-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۲۸, یکشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 03/18/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



صبح روز گذشته ۲۷ اسفند ماه منزل تعدادی دیگر از بهائیان شیراز مورد تفتیش ماموران قرار گرفت و دو تن از شهروندان بازداشت شدند.
به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، ماموران امنیتی با یورش به منازل  کاووس صمیمی، کامبیز حبیبی، وحید معصومی، میثاق معصومی، سولماز روحانی، خداخواست روحانی، نیلوفر کرمی یورش برده وسایل شخصی آنها را بردند و همچنین کاووس صمیمی و کامبیز حبیبی را بازداشت کردند.
براساس این گزارش بازداشت شدگان به بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ اطلاعات در شیراز منتقل شده اند.


 


موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: «حساب ذخیره ارزی صفر نیست. این ادعا که حساب ذخیره ارزی صفر است، در واقع یک بازی از سوی بانک مرکزی است. ما در کمیسیون بودجه خیلی بر روی این موضوع بحث کردیم و به دولت هم گفتیم چرا برای مواردی که با آنها موافق است از حساب ذخیره ارزی برداشت می کند، اما برای مواردی که با آنها موافق نیست می گوید موجودی حساب ذخیره ارزی صفراست!»

این طراح سوال از رئیس دولت با بیان اینکه پاسخ های آقای رئیس دولت دور از شان جایگاه ریاست جمهوری بود، گفت: بانک مرکزی می نویسد که حساب ذخیره ارزی موجودی ندارد. چند بارهم برای کمیسیون بودجه این موضوع را نوشته اند از جمله زمانی که ما مصوبه داشتیم. منتهی اینکه گفته می شود موجودی صفر است، در این رابطه باید گفت بانک مرکزی یک سازمان امین نیست. زیرا موجودی حساب ذخیره ارزی باید حداقل سیزده میلیارد دلار باشد. ولی بانک مرکزی این کار را نکرد. یعنی آن پولی را که باید به حساب ذخیره ارزی واریز کند، واریز نکرده است.

به گفته وی، بانک مرکزی دقیق نیست، اطلاعات غلط می دهد، به موقع موجودی موردنظر را به حساب ذخیره ارزی واریز نمی کند و زمانی که نیاز دارد به طور مثال برای موردی که آقای رئیس جمهور گفته به حساب ذخیره ارزی مقداری واریز می کنند و بعد برداشت می کنند. یعنی این ایرادات به بانک مرکزی وارد است و رئیس جمهور هم این موضوع را می داند ولی نمی خواهد به روی خودش بیاورد. چنان که گفته اند کسی که خود را به خواب می زند، بیدار کردن وی محال است.

وی ادامه داد: «کمیسیون برنامه و بودجه اطلاعات خود را از بانک مرکزی می گیرد، اما اطلاعات خود را با میزان فروش نفت و پول دریافتی و اطلاعات دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها و خزانه می سنجد. یعنی این کمیسیون مجموعه اطلاعات چهار ارگان را جمع کرده و استدلال می کند. اما بانک مرکزی به صورت یک طرفه صحبت می کند. یعنی با شوخی و درست و اشتباه مسائل را رد می کنند. کشور را با شوخی اداره می کنند. ما قصد داشتیم جایگاه مجلس را نشان دهیم و اینکه مجلس می تواند رئیس جمهور را پای میز مذاکره بیاورد و چون آقای رئیس جمهور می داند که مجلس وی را استیضاح نمی کند، هر حرف نامربوطی را در مجلس زد.

وی گفت: «مجلس معمولا با نظر رهبری در قضایا ورود پیدا می کند و درباره همین سوال هم ما از رهبری استعلام کردیم و ایشان سکوت کردند و ما گفتیم سکوت علامت رضاست. اگر رهبری به ما می گفتند که این کار را نکنید ما طرح سوال را کنار می گذاشتیم. اما با شرایطی که کشور اکنون دارد احتمالا ایشان با استیضاح مخالفت می کنند و چون آقای رئیس جمهور می دانست که مجلس چنین کاری را انجام نمی دهد لذا حتی شروع کرد به سوال کردن از مجلس در حالی که در هیچ کجای قانون نیامده که رئیس جمهور در حین پاسخگویی به سولات می تواند از مجلس سوال کند. در حالی که آن سوالات جواب دارد.

به گزارش فرارو، ثروتی گفت: «ایشان باز هم همان سیاست بگم بگم را در مجلس در پی گرفت و متاسفانه یک ایرادی در نظام ما وجود دارد که بعضی ها مسائل را مقداری با ملاحظات سیاسی و امنیتی نگاه می کنند و بعضی ها بی محابا جلو می روند.»


 


 در حالیکه بیشتر از یکروز به تعطیلات نوروزی باقی نمانده است همسر سيامك قادري خبرنگار سابق خبرگزاری ایرنا تاکنون پاسخی برای موافقت با مرخصی همسر خود نگرفته است. 

 فرزانه میرزاوند همسر سیامک قادری با اشاره به محرومیت همسرش از حقوق اولیه یک زندانی سیاسی به "جرس" می گوید: "خود آقای قادری درخواست مرخصی را چند هفته پیش دادند اما تاکنون پاسخی دریافت نکردیم! دیگر زمانی هم باقی نمانده و فردا تنها روز اداری است و بعد از آن تعطیل است و بعید می دانم پاسخی دهند. حقیقتش این است که من دیگر پیگیری نمی کنم زیرا می دانم بی نتیجه است. برای نمونه، یک ملاقات حضوری که حق مسلم هر زندانی سیاسی است و بیشتر از بیست دقیقه هم نیست را به خودشان اختصاص داده اند و ما باید از آنها کسب اجازه کنیم. این در حالی است که بارها و بارها برای همین حق تقاضا داده ام و رد شده است. آخرین ملاقات حضوری که با همسرم داشتم پنج ماه پیش بوده است. برای مسائل دیگر هم بارها مراجعه کردم. در واقع چون بازداشت ایشان بدون اطلاع قبلی بوده و برای هماهنگی یکسری کارهای اداری نیاز است که آقای قادری حضور داشته باشند، بارها درخواست دادم اما هیچگاه پاسخی نگرفتم."

سیامک قادری در تاريخ پنج مرداد 1389 به اتهام ايجاد وبلاگ ايرناي ما و انتشار گزارش‌هاي عيني خود از تظاهرات مردم در جنبش سبز و انعكاس اخبار و تحولات حركت اعتراضي مردم دستگير و به چهار سال حبس تعزیری محکوم گردید.

همسر این روزنامه نگار دربند می افزاید: "همانطور که اطلاع دارید دادستان اسامی امضاء کنندگان بیانیه معروف به 36 نفر را زیر شیشه میز منشی دفترشان زده و گفته خانواده این افراد پیگیری نکنند زیرا پاسخ منفی می گیرند. خود من شخصا دیگر پیگیری نمی کنم زیرا مشخص است که به درهای بسته برخورد می کنیم."

لازم به یادآوری است که سی و شش زندانی سیاسی منتقد در زندانهای اوین، رجایی شهر و خوزستان آبان ماه با صدور بیانیه ای پیش از برگزاری انتخابات مجلس نهم با هشدار به مسوولان ارشد نظام درباره روند فعلی اداره کشور، تاکید کرده بودند که صلاح جنبش سبز و جریان اصلاح طلب در این است که در صورت برگزاری انتخابات سالم و آزاد به طور یکپارچه از آن استقبال کنند و در صورت ناسالم بودن آن، با انسجام و وحدت و داشتن برنامه، عامل مشروعیت بخش به انتخاباتی ناسالم و غیرقانونی نشوند.

میرزاوند در پایان با تاکید بر نقض قانون و نادیده گرفتن حقوق زندانی سیاسی بیان می کند: "غیر از حق ملاقات حضوری و مرخصی و آزادی مشروط خیلی از مواردی هم بوده که زیر پا گذاشته شده است. از جمله حق ملاقات با وکیل قبل از برگزاری دادگاه، شرایط سخت دوران بازجویی با چشم بند یا اینکه تا زمان برگزاری دادگاه قرارشان باید تبدیل می شد و آزاد می شدند اما هیچیک از اینها عمل نشد و نقض آشکار قانون صورت گرفت. در این خصوص هم هیچگاه به نامه های ما پاسخ ندادند."

سیامک قادری از خبرنگاران ایرنا که به دلیل رویکرد انتقادی به انتخابات ریاست جمهوری از سوی اکبر جوانفکر مشاور رسانه ای احمدی نژاد از ایرنا اخراج شد. این اقدام درپی صدور رای شماره 101 هییت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری به ریاست غلامحسین اسلامی فرد صورت گرفت. بر اساس رای صادره این روزنامه نگار متهم به تحریک و اغتشاش ، اعتصاب، ایراد تهمت به دولت احمدی نژاد ،اعتراض علیه دولت کودتا و نوشتن سلسله مقالاتی در باب خشونت علیه معترضان به انتخابات ریاست جمهوری شده است و به همین دلیل مستحق اخراج از ایرنا تشخیص داده شده است. این اقدام هیات رسیدگی به تخلفات اداری که برای رسیدگی به تخلف های اداری کارکنان است در حالی صورت می گیرد که قادری پیش تر از سوی شعبه ی 28 دادگاه انقلاب به 4 سال حبس به اتهام همین موارد محکوم شده بود.

این روزنامه نگار در پاسخ خود به رای ابلاغ شده هیات رسیدگی به تخلفات اداری آورده است: "معلوم نیست بر اساس چه سیستم حقوقی یک متهم با اتهامات مشابه در دو داداگاه و دوبار به مجازات می رسد. شرکت در تظاهرات قانونی شهروندان با هدف انعکاس خشونت های دولت علیه معترضان و به عنوان یک وظیفه ملی دینی و حرفه ای صورت گرفته است."

 


 


 کتاب «بخوان به نام ایران»، با رویکرد به زندگی شادروانان داریوش و پروانه فروهر، مبارزان ملی و از قربانیان قتل های زنجیره ای، به روایت فرزند آنها پرستو فروهر منتشر شد و از  ۲۹ اسفندماه قابل ارائه به کاربران و علاقمندان است.

به گزارش تارنمای انتشارات «فروغ»، پرستو فروهر در مورد روایتش می گوید:
"بیش از سه سال از آغاز نوشتن می گذرد، و از آن هنگام این روایت بی‌وقفه همراه من آمده است. روزها و شب هایم را با طنین جمله‌ها، سکوت ها، خنده‌ها، فریادها و گلایه‌هایش انباشته است، در کلنجار با وسواس ها و تردیدهایم بالیده است تا به امروز که کتابی شده است با ۳۹۵ صفحه آمادۀ‌ خوانده شدن.
الزام این روایت را از همان ابتدا دریافتم، از روزی که در دهلیز سرد پزشک قانونی آن زخم های عمیق را بر سینه‌های عزیزشان دیدم و به سکوت مرگ بر لب‌های کبودشان خیره ماندم، از روزی که پا به خانه تاراج شده شان گذاشتم و در امتداد قدم هایم درد این خانه در جانم رسوخ کرد.
در طول آن سال‌های پیگیری پروندۀ‌ قتل، هربار که با سکوت و دروغ و تحریف مأموران حکومتی در برابر سرنوشت عزیزانم روبرو شدم، دریافتم که بار سنگین این روایت بر شانه های من است، تا دیگران مهلت شناخت و قضاوت یابند، تا حافظه جمعی محدود به قرائت رسمی ریاکاران و زورگویان نماند.
زیر آوار فاجعه سماجتی در من زاده شد، که همچنان همراه من است. از همان روزها آغاز به جستجو کردم، به دنبال نوشتارهای سیاسی، گفتگوها و اعلامیه های آنان، به دنبال آن اسنادی که مأموران حکومتی به غارت برده بودند. آنچه یافته‌ام تنها بخش‌هایی از دفتر قطور تلاش سیاسی آن دو را در دهه های متوالی شامل می‌شود. دفتری که یورش های پیاپی استبداد برگ‌های بیشماری از آن را جویده اند. استبداد دشمن کینه توز حافظه است، هیولایی که در فراموشی و ناآگاهی و ترس ما حضور خود را می‌گستراند و اطاعت از قرائت خویش را بر ما تحمیل می‌کند تا آینده را در تکرار گذشته محصور سازد.
پدرومادرم دشمن استبداد بودند و در تلاطم این پیکار زندگی و خانه خویش را ساختند، خانه‌ای که در تهاجم تندبادها از آزادگی و شرافت انسانی، از دلیری و میهن‌دوستی استواری می‌گرفت. در این خانه من و برادرم زاده شدیم و در فراز و نشیب تلاش آنان بالیدیم، گاه سرشار از شور زندگی آن خانه، و گاه کزکرده در تهاجم تنگناهای آن خانه. ما کوچ کردیم و آنان ماندند تا پیکار خویش در همان خانه به سرانجامی تلخ برند.
در این خانه از آنان دو لکه خون باقی ست که در گذر زمان رنگ می‌بازد، به همراه انباشتی از خاطرات که اگر بازگو نشوند در دستبرد دائمی گذر زمان و تحمیل دائمی استبداد محو خواهند شد. این کتاب تلاشی ست برای بازپس‌گیری حق حضور، که از عزیزانم سلب شد.

این کتاب را در خانه‌ام در شهر کوچکی در آلمان نوشته ام. پشت میزی، در اتاقی که رو به دیواری دارد و در طی این سال‌ها پر از یادداشت‌ های کوچک و رنگی شده است: تاریخ‌ها، تکه‌پاره‌های خاطرات، نقل‌قول‌ها و هرآنچه دستمایه من برای نوشتن بوده است. یادآوری از جمله ای یا تصویری که در حافظه داشته‌ام آغاز شده و در تمرکزی دشوار به گذشته نقب زده تا آنچه را که در غبار زمان محو شده می‌نمود، ردیابی و بازسازی کند. این اتاق هنوز سرشار از تصویرهای محو است و من امیدوارم روزی دوباره به جستجوی آنها ادامه دهم. شاید آنوقت بازنمای کامل‌تری از گذشته ترسیم شود.
کنار دیوار دیگری، روی قفسه های چوبی جعبه های مقوایی بر هم سوار شده‌اند که درونشان اعلامیه ها، گزارش های خبری هفتگی، متن مصاحبه ها، نامه‌های سیاسی و اسنادی از این دست قرار دارند که بازگوی تلاش سیاسی پدرومادرم هستند و من در طی این سال‌ها جمع‌آوری کرده ام. از این مدارک نیز جابجا استفاده کرده‌ام تا نگرش سیاسی آن دو را به استناد آنان بازگو کنم. درون یکی از این جعبه‌ها عکس‌های پدرومادرم قرار دارند. دلم می‌خواست گزینه‌ای از این عکس‌ها را نیز در این کتاب بیاورم اما محدودیت‌ها نگذاشتند. دلم نیامد از آخرین تصویری که از آن دو باقی‌مانده است چشم بپوشم. کتاب با لبخند آنان در این تصویر در آبان ماه ۱۳۷۷ به پایان می‌رسد.

به یاد آوردن راه دشواری بوده است. در این مسیر خود را به جریان سیال ذهن سپرده‌ام و تلاش کرده‌ام تا بیش از هرچیز فضای زندگی آنان را آنگونه که بود به تصویر بکشم؛ با جسارت‌ها و شادی هایش، با کلنجارها و تلخی هایش. همانگونه که روال زندگی در خانه ما بود در این کتاب نیز مرزی میان تلاش سیاسی و روزمرۀ‌ زندگی نکشیده‌ام. مادرم دریکی از آخرین مصاحبه هایش کنار پدرم ایستاده و از پیوندشان می‌گوید، که عاشقانه و سیاسی آغاز شده و در فراز و نشیب زندگی و مبارزۀ‌ مشترک امتداد یافته است. مادرم با شوقی کودکانه جمله‌ای از دکتر مصدق را در تبریک ازدواجشان نقل می‌کند که نوشته بود خداوند نجار نیست اما در و تخته را خوب به هم جور می کند و پدرم با لبخندی پرمهر و شرم از زیر چشم او را تماشا می کند. تلاش من بازگویی این پیوند بوده است.
این کتاب هیچ ادعایی ندارد الا روایت صادقانه آنچه من شاهدش بوده‌ام.
از تمامی آنانی که مرا در این راه یاری کرده‌اند صمیمانه سپاسگزارم و از تمامی آنان که با خواندن این کتاب و بازگویی و نقد آن به ماندگاری داریوش و پروانه فروهر در حافظه جمعی یاری خواهند رساند سپاسگزارم. و بیش از هر چیز در پهنه هستی سپاسگزار پدرومادرم هستم که دریافت ارزش نیکی ها و پایبندی به آنها را به من آموختند.
پرستو فروهر

کتاب از روز گرانقدر ۲۹ اسفندماه آماده پخش است، روزی که در خانه ما بزرگداشت مصدق و غرور پیروزی نهضت ملی شدن صنعت نفت با شادی زادروز مادرم همراه می‌شد. امید که خوش یمنی این روز بر این کتاب نیز سایه افکند.

مرکز پخش:
انتشارات و مرکز پخش کتاب فروغ
http://www.foroughbook.net/
.(JavaScript must be enabled to view this email address)

و نیز از طریق ارسال ایمیل به آدرس زیر:
.(JavaScript must be enabled to view this email address)

 


 


با گذشت بیش از سه سال از ثبت جهانی نوروز در یونسکو برای نخستین بار سفره "هفت سین" در پارلمان اروپا پهن می شود و بدین ترتیب جشن نوروز به یکی از مجامع بین المللی راه پیدا می کند.
"انور میرستاری"عضو فعال حزب سبزهای بلژیک که به نمایندگی از سوی اتحادیه انجمن های ایرانی در اروپا، که سرپرستی تدارک جشن نوروز را در پارلمان اروپا بر عهده دارد درخصوص برگزاری این جشن باستانی در پارلمان اروپا گفت: « پس از نشست ها و بحث های فراوان، تلاش فراکسیون حزب سبزهای پارلمان اروپا سرانجام به نتیجه رسید و این مجلس اروپایی هم پذیرا شد که از سال ۹۱ خورشیدی ، نوروز را در شهر بروکسل به جشن بنشیند.»
به گزارش رادیو فرانسه او در ادامه گفت:« چهار تن از نمایندگان سبزهای پارلمان اروپا در این مراسم سخنرانی خواهند کرد و نوروز را شادباش خواهند گفت. از جمله این افراد می توان به خانم ایزابل دوران که معاون پارلمان اروپا و از حزب سبزهای بلژیک است اشاره داشت. خانم تاریا کارامبرگ که رئیس امور ایران و اروپاست، از دیگر سخرانان خواهد بود وهمچنین دو شخصیت دیگر که یک خانم از فرانسه و دیگری از آلمان است نیز در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.»
میر ستاری، همچنین به سخنرانی رئیس کل احزاب سبز اروپا درجشن نوروزی در پارلمان اروپا اشاره داشت و گفت: « آقای دانیل کوهن بندیت هم پیامی برای این مراسم خواهند فرستاد.»
این فعال حزب سبزهای پارلمان اروپا در ادامه گفت:« در کنار اجرای برنامه ویژه از سوی حاجی فیروز به خاطر اهمیتی که مسئله زنان برای ما دارد، یک خانم هم داریم تا از این طریق برابری جنسیتی را هم به نوعی رعایت کرده باشیم. علاوه بر هنرمندان ایرانی، نوازندگان، خوانندگان و رقصندگان دیگر کشورها و ملیت هایی که نوروز را همه ساله جشن می گیرند، در نخستین جشن شادی آفرین نوروز در پارلمان اروپا شرکت دارند.»
او همچنین به حضور برخی نمایندگان پارلمان اروپا اشاره داشت و گفت:« از نمایندگان پارلمان اروپا، کارکنان این مجلس اروپایی و همچنین برخی از چهره های سرشناس اروپایی نیز دعوت شده تا در مراسم جشن نوروز ۹۱ خورشیدی در شهر بروکس حضور یابند.»
به گفته میرستاری ، اگر چه برگزاری جشن نوروز سال ۹۱ خورشیدی در پارلمان اروپا با تلاش همه احزاب سبز در اروپا صورت گرفته، با این امور اما از لحاظ اجرایی و سازماندهی جشن بزرگ نوروز را اتحادیه انجمن های ایرانی در اروپا بر عهده گرفته است.


 


شبکه دولتی پرس تی وی روز گذشته با پخش اعترافات عده ای از بازداشت شدگان عرب شهر شوش آنها را متهم به خشونت، ترور و بصورت مشخص شایسته اعدام معرفی کرد.
شبکه مذکور با پخش اعترافات جمعی از بازداشت شدگان آنها را وابسته به یک گروه مسلح و متهم به ترور نمود، در فیلم مذکور و در اعترافاتی که بنظر می رسد تحت فشار صورت گرفته است این افراد به اقدامات تروریستی اعتراف می کنند.
برادر یکی از بازداشت شدگان به نام "سعید دبات" که در فیلم مذکور به عنوان یکی از عوامل تحریک این افراد از وی چندین بار یاد شده است اعترافات پخش شده در این خصوص را تکذیب کرد.
سعید دبات در گفتگو با ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر خاطر نشان ساخت: کلیه مطالبی که از سوی بازداشت شدگان در فیلم پخش شده؛ دروغ است و هیچ فعالیت سازمان یافته تروریستی از سوی این افراد انجام نپذیرفته است و افراد در تظاهرات خودجوش مردمی بازداشت شدند و جرمشان در بدترین حالت بر اساس قوانین فعلی جمهوری اسلامی تبلیغ علیه نظام و یا اخلال در نظم عمومی است.
وی هم چنین تاکید کرد:  در مستند پخش شده اعترافات افرادی پخش می شود که اقدام به قتل یک کشاورز کرده اند که هیچ ربطی به اعتراضات شهر شوش ندارد و فرد به قتل رسیده حدود ۴ سال پیش در حمیدیه به قتل رسیده است."
احمددبات برادر سعید دبات  ۲۱ ساله به همراه، سجاد بیت عبدالله (کعبی) ۱۸ ساله، ماهر کعبی، حسن ناصری ۲۴ ساله از جمله بازداشت شدگان تظاهرات شوش هستند که اعترافاتشان روز گذشته در شبکه پرس تی وی پخش شده است.
سعید دبات در ادامه افزود: در شب اربعین سال ۹۰ که همه ساله در شهر شوش مراسم عزاداری در دسته های مختلف برپا می شود جمعی از جوانان اقدام به سر دادن شعارهایی به زبان عربی در تشویق به تحریم انتخابات مجلس و همینطور شعارهایی با مضمون مطالبات قومی نمودند که با دخالت نیروهای انتظامی و اطلاعاتی حدود ۴۰ نفر از جمله برادرم در آن تجمع بازداشت شدند.
وی تصریح کرد:پس از بازداشت این افراد پیگیری ها زیادی از سوی خانواده انجام گرفت از جمله مراجعه به دفتر نمایندگان مجلس، مراجعه به دادسرای شهر شوش، مراجعه به اداره اطلاعات شوش، نیروی انتظامی، دادسرای انقلاب اهواز، اداره اطلاعات استان خوزستان، اما هیچ نتیجه ای از این پیگیری ها حاصل نشد.
دبات گفت:سر انجام پس از یک ماه دوندگی و عدم نتیجه مناسب مادران بازداشت شدگان با گذاشتن قران بر سر مقابل دادسرا و اداره اطلاعات شوش تجمع کردند که با ایشان برخوردی هم صورت گرفت و در این بین مادر سجاد بیت عبدالله به نام حمیده دبات مجروح شده و هم اکنون در بیمارستان به سر می برد.
وی خاطرنشان کرد:با توجه به این پیگیری ها هنوز نشانی از محل نگهداری این افراد به دست نیامده است تا اینکه روز گذشته با مراجعه خانواده ها به اداره اطلاعات ماموران با بلوتوث کردن فیلم پخش شده در پرس تی وی و با به کار بردن این جمله که " اینها فرزندان تروریست شما هستند" بروید نگاه کنید، باز هم پاسخی در مورد وضعیت این افراد به خانواده ها ندادند.

 


 


محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت:به عقیده من ایران ابزار فراوانی برای دفاع از سوریه دارد. ایران بدون شک از سوریه حمایت خواهد کرد و خط قرمز ما در منطقه سوریه و حزب الله است و قطعا کوتاه نمی‌آئیم. البته لزومی هم ندارد که به جنگ کشیده شویم.
وی دربخش دیگری از گفت و گوی خود با روزنامه جوان تصریح کرد:آقای احمدی نژاد بیش از ۲ سال و نیم است که در جلسات مجمع حضور پیدا نمی‌کنند. در سالهای اول کامل در جلسات مجمع شرکت می‌کردند اما در سالهای سوم و چهارم جلسات را یکی در میان حاضر می‌شدند و در دو سال و شش ماه اخیر هم در جلسات حضور پیدا نکردند.
رضایی درباره کشته شدن فرزند خود دردوبی نیز گفت:در خصوص موضوع احمد، ۴ احتمال وجود داشت. اول از اینکه وی خود کشی کرده باشد. موضوع دوم ترور توسط منافقین بوده، احتمال سوم ترور توسط سازمان سیا و احتمال چهارم ترور توسط سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، موساد بوده است. هم اکنون سه فرضیه اول رد شده و علائم و اسنادی وجود دارد که این ترور توسط موساد صورت گرفته و آمریکایی ها هم اطلاع داشتند. ما منتظر تکمیل تحقیقات هستیم و تا زمانی که این تحقیقات کامل نشود، بهتر است، صحبتی دراین خصوص نشود.
وی افزود: این کار را موساد برای انتقام گیری از من به خاطر دوران فرماندهیم در سپاه و اقداماتی که من در تشکیل حزب الله و حماس انجام داده ام، انجام داده است. در این خصوص اسنادی به دست ما رسیده اما هنوز به یقین کامل نرسیده ایم اما فرضیه انتقام گیری توسط موساد، فرضیه بسیار قویی است.


 


ه گزارش تلويزيون دولتی سوريه و تأييد شاهدان عينی، روز شنبه، وقوع دستکم دو انفجار در نزديکی مراکز و تأسيسات دولتی در شهر دمشق، پايتخت سوريه را به لرزه در آورد و جان دستکم ۲۷ تن را گرفت.
شبکه خبری «سی.ان.ان.» اعلام کرده که به گفته شاهدان عینی يکی از انفجارها در نزديکی دايره بازرسی جنايی گمرک رخ داده و ديگری در مجاورت پايگاه مرکزی اداره اطلاعات نيروی هوايی در ميدان تحرير سوريه که در بخش ديگری از شهر دمشق واقع شده است.
به گزارش «الجزيره» دستکم ۲۷ نفر بر اثر اين دو انفجار کشته و حدود ۱۰۰ نفر ديگر زخمی شده‌اند. 
در این میان «سی ان ان» گزارش کرده است که انفجار سومی نيز در يک دستگاه اتوبوس متعلق به اردوگاه ارتش آزادی بخش فلسطين در بخشی ديگر از پايتخت سوريه اتفاق افتاده است. تلويزيون رسمی سوريه اين انفجار را تأييد نکرده اما شاهدان عينی وقوع اين حادثه را تأييد کرده‌اند.
به گزارش رادیو فردا تلويزيون سوريه «تروريست ها» را مسئول اين انفجارها و کشته شدن شماری از شهروندان و نظاميان سوری دانسته است.
انفجار در ساختمان دايره بازرسی جنايی گمرک به فاصله کمی از «ميدان اُميه» رخ داده جايی که به گزارش رسانه‌های دولتی سوريه تنها يک روز پيش از آن، يعنی ۲۶ اسفندماه، محل گردهمايی ميليون‌ها نفر از طرفداران رژيم بشار اسد، رئيس جمهوری سوريه، بوده است. 
  انفجار ديگر نيز که در نزديکی پايگاه مرکزی اداره اطلاعات نيروی هوايی رخ داد، با فاصله کمی از دو شعبه اداره امنيت بوده که دی‌ماه سال جاری هدف دو بمب گذاری همزمان قرار گرفته بودند.
«کميته هماهنگی محلی سوريه» به عنوان يک شبکه کنشگری مخالف رژيم از ایجاد یک لايه دود سفيد بر فراز پايتخت خبر داده است.
انفجار های اخير يک روز پس از آن رخ داد که کوفی عنان، نماينده ويژه مشترک ليگ عرب و سازمان ملل متحد، گزارش خود درباره بحران سوريه را از طريق تله کنفرانس تسليم سازمان ملل کرد.
کوفی عنان که بعد از ارائه گزارش خود با خبرنگاران به گفت و گو نشست، از تلاش همه جانبه‌اش برای پايان دادن به خشونت‌های يک ساله اخير در سوريه سخن گفت و اعلام کرد که در صدد است شرايط را برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به صورت نامحدود به درون سوريه فراهم کند.
دبير کل پيشين سازمان ملل همچنين اذعان کرد که «شرايط در سوريه بسيار پيچيده‌تر» از ليبی و ديگر کشورها است.
بنابر آمار سازمان ملل، از زمان شروع خشونت‌ها در سوريه بيش از هشت هزار نفر کشته شده‌اند؛ رقمی که کنشگران معترض سوری آن را تا ۹ هزار تن بالا برده‌اند.


 


دو شهروند بهایی ساکن مشهد به نامهای "دری امری" و "مونا رضایی" از سوی دادگاه انقلاب به دو سال حبس تعزیری محکوم شدند.
به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، دری امری متهم ردیف اول طبق حکم دادگاه انقلاب شهر مشهد به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ آئین بهائیت به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
نامبرده در تابستان سال جاری پس از چند ماه بازداشت به قید وثیقه آزاد شده بود.
هم چنین یک شهروند بهایی دیگرساکن مشهد به نام " مونا رضایی " به عنوان متهم ردیف دوم پرونده مذکور به یک سال حبس محکوم شد که حکم مزبور به حالت تعلیق درآمده است.
نامبرده نیز در تابستان سال جاری پس از ۱۰ روز بازداشت به قید وثیقه آزاد شده است.


 


در پی اعلام آمادگی قبلی سرویس جهانی معاملات مالی (سویفت) برای قطع ارتباط با ایران در پی تحریم های بین المللی، این سرویس از امروز خدمات دهی به ایران را متوقف کرد.
سویفت امروز اعلام کرد ارتباطات خود با بانک هایی از ایران که مشمول تحریم های اتحادیه اروپا هستند را قطع کرده است.
«انجمن ارتباطات ميان‌بانکی جهانی» که به اختصار سوييفت خوانده می‌شود روز پنجشنبه، در بيانيه‌ای اعلام کرده، بود کليه خدمات خود را به آن دسته از بانک ها و نهادهای مالی ايرانی که مشمول تحريم‌های اتحاديه اروپا  و آمريکا هستند، از روز شنبه ۲۷ اسفندماه قطع می کند.
به گزارش خبرگزاری رويترز، لازارو کمپوس، مدير اجرايی سوييفت، در اين زمينه گفته است:«تصميم اتحاديه اروپا سوييفت را مجبور به این اقدام کرد.»
وی اضافه کرده است:«قطع ارتباط بانک ها، گامی فوق العاده و بی سابقه ای برای سوييفت است. اين رويداد نتيجه مستقيم اقدامات بين المللی و چند جانبه در راستای تشديد تحريم های مالی عليه ايران است.»
اقدام سوئيفت برای قطع ارتباط با نهادهای مالی ايرانی مورد تحريم پس از تصميم اخير شورای اتحاديه اروپا صورت می گيرد که  توقيف اموال و دارايی های شماری از افراد و نهادها مرتبط با برنامه هسته ای ايران را تشديد کرد.
به گزارش رادیو فردا شورای اتحاديه اروپا  اعلام کرده بود:« اين شورا موافقت کرد که هيچ پيام های تخصصی مالی به آن دسته از افراد و اشخاصی  که اموال و دارايی هايشان مسدود شده ارائه نشود.»
مقر «انجمن ارتباطات ميان‌بانکی جهانی» در بروکسل است. سوييفت يک کد شناسايی ويژه برای بانک‌ها و موسسات مالی بين‌المللی است که از طريق آن می‌توانند نقل و انتقال پول برای خريد و فروش کالا و خدمات را انجام دهند. اين کد بزرگ‌ترين و مهم‌ترين سيستم ارتباط الکترونيکی جهان برای بانک‌هاست.
ايران يکی از استفاده‌کنندگان از اين سيستم است و قطع ارتباط با سویيفت باعث خواهد شد که ايران يکی از مسير های اصلی تجارت با دنيا را از دست بدهد. بانک های ايرانی بخش بزرگی از مبادلات تجاری خود را با استفاده از همين سيستم انجام می‌دهد.
طبق اين گزارش در سال ۲۰۱۰ ، دستکم ۱۹ بانک و ۲۵ موسسه متعلق به ايران ۲ ميليون مبادله پولی و مالی برون مرزی را از طريق سوئيفت انجام داده اند.
بانک های صادرات، پست، ملت و سپه که توسط  امريکا به دليل ارتباط با برنامه هسته ای ايران و حمايت از تروريسم مورد تحريم قرار گرفته بود شامل اقدام قطع ارتباط با سویيفت خواهند شد.
طرح قطع خدمات سازمان سوييفت که برای ايران نقشی حياتی دارد، نخستین بار توسط دو سناتور آمريکايی در کميته امور بانکی مجلس سنای آمريکا مطرح شده بود.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته