر اجرایی خانه احزاب و بازرسی آن می باشد.

 


 


ندای سبز آزادی:سعید متین پور فعال مدنی آذربایجانی و حسین رونقی ملکی وبلاگ نویس سومین نوروز خود را بدون مرخصی در زندان اوین می گذراند.
به گزارش ندای سبز آزادی سعید متین پور که  روز بیست ام تیر ۸۸از سوی قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵دادگاه انقلاب تهران به این دادگاه احضار شده بود پس از حضور در دادگاه٬ بازداشت و به زندان اوین تهران منتقل شد و از آن تاریخ بدون مرخصی در زندان به سر می برد.
آقای متین‌پور چهارم خرداد ۱۳۸۶در زنجان بازداشت و پس از تحمل ۲۷۸روز بازداشت موقت٬ در هشتم اسفند ۸۷به قید وثیقه ۵۰۰میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود.
 وی طی جلسه‌ای غیر علنی در شعبه ۱۵دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهام ارتباط با بیگانگان به هفت سال و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یك‌سال حبس و در مجموع به هشت سال حبس تعزیری محكوم شده بود. دادگاه تجدید نظر استان تهران نیز آذر ماه ۸۷حکم هشت سال زندان این فعال حقوق بشر آذربایجانی را تایید کرد.
به گفته خود وی، بیشتر مدت زمان بازداشت‌اش را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹زندان اوین تهران و تحت فشار‌های شدید جسمی و روحی گذرانده است. خانواده متین پور اشاره می‌کنند او از ناراحتی های گوارشی و سردرد و کمردرد شدید  رنج می برد.
متين پور فارغ التحصيل رشته فلسفه از دانشگاه تهران و عضو هیات تحریریه هفته نامه های «یارپاق»، «موج بیداری» و وبلاگ نویس و فعال مدنی است که به خاطر سفر به ترکیه و ارتباط با بیگانگان با این اتهامات روبرو شده است.
حسین رونقی ملکی وبلاگ‌نویس زندانی نیز که درحال تحمل حکم ۱۵سال حبس خود در زندان اوین است سومین نوروز خود را بدون مرخصی درزندان اوین سپری می کند.عدم مرخصی رونقی درحالی است که کلیه های او دچار عفونت شده و او دروضعیت جسمی بسیار نامناسبی به سر می برد.
حسین رونقی ملکی درتاریخ ۲۲آذر ماه ۱۳۸۸همراه برادرش حسن رونقی ملکی در منزل پدری‌اش در شهر ملکان در نزدیک شهر تبریز بازداشت شد.
رونقی ملکی وبلاگ‌نویس جوانی ساله‌ای است که با نام مستعار بابک خرمدین در ایران به  وبلاگ‌نویسی می‌پرداخت، وی همچنین در زمینه برنامه‌نویسی و ساخت وبلاگ و عبور از فیلترینگ تخصص داشته و در زمینه مبارزه با سانسور در فضای سایبری ایران تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده است.
رونقی و برادرش در زندان شدیدا تحت فشارهای جسمی و روحی قرار گرفتند، تا جایی که بنا بر گفته‌ی خانواده‌اش حسن رونقی ملکی در اثر شکنجه‌ها از ناحیه مهره‌های پشت گردن آسیب دید. برادر وی یک ماه بعد با قرار وثیقه‌ای ۸۰میلیون تومانی از زندان آزاد شد و از بازجویان پرونده به خطر شکنجه‌اش شکایت کرد که تا کنون به آن رسیدگی نشده است.
رونقی ملکی بعد از نزدیک به یک سال بازداشت و نگهداری در سلول‌های انفرادی و دو نفره بند ۲الف زندان اوین در تاریخ ۲۸آذر ۱۳۸۹به  بند ۳۵۰زندان اوین منتقل شد.

.


 


اتحادیه اروپا نام ۱۷ تن از مقام‌های دولتی و قضایی جمهوری اسلامی را که به تازگی به اتهام «نقض فاحش حقوق بشر» در ایران مورد تحریم قرار گرفته بودند، منتشر کرد. در این فهرست نام صادق لاریجانی و عزت‌الله ضرغامی به چشم می‌خورد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا که روز جمعه با  مسدود شدن اموال و ممنوعیت صدور ویزا برای ۱۷ مقام ایرانی موافقت کرده بود، روز شنبه در خبرنامه رسمی خود نام این ۱۷ تن را منتشر کرد.
رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله افرادی هستند که نامشان در این فهرست جای گرفته است.
خبرنامه اتحادیه اروپا از آقای تقی‌پور به عنوان یکی از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی یاد کرده است که «مسئولت سانسور و کنترل فعالیت‌های اینترنتی» در ایران را بر عهده دارد.
این خبرنامه همچنین در توضیح دلیل حضور نام عزت‌الله ضرغامی در فهرست ناقضان حقوق بشر در ایران، به نقش صدا و سیمای جمهوری اسلامی در پخش «اعتراف‌های اجباری و دادگاه‌های نمایشی» اشاره کرده است.
صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، دیگر فردی است که نامش در این فهرست به چشم می‌خوردم، مقامی که این اتحادیه تأکید کرده است که «امضای احکام اعدامی نظیر سنگسار و همچنین احکامی چون شلاق، قطع عضو و ریختن اسید در چشم متهم» را در کارنامه خود دارد.
به گزارش رادیو فردا فهرست جدید اتحادیه اروپا همچنین دو تن از مقام‌هایی را که به مستقیما تحت فرمان رهبر جمهوری اسلامی هستند، در این فهرست تحریمی خود قرار داده است؛ علی سعیدی، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه پاسداران و اصغر میرحجازی، معاون امنیتی-‌سیاسی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای.
صولت مرتضوی، معاون سیاسی وزارت کشور، نیز از دیگر مقام‌های جمهوری اسلامی است که به اتهام «نقش داشتن در محدودسازی آزادی مطبوعات» در ایران نامش در این فهرست جای گرفته است.
 خبرگزاری رویترز به اشتباه نام اصغر میرحجازی را «علی میرحجازی» و نام صولت مرتضوی را نیز نادرست درج کرده است.
با قرار گرفتن نام این ۱۷ تن در فهرست ناقضان حقوق بشر در ایران، شمار این فهرست به ۷۸ تن رسید.
از جمله افرادی که پیشتر نامشان در این فهرست جای داشت می‌تواند به حیدر مصلحی، مصطفی محمد نجار، حسن فیروز‌آبادی، اسماعیل احمدی‌مقدم، سعید مرتضوی و حسین طائب اشاره کرد.
وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز جمعه ضمن افزودن نام ۱۷ تن به این فهرست، تحریم‌ها علیه ۶۱ فردی را که پیشتر نام‌شان در فهرست سیاه این اتحادیه قرار داشت برای یک سال دیگر تمدید کردند.


 


در حالیکه خانواده های شهدا و آسیب دیدگان بازداشتگاه کهریزک در انتظار برگزاری دادگاه "علنی" برای رسیدگی به اتهامات آمرین جنایات کهریزک هستند، در روزهای پایانی سال گذشته سعید مرتضوی یکی از آمرین اصلی فجایع کهریزک به مدیرعاملی تامین اجتماعی منصوب شد. 

بابک جوادی فر برادر امیر جوادی فر در واکنش به انتصاب مرتضوی به این سمت دولتی به "جرس" می گوید: "در گزارشی که در سال 88 مجلس محترم شورای اسلامی تهیه کردند صراحتا اعلام کردند که ایشان مسبب اصلی فاجعه کهریزک هستند و موارد اتهامی ایشان در حدی بوده است که سلب مصونیت قضایی شده و اجازه دادند که تفهیم اتهام شود. به هر صورت با جمیع این جهات که دو قوه از سه قوه نظام مخالف انتصاب مرتضوی بودند، دولت بر انتصاب ایشان پافشاری کرد و در روزهای آخر سال او را به این سمت منصوب نمود. این عمل برای افکار عمومی جای سوال دارد! واقعا جای تاثر و تاسف دارد و این عیدی دولت به خانواده شهدای کهریزک بود..."
امیر جوادی فر یکی از شهدای جنبش سبز است که در روز هجدهم تیر سال 88به علت شکستگی بینی و دست به بیمارستان منتقل شد و بعد از معالجات اولیه از زندان ترخیص شد. اما پس از ترخیص، ماموران امنیتی به خانواده او گفتند که او شاکی خصوصی دارد و به همین جهت پدر امیر او را تحویل ماموران داد.

برادر این شهید ادامه می دهد: "امیر را خودمان به پلیس امنیت تهران تحویل داده بودیم و هر روز به دادگاه انقلاب و اوین مراجعه می کردیم تا یک خبری از او بدست بیاوریم. با توجه به اینکه در خیابان هم آسیب دیده بود تصور ما این بود که با یک قرار کفالت همان ساعت او را به ما تحویل می دهند. اما متاسفانه بعد از چهارده روز سرگردانی در جلوی اوین در حالیکه روز بیست و سوم تیرماه امیر به شهادت رسیده بود، در روز سوم مردادماه به ما اعلام کردند که به پزشک قانونی مراجعه کنیم و جسد را شناسایی کنیم. (یعنی دقیقا ده روز بعد از اینکه فوت شده بود) من خودم رفتم پزشک قانونی و جسد کالبد شکافی شده بود. در گزارش پزشک قانونی منتشر شد و در اختیار ما و وکیل خانواده قرار گرفت که در آن علت مرگ را مجموع صدمات وارده اعلام کردند و این خود گویای همه چیز و علت مرگ امیر است و نیاز به توضیح ندارد."
پدر و برادر امیر جوادی فر پس از شهادت او تاکنون دست از پیگیری های قضایی خود برای مجازات عاملان و آمرین جنایات کهریزک برنداشته اند و همچنان خواهان برگزاری دادگاه "علنی" و اجرای عدالت هستند.

بابک جوادی فر در این خصوص ادامه می دهد: "پیگیری های قضایی در دو مرحله انجام شده و همچنان هم ادامه دارد. یک قسمت مربوط به پرسنل نظامی بوده است و نتایج آن در رسانه ها منتشر شد و حکم قصاص برای دو نفر از پرسنل نیروی انتظامی و برای چند نفر دیگر حکم شلاق و زندان صادر شد. اما آن بخش مربوط به آمرین قضیه و پرسنل قضایی بود که دستور انتقال بچه ها به کهریزک و لاپوشانی هایی که کرده بودند و گزارش خلاف واقع و مسائلی از این دست، همچنان در جریان است. و آخرین خبری که دارم این است که حدود دو هفته پیش سایت بازتاب نوشته بود که آقای مرتضوی در این خصوص تفهیم اتهام شده است. در هر صورت ما منتظر برگزاری دادگاه "علنی" برای ایشان و دو قاضی دیگر هستیم. می خواهیم طبق قانون با آنها برخورد شود چراکه ما خصومت شخصی با کسی نداریم، اما افکار عمومی منتظر جواب است که چرا در 18 تیر ماه این 137 نفر به کهریزک منتقل شدند و اساسا کهریزک زیر نظر چه نهادی بوده و چه اتفاقاتی در آنجا رخ داده است؟"
بابک جوادی فر یادآور می شود: "این سومین عیدی است که امیر در میان ما نیست. جای خالی او در قلب و ذهن ما سبز است. غمی است که کهنه نمی شود. به قول شاملو "تلخ چون غرابه زهریست". فقدان امیر هم همچون غرابه زهری است که همیشه با ماست."
او سپس به ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی برادرش اشاره کرده و اضافه می کند: "امیر انسان آزاد اندیشی بود که به دنیا خوب نگاه می کرد و خوبی انسانها را دوست داشت. اهل مطالعه و شعر بود. او ترانه می خواند و شعر می نوشت. امیر فعالیت سینما و موسیقی انجام می داد و در حال ساخت فیلم مستندی بود. او فارغ التحصیل بازیگری در موسسه کارنامه بود و بازیگری می کرد و در یک کلام اهل هنر بود و با سیاست دمخور نبود. بخاطر همین هم به این شکل تلخی که از پیش ما رفت، برای ما باورکردنی نیست.
برادر این شهید جنبش سبز در پایان می گوید: "آرزوی شخصی من در این سال جدید این است که انشالله سالی بهتر از سالهای قبل باشد. ما همیشه بر سر سفره هفت سین به همدیگر می گویم صد سال به از این سالها و امیدوارم سالهای که پیش رو داریم سالی سرشار از صلح و مهربانی و دوستی باشد و اتفاقاتی که رخ داده تکرار نشود و از آسیب دیدگان دلجویی شود. این اتفاقات تلخ برای دیگر جوانان این سرزمین تکرار نشود. امیدواریم این تجربه ای شود که حوادث تلخی مانند فجایع بعد از انتخابات و کهریزک اتفاق نیافتد و فضای همدلی و دوستی برای ملت ایران باشد."

 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته